Betűméret Oldaltérkép

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 |
#2001  Ágnestothagi53[kukac]freemail[pont]hu2010-01-09 21:03
Azt szeretném megkérdezni,hogy én 56 éves közalkalmazott vagyok és közel 38 éves munkaviszonnyal rendelkezem.Előnyugdíjig alig 3 évem van.Úgy tünik a munkahelyem átszervezés miatt megszünik.Igénybe tudom-e venni a Prémium Éveket vagy az csak csoportos leépítés esetén működik?Előre is köszönöm a választ.
 
#2000  cs.eccicc[kukac]citromail[pont]hu2010-01-06 20:08
Tisztelt Tanácsadó!
Az alábbi problémával fordulok Önhöz: 2007.10.01-től dolgozom, mint közalkalmazott. A szerződésem szerint 2010.01.01-től lépek kategóriát, viszont a munkaadóm azt mondja, csak 2010.10.01-től. Azt szeretném kérdezni, hogy pontosan mikor kell kategóriát lépnem, illetve joga van-e eltérni a munkaadónak a szerződésben leírtaktól? Előre is köszönöm a válaszát!
 
#1999  Erzsébettelekettes[kukac]gmail[pont]com2010-01-05 20:27
Kedves Munkatársak!

Ha valaki tud segíteni, akkor előre is köszönöm!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valamilyen szabályozás arra, hogy mikortól kell valakit véglegesíteni?
Én most vagyok 4. éve az iskolámban szerződéssel tanító (évente hosszabítják, nyáron munkanélküli vagyok)és úgy hallottam, hogy 3 év után már véglegesíteni kellett volna.

Köszönöm!

Erzsébet
 
#1998  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-01-03 20:34
A TASZ filmjét én is csak ajánlani tudom mindenkinek, aki tovább akarja gondolni kilátástalannak látszó ügyeink egyik legsúlyosabbikát. Köszönöm, Hajni, hogy felhívtad rá a figyelmünket.
 
#1997  terepmunkásfektehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-12-27 10:58
Jogtalanul – Romaügyek (2009) – a TASZ filmje
 
#1996  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-12-27 10:56
Nézzétek meg a TASZ filmjét. Tanulságos 45 perc.
 
#1995  tanügyig.szakértősilverke[kukac]citromail[pont]hu2009-12-26 15:17
Tisztelt Matefradi!
A leírtak alapján nem az az alapvető törvénysértés, hogy vissza akarnak sorolni (mert, hiszen nyelvvizsga papír nélkül nincs is főisk., vagy egyetemi testnevelő szakos oklevele), hanem az, hogy az igazgató egyáltalán alkalmazta pedagógusnak!Ugyanis, érettségivel(D besorolással)
nem lehet tanítani! Sajnos ez a helyzet..., a szerződést azonnal meg kell szüntetni!
 
#1994  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-21 21:05
Kedves "Matefradi", sajnáljuk, de feltételek híján nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával.
 
#1993  Matefradimatefradi[kukac]freemail[pont]hu2009-12-21 20:09
Tisztelt Tanácsadó!
A problémám a következő lenne:2009. szeptember 1-én vettek fel,mint testnevelő tanár és 2010 januárjától a polgármester visszaakar sorolni 2 fizetési osztllyal,"F"-ből "D"-be,ha jól tudom!Ez lehetséges évközben,aláírt szerződéssel?!Az ok:még nincs meg a nyelvvizsgám!Ha jól tudom "D" kategóriás ember nem is taníthat általános iskolában!?Ez nem törvényellenes?!
 
#1990  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-19 09:25
Kedves Kati! A gyp. tanári oklevél nem váltja ki a szakvizsgát. Részletes tájékoztatást kaphatsz a következő e-mail címen: h.nagy.anna@ppk.elte.hu
 
#1989  Katikata12[kukac]freemail[pont]hu2009-12-19 08:31
Tudom, hogy nem üzemel a Tanácsadó, de az OM hónapok óta válaszra sem méltat. Szeretnék valakitől segítséget kérni. Tanítói diplomám mellé oligofrén szakos gyógypedagógiai tanári diplomát is szereztem. jelenleg EGYMI-ben dolgozom. Mi a besorolásom? A gyp tanári oklevél egyenértékű-e a szakvizsgával? Valahol olvastam ezt, de képtelen vagyok rábukkanni újra. Kérem segítsenek!
 
#1987  mártahadnagym[kukac]gmail[pont]com2009-12-17 09:21
A mi iskolánk is részt vesz egy ilyen projektben (a TISZK keretén belül). Nekünk ugyanúgy részt kell vennünk ilyen továbbképzéseken. Vannak köztük kifejezetten jó tanfolyamok is (pl. nov végén dec elején voltam egyen az határozottan jó és hasznos volt.) Viszont egy előző tanfolyam, amelyen részt kellett vennem botrányos volt. Felvetettem a problémát az iskolám vezetésének - meg a többi iskola résztvevői is az ő iskoláikban, úgyhogy a soron következő TISZK találkozón már meg is beszélték, felvették a kapcsolatot a szervező intézménnyel. Én részemről a második "fordulóra" már el sem mentem, a többiek mesélték, hogy lecserélték az előadót, és végül is az a rész már jó volt. A legaranyosabb a történetben, hogy 2 hét múlva megkaptam a tanusítványt, miszerint a képzésen részt vettem. Akkor hogy is működik ez? Jelenléti ív, meg hogy az órák legalább nem tudom én hány százalékán részt kell venni hogy megkaphasd a tanusitványt. Igaza van Petrának: a pénzt el kell számolni, a többi meg... Ahogy egy kolléganőm szokta mondani: egy jó toll kérdése az egész...
 
#1986  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 22:22
Annyit fűznék Piroska problémájához, el szokás feledkezni arról, hogy a pedagógusokat is megilleti a heti két nap pihenőidő, és ebből a szempontból a szombati képzés nemcsak barátságtalan, de bizony a munkáltató részéről kötelezettséggel jár. Azon lehet vitázni, hogy rendkívüli munkavégzésnek vagy készenlétnek minősül-e a továbbképzésen való részvétel, az azonban egészen biztos, hogy a tanárt a pihenőnapján aktivitásra kötelezni elvben csak ellenszolgáltatásért (értsd pénzért) lehet(ne). A hatalmas, rengeteg pénzt megmozgató fejlesztési projektek keretében az a minimum, hogy az érintettek - mint például Piroska tantestülete - azt kivívja magának, hogy a szabadidejüket a projekt terhére ellentételezzék. És még valami: könyörgöm, vegyük észre, mennyire morbid, fel se kapjuk a fejünket arra, hogy a továbbképzés valami megúszni való rettenet. MIÉRT kell ennek így lenni? Nagy (nagyon nagy) tételben kidobott idő az egyik, kidobott pénz a másik oldalon. Hol lehet behúzni a féket??????
 
#1985  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 20:04
Kedves Piroska! Ismerjük az általad felvetett problémát, sajnos nem egyedi. A pályázati kiírások feltételei közé van építve a meghatározott továbbképzéseken való részvétel, tehát ha a fenntartó pályázik (s ezt az anyagi források biztosítása érdekében teszi) kénytelen elfogadni ezt a feltételt is. Jogilag ez a dolog persze tisztázatlan, és ha van olyan jogban jártas szakember, aki ezt a döntést segít felülvizsgálni, lehet esély a változtatásra. Ehhez persze arra lenne szükség, hogy az érintett pedagógusok hajlandók legyenek egységesen fellépni, együttműködni a helyzet tisztázásában, és elérni hogy a döntéshozó tárgyalópartnernek tekintse őket. A konkrét helyzet ismerete nélkül ennél többet nem tudunk mondani.
 
#1984  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 19:56
Kedves Mónika! Sajnáljuk, de a megfelelő személyi feltételek híján nem vállalkozunk a munkajogi kérdések megválaszolására. Ezért szüneteltetjük már egy ideje tanácsadó rovatunkat is.
 
#1983  Piroskav_alaki[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 18:28
Kedves OFOE!

Most tudtuk meg, hogy iskolánk összes pedagógusát kötelezik 2-3 esetenként 4, 30-60 órás továbbképzésre. A továbbképzések pénteki és szombati napokon lesznek, nem egy esetben elég sokat kell utazgatni is.
Mindenkit besoroltak két akkreditált képzésre (nem kérdezték meg, hogy mi érdekelne), ezen kívül kötelező választanunk egy vagy két nem akkreditált képzést is.
Nem számít, hogy már teljesítette-e valaki a 120 órát, vagy éppen friss diplomával rendelkezik, illetve nyugdíj előtt áll, mindenképpen menni kell.
Akkor is menni kell, ha ezeken a továbbképzéseken korábban már részt vettünk.
Mindez azért, mert a fenntartó nyert egy nagy összegű pályázatot, és mi kellünk tölteléknek.

Kíváncsi vagyok, hogy kötelezhetnek-e erre, ilyen formában bennünket? Mi a véleményetek erről?

Áldott ünnepeket, nyugalmas új évet mindenkinek!
 
#1982  Mónikamalikanak[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 12:57
Kedves OFOE!
Érettségivel kapcsolatosan érdeklődöm: főiskolai angol szakos nyelvtanári diplomával meddig lehet középiskolában tanítani, illetve érettségin vizsgáztatni (tényleg meghosszabbították?)? Köszönettel, Boldog Ünnepeket!
 
#1981  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 12:47
Kedves OFOE!

Köszönöm! Úgy gondolom ez már nem mehet tovább és nem hiszem, hogy a választásokra kellene várnunk. Nem hiszek abban, hogy a jövő hozza majd a megváltást, hiszen 19 éve is ezt mondták. Az, hogy majd egyszer mi is megleszünk anyagilag becsülve azt magyarázzák meg az 5 éves kislányomnak, akinek nem tehetem meg, hogy csokoládén kívül mást is rakjak a fa alá, közben a tévében arról beszélnek, hogy 25-30 ezret költenek ajándékokra az emberek. Én és kollégáim becsületesen dolgozunk, már-már sokszor a családunk rovására és ezt kapjuk. Hát nem és én nem vagyok hajlandó belenyugodni.
Egyébként vannak nálunk sokkal rosszabb helyzetben lévő, csodálatos emberek, az egészségügyben dolgozók. Ők még fizetést sem fognak kapni. Ők sem fognak tudni hivatástudatból ajándékot vásárolni szeretteiknek, sőt reggeltől mikulásig dolgoznak értünk, közben akik tehetnek erről nevetve azon vitatkoznak, hogy nem csak a 13 havi jár nekik, hanem a 14 havi is - mert mint mondják: hiszen ezért ők megdolgoztak. A szívem most szakadt meg...

Boldog karácsonyt!
 
#1979  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 10:00
Kedves Katalin!
A világon senkit nem bántottál meg (akit mégis, az megérdemli, talán elgondolkodik a felvetett problémákon). Sokan rezonálnak a Te problémáidra, országszerte elég nagy a feszültség, rossz, egyáltalán nem karácsonyias a hangulat, és félek, hogy sokaknak nem sikerül igazi átéléssel készülni a "szeretet ünnepére".
Jogos a felháborodásod, és ha kicsit megkönnyebbülsz attól, hogy leírod, már érdemes volt megtenned. Abban teljes a konszenzus a pedagógusok köreiben, hogy a közoktatás rendszerének működésében komoly zavarok vannak, de tanácstalanok vagyunk abban, hogy miként lehetne ezeket enyhíteni, hosszú távon teljesen kiiktatni. Úgy véljük, hogy kinek-kinek saját portáján (munkahelyén, szűkebb környezetében) kellene megpróbálni szövetségesekre találni, jogai ismeretében fellépni a helyi visszásságok ellen. A szakszervezetekkel kapcsolatban nekünk sincsenek biztató élményeink.
Jobb híján a civil világban próbálkozunk, reménykedünk abban, hogy közösen kicsit messzebbre hallatszik a hangunk, és idővel akad olyan a valódi felelősök között, aki hallgat ránk.
Sok erőt, és minden gond dacára kellemes ünnepeket és boldog újévet kívánunk.
 
#1978  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 22:50
Kedves Kollégák!

Köszönöm, hogy nem egyedül vagyok véleményemmel!
Tényleg nem bántva senkit, de amíg a tévében a pesti elitiskolákat mutogatják, ahol a tanárok, tanítók laptopokat használnak, addig nálunk még az is gond volt, hogy miből vegyünk krétát, pedig nagy iskola vagyunk. Amikor saját zsebemből finanszírozom az osztályomnak a gyakorlati kellékeket és ezt a férjemnek már el sem merem mondani, aki közben munkanélküli lett (ezt a pénzt saját gyermekemtől veszem el), addig egyes emberek azon vitatkoznak, hogy miért csökkentik a fizetésüket 3 millióról 2,5 millióra és közben tudják, hogy a hiányt más néven úgy is megkapják. Nagyon szomorú vagyok.
Mit tehetnénk? Én nem lázítani szeretnék, mert ez távol áll tőlem, de nekünk gyakorló pedagógusoknak kellene összefognunk igazgatóinkkal együtt és azt mondani, hogy elég. Mindig arra hivatkoznak az igazgatók, hogy nem mernek lépni, mert féltik az állásukat, ami nem igaz, hiszen őket a szerződésük lejártáig nem lehet csak úgy eltávolítani. Akkor kérdem én, miért hagyjuk ezt? A külföldiek nevetnek rajtunk és ezt kihasználva elszívják a legjobb munkatársainkat, közben 30-40 fős osztályokban tanítanak kollégáim középkori körülmények között. Kell ez nekünk! Mint már írtam, állítólag mi vagyunk az értelmiség és úgy gondolom, hogy nekünk nem csak "papíron" van mit csinálni, hanem nap mint nap kell bizonyítanunk szakmai felkészültségünket. Akkor miért várjuk másoktól a megoldást, hiszen akik segíthetnének, azok milliós fizetésből tárgyalgatnak és kíváncsi lennék, hogy kiért-miért, mert nem értünk. Ha a tárgyalgató Urak és Hölgyek ezt elkötelezettségből végeznék és nem fizetésért, sőt ha fizetnének is érte, hogy képviselhetnek minket (úgy ahogy én is saját pénztárcából finanszírozom az osztályom gyakorlati óráinak alapanyagát), akkor végre lenne tiszteletünk, megbecsülésünk, fizetésünk.
Bocsánatot kérek, ha valakit megbántottam, nem volt szándékomban!
Köszönöm, hogy elmondhattam ami a szívemet nyomja!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 |
Utolsó üzenetek:
  FeketeVipera

Így bízhatnak a tanárok a kormány ígéreteiben: http://kispest.blog.hu/2010/09/05/...

--
  misley j

Szia Zöldbéka!
Hihetetlen, hogy ennyire figyeltek, ilyen gyorsak vagytok! Sok örömöt a Nagy Szivárvány Iskola diszítéséhez!

--
  zöldbéka

Kedves Judit!
Köszönjük a csodálatos munkákat!

--
  Zsuzsi

Achs Tanár Úr!

Az eddigi megnyilvánulásaid alapján nagyra tartom a véleményed, ezért megkönnyebbüléssel veszem tudomásul, hogy valóban csak félreértettem a kiragadott mondatot. Nem vagyok tévedhetetlen, csak szólj rám nyugodtan, ha badarságokat mondok! Elő szokott fordulni...
Zsuzsi

--
  achs

Kedves Zsuzsi!

Azt hiszem, ritkán szoktál ilyet tenni, de most talán tényleg elnéztél valamit.

ax

--
  misley j

Kedves Kollégák!

Iskolánkban - az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban - helyhiány miatt fel kell számolnunk diákjaink rajzórai / alkotóköri munkáinak gyűjteményét .
Sok–sok kerámiától, különböző technikájú rajztól / festett képtől, kollázstól, ablaküvegre tehető- fóliára festett képtől kell megválnunk.
Hogy milyen szellemiségű munka folyik itt - Szabó Imre kolléga irányításával - azt megnézhetitek az alábbi címen:
http://www.akg.hu/paletta/
Azt indítványozzuk, hogy aki szívesen vinne iskolája, közössége, intézménye díszítésére az archívumunkból, az szeptember első két hetében keressen meg bennünket és válogasson kedvére.
Címünk:
AKG, Budapest, 1035 Raktár u.1.
Kapcsolat:
(1)250-20-72/120
misley judit,
email
misley[kukac]freemail[pont]hu címen ill.
Szabó Imrével
Békés munkás új tanévet kívánok:
misley judit,
az Akg könyvtárosa
2010. augusztus 29.

--
  L. Rirók Nóra

Az még csak hagyján, nem lenne rossz, ha az egyházi iskolák is kivennék a részüket a kérdés megoldásából...Engem inkább az a két üzenete dühít, hogy "többségében cigány gyerekek", mert ez a szegregáció felé mutat, meg, hogy "előkészítés lenne az integrációra", mert ez szerintem a kötelező ideológiát jelenti.

--
  Zsuzsi

Mindebből azt értem, hogy az egyházi iskolák nyakába akarja varratni az úr a romakérdés megoldását. Vagy elnéztem valamit?

--
  L. Ritók Nóra

Igen, azt hiszem, lesz miről vitakozni. Csak nem tudom, kivel:
"Balog Zoltán bírálta a romák integrációjának eddigi gyakorlatát. Úgy vélte, minél több olyan egyházi iskolára lenne szükség, ahol többségében cigány gyerekek tanulnak. Mindez előkészítés lenne az integrációra - jelentette ki."

--
  A szerk.

Az integráció (romák, SNI stb.) úgy látszik a következő tanévben is számos lezáratlan problémát vet fel. Ezt bizonyítja a Bukdácsoló esélyegyenlőség újabb írásához érkezett számos hozzászólás is.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[V. Attila:] Köszönöm szépen ezt az írást, a kérdésekkel és a kételyekkel is együttmozdulok. Ahelyett azonban, hogy tovább kérdeznék, felhívnám a figyelmet H.R. államtitkár asszony egyik első megnyilvánulására az ország házában: "Az Iskola a határon bizony sok szempontból […]
Indul az új tanév »

--

[L. Ritók Nóra:] A mienk is közte van. Nézzétek meg és szavazzatok! A címe: Toldi képek... Köszönöm!
Gerillafilmek a roma integrációért »

--

[Juli:] Kedves Béka, előre is köszönöm, és kíváncsian várom.
Boldog szegények? Avagy ki számíthat sikeresebb életpályára? »

--

[zöldbéka:] Igazad van Zsuzsi és nem is állítottam ilyet. Csak azt, hogy mindkét csoport nagy hátrányokkal indul (deficittel): a fogyatékkal élők fogyatékosságuknak megfelelő hátrányokkal, a roma gyerekek ( és a sok ezer meg tízezer nem roma gyerek) a szocializációjukból adódó […]
Boldog szegények? Avagy ki számíthat sikeresebb életpályára? »

--

[Zsuzsi:] Zöldbéka! Igenis van különbség a romagyerekek és az értelmi fogyatékosok integrációja között! 1. Nem minden roma gyerek fogyatékos! 2. Az integráció csak egy divatos szlogen. Engem pl. senki ne akarjon integrálni sehova. Van identitástudatom, és ha nem sértik meg, jól […]
Boldog szegények? Avagy ki számíthat sikeresebb életpályára? »

--

[Juli:] Kedves Zöldbéka és más Kommentelők! Ha úgy látjátok, hogy a két téma egy tető alatt megfér, akkor rendben, ezt Ti tudjátok jobban. De én azért még mindig úgy gondolom, hogy a fogyatékkal élő gyerekekről is lehetne kezdeményezni beszélgetést, mivel itt csak egy bizonyos […]
Boldog szegények? Avagy ki számíthat sikeresebb életpályára? »

--

[zöldbéka:] Juli! Én nem látok különbséget a romagyerekek és a fogyatékos gyerekek integrációja között.Ugyanazok jellemzik mindkét csoport integrációját. Röviden, a teljesség igénye nélkül: - mindkét réteg jelentős deficittel indul - a legtöbb fogytékkal élő gyermek pontosan olyan […]
Boldog szegények? Avagy ki számíthat sikeresebb életpályára? »

--

[csilla:] 1. családgondozóként iskolát keresünk a gyámügyi előadómmal: nem sni-s, 17 éves, általános iskola 8. osztályában 6 tantárgyból bukott tanulónak, akinek most a sikertelen pótvizsga után határozattal megszüntetették tanulói jogviszonyát. segítetek? lehet itt még segíteni? […]
Boldog szegények? Avagy ki számíthat sikeresebb életpályára? »

--

[Zsuzsi:] Az értelmi fogyatékosok integrációja elhibázott politikai döntés volt, amit úgy tűnik, senki nem akar helyrehozni. Éppen azt sérti a legjobban, aminek a nevében a létjogosultságát hangoztatják: az esélyegyenlőséget. Mert amellett, hogy nem minden gyerek integrálható, már csak […]
Boldog szegények? Avagy ki számíthat sikeresebb életpályára? »

--

[Juli:] Kedves Béka! Indítottatok egy új témát a fogyatékkal élők integrációjáról. Nincs kedved egy oldalban azt, amit itt kommentben összefoglaltál megírni vitaindításként? Van ugyan köze egymáshoz a két ügynek, de a romaprobléma (csak részben a romaintegráció) , amiről Nóra […]
Boldog szegények? Avagy ki számíthat sikeresebb életpályára? »

--
A tanácsadó határozatlan ideig szünetel. Új kérdésekre nem áll módunkban választ adni, de a korábbi válaszok természetesen továbbra is olvashatók.
1787323@OFOE (2001–2010) | Impresszum | Kapcsolat | Oldaltérkép | RSS | Partnerek