OFOE a Facebook-on

Rám zúdítják minden vélt vagy jogos sérelmüket. A hangnem alpári. Nincs mese, végig kell hallgatnom őket, képtelenség így órát tartani.Eddig a történet szokványos. Innen viszont váratlan fordulat következik. Leányka vádolni kezdi osztályfőnökét azzal, hogy őt az osztályfőnök könnyű erkölcsűnek nevezte (virágnyelven fogalmazva), az ő szexuális életéről valótlanságokat állított a szülőknek. Konkrét neveket mond, ami az osztály többi tagját is érinti. Az osztály fölhördül. Ez már nem vicc (Pfeifer Erzsébet).

 
Pfeifer Erzsébet: Irodalom órán Pfeifer Erzsébet: Irodalom órán 2

Minden érdeklődőt szeretettel vár a Dyslexiás Gyermekekért Egyesület. februás 22-i rendezvényén a Villányi úti konferenciaközpontban. A félév következő három előadásában a beszédfejlesztésről lesz szó. Az első program az óvodáskorúak problémáiról szól. Előadó Glaub Lilla, gyógypedagógus.

Címkék: rendezvény   óvoda   gyógypedagógia  
 
Az egyesület honlapja Az egyesület Facebook oldala

A program hivatalosan 2015-ben indult a Budaörsi Illyés Gyula Gimnáziumban, kinőve magát az osztályfőnöki órákon megvalósuló, kisebb csapatépítő tevékenységekből. A diákok pozitívan fogadták, hogy egy olyan foglalkozáson vesznek részt, ami nagyban eltér egy hagyományos tanórától, ahol saját magukkal, az osztályukkal foglalkozunk és "játszunk". Az igény nem csak a diákok, de a pedagógusok oldaláról is megjelent, így a vezetés támogatásával kialakulhatott egy rendszeres program, ami a diákok közösséggé kovácsolását célozza (Lencse-Csík Orsolya).

 
A Közterem program honlapja Csík Orsolya: Osztálytermi közösségépítés Csík Orsolya: Feladatkönyv

Kedves Szülő! AZ a gyerek idén és ebben az osztályban nem az Ön gyereke. Az Ön gyermeke nem tökéletes, de általában betartja a szabályokat. Képes békésen osztozni a játékokon. Nem dobálja a bútorokat. Jelentkezik, ha mondandója van. Akkor dolgozik, amikor dolgozni kell és akkor játszik, amikor játszani kell. Lehet bízni abban, hogy egyenesen a vécére megy és vissza, mindenféle trükk nélkül. Azt gondolja, hogy az F-betűs szó a franc, a K-betűs a kétbalkezes (Amy Murray, Huffington Post, fordította Tokaji Ildikó).

Címkék: szülő   pedagógus   gyerek  
 
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására

Eddig nyolc osztályom volt. A második osztályommal ránk jutott néhány iskolai műsor. Ekkor döbbentem rá, micsoda ereje van a színpadnak osztályfőnöki szempontból is. Egyik darabunk fesztiválokon is sikeres lett, ekkor kezdtem igazából tanulni a szakmát. Utolsó öt osztályomban órarendi keretben négy éven keresztül heti két óra drámára volt lehetőség (Achs Károly).

 

Február 7-én A szoba című ír-kanadai filmdrámát nézzük meg. Egy fiatal anya gyermekével már öt éve él egyetlen szobában, a kisfiú számára ez jelenti ezt a világot. Jack ötödik születésnapja után az Anya közli vele, hogy a falakon túl van a világ, amit ideje megismerni. A filmhez kapcsolódó beszélgetés vendége Gyarmathy Éva (SzJ).

Címkék: pszichológia   kapcsolat   gyerek   filmklub   anya  
 

Február 21-én a Sing Street című, 2016-ban készült ír-amerikai-angol zenés vígjátékot vetítjük. Dublin, 1985. A Lalor család ifjú tagja egy tinédzser zenekart alapít, hogy elnyerje egy lány szerelmét és elmeneküljön a családi problémák elől. A botcsinálta banda egyre jobbá válik és a srácok mind érzékletesebben fejezik ki öltözetükkel és zenéjükkel a serdülőkor dühét és lázadását. A film utáni beszélgetés vendége Kardos-Horváth János, a Hahó Együttes és a Kafkaz zenekar frontembere lesz!

Címkék: zenélés   szerelem   kamasz   generációk   film  
 

A közösség sose magától születik. Kell hozzá a közös léthelyzet, közös tevékenység, közös munka (közös ellenség…). És kell hozzá emberi szándék. Szerencsésebb azokra a tanárokra bízni az osztályt, akiknek az emberpróbáló szervezési és adminisztrációs feladatokon túl a közösség építése is szándéka. A közösség természetesen minden pillanatban, minden szakórán alakul… A dráma az első pillanattól az utolsóig a közösségi kohéziót erősíti (Achs Károly).

 

Egyesületünk több szakmai civil szervezettel együtt keresi a kiutat a gödörből. Az OFOE-nek saját standja lesz a rendezvényen, ahol kedvezményesen megvásárolható az eddig megjelent két OFOE-könyv, tervezünk továbbá beszélgetést a tehetséggondozásról, valamint hírt adunk egy országos közvéleménykutatásról, ami a közoktatás aktuális állapotát szándékozott feltárni. A több, mint háromezer online kérdőív adatainak eredményeit most mutatja meg először a nyilvánosság előtt a kutatás vezetője. Gyertek el minél többen! (SzJ).

 

Pribránszki Marianna (Gyerkőcökkel Suttogó) a magatartászavarral küzdő tanulók integrációjával szemben intézett komoly érzelmekkel terhes kirohanást a saját blogján, amit utána számos szakmai Facebook-csoporban posztolt. Az írás egészére jellemző kirekesztő hangvételt és a szövegben sorjázó tévedéseket és csúsztatásokat nem hagyhatjuk szó nélkül (dr. Földes Petra tanár, mentálhigiénés szakember, Peer Krisztina klinikai gyermek szakpszichológus, szociálpedagógus).

 

Mostanában József Attila és Radnóti verseit tanítom. Inkább kevesebb, mint több sikerrel. Tudom, rég volt, amikor Attila a Duna partján ülve figyelte az elúszó dinnyehéjat, és hallgatta hogy locsog a felszín és hallgat a mély. Rég volt, hogy egy fiatal ember sort-sor alá tapogatva írt a pokol bugyrairól, de mégis megdöbbentett az a tudatlanság, közöny, amit tapasztaltam ma. Nem csupán a gyerekek részéről (Pfeifer Erzsébet).

Címkék: társadalom   közömbösség   iskola  
 

Kollégám, aki moderálta a találkozót, mellette ült, maga is elvarázsolódott, mint mi valamennyien. Feszült csend volt, néha nevetés, harsány röhögés szakította félbe, néha döbbent összenézések, rácsodálkozások. Pedig több osztály zsúfolódott be a kis ebédlőbe, több osztály, valamennyien hányattatott sorsú, utolsó esélyt kapott fiatalok, sokan romák, többen sajátos nevelési igényűek. Hozzájuk hívtuk meg Jónás Tamást, a költőt. A cigány költőt. Mert ő vállalta fel cigányságát mindenki előtt (Leiner Károly).

Címkék: motiváció   irodalom   élmény   cigányság  
 
Címkefelhő    Leggyakoribb címkék »
1848 1956 50-es évek 9/11 abortusz abszurd abúzus adaptivitás adatok adatvédelem aggodalom agresszió agyműködés ajándék ajánló akció akkreditáció a közoktatás szereplői alapítványi és magániskolák alapkompetenciák fejlesztése áldozat algebra alkotás alkotótábor állam állampolgári nevelés állásfoglalás állatok álom általános iskola alternatív pedagógia a minősítés kritériumai andragógia angol nyelv antiszemitizmus anya apa Aronson árulás asszertivitás asszociációs vizsgálat átélés autizmus balesetveszély ballagás barátság Bázisiskolai Program becsület befolyásolhatóság beilleszkedés beilleszkedési zavarok béke Belgium bentlakás Berzsenyi besorolás beszélgetés beteglátogatás betegség Biblia bizalmatlanság bizalom biztonság bojkott börtönkísérlet BTM búcsú Budapest Bulányi György bűnmegelőzés bűnmegelőzési tanácsadók büntetés bürokrácia büszkeség Bűvösvölgy célok centenárium cigányság címkefelhők civil civilek család családlátogatás csapatépítés csoda csoport csoportdinamika csoportindentitás csoportmunka csoportszerep cyberbullying Debreceni Egyetem demokrácia Demokratikus Ifjúságért Alapítvány demonstráció deviancia diagnosztizálás diák diákdáridó diákok diákönkormányzat diákparlament diéta differenciálás digitális állampolgár digitális bennszülöttek digitális írástudás digitális kommunikáció digitális konferencia digitális kor digitális korszak digitális lábnyom digitális módszertan digitális módszertár Digitális Módszertár digitális nemzedék digitális pedagógia digitális pedagógus Digitális pedagógus digitális szakadék digitális tananyag digitális világ díj dijkiosztó dilemma diszkalkulia diszkóbaleset diszkrimináció dohányzás dokumentumfilm dolgozatok dominancia döntés döntésképesség dopping dráma drámapedagógia drog drogprevenció drogstratégia edzők EETE egészség egészségnevelés egészségügy egyén egyenlő bánásmód egyesület egyetemek egyház egyházi iskolák együtműködés együttes élmények együttműködés együttnevelés elektronikus tartalomszolgáltatás élet élet az iskolában életbölcsesség életcél életérzés élet-halál élethosszig tartó tanulás életmód életpálya életpálya-építés életpálya-építési jó gyakorlatok életutak életvezetés elfogadás elidegenedés elitnevelés ellenállás ellenőrzés elmélet élmény élménybeszámoló élménypedagógia előadás előítélet előítéletek előkészítő elsősegély ELTE elvárás elvárások email emberek emberi jogok emberi méltóság emberség emlékek emlékezés emlékezet empátia energetika énkép Eötvös Károly Intézet érdekegyeztetés érdekek érdekérvényesítés érdeklődés Erdély Erdős Virág eredményközpontúság érettségi Erikson erkölcs erkölcsi dilemmák erkölcsi nevelés erkölcstan erőszak értékek értékelés értékorientáció értékrend érvelés érzelem érzelmi intelligencia érzelmi nevelés esélyegyenlőség esélyek esélyteremtés eset esettanulmány eszköztelenség Esztergom etika etikai kódex EU Európa Facebook fáradtság farsang fegyelem fegyelmezés fejlesztés fejlesztések fejlesztő értékelés fejlesztő pedagógia fejlődés feladatlap feladatlapszerkesztés félelem felelős döntés felelősség felelősségvállalás feljelentés felkészülés felnőttek felnőttképzés felnőttoktatás felolvasóest felső tagozat felvételi felvilágosítás fenntartó fiatal fiatalok film filmek filmelőzetes filmkészítés filmklub filmszemle finanszírozás fiúk és lányok fizetés fogyatékkal élők fogyatékosság földrajz folyóirat folyóirat ajánló Foresee Forma-1 fotó fotózás Freinet frusztráció függetlenség függőség gamifikáció generációk generációs különbségek geometria gimnázium globális nevelés globális trendek globalizáció grafológia gyakorlat gyász gyerek gyerekegyetem gyerekek gyerekkor gyereknevelés gyerekszerelem gyermek gyermekbántalmazás gyermeki jogok gyermekirodalom gyermekjogi egyezmény gyermekjogok gyermekkor gyermekrajz gyermekszegénység gyermektudomány gyermekvédelem gyógypedagógia háború hagyomány hagyományok halál halmozottan hátrányos helyzet hálózat hálózati tanulás hanganyag harag hasznos tudás haszon hatalom határontúliak határontúli magyarok hátrányos helyze hátrányos helyzet hátrányos helyzet haza házasság hazaszeretet házirend hazugság HEFOP Hejőkeresztúr helyi oktatáspolitika helytörténet helyzetelemzés HHH HÍD program hierarchia hírek hit hitelesség hit- és erkölcstan hivatás holisztikus világkép Holokauszt honlap honlapajánló hozzáértés humor idegengyűlölet identitás ideológia időtényező ifjúkor ifjúságkutatás ifjúságügy ifjúságvédelem igazgató Igazgyöngy Alapítvány IKT individualizmus influenzajárvány infokommunikáció információk információs dimenzió információs társadalom informatika inklúzió innováció innovatív tanulás integráció interakció interaktivitás interjú interkulturalitás internet internetes applikáció internetes portál internetes zaklatás internethasználat intézmény intézményi stratégiák intézményvezetés ipari társadalom IPR irodalmi mű elemzése irodalmi mű feldolgozása irodalom irodalomoktatás irodalomtanítás iskola iskola és társadalom iskolaethosz iskolai autonómia iskolai egyenruha iskolai erőszak iskolaigazgató iskolaigazgatók iskolaigazgatók kinevezése iskolai hiányzások iskolák iskolakép iskolakezdés iskolakísérlet iskolaközpont iskolapszichológus iskolarendszer iskolatársak iskolaügy iskolaújság iskolaválasztás iskolavezetés iskolavezető iskolavezetők istenhit iszlám ítéletalkotás játék játékpedagógia játszmák jelenismeret jelenlét jog jogvédelem jó gyakorlat jó gyakorlatok jóvátétel jövő jövőkép jutalom jutalomkönyv kalandpedagógia kamasz kamaszkor kamaszok kapcsolat kapcsolatok karácsony karácsonyi készülődés Kék Vonal képregény képzés képzési program képzőművészet kerekasztal kerekasztal-beszélgetés keresztény kerettanterv készülődés két egér kézikönyv kiállítás kiközösítés kirándulás kirekesztés kisbaba kísérleti színház kisgyerekek kisgyermekkor kisiskolás kiskamasz kiszolgáltatottság Klik klíma kockás ing kokárda Kolibri Színház kollégium Kölöknet költészet költségek kommunikáció komoly játék kompetencia kompetenciafejlesztés kompetenciák kompetenciamérés komplex fejlesztés komplexitás konferencia konferenciák konfliktus konfliktuskezelés konnektivizmus konstruktivizmus könyv könyvajánló könyvbemutató könyvek könyvtár kooperáció kooperativitás kooperatív tanulás kooperatív technikák korai iskolaelhagyás korai iskolaelhagyók korhatár Kórházsuli kormányváltások környezeti nevelés környezetvédelem kortárscsoport kortárs magyar irodalom kötelező olvasmány kötet követelmények közalkalmazottak közélet középiskola középiskolások közérzet közfoglalkoztatás közmunka közmunkások köznevelés köznevelési államtitkár köznevelési törvény közoktatás közömbösség közös élmény közösség közösségfejlesztés közösségi fogyasztás közösségi oldal közösségi oldalak közösségi szolgálat közös szabályok központosítás közvélemény kreatív foglalkozások kreatív írás kreativitás kretivitás kritika kritikai gondolkodás kudarc különbségek kultúra kultúraközvetítés kurzus kutatás kutatások lányok Lao-ce Leiner Károly leszakadók levelezőverseny lopás magántanuló magántanulóság magány magatartás magatartászavar magyarság magyartanárok Magyartanárok Egyesülete magyartanítás manualitás másság matematika média médiaértés médiafogyasztás médiatudatosság megbocsátás megemlékezés megértés meghívó megismerés megosztott pedagógustársadalom megszorítás méltányosság mélyszegénység menekültek mentálhigiéné mentorálás menza mérés mese mesék metaforaelemzés Mikulás Miniszterelnökség minőségi oktatás minőségirányítás minősítés mitoszok mobilhasználat mobiltelefon modellkísérlet Modern Iskola módszerbörze módszerek módszertan módszertár modul Montessori Móra Ferenc motiváció motiválás mozgás mozgáskorlátozott mozgássérült Mozinet MPT műhely műhelymunka múlt multikulturalitás munka munkafüzet munkanélküliség munkaszerződés munkaterhelés műsor mutizmus műveltség művészet művészetek művészeti nevelés múzeumpedagógia nagyszülő napközi NAT nemi szerepek nemzedékek nemzedékváltás Nemzeti Pedagógus Kar Nemzetközi Nőnap nemzetpolitika netgeneráció nevelés nevelési vizsgálat nevelésügyi kongresszus nevelőszülő novellaíró pályázat nyári szünet nyereményjáték nyitottság OFOE oktatás oktatás eredményessége Oktatási Hivatal oktatásirányítás oktatási rendszer oktatáspolitika oktatásügy október 23. olvasás olvasó olvasónapló önállóság önbecsülés önbizalom önértékelés önérvényesítés önfejlesztő iskolák önfeladás önismeret önkéntesek önkéntesség önkifejezés online hálózatok önreflexió önszabályozás opera óraleírás óraszám óraterv öregek örökbefogadás öröm örömszerzés orvos őszinteség őszi szünet osztály osztályfőnök osztályfőnöki képzés osztályfőnöki munka osztályfőnöki óra osztályfőnöki szerep osztályfőnökség osztálykirándulás osztályközösség osztályprogram osztálytársak osztályteremszínház osztályzat ösztöndíj otthon óvoda óvodapedagógia pályakezdő pályaorientáció pályaválasztás pályázat partnerség pártpolitika pedagógia pedagógiai játékok pedagógiai közösség pedagógiai program pedagógiai szakirodalom pedagógus pedagógusbér pedagógus egzisztencia pedagógus életpálya pedagógusetika pedagógusjogok pedagógusképzés pedagógus kompetenciák pedagógus minősítési rendszer pedagógusok pedagógusok presztízse pedagóguspálya pedagógusszerep pedagógustiltakozás pedagógus továbbképzés pénzügyi és vállalkozói kultúra pénzügyi kultúra PISA plágium pletyka politika politikai szocializáció politikusok pornográfia portfólió pótvizsga presztízs prezentáció problémakezelés problémamegoldás profit program programoz programozás projekt projektek projektmódszer projektpedagógia pszichológia pszichológus Radnóti rajz rajztanítás rangsor rasszizmus rászorulók reflektivitás reformok regisztráció reménytelenség rendezvény rendszer részképességek részképesség-zavarok reszocializáció resztoratív szemlélet részvét rivalizálás Rogers romantika sajátos nevelési igény segédanyagok segítő kapcsolat segítőkészség segítségnyújtás serdülés serdülők siker sikerek siketek és nagyothallók slam poetry sms SNI sorozat sport stratégia stratégiák stressz Summerhill szabadidő szabadság szabályok szabályozás szakértők szakfelügyelet szakgimnáziumok szakiskola szakképzés szakképzettség szakkör szakmai érdekképviselet szakmai konferencia szakmai közösségek szakmai műhely szakmai nap szakmai program szakmai rendezvény szakmai szervezet szakmai tanácskozás szakszervezet szakszervezetek szaktanácsadók szállás számítástechnika számonkérés szatíra szecskáztatás szegénység szegregáció szekció személyiség személyiségfejlesztés személyiségfejlődés személyiségformálás szemle szemlélet szemléletváltás szemtől-szembe módszer szép szépirodalom szerelem szereplés szeretet szerzői jog szexuális bántalmazás szexualitás szigor színesbőrüek színház színházajánló színházpedagógia SZMPSZ szociális ellátórendszer szociális helyzet szociális kompetenciák szociális szerep szocializáció szociálpszichológia szociológia szójegyzék-módszer szolidaritás szórakoztatva tanítás szövegértés sztenderdizálás sztereotípiák szubkultúra szülő szülői jogok szülői szerep szülők szünetvárás szünidő táblajáték tablet tábor tabu tájékoztatás TÁMOP tanács tanácsadás tananyag tananyagfejlesztés tanár Tanárblog tanár-diák kapcsolat tanári hivatás tanári szerep tanárjelöltek tanárképzés tanárok tanárszerep taneszköz tanév tanévkezdés tanév vége tanfelügyelet tanfolyam tanítás tanítási módszerek tanítási óra tanítási órán kívüli tevékenység tanító tankönyv tankönyvek tankönyvfejlesztés tankönyvlista tankötelezettség tanmenet tanoda tantárgy tantárgyak tanterem tanterv tantestület tanulás tanulási környezet tanulási zavarok tanuláslélektan tanulásszervezés tanulmányi teljesítmény tanulmányi verseny tanuló tanulók megismerése tanulószoba társadalmi különbségek társadalmi szervezet társadalom társadalomismeret társasjáték-pedagógia társas kapcsolatok társas készségek tehetség tehetségfejlesztés tehetséggondozás tekintélyelv televízió teljesítmény témazárók TEMPUS tengeri iskola terápia természet természettudomány természettudományos nevelés természettudományos tantárgyak tervezés tervszerűség testépítés testi-lelki egészség testnevelés testvérek tevékenykedtetés tiltakozás tinédzser tinédzserek titok tizenévesek Toldi Tanoda tolerancia történelem történet törvény törvények törvényesség továbbképzés továbbtanulás trágárság tréning tudás tudásépítés tudásmegosztás tudatos médiahasználat tudatosság tudomány Tudor Alapítvány túszdráma újév újságírás új tanuló Underground Kiadó ünnep ünnepély ünnepi készülődés UPSZ vakáció vaktérkép válás vállalkozás vállalkozói kompetenciák vallás vallás és hit vallások válság vélemény véleményalkotás verekedés verseny verseskötet veszélyeztetettség vetélkedő vezető vígjáték Vígszínház virtuális kongresszus virtuális környezet virtuális tananyag virtuális tanulási környezet virtuális világ viselkedéskultúra visszaemlékezés vita vitakultúra vitaverseny vizsga vizsgálat Waldorf WEB2 Web 3.0 weblap workshopok Y generáció zaklatás zene zenélés Z generáció Zimbardo Zöld Béka Baráti Kör Zöldbéka tanár úr zsebpénz zsidóság
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.02.22.
Határidőt szabott Balognak a CKP az érettségi miatt
Annak ellenére, hogy a Civil Közoktatási Platform szakemberei már bő egy éve jelezték, hogy e területen súlyos problémák adódhatnak a kormányzat felelőtlen mulasztásai miatt, semmiféle...
(Forrás: Eduline)
--
2017.02.22.
Forgács István: Így oldd meg a cigányügyet – 3. rész: a közoktatásról
Ma Magyarországon szinte felfoghatatlan mértékű és gyorsaságú az a romlás, amelyben túlnyomórészt cigány gyerekek tízezrei csak érintőlegesen találkoznak a magyar oktatási rendszerrel...
(Forrás: Mandiner)
--
2017.02.22.
Prókai Eszter: Minden erejével kaparta ki magát a legmélyebb gödörből
Édesanyja lemondott róla, nevelőotthonban élt nyolcéves koráig. Fodrász szeretett volna lenni, de az általános iskola után már nem tanult tovább. Hosszú évekig drogozott, emiatt négy gyerek...
(Forrás: abcug.hu)
--
2017.02.22.
Nem szűnik meg az iskolai buktatás
A szaktárca nem tervezi a bukással, az évfolyamismétléssel kapcsolatosan a jelenlegi jogszabály módosítását – rea­gált lapunk megkeresésére az oktatásért felelős államtitkárság....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2017.02.22.
Újabb útvonalakon menekítik a szülők gyermekeiket a közoktatásból
A diák magántanulóként is teljesítheti tankötelezettségét. Ezt elsősorban a kiemelkedő tehetségű vagy egyéb területen jól teljesítő, ezért elfoglalt, például élsportoló gyerekeknek...
(Forrás: 24.hu)
--
2017.02.22.
Egy élhető és sikeres ország – mit tudnak a finnek?
Finnország száz szociális innovációjáról jelent meg pár hete egy könyv, abból az alkalomból, hogy az északi ország idén ünnepli függetlenségének századik évfordulóját. A finnek mindig...
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.02.22.
Nem adja a HÖK-elnökséget Török Márk, nemzetközi bíróság elé viheti az ügyet
Nem igazán hiszem el, hogy ezt az ügyet el lehet bukni – így reagált a Magyar Nemzetnek Török Márk, a Szegedi Tudományegyetem EHÖK-elnöke arra, hogy a Fővárosi Törvényszék nem jogerő...
(Forrás: Eduline)
--
2017.02.22.
Ilyen az élet a Vörös Hadsereg Általános Iskolában
Ezek az iskolák extrém példái a Kínai Kommunista Párt által hirdetett hazafias oktatásnak. A kritikusok ezzel szemben szimpla agymosodának nevezik. Az iskola igazgatója, Mu Csunjung szerint...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.02.22.
A magyar fiatalok nem is álmodnak 200 ezres fizetésről
Ma már nem a munkanélküliségtől, hanem az elszegényedéstől félnek a fiatalok. Nem fest túl hízelgő képet a munkaerő-piaci érvényesülésről a fiatalok véleménye, amely viszont reálisnak...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  annapanna

Közalkalmazottak szabadságának kiadásával kapcsolatban szeretnék érdeklődni.
Új igazgatónk az iskolában egyre rövidebbre fogja a nyári szüneteket és a szabadságaink fennmaradó részét az őszi, téli, tavaszi szünetre időzíti.
Én értem félre a törvényt? Úgy tudom az őszi, téli, tavaszi szünet nekünk tanítás nélküli munkanap, amelyet nem kell az intézményben tölteni.(Készülhetek itthon pl. az anyák napi műsorral.)

"A pedagógus szabadságát elsősorban a nyári szünetben kell kiadni. Ha a szabadság a nyári szünetben nem adható ki, akkor azt az őszi, a téli vagy a tavaszi szünetben kell kiadni."

Javaslatomra, miszerint növelhetnénk a nyári szünet hosszát, így reagált az igazgató: " A nyári szünetet én határozom meg!"

Tanácsot, véleményt szeretnék kérni! Köszönöm!
annapanna

--
  OFOE

Feltételezhetően gyakornoki státuszba kerül, ha nincs más végzettsége.

--
  mamika

Az a kérdésem, hogy milyen besorolásba kerül az, aki alap anglisztika szakon végzett, vállalja az angol tanári képzést és angol tanárnak veszik fel pedagógushiány miatt?

--
  OFOE

Kedves Ildikó! Javasoljuk, hogy kérdésével keresse fel az Oktatási Hivatalt ezen a címen.

--
  Dani Erika

1991-ben szereztem óvónő és gyermekfelügyelő szakképesítést Székesfehérváron. Ezzel a végzettséggel milyen munkakört tölthetek be óvodai csoportban? Köszönöm válaszát!

--
  Ildikó

Azt szeretném megtudni, hogy törvényes-e az a gyakorlat, hogy egy középiskolai gyakornoknak kötelezően heti 24 órája van az előírt 20 óra helyett. A plusz 4 órát nem fizetik ki, ezen felül rendszeres helyettesítést is ellát. Az oklevele alapján felső tagozatos diákokat taníthat, ennek ellenére helyettesítésre elsőtől kilencedik évfolyamra is beosztják. Mi a gyakorlat, elvárható-e egy gyakornoktól a beleegyezése nélkül az ingyenes túlmunka és az alsó tagozatban való helyettesítés?

--
  Szekszárdi Júlia

„Kedves” Luda!
A kérdéseire többször is kapott választ, kétszer tőlem, egyszer Peer Krisztinától.
De Ön nem választ akar, hanem lehetőséget a mocskolódásra. Vajon miért teszi ezt?
Három lehetséges okot találtam erre:
1. Komoly paranoiája van (ez esetben sürgősen pszichológushoz vagy pszichiáterhez kellene fordulnia).
2. Politikai indítékkal uszították ránk (szó esett holmi kockásinges bűnözőkről is, akiknek mi segítünk megúszni a gyermekbántalmazást).
3. Ön zsigerből gonosz és aljas. (Ebben az esetben pedig menjen a pokolba!)
Ezen túl szó nélkül töröljük a beírásait, esetleg egy bocsánatkérést még hajlandók vagyunk elfogadni.
Rágalmazásért és a jó hírnév megsértéséért akár fel is jelenthetnénk, de erre nem ad lehetőséget, hiszen névtelenül fortyog.
Több időt és energiát sem én sem a kollégáim nem vagyunk hajlandók erre az ügyre fordítani.

--
  töritanár

Az persze egy ilyen országban a jelen körülmények között természetesen fel sem merül, hogy Luda és Péter ugyanaz a személy...

--
  gyönytyúk

1. Össze kéne ereszteni Ludát az egykori Péterrel. Luda itt azt mondja: "nem vizsgáljuk meg, hogy milyen rövid volt a hölgy szoknyája". Péter viszont kikelt a "jó illemű" öltözködés mellett Sulyok Blanka cikke után, szintén elég vehemensen... Az egyesületnek szép elegánsan, egy-egy frappáns mondaton túl hagyni kéne, hogy ők ketten kidühöngjék magukat.

2. Egyik hasonló vehemenciájú tanulómnak felajánlottam, hogy strigulázza az összes tévedésemet, hibámat, aljasságomat, ha jó sokat talál, Balaton szeletet kap. Ludának is felajánlhatom ezt, küldje az ímélemre az eredményt, kapja a Balaton szeletet.

3. Luda lehet, hogy Pecina embere: olcsóbban szeretné megszerezni a honlapot, hogy aztán "szüneteltethesse". Ez csak kicsit vicces: az országbeli eljárásokat egyre kevésbé tudom viccként felfogni, lassan elérjük a "korlátlan lehetőségek hazája" címet (Ludának erdélyi tapasztalatai alapján ismerős lehet a szlogen.)
Üdv. gy.

--
  Luda

Kedves Peer Krisztina
Tisztelettel választ kérnék a következőkre
"A bántalmazás gyakran a bántalmazó tehetetlenségéből,eszköztelenségéből fakad" - ha halálbüntetéssel büntetnék a bántalmazót, nem gondolnák-e meg az ön egyesületének tagjai, mielőtt a bántalmazás eszközéhez nyúlnak?
Miért kell a felnőtt, diplomás, egyesületi háttérrel rendelkező bántalmazónak a szerencsétlen, megalázott, megvert bántalmazott diákkal azonos, sőt azt meghaladó mértékben védeni? Miért nem abban segítettek, hogy a bántalmazó végre börtönbe jusson? Miért állnak ki a gyermekbántalmazók mellett?
"Segíteni tudjunk mind az áldozatnak, mind pedig a bántalmazónak, hogy ez többé ne fordulhasson elő" - ha önök elmondják az áldozatnak, hogy ha jól viselkedik, többé nem fogják bántalmazni, de a bántalmazó továbbra is szabadlábon marad, az elegendő önök szerint, hogy egyesületi tagjaik ne bántalmazzák továbbra is gyerekeket?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Kiss Andrea:] Kedves Petra! Ha egy gyakornok sikeresen leteszi a minősítő vizsgát, akkor mikor változik meg az óraszáma? Megemelheti az igazgató év közben vagy következő tanévtől vagy csak az átsoroláskor? A törvényben az szerepel, hogy a gyakornoki idő a sikeres minősítő vizsga napjáig […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Pfeifer Erzsébet:] Kedves Natália! Félreértett. Nem azt állítottam, hogy egy osztályon belül nem volt probléma néhány gyerekkel, hanem azt, hogy évtizedekkel ezelőtt nem is volt kérdés az, hogy integrálnunk kell. Ha megengedi, megosztok egy személyes példát: 1984-ben egy "sötét" […]
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[Zsanett:] Fogalmam sincs ki ez a hölgy. Vajon mi jogosítja fel erre az írásra. De úgy is mint integrált iskolában tanító pedagógus, és úgy is mint egy magasan funkcionáló autista gyermek édesanyja kikérem magmnak az összes idióta megnyilvánulását.Tele van tévedésekkel, és sértő […]
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[Natália:] "évtizedekkel ezelőtt ez nem is volt kérdés, nem is volt probléma. Illetve ha probléma volt, az megoldandó probléma volt" Az én tapasztalatom az, hogy de, probléma volt. Nekem is volt hiperaktív osztálytársam, hozzánk is bukott, aztán bukott tovább, volt magántanuló is. […]
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[Pfeifer Erzsébet:] Nem tudom,hogy az itt kommentelők közül olvasta-e mindenki Pribránszki Marianna blogbejegyzéseit, vagy csak csípőből tüzel dr. Földes Petra és Peer Krisztina írására. Vettem a fáradságot, én végigolvastam a hölgy blogbejegyzéseit. Megrökönyödve olvastam, hogy az ágál az […]
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[kamala:] Pedig a kommunikáció lenne a kulcs. Nyugodtan elmondhatná egy ideális világban. Amikor egy szülő nem tud semmit a miértekről és a hogyanokról, természetes hogy aggódik...
ARRÓL a gyerekről »

--

[Tamás:] Ez a problémakör nem enged meg ilyen fekete fehér leegyszerűsítést. Rengeteg szakember, és szülő véleménye az, hogy a tömegoktatás nem alkalmas közeg a gyermekek tanítására több okból sem. Sőt, ez a közeg generál magatartászavarokat pl. azáltal, hogy elzárja az életkori […]
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[Petra:] Kedves L.Walker, Amiről mi beszélünk, az nem „sajnálgatás”, sőt. A magatartászavarral küzdő tanulók fejlesztésének, integrálásának a kulcsa éppen a (megfelelő) követelésben van. A világos viselkedési szabályok és azonnali (szükség szerint pozitív!!! és negatív) […]
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[L.Walker:] Sok olyan szülõ van itt Angliában, aki addig nem nyugszik, amíg nincs papírja arról, hogy a gyereke autista vagy hiperaktív vagy egyeb magatartási zavarral küszködik. Ha van papír, akkor plusz segélyt kapnak és az iskola is több pénzt kap a kormanytól, hogy ezeknek a gyerekeknek […]
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[Pfeifer Erzsébet.:] Végignéztem a hölgy blogbejegyzéseit, olvastam írásait. Nos, nem kispályás, már ami az önmenedzselést illeti. A többi összeollózott termésnek tűnik számomra. A tarifája pedig enyhén szólva is kicsapja a biztosítékot.
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek