OFOE a Facebook-on

Indul a vakáció, és az OFOE honlap is szünetelni fog augusztus 20-ig. Egész nyáron frissítjük a Sajtófigyelőt és élnek interaktív rovataink is, ha valaki bármely cikkhez kommentelni szeretne, illetve segítségre, tanácsra van szüksége, keressen bennünket. Ugyanígy elérhető lesz könyvesboltunk is.

 

A boldog és boldogtalan felnőttek abban különböznek, hogy az utóbbiaktól már gyerekkorukban elvették a pozitív érzelmeket megfélemlítéssel, elhanyagolással, büntetéssel, túlzott elvárásokkal, az elfogadás hiányával és sok egyéb a neveléshez sorolt eszközzel. Ezáltal a leglényegesebbtől fosztották meg őket: az önbizalomtól, az önmagukba vetett hittől, amely magas célokat kitűzésére késztet. Ilyenkor védtelenné válik a lélek, és a boldogságot keresve kész bármely eszmét, hitet vakon elfogadni, amellyel környezete megkínálja (Gyarmathy Éva).

 

Annak apropóján, hogy a közelmúltban megjelent és nagy sikert aratott a Nevelj jedit! - A képzelet pedagógiája című kötet, felidézünk egy a honlapunkon megjelent tanulmányt, amelyet Shmied Borbála, a Veszprémi Egyetem hallgatója készített még 2005-ben, és ami akár ebben a kitűnő kötetben is helyet kaphatott volna.

 

Ne hagyjátok ki a lehetőséget! A pedagógusnap alkalmából május 27. és június 10. között jelentős kedvezménnyel vásárolhatók meg kiadványaink az egyesület online könyvesboltjában. Szeretettel várjuk az érdeklődőket.

Az Új Pedagógiai Szemle egy nagyon izgalmas interjúval köszönti a 80 éves Kereszty Zsuzsát. A beszélgetés pontosan kifejezi Zsuzsa személyiségének és pályájának lényegét. Hiszen csak akkor lehet képes valaki évtizedeken át töretlen lelkesedéssel képviselni a gyermekek érdekeit, ha egy pillanatra sem huny ki benne, "soha nem szünetel a lobogás jó ügyekért". És nem csak lobogás van, hanem a hosszú és igen gazdag pályán számos olyan gyakorlati eredmény, ami mit sem vesztett az időszerűségéből. Két részletet emeltünk ki az interjúból, de feltétlenül ajánljuk a teljes szöveg elolvasását (Takács Géza interjúja).

 
Beszélgetés Kereszty Zsuzsával."A magam örömére!"

15 éven át működtem iskolapszichológusként egy 12 évfolyamos iskolában. Ez idő alatt egy pár hónapos csapatfejlesztő program keretében foglalkoztam az egyes osztályokkal. Olyan tapasztalatokat szeretnék itt közre adni, melyek megmutatják, mi mindent tehetnek egy-egy osztály tagjai egymásért és önmagukért. Mire van szükség ahhoz, hogy jól érezzék magukat együtt, hogy barátokra, társaságra leljenek és senkinek ne kelljen megaláztatástól, bántástól, kiközösítéstől tartania? Hogyan érhető el, hogy olyan színes diákéletben legyen részük, amelyben az egyes tanulóknak lehetőségük van személyes képességeik kibontakoztatására is? (Járó Katalin)

 

Tükör ez a történet a szakmai anyagok és a hírek "fogyasztói" számára is: ilyen könnyen lehet a közvéleményt manipulálni, etikátlan projekteket jól eladni, és belőle remekül megélni évtizedeken át ahelyett, hogy felelősséget vállaltak volna a történtekért. Pedig csak annyi kellene, hogy leszokjunk a tabukról, a személyi kultuszról és merjünk a dolgok után nézni. Pláne, ha morális aggályaink támadnak – akkor egy pillanatig se hezitáljunk (Lévai Julianna).

 

Az utolsó két évben Készülő Arc már nagyon készül, szakállat növeszt, avagy démonira sminkeli magát, és készül a nagy beavatásra, úgyis mint Szalagavató, majd Ballagás. Mellesleg milyen szép magyar találmány ez, kár, hogy már népi lakodalmas lett belőle, mert még az ősök is kikelnek a sírból, hozni a szekérderék virágot, lufit, szárnyas majmot, s a szekérderék nagysága elnyomja a maturandus könnyeit, és már amúgy sem énekel, többnyire gépzenére jár körbe-körbe... (Vass Judit).

Címkék: tanár   kamaszkor   diák   búcsú   ballagás  
 

A PontVelem Okos Program keresi Magyarország Kedvenc Tanárát! Még bárki versenybe szállhat az elismerésért!

Címkék: verseny   tanár   pontvelem  
 

A hatalom és az erőszak kéz a kézben jár. Erre figyelmeztet Shakespeare királydrámája, s ezt meséli el az előbbire csak halványan utaló orosz regény angol vidéki környezetbe helyezett adaptációja is, ebben a gyönyörűen filmezett, szenvedélyes, kegyetlenségében is lírai alkotásban (Filmtett). Ezt láthatjuk a filmklub május 28-i vetítésén a Kino Café moziban.

Címkék: irodalom   frusztráció   filmklub   agresszió  
 

"Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?" "Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?" Ezeket a mondatokat ebben az évben hallottam a tanáriban, de valószínűleg Magyarország sok-sok tanárijában, üzletében, utcáján, továbbképzésén elhangzottak hasonlóan sarkos, megfellebbezhetetlen állítások. Ezért is gondolom, hogy L. Ritók Nóra könyvét kötelező lenne elolvasni mindenkinek (Achs Károly).

 
L. Ritók Nóra: Esélyegyenlőségi napló (1-62.)

A Baross Gábor Általános Iskola és a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány nagy örömmel hív meg minden érintett szakembert "DIGISZTORIK - Digitális történetmesélés iskolákban" interaktív workshopjára!

 
Lanszki Anita: Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 1-8.
Címkefelhő    Leggyakoribb címkék »
1848 1956 50-es évek 9/11 abortusz abszurd abúzus adaptivitás adatok adatvédelem aggodalom agresszió agyműködés ajándék ajánló akció akkreditáció a közoktatás szereplői alapítványi és magániskolák alapkompetenciák fejlesztése áldozat algebra alkotás alkotótábor állam állampolgári nevelés állásfoglalás állatok álom általános iskola alternatív iskolák alternatív pedagógia a minősítés kritériumai andragógia angol nyelv antiszemitizmus anya apa Arany János Aronson árulás asszertivitás asszociációs vizsgálat átélés autizmus autonómia balesetveszély ballagás barátság Bázisiskolai Program becsület befolyásolhatóság beilleszkedés beilleszkedési zavarok béke Belgium bentlakás Berzsenyi besorolás beszélgetés beteglátogatás betegség Biblia bizalmatlanság bizalom biztonság bojkott boldogság börtönkísérlet BTM búcsú Budapest Bulányi György bűnmegelőzés bűnmegelőzési tanácsadók büntetés bürokrácia büszkeség Bűvösvölgy célok centenárium cigányok cigányság címkefelhők civil civilek család családlátogatás csapatépítés csillag csoda csoport csoportdinamika csoportindentitás csoportmunka csoportszerep csoportszerepek cyberbullying Debreceni Egyetem demokrácia Demokratikus Ifjúságért Alapítvány demonstráció deviancia diagnosztizálás diák diákdáridó diákok diákönkormányzat diákparlament diéta differenciálás digitális állampolgár digitális bennszülöttek digitális írástudás digitális kommunikáció digitális konferencia digitális kor digitális korszak digitális lábnyom digitális módszertan digitális módszertár Digitális Módszertár digitális nemzedék digitális pedagógia digitális pedagógus Digitális pedagógus digitális szakadék digitális tananyag digitális történetmesélés digitális világ díj dijkiosztó dilemma diszkalkulia diszkirimnáció diszkóbaleset diszkrimináció dohányzás DÖK dokumentumfilm dolgozatok dominancia döntés döntésképesség dopping dráma drámapedagógia drog drogprevenció drogstratégia edzők EETE egésznapos iskola egészség egészségnevelés egészségügy egyén egyenlő bánásmód egyesulet egyesület egyetemek egyház egyházi iskolák együtműködés együttes élmények együttműködés együttnevelés elektronikus tartalomszolgáltatás élet élet az iskolában életbölcsesség életcél életérzés élet-halál élethosszig tartó tanulás életmód életpálya életpálya-építés életpálya-építési jó gyakorlatok életutak életvezetés elfogadás elidegenedés elitnevelés ellenállás ellenőrzés elmélet élmény élménybeszámoló élménypedagógia előadás előítélet előítéletek előkészítő elsősegély ELTE elvárás elvárások email emberek emberi jogok emberi méltóság emberség emlékek emlékezés emlékezet empátia energetika énkép Eötvös Károly Intézet Erasmus érdekegyeztetés érdekek érdekérvényesítés érdeklődés Erdély Erdős Virág eredményközpontúság érettségi Erikson erkölcs erkölcsi dilemma erkölcsi dilemmák erkölcsi nevelés erkölcstan erőszak értékek értékelés értékorientáció értékrend érvelés érzékenyítés érzelem érzelmi intelligencia érzelmi nevelés esély esélyegyenlőség esélyek esélyteremtés eset esettanulmány eszköztelenség Esztergom etika etikai kódex EU Európa Facebook fáradtság farsang fegyelem fegyelmezés fejlesztés fejlesztések fejlesztő értékelés fejlesztő pedagógia fejlődés feladatlap feladatlapszerkesztés félelem felelős döntés felelősség felelősségvállalás feljelentés felkészülés felnőttek felnőttképzés felnőttoktatás felolvasóest felső tagozat felvételi felvilágosítás fenntarthatóság fenntartó fiatal fiatalok film filmek filmelőzetes filmkészítés filmklub filmszemle finanszírozás fiúk és lányok fizetés foci fogyatékkal élők fogyatékosság földrajz folyóirat folyóirat ajánló Foresee Forma-1 fotó fotózás Freinet frusztráció függetlenség függőség gamifikáció generációk generációs különbségek geometria gimnázium gimnáziumok globális nevelés globális trendek globalizáció grafológia gyakorlat Gyarmathy Éva gyász gyerek gyerekegyetem gyerekek gyerekkor gyereknevelés gyerekszerelem gyermek gyermekbántalmazás gyermeki jogok gyermekirodalom gyermekjogi egyezmény gyermekjogok gyermekkor gyermekrajz gyermekszegénység gyermektudomány gyermekvédelem gyógypedagógia gyógypedagógus háború hagyomány hagyományok halál halmozottan hátrányos helyzet hálózat hálózati tanulás hanganyag harag hasznos tudás haszon hatalom határontúliak határontúli magyarok hátrányos helyze hátrányos helyzet hátrányos helyzet haza házasság hazaszeretet házirend hazugság HEFOP Hejőkeresztúr helyi oktatáspolitika helytörténet helyzetelemzés HHH HÍD program hierarchia hiperaktivitás hírek hit hitelesség hit- és erkölcstan hivatás holisztikus világkép Holocaust Holokauszt honlap honlapajánló hozzáértés humor idegengyűlölet identitás ideológia időtényező ifjúkor ifjúságkutatás ifjúságügy ifjúságvédelem igazgató Igazgyöngy Alapítvány IKT individualizmus influenzajárvány infokommunikáció információk információs dimenzió információs társadalom informatika inklúzió innováció innovatív tanulás integráció interakció interaktivitás interjú interkulturalitás internet internetes applikáció internetes portál internetes zaklatás internethasználat intézmény intézményi stratégiák intézményvezetés ipari társadalom IPR irodalmi mű elemzése irodalmi mű feldolgozása irodalom irodalomoktatás irodalomtanítás iskola iskola és társadalom iskolaethosz iskolai autonómia iskolai egyenruha iskolai erőszak iskolaigazgató iskolaigazgatók iskolaigazgatók kinevezése iskolai hiányzások iskolák iskolakép iskolakezdés iskolakísérlet iskolaközpont iskolapszichológus iskolarendszer iskolaszerkezet iskolatársak iskolaügy iskolaújság iskolaválasztás iskolavezetés iskolavezető iskolavezetők istenhit iszlám ítéletalkotás játék játékpedagógia játszmák jelenismeret jelenlét jog jogvédelem jó gyakorlat jó gyakorlatok jóvátétel jövő jövőkép jutalom jutalomkönyv kalandpedagógia kamasz kamaszkor kamaszok kapcsolat kapcsolatok karácsony karácsonyi készülődés Kék Vonal képregény képzés képzési program képzőművészet kerekasztal kerekasztal-beszélgetés keresztény kerettanterv készségfejlesztés készülődés két egér kézikönyv kiállítás kiégés kiközösítés kirándulás kirekesztés kisbaba kísérleti színház kisgyerekek kisgyermekkor kisiskolás kiskamasz kiszolgáltatottság Klik klíma kockás ing kokárda Kolibri Színház kollégium Kölöknet költészet költségek kommunikáció komoly játék kompetencia kompetenciafejlesztés kompetenciák kompetenciamérés komplex fejlesztés komplexitás konferencia konferenciák konfliktus konfliktuskezelés konnektivizmus konstruktivizmus kontroll könyv könyvajánló könyvbemutató könyvek könyvesbolt könyvtár kooperáció kooperativitás kooperatív tanulás kooperatív technikák korai iskolaelhagyás korai iskolaelhagyók korhatár korhazpedagogia kórházpedagógia Kórházsuli kormányváltások környezeti nevelés környezetvédelem korszakváltás kortárscsoport kortárs magyar irodalom kötelező olvasmány kötet követelmények közalkalmazottak közélet középiskola középiskolások közérzet közfoglalkoztatás közmunka közmunkások köznevelés köznevelési államtitkár köznevelési törvény közoktatás közömbösség közös élmény közösség közösségfejlesztés közösségi fogyasztás közösségi oldal közösségi oldalak közösségi szolgálat közös szabályok központosítás közvélemény kreatív foglalkozások kreatív írás kreativitás kretivitás kritika kritikai gondolkodás kritikus gondolkodás kudarc különbségek kultúra kultúraközvetítés kurzus kutatás kutatások lányok Lao-ce Leiner Károly lelkiismeret leszakadók levelezőverseny lopás magántanuló magántanulóság magány magatartás magatartászavar magyarság magyartanárok Magyartanárok Egyesülete magyartanítás manipuláció manualitás másság MáSzínház matematika média médiaértés médiafogyasztás médiatudatosság megbocsátás megemlékezés megértés meghívó megismerés megküzdési mechanizmusok megosztott pedagógustársadalom megszorítás méltányosság mélyszegénység menekültek mentálhigiéné mentorálás menza mérés mese mesék metaforaelemzés Mikulás Miniszterelnökség minőségi oktatás minőségirányítás minősítés mitoszok mobilhasználat mobiltelefon modellkísérlet Modern Iskola módszerbörze módszerek módszertan módszertár modul Montessori Móra Ferenc motiváció motiválás mozgás mozgáskorlátozott mozgássérült Mozinet MPT műhely műhelymunka múlt multikulturalitás munka munkaerőpiac munkafüzet munkanélküliség munkaszerződés munkaterhelés műsor mutizmus műveltség művészet művészetek művészeti nevelés múzeump múzeumpedagógia nagyszülő napközi NAT nemi szerepek nemzedékek nemzedékváltás Nemzeti Pedagógus Kar Nemzetközi Nőnap nemzetpolitika netgeneráció nevelés nevelési vizsgálat nevelésügyi kongresszus nevelőszülő nézőpontváltás novellaíró pályázat nyári szünet nyári szünidő nyelvoktatás nyelvoktatás. tanulás nyelvtanulás nyereményjáték nyitottság OFOE oktatás oktatás eredményessége Oktatási Hivatal oktatásirányítás oktatási rendszer oktatási stratégia oktatáspolitika oktatásügy október 23. olvasás olvasó olvasónapló önállóság önbecsülés önbizalom önértékelés önérvényesítés önfejlesztő iskolák önfeladás önismeret önkéntesek önkéntesség önkifejezés online hálózatok önreflexió önszabályozás opera óraleírás óraszám óraterv öregek örökbefogadás öröm örömelv örömszerzés orvos őszinteség őszi szünet osztály osztályfőnök osztályfőnöki képzés osztályfőnöki munka osztályfőnöki óra osztályfőnöki szerep osztályfőnökség osztálykirándulás osztályközösség osztályprogram osztálytársak osztályteremszínház osztályzat ösztöndíj otthon óvoda óvodapedagógia pályakezdő pályaorientáció pályaválasztás pályázat partnerség pártpolitika pedagógia pedagógiai játékok pedagógiai közösség pedagógiai program pedagógiai szakirodalom pedagógus pedagógusbér pedagógus egzisztencia pedagógus életpálya pedagógusetika pedagógusjogok pedagógusképzés pedagógus kompetenciák pedagógus minősítési rendszer pedagógusok pedagógusok presztízse pedagóguspálya pedagógusszerep pedagógustiltakozás pedagógus továbbképzés pénzügyi és vállalkozói kultúra pénzügyi kultúra PISA plágium pletyka politika politikai szocializáció politikusok pontvelem pornográfia portfólió pótvizsga presztízs prezentáció problémakezelés problémamegoldás profit program programoz programozás projekt projektek projektmódszer projektpedagógia propaganda pszichológia pszichológus Radnóti rajz rajztanítás rangsor rasszizmus rászorulók reflektivitás reformok reformpedagógia regisztráció reménytelenség rendezvény rendszer részképességek részképesség-zavarok reszocializáció resztoratív szemlélet részvét rivalizálás Rogers romák romantika sajátos nevelési igény ScratchJr program segédanyagok segítő kapcsolat segítőkészség segítségnyújtás serdülés serdülők siker sikerek siketek és nagyothallók slam poetry sms SNI sorozat sport stratégia stratégiák stressz Summerhill szabadidő szabadság szabad tanulás szabályok szabályozás szakértők szakfelügyelet szakgimnázium szakgimnáziumok szakiskola szakképzés szakképzettség szakkör szakmai érdekképviselet szakmai konferencia szakmai közösségek szakmai műhely szakmai nap szakmai program szakmai rendezvény szakmai szervezet szakmai tanácskozás szakszervezet szakszervezetek szaktanácsadók szállás számítástechnika számonkérés szatíra szecskáztatás szegénység szegregáció szekció személyiség személyiségfejlesztés személyiségfejlődés személyiségformálás szemle szemlélet szemléletváltás szemtől-szembe módszer szép szépirodalom szerelem szereplés szeretet szerzői jog szexuális bántalmazás szexualitás szigor színesbőrüek színház színházajánló színházpedagógia SZMPSZ szociális ellátórendszer szociális helyzet szociális kompetenciák szociális szerep szocializáció szociálpszichológia szociológia szójegyzék-módszer szolidaritás szórakoztatva tanítás szövegértés sztenderdizálás sztereotípia sztereotípiák szubkultúra szülő szülői jogok szülői szerep szülők szünetvárás szünidő táblajáték tablet tábor tabu tájékoztatás TÁMOP tanács tanácsadás tananyag tananyagfejlesztés tanár Tanárblog tanár-diák kapcsolat tanári hivatás tanári szerep tanárjelöltek tanárképzés tanárok tanárszerep taneszköz tanév tanévkezdés tanév vége tanfelügyelet tanfolyam tanítás tanítási módszerek tanítási óra tanítási órán kívüli tevékenység tanító tankerület tankönyv tankönyvek tankönyvfejlesztés tankönyvlista tankötelezettség tanmenet tanoda tanóra tantárgy tantárgyak tanterem tanterv tantestület tanulás tanulási környezet tanulási zavarok tanuláslélektan tanulásszervezés tanulmányi teljesítmény tanulmányi verseny tanuló tanulók tanulók megismerése tanulószoba társadalmi különbségek társadalmi szervezet társadalom társadalomismeret társasjáték-pedagógia társas kapcsolatok társas készségek tehetség tehetségfejlesztés tehetséggondozás tekintélyelv televízió teljesítmény témazárók TEMPUS tengeri iskola terápia természet természetismeret természettudomány természettudományos nevelés természettudományos tantárgyak tervezés tervszerűség testépítés testi-lelki egészség testnevelés testvérek tevékenykedtetés tiltakozás tinédzser tinédzserek titok tizenévesek Toldi Tanoda tolerancia történelem történet törvény törvények törvényesség továbbképzés továbbtanulás trágárság tréning tudás tudásépítés tudásmegosztás tudatos médiahasználat tudatosság tudomány Tudor Alapítvány túszdráma újév újságírás új tanuló Underground Kiadó ünnep ünnepély ünnepi készülődés UPSZ vakáció vaktérkép válás vállalkozás vállalkozói kompetenciák vallás vallás és hit vallások valóságelv válság város vélemény véleményalkotás verekedés versengés verseny verseskötet veszélyeztetettség vetélkedő vezető videóinterjú vígjáték Vígszínház virtuális kongresszus virtuális környezet virtuális tananyag virtuális tanulási környezet virtuális világ viselkedéskultúra visszaemlékezés vita vitakultúra vitaverseny vizsga vizsgálat Waldorf WEB2 Web 3.0 weblap workshop workshopok Y generáció zaklatás zene zenélés Z generáció Zimbardo Zöld Béka Baráti Kör Zöldbéka tanár úr Zöld Kakas Zöld Kakas Líceum zsebpénz zsidók zsidóság
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.06.24.
Keresztény szemléletű vezetőket képeznek egy magyar egyetemen
Országosan egyedülálló képzés indul szeptembertől a Kaposvári Egyetemen. Keresztény szemléletű vezető szakirányú továbbképzésre jelentkezhetnek az érdeklődők. A két féléves szakon...
(Forrás: Népszava)
--
2018.06.23.
Knausz Imre: A találkozás kultúrája
A pápa említett beszédében a találkozás kultúrája nevelési célkategóriaként jelenik meg – hasonlóan egyébként a teremtésvédelemhez. Ferenc tehát arról beszél, hogy mire kell nevelni...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.06.22.
Betegségek, büntetés, gyógyszerezés: megdöbbent a javítóintézetekben járó ombudsman
Javítóintézeteket vizsgált a közelmúltban Székely László ombudsman és csapata. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Debreceni Javítóintézetét, valamint annak nagykanizsai telephelyét...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.06.22.
"Bízzák ezt a szülőkre" – a Billy Elliot nézői csak röhögnek a gyerekükre leső melegveszélyen
Nehogy már az Orbán-kormány szócsöveként működő lap akarja megmondani, mit nézhetünk meg a színházban a gyerekkel – egyhangúan így vélekedtek azok, akik aznap nézték meg Billy Elliot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.06.22.
Méltányosság az oktatásban – a tanulók felzárkóztatása még mindig nem megy
A megfelelő oktatás számos módon hozzájárul a társadalmi jóléthez. Amennyiben az iskolarendszer a méltányosság jegyében működik, a sikerrel felzárkóztatott hátrányos helyzetű tanul...
(Forrás: Hollin&Nuc)
--
2018.06.22.
Használatlanok maradnak az állami tankönyvek - videó
Az ATV Start vendége Miklós György, Szülői Hang Közösség.
(Forrás: atv.hu)
--
2018.06.22.
A kormány ódákat zeng a pedagógusok támogatásáról, de közben egy fillérrel sem emeli jövőre a fizetésüket
Amikor 2013-ban elindult az életpályamodell, ez tényleg így is volt, ám csupán egyetlen évig, mivel a 2014-es választások után változtattak a rendszeren. A 2015-ös költségvetésről szó...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.06.22.
Oktatási menekültek kora
Rohamivás. Jelenség, melynek során a fiatalok sportot űznek abból, ki tud a lehető legrövidebb idő alatt a legjobban beállni. A kamaszok egy része a beilleszkedést akarja könnyebbé tenni,...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.06.22.
23 pedagógus akarja otthagyni a gyerekverő igazgató iskoláját
A 24.hu-nak nyilatkozó tanárok és szülők is azt állították, hogy Putnoki több gyereket megütött, köztük egy kislányt, illetve hogy a bántalmazásokat minden esetben roma gyerekek szenvedt...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Beck Tamás! A munkaviszony első három hónapját kivéve a munkavállaló jogosult arra, hogy hét munkanap szabadságot – év közben kezdődő munkaviszony esetén ennek arányos részét – legfeljebb két részletben a kérésének megfelelő időpontban adjon ki a munkáltató. A szabadság kiadásának időpontját legalább tizenöt nappal a szabadság kezdete előtt kell közölni a munkavállalóval, és a munkavállalónak is ezt a határidőt kell megtartania a rendelkezési körébe tartozó hét munkanap szabadságot érintően. Részletesebb tájékoztatást itt talál.

--
  OFOE

Kedves Viktória! A mi tudomásunk szerint tanítói diplomával csak 6. osztályig bezárólag taníthatná azt a műveltségterületet, amiből diplomát szerzett, addig nyilván osztályfőnök is lehet. Az osztályfőnöki megbízatás csupán pedagógiai végzettséget ír elő. Ha személyi feltételek híján a tanító tovább tanítja a tanulócsoportot, akkor feltételezhetően osztályfőnök is lehet. De ezt nyilván a helyi vezető, illetve fenntartó dönti el.

--
  Viktória

Tisztelt Szerkesztőség!
Érdeklődni szeretnék, hogy tanítói végzettséggel van-e mód arra, hogy valaki felső tagozatban osztályfőnök legyen? Szakos híján valószínűleg tanítom őket 8.-ig. Nem találom az ide vonatkozó előírásokat. Szívesen vinném őket, de nem tudom, meg lehet-e valahogy oldani.
Köszönöm válaszukat!
Üdvözlettel: Viktória

--
  Beck Tamás

Kedves OFEOE Szerkesztőség!
5 gyermekem van. A gyermekek után járó 7 nap pótszabadságot csak 15 nappal előre bejelentve 2 részletben vehetem ki?
Köszönettel: Beck Tamás

--
  OFOE

Kedves Nikoletta! Elnézést kérünk a késedelmes válaszért. Pedagógiai végzettséggel gyakornoki státuszban is el lehet látni osztályfőnöki megbízatást. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--

[Blum Szilárd:] >Tudsz nézőpontot váltani? -Már hogyne tudnék? Rájöttem például, hogy egyetemista koromban én tulajdonképpen egy évig egy muszlim néger migránssal laktam együtt :)
Tudsz nézőpontot váltani? »

--

[Leiner Károly:] Adjunk Mórát meg majd Jókait, később Nagy Lászlót stb! Nem hiszem, hogy a kötelezőkkel lenne a baj. Ha egy gyerek meséken nő fel, mielőtt még olvasni tudna, ha olvas, érdeklődik, érti a világot, megfelelően kommunikál, akkor megszerzi azt a szókincset és értelmet, amellyel a […]
Az elavult és félelmetes kisködmön »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek