OFOE a Facebook-on

Ha osztályát 2017. szeptember 1-től november 30-ig normál vagy interaktív tárlatvezetésre regisztrálja, akkor a diákok a befizetett túra mellett egy ingyenes, ajándék történelemórán is részt vehetnek! (Az ingyenes múzeumi óra csak látogatással együtt vehető igénybe.)

 
Sziklakórház Atombunker Múzeum

A szofisztikált diktatúrák felesleges munkákat végeztetnek az állampolgáraikkal, s így elérik, hogy a létfenntartásért folytatott küzdelem továbbra is az egész napjukat kitöltse. Az állandó stresszben az ember könnyen elveszíti a saját élete feletti irányítást, és így a szabadságát is. Az oktatás ennek megfelelően kevéssé hatékony és sok stresszel jár, feleslegesen köti le a gyerekek idejét, túlhajszolja őket. Ugyanakkor fenntart jobb oktatási lehetőségeket az uralkodó elit és klientúrája számára annak érdekében, hogy újratermelje önmagát (Gyarmathy Éva).

 

Pedagógusként muszáj optimistának lennem. Hinnem kell abban, hogy a jellem alakítható, hogy az elfogadás, a szeretet és a türelem lassan, de biztosan felülírhatja az emberi természet sötét oldalát. A pedagógusok felelőssége óriási, sosem tudhatjuk, nincs-e olyan tanítványunk, aki egyébként az LMBTQ-közösséghez tartozik. Ahhoz is. Mert egyébként ugyanolyan ember, ugyanúgy szeretetre, elfogadásra, sikerre, boldogságra vágyik, mint bármelyik, heteroszexuális sorstársa. Több közös van bennünk, mint talán elsőre gondolnánk (Sulyok Blanka).

 

A gyerekek pedagógiai ellátására országos, egységes ellátórendszert kell létrehozni, egyenlő esélyeket kell teremteni. Minden kórházban, ahol gyermekellátó osztály működik, lennie kell legalább egy kórházpedagógusnak, aki a gyerekeket az egészségügyi team mellett fogadja és segít a félelem, a szorongás leküzdésében. Azokon az osztályokon, ahol súlyos betegséggel tartósan bent fekvő gyerekeket ápolnak, 3-4 fős pedagógus teamre van szükség. Mindez jóval kevesebb, mint Európa más országaiban, de indulásként talán elfogadható (Cseke Enikő és Orosházi Katalin).

 
Közel száz beteg diákon segítettek egy év alatt a Kórházsuli önkéntesei

A minőség nincs egyenes arányban a mennyiséggel. Lehet valamit sok órában is rosszul csinálni, és kisebb időkeretben is hatékonyan. A szakember egy országosan reprezentatív vizsgálatra hivatkozva állítja, hogy a diákok gyakran hatástalan, unalmas feladatokkal találkoznak a nyelvórákon. Sokszor csupán hangos felolvasást, nyelvtani tesztmegoldást és fordítást várnak el tőlük. A többnyire írásos számonkérések pedig részben a fegyelmezést szolgálják. Sok tanár elvágyódik az iskolájából. (Nikolov Marianne gondolatait kiemelte és összefoglalta: Gönczöl Enikő)

Címkék: vizsga   nyelvtanulás   módszerek   gyakorlat  
 

Nagyon kevesen iratkoztak át másik iskolába vagy végzik a sulit egy alsóbb osztályban – többségük egyszerűen "kiesett a rendszerből". És őket nem a szél fújta ki. Mindig, amikor egy tanuló kiiratkozik a kudarcok vagy a nehézségek miatt, tehetetlen dühöt érzek, és fájdalmat, és azt, hogy ez szégyen. Mindannyiunk szégyene, szegénységi bizonyítványa. Szeretem őket, és az elveszítésük mindennél fájdalmasabb (Sulyok Blanka).

 
Gyarmathy Éva: Tehetség és lehetőség (PSZICHOháttér) Sulyok Blanka: Miért fontos a szabadság a szakgimnáziumban (is)? Miben rejlik a diákok esélye? Szabó Anna: BTMN és SNI Sulyok Blanka: Irodalmi kávéház Lackfi Jánossal Nádudvari Péter: Kozmaköltészet - friss forgácsok

Beszélgetésünk vége felé az motoszkált a fejemben, hogy a gyerekeket nem lehet átverni. Papolhatunk mi nekik az intézményi, iskolai tanulás fontosságáról, a diplomáéról, amikor ők pénzt akarnak keresni, meg akarnak élni, és azt látják, hogy a kettő nem feltétlenül függ össze. Nem csoda, hogy (leszámítva a kivételeket), nem éreznek motivációt a tanulásra. Arra a fajta tanulásra, amit a mai magyar oktatás jelent, nyújt és elvár (Lévai Julianna).

 
Földes Petra: Életpálya-támogatás a középiskolában (1. és 2. rész) Alma a fán – A tanulás jövője (1-8. rész és Zárszó) Gönczöl Enikő: Neked mindegy? Nekem nem! Másra van már szükség a munkaerőpiacon

Egy német filozófus mondta egy európa-méretű tragédiát követően, hogy eme emberiség trauma után már nem lehet verset írni. Nos, ez jár az eszemben (már bocsánat a profán egybevetésért): a skandináv írónő, Jane Teller világhírű, nálunk is olvasott, látott, kitárgyalt regénye, a Semmi után lehet-e még ifjúsági regényt írni. A gyerekvilág kimondott-ki nem mondott rejtélyei, filozófiai, metafizikai drámái, megannyi gyerekhős tragikusabbnál tragikusabb sorsa után tudunk-e még valamit mondani? Nekik. Róluk. Ebben a műfajban (Trencsényi László).

 
Csobánka Zsuzsa: A zöld szandálom, a hajtincsed és az ujja – ami a szilvafán túl van

Az autonómia lényege nem csupán a szabadság, hanem a szabadsághoz kapcsolódó felelősségvállalás. Vagyis a pedagógiai manipuláció abban különbözik a tiszta pedagógiai helyzetektől, hogy ez utóbbiakban a gyerek döntéseinek valódi következményei vannak, és döntéseit az életkorának megfelelő kérdésekben elegendő információ birtokában hozhatja meg. Így a gyerek felelőssé is tehető a döntéseiért, és attól kezdve, hogy ezt vállalja, autonóm személyiségnek számít. Amennyiben másokat okol a saját helyzetéért, nem autonóm személyiség, nem tud önmagán segíteni (Gyarmathy Éva).

 

A tények figyelmen kívül hagyásának módszertana megdöbbentően hatékonynak bizonyult az elmúlt évtizedekben. Igazi fénykora azonban a 21. században jött el. Mivel a világ egyre bonyolultabb és mind távolabbi hatások befolyásolják az emberek életét, sokszor kényszerülnek olyan hosszú távú döntések meghozatalára, amiket nem támaszt alá elegendő személyes tudás. Közben pedig – anélkül, hogy ezt észrevennék –, könnyen esnek áldozatául különféle érdekcsoportok manipulációinak. (Marosán György gondolatait kiemelte és összefoglalta: Gönczöl Enikő.)

 

Mi, a Kórházpedagógusok Egyesületében olyan óvónők, tanítók, tanárok vagyunk, akik a kórházba került beteg gyerekekkel foglalkozunk. Tizenhárom éves történetünk során sok tapasztalatunk halmozódott fel. 2015-ben 221 315 gyermek fordult meg a kórházak csecsemő- és gyermekosztályain ill. a gyermek- és ifjúságpszichiátriai osztályokon. Mi csak töredékük mellett lehetünk ott, mert nagyon kevés helyen dolgozik kórházpedagógus, de ahol ott vagyunk, talán olyasmit is látunk, észre veszünk, ami mások számára rejtve marad (Cseke Enikő és Orosházi Katalin).

Címkék: korhazpedagogia   egyesulet  
 

Fontos lenne mindenki számára meghagyni az utat ahhoz, hogy a lehető legmagasabb szintig juthasson el a tanulmányaiban, ha akar. S közben kialakuljon benne az a képesség is, hogy az ismeretlen helyzeteket problémaként tudja megragadni, amiket aztán képes megoldani is. Széles társadalmi rétegek bután és műveletlenségben való tartása olyan bűn, ami csak azoknak jó, akik könnyen vezethető tömegre vágynak. (Horányi Özséb gondolatait kiemelte és összefoglalta: Gönczöl Enikő.)

 
Címkefelhő    Leggyakoribb címkék »
1848 1956 50-es évek 9/11 abortusz abszurd abúzus adaptivitás adatok adatvédelem aggodalom agresszió agyműködés ajándék ajánló akció akkreditáció a közoktatás szereplői alapítványi és magániskolák alapkompetenciák fejlesztése áldozat algebra alkotás alkotótábor állam állampolgári nevelés állásfoglalás állatok álom általános iskola alternatív pedagógia a minősítés kritériumai andragógia angol nyelv antiszemitizmus anya apa Aronson árulás asszertivitás asszociációs vizsgálat átélés autizmus autonómia balesetveszély ballagás barátság Bázisiskolai Program becsület befolyásolhatóság beilleszkedés beilleszkedési zavarok béke Belgium bentlakás Berzsenyi besorolás beszélgetés beteglátogatás betegség Biblia bizalmatlanság bizalom biztonság bojkott börtönkísérlet BTM búcsú Budapest Bulányi György bűnmegelőzés bűnmegelőzési tanácsadók büntetés bürokrácia büszkeség Bűvösvölgy célok centenárium cigányság címkefelhők civil civilek család családlátogatás csapatépítés csoda csoport csoportdinamika csoportindentitás csoportmunka csoportszerep cyberbullying Debreceni Egyetem demokrácia Demokratikus Ifjúságért Alapítvány demonstráció deviancia diagnosztizálás diák diákdáridó diákok diákönkormányzat diákparlament diéta differenciálás digitális állampolgár digitális bennszülöttek digitális írástudás digitális kommunikáció digitális konferencia digitális kor digitális korszak digitális lábnyom digitális módszertan digitális módszertár Digitális Módszertár digitális nemzedék digitális pedagógia digitális pedagógus Digitális pedagógus digitális szakadék digitális tananyag digitális világ díj dijkiosztó dilemma diszkalkulia diszkóbaleset diszkrimináció dohányzás dokumentumfilm dolgozatok dominancia döntés döntésképesség dopping dráma drámapedagógia drog drogprevenció drogstratégia edzők EETE egészség egészségnevelés egészségügy egyén egyenlő bánásmód egyesulet egyesület egyetemek egyház egyházi iskolák együtműködés együttes élmények együttműködés együttnevelés elektronikus tartalomszolgáltatás élet élet az iskolában életbölcsesség életcél életérzés élet-halál élethosszig tartó tanulás életmód életpálya életpálya-építés életpálya-építési jó gyakorlatok életutak életvezetés elfogadás elidegenedés elitnevelés ellenállás ellenőrzés elmélet élmény élménybeszámoló élménypedagógia előadás előítélet előítéletek előkészítő elsősegély ELTE elvárás elvárások email emberek emberi jogok emberi méltóság emberség emlékek emlékezés emlékezet empátia energetika énkép Eötvös Károly Intézet érdekegyeztetés érdekek érdekérvényesítés érdeklődés Erdély Erdős Virág eredményközpontúság érettségi Erikson erkölcs erkölcsi dilemmák erkölcsi nevelés erkölcstan erőszak értékek értékelés értékorientáció értékrend érvelés érzelem érzelmi intelligencia érzelmi nevelés esély esélyegyenlőség esélyek esélyteremtés eset esettanulmány eszköztelenség Esztergom etika etikai kódex EU Európa Facebook fáradtság farsang fegyelem fegyelmezés fejlesztés fejlesztések fejlesztő értékelés fejlesztő pedagógia fejlődés feladatlap feladatlapszerkesztés félelem felelős döntés felelősség felelősségvállalás feljelentés felkészülés felnőttek felnőttképzés felnőttoktatás felolvasóest felső tagozat felvételi felvilágosítás fenntarthatóság fenntartó fiatal fiatalok film filmek filmelőzetes filmkészítés filmklub filmszemle finanszírozás fiúk és lányok fizetés fogyatékkal élők fogyatékosság földrajz folyóirat folyóirat ajánló Foresee Forma-1 fotó fotózás Freinet frusztráció függetlenség függőség gamifikáció generációk generációs különbségek geometria gimnázium gimnáziumok globális nevelés globális trendek globalizáció grafológia gyakorlat gyász gyerek gyerekegyetem gyerekek gyerekkor gyereknevelés gyerekszerelem gyermek gyermekbántalmazás gyermeki jogok gyermekirodalom gyermekjogi egyezmény gyermekjogok gyermekkor gyermekrajz gyermekszegénység gyermektudomány gyermekvédelem gyógypedagógia háború hagyomány hagyományok halál halmozottan hátrányos helyzet hálózat hálózati tanulás hanganyag harag hasznos tudás haszon hatalom határontúliak határontúli magyarok hátrányos helyze hátrányos helyzet hátrányos helyzet haza házasság hazaszeretet házirend hazugság HEFOP Hejőkeresztúr helyi oktatáspolitika helytörténet helyzetelemzés HHH HÍD program hierarchia hiperaktivitás hírek hit hitelesség hit- és erkölcstan hivatás holisztikus világkép Holokauszt honlap honlapajánló hozzáértés humor idegengyűlölet identitás ideológia időtényező ifjúkor ifjúságkutatás ifjúságügy ifjúságvédelem igazgató Igazgyöngy Alapítvány IKT individualizmus influenzajárvány infokommunikáció információk információs dimenzió információs társadalom informatika inklúzió innováció innovatív tanulás integráció interakció interaktivitás interjú interkulturalitás internet internetes applikáció internetes portál internetes zaklatás internethasználat intézmény intézményi stratégiák intézményvezetés ipari társadalom IPR irodalmi mű elemzése irodalmi mű feldolgozása irodalom irodalomoktatás irodalomtanítás iskola iskola és társadalom iskolaethosz iskolai autonómia iskolai egyenruha iskolai erőszak iskolaigazgató iskolaigazgatók iskolaigazgatók kinevezése iskolai hiányzások iskolák iskolakép iskolakezdés iskolakísérlet iskolaközpont iskolapszichológus iskolarendszer iskolaszerkezet iskolatársak iskolaügy iskolaújság iskolaválasztás iskolavezetés iskolavezető iskolavezetők istenhit iszlám ítéletalkotás játék játékpedagógia játszmák jelenismeret jelenlét jog jogvédelem jó gyakorlat jó gyakorlatok jóvátétel jövő jövőkép jutalom jutalomkönyv kalandpedagógia kamasz kamaszkor kamaszok kapcsolat kapcsolatok karácsony karácsonyi készülődés Kék Vonal képregény képzés képzési program képzőművészet kerekasztal kerekasztal-beszélgetés keresztény kerettanterv készségfejlesztés készülődés két egér kézikönyv kiállítás kiközösítés kirándulás kirekesztés kisbaba kísérleti színház kisgyerekek kisgyermekkor kisiskolás kiskamasz kiszolgáltatottság Klik klíma kockás ing kokárda Kolibri Színház kollégium Kölöknet költészet költségek kommunikáció komoly játék kompetencia kompetenciafejlesztés kompetenciák kompetenciamérés komplex fejlesztés komplexitás konferencia konferenciák konfliktus konfliktuskezelés konnektivizmus konstruktivizmus kontroll könyv könyvajánló könyvbemutató könyvek könyvtár kooperáció kooperativitás kooperatív tanulás kooperatív technikák korai iskolaelhagyás korai iskolaelhagyók korhatár korhazpedagogia kórházpedagógia Kórházsuli kormányváltások környezeti nevelés környezetvédelem korszakváltás kortárscsoport kortárs magyar irodalom kötelező olvasmány kötet követelmények közalkalmazottak közélet középiskola középiskolások közérzet közfoglalkoztatás közmunka közmunkások köznevelés köznevelési államtitkár köznevelési törvény közoktatás közömbösség közös élmény közösség közösségfejlesztés közösségi fogyasztás közösségi oldal közösségi oldalak közösségi szolgálat közös szabályok központosítás közvélemény kreatív foglalkozások kreatív írás kreativitás kretivitás kritika kritikai gondolkodás kritikus gondolkodás kudarc különbségek kultúra kultúraközvetítés kurzus kutatás kutatások lányok Lao-ce Leiner Károly leszakadók levelezőverseny lopás magántanuló magántanulóság magány magatartás magatartászavar magyarság magyartanárok Magyartanárok Egyesülete magyartanítás manipuláció manualitás másság matematika média médiaértés médiafogyasztás médiatudatosság megbocsátás megemlékezés megértés meghívó megismerés megosztott pedagógustársadalom megszorítás méltányosság mélyszegénység menekültek mentálhigiéné mentorálás menza mérés mese mesék metaforaelemzés Mikulás Miniszterelnökség minőségi oktatás minőségirányítás minősítés mitoszok mobilhasználat mobiltelefon modellkísérlet Modern Iskola módszerbörze módszerek módszertan módszertár modul Montessori Móra Ferenc motiváció motiválás mozgás mozgáskorlátozott mozgássérült Mozinet MPT műhely műhelymunka múlt multikulturalitás munka munkafüzet munkanélküliség munkaszerződés munkaterhelés műsor mutizmus műveltség művészet művészetek művészeti nevelés múzeump múzeumpedagógia nagyszülő napközi NAT nemi szerepek nemzedékek nemzedékváltás Nemzeti Pedagógus Kar Nemzetközi Nőnap nemzetpolitika netgeneráció nevelés nevelési vizsgálat nevelésügyi kongresszus nevelőszülő novellaíró pályázat nyári szünet nyelvtanulás nyereményjáték nyitottság OFOE oktatás oktatás eredményessége Oktatási Hivatal oktatásirányítás oktatási rendszer oktatáspolitika oktatásügy október 23. olvasás olvasó olvasónapló önállóság önbecsülés önbizalom önértékelés önérvényesítés önfejlesztő iskolák önfeladás önismeret önkéntesek önkéntesség önkifejezés online hálózatok önreflexió önszabályozás opera óraleírás óraszám óraterv öregek örökbefogadás öröm örömszerzés orvos őszinteség őszi szünet osztály osztályfőnök osztályfőnöki képzés osztályfőnöki munka osztályfőnöki óra osztályfőnöki szerep osztályfőnökség osztálykirándulás osztályközösség osztályprogram osztálytársak osztályteremszínház osztályzat ösztöndíj otthon óvoda óvodapedagógia pályakezdő pályaorientáció pályaválasztás pályázat partnerség pártpolitika pedagógia pedagógiai játékok pedagógiai közösség pedagógiai program pedagógiai szakirodalom pedagógus pedagógusbér pedagógus egzisztencia pedagógus életpálya pedagógusetika pedagógusjogok pedagógusképzés pedagógus kompetenciák pedagógus minősítési rendszer pedagógusok pedagógusok presztízse pedagóguspálya pedagógusszerep pedagógustiltakozás pedagógus továbbképzés pénzügyi és vállalkozói kultúra pénzügyi kultúra PISA plágium pletyka politika politikai szocializáció politikusok pontvelem pornográfia portfólió pótvizsga presztízs prezentáció problémakezelés problémamegoldás profit program programoz programozás projekt projektek projektmódszer projektpedagógia pszichológia pszichológus Radnóti rajz rajztanítás rangsor rasszizmus rászorulók reflektivitás reformok regisztráció reménytelenség rendezvény rendszer részképességek részképesség-zavarok reszocializáció resztoratív szemlélet részvét rivalizálás Rogers romantika sajátos nevelési igény segédanyagok segítő kapcsolat segítőkészség segítségnyújtás serdülés serdülők siker sikerek siketek és nagyothallók slam poetry sms SNI sorozat sport stratégia stratégiák stressz Summerhill szabadidő szabadság szabad tanulás szabályok szabályozás szakértők szakfelügyelet szakgimnázium szakgimnáziumok szakiskola szakképzés szakképzettség szakkör szakmai érdekképviselet szakmai konferencia szakmai közösségek szakmai műhely szakmai nap szakmai program szakmai rendezvény szakmai szervezet szakmai tanácskozás szakszervezet szakszervezetek szaktanácsadók szállás számítástechnika számonkérés szatíra szecskáztatás szegénység szegregáció szekció személyiség személyiségfejlesztés személyiségfejlődés személyiségformálás szemle szemlélet szemléletváltás szemtől-szembe módszer szép szépirodalom szerelem szereplés szeretet szerzői jog szexuális bántalmazás szexualitás szigor színesbőrüek színház színházajánló színházpedagógia SZMPSZ szociális ellátórendszer szociális helyzet szociális kompetenciák szociális szerep szocializáció szociálpszichológia szociológia szójegyzék-módszer szolidaritás szórakoztatva tanítás szövegértés sztenderdizálás sztereotípiák szubkultúra szülő szülői jogok szülői szerep szülők szünetvárás szünidő táblajáték tablet tábor tabu tájékoztatás TÁMOP tanács tanácsadás tananyag tananyagfejlesztés tanár Tanárblog tanár-diák kapcsolat tanári hivatás tanári szerep tanárjelöltek tanárképzés tanárok tanárszerep taneszköz tanév tanévkezdés tanév vége tanfelügyelet tanfolyam tanítás tanítási módszerek tanítási óra tanítási órán kívüli tevékenység tanító tankerület tankönyv tankönyvek tankönyvfejlesztés tankönyvlista tankötelezettség tanmenet tanoda tanóra tantárgy tantárgyak tanterem tanterv tantestület tanulás tanulási környezet tanulási zavarok tanuláslélektan tanulásszervezés tanulmányi teljesítmény tanulmányi verseny tanuló tanulók tanulók megismerése tanulószoba társadalmi különbségek társadalmi szervezet társadalom társadalomismeret társasjáték-pedagógia társas kapcsolatok társas készségek tehetség tehetségfejlesztés tehetséggondozás tekintélyelv televízió teljesítmény témazárók TEMPUS tengeri iskola terápia természet természettudomány természettudományos nevelés természettudományos tantárgyak tervezés tervszerűség testépítés testi-lelki egészség testnevelés testvérek tevékenykedtetés tiltakozás tinédzser tinédzserek titok tizenévesek Toldi Tanoda tolerancia történelem történet törvény törvények törvényesség továbbképzés továbbtanulás trágárság tréning tudás tudásépítés tudásmegosztás tudatos médiahasználat tudatosság tudomány Tudor Alapítvány túszdráma újév újságírás új tanuló Underground Kiadó ünnep ünnepély ünnepi készülődés UPSZ vakáció vaktérkép válás vállalkozás vállalkozói kompetenciák vallás vallás és hit vallások válság város vélemény véleményalkotás verekedés verseny verseskötet veszélyeztetettség vetélkedő vezető vígjáték Vígszínház virtuális kongresszus virtuális környezet virtuális tananyag virtuális tanulási környezet virtuális világ viselkedéskultúra visszaemlékezés vita vitakultúra vitaverseny vizsga vizsgálat Waldorf WEB2 Web 3.0 weblap workshopok Y generáció zaklatás zene zenélés Z generáció Zimbardo Zöld Béka Baráti Kör Zöldbéka tanár úr Zöld Kakas Líceum zsebpénz zsidóság
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.08.19.
A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete szerint a Nemzeti alaptanterv újragondolásáig "szüneteltetni kell" a PISA mérésekben való részvételt, mert nemzetközileg is lejáratják a magyar gyerekeket
Közleményt adott ki az MSZOE, amiben felteszik a kérdést, hogy kik a felelősek a magyar tanulók nemzetközi kudarcáért? Majd rögtön meg is válaszolják: "egyértelmű, hogy azok a pedagógusok...
(Forrás: 444.hu)
--
2017.08.19.
A Kőszívű utcai csillagok, avagy hogyan vegyük el a gyerekek kedvét egy életre az olvasástól?
De ha elfogadjuk a Kakucsi Általános Iskola hitvallását, miszerint a cél “megszerettetni az olvasást úgy, hogy az öröm legyen és élvezet” (kiemelés az eredetiben), és ezt a nemes célt...
(Forrás: 444.hu)
--
2017.08.18.
Csak nyerhet az a fiatal, aki hiányszakmát tanul
Sajnálom azt a 33 ezer fiatalt, akiknek nem sikerült a felvételijük a felsőoktatásba, mert ha egy részük a szakképzést választja, akkor most egy sikeres életpályamodell első szakaszát teljes...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2017.08.18.
Közösen dönthetnek a pedagógus-érdekképviseletek
Még augusztusban egyeztet a két legjelentősebb pedagógus-szakszervezet egymással arról, hogy a jövőben részt vegyenek-e a kormány köznevelés-stratégiai kerekasztalának a munkájában –...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.08.17.
Rossz a szülők véleménye az iskolai nyelvtanulásról - videó
Az ATV Start vendége a Szülői Hang képviseletében Miklós György.
(Forrás: atv.hu)
--
2017.08.17.
Lazuló gyerekek – A legkisebbeknek is segíthet a meditáció az indulatkezelésben
Bagdy Emőke pszichológus is úgy látja, hogy már hatévesen elkezdhetnénk megtanulni kezelni a stresszhelyzeteket, de hiába is lobbizott amellett, hogy a heti 30 perces lazítás bekerüljön a...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2017.08.17.
Iskolai bántalmazás: nem volt belső vizsgálat
Egy szülő jelezte, hogy bántalmazták a gyermekét a veresegyházi Gyermekliget Általános Iskolában, az igazgató azonban ahelyett, hogy kivizsgálta volna a bejelentést, informálisan eltanácsolta...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2017.08.17.
A szíriai gamer játékot csinált a saját meneküléséből
Abdullah egy 64 pixeles kis alak egy számítógépes játékban, aki megpróbálja elhagyni Szíriát, hogy ne kelljen harcolnia a polgárháborúban. Abdullah Karam szíriai menekült, aki 2015-ben é...
(Forrás: abcug.hu)
--
2017.08.17.
Néhány zseni nem menti meg a magyar informatikaoktatást
Gáspár Attila, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium tanulója nemrégiben aranyérmet szerzett az Iránban megrendezett nemzetközi informatikai diákolimpián. Az eredmény azért különösen figyelemrem...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Ági! Nem találunk ide vonatkozó jogszabályt. De például az Erzsébet táborban 10 gyerekhez egy pedagógus alkalmazható. Ez így lehet minden esetben. Ha csak egy csoport van(bármilyen létszámmal) mindig kell két felnőtt, hiszen bármi történhet, és a csoport nem maradhat gazdátlanul. Ha találunk jogszabályt, azonnal tájékoztatunk.

--
  Ági

Kedves OFOE! Hol találom meg azt a jogszabályt, melyben leírják: nyári táborban hány fő gyermekhez mennyi pedagógus foglalkoztatható? Pl: ha a 20 fővel elmennénk iskolán kívül, vagy strandra, vagy kirándulni? (közlekedésnél:10 gyermek után számolnak 1 főt...) A választ nagyon köszönöm, és nagyon várom!

--
  OFOE

Kedves Angéla! Sajnos nem tudunk ilyen ajánlásról.

--
  Papfalusi Angéla

Tisztelt Osztályfőnök!

Érdeklődni szeretnék, hogy létezik-e valamilyen ajánlás a szakgimnáziumi (egykori szakközépiskolai) osztályfőnöki órák helyi tantervéhez, mert a kerettantervek nem tartalmaznak erre vonatkozó szabályozásokat. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Papfalusi Angéla

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Tanári végzettséggel lehet működni tanítói munkakörben, feltételezhetően az ebédeltetést és a játéktevékenységet is felügyelheti, akinek pedagógus végezettsége van. Részletesebb tájékoztatás található ezen a linken.

--
  Mammma

Tisztelt Osztályfőnök!
A következő kérdéssel fordulok Önhöz. Problémát okoz iskolánkban, hogy alsó tagozaton a tanítási órák utáni ebédeltetést illetve játékidőt, ami a napközi előtt van, nem végezheti tanári végzettségű kolléga. A törvény ugye kimondja, hogy alsó tagozaton csak tanító taníthat, de ebben az esetbe inkább a nevelés dominál. Van-e olyan törvény, vagy valami megoldás, hogy ezt a feladatot tanári végzettségű ember végezhesse az alsó tagozaton? Kevés a tanító kolléga. Mi lehet a megoldás?
Köszönöm válaszát!

--
  OFOE

Kedves Erzsa!
Ha pedagógusbeosztásban vagy a papírod szerint, akkor annyi szabadság jár, amennyi a munkaköröd alapján megillet. De ha hivatalosan másképp osztottak be, akkor feltételezhetően kevesebb jár, és ezt nyilván a Munka tv alapján számolják.

--
  Erzsa

Szeretném megkérdezni,hogy magánóvodában is 46 nap szabadság jár az óvónőnek? Vagy a Munka tv.alapján kell csak számolni?
Köszönöm,ha választ kapok.

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Az osztályfőnöki megbízatáshoz pedagógusi végzettség kell.

--
  ofő

T. Uram/Hölgyem!
A következő kérdéssel fordulnék Önökhöz. A tagintézmény vezető úgy döntött két osztály alacsony létszáma miatt összevonásra kerül. Az egyikben én vagyok az ofő. Az osztályt azonban a másik osztály ofője kapja. A 9. évfolyamon két olyan embert jelölt meg ofőként, akiknek pedagógiai végzettsége nincsen, nekem, ígérete ellenére nem ad osztályt. Kérdésem az lenne, hogy milyen végzettség kell az osztályfőnöki megbízáshoz?

Üdvözlettel, egy volt ofő

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Laszlo:] @Peter: "Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat a saját kudarcai miatt." Peldaul a "liberalis kormanyzast"? ;)
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[OFOE:] Kedves Dia! Gondolom ez azon múlik, hogy a három év gyakorlatát az itteni intézmény elfogadja-e, és három év után megadja-e a ped1 státuszt. Pontosabb és jogi szempontból napra kész válaszért keresse meg az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálatát.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Péter:] Csilla a lényegre tapintott: "...csodálkozik majd az az utánunk jövő humánerőforrás fejlesztéssel foglalkozó értelmiségi munkás! nem mondanám pedagógusnak! hogy ők honnan jöttek? " Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[DIA:] Üdvözletem kérdezném hogy külföldön megszerzett oklevelem már honosítottam és hogy milyrn minôsítésben alkalmaznának, ha külföldön már van 3 éves pedagógusi tapasztalatom? Csak gyakornok lehetek?
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek