OFOE a Facebook-on

A ScratchJr programot harmadik éve használjuk iskolánkban a digitális történetmeséléshez. Nyári kódtáborban, egyéni fejlesztésben, szakkörben, napköziben, enyhén értelmi fogyatékosok szegregált csoportjában, és ebben a tanévben már tanórai keretek között normál második osztályokban is. Az app fejlesztői elsősorban az 5-8 éves korosztályok számára ajánlják, de tapasztalataink szerint a 9-10 évesek is szívesen dolgoznak vele (Benedekné Fekete Hajnalka).

 
A ScratchJr bemutatkozó oldala Ez történt a digitális konferencián – Lanszki Anita beszámolója a szekcióról Benedekné Fekete Hajnalka blogja A digitális konferencián tartott előadás a képekkel együtt

A Zachor Alapítvány és a Dél-kaliforniai Egyetem (USC) Soá Alapítvány január 27-én egy napos tanártovábbképzési programot szervez általános iskolában és középiskolában tanító pedagógusok számára. A Zachor Alapítvány és a Dél-kaliforniai Egyetem (USC) Soá Alapítvány tanártovábbképzési programja általános iskolában és középiskolában tanító pedagógusok számára (Szőnyi Andrea).

 
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban OFOE Filmklub: 1945

Második alkalommal hirdet pályázatot a MáSzínház KépMás – Próbálom túlkiabálni magam inkluzív előadásának térítésmentes megtekintésére középiskolai osztályoknak. A dráma, amelyben három értelmi fogyatékossággal élő és két ép színésznő játszik, a női szerepek és a fogyatékosság viszonyát járja körül. A Swimathon kampány keretében több mint 3 millió forintot gyűjtő szervezet az előadást követően egy feldolgozó foglalkozást is tart a diákoknak, szintén ingyenesen. Jelentkezési határidő: 2018. január 19. 22.00 óra.

 
Facebook oldal

Idén harmadik alkalommal adjuk közre a honlapunkon megjelent írások rangsorát. A felsoroltak mindegyikéhez száznál több lájk érkezett, és ezek számából alakul ki a sorrend. (A lájkok számát feltüntettük a címek mellett.) Úgy véljük, hogy a listából leginkább látogatóink érdeklődési körére lehet következtetni. Ezzel az összeállítással kívánunk mindannyiuknak eredményekben és örömökben gazdag 2018-at. Látogassanak el hozzánk minél gyakrabban a következő évben is!

Az OFOE portál 2015-ös sikerlistája Az OFOE portál 2016-os sikerlistája

A következő napokban az őcsényiek elárasztották karácsonyi finomságokkal legelőször is a panzióst, aztán ügyetlenkedve, szégyenkezve a náluk valamivel szegényebbeket. A harmadik napon Őcsény egyetlen nemzeti egyeztetést hirdető plakátján valahogyan Heródes került Soros helyére, mert azt már senki sem szerette volna, hogy Heródes nevessen a végén. Ezeknél nagyobb csodák eddig még nem történtek, ha csak az nem, hogy vízkeresztkor igazi tevéken igazi migránsok érkeztek napkeletről, hogy letegyék kincseiket a dióban pihenő, köles hajú Kisjézus elé (Kamarás István).

Címkék: vallás   szolidaritás   szeretet   karácsony  
 
Hárompupu és a háromkirályok Csillag a főkapitányság felett Menekült betlehemes Karácsonyi zengedelem Unorthodox betlehemes Az irgalmas szamaritánus Háromkirály-járás Kuruttyánban

Rémán Izabella arról beszélt, hogy az emberi fejlődés következő szakaszában a verseny alapú működés helyét átveszik az együttműködés alapú modellek. Az információ megsokszorozódásával és szabad áramlásával, az innovációs ciklusok rohamos csökkenésével már nem a "tudás a hatalom", hanem együttműködéseink minősége és hatékonysága. Hogyan maradhatunk naprakészek és fejlődőképesek? Mit tehetünk a ránk bízott gyermekekért?

 

Ha a félelem és agresszió valóban kielégítő megoldás lenne, nem fejlődött volna tovább biztonsági rendszerünk, de tény, hogy továbbfejlődött. A félelem/agresszió dimenziónál tehát létezik sokkal hatékonyabb védelmi rendszer is, mégpedig (és ezt mi emberek tudjuk a legjobban) a tanulás, a gondolkodás és az együttműködés. Mára olyan erőssé sikerült válnunk, hogy a legnagyobb veszélyt az ember jelenti önmaga és minden más élőlény számára. Különösen akkor, amikor érzelmileg a "hüllőagy" szintjére süllyed (Gyarmathy Éva).

Címkék: önbizalom   félelem   bizalom   agresszió  
 

A konferencia egyik legsikeresebb szekciója volt a digitális történetmesélésről szóló. A nagy érdeklődésre való tekintettel gondoltuk, hogy a honlapunkon egy sorozatot indítunk, ahol a munkacsoport egyes résztvevői szélesebb közönség előtt is beszámolhatnak saját gyakorlatukról. Jelen írásban a szekció vezetője, Lanszki Anita mutatja be ezt a komplex oktatási stratégiát.

 

Január 10-én mutatja be a budapesti Magyar Színház A képmutogató című produkcióját. Látványos, rockos, táncos és animációs színházi előadásra készül a társulat, Lengyel Ferenc rendezésében. Arany János balladáiból összeállított zenész este alkalom egy minden ízében mai előadásra, amelyben egyaránt szerephez jutnak a színészek, a táncosok, a rockzene, az animáció, a kép, a látvány és a számítógépes technika.

Címkék: színház   Arany János  
 

A "Fogyassz lokálisan, gondolkozz globálisan" mottóval induló, az Európai Unió támogatásával megvalósuló három éves projekt célja, hogy a diákok, mint aktív globális állampolgárok figyelmét a fenntartható élelmezés kérdésén keresztül felhívja a társadalmi felelősségükre és lehetőségeikre. Az EAThink2015 projektben résztvevő országok (Ausztria, Burkina Faso, Ciprus, Franciaország, Horvátország, Lengyelország, Málta, Magyarország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Szenegál, Szlovénia) tanárai és diákjai hasonló programot valósítanak meg a 2015 és 2017 közötti periódusban.

Eathink2015

Az információrobbanás, a mindenki számára könnyen elérhető információ mennyiségének ugrásszerű növekedése és a globalizációs trendek miatt átértékelődött a tudás fogalma. Az ismeretek megszerzéséről a hangsúly átkerült az ismeretek szűrésére, rendszerezésére, értelmezésére. Ennek következményeképpen átalakult, megváltozott a gondolkodás folyamata is (Horváth Ádám).

 

Enyhén értelmi fogyatékos tanulócsoport, jogilag nagykorú fiúk, nemsokára választanak. "Náluk ragyogóan működik, hogy amit sokszor látnak, sokszor hallanak, amit beléjük sulykolnak, az előbb-utóbb valamennyire rögzül." Iszonyú nagy a felnőtt társadalom felelőssége... (Pfeifer Erzsébet írása)

 
Címkefelhő    Leggyakoribb címkék »
1848 1956 50-es évek 9/11 abortusz abszurd abúzus adaptivitás adatok adatvédelem aggodalom agresszió agyműködés ajándék ajánló akció akkreditáció a közoktatás szereplői alapítványi és magániskolák alapkompetenciák fejlesztése áldozat algebra alkotás alkotótábor állam állampolgári nevelés állásfoglalás állatok álom általános iskola alternatív pedagógia a minősítés kritériumai andragógia angol nyelv antiszemitizmus anya apa Arany János Aronson árulás asszertivitás asszociációs vizsgálat átélés autizmus autonómia balesetveszély ballagás barátság Bázisiskolai Program becsület befolyásolhatóság beilleszkedés beilleszkedési zavarok béke Belgium bentlakás Berzsenyi besorolás beszélgetés beteglátogatás betegség Biblia bizalmatlanság bizalom biztonság bojkott börtönkísérlet BTM búcsú Budapest Bulányi György bűnmegelőzés bűnmegelőzési tanácsadók büntetés bürokrácia büszkeség Bűvösvölgy célok centenárium cigányság címkefelhők civil civilek család családlátogatás csapatépítés csoda csoport csoportdinamika csoportindentitás csoportmunka csoportszerep cyberbullying Debreceni Egyetem demokrácia Demokratikus Ifjúságért Alapítvány demonstráció deviancia diagnosztizálás diák diákdáridó diákok diákönkormányzat diákparlament diéta differenciálás digitális állampolgár digitális bennszülöttek digitális írástudás digitális kommunikáció digitális konferencia digitális kor digitális korszak digitális lábnyom digitális módszertan digitális módszertár Digitális Módszertár digitális nemzedék digitális pedagógia digitális pedagógus Digitális pedagógus digitális szakadék digitális tananyag digitális történetmesélés digitális világ díj dijkiosztó dilemma diszkalkulia diszkóbaleset diszkrimináció dohányzás dokumentumfilm dolgozatok dominancia döntés döntésképesség dopping dráma drámapedagógia drog drogprevenció drogstratégia edzők EETE egészség egészségnevelés egészségügy egyén egyenlő bánásmód egyesulet egyesület egyetemek egyház egyházi iskolák együtműködés együttes élmények együttműködés együttnevelés elektronikus tartalomszolgáltatás élet élet az iskolában életbölcsesség életcél életérzés élet-halál élethosszig tartó tanulás életmód életpálya életpálya-építés életpálya-építési jó gyakorlatok életutak életvezetés elfogadás elidegenedés elitnevelés ellenállás ellenőrzés elmélet élmény élménybeszámoló élménypedagógia előadás előítélet előítéletek előkészítő elsősegély ELTE elvárás elvárások email emberek emberi jogok emberi méltóság emberség emlékek emlékezés emlékezet empátia energetika énkép Eötvös Károly Intézet érdekegyeztetés érdekek érdekérvényesítés érdeklődés Erdély Erdős Virág eredményközpontúság érettségi Erikson erkölcs erkölcsi dilemma erkölcsi dilemmák erkölcsi nevelés erkölcstan erőszak értékek értékelés értékorientáció értékrend érvelés érzelem érzelmi intelligencia érzelmi nevelés esély esélyegyenlőség esélyek esélyteremtés eset esettanulmány eszköztelenség Esztergom etika etikai kódex EU Európa Facebook fáradtság farsang fegyelem fegyelmezés fejlesztés fejlesztések fejlesztő értékelés fejlesztő pedagógia fejlődés feladatlap feladatlapszerkesztés félelem felelős döntés felelősség felelősségvállalás feljelentés felkészülés felnőttek felnőttképzés felnőttoktatás felolvasóest felső tagozat felvételi felvilágosítás fenntarthatóság fenntartó fiatal fiatalok film filmek filmelőzetes filmkészítés filmklub filmszemle finanszírozás fiúk és lányok fizetés fogyatékkal élők fogyatékosság földrajz folyóirat folyóirat ajánló Foresee Forma-1 fotó fotózás Freinet frusztráció függetlenség függőség gamifikáció generációk generációs különbségek geometria gimnázium gimnáziumok globális nevelés globális trendek globalizáció grafológia gyakorlat Gyarmathy Éva gyász gyerek gyerekegyetem gyerekek gyerekkor gyereknevelés gyerekszerelem gyermek gyermekbántalmazás gyermeki jogok gyermekirodalom gyermekjogi egyezmény gyermekjogok gyermekkor gyermekrajz gyermekszegénység gyermektudomány gyermekvédelem gyógypedagógia gyógypedagógus háború hagyomány hagyományok halál halmozottan hátrányos helyzet hálózat hálózati tanulás hanganyag harag hasznos tudás haszon hatalom határontúliak határontúli magyarok hátrányos helyze hátrányos helyzet hátrányos helyzet haza házasság hazaszeretet házirend hazugság HEFOP Hejőkeresztúr helyi oktatáspolitika helytörténet helyzetelemzés HHH HÍD program hierarchia hiperaktivitás hírek hit hitelesség hit- és erkölcstan hivatás holisztikus világkép Holocaust Holokauszt honlap honlapajánló hozzáértés humor idegengyűlölet identitás ideológia időtényező ifjúkor ifjúságkutatás ifjúságügy ifjúságvédelem igazgató Igazgyöngy Alapítvány IKT individualizmus influenzajárvány infokommunikáció információk információs dimenzió információs társadalom informatika inklúzió innováció innovatív tanulás integráció interakció interaktivitás interjú interkulturalitás internet internetes applikáció internetes portál internetes zaklatás internethasználat intézmény intézményi stratégiák intézményvezetés ipari társadalom IPR irodalmi mű elemzése irodalmi mű feldolgozása irodalom irodalomoktatás irodalomtanítás iskola iskola és társadalom iskolaethosz iskolai autonómia iskolai egyenruha iskolai erőszak iskolaigazgató iskolaigazgatók iskolaigazgatók kinevezése iskolai hiányzások iskolák iskolakép iskolakezdés iskolakísérlet iskolaközpont iskolapszichológus iskolarendszer iskolaszerkezet iskolatársak iskolaügy iskolaújság iskolaválasztás iskolavezetés iskolavezető iskolavezetők istenhit iszlám ítéletalkotás játék játékpedagógia játszmák jelenismeret jelenlét jog jogvédelem jó gyakorlat jó gyakorlatok jóvátétel jövő jövőkép jutalom jutalomkönyv kalandpedagógia kamasz kamaszkor kamaszok kapcsolat kapcsolatok karácsony karácsonyi készülődés Kék Vonal képregény képzés képzési program képzőművészet kerekasztal kerekasztal-beszélgetés keresztény kerettanterv készségfejlesztés készülődés két egér kézikönyv kiállítás kiközösítés kirándulás kirekesztés kisbaba kísérleti színház kisgyerekek kisgyermekkor kisiskolás kiskamasz kiszolgáltatottság Klik klíma kockás ing kokárda Kolibri Színház kollégium Kölöknet költészet költségek kommunikáció komoly játék kompetencia kompetenciafejlesztés kompetenciák kompetenciamérés komplex fejlesztés komplexitás konferencia konferenciák konfliktus konfliktuskezelés konnektivizmus konstruktivizmus kontroll könyv könyvajánló könyvbemutató könyvek könyvtár kooperáció kooperativitás kooperatív tanulás kooperatív technikák korai iskolaelhagyás korai iskolaelhagyók korhatár korhazpedagogia kórházpedagógia Kórházsuli kormányváltások környezeti nevelés környezetvédelem korszakváltás kortárscsoport kortárs magyar irodalom kötelező olvasmány kötet követelmények közalkalmazottak közélet középiskola középiskolások közérzet közfoglalkoztatás közmunka közmunkások köznevelés köznevelési államtitkár köznevelési törvény közoktatás közömbösség közös élmény közösség közösségfejlesztés közösségi fogyasztás közösségi oldal közösségi oldalak közösségi szolgálat közös szabályok központosítás közvélemény kreatív foglalkozások kreatív írás kreativitás kretivitás kritika kritikai gondolkodás kritikus gondolkodás kudarc különbségek kultúra kultúraközvetítés kurzus kutatás kutatások lányok Lao-ce Leiner Károly lelkiismeret leszakadók levelezőverseny lopás magántanuló magántanulóság magány magatartás magatartászavar magyarság magyartanárok Magyartanárok Egyesülete magyartanítás manipuláció manualitás másság MáSzínház matematika média médiaértés médiafogyasztás médiatudatosság megbocsátás megemlékezés megértés meghívó megismerés megosztott pedagógustársadalom megszorítás méltányosság mélyszegénység menekültek mentálhigiéné mentorálás menza mérés mese mesék metaforaelemzés Mikulás Miniszterelnökség minőségi oktatás minőségirányítás minősítés mitoszok mobilhasználat mobiltelefon modellkísérlet Modern Iskola módszerbörze módszerek módszertan módszertár modul Montessori Móra Ferenc motiváció motiválás mozgás mozgáskorlátozott mozgássérült Mozinet MPT műhely műhelymunka múlt multikulturalitás munka munkaerőpiac munkafüzet munkanélküliség munkaszerződés munkaterhelés műsor mutizmus műveltség művészet művészetek művészeti nevelés múzeump múzeumpedagógia nagyszülő napközi NAT nemi szerepek nemzedékek nemzedékváltás Nemzeti Pedagógus Kar Nemzetközi Nőnap nemzetpolitika netgeneráció nevelés nevelési vizsgálat nevelésügyi kongresszus nevelőszülő novellaíró pályázat nyári szünet nyelvoktatás. tanulás nyelvtanulás nyereményjáték nyitottság OFOE oktatás oktatás eredményessége Oktatási Hivatal oktatásirányítás oktatási rendszer oktatási stratégia oktatáspolitika oktatásügy október 23. olvasás olvasó olvasónapló önállóság önbecsülés önbizalom önértékelés önérvényesítés önfejlesztő iskolák önfeladás önismeret önkéntesek önkéntesség önkifejezés online hálózatok önreflexió önszabályozás opera óraleírás óraszám óraterv öregek örökbefogadás öröm örömszerzés orvos őszinteség őszi szünet osztály osztályfőnök osztályfőnöki képzés osztályfőnöki munka osztályfőnöki óra osztályfőnöki szerep osztályfőnökség osztálykirándulás osztályközösség osztályprogram osztálytársak osztályteremszínház osztályzat ösztöndíj otthon óvoda óvodapedagógia pályakezdő pályaorientáció pályaválasztás pályázat partnerség pártpolitika pedagógia pedagógiai játékok pedagógiai közösség pedagógiai program pedagógiai szakirodalom pedagógus pedagógusbér pedagógus egzisztencia pedagógus életpálya pedagógusetika pedagógusjogok pedagógusképzés pedagógus kompetenciák pedagógus minősítési rendszer pedagógusok pedagógusok presztízse pedagóguspálya pedagógusszerep pedagógustiltakozás pedagógus továbbképzés pénzügyi és vállalkozói kultúra pénzügyi kultúra PISA plágium pletyka politika politikai szocializáció politikusok pontvelem pornográfia portfólió pótvizsga presztízs prezentáció problémakezelés problémamegoldás profit program programoz programozás projekt projektek projektmódszer projektpedagógia propaganda pszichológia pszichológus Radnóti rajz rajztanítás rangsor rasszizmus rászorulók reflektivitás reformok regisztráció reménytelenség rendezvény rendszer részképességek részképesség-zavarok reszocializáció resztoratív szemlélet részvét rivalizálás Rogers romantika sajátos nevelési igény ScratchJr program segédanyagok segítő kapcsolat segítőkészség segítségnyújtás serdülés serdülők siker sikerek siketek és nagyothallók slam poetry sms SNI sorozat sport stratégia stratégiák stressz Summerhill szabadidő szabadság szabad tanulás szabályok szabályozás szakértők szakfelügyelet szakgimnázium szakgimnáziumok szakiskola szakképzés szakképzettség szakkör szakmai érdekképviselet szakmai konferencia szakmai közösségek szakmai műhely szakmai nap szakmai program szakmai rendezvény szakmai szervezet szakmai tanácskozás szakszervezet szakszervezetek szaktanácsadók szállás számítástechnika számonkérés szatíra szecskáztatás szegénység szegregáció szekció személyiség személyiségfejlesztés személyiségfejlődés személyiségformálás szemle szemlélet szemléletváltás szemtől-szembe módszer szép szépirodalom szerelem szereplés szeretet szerzői jog szexuális bántalmazás szexualitás szigor színesbőrüek színház színházajánló színházpedagógia SZMPSZ szociális ellátórendszer szociális helyzet szociális kompetenciák szociális szerep szocializáció szociálpszichológia szociológia szójegyzék-módszer szolidaritás szórakoztatva tanítás szövegértés sztenderdizálás sztereotípiák szubkultúra szülő szülői jogok szülői szerep szülők szünetvárás szünidő táblajáték tablet tábor tabu tájékoztatás TÁMOP tanács tanácsadás tananyag tananyagfejlesztés tanár Tanárblog tanár-diák kapcsolat tanári hivatás tanári szerep tanárjelöltek tanárképzés tanárok tanárszerep taneszköz tanév tanévkezdés tanév vége tanfelügyelet tanfolyam tanítás tanítási módszerek tanítási óra tanítási órán kívüli tevékenység tanító tankerület tankönyv tankönyvek tankönyvfejlesztés tankönyvlista tankötelezettség tanmenet tanoda tanóra tantárgy tantárgyak tanterem tanterv tantestület tanulás tanulási környezet tanulási zavarok tanuláslélektan tanulásszervezés tanulmányi teljesítmény tanulmányi verseny tanuló tanulók tanulók megismerése tanulószoba társadalmi különbségek társadalmi szervezet társadalom társadalomismeret társasjáték-pedagógia társas kapcsolatok társas készségek tehetség tehetségfejlesztés tehetséggondozás tekintélyelv televízió teljesítmény témazárók TEMPUS tengeri iskola terápia természet természettudomány természettudományos nevelés természettudományos tantárgyak tervezés tervszerűség testépítés testi-lelki egészség testnevelés testvérek tevékenykedtetés tiltakozás tinédzser tinédzserek titok tizenévesek Toldi Tanoda tolerancia történelem történet törvény törvények törvényesség továbbképzés továbbtanulás trágárság tréning tudás tudásépítés tudásmegosztás tudatos médiahasználat tudatosság tudomány Tudor Alapítvány túszdráma újév újságírás új tanuló Underground Kiadó ünnep ünnepély ünnepi készülődés UPSZ vakáció vaktérkép válás vállalkozás vállalkozói kompetenciák vallás vallás és hit vallások válság város vélemény véleményalkotás verekedés versengés verseny verseskötet veszélyeztetettség vetélkedő vezető videóinterjú vígjáték Vígszínház virtuális kongresszus virtuális környezet virtuális tananyag virtuális tanulási környezet virtuális világ viselkedéskultúra visszaemlékezés vita vitakultúra vitaverseny vizsga vizsgálat Waldorf WEB2 Web 3.0 weblap workshopok Y generáció zaklatás zene zenélés Z generáció Zimbardo Zöld Béka Baráti Kör Zöldbéka tanár úr Zöld Kakas Zöld Kakas Líceum zsebpénz zsidók zsidóság
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.01.20.
Nincs idejük élni a diákoknak - A pénteki diáktüntetés szervezője nyilatkozott lapunknak
2020-tól nyelvvizsgához kötnék a felvételit a felsőoktatásba, ami nagyon sok diák előtt zárná el a továbbtanulás lehetőségét. Még a budapesti elit gimnáziumok tanulóinak is sokszor...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.01.20.
„Ekkora tömeget már nem lehet letagadni” – A szervezők minden várakozását felülmúlta a pénteki diáktüntetés
Ekkora tömeget már nem lehet letagadni – ami azt illeti, Tarnay Kristóf Ábelnek igaza van, a pénteki diáktüntetést egy kicsit nehéz lesz ugyanazzal a legyintéssel elintézni, mint amilyennel...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.01.20.
Külföldről finanszírozott diáktüntetés
Ne menj suliba! – ez a szlogenje annak a felhívásnak, ami tüntetésre hívja a diákokat pénteken a Parlament elé a magyar oktatás modernizálásáért. A demonstráció szervezői egy igazsá...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.01.20.
Vérszegény diáktüntetés a Belvárosban
Modernebb oktatási rendszerért vonultak tüntetni diákok tegnap délután a fővárosi Kossuth térre. A szervezők a Független Diákparlamenttel (FD) együttműködve nagyjából 1500-2000 demonstr...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.01.20.
Torkig vannak vele, hogy tönkreteszi őket az iskola
Több ezer diák tüntetett péntek este a Kossuth térnél egy jobb oktatásért. Kiderült, hogy kamaszok tömegei vannak torkig az oktatási rendszerrel, ami kizsigerli őket, és még csak nem is...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.01.20.
Határidőt szabtak a diákok a kormánynak
A Facebookon szerveződött Ne menj suliba tüntetés részeként több vidéki városban is diákfórumokat tartottak, amiért a szaktárca államtitkára szerint nem jár büntetés. A Független Di...
(Forrás: Hírtv)
--
2018.01.20.
Katedrai egyenlet
A diplomát megszerzők nagy részének eszébe sem jut a pályán elhelyezkedni, elöregedett a szakma, és ha a következő tíz esztendőben valóban nyugdíjba megy negyvenezer pedagógus, hihetetlen...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.01.20.
Lázas ifjúság
A másik lehetséges olvasata viszont az lehet a kormánypárt látványos közpolitikai lomhaságának, hogy tényleg elhiszik, hogy „jó irányba mennek a dolgok”, például az oktatásban is. Az...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.01.20.
Biztos jó, ha semmire nem emlékszünk az iskolában tanultakból? -videó
Párbeszédet szeretnének az oktatás felelőseivel a tüntető diákok. E legnagyobb gond a diákok gyakran felesleges tananyaggal való túlterhelése. Jó hangulatú demonstráció volt, okos besz...
(Forrás: Index)
Utolsó üzenetek:
  Havasi Gabriella

Tisztelt OFOE!

Általános iskolában tanítok, mint tanító, osztályfőnök. A 20117/18. tanévben úgy alakult , hogy az osztályomból szeptember 2. felétől elment a napközis kollégám, és azóta sem sikerült betölteni az állását. Így 3-2 arányban egy kolléganőmmel végezzük el ezt a betöltetlen állást. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogy , miként kell elszámolni a "helyettesítést"?
Mindketten letanítjuk a délelőtti óráinkat, minden osztályfőnöki munkát elvégzünk, és rögtön, szünet nélkül folytatjuk egy üres állást betöltve. szerintem ez egy másik munkakör betöltése, és ketten még a kezdő pedagógus bérét sem kapjuk meg. Az óradíjunk a legalapabb fizetésnek a heti 32 ed része.
Utólag kezdhetek-e ezzel a problémával valamit, vagy 35. év után kb 1000 ft az óradíjam?
Végül is két kérdés fogalmazódott meg. 1. az "üresállás" betöltése + munka mellett hogy számolandó el? "2. Hogy számolják az órabéremet?

Előre is köszönöm, és kíváncsian várom válaszukat.
Üdvözlettel Havasi Gabriella

--
  OFOE

Kedves Magdolna! Kérdésére részletes választ küldtünk az itt megadott freemailes címre. Ha esetleg nem kapja meg, kérjük, küldjön egy másik elérhetőséget erre a címre: osztalyfonokok@gmail.com
Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Magdolna, ez kemény munkajogi kérdés, és utána kell kérdeznünk. Egy kis türelmet kérünk, fogunk majd válaszolni. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc!
Azt javaslom, hogy forduljon az iskolavezetéshez, és ők vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel. Valóban lépni kell, komolyan venni ezeket a jelzéseket. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége nevében Szekszárdi Júlia

--
  Varga Magdolna


Tisztelt OFOE!

Mint Közalkalmazotti Tanács Elnök, dolgozóink tájékoztatása érdekében kérem szíves segítségét az Intézmény Fenntartó Társulás által működtetett óvodánk életét érintő, felmerülő kérdéseink megválaszolásában!

Intézményvezetőnk 4. ciklusú megbízása 2018 nyarán jár le. 3 év múlva jogosulttá válik a 40 éves munkaviszony utáni nyugdíjazásra.
Lehetséges-e pályáztatás nélkül meghosszabbítani a munkaviszonyát évenkénti, vagy egyszeri 3 éves hosszabbítással?
Pályázat kiírása esetén, mi történik akkor, ha egyik pályázó sem kap szavazati többséget?
Pályázhat-e olyan személy, aki az egyéb feltételeknek megfelel, és a közoktatásvezetői képzés első évét már elvégezte?
Köszönöm a válasz adást!

--
  Sándor Ferenc

Köszönöm válaszát!
Nem is gondoltam arra, hogy én, mint "szerencsés" külső szemlélő szülő kezdjem el ezen okok felkutatását, inkább a megfelelő szakember vagy szervezet felkutatását szeretném minél hamarabb megtalálni, hogy ezzel tudjak segíteni rajtuk és nem mellesleg azon gyermekeken is, akik nem teszik ezt, lásd saját gyermekem is, akinek elmondása szerint fél attól, hogy ne előtte történjen ilyesmi és még ki tudja milyen lelki gondot okoz ez benne és társaiban is.
Érdeklődnék, hogy a Fővárosi Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálatot ilyen esetben szükséges e értesíteni vagy ezt maga az iskola vezetése tegye meg?

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc! Jogos az aggodalma, a vagdosás (falcolás) jelensége meglehetősen gyakran fordul elő a tizenévesek körében. Mindenképpen foglalkozni kell vele a tanárok, szülők és szükség esetén pszichológus bevonásával. Itt olvashat többet e jelenségről: , de a tájékozódás önmagában kevés. Fontos hogy körültekintően és tapintatosan nyúljanak témához, és nyerjék meg hozzá az érintett gyerekek bizalmát. A tettet kiváltó feszültség okait kell először is megszüntetni, s ez az egyes gyerekeknél eltérő lehet.

--
  Sándor Ferenc

Kedves Szakértők!
A gyermekem osztályában tudomásomra jutott, hogy néhány gyermek különféle eszközökkel sebeket ejt magán. Mit tehetek, mert az iskolát és a szülőket nem érzem képesnek ezen problémakör megoldására, mert szerintem ez az egész, ami abban az osztályban történik kezelhetetlenné vált? Féltem a gyerekeket!

--
  OFOE

Nem tudok semmi olyan jogszabályról, ami szerint egy szülő ne lenne behívható az órára igazgatói engedély nélkül. Benne van ez Nálatok a házirendben? Meg kellene kérdezni, hogy milyen írott szabály alapján von az igazgatód ezért felelősségre. Inkább dicséret illetne ezért az akciódért.

--
  Dr.Kocsisné H. Monika

Kedves Szakértők! Kikaptam az igazgatómtól. Egyelőre szóban! 5.es osztályt kaptam ősszel és egy beilleszkedési zavarral küzdő gyermek miatt elég sok gondom volt (előtte 2 évig volt magántanuló a szülő kérésére, aki most újra iskolába járatta volna inkább). Mivel szerettem volna segíteni, hogy a gyermekek könnyebben elfogadják a kérdéses gyermeket, meghívtam egy osztályfőnöki órára a gyermek édesanyját, aki jól szót is értett a gyerekekkel. Eredményesnek ítéltem az "akciót" Azért kaptam feddést az igazgatótól, mert ezt a vendég-anyukát előre nem jelentettem be az igazgatónak. Van erre vonatkozóan jogszabály, vagy ez csak egy íratlan törvény? Válaszukat előre is köszönöm! Moni,of.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek