OFOE a Facebook-on
Címkék

IKT

A Baross Gábor Általános Iskola és a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány nagy örömmel hív meg minden érintett szakembert "DIGISZTORIK - Digitális történetmesélés iskolákban" interaktív workshopjára!

Lanszki Anita: Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 1-8.

A DST remek alkalom arra is, hogy elmozduljunk az eredményközpontú fogalmazástanítástól a folyamatalapú fogalmazástanítás felé. A digitális történetmesélésnek csak egy lépése a szövegírás, a további munka során még sok lehetőség van a javításra. (…) Azzal, hogy a diákok motiváltabbak abban, hogy dolgozzanak a szöveggel, sokkal többet fejlődnek, mintha az első szövegváltozat lenne a végleges (Weil Ákos).

Digitális történet 1. Digitális történet 2. Digitális történet 3.

Alig egy hónap van hátra a 2018-as matematika érettségi időpontjáig. A felkészülés sok diák számára szörnyű kínlódást jelent, s vannak, akik csak most kezdenek hozzá a 4 éves anyag átismételéséhez. Nekik jelenthet segítséget a mateking.hu fejlesztése, amely kényelmes megoldást kínál az érettségi előtti ismétlés problémájára, s így a diákoknak és az őket felkészítő tanároknak egyaránt hasznos lehet.

Címkék:
       

A gyakorlatban egytantárgyas szaktanár lévén órai keretbe ágyazva alkalmaztuk a DST-t. A kilencedikesek által létrehozott és felmondott angol nyelvű, narratív szövegeket keltettünk életre videóvá rendezett képsorok segítségével. A tankönyvünkben szereplő, változást hozó életeseményekhez kapcsolódva öt csoportban öt különféle történetet alkottak a tanulók. A közös tematikai szál a változást hozó esemény elbeszélése volt, tartalmilag a narrációhoz szükséges igeidők, szókincs és szerkezet alkalmazása, összességében pedig az élményszerű, közös tanulási folyamat kapcsolta össze a történeteket s alkotóikat (Tongori Ágota).

Az 5. osztályos természetismeret tananyag "A Naprendszer bolygói" c. témakört a tavalyi tanévben dolgoztuk fel a gyerekekkel a digitális történetmesélés segítségével. A téma természetesen úgy került kiválasztásra, hogy az tökéletesen illeszkedjen a tanmenetbe. A feldolgozás elsődleges célja a Naprendszer bolygóinak szélesebb körű megismerése volt az elkészített a történetek által. A munkában az egész osztály, 31 tanulóval részt vett, csoportokra bontva dolgoztak. A folyamat során a csoportok egy általuk választott bolygóról gyűjtött száraz információkat foglalták egy izgalmas és személyes történetbe (Gulya Nikoletta).

A DST folyamatát nem tantárgyhoz kötötten, hanem szabadidős keretek között próbáltuk ki, a farsangi témához kapcsolva. A DÖK munkatervében átdolgoztuk a farsanghoz kapcsolódó programokat, beillesztettük a frissen alakult DST csoport tevékenységét. A csoportba nyolcadikos, önként jelentkező tanulókat kerestünk, akik emelt óraszámban tanulták az informatikát, tehát a technikai kivitelezés nem okozott problémát számukra Csoportokban és párban dolgoztak, a farsanggal kapcsolatban három témához készültek filmek (Péter Ágota Marianna).

Az eredmény 34 db. 2-7 perces film lett. A diákjaim egymást és engem is tanítottak a projekt során. Az adott személy kiválasztását megelőzően a gyerekek kutattak, olvastak majd a rövid képes bemutatóval összekötve érveltek választásuk mellett, és meggyőzték társaikat ennek helyességéről. Munka során megismerkedtek a jogtisztaság fogalmával, képkereső, és filmszerkesztő programokkal. A forgatókönyv narrációját maguk írták és rögzítették. Ezt követően megszerkesztették, animálták filmjeiket. A folyamatot bemutató és értékelés zárta le. A vetítést követően ők maguk értékelték saját és társaik munkáit (Molnárné Kövér Ibolya).

Címkék:
     

Osztályaimban, amióta létezik és hozzáférhető, mindig is meghatározó szerepe volt a digitális technikák alkalmazásának, ezen belül a digitális történetmesélésnek. Segítségével a sajátos nevelési igényű tanulókat éppen azokon a területeken lehet fejleszteni, ami általános gyengeségük: tanulási képességeik területein. Ez a munka azonban, ellentétben az "ép" tanulóknál alkalmazott digitális történetmesélési módszertannal, nem alkot önálló és időben behatárolható folyamatot, hanem végigkíséri a nevelés-oktatás teljes időszakát (Leiner Károly).

A konferencia egyik legsikeresebb szekciója volt a digitális történetmesélésről szóló. A nagy érdeklődésre való tekintettel gondoltuk, hogy a honlapunkon egy sorozatot indítunk, ahol a munkacsoport egyes résztvevői szélesebb közönség előtt is beszámolhatnak saját gyakorlatukról. Jelen írásban a szekció vezetője, Lanszki Anita mutatja be ezt a komplex oktatási stratégiát.

A Tempus Közalapítvány fontosnak tartja, hogy a Digitális módszertért követően évente meghirdetésre kerülő felhívással és díjjal ösztönözze és elismerje a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A 2015-ös felhívásra beérkezett, és a szakértői értékelést követően a Digitális Módszertár felületén publikált 59 ötlet közül 6 díjazott pedagógusnak gratulálhattunk! A B.Tier Noémi által szerkesztett sorozatban velük ismerkedhettünk meg.

2016. április 4. és 8. között megvalósult az első Digitális Témahét közel 5000 tanár, 75 ezer diák, valamint IT cégek, könyvtárak, kiállító terek, felsőoktatási intézmények részvételével. A program ajánlásként bekerült a 2016-17-es tanév rendjébe. Az elért eredmények fényében helye van a számvetésnek, és ideje az előre tekintésnek. A konferencián mindkét sávban foglalkozik 1-1 szekció a címben jelzett témával. Szekcióvezető: dr. Főző Attila.

Címkék:
     

Folytatjuk a konferencia szekcióinak bemutatását, amelyben a résztvevők megtudhatják, hogy milyen gyakorlati lehetőségek kínálkoznak a mobil eszközök iskolai alkalmazására. A foglalkozást, ahol lehetőség nyílik a bemutatott alkalmazások saját eszközön történő bemutatására, az IKT MasterMinds Kutatócsoport tagjai tartják. Szekcióvezető: Fehér Péter.

Címkék:
     
Pedagógus szakmai csoportok működésének elemzése hálózatos környezetben

A november 26-i jubileumi Digitális Konferencián két sávban 6+5, azaz 11 szekció közül választhatnak e résztvevők. Ezt a választást szeretnénk segíteni, amikor ismertetjük a megrendezésre kerülő szekciók tartalmát, és bemutatjuk azok előadóit. Elsőként a digitális családdal foglalkozó műhelyfoglalkozásról írunk. A szekciót Kovács Márta vezeti.

Címkék:
         

2016-ban már az ötödik évét ünnepeljük annak, hogy a pedagógusok és a diákok támogatásának érdekében szakmai összefogás indult az ELTE PPK, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és a Tempus Közalapítvány közreműködésével. Mától elérhető a konferencia részletes programja és a regisztrációs felület a rendezvény portálján. Szeretettel és örömmel vár minden kedves érdeklődőt a Programbizottság.

A konferencia honlapja A konferencia Facebook oldala Facebook esemény

A Tempus Közalapítvány fontosnak tartja, hogy a Digitális Módszertár elindulását követően évente meghirdetésre kerülő felhívással és díjjal ösztönözze és elismerje a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A 2015-ös felhívásra beérkezett, és a szakértői értékelést követően a Digitális Módszertár felületén publikált 59 ötlet közül 6 díjazott pedagógusnak gratulálhattunk! A most induló sorozatban velük ismerkedhetünk meg. (B.Tier Noémi)

Címkék:
         
IKT és web2 a tanórákon - Díjaztuk a legjobb módszertani ötleteket

Barangoló természetismeret, Színes kémia, Lovagok az időben – csak néhány cím, melyek hátterében tudatos tervezés, pedagógiai célokhoz illesztett IKT-eszközhasználat, valamint kreatív megvalósítás áll, és nem utolsó sorban olyan pedagógusok, akiknek munkáját Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el a Tempus Közalapítvány.

Díjazzák a pedagógusok digitális módszertani ötleteit Digitális pedagógus konferencia 2015

A szekció vendégei részben üzleti vállalkozások, részben pedig olyan oktatási programok képviselői, melyek mögött komoly üzleti szereplők is állnak. Miért fontos számukra az oktatásba való invesztálás? Milyen alapelvekre építenék a jövő iskoláját? Vajon alkalmazhatók-e az oktatásban is a gamifikáció elemei vagy a crowdsourcing alapú tudásépítés, melyek a képviselt projektek közül közül többnek a fejlesztésében is fontos szerepet játszottak? (Szegedi Eszter)

A műhelymunkán megismerkedhetnek a résztvevők, a játék, tanulás, alkotás egymásra épülő rendszerével, amit kitölthetünk a digitális és analóg módszerekkel, amelyek már most rendelkezésre állnak a tanítás számára, hogy a tanulásban ne akadályozza, hanem segítse a jelen és jövő minden diákját. (Gyarmathy Éva)

Címkék:
           

A szekcióban az IKT-hoz kapcsolódó hazai fejlesztések bemutatására kerül sor. Megismerkedhetünk a Zanza tv-vel, a Redmentával, a Televele Médiapedagógiai Műhellyel, a BeeTheBest nevű játékosításon alapuló rendszerével, valamint a debreceni Digitális Napközivel.

Címkék:
       

Inklúzió alternatív médiával. A konferencia a RoboBraille Projekt, a MTA Pszichológiai Intézete, az Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Intézete, a Tehetségműhely és a SNI Tehetségeket Segítő Tanács szervezésében augusztus 26-án (Gyarmathy Éva).

Címkék:
         

A július 10. és augusztus 20. között meghirdetetett 2015-ös Felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Digitális Módszertárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. A Felhívásra jelentkezők feltöltött módszertani anyagait szakértők értékelik, melyek közül a legjobbnak ítélt ötletek díjat kapnak. A Digitális Pedagógus Díjat elnyerőknek szakmai kiadványainkban és a várhatóan október 17-én, Budapesten megrendezésre kerülő Digitális pedagógus konferencián.

Címkék:
       
Digitális módszertár Digitális Pedagógus

Hogyan értelmezhető a digitális írás- és olvasástudás vagy a digitális analfabetizmus a digitális bennszülöttek korában? A digitális bennszülött nem programozó, de készségszinten használja az internetet, a technikai eszközöket, érti működésük logikáját, hiszen születése óta rendszeresen találkozik velük. Az infokommunikációs technológiák eszközszinten fontosak a számára, s nem tartalmi vonatkozásokban, ezért a legegyszerűbb eljárásokat s a céljainak leginkább megfelelő applikációkat választja. (Horkai Anita)

Horkai Anita tanulmánya Műveltség és tudásépítés a digitális korban Screenager

Én egyszerűen így hívom a mai, lelkes, tenni akaró magyartanárokat: Digi Potter. Akinek lényegében Harry Potter varázslataihoz hasonló IKT-s különlegeségekkel kell elbűvölnie tanulóit, ha meg akarja értetni velük az irodalom mibenlétét. (Fegyverneki Gergő)

Digitális nemzedék konferencia Kozmaköltészet – Friss Forgácsok A tanár mint felhasználóbarát felület

Tanári munkám során igyekszem felvenni a versenyt ezzel a felhasználóbarát világgal, és azzal kísérletezem, hogy néhány ponton áttörjem a nem olvasás és a szövegértési problémák ördögi körét, illetve "felhasználóbarátabb" környezetet teremtsek az iskola falain belül. Ilyen kísérletek a Facebook vagy a Google Dokumentumok használata, a játékosítás különböző formái projektekben vagy önállóan. (Gergelyi Katalin)

Digitális nemzedék konferencia Interaktív irodalomkönyv Hidak – Kultúraközvetítés a magyartanításban (Youtube)

"Szakiskola, hol a többszörösen motiválatlan kamasz saját telefonján hajlandó online szódolgozatot írni. Hol hetekig projektmunkában dolgozva járja városát, hol Anyák napi videót készít a nyakigláb kamasz. Tóth Éva tanítványaival kicselezi a nincset, fittyet hány a semminek, és az eszköztelenség ellenére, az angol tanítás mellett digitális készségfejlesztést végez." (Benedekné Fekete Hajnalka)

Tóth Éva Printerest oldala Facebook: Nagykátai Ipari Szakközépiskola és Szakiskola Digitális nemzedék konferencia Seholvidék úttörői vagy út-törői

"A Digitális nemzedék konferencián muzsikált és táncolt ma csapatunk, ahol egykori egyetemi szaktársam, majd kollégám, a fanyűvő tanoncokat rím- és dallamfaragásra is motiváló Sulyok Blanka is előadott (a zenekarban pedig énekelt és hegedült). Saját dalt, illetve roma és magyar folkot játszottunk jazzes-swinges ízekkel." (Nádudvari Péter)

Digitális nemzedék konferencia Facebook csoport Sulyok Blanka tanárnő a Klub rádióban

A szekció vezetői: Gyarmathy Éva és Veszprémi Attila általános iskolásokkal készített amatőr, művészi jellegű kisfilmeken és rövid előadásokon keresztül próbálják megérteni és megértetni: valójában ki az a gyermek, akit az IKT-kor nevelés-szempontú vitái tárgyukká tesznek, s egyben magukra hagynak.

Digitális nemzedék konferencia program Gyarmathy Éva:Ki van kulturális lemaradásban? Vakon a változásra: IKT-paradigmaváltás az iskolában

A szekció alaptémája az IKT eszközök szerepe a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű vagy sajátos nevelési igényű tanulók tanulási képességeinek fejlesztésében, felzárkóztatásban, integrációjuk segítésében. A szekció gyakorlatorientált: jó gyakorlatokkal, eljárásokkal, hatékony eszközökkel kíséri végig a résztvevőket a kisiskolás kortól a fiatal felnőtt korig.

Digitális nemzedék konferencia Gyüttment blog Ped2.hu Lencse Máté: 1000 szó Ipari Szki és Szi, Nagykáta

A Z generáció már a középiskolában van, tanítványaink valamennyien együtt nőttek fel a kütyükkel. Hogyan távoznak majd az iskolából? Érintetlenül, bezárva a saját világukba, egyedül azt tartva hitelesnek? Vagy sikerül átadnunk valamit az idősebb generációk hagyományokban gyökerező kultúrájából?  És mindeközben velünk mi történik? Megértjük-e őket? Megismerjük-e az ő világukat? Építünk-e hidakat kellő mennyiségben ahhoz, hogy később is lehetséges legyen rajtuk a közlekedés? A műhelyt három magyartanár vezeti: Gergelyi Katalin, Fegyverneki Gergő és Sulyok Blanka.

Digitális nemzedék konferencia

Véget ért az a nyolc részből álló sorozat, amelyben az Alma a fán – A tanulás jövője című kötet interjúiból közöltünk részleteket. Nagy örömünkre szolgált az interjúkat övező figyelem és érdeklődés. Most hozzászólások formájában várjuk az Olvasók véleményét! Kíváncsiak vagyunk, mely beszélgetések voltak a kedvencek, milyen pozitív üzenetek, inspiráló gondolatok fogalmazódtak meg az olvasás közben, esetleg kivel szeretnének további interjúkat látni? (B. Tier Noémi)

Címkék:
           

Mindig az a félelmünk, hogyha nem osztályozzuk azonnal a gyerekeket, akkor nem foglalkoznak majd a feladattal, az én tapasztalatom viszont az, hogy így sokkal többet dolgoznak, még ha nem is mindig a kezdetektől. Ennek a rendszernek az egyik nagyon fontos pozitívuma, hogy a negatív értékelést sikerült szinte teljesen kiszorítani, és ez nem ment a munkamorál rovására. A másik, hogy a diáknak sokkal nagyobb szabadsága van abban, hogy ő mit és hogyan szeretne csinálni. Joga van például néha nem tudni dolgokat, viszont bármikor, bármit hozzátehet a munkájához. (Prievara Tibor)

Tanárblog 21. századi pedagógia a gyakorlatban (Digitális Pedagógus konferencia) 21. századi tanulás a gyakorlatban (szekciófoglalkozás) Elbírja-e a demokráciát a magyar osztályterem? (HVG)

A tanárok munkáját segítő, de azt nem helyettesítő feladatlap készítő alkalmazást fejlesztett ki két fiatal informatikus. A Redmenta névre keresztelt internetes applikáció nemcsak a tudás ellenőrzését, hanem annak bővítését is lehetővé teszi, így egyszerre könnyíti meg a tanárok munkáját és teszi vonzóbbá, játékosabbá a tanulást és a dolgozatírást a diákoknak.

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a társadalomra jellemző általános bizonytalanság a szülők és pedagógusok, a család és az iskola között is jelentkezik, sőt a feszültség az utóbbi időben folyamatosan növekszik. Ez indokolja hogy a Kölöknet című szülőknek szóló portál és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete egyre többet foglalkozott/foglalkozik az iskola és a család közötti kapcsolat, a pedagógusok és a szülők közötti kommunikáció kérdéskörével.

Digitális pedagógus Virtuális szülői értekezlet 7 - A pedagógus, ha szülő Értjük egymást? - Konferencia a szülők és pedagógusok közötti párbeszédről Miért nem értjük egymást?

Mit jelent a 21. századi pedagógia a gyakorlatban? Egy tanár (Prievara Tibor) és 7 diák próbál a kérdésre választ adni, amelyben rengeteg tabu lesz kénytelen megdőlni. Nincs tankönyv? A diák tartalmat generál, netán a saját könyvét írja? A tanár mi lesz ebben a világban? Hogyan lehet így tanítani, és mit kell tanítani egyáltalán? Az iskola funkciója is megváltozik, hogyan alkalmazkodjunk úgy, hogy saját szakmai integritásunk se sérüljön, de megfeleljünk azoknak az elvárásoknak, amelyeket a jövő (még gyakran nem is létező) munkahelyei támasztanak a diákjainkkal szemben?

Digitális pedagógus 21. századi pedagógia a gyakorlatban

Már harmadik alkalommal tanácskozunk arról, hogy milyen legyen, illetve milyen lesz a digitális világ pedagógusa. Mire készüljenek fel a jelenlegi tanárjelöltek egy olyan világban, amikor már azon sem lepődünk meg, ha a hallgatók és az oktató nem tartózkodik egy légtérben, sőt talán még egy országban sem. A tudás áramlása ennek ellenére töretlen, az előadó és a hallgatóság közötti interakció zavartalan.

Címkék:
       
Digitális Pedagógus

Már lehet regisztrálni az április 26-án megrendezendő Digitális pedagógus konferenciára. Szeretettel várunk minden érdeklődőt. A részletes tájékoztatás a rendezvény portálján érhető el. Honlapunkon a következő napokban részletesebb tájékoztatást adunk a rendezvény tartalmáról. Ez alkalommal a plenáris előadásokról lesz szó. (Szekszárdi Júlia)

Címkék:
         
digitalisnemzedek.hu digitalispedagogus.hu

A www digitalismodszertar tka hu oldalon még néhány napig, március 10-ig várjuk a pedagógusok módszertani ötleteinek feltöltését az IKT eszközök kreatív használatával kapcsolatban. (B. Tier Noémi)

Címkék:
       
Digitális módszertár Digitális Pedagógus Díj – 2014-ben is!

Beharangozó- Szembenézés önmagunkkal a portfólióban, hogyan lehet élmény a matekóra és mit keres a mosógép egy iskolában? Komoly, de olvasmányos tartalom, sokszínű cikkek, érdekes felütések (Fülöp Hajnalka).

2014 március 29-én kerül megrendezésre a 3. Digitális nemzedék konferencia az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében. Rendezői ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport, a Tempus Közalapítvány és az OFOE. Nemsokára tájékoztatunk majd a programról, és regisztrálni is lehet majd rá.

Digitális nemzedék konferencia 2014

Kedves Kollégák! Felhívom a figyelmeteket egy izgalmas lehetőségre, amely több módon segítheti az osztályotokkal kapcsolatos pedagógiai munkát. A ClassBox olyan zárt zártkörű és könnyen kezelhető közösségi portál, amely biztonságos környezetben ad lehetőséget arra, hogy a gyerekeket felkészítsétek a közösségi média használatára. Érdemes megismerkedni a www.classbox.me weboldallal, kipróbálni ezt a saját osztályotokban. Használatát főként az alsó tagozatos tanítóknak és az ötödik és (esetleg a hatodik) évfolyamok osztályfőnökeinek ajánljuk. (Szekszárdi Júlia)

A sajátos nevelési igényű gyermekek között különösen fontos azt a fajta pedagógiai gondolkodást, gyakorlatot képviselni, hogy nem a deficitekre, hiányosságokra helyezzük a hangsúlyt, hanem az erősségekre, a gyermekben szunnyadó tehetségre. (Szeverényi Irma)

Örömpedagógia blog Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek Sulivilág - örömpedagógia Egyszerű és nagyszerű Autista gyermekek fejlesztése interaktív tábla segítségével

A gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról című 3 hetes kurzus zárásaként arra kérték a résztvevőket, hogy készítsék el saját internetes névjegykártyájukat, és osszák meg azt egymással. A folytatásra a tervek szerint ősszel kerül majd sor. Tóth Renáta beszámolójának második része a sikeres virtuális eseményről.

A "Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról!" kurzus tapasztalatai Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról! a facebook-on

Július elsején indult el az interneten a Virtuális Egyetem kurzusa, amely iránt már az előkészületek során nagy érdeklődés mutatkozott, több százan csatlakoztak az esemény Facebook oldalára. Az azóta nagy intenzitással zajló kurzus első szakaszának eseményeiről ad tudósítást a kurzus egyik vezetője: Tóth Renáta.

Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról! Gondolkodjunk együtt... Facebook-csoport

A Jedlik Ányos Gimnázium 11.évfolyamának két osztályában valósítottam meg a projektet. Ez egy „nagy kutatás” része, mely pl. a tavalyi Semmi-projektre épül, ahol már kortárs szövegekkel dolgoztunk. A diákokkal jó kapcsolatom van, közös bizalmon épül, mely során én alapvetően a moderátor szerepét öltöm magamra. Nagy hangsúlyt fektetek a személyes véleményszabadságra, a toleranciára, a figyelemre, arra nevelem őket, hogy fogadják el egymás véleményét, és merjenek gondolkodni, a szöveget nyílt terepként képzeljék el (Csobánka Zsuzsa).

Csobánka Zsuzsa: A szerelem kísérő tünetei Csobánka Zsuzsa: A Semmi-projekt Csepelen

Elhibázott lépés lenne, ha a digitális technológiákat, az IKT eszközök alkalmazását hirtelen kötelezővé tennénk, és azt hangsúlyoznánk, hogy csak „így”, csak ezekkel az eszközökkel történhet színvonalas oktatás. Hiszen nem mindenhol állnak rendelkezésre a legújabb eszközök, mégis a gyengébben felszerelt intézményekben is dolgoznak, s érnek el nagyszerű eredményeket kreatív, a 21. századi digitális képességek birtokában lévő pedagógusok (Tarné Éder Marianna).

Digitális pedagógus Digitális nemzedék

Prievara Tibor  előadása egyedülálló produkció, hiszen hazai viszonylatban eddig nagyrészt ismeretlen tanulásszervezési és értékelési komplex megoldást mutatott be. Kivételes eset, hogy van aminek előbb van hiteles, jól működő gyakorlata, mintsem leíró kutatási eredményei és ebből született elméletei. Szerencsések a résztvevők, akik itt hallottak erről először, mert a hiteles és eredményessége felől kétséget nem hagyó beszámoló alapján már nem a megszokott kritikával és elutasító stratégiák alkotásával fogadják majd egyszer ennek a területnek az általános módszertanát (Ollé János).

TanárBlog Pedagógiai Műhely - IKT svédasztal 21. századi tanár – egy kísérlet krónikája 21. századi tanár - 1. rész (Bevezető)

Bízom benne, hogy írásaim olvasása során érezhető volt, mennyire fontos számomra, hogy a gyerekek számára örömforrássá tegyem a tanulást, a magam számára pedig a tanítást. A tanulók kreativitásának fejlesztése határtalan lehetőségeket nyújt ehhez, főleg, ha hozzáteszem a tanuló és meggyőződésem szerint a tanárok által is oly kedvelt IKT-eszközök használatát. A kreativitásban benne rejlik az állandó fejlődés, az egyre újabb megoldások felkutatásának lehetősége. A fejlődés pedig maga az élet, vagyis aki egyre-másra töri a fejét valamin, az –úgy gondolom – nem is tud soha beleunni abba a tevékenységbe, amit végez, ezért nem kell tartania a manapság oly sokat emlegetett kiégéstől. (Zelmanné Varga Zsuzsanna)

A projekt módszer alkalmazására az 5. és 6. osztályokban a tananyag legnagyobb részét kitevő János vitézzel kapcsolatban nyílt alkalmam. A projekt végére létrejövő produktumok a csoportmunkák során született anyagokat egy közösen létrehozott újság tartalmazza. A tanulók több hónapos, folyamatos munkájának gyümölcse ez a kétoldalas saját kiadvány. (Zelmanné Varga Zsuzsanna)

„Remélem, hogy az én példám kellő inspirációt ad majd más iskoláknak, tanároknak. Még azoknak is, akik –hozzám hasonlóan – néhány éve még azt gondolták, hogy minket, humánszakosokat se szép szóval, se kényszerítéssel nem bírhatnak rá a tanításban technikai eszközök használatára” – írja a szerző, Zelmanné Varga Zsuzsanna. Ebben reménykedve adjuk közre ezt a beszámolót egy sárszentmiklósi Jó Gyakorlatról.

Netnapló – hazánk egyetlen teljesen ingyenes és nemzetközi oktatási közösségi oldala digitális napló funkcióval.

Címkék:
     
Netnapló Netnapló a facebook-on Netnapló blog

2012. november 30-ig még várjuk olyan közoktatásban dolgozó pedagógusok (vagy szakmai munkaközösségek) jelentkezését, akik a Tempus Közalapítvány tematikus honlapján elérhető Digitális Módszertárban megosztanák a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő módszertani ötleteiket az IKT eszközök kreatív használatával, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazásával kapcsolatban.

Címkék:
   

A Zsolnay Kulturális Negyed ad otthon ebben az évben november 8-9-én a Microsoft Magyarország és a Modern Iskola magazin által közösen szervezett innovatív tanárfórumnak. Az idén már negyedik alkalommal sorra kerülő találkozón ezúttal is gyakorló pedagógusok osztják meg saját projektjeiket, sikeres tanítási gyakorlataikat az IKT-eszközök minél szélesebb körű iskolai használatával kapcsolatban.

Címkék:
     

A februári Digitális Nemzedék folytatásaként kerül sor a Digitális Pedagógus Konferenciára. Mielőtt bárki a szemünkre vetné, mi is tisztában vagyunk azzal, hogy a jelző nem közvetlenül a "nemzedéket" és nem a "pedagógust" illeti, hanem magát a kort, amelyben élünk. (Szekszárdi Júlia)

Digitális Nemzedék Digitális Pedagógus konferencia 2012 Digitális Nemzedék Konferenciakötet Digitális Nemzedék Konferencia a Facebook-on Digitális Pedagógus konferencia a Facebook-on

Az EU Kids Online kutatásban vizsgált 9-16 év közötti korosztály az internethasználati szokásaik szempontjából nem alkot homogén csoportot. Dacára a "digitális bennszülöttekkel" kapcsolatos, általánosnak tartott, sztereotip vélekedésnek, a hagyományos társadalmi-gazdasági dimenziók mentén hátrányos helyzetben lévő családok gyermekei hozzáférésükben, használati szokásaikban is jelentős hátrányban, lemaradásban vannak. A digitális szakadék ebben a korosztályban is létezik. (Ságvári Bence)

Digitális nemzedék

A HunDidac Szövetség és a Modern Iskola magazin az idei tanév egyik legjelentősebb közoktatási eseményére, a HunDidac 2011 kiállításra hívja az intézményvezetőket, pedagógusokat, óvodapedagógusokat.

Címkék:
     

Arról, hogy mennyit olvasnak a fiatalok, meglehetősen pontos képet festenek a kutatások, és szintén képet kapunk arról, hogy mit olvasnak. Sokkal kevesebb szó esik azonban arról, hogyan olvasnak az újabb generációk. Valószínűnek tartom, hogy amit mint „kevesebb olvasást” vagy „az olvasás háttérbe szorulását” szoktunk azonosítani, amögött – legalábbis részben – megváltozott olvasási és gondolkodásbeli stratégiák állnak.

Fordulópont Féloldalas netgeneráció (egy tévéinterjú margójára) Facebook-2011 (Részletek Tóth-Mózer Szilvia és Lévai Dóra tanulmányából)

Az online közösségi felületek megismerése a pedagógusok és szülők számára egyaránt kihívásokat jelentő feladat lehet. Szeretnénk megérteni, hogy mi vonzza ide naponta a gyermekeinket, diákjainkat, de mindaddig nem kapunk pontos választ ezekre a kérdésekre, amíg magunk nem válunk a folyamat résztvevőivé. Tudjuk, hogy amint belépünk ebbe a világba, egy olyan új helyzetben találjuk magunkat, amelyben a kezdetektől fogva alakulhat online személyiségünk – akár aktív felhasználók leszünk, akár csak csöndes megfigyelők.

Az online közösségi oldalon megjelenő tanár-diák kapcsolat kezdeményezése és fogadása a metaforák tükrében Facebook-kutatás 2011 A netgeneráció tagjai az osztályközösségben Szociális szerepek az osztályban

"Mindig elszomorítóak az iskolabezárások, nem kevésbé megrendítő, amikor a pedagógusok nem egészen így kiszámított életpályája megbicsaklik. Ezzel együtt, ha sokkal jobban nem is érezném magam, jóval nyugodtabb lennék a jövőt illetően, ha mindez egységes szabályrendszer alapján, követhető elvek mentés és kicsi átláthatóbban történne"– fejezi ki Tóth Klára, főszerkesztő sokunk óhaját az első oldalon. Mi mindenről olvashatunk a legfrissebb lapszámban?

Megjelent a Modern Iskola áprilisi száma A netgeneráció tagjai az osztályközösségben
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.07.20.
Kínai iskolákban is használni fogják Polgár Judit módszerét
A Sakkpalotában résztvevő magyar gyerekek 40 százalékkal jobb eredményt értek el a tantárgyi kompetencia teszteken, s a jövőben az ázsiai országban az óvodás és iskoláskorú gyermekek...
(Forrás: Eduline)
--
2018.07.20.
A Miniszterelnökséghez kerül a közszolgálati egyetem irányítása
A hatályos szabályozás szerint az intézmény fenntartója a közigazgatás-fejlesztésért felelős miniszter, az igazságügyért felelős miniszter, a honvédelemért felelős miniszter, valamint...
(Forrás: Eduline)
--
2018.07.20.
A kormány folytatja az oktatási reformokat. Interjú Bódis József oktatási államtitkárral
A túlterheltséget valóban gyakran hangoztatják, de ez meglehetősen szubjektív, és a valós adatokkal nehezen vagy egyáltalán nem alátámasztható sztereotípia. Csak egy példa: Magyarorszá...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.07.20.
Repülőjegyre gyűjt a Fazekas RoboTeam
Pontosan egy évvel ezelőtt nyerte meg a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium csapata a FIRST Global Challenge nevű nemzetközi robotépítő verseny fődíját Washingtonban...
(Forrás: index)
--
2018.07.19.
Csapnivaló a rendszer… na és?!
A rendszert tehát bőven van miért kárhoztatnunk, hiszen ha az alapját képező váz jól kitalált, és a szakemberek bevonásával jött létre, akkor azt sokkal könnyebb élettel feltölteni,...
(Forrás: Hollin&Nuc)
--
2018.07.19.
Pogány elképzelés áll az alaptörvény módosítása mögött
Keresztény vezető szakirányú továbbképzés indul a Kaposvári Egyetemen, a képzés irányítója szerint egyre több vállalkozás alkalmazza működése során a Biblia tanait. A keresztény k...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.07.19.
Évekig cikizték a tanárai, mégis lediplomázott a diszlexiás fiú
Danit másodikos korában diagnosztizálták diszlexiával és diszgráfiával. Általános iskolában még sokat segítettek neki, a gimnáziumban viszont úgy érezte, sok tanár inkább csak megnehez...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.07.19.
Zenével és kilométerekkel a beteg gyerekekért
Gyerekkora óta magától értetődő volt, hogy az ember igyekszik segíteni másokon. „Ezt az erkölcsi meggyőződést kaptam útravalóul a tarisznyámba a szüleimtől, a szociális munkás édesap...
(Forrás: index)
--
2018.07.18.
Fürdővízzel a gyereket… Akadémiai alapkutatás, társadalmi haszon, politikai elhajlás és kormányzati kontroll
Láthattuk továbbá, hogy sem a teljesítményhiány, sem az alapkutatások haszontalansága, sem pedig az MTA kutatóinak „politikai-ideoló­giai” elhajlásának érvei nem valósak, illetve nem...
(Forrás: Magyar Idők)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Beck Tamás! A munkaviszony első három hónapját kivéve a munkavállaló jogosult arra, hogy hét munkanap szabadságot – év közben kezdődő munkaviszony esetén ennek arányos részét – legfeljebb két részletben a kérésének megfelelő időpontban adjon ki a munkáltató. A szabadság kiadásának időpontját legalább tizenöt nappal a szabadság kezdete előtt kell közölni a munkavállalóval, és a munkavállalónak is ezt a határidőt kell megtartania a rendelkezési körébe tartozó hét munkanap szabadságot érintően. Részletesebb tájékoztatást itt talál.

--
  OFOE

Kedves Viktória! A mi tudomásunk szerint tanítói diplomával csak 6. osztályig bezárólag taníthatná azt a műveltségterületet, amiből diplomát szerzett, addig nyilván osztályfőnök is lehet. Az osztályfőnöki megbízatás csupán pedagógiai végzettséget ír elő. Ha személyi feltételek híján a tanító tovább tanítja a tanulócsoportot, akkor feltételezhetően osztályfőnök is lehet. De ezt nyilván a helyi vezető, illetve fenntartó dönti el.

--
  Viktória

Tisztelt Szerkesztőség!
Érdeklődni szeretnék, hogy tanítói végzettséggel van-e mód arra, hogy valaki felső tagozatban osztályfőnök legyen? Szakos híján valószínűleg tanítom őket 8.-ig. Nem találom az ide vonatkozó előírásokat. Szívesen vinném őket, de nem tudom, meg lehet-e valahogy oldani.
Köszönöm válaszukat!
Üdvözlettel: Viktória

--
  Beck Tamás

Kedves OFEOE Szerkesztőség!
5 gyermekem van. A gyermekek után járó 7 nap pótszabadságot csak 15 nappal előre bejelentve 2 részletben vehetem ki?
Köszönettel: Beck Tamás

--
  OFOE

Kedves Nikoletta! Elnézést kérünk a késedelmes válaszért. Pedagógiai végzettséggel gyakornoki státuszban is el lehet látni osztályfőnöki megbízatást. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek