OFOE a Facebook-on
Címkék

tehetséggondozás

Az atipikus fejlődés kezelése a közoktatásban nem megoldott. Hiányzik a pedagógusoknak az integrált tanulók ellátására való felkészítése, miközben a változó környezeti háttér idegrendszerre gyakorolt hatásai miatt a probléma egyre nő. A pedagógusoknak azonban szükségük van módszerekre ezeknek a különleges gyerekeknek a tanításához. Ezért indítjuk el mini-konferencia sorozatunkat. Első rendezvény Atipikus nyelvtanulók címmel május 6-án lesz a Zöld Kakas Líceumban. Szeretettel várjuk az érdeklődőket (Gyarmathy Éva).

A Zöld Kakas Líceum éppen húsz éve foglalkozik sikerrel olyan – "zűrös", "furcsa" – középiskolások érettségire való felkészítésével, akikkel a közoktatás állami rendszerén belül dolgozó iskolák nem tudnak mit kezdeni. Régóta izgatta őket, vajon milyenek voltak ezek a zűrös kamaszok, fiatalok kisebb korukban, s vajon mit kellene tenni, hogy számukra a segítség hamarabb érkezzen. 2016-ban elindították A kiskakas gyémánt félkrajcárja, vagyis Gyémánt programot (Földes Petra).

Egyesületünk több szakmai civil szervezettel együtt keresi a kiutat a gödörből. Az OFOE-nek saját standja lesz a rendezvényen, ahol kedvezményesen megvásárolható az eddig megjelent két OFOE-könyv, tervezünk továbbá beszélgetést a tehetséggondozásról, valamint hírt adunk egy országos közvéleménykutatásról, ami a közoktatás aktuális állapotát szándékozott feltárni. A több, mint háromezer online kérdőív adatainak eredményeit most mutatja meg először a nyilvánosság előtt a kutatás vezetője. Gyertek el minél többen! (SzJ).

Egyénileg vagy kétfős csapatba szerveződve pályázhat minden 1996. október 1. és 2003. augusztus 31. között született fiatal, aki még nem kezdte meg felsőoktatási tanulmányait. Pályázhatnak határon túli magyar fiatalok is.

A tehetség egyenletesen oszlik el a népességben, tehát a szociokulturálisan hátrányos helyzetű, és egyéb okokból eltérő fejlődésű populációkon belül is éppen annyira ott van a lehetőség, mint ahol könnyebben tud talentummá fejlődni. Ezért mindenkire úgy kell nézni, hogy tehetség lehet, még ha nem is mindenki tehetség, sőt nem is mindenki akar tehetséggé lenni (Gyarmathy Éva).

Azok a tehetségek, akik elé a környezet akadályokat állít akár, mert fejlődésük a szokásostól eltérő, vagy, mert kulturális gátak hátrányt okoznak a fejlődésében, a társadalomból kirekesztve, a társadalmi értékektől elzárva antiszociális irányba fejlődhetnek (Gyarmathy Éva).

"A felső tagozatos tehetséggondozás perspektívái és tapasztalatai” címmel első alkalommal rendeznek pedagóguskonferenciát, amely kifejezetten a kiemelt képességű gyermekekkel való foglalkozást helyezi fókuszba. A hagyományteremtő jelleggel szervezett esemény célja egyrészt a felső tagozatos korosztály tehetséggondozási lehetőségeinek és módszereinek bemutatása, a formális és nonformális oktatási rendszerek tapasztalatainak megosztása, másrészt az asszertív-támogató pedagógusi attitűd alapvonásainak felvázolása.

Mathias Corvinus Collegium

Az OFOE honlapon megjelent írások rangsorát a megjelenő lájkok száma alapján készítettük el. A "sikerlistára" azok a cikkek kerültek fel, amelyekre legalább 150 klikk érkezett. Az itt felbukkanó tartalmak első sorban látogatóink érdeklődési körére engednek következtetni. (SzJ)

Egyénileg vagy kétfős csapatba szerveződve pályázhat minden 1995. október 1. és 2002. augusztus 31. között született fiatal, aki még nem kezdte meg felsőoktatási tanulmányait. Pályázhatnak határon túli magyar fiatalok is.

Honlapunkon sorra közöljük a meghirdetett szekciók absztraktjait, hogy a résztvevők kiválaszthassák a számukra legérdekesebb programot. A Gyarmathy Éva által vezetett szekció és a hozzá kapcsolódó workshop a digitális pedagógus előtt álló kihívásokkal és az ezekre történő válaszadás széles lehetőségeivel foglalkozik.

Gyarmathy Éva: Tehetség és tehetséggondozás Magyarországon a 21. század elején Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás buktatói Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás változási kényszere Kerényi Mari: Utak az angyali körökhöz Gyarmathy Éva: Ki van kulturális lemaradásban? Műveltség és tudásépítés a digitális korban. Kerekasztal-beszélgetés

Inklúzió alternatív médiával. A konferencia a RoboBraille Projekt, a MTA Pszichológiai Intézete, az Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Intézete, a Tehetségműhely és a SNI Tehetségeket Segítő Tanács szervezésében augusztus 26-án (Gyarmathy Éva).

Címkék:
         

"A tehetség természeti erő, amely mindenképpen utat tör. Ha nem haladhat a természetes útján pusztító feszültség jön létre. A Billy Elliot című film bemutatja ezt a természeti erőt. A film tele van kudarcos életekkel, és ezek feszültségével, és tele van a varázslatos tűzzel, ami a tehetséget körülveszi. Az alapüzenet mindenkinek szól: Légy önmagad, ne hagyd, hogy letérítsenek az utadról." (Gyarmathy Éva)

Billy Elliot (port.hu) Gyarmathy Éva: Érezd az erőt! Az esemény Facebook oldala

Fő tevékenységünk a tantárgyakhoz, illetve a néptánchoz, népzenéhez kapcsolódó tehetségígéretű tanulók felismerése, fejlesztése egyéni foglalkozással, differenciált tanulásirányítással, kreativitásuk és motivációjuk fejlesztése. A tehetségígéretek feltérképezésére, azonosítására Howard Gardner többszörös intelligenciaelméletét alkalmazzuk, tehetséggondozó tervet készítünk, tehetséggondozó adatbázisunkat évente frissítjük. (Sitkuné Lékó Judit)

Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Szolnok

A Maugli egy budapesti alapítványi középiskola, a Zöld Kakas Líceum programja azok számára, akik helyzete hasonló a mesebeli kisfiúéhoz. Maugli volt az, aki ember volt a farkasok között, és farkas az emberek között, valahogyan egyetlen közösség keretei közé sem sikerült beilleszkednie, mégis olyan kiemelkedő képességekkel bírt, ami vezető egyéniséggé tette. A programban részt vevő gyerekek is hasonlóak – sehol sem találják a helyüket, de mindenhol felfigyelnek rájuk. (Kerényi Kata)

Zöld Kakas Líceum Kárhelyreállító megközelítés a konfliktuskezelésben Zöld Kakas Program

Iskolánkban, az Egri Pásztorvölgyi Általános Iskola és Gimnázium 2008-ban kezdtük komplex tehetséggondozó programunkat. Munkánkat a kezdetektől fogva három fő szakaszra osztjuk. A beválogatást követi a fejlesztő program, majd a tanév végén hatásvizsgálattal zárjuk a munkát. Az állandóság mellett a változás, az innováció programunk második szakaszában jelenik meg. (Katona Istvánné, Subrt Péter)

Minden gyermekben ott lakozik a "kíváncsiságon" keresztül a tudás, a tehetség és a lehetőség. Erre építve került kidolgozásra az elmúl hat év során a "Négy bástya" programunk, amely a sportot, a nyelvtanulást, a komplex művészeti nevelést és a képességfejlesztő sakkot foglalja magában. Ezek egyben egy-egy képességterületet fednek le. A program hatékonysága, eredményessége abban rejlik, hogy a gyermek egy, kettő vagy akár minden területben is bekapcsolódhat, érdeklődésének és képességének megfelelően vehet részt. (Dienes Anna, a Lemhényi Dezső Általános Iskola igazgatója)

A Sakkpalota hivatalosan is a NAT-ban Lencse Máté: Egy sakktankönyv apropóján Lemhényi Dezső Magyar-Angol Két tanítási nyelvű Általános Iskola

Az ÉlményMűhely – Mozgalom az Élményközpontú Matematika-oktatásért 2008-ban indult útjára a magyarországi Ars GEometrica művészet- és tudományközi találkozók nemzetközi elismertségnek örvendő tudósai, művészei és pedagógusai összefogásával. A konferencián Szabó Ildikó, a pécsi ÁNK matematika-fizika tanára, az ÉlményMűhely szakmai vezetője vezetett érdekfeszítő interaktív foglalkozást.

Erika Landau nyomán azt mondhatjuk, hogy nem a produktum lényeges, hanem a folyamat. A problémahelyzet felismerése, különböző megoldási lehetőségek keresése, a megfelelő kiválasztása és annak megvalósítása. Ennek a folyamatnak az ismerete teszi eredményessé a munkát és gördülékennyé a hétköznapokat a felnőtt élete során is, mert alkotó módon tud a problémahelyzetekhez viszonyulni. (Murvai József)

A Magyar Mozgáskotta Módszer innovatív alkalmazása a tanulási zavarral küzdő tehetségesek támogatására szolgál. Pirók Mónika óvodásoknál alkalmazza a módszert, amelyhez maga fejlesztette ki a szükséges eszközrendszert. A programot a gyermekek mozgásfejlődésében történő elmaradás, idegrendszeri éretlenségek okozta problémák mindennapi tapasztalata, és a megoldások keresése, valamint a tehetség hajlam jegyeit mutató gyermekek hasonló nehézségei inspirálták. A fő cél a mozgásfejlesztés és a tehetséggondozás hatékony összekapcsolása.

Október 19-én nagy sikerrel lezajlott a tehetségfejlesztéssel foglalkozó konferencia. Ezúttal röviden beszámolunk az eseményről, a közeljövőben pedig ugyanitt közöljük az elhangzottak írásos feldolgozását is. Szívesen fogadunk minden kapcsolódó kérdést, kiegészítő tájékoztatást, kritikai felvetést és a témához kapcsolódó további cikkeket. (Földes Petra – Szekszárdi Júlia)

Tehetségműhelyek a konferencián

Október 14-én lezártuk a regisztrációt az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című országos konferenciára, amelyre az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében kerül sor október 19-én. A konferenciát a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége (MATEHETSZ) rendezi. Egyesületünk a szervezésben, s ezen belül hangsúlyosan a bemutatkozó 12 szakmai műhely kiválasztásában és mozgósításában vállalt szerepet. (Földes Petra – Szekszárdi Júlia)

Ez is tehetséggondozás! - Elmélet és módszerek Ez is tehetséggondozás!

A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége 2013. október 19. szombatra konferenciát szervez "Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek" címmel. A MATEHETSZ együttműködő partnereként az ELTE PPK biztosítja a konferencia helyszínét, míg a szakmai és szervezési előkészítésben az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete működik közre. Szeretettel várjuk az érdeklődőket!

A könyvet elsősorban figyelemfelkeltésnek szántam, mert abban az iskolarendszerben, ahová a szülők félnek beíratni gyermekeiket, valami nem jól működik. 10-20 éve a szülők igyekeztek minél hamarabb iskolába adni gyermekeiket – bár augusztus 31.-ig kellett betölteni a 6 évet, mégis sokszor beíratták a szeptemberi, sőt októberi születésűeket is – manapság egyre inkább az a tendencia, hogy amíg csak lehet, óvodában hagyják őket. Tudják, az iskolai élet megkezdésével elveszítik gyermekkorukat. És ez sajnos így van. (Czigelmayer Márta)

Címkék:
       

Tanítói létemet az utóbbi tíz évben duplán éltem. Különleges tapasztalatokkal gazdagodtam, olyanokkal, ami csak keveseknek adatik meg. Dolgoztam olyan első osztályban – előző, kedves iskolámban -, amelyben a spontán szegregáció totális méreteket öltött, és a 25 fős csoportban egy sem akadt, akinek ne járt volna ki az egyéni bánásmód. Másfél évi küzdelem után másfél évig élveztem a közös munka gyümölcsét. Hosszú történet, sok-sok tapasztalat! Jobb ember lettem, jobb tanító, általuk! (Vargáné Kiss Erika)

Nagy kalandok kistányéron Mérjünk kompetenciát – de mindenkinek! Az a bizonyos kettős mérce

2011-ben, A kreatív géniusz címet viselő konferencián 23 előadó mutatkozott be fergeteges előadásokkal, performanszokkal. Volt köztük mozgássérült úszóbajnok, világhírű építész hallgató, geológus kutató, kreatív zenész, bűvész világbajnok, 22 éves 10.-es gimnazista, divattervező és hacker, üzletember, és nemzetközi művészeti projekt megálmodója, rossz tanuló gyerekből hiperaktív gyerekek számára létesített vívó egyesület edzője, vak számítógép programozó.

Ken Robinson says schools kill creativity Sir Ken Robinson: Bring on the learning revolution! TEDxYouth@Budapest TEDxYouth@Budapest 2010 Digitális nemzedék konferencia

Ma a tehetséggondozás kiemelt terület. Egyre másra szaporodnak a tehetségpontok, a minősítéssel rendelkező tehetséggondozó intézmények. Ez jó, hiszen tehetség mindenhol van, öröm, ha ehhez az egész országot lefedő hálózat társul. (L. Ritók Nóra)

A Fordulópont című folyóirat legfrissebb (51.) tematikus száma a tehetség, a tehetséggondozás tematikáját járja körül rendkívül sokoldalúan, a megszokott igényességgel. Mindenkinek ajánlom, akit érdekel, hogy mi minden segítheti, illetve gátolhatja a tehetség felismerését, kibontakozását mai világunkban.

A Fordulópont című folyóirat legfrissebb száma Én ne lennék tehetséges?
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.06.26.
Roma társadalomismeret szakirányú továbbképzési szak
A DRHE Felnőttképzési Központja várja a jelentkezőket a Roma társadalomismeret szakirányú továbbképzésre. A képzés oklevelet adó 4 féléves továbbképzés, amelyre azok jelentkezhetnek...
(Forrás: Új Pedagógiai Szemle)
--
2017.06.26.
Réunion, a kreol sziget. Németh Tibor írása
A réunioni iskolák továbbra is a múlt örökségét nyögik. Az új évezredig az itteni gyerekek kizárólag az anyaország történelmét tanulták, a sajátjuké meg sem jelent a tananyagban; 2000...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2017.06.25.
Dupla sallert kaptunk az Egyesült Államoktól
A távirati iroda közölte, hogy Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere levélben köszönte meg az amerikai szövetségi oktatási miniszter június közepi levelét. Noha Balog igyekezett...
(Forrás: Népszava)
--
2017.06.25.
Komoly összeget kap a zalaegerszegi felsőoktatás a kormánytól
Palkovics László elmondta: az Emberi Erőforrás Operatív Program pályázatán a zalai megyeszékhelyen épülő járműipari tesztpályához kapcsolódva 1,5 milliárd forintot nyertek el a felső...
(Forrás: Eduline)
--
2017.06.25.
Ferge Zsuzsa: A kormány a zsigeri gyűlöletre játszik a tudás ellenében - interjú
A magyar civil társadalom tudja, hogy reménytelen a küzdelme, de önmagának és a gyerekeinek tartozik azzal, hogy elmondhassa: legalább megpróbáltuk. Tudja ugyanis, hogy ilyen romboló, minden...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.06.24.
„Bábtestületet” kapnak az önkormányzatok
A jelenlegi módosítási javaslatban úgy fogalmaznak, csak és kizárólag azok kerülhetnek a tanácsok állandó tagjai közé az elkövetkezendő öt esztendőre, akiket maga Balog Zoltán miniszter...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.06.24.
Nekem nem lehet gesztust tenni - Hutter Marianna interjúja Parragh Lászlóval
Az új rendszert majd öt év múlva lehet értékelni. Addig is a nagy átalakítást finomhangolásnak kell követnie. Nem állítom, hogy csalhatatlanok vagyunk, de kétségtelenül rávilágítunk...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.06.24.
Jófejség vagy önreklám? - multik segítenek a fizetésük után futó diákokon
Akár ezer diákot is érinthet az I Love Diákmunka iskolaszövetkezet fizetésképtelensége, de mégis hozzájuthatnak elmaradt bérükhöz azoknak a cégeknek köszönhetően, ahová kiközvetített...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.06.24.
Pácba kerültek az ELTE-n végzett norvég pszichológus hallgatók
Olyanokról van szó, akik Budapesten, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának klinikai és egészségpszichológia szakirányán szereztek tavaly mesterdiplomát, ám hazatértük után kellemetlen...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Az osztályfőnöki megbízatáshoz pedagógusi végzettség kell.

--
  ofő

T. Uram/Hölgyem!
A következő kérdéssel fordulnék Önökhöz. A tagintézmény vezető úgy döntött két osztály alacsony létszáma miatt összevonásra kerül. Az egyikben én vagyok az ofő. Az osztályt azonban a másik osztály ofője kapja. A 9. évfolyamon két olyan embert jelölt meg ofőként, akiknek pedagógiai végzettsége nincsen, nekem, ígérete ellenére nem ad osztályt. Kérdésem az lenne, hogy milyen végzettség kell az osztályfőnöki megbízáshoz?

Üdvözlettel, egy volt ofő

--
  OFOE

Kedves János! A törvény betűje szerint, amíg nincs kezedben a diploma, nem taníthatnád azt a tárgyat, amiből nincs meg a végzettséged. Persze a helyszínen meg lehet állapodni az iskolavezetővel, és/vagy a fenntartóval a következő félévre, hiszen januárban meglesz a diploma, túl vagy az abszolutóriumon is, főleg ha nincs az iskolában olyan kolléga, aki ezt a feladatot ellátja. Nem tudjuk, hogy mennyire lehet rugalmasan kezelni ezt a problémát.

--
  OFOE

Kedves Zsuzsa, erre vonatkozóan nem létezik törvényi szabályozás.

--
  János

Tisztelt Osztályfőnök!
15 év tanítással (határozatlan idő ugyanott) rendelkezem. Egy új szakon szereztem abszolutóriumot, de a diplomát (portfólió védés) csak januárban kapok.
Taníthatom-e addig az új szakomat is az iskolában?

--
  zsuzsa

Kedves Osztályfőnök! Érdeklődni szeretnék, hogy van-e rá törvényi szabályozás vagy bármilyen szabály arra vonatkozóan, hogy a férjem volt felesége nem taníthatja a gyermekemet? Sajnos a helyzet ismerése ellenére is úgy tűnik, hogy olyan helyzetbe hoznak, hogy ő lesz a gyerek osztályfőnöke. Én nagyon nem örülök ennek a helyzetnek, tehetek valamit? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

--
  OFOE

Kedves Zsófia! Ezt a kérdést helyben kellene tisztázni. A törvény szerint, ha nincs az érintettnek tanítói képesítése, a puszta konduktori végzettséggel nem taníthat az alsó tagozatban. Ha ez ellen szülőként kifogása van, akkor az iskolavezetőnél kellene érdeklődnie. Ha nem kap tőle megfelelő választ, a fenntartóhoz lehet fordulni a problémával. OFOE

--
  Zsofia

Kedves Osztályfönök,
A kövwtkezö problémában szeretném a véleményüket segitségüket kérni. Tanithat e egy általános iskola (hagyományos iskola) alsó tagozatosait olyan tanár akiknek Peto Intézetes konduktori végzetsége van. A Intézet honlapja szerint nem, akkor még is hogy alkalmazhatja az Iskola? Mit tehet ilyenkor a szülö ? Válaszát nagyon köszönöm

--
  OFOE

Kedves Béla! Törvény nem szabályozza azt, hogy a tanár mikor kérjen/kérhet számon. Ha szakórát tartott az órán, amikor helyettesített, legyen az akár testnevelés, akár osztályfőnöki, akkor joga volt a "leadott" tananyagot számon kérni. Ha Ti ezt sérelmesnek találtátok valamiért, azt vele kellene megbeszélni. Javasoljuk, hogy a gondotokkal keressétek meg az osztályfőnökötöket, aki segíthet közvetíteni az osztály és a szaktanár között. Nem tudom, van-e az iskolában működőképes diákönkormányzat, mert annak lenne a tiszte a diákok érdekképviseletének ellátása. Mivel nem ismerjük a pontos körülményeket, a tanár szempontjait, az iskola házirendjét, nem tudunk ennél konkrétabb választ adni.

--
  Béla

Jónapot!
Azzal a kérdéssel fordulnék magához (magukhoz), hogy tanár önkényesen megváltoztathatja e az órarendet majd pedig ezen az órán leadott tananyagot számon kérheti-e ?(testnevelés óra helyett osztályfőnökink lett volna de fizika volt tartva, majd pár nappal később az ezen az órán elhangzottakból feleltünk.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Laszlo:] @Peter: "Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat a saját kudarcai miatt." Peldaul a "liberalis kormanyzast"? ;)
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[OFOE:] Kedves Dia! Gondolom ez azon múlik, hogy a három év gyakorlatát az itteni intézmény elfogadja-e, és három év után megadja-e a ped1 státuszt. Pontosabb és jogi szempontból napra kész válaszért keresse meg az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálatát.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Péter:] Csilla a lényegre tapintott: "...csodálkozik majd az az utánunk jövő humánerőforrás fejlesztéssel foglalkozó értelmiségi munkás! nem mondanám pedagógusnak! hogy ők honnan jöttek? " Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[DIA:] Üdvözletem kérdezném hogy külföldön megszerzett oklevelem már honosítottam és hogy milyrn minôsítésben alkalmaznának, ha külföldön már van 3 éves pedagógusi tapasztalatom? Csak gyakornok lehetek?
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Mucus:] Nem lehet tenni valamit ezellen a nő ellen? Szakképzés nélkül osztja a rosszabbnál rosszab tanácsokat a szülőknek, akik közül sokan elhiszik amit mond, mert szintén nincs elég jó rálátásuk a témára. Nagyon nagy károkat okoz a gyerekeknek és a családoknak.
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[Kovács Judit:] Sajnos lemaradtam a konferenciáról! Van-e lehetőség megnézni, vagy elolvasni valahol az elhangzottakat? Előre is köszönöm...
Az atipikus fejlődésű tanuló - Konferencia-sorozat! »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek