OFOE a Facebook-on
Címkék

netgeneráció

Aki felüti Gyarmathy Éva könyvét, mintha a lapok közül: friss levegő érinti meg az arcát. Mitől ez a felszabadult lélegzet? Mondanivalója tudományosan alátámasztott, de mondatai homlokráncoló tudományoskodástól mentesek. Gyakorlatias tanácsokkal szolgál, de óvakodik a metodika mindenhatóságának kinyilatkoztatásától. (Kerényi Mari)

Ki van kulturális lemaradásban? Az iskola hitelessége "Kiterítenek úgyis" A hazai tehetséggondozás buktatói

A szekció vezetői: Gyarmathy Éva és Veszprémi Attila általános iskolásokkal készített amatőr, művészi jellegű kisfilmeken és rövid előadásokon keresztül próbálják megérteni és megértetni: valójában ki az a gyermek, akit az IKT-kor nevelés-szempontú vitái tárgyukká tesznek, s egyben magukra hagynak.

Digitális nemzedék konferencia program Gyarmathy Éva:Ki van kulturális lemaradásban? Vakon a változásra: IKT-paradigmaváltás az iskolában

A Facebook létrehozott egy közösséget, egy olyan terepet, amit a legtöbben ismernek és rendszeresen használnak, ezáltal alkalmas lehet arra, hogy segítségével a formális közösségként összekovácsolódott osztályokból valódi osztályközösségek alakuljanak ki.

Digitális Pedagógus Digitális Pedagógus Konferencia

Hogyan olvasnak az újabb generációk, milyen olvasási és szövegértési stratégiák alakulnak ki, hogyan alakul a szövegek befogadása, milyen módon formálódnak azok a gondolkodási, ismeretszerzési és tájékozódásbeli szokások és technikák, amelyek az olvasásra hatnak? (Fenyő D. György)

Fenyő D. György: Hogyan olvasnak a mai fiatalok? Tézisek

Arról, hogy mennyit olvasnak a fiatalok, meglehetősen pontos képet festenek a kutatások, és szintén képet kapunk arról, hogy mit olvasnak. Sokkal kevesebb szó esik azonban arról, hogyan olvasnak az újabb generációk. Valószínűnek tartom, hogy amit mint „kevesebb olvasást” vagy „az olvasás háttérbe szorulását” szoktunk azonosítani, amögött – legalábbis részben – megváltozott olvasási és gondolkodásbeli stratégiák állnak.

Fordulópont Féloldalas netgeneráció (egy tévéinterjú margójára) Facebook-2011 (Részletek Tóth-Mózer Szilvia és Lévai Dóra tanulmányából)

Az online közösségi felületek megismerése a pedagógusok és szülők számára egyaránt kihívásokat jelentő feladat lehet. Szeretnénk megérteni, hogy mi vonzza ide naponta a gyermekeinket, diákjainkat, de mindaddig nem kapunk pontos választ ezekre a kérdésekre, amíg magunk nem válunk a folyamat résztvevőivé. Tudjuk, hogy amint belépünk ebbe a világba, egy olyan új helyzetben találjuk magunkat, amelyben a kezdetektől fogva alakulhat online személyiségünk – akár aktív felhasználók leszünk, akár csak csöndes megfigyelők.

Az online közösségi oldalon megjelenő tanár-diák kapcsolat kezdeményezése és fogadása a metaforák tükrében Facebook-kutatás 2011 A netgeneráció tagjai az osztályközösségben Szociális szerepek az osztályban

Az MTV Ma Reggel című műsorában Betlen János beszélgetett Fehér Péter egyetemi adjunktussal (ELTE), és Hornyák Judit középiskolai tanárral a Netgeneráció 2010 kutatás eredményeiről. Az interjúból kibontakozó kép rendkívül ellentmondásos.

Az internethasználat és a generációk közti különbségek Netgeneráció most
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2016.05.04.
Kifejezetten ártalmas a gyerekek teljesítményének korai hajszolása
„A tehetség fogalma a tehetség fejlődése szempontjából is finomítandó, és első menetben meg kell különböztetni a tehetséget, mint lehetőséget, és a talentumot, mint értéket létrehoz...
(Forrás: hvg.hu)
--
2016.05.04.
Buta vagyok! – Mihez kezdjünk a negatív gondolkodású gyerekünkkel?
Ha egy gyerek negatívan nyilatkozik önmagáról, az ösztönös szülői reakció, hogy minél gyorsabban elcsitítsuk, megnyugtassuk és biztosítsuk róla, hogy csak rosszul gondolják. Sajnos azonban...
(Forrás: Kölöknet)
--
2016.05.04.
Megbukott a történelemtanárok tesztjén az állami fejlesztésű tankönyv
„A tankönyvi 57 térképből 44-ben találtunk hibákat”- írja a Történelemtanárok Egylete Tankönyvelemző Műhelye a tizedikes történelemtankönyvéről. Ez az OFI kísérleti tankönyve, á...
(Forrás: 444.hu)
--
2016.05.04.
Gyerekek, akik még nem látták munkába menni a szüleiket
Szekszárdtól alig pár kilométerre fekszik Decs, a sárközi település. Van egy állami fenntartású általános iskolája, benne alig több mint 150 gyerek, közel felük hátrányos helyzetű....
(Forrás: abcug.hu)
--
2016.05.04.
Volt meglepő téma, de nem okozhatott gondot az érettségi a szaktanár szerint
Az idei feladatsorban nagyobb hangsúlyt kaptak a politikai rendszerek, mint az életszínvonalra vonatkozó kérdések - véli Edényi László történelemtanár. Az esszéknél ráadásul egy kedvez...
(Forrás: Eduline)
--
2016.05.04.
Rekordforrás a rászoruló gyermekek étkeztetésére
A többlet abból adódik, hogy a kormány minden évközi szünetre kiterjesztette a szünidei étkeztetést – közölte az államtitkár. Hangsúlyozta: ezenfelül a jobb minőségű ételek elké...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2016.05.04.
KSH: az egészségtudatosság javul, az egészségmagatartás kevésbé
Az egészségtudatosság fokát erőteljesen befolyásolja az iskolázottság, az a felsőfokú végzettségűek 93 százalékára, míg a nyolc általánost végzettek 66 százalékára jellemző –...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2016.05.04.
Összefogás indult a természettudományos tárgyakért
A természettudományokat érintő közoktatási tervezetet több tudományos társaság sem fogadja el, mondván, nemcsak a diákoknak, a tanároknak, hanem a rendszernek sem használ. Ám mivel a tervezetet...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2016.05.04.
A felesleges tantárgy
A Civil Közoktatási Platform 12 pontjának egyike szerint a tanulók terheit­ többek között és hit- és erkölcstanórák azonnali eltörlésével lehetne csökkenteni. Palkovics László államtitk...
(Forrás: Népszabadság)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Gergely! Figyelmébe ajánljuk a Digitális nemzedék konferenciák anyagát. 2012 óta már idén az 5. alkalommal fog sor kerülni a rendezvényre. A fiatalok szociális terével foglalkozott Ujhelyi Adrienn 2013-ban, a tanulmányát itt találja: http://digitalisnemzedek.hu/wp-content/uploads/2013/03/digitalisnemzedek-konferencia-2013.pdf. Ha kutatni szeretné a témát, érdemes a portál teljes anyagát átnézni, mert a konferenciakötetek mellett folyamatosan közzé tesszük a témához kapcsolódó egyéb tanulmányok linkjeit is. Eredményes munkát kívánunk!

--
  Kiss Gergely

Tisztelt OFOE! Pszichológus hallgatóként kutatási témámnak választottam a modern technikai eszközök hatását a fiatal felnőttek csoportjainak szociometriai szerkezetére. Arról szeretném kikérni a véleményüket, és tapasztalatukat, hogy ezek az eszközök és fórumok összébb húzzák ezeket a csoportokat, vagy sokkal inkább destabilizálják, mivel senki nincs rákényszerítve az osztályára. Akár a szünetekben is chatelhet a más csoportból való barátokkal. Válaszukat és véleményüket előre is köszönöm!

--
  Szekszárdi Júlia

Kedves "Morcos"! Azóta már túl vannak a felvételin, tehát jó, ha más tárgyakból is megalapozott tudással mennek a középiskolába. Továbbra is azt gondolom, hogy meg kellene próbálni tisztázni a dolgot a tanárnővek, mérlegelni, hogy valóban megviseli-e a gyerekeket, ami történt, vagy már túl vannak rajta. Ha a helyzet elmérgesedne, tehát kimondottan rontaná a gyerekek eredményét, közérzetét, akkor (esetleg az osztályfőnök közvetítésével) kellene a szülőknek beszélni az érintett tanárral. Ha annyira elviselhetetlen a helyzet, az igazgatóhoz, a fenntartóhoz, végső soron az ombudsmanhoz is lehet fordulni. Mivel nem ismerem a pontos körülményeket, ennél többet nem tudom tanácsolni.

--
  Morcos

Mielőtt beavatkozhattam volna a tanárnő már "rendezte" az osztállyal a kérdést. Mivel reklamálni mertek, innentől minden órán írnak. De nyilván nem akar rosszat azoknak a nyolcadikos gyerekeknek, akik most a felvételi környékén inkább a matematikára és a magyarra koncentrálnának, és amúgy is le vannak terhelve.

--
  OFOE

Kedves Eszty! Nagyon sajnáljuk, hogy így alakult az ügy. Úgy tűnik, a tanító teljesen elveszítette az Ön bizalmát, és a megismert tények alapján nem is alaptalanul. Ha végleg úgy döntött, hogy elviszi a gyerekét, akkor tegyen úgy, de akkor is javaslom, hogy próbálják tisztázni az ügyet a pedagógussal, ne maradjon ilyen keserűség Önben és a gyerekében. Lehet, hogy szerencsésebb lett volna, ha nem a szülőknek panaszkodik, hanem azonnal az érintett tanítóhoz fordul, hátha megelőzhető lett volna a dolog elmérgesedése. A helyzet Önök között annyira feszültté vált, hogy talán jobb, ha iskolát és környezetet váltanak. Mielőtt feljebb lépne (önkormányzat, klik) az iskola vezetőjével kellene beszélnie, hátha segít a probléma feldolgozásában. Az indulat (ha jogos is) rossz tanácsadó, a feljelentést meg csak a legvégső esetben javaslom.

--
  Eszty

Elkergethet?

--
  Eszty

Tisztelt Ofő!
Tanácsot szeretnék kérni..
Most szeptemberbe kezdte gyernekem az első osztályt.Sajnos konfliktus alakult ki a gyermekem ofőkével aki egyben a magyar tanára is.Nem tudott e gyerek betűket össze olvasni.Ezt én elpanaszkodtam más szülőknek..Milyen rossz ez a tanár..nem hagy időt a gyereknek hogy rájöjjön hogy kell olvasni..Ez hamar a fülébe jutott.
Vita volt belőle.Azt mondta nekem hogy vigyem el a gyereket az osztályból mert nem szereti..Többször is bocsánatot kértem.De nem fogadta..Mondtam ha kell letérdelek..De nem érdekli..vigyem a gyereket..De más iskolába mert itt a kollégák kifogják fogni...Ez októberbrn volt..Nem vittem el a gyereket..Most farsang lesz ujjabb konfliktus..ő üzeni betanitja a táncot a gyereknek ha muszàj..de a jelmezt varrassam meg..mert nem hajlandó.üzente a gyerekkel egy papiron..selyem anyag..zöld..hasuk.sàrga..mert békák lesznek..már tudom hogy az anyukája varrja a többi gyereknek...Tehát még utál a gyermekemmel egxütt.Ugy döntöttem hogy a félévi utàn uj suliba kezd a lányom..
De még nem vagxok hajlandó ennyibe hagyni..Jelentem a polghivatakba..járásnál..klikknél..
Mert rosszul esett neki elhiszem..de kértem könyörögtem..milyen tanár?Ez egy életpálya...Nem tehet ilyet..Hogy a gyerekemet is utálja..

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Megértem, hogy rosszul érinti a dolog, lehet, hogy haragos, talán indulatos is. Miután megnyugodott, tájékozódjon pontosan az ügyről, esetleg beszéljen más szülőkkel is, hogy világosan lássa a körülményeket, valóban így történt minden, ahogyan most gondolja. Beszéljen az érintett tanárral, próbálja tisztázni a dolgot. Nem hiszem, hogy egy pedagógus szándékosan ártani akarna a tanítványának, és az sem valószínű, hogy a gyerekek jövője ezen az egy osztályzaton múlik. Meg lehet kérni az osztályfőnököt, hogy közvetítsen, segítsen visszaállítani az igen csak megingott bizalmat. Remélem, sikerül a lehető legszerencsésebben túl kerülni a problémán.

--
  Morcos

Lenne egy etikai-technikai kérdésem. A lányoméknak ma kiosztottak egy témazárót, ahol a legjobb jegy a négyes volt. Ennek az volt az oka, hogy a tanárnő szóban lediktált jegyzet anyagát kérte vissza, és azt ő annak idején rosszul diktálta le az osztálynak, mivel mindenkinél azonosan rosszul szerepelt. Ezt ő nem ismeri el, és mindenkinek levonta a hibapontot érte. A gyerek nyolcadikos, a félévi jegy a továbbtanulásban is számít. Mit tehetünk?

--
  OFOE

Kedves "Mazsola", miután megadtuk a választ, kaptunk másfajta tájékoztatást is, úgy hogy elbizonytalanodtunk. Javasoljuk, hogy keresse fel az Oktatási Hivatal honlapját, ott feltételezhetően megkapja a napra kész választ. Itt a hozzá vezető link.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Hívatkozás az OFOE oldalra, és részletek ebből az írásból a HVG-ben: […]
PSZICHOháttér - 4. A tehetség talentummá fejlődése »

--

[OFOE:] Kedves Zsuzsa! Sajnos nem vagyunk naprakészek ebben a kérdésben. Ha megbízható választ szeretnél kapni a kérdésedre, az Oktatási Hivatalnál érdeklődj: info@oh.gov.hu
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Sági Zsuzsanna:] Kedves Petra! Szeretnék választ kapni arra, hogy 37 éves munkaviszonyom van óvodapedagógusként. 2015 ben feltöltöttem a portfóliómat, ám valamilyen komminikációs hiba miatt sikertelen lett, így nem minősültem. A főnököm ma kiküldte számomra a jelentkezési lapot, mely alapján […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Kedves Mónika! A kérdésedhez kapcsolódó legfrissebb információt itt találod meg: http://www.pedagogusvilag.hu/tartalom.php?cat=pedvilag&page=eletpalya&dok=eletpalya_1312.txt
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Borda Mónika:] Mikortól lehet valaki automatikusan "pedagógus 2" ? 1958.10.05-én születtem,65éves koromban 42év szolgálati időm lesz. Köszönöm válaszát!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Rachlerné Kelemen Annamária:] Nagy sikert arattunk ezzel a műsorral az iskola megemlékezésén. Köszönet érte! Már első olvasatra elképzeltem, hogyan jelenítem meg a színpadon a napközis csoportommal (akik 3.-4. oszt. tanulók). Csak kisebb átalakításokkal, nagy örömmel,lelkesedéssel adták elő a […]
Hadnagy Márta: Mióta piros, fehér, zöld? »

--

[csilla:] hányan várunk a kanyarban, és söpörjük magunkról a sarat?
Az út szélén állva »

--

[Péter:] Jó írás, a valóságot mutatja be. Csak azt nem teszi hozzá, hogy ez egy sok évtizede tartó folyamat következménye. Annak a folyamatnak a következménye, ami kivette az iskola és a gyermekvédelem hatásköréből a gyermek fejlődése fölötti ellenőrzés és döntés jogát. Annak a […]
Egy nem reprezentatív statisztika »

--

[Péter:] Ez az egész lázongás egy értelmetlen, oktalan vihar a lavorban. Miről szól a 25 pont? Pártpolitikai roham közoktatási vitába csomagolva. Vegyük sorba. Csak röviden: 1. A 18 évig tartó tankötelezettségnek semmi köze a gyermekek érdekéhez vagy jogaihoz, mivel a tanuló 18 éves […]
Manipulatív vezetés »

--

[Judit:] Sajnos évről évre rosszabb lesz a helyzet
Egy nem reprezentatív statisztika »

--
OFOE (2001–2016) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek