OFOE a Facebook-on
Betűméret
Címkék

netgeneráció

Aki felüti Gyarmathy Éva könyvét, mintha a lapok közül: friss levegő érinti meg az arcát. Mitől ez a felszabadult lélegzet? Mondanivalója tudományosan alátámasztott, de mondatai homlokráncoló tudományoskodástól mentesek. Gyakorlatias tanácsokkal szolgál, de óvakodik a metodika mindenhatóságának kinyilatkoztatásától. (Kerényi Mari)

Ki van kulturális lemaradásban? Az iskola hitelessége "Kiterítenek úgyis" A hazai tehetséggondozás buktatói

A szekció vezetői: Gyarmathy Éva és Veszprémi Attila általános iskolásokkal készített amatőr, művészi jellegű kisfilmeken és rövid előadásokon keresztül próbálják megérteni és megértetni: valójában ki az a gyermek, akit az IKT-kor nevelés-szempontú vitái tárgyukká tesznek, s egyben magukra hagynak.

Digitális nemzedék konferencia program Gyarmathy Éva:Ki van kulturális lemaradásban? Vakon a változásra: IKT-paradigmaváltás az iskolában

A Facebook létrehozott egy közösséget, egy olyan terepet, amit a legtöbben ismernek és rendszeresen használnak, ezáltal alkalmas lehet arra, hogy segítségével a formális közösségként összekovácsolódott osztályokból valódi osztályközösségek alakuljanak ki.

Digitális Pedagógus Digitális Pedagógus Konferencia

Hogyan olvasnak az újabb generációk, milyen olvasási és szövegértési stratégiák alakulnak ki, hogyan alakul a szövegek befogadása, milyen módon formálódnak azok a gondolkodási, ismeretszerzési és tájékozódásbeli szokások és technikák, amelyek az olvasásra hatnak? (Fenyő D. György)

Címkék: olvasás   netgeneráció   fiatalok  
Fenyő D. György: Hogyan olvasnak a mai fiatalok? Tézisek

Arról, hogy mennyit olvasnak a fiatalok, meglehetősen pontos képet festenek a kutatások, és szintén képet kapunk arról, hogy mit olvasnak. Sokkal kevesebb szó esik azonban arról, hogyan olvasnak az újabb generációk. Valószínűnek tartom, hogy amit mint „kevesebb olvasást” vagy „az olvasás háttérbe szorulását” szoktunk azonosítani, amögött – legalábbis részben – megváltozott olvasási és gondolkodásbeli stratégiák állnak.

Címkék: netgeneráció   kultúra   iskola   IKT  
Fordulópont Féloldalas netgeneráció (egy tévéinterjú margójára) Facebook-2011 (Részletek Tóth-Mózer Szilvia és Lévai Dóra tanulmányából)

Az online közösségi felületek megismerése a pedagógusok és szülők számára egyaránt kihívásokat jelentő feladat lehet. Szeretnénk megérteni, hogy mi vonzza ide naponta a gyermekeinket, diákjainkat, de mindaddig nem kapunk pontos választ ezekre a kérdésekre, amíg magunk nem válunk a folyamat résztvevőivé. Tudjuk, hogy amint belépünk ebbe a világba, egy olyan új helyzetben találjuk magunkat, amelyben a kezdetektől fogva alakulhat online személyiségünk – akár aktív felhasználók leszünk, akár csak csöndes megfigyelők.

Az online közösségi oldalon megjelenő tanár-diák kapcsolat kezdeményezése és fogadása a metaforák tükrében Facebook-kutatás 2011 A netgeneráció tagjai az osztályközösségben Szociális szerepek az osztályban

Az MTV Ma Reggel című műsorában Betlen János beszélgetett Fehér Péter egyetemi adjunktussal (ELTE), és Hornyák Judit középiskolai tanárral a Netgeneráció 2010 kutatás eredményeiről. Az interjúból kibontakozó kép rendkívül ellentmondásos.

Az internethasználat és a generációk közti különbségek Netgeneráció most
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.07.04.
Ismét van magyar csapat a Nemzetközi Nyelvészeti Diákolimpián
Internetalapú, négyfordulós megmérettetés alapján választották ki a szervezők azt a nyolc fiatalt, aki Magyarországot képviseli a 13. Nemzetközi Nyelvészeti Diákolimpia bulgáriai döntő...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2015.07.04.
Egyre több a problémás gyerek
Csaknem százezerrel, 479 ezerről 380 ezerre esett vissza országosan a hátrányos helyzetű gyermekek száma 2010 és 2013 között, mégis több tízezerrel emelkedett a problémás diákok száma...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.07.04.
Várszegi Asztrik: Bocsánatot kérek
Ha bármikor kimondtuk Pannonhalma nevét, szinte mindenki valami pozitív dologra gondolt. Néhány hete tudjuk: nincs tökéletes közösség. A főapát a SzemLélek blogon lapunk megjelenésével...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.07.04.
N. Kósa Judit: Nem ér a nevük
Az a szegénység, amelyet korábban „halmozottan hátrányos helyzetnek” hívtak, a maga valójában alighanem elképzelhetetlen a parlamenti padsorok hűvöséből nézve.
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.07.04.
Salgótarján nem tudja működtetni az iskolákat
Miközben a fideszes vezetésű városokat százmilliós és milliárdos nagyságrendű pénzekkel segítette ki a költségvetés, a rászoruló Salgótarján a működési támogatásként kért 600...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.07.03.
Külön képzésre járnak a tanárok, hogy meg tudják mondani az államnak, mit csinálnak
A kormány tovább folytatja a pedagógusok minősítési eljárását, amivel a tervek szerint 2018-ig minden tanárt beosztanak 5 különböző kategóriába tapasztalatuk és végzettségük szerint...
(Forrás: !!444!!!)
--
2015.07.03.
Még mindig nem egyértelmű, ki vegyen nyomtatópatront az iskolákban
Nem bírja fizetni hét iskola működtetését a salgótarjáni önkormányzat, ezért átadná ezt a feladatot az államnak. Ha a kormány elfogadja az ajánlatot, a város nem csak pénzt spórolhat...
(Forrás: abcug.hu)
--
2015.07.03.
Kálmán László: A Titkos Terv megvalósul
A magas Akadémia által gondozott helyesírási szabályzat az ő bölcs megfontolásaikat és megkérdőjelezhetetlen tudományos színvonalukat tükrözi, ezért teljesen feleslegesnek tartják, bá...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2015.07.03.
A HÖOK a fotózást is betiltaná a gólyatáborokban
Egy javaslatcsomagot állított össze a HÖOK, amelyben azt írják, a gólyatáborok szervezőit ezentúl pszichológiai tesztekkel kellene kiszűrni, a táborok legyenek zártkörűek és ne lehessen...
(Forrás: hvg.hu)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők tananyag taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanárok tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés vélemény óraterv önismeret ünnep
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Tünde! Az arra jogosultaknak meg kell kapniuk az ingyenes tankönyvet minden tanévben.
Napra kész tájékoztatást a munkaköri követelményekről az Oktatási Hivatal honlapján kérhet: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public

--
  Moldvai Sándorné

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
Két kérdésem lenne Önökhöz. Először a rövidebb jelenleg adható vagy minden évben kapni kellene a könyvtámogatást?
A másik kérdésem a munkaköri követelmények, ami jelenleg található a honlapon az hatályos vagy érvényét vesztette-e? 13 tanévet dolgoztam gyógypedagógiai intézményben nevelőtanárként, utóbb 4 évet óvodában, óvónői és fejlesztő pedagógusi végzettségem van. Kell-e továbbtanulnom, vagy jó-e a végzettségem? Sürgős lenne, mert ősztől, akár nevelőmunkát segítő munkakörbe is helyezhetnek állítólag!
Köszönöm a segítséget előre is!
Mné Tünde

--
  OFOE

Kedves Balogh József! Pontos választ kaphat a kérdésére az Oktatási Hivatal portálján: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public

--
  Balogh József

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!

Érdeklődnék, hogy német szakos középiskolai tanárként francia szakos diplomára és (nyelvészeti) doktori fokozatra van-e bérpótlék a közoktatásban, illetve 4 év (felsőoktatási) közalkalmazotti jogviszony után milyen fizetésre lehetne számítani egy középiskolában? A felsőoktatásban 3 egyetemi diplomával és doktori fokozattal, tanársegédként ez bruttó 174.900 ft. Köszönettel, üdvözlettel: BJ

--
  OFOE

Kedves Csilla! Hány évesekkel akarsz osztályszerződést kötni? Mert ez nem mindegy. Írj e-mailt az osztalyfonokok@gmail.com címre, és akkor tudunk konkrétabban is segíteni. Szakirodalomként Thomas Gordon T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvét ajánlom, aminek több kiadása is forgalomban van, és külön fejezetben is foglalkozik ezzel a témával.

--
  Csilla

Sziasztok! Hogyan kell osztalyszerzodest kotni? Tudtok ajanlani szakirodalmat?

Koszonom!
Csilla

--
  OFOE

Kedves Péter! Nagyon szívesen segítünk, de jó lenne, ha konkrétabb kérdéseket tennél fel. Úgy érzékelem, hogy első sorban gyakorlati tanácsokat szeretnél kapni. Ehhez jó lenne valami konkrétumot tudnunk az iskoláról, az osztály összetételéről, a Te eddig tapasztalataidról. Írj nekünk az osztalyfonokok@gmail.com email címre, és akkor megpróbálunk érdemi segítséget nyújtani!

--
  Péter

Kedves Kollégák!

Jövőre ötödikes osztályfőnök leszek. Nem volt még osztályom. Hogy lehet erre felkészülni? Milyen szakirodalmat ajánlotok hozzá? Az osztály egyik felét idén is tanítottam, egyébként egy rendes, kedves gyerekekből álló osztály.

--
  Juli

Kedves Ax! Te sem gondolod komolyan, hogy itt a szakmai szempontok mentén dőlnek el a dolgok! Nagyon szurkolok értetek. Biztosan nem csak én. A gyenge jelző pedig újságírói lelemény.

--
  ax

A sajtófigyelőben beszélnek a gyenge gimnáziumokról. Mit jelent a kifejezés? Az én iskolám beletartozik-e? Pedig alig néhány éve még zenei műveltségi versenyen pont Szebedy Tas gimnáziuma előtt szereztük meg az első helyet, szalagavatói, költészetnapi műsorsorozataink az élvonalba tartoznak, stb. Viszont az elmúlt évtizedben ki tudja hányszor pont január-február táján hintették el a bizonytalanságot (jönnek-e a katolikusok, összevonnak-e, hová fogunk tartozni) - érthető, hogy a szülők biztosabb helyeket kerestek a gyerekeiknek. Ettől még a tantestület nem gyenge, éppen most kezdünk magunkra találni a gimnáziumi osztályok tekintetében is, megint sok tanulni akaró gyerekünk van - ha más érdek nem fojt meg minket, élnünk kellene.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Kedves Alexandra! Az utóbbi időben szabályozás rengeteget változott, a legbiztosabb választ a kérdésedre az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Alexandra:] Kedves Petra! 2014 szeptemberében általános iskolai tanítóként kezdtem meg a munkámat (diploma nélkül, nyelvvizsga hiányában). Nem rég értesültem arról, hogy a gyakornoki időm még nem kezdődött el, azt csak a nyelvvizsga megszerzésétől számítják. Azonban ha 2016. […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Köszönöm a választ!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Kedves Erik! Idemásoljuk az érvényes jogszabályt. Az értelmezés már a Ti dolgotok: 13. § (1) A magasabb fokozatba történő előrelépéshez és a gyakornoki idő teljesítéséhez szükséges szakmai gyakorlat a) pedagógus-munkakörben, b) pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Heindl Péter:] A megoldás egyébként nem lenne olyan bonyolult és még a szabad iskolaválasztás elve is érvényesülhetne: 1.)Minden olyan iskolára, amely az államtól pénzt kap (állami, önkormányzati, egyházi, alapítványi) érvényesnek kellene lennie az adott településen, (falvak esetében […]
"(Jobb felől üt) nekem fütyöl, (Bal felől üt) s nekem fütyöl" »

--

[OFOE:] Kedves Erik! A kérdéseidre feltételezhetően napra kész válaszok várhatók az Oktatási Hivatal portálján.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Kedves Petra! A pedagógus I. fokozatot megelőző két év szakmai idő megszerezhető-e párhuzamos pedagógiai jogviszony keretében? Ha PhD hallgatóként két szemeszteren át tartok pedagógiai tárgyat levelezős hallgatóknak, és mellette óraadó vagyok egy iskolában? Illetve kérdésem […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Terveink szerint: igen. Örülünk, hogy tetszik.
MI 30. (Egy osztályfőnök feljegyzései) »

--

[AK:] Emiatt sajnálom csak, hogy vége a tanévnek, mindig vártam a folytatást. Jövőre is lesz?
MI 30. (Egy osztályfőnök feljegyzései) »

--

[Márti:] Kedves Petra! Köszönöm a választ!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek