OFOE a Facebook-on
Címkék

netgeneráció

Aki felüti Gyarmathy Éva könyvét, mintha a lapok közül: friss levegő érinti meg az arcát. Mitől ez a felszabadult lélegzet? Mondanivalója tudományosan alátámasztott, de mondatai homlokráncoló tudományoskodástól mentesek. Gyakorlatias tanácsokkal szolgál, de óvakodik a metodika mindenhatóságának kinyilatkoztatásától. (Kerényi Mari)

Ki van kulturális lemaradásban? Az iskola hitelessége "Kiterítenek úgyis" A hazai tehetséggondozás buktatói

A szekció vezetői: Gyarmathy Éva és Veszprémi Attila általános iskolásokkal készített amatőr, művészi jellegű kisfilmeken és rövid előadásokon keresztül próbálják megérteni és megértetni: valójában ki az a gyermek, akit az IKT-kor nevelés-szempontú vitái tárgyukká tesznek, s egyben magukra hagynak.

Digitális nemzedék konferencia program Gyarmathy Éva:Ki van kulturális lemaradásban? Vakon a változásra: IKT-paradigmaváltás az iskolában

A Facebook létrehozott egy közösséget, egy olyan terepet, amit a legtöbben ismernek és rendszeresen használnak, ezáltal alkalmas lehet arra, hogy segítségével a formális közösségként összekovácsolódott osztályokból valódi osztályközösségek alakuljanak ki.

Digitális Pedagógus Digitális Pedagógus Konferencia

Hogyan olvasnak az újabb generációk, milyen olvasási és szövegértési stratégiák alakulnak ki, hogyan alakul a szövegek befogadása, milyen módon formálódnak azok a gondolkodási, ismeretszerzési és tájékozódásbeli szokások és technikák, amelyek az olvasásra hatnak? (Fenyő D. György)

Fenyő D. György: Hogyan olvasnak a mai fiatalok? Tézisek

Arról, hogy mennyit olvasnak a fiatalok, meglehetősen pontos képet festenek a kutatások, és szintén képet kapunk arról, hogy mit olvasnak. Sokkal kevesebb szó esik azonban arról, hogyan olvasnak az újabb generációk. Valószínűnek tartom, hogy amit mint „kevesebb olvasást” vagy „az olvasás háttérbe szorulását” szoktunk azonosítani, amögött – legalábbis részben – megváltozott olvasási és gondolkodásbeli stratégiák állnak.

Fordulópont Féloldalas netgeneráció (egy tévéinterjú margójára) Facebook-2011 (Részletek Tóth-Mózer Szilvia és Lévai Dóra tanulmányából)

Az online közösségi felületek megismerése a pedagógusok és szülők számára egyaránt kihívásokat jelentő feladat lehet. Szeretnénk megérteni, hogy mi vonzza ide naponta a gyermekeinket, diákjainkat, de mindaddig nem kapunk pontos választ ezekre a kérdésekre, amíg magunk nem válunk a folyamat résztvevőivé. Tudjuk, hogy amint belépünk ebbe a világba, egy olyan új helyzetben találjuk magunkat, amelyben a kezdetektől fogva alakulhat online személyiségünk – akár aktív felhasználók leszünk, akár csak csöndes megfigyelők.

Az online közösségi oldalon megjelenő tanár-diák kapcsolat kezdeményezése és fogadása a metaforák tükrében Facebook-kutatás 2011 A netgeneráció tagjai az osztályközösségben Szociális szerepek az osztályban

Az MTV Ma Reggel című műsorában Betlen János beszélgetett Fehér Péter egyetemi adjunktussal (ELTE), és Hornyák Judit középiskolai tanárral a Netgeneráció 2010 kutatás eredményeiről. Az interjúból kibontakozó kép rendkívül ellentmondásos.

Az internethasználat és a generációk közti különbségek Netgeneráció most
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2016.02.06.
Beadta a derekát a kormány, megkeresték a tiltakozókat
Felfüggeszti az emberi erőforrások minisztere által, a pedagógustiltakozások nyomására összehívott köznevelési kerekasztal elleni bojkottot a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, s ré...
(Forrás: Eduline)
--
2016.02.06.
N. Kósa Judit: Vonulni, leülni
hiába történt meg a nagy áttörés, hiába számolt le az iskolák világa a legnagyobb ellenféllel, önnön szorongásával, a neheze most jön. Le kell majd ülni a tárgyalóasztalhoz. És mire...
(Forrás: Népszabadság)
--
2016.02.06.
Menesztették a köznevelési államtitkárt
Balog Zoltán miniszter szombaton bejelentette Czunyiné távozását. A bukott államtitkár kormánybiztosként felel a jövőben közoktatás digitális megújításáért.Czunyiné helyére Palkovics...
(Forrás: Index)
--
2016.02.06.
Szőnyi Szilárd: Amit senki nem vett észre: nem is akarnak igazi reformot a tanárok
A a pedagógusok kiküzdenek néhány korrekciót – de azt, hogy a kormány egy az egyben visszavonja eddigi oktatáspolitikáját, senki nem gondolhatja komolyan. Ezért lefogadom, hogy alapvetően...
(Forrás: Válasz.hu)
--
2016.02.06.
“Ha be lehet tömni a pofánkat, baj van” – kinevették a Kliket a tanárok a zárt fórumon
A kormány ezeket a tankerületi fórumokat találta ki az indulatok csillapítására. Minden kerületben összehívják az iskolák tanárait, hogy a helyi Klik-vezetővel közösen beszéljék ki a...
(Forrás: 444.hu)
--
2016.02.06.
Minden tüntető pedagógus megnyugodhat, nem lövik le őket
Rétvári Bencének a pedagógusok szerdai demonstrációról is Gyurcsány Ferenc és a 2006-os őszi események jutottak az eszébe. Végre nem úgy van, mint akkor, nem kell vízágyúktól tartani...
(Forrás: Index)
--
2016.02.06.
Utánanéztünk Lázár oktatási adatainak
Egy nyelvbotlás és némi pontatlanság okozott egy kis zavart Lázár adataival kapcsolatban, ezért összegyűjtöttük, pontosan mi szerepel a miniszter által idézett OECD-tanulmányban, az OECD...
(Forrás: Index)
--
2016.02.06.
Beérett a trágyahegy az oktatásban - Interjú Trencsényi Lászlóval, Magyar Pedagógiai Társaság ügyvezető elnökével, a Hálózat a Tanszabadságért mozgalom alapítójával
Tény: nem egy kiválóan működő iskolarendszert robbantott szét a Fidesz, de egy jól elképzelt, alapvetően mégis csak az organikus fejlődés számára nyitott oktatási rendszer képét rombolta...
(Forrás: Népszava)
--
2016.02.06.
A Testnevelési Egyetem átalakítása és fejlesztése közügy - Interjú Mocsai Lajossal, a TF rektorával
A népegészségügy kritikus helyzete, a kisiskolások 40 százalékának gyógytestnevelésre szorulása és a sportoló, egészséges nemzet megteremtése indokolja a Testnevelési Egyetem fejleszt...
(Forrás: Magyar Idők)
Utolsó üzenetek:
  Szekszárdi Júlia

Kedves "Morcos"! Azóta már túl vannak a felvételin, tehát jó, ha más tárgyakból is megalapozott tudással mennek a középiskolába. Továbbra is azt gondolom, hogy meg kellene próbálni tisztázni a dolgot a tanárnővek, mérlegelni, hogy valóban megviseli-e a gyerekeket, ami történt, vagy már túl vannak rajta. Ha a helyzet elmérgesedne, tehát kimondottan rontaná a gyerekek eredményét, közérzetét, akkor (esetleg az osztályfőnök közvetítésével) kellene a szülőknek beszélni az érintett tanárral. Ha annyira elviselhetetlen a helyzet, az igazgatóhoz, a fenntartóhoz, végső soron az ombudsmanhoz is lehet fordulni. Mivel nem ismerem a pontos körülményeket, ennél többet nem tudom tanácsolni.

--
  Morcos

Mielőtt beavatkozhattam volna a tanárnő már "rendezte" az osztállyal a kérdést. Mivel reklamálni mertek, innentől minden órán írnak. De nyilván nem akar rosszat azoknak a nyolcadikos gyerekeknek, akik most a felvételi környékén inkább a matematikára és a magyarra koncentrálnának, és amúgy is le vannak terhelve.

--
  OFOE

Kedves Eszty! Nagyon sajnáljuk, hogy így alakult az ügy. Úgy tűnik, a tanító teljesen elveszítette az Ön bizalmát, és a megismert tények alapján nem is alaptalanul. Ha végleg úgy döntött, hogy elviszi a gyerekét, akkor tegyen úgy, de akkor is javaslom, hogy próbálják tisztázni az ügyet a pedagógussal, ne maradjon ilyen keserűség Önben és a gyerekében. Lehet, hogy szerencsésebb lett volna, ha nem a szülőknek panaszkodik, hanem azonnal az érintett tanítóhoz fordul, hátha megelőzhető lett volna a dolog elmérgesedése. A helyzet Önök között annyira feszültté vált, hogy talán jobb, ha iskolát és környezetet váltanak. Mielőtt feljebb lépne (önkormányzat, klik) az iskola vezetőjével kellene beszélnie, hátha segít a probléma feldolgozásában. Az indulat (ha jogos is) rossz tanácsadó, a feljelentést meg csak a legvégső esetben javaslom.

--
  Eszty

Elkergethet?

--
  Eszty

Tisztelt Ofő!
Tanácsot szeretnék kérni..
Most szeptemberbe kezdte gyernekem az első osztályt.Sajnos konfliktus alakult ki a gyermekem ofőkével aki egyben a magyar tanára is.Nem tudott e gyerek betűket össze olvasni.Ezt én elpanaszkodtam más szülőknek..Milyen rossz ez a tanár..nem hagy időt a gyereknek hogy rájöjjön hogy kell olvasni..Ez hamar a fülébe jutott.
Vita volt belőle.Azt mondta nekem hogy vigyem el a gyereket az osztályból mert nem szereti..Többször is bocsánatot kértem.De nem fogadta..Mondtam ha kell letérdelek..De nem érdekli..vigyem a gyereket..De más iskolába mert itt a kollégák kifogják fogni...Ez októberbrn volt..Nem vittem el a gyereket..Most farsang lesz ujjabb konfliktus..ő üzeni betanitja a táncot a gyereknek ha muszàj..de a jelmezt varrassam meg..mert nem hajlandó.üzente a gyerekkel egy papiron..selyem anyag..zöld..hasuk.sàrga..mert békák lesznek..már tudom hogy az anyukája varrja a többi gyereknek...Tehát még utál a gyermekemmel egxütt.Ugy döntöttem hogy a félévi utàn uj suliba kezd a lányom..
De még nem vagxok hajlandó ennyibe hagyni..Jelentem a polghivatakba..járásnál..klikknél..
Mert rosszul esett neki elhiszem..de kértem könyörögtem..milyen tanár?Ez egy életpálya...Nem tehet ilyet..Hogy a gyerekemet is utálja..

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Megértem, hogy rosszul érinti a dolog, lehet, hogy haragos, talán indulatos is. Miután megnyugodott, tájékozódjon pontosan az ügyről, esetleg beszéljen más szülőkkel is, hogy világosan lássa a körülményeket, valóban így történt minden, ahogyan most gondolja. Beszéljen az érintett tanárral, próbálja tisztázni a dolgot. Nem hiszem, hogy egy pedagógus szándékosan ártani akarna a tanítványának, és az sem valószínű, hogy a gyerekek jövője ezen az egy osztályzaton múlik. Meg lehet kérni az osztályfőnököt, hogy közvetítsen, segítsen visszaállítani az igen csak megingott bizalmat. Remélem, sikerül a lehető legszerencsésebben túl kerülni a problémán.

--
  Morcos

Lenne egy etikai-technikai kérdésem. A lányoméknak ma kiosztottak egy témazárót, ahol a legjobb jegy a négyes volt. Ennek az volt az oka, hogy a tanárnő szóban lediktált jegyzet anyagát kérte vissza, és azt ő annak idején rosszul diktálta le az osztálynak, mivel mindenkinél azonosan rosszul szerepelt. Ezt ő nem ismeri el, és mindenkinek levonta a hibapontot érte. A gyerek nyolcadikos, a félévi jegy a továbbtanulásban is számít. Mit tehetünk?

--
  OFOE

Kedves "Mazsola", miután megadtuk a választ, kaptunk másfajta tájékoztatást is, úgy hogy elbizonytalanodtunk. Javasoljuk, hogy keresse fel az Oktatási Hivatal honlapját, ott feltételezhetően megkapja a napra kész választ. Itt a hozzá vezető link.

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Sajnos az átsorolás feltétele a főiskolai végzettség, a szakközépiskola ehhez nem elég.

--
  mazsola

Tisztelt szakértő!
Szakközépiskolai végzettségű óvónő vagyok, 26 évig óvónőként dolgoztam. Most dajkaként foglalkoztatnak. Vonatkozik-e rám az a Kormányrendelet, miszerint a Noks dolgozókat 2015. szept. -től Ped.1 kategóriába kell sorolni? Válaszát köszönöm.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[csilla:] kistelepülésen, az ország egyik leghátrányosabb helyzetű kistérségében, megengedheti magának az óvoda, hogy törli az alapító okiratából az SNI-t ! a szabad intézményválasztás korában, kijelölt, befogadó intézmény címmel ellátott intézményi kényszer […]
Sajátosan magyar oktatási szegregáció »

--

[Orosházi Katalin:] A vetítés 17:30-kor kezdődik.
OFOE Filmklub - Utóélet »

--

[Péter:] Amikor a nagyon magabiztos nyilatkozók elmonják, hogy "a legrosszabb család is jobb, mint a nevelőotthon", akkor erre, és az ezernyi hasonlóra gondolnak?
A remény az egyetlen bizonyosság »

--

[Pfeifer Erzsébet:] A kommenteket olvasva csupán az jutott eszembe: szükség van-e ma egyáltalán pedagógusokra? A pelenkából kinőve rögtön mehetne mindenki mérnöknek, agysebésznek, egyetemi oktatónak, politológusnak vagy papagájszelidítőnek. Kinek amihez kedve van. Aztán versenyben ócsárolhatnák […]
Ma már csak a maradék megy tanárnak »

--

[DAnna:] Amiért én roppant dühös vagyok, az a mód, ahogyan megkülönböztetik a kompetenciamérést az egyéb felmérőktől. A tanár leadja a tananyagot, aztán tart egy összefoglaló órát, és ha esik, ha fúj, megíratja a témazárót, aztán mindenkinek olyan lesz, amilyen. A gyerek, jegye […]
A kompetenciamérésről – kicsit másképpen »

--

[DAnna:] Egy olyan egyetemen dolgozom, ahol van tanárszak, és van alkalmam beleolvasni a diplomadolgozatokba. Siralmasan primitívek. Ezen kívül volt alkalmam második diplomámat egy olyan évfolyammal megszerezni, melyben zömében tanárok voltak. Az első mérnöki, szóval jó összehasonlítási […]
Ma már csak a maradék megy tanárnak »

--

[Péter:] Gratulálok!
Unorthodox betlehemes »

--

[OFOE:] Kedves Péter! Egy másik Kamarás Istvántól idéz. Ezen írás szerzőjének életrajzát itt találja: http://www.wesley.hu/kamaras-istvan-egyetemi-tanar. A köztiszteletben álló kiváló szakembernek a névrokonságon kívül a világon semmi köze sincsen az Ön által citált személyhez. […]
Unorthodox betlehemes »

--

[Péter:] Szép és okos írás, csak elismerés illeti ezért a Szerzőt. A gyermekre figyelő, érzékeny pedagógus képe rajzolódik ki a mondatok mögül. Olyan nevelői magatartást állít elénk pédának, amit érdemes felmutatni az utánunk érkezőknek.
Gondolatok a (gyógy)pedagógiáról »

--

[Pfeifer Erzsébet:] Péter, Péter! Maga megint bakot lőtt! Mégpedig kapitálisat! Egy árva szót nem ért az írásomból, csak egy betűhalmazt lát, amit a saját szájaíze szerint próbál meg értelmez. Sajnálom magát. Maga úgy beszél hozzám, mint bölcs apa a hülyegyerekéhez, megpróbálja számba […]
A megalkuvás rongyaiban »

--
OFOE (2001–2016) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek