OFOE a Facebook-on
Betűméret
Címkék

netgeneráció

A szekció vezetői: Gyarmathy Éva és Veszprémi Attila általános iskolásokkal készített amatőr, művészi jellegű kisfilmeken és rövid előadásokon keresztül próbálják megérteni és megértetni: valójában ki az a gyermek, akit az IKT-kor nevelés-szempontú vitái tárgyukká tesznek, s egyben magukra hagynak.

Digitális nemzedék konferencia program Gyarmathy Éva:Ki van kulturális lemaradásban? Vakon a változásra: IKT-paradigmaváltás az iskolában

A Facebook létrehozott egy közösséget, egy olyan terepet, amit a legtöbben ismernek és rendszeresen használnak, ezáltal alkalmas lehet arra, hogy segítségével a formális közösségként összekovácsolódott osztályokból valódi osztályközösségek alakuljanak ki.

Digitális Pedagógus Digitális Pedagógus Konferencia

Hogyan olvasnak az újabb generációk, milyen olvasási és szövegértési stratégiák alakulnak ki, hogyan alakul a szövegek befogadása, milyen módon formálódnak azok a gondolkodási, ismeretszerzési és tájékozódásbeli szokások és technikák, amelyek az olvasásra hatnak? (Fenyő D. György)

Címkék: olvasás   netgeneráció   fiatalok  
Fenyő D. György: Hogyan olvasnak a mai fiatalok? Tézisek

Arról, hogy mennyit olvasnak a fiatalok, meglehetősen pontos képet festenek a kutatások, és szintén képet kapunk arról, hogy mit olvasnak. Sokkal kevesebb szó esik azonban arról, hogyan olvasnak az újabb generációk. Valószínűnek tartom, hogy amit mint „kevesebb olvasást” vagy „az olvasás háttérbe szorulását” szoktunk azonosítani, amögött – legalábbis részben – megváltozott olvasási és gondolkodásbeli stratégiák állnak.

Címkék: netgeneráció   kultúra   iskola   IKT  
Fordulópont Féloldalas netgeneráció (egy tévéinterjú margójára) Facebook-2011 (Részletek Tóth-Mózer Szilvia és Lévai Dóra tanulmányából)

Az online közösségi felületek megismerése a pedagógusok és szülők számára egyaránt kihívásokat jelentő feladat lehet. Szeretnénk megérteni, hogy mi vonzza ide naponta a gyermekeinket, diákjainkat, de mindaddig nem kapunk pontos választ ezekre a kérdésekre, amíg magunk nem válunk a folyamat résztvevőivé. Tudjuk, hogy amint belépünk ebbe a világba, egy olyan új helyzetben találjuk magunkat, amelyben a kezdetektől fogva alakulhat online személyiségünk – akár aktív felhasználók leszünk, akár csak csöndes megfigyelők.

Az online közösségi oldalon megjelenő tanár-diák kapcsolat kezdeményezése és fogadása a metaforák tükrében Facebook-kutatás 2011 A netgeneráció tagjai az osztályközösségben Szociális szerepek az osztályban

Az MTV Ma Reggel című műsorában Betlen János beszélgetett Fehér Péter egyetemi adjunktussal (ELTE), és Hornyák Judit középiskolai tanárral a Netgeneráció 2010 kutatás eredményeiről. Az interjúból kibontakozó kép rendkívül ellentmondásos.

Az internethasználat és a generációk közti különbségek Netgeneráció most
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.04.26.
Kiss Anikóé idén a Jó ember-díj
Az MTI néhai tudósítója, Káplár László emlékére alapított elismerést szombaton adták át Pécsváradon a budapesti képzőművésznek. Ő hozta létre és működteti a Szociális Csomagk...
(Forrás: hirado.hu)
--
2015.04.25.
Sulinetwork - díjjal ismertek el pedagógusokat
Az idei díjazottakkal - Benedekné Fekete Hajnalka, Klacsákné Tóth Ágota és Tóth Éva - készült interjúkat hamarosan közöljük!
(Forrás: Modern Iskola)
--
2015.04.25.
A BCE részt vesz a nemzetközi tanulmányok fejlesztésében
A figyelem homlokterébe került a nemzetközi tanulmányok szak helyzetének kérdése. Ugyanakkor minden alapot nélkülöznek azok a médiában megjelent információk, miszerint az egyetemeknek há...
(Forrás: Edupress)
--
2015.04.25.
Meghagyják a hallgatói képviselők jogait
Nemcsak a szakbezárások egy részétől, de a hallgatói képviselők jogainak csorbításától is visszalépett a szaktárca. Az államtitkárság több kérdésben is el akarta venni a diákság...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.04.25.
Duális képzés: több diák, több helyen
A szakképzés rendszerének módosításával a duális képzés képzőhelyeinek száma 8 ezerről 20 ezerre, a diákok száma 50 ezerről 70 ezerre növekedhet 2018-ra – mondta a Nemzetgazdasági...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.04.25.
Nem kérnek a Klebelsbergből
A gyakorlóiskolák egy részét is a Klebelsberg Intézményfenntartó Központnak alá rendelné az Emmi, arra hivatkozva, hogy az intézmények működése nem elég hatékony A felsőoktatási int...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.04.25.
A legjobb iskolákat akarja magának a Klik
Megdöbbentek Pécsett és Debrecenben is, amikor kiderült, hogy több egyetemi gyakorlóiskolát elvennének az egyetemektől, és azok állami fenntartásba, azaz a Klebelsberg Intézményfenntartó...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.04.25.
Nem hátráltat a cigány osztálytárs
A Budapest Intézet az általános iskolák háromféle típusát különbözteti meg: az elsőben jók az eredmények, mert sok ugyan a hátrányos helyzetű tanuló, de a pedagógusok ismerik a megfelel...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.04.25.
Huszár Ágnes: Kié a költő?
Hol van hát otthon a költő, akinek nevét „vén huncutok és gonosz ostobák” nem tűrik meg az iskolák homlokzatán? „Ifjú szívekben élek s mindig tovább” – a választ Ady így adta...
(Forrás: Élet és Irodalom)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés óraterv önismeret ünnep
Utolsó üzenetek:
  Juli0

No comment!

--
  HP0

Jászfényszarun megtörtént a szülői szavazás a fenntartóváltásról: a szülők 70%-a szavazott az egyházi kézbe kerülésre. A szavazást felügyelő bizottságba az iskola igazgatója delegáltatta magát, ám tevékenysége abból állt, hogy autóval járta körbe a szülőket, s szállította be szavazásra őket, úgy hogy sokukat az ágyból ugrasztotta ki, illetve rábeszélte. Rajta kívül a helyi Fidesz prominensei aktivizálták magukat a szülők beszállításában (pl. az egyik Fideszes önkormányzati képviselő, vagy az iskola egyik Fideszes pedagógusa).
Hogy is van ez? A FIDESZ- kormány állami kézbe vette az iskolákat, s ugyanaz a Fidesz kiveszi onnan, hogy egyházi kézbe kerülhessenek??!
Mi folyik itt?!! Nesze neked „világnézetileg semleges közoktatás”- alapelv betartása!!!

--
  jano

Halani hogy megszunik a kozalkalmazotti jogviszony a rendvedelmi szerveknel. tud-e valaki valamit erol?

--
  mp

Magyarázat a "kilóra megvehetőre": az önkormányzat saját forrásból kb. 500-600 millió forintért "közösségi házat" épít az egyháznak, s a polgármester további 100 milliót ígért, ha átveszi az iskolát. Különben Jászfényszarun 1 templom működik egyetlen egy pappal (talán egy harangozó lehet, s egy bejárónő még alkalmazásban). Csak így tovább a szegénység, s a nyomor felszámolásáért!

--
  mp

Ennek az ügynek a tanulsága kezd kikristályosodni, mégpedig az, hogy az egyház is kilóra megvehető.

--
  Juli

Kedves János! Tökéletesen megértem, de nem tudok egyéb megoldást. Ki kell várni, hogy mi történik majd, még az sem kizárt, hogy minden szerencsésen alakul.

--
  T.János

T.Juli!
Hajnaltól estig dolgozom, hogy eltarthassam a családomat (ami így is nehezen sikerül), mikor szervezkedjek (este 10- reggel 6 óraközött)? Az átvételi szándék itt nem a pénzről szól, illetve a pénzről, de másképp, mint az egyházi iskola átvételeknél szokott (Az itteni önkormányzat az ország egyik leggazdagabb önkormányzata).Mások téveszméinek megvalósítása miatt szakadjon ki a gyermekem az iskolai, s a települési közösségből?

--
  Juli

Kedves Kérdezőnk! Ombudsmanhoz, oktatási jogok biztosához, jogvédő szervezetekhez, szakszervezethez, országgyűlési képviselőhöz, sajtóhoz, KLIK-hez, megyei kormányhivatalhoz, szülői szervezetekhez és a pedagógus karhoz kell fordulni + meg kell szervezni egy hasonlóan gondolkodó szülői és helyi pedagógus csoportot. Ha erre valamiért nincs energia, meg kell nézni, hogy reggelenként mikor megy busz Jászberénybe vagy Hatvanba.

--
  T.János

Jászfényszarun egyetlen egy általános iskola van, amit az iskolavezetés és az önkormányzat ősztől tankerületiből mindenképp katolikus egyházi fenntartásba szeretne átteni. Én nem szeretném gyermekemet egyházi iskolába járatni. Most akkor mi lesz velünk?

Ateista

--
  OFOE

Kedves Bernadett! 16 éves korod után már nem vagy tanköteles. Elmehetsz dolgozni, szakmát tanulni. Valamit csak kezdened kell magaddal. Mit gondolnak erről a szüleid? Vagy a saját lábadra akarsz állni 16 évesen?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[V. Attila:] Kedves tanár úr! Ez találó, ez a "kategorikusan nem tisztelni". Valóban: kategorikusan nem tisztelek senkit. Nem tisztelem a kategóriáját (nagypapa, óvónéni stb.), bár ezeket inkább szerepeknek hívom. Viszont mindüket egyként és egyenként tisztelem, szerep nélkül. És […]
Menekülés és átélés az újmédia korában »

--

[Juli:] Kedves Borján Kolléga! Ezt alaposan félreérti, senki a világon nem erőszakoskodik itt. A szekció címét Gyarmathy Évával adták Attiláék, és a lényeget itt olvashatja el részletesebben. Nem muszáj vele egyetérteni, de esetleg meg lehet próbálni követni, megérteni ezt a […]
Menekülés és átélés az újmédia korában »

--

[jborjan:] Ilyet még nem pipáltam, hogy a kultúra erőszakos örökség lenne. Akkor Ön nem tiszteli a nagypapát, a papát, az óvónénit, a tanítónénit, az egyetemi professzorait, úgy kategorikusan senkit. Akkor erőszakos cselekedet, amikor megetetnek a tejbegrízzel. Erőszak volt, amikor nem […]
Menekülés és átélés az újmédia korában »

--

[BUMara:] Nem lájkolom, mert nem tetszik,hogy így van, de sajnos így van. Köszönöm, hogy leírta.
Gondolatok az iskolából (iskoláról) 3-4. »

--

[Anna:] Szeretném azt mondani, hogy ez nincs így, hogy nem értek egyet. De így van. Elvárt lojalitás és porszemség is. Próbálkozás, kudarc és értetlenség is. Ettől még persze tesszük a dolgunkat. Már csak a motor érdekelne, a hajtóerő, a miért? Vagy inkább: az még érdekelne.
Gondolatok az iskolából (iskoláról) 3-4. »

--

[OFOE:] Kedves Kirsch Gyula! Már olvashatja is a sorozat következő részét a honlapon.
Gondolatok az iskolából (iskoláról) »

--

[Kirsch Gyula:] Kedves Károly, mikor olvashatom újra? Szeretem írásait, mert mintha magam gondolatait látnám egyszerűen, sallangmentesen, de olyan indulattal, amire én már nem vagyok képes. Valahogy lángol, amit ír, gondol, mond. Szívesen olvasnék még Öntől :)
Gondolatok az iskolából (iskoláról) »

--

[Juli:] Ez valóban így van. Máris javítjuk.Köszönjük a figyelmeztetést.
Könyvforgató: pályázati felhívás Magyarország 
általános iskolái és civil szervezetei számára »

--

[torokszegfu:] Aprilis 30 napos, kerem javitsak a kiirast.
Könyvforgató: pályázati felhívás Magyarország 
általános iskolái és civil szervezetei számára »

--

[Rackné Csepi Edit:] Kedves Kati! A tanulmány elhivatottságról és szakértelemről tanuskodik, de nem mindenben értek egyet vele. Gyakorló pedagógusként kicsit másként látom az iskolák belső világát bemutató részt. Szerintem beköltözött az iskola falai közé egy olyan probléma, amit társadalmi […]
Az integráció gátjai a terepi tapasztalatok tükrében »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek