OFOE a Facebook-on
Címkék

könyvajánló

Fájdalmas, de ha igazán azt akarod, hogy fájjon, nézzél a számok mögé. Sőt, a külső mögé, a "lemorzsolódás" szó mögé. Kevés ennél cinikusabb szót ismerek. Mint valami törmelékről, úgy szól a gyerekekről, fiatalokról, akiknek már kezdetben is alig van esélyük a méltó életre, akik sokszor már semmi mást nem akarnak, csak hogy hagyják őket végre békén, és csak élni akarnak. Nem, ez nem igaz, mert nem mindegyikük akar már élni sem (Gyarmathy Éva).

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének megalakulása óta egyik kiemelt célja a hátrányokkal küzdő gyermekekkel és fiatalokkal foglalkozó pedagógusok segítése. Az OFOE könyvek című sorozatunkat is e cél érdekében indítottuk el. Az eddig megjelent kötetek: Leiner Károly Az én gyerekeim és Szabó Anna Míg roppan egy utolsót című műve (SzJ).

Címkék:
   
Leiner Károly: Az én gyerekeim L. Ritók Nóra recenziója Leiner Károly kötetéről Hang – képek Szabó Anna könyvének bemutatójáról Sulyok Blanka recenziója Szabó Anna könyvéről

Gyanúsítottnak lenni nem valami jó, de áldozatnak lenni még rosszabb. A fejezetek során 10 gyereket ismerünk meg közelebbről, miközben velük izguljuk végig ugyanazt a keddi napot. Mindenki másképp védekezik: verekszik, elbújik, meséket és vicceket talál ki, aszerint, hogy milyen világot épít és képzel maga köré. Szerda reggelre pedig az is kiderül, kinek kell bocsánatot kérnie egy egész hadseregnyi felnőtt és gyerek előtt.

Indul az OFOE könyvsorozata! Az első kötet már megrendelhető az Iskolafejlesztési Alapítvány webáruházában. "Velünk élnek, és mégis láthatatlanok. Fogyatékkal élő fiatalok szegregált iskolában, aluljáróban, penészes otthonokban, kizsákmányoló munkahelyeken. A történetek hőseire rázáródik sorsuk, és ahogy olvassuk a kötetet, megértjük: mindez közös felelősség."

Manfred Gellert-és Claus Nowak számos nyelvre lefordított, négy kiadást megélt kötete méltán népszerű a csapatépítés, csoport-tanácsadás szakértői körében, de hasznos segítség lehet a tudatos irányítás mellett elkötelezett vezetők számára is. Mindezeken felül pedig, izgalmas olvasmány mindazoknak, akik érteni és befolyásolni szeretnék a csoportfolyamatokat; legyen szó akár egy osztályról, akár egy munkahelyi vagy más célból szerveződött teamről (Földes Petra).

Mindvégig érződik, hogy a szerző, Dr. Németh Zsolt játékosként, tanárként, edzőként, sőt szülőként is gazdag és sokrétű gyakorlati tapasztalatokkal rendelkezik, és ezek tanulságait értően hasznosítja a kötetben. A könyvet nem csupán a testnevelő tanároknak, illetve edzőknek, hanem valamennyi pedagógusnak a figyelmébe ajánlom. (Szekszárdi Júlia)

A zsidóságról tankönyveink eddig szinte csak a holokauszt kapcsán írtak valamennyit, a magyar történelemben játszott szerepéről, kultúrájáról, vallásáról, etikájáról, humoráról semmit. Szunyogh Szabolcs Jákób csillaga című, frissen megjelent könyve ezt a hiányosságot szeretné pótolni. Az érdeklődők most nagy kedvezménnyel juthatnak hozzá a kötethez.

Címkék:
     

Peer Krisztina frissen megjelent kötetében érintett szülők, valamint szakemberek folytatnak párbeszédet a szerzővel, ezzel is kitágítva a valóságot, kézzelfoghatóvá téve az olvasó számára a témát. És nem utolsósorban, jelezve az érintett olvasó számára, hogy nincs egyedül. (Földes Petra)

Az információs és kommunikációs technológiák iskolai megjelenése számtalan új problémát, lehetőséget, kérdést indukál. A "digitális_de_generáció 2.0" című kötet ezek közül jó néhányra választ ad. Az igazán érdeklődő olvasóban azonban a válaszok után számtalan új kérdés is generálódik. Ennél többet a kötet szerzői nem is kívánhatnának. (Buda András)

Digitális de_generáció 2.0 Lencse Máté recenziója Pedagógusok az információs társadalomban

Az Underground Kiadó rendkívüli akciót hirdet: a digitalis_de_generacio 2.0 című könyvet 4.450 Ft helyett 2.950 Ft-ért kínálja még néhány hétig.

Címkék:
   
Digitális de_generáció 2.0 Underground kiadó

Philip Zimbardo, a világhírű szociálpszichológus nevét a stanfordi börtönkísérlet tette ismertté, s ez a kísérlet késztette őt arra, hogy feltegye azt a kérdést, amelyik tudományos pályája során mindvégig foglalkoztatta: Vajon mitől válnak teljesen normális, hétköznapi emberek egyszerre végtelenül kegyetlenné? Könyvét most 20 százalékos kedvezménnyel kínálja az Ab Ovo Kiadó.

Stanford Prison Experiment Pszichológia Blog Abovo Kiadó

Az Ab Ovo Kiadó munkatársai szeretettel várják az érdeklődőket Bódi Péter tinédzserekről szóló regényének bemutatójára november 29-én 19 órakor az Újlipótvárosi Pince Galériába.

Aronson a Columbine után – az iskolai erőszak szociálpszichológiája című könyvét egy elborzasztó iskolai vérengzés hatására írta. A Colorado állambeli Columbine középiskolában 1999 áprilisában két őrjöngő diák lőfegyverekkel és robbanóeszközökkel felszerelkezve ámokfutásba kezdett. A könyv a középiskolában történt vérengzés szociálpszichológiai elemzését tartalmazza. A kötet 35 %-os kedvezménnyel kapható a kiadóban.

A 13 szerző írásait tartalmazó gyűjtemény négy tematikus egységre tagolódik. Az elsőben (Életkorok, nemzedékek) általában tekintjük át a generációváltások problémáját. A másodikban (Kik ezek a gyerekek?) arra a kérdésre keressük a választ, hogy hogyan élnek, hogyan tanulnak a mai gyerekek és fiatalok, miben mások, mint az előző nemzedékek képviselői. A harmadikban a tanárok és diákok közötti kapcsolat átalakulásával foglalkozunk (Változó kapcsolatok), a negyedikben pedig a digitális világban megvalósult jó gyakorlatokra hozunk példákat (Sikeres projektek). (Szekszárdi Júlia)

Digitális nemzedék Digitális pedagógus "Mentés másként", avagy mi kerüljön a jövő digitális iskolatáskájába? (4.)

Ritkán ad az ember gyerekek kezébe egész verseskötetet. Egyes verseket igen, de a gyerekek – és a felnőttek – nem nagyon olvasnak egész köteteket. Persze: a sok különböző szövegbe újra és újra bele kell ásnia magát az olvasónak, és ha különböző formákat, különböző hangulatokat talál, akkor semlegesítik is egymást az egyes darabok. Ahogy egy novelláskötet olvasása során is legalább két-három írásonként meg kell állnia az olvasónak, levegőt kell vennie, át kell hangolódnia. Kiss Ottó első két gyerekverskötetét azonban érdemes egyetlen levegővétellel, egyetlen nagy lendülettel elolvasni. (Kiss Ottó: Emese almája)

Címkék:
 

A címszereplő, a 16 éves Piscine Molitor Patel korántsem nevezhető átlagos fiúnak. Nem elég, hogy nevét egy párizsi uszoda után kapta, szerencsétlen hangzása miatt még kortársai gonosz tréfáinak is állandó céltáblája, hiszen Pisisnek csúfolják. Megelégelve az örökös gúnyolódást, a középiskola kezdetén Pinek kereszteli magát... (Yann Martel: Pi élete)

Címkék:
 

A legrangosabb francia irodalmi kitüntetést, a Goncourt-díjat minden szerző csak egyetlenegyszer kaphatja meg életében. A litván származású Romain Garynek mégis sikerült kétszer megszereznie. Miután 1956-ban első alkalommal neki ítélték, 1975-ben Előttem az élet című regényét is Goncourt-díjjal jutalmazták, mivel senki sem tudta, hogy ki is valójában az Émile Ajar álnéven publikált alkotás szerzője. Ehhez a kalandos körülmények között megjelent könyvhöz szeretnék kedvet csinálni ajánlómmal. (Romain Gary: Előttem az élet)

Címkék:
 

A Konzerv Konrád című kisregény főhőse, Kisbarkáné Bertuska igazi különc. Szőnyegszövésből él, és nagyon szereti a munkáját, mert rajong a szép színes fonalakért, és a városban ő csomózza a legszebb és leginkább tarkabarka szőnyegeket. Azt is mondják róla, hogy igazi művész. Nem lehet tudni, hány éves, mert senkinek sem árulja el. (Christine Nöstlinger: Konzerv Konrád)

Címkék:
 

Boyne ifjúsági regénye a II. világháború idején játszódik, és egy kisfiú nézőpontjából mutatja be az eseményeket. A holokauszt rémségeivel való szembesítés a történelmi ismeretek elmélyítésén túl a toleranciára nevelés eszköze lehet. (John Boyne: A csíkos pizsamás fiú)

Címkék:
 

Boldizsár Ildikó mesekutató ikerkönyvét ajánlom: Királylány születik és Királyfi születik címmel jelentek meg. Mindkettőt a Naphegy Kiadó adta ki. A mesékhez Szegedi Katalin készített illusztrációkat. Kortalan mesék: kisiskolás korúaknak, kamaszoknak, gimnazistáknak és felnőtteknek szóló rétege, üzenete is lehet.

Címkék:
 

Búbocska, a kedves kisördög a Pokol hatalmas belügyminiszterének, Belzebúbnak egyszarvú, kissé esetlen fiacskája. Nem buta, csak kilóg a sorból. Az Ördögoskola legrosszabb bizonyítványát viszi haza. Egyedül ozsonnázásból színjeles Góbiás mesternél, a pokoli iskola rektoránál, de ez bizony mindenütt kevés, még a Pokol fordított világrendjében is, ahol a siker alapja a patáraesettség. (Orbán János Dénes: Búbocska – ördögregény)

Címkék:
 

Furcsának tűnhet, hogy a Meseutca internetes gyermekportálra olyan könyvet ajánlok alternatív kötelező olvasmányként, amelyre elmondhatjuk: "Nem mese az, gyermek!". Hiszen sok valóságos dokumentumtörténet, többek között Josiah Henson, Kanadába szökött néger rabszolga önéletrajzi írása ihlette Harriet Beecher Stowe könyvét, amely példátlan világsiker volt a 19. században és óriási hatást gyakorolt a politikára, világnézetre, irodalomra egyaránt. (Békés Márta)

Címkék:
 

Sok (legtöbb?) közéleti szereplő mintha egyáltalán nem vesződne ezzel a kolonccal, és eleve azt gondolja, hogy az erkölcs végső soron magánügy, amellett az ember otthon hagy, mielőtt a közélet színterére lépne. Ott ugyanis a szakértelem, de még inkább a hatékonyság, és mindenekfelett az eredményesség számít. (Felcsuti Péter)

A negyedikes gyerekek többsége már jól olvas. Ám egy közel 300 oldalas könyv még az igazi könyvmolyokat is megijesztheti első látásra. De csak első látásra! Ahogy ugyanis elkezdik olvasni Nyulász Péter meseregényét, valószínű, hogy hamar belemerülnek abba a varázslatos világba, amiben a történet játszódik. (Oszoli Dénesné: Baljós árnyak a Bakonyban, avagy a Balaton mondája újratöltve, Nyulász Péter: Helka - A Burok-völgy árnyai)

Címkék:
 

Bosnyák Viktóriához lassan tíz éve barátság fűz. Tetszik közvetlen stílusa, írásainak gyermek közeli nyelvezete, mindig szeretetteljes és mosolyt fakasztó művei. Nagyon örültem, mikor először hallottam arról, hogy anyanyelvi mesesorozatot tervez. Megjelent az első, mely A sirály a király? címet kapta. (Kanyó Andrea)

Címkék:
 

A nemrég fiatalon elhunyt Czigány Zoltán író, költő, filmrendező mesekönyvsorozatát ajánlom olvasmánynak, melynek első kötete, a Csoda és Kósza 2008-ban elnyerte "az év gyerekkönyve" díjat. A könyv az író saját gyermekeinek kitalált, kazettára felvett, majd lejegyzett esti meséit tartalmazza. (Győrfi Ágnes - Czigány Zoltán: Csoda és Kósza)

Címkék:
 

Igazi magyar mesélő könyvét ajánlom olvasmánynak. Minden történet önmagában is, de a könyv egészében is különleges élményt ad gyereknek, felnőttnek egyaránt. Kollégáimmal együtt évek óta tanítjuk ezt az írást, mely elvarázsolja a gyerekeket. Évek múltán is emlegetik a szereplőket, idézik a tréfás szófordulatokat. (Győrffy Magdolna - Csukás István: A téli tücsök meséi)

Címkék:
 

A nevelés olyan, mint a futball: mindenki ért hozzá. Vajon tényleg? Mégis hogyan kezdjünk hozzá? Ki legyen a tárgya? Választ ad a kérdésekre Nógrádi Gábor Hogyan neveljünk? című irodalmi görbe tükre a témában. Szívesen ajánlom minden magyartanár kollégám figyelmébe: őszinte és örömteli olvasmány. (Pénzes Jenő)

Címkék:
 

Egy koreai származású, Amerikában élő írónő különleges, véleményem szerint gyönyörű könyvét ajánlom olvasmánynak. Négy alkalommal tanítottam már, és – ha különböző hőfokkal is, de – minden diákcsoport szerette. (Fenyő D. György)

Címkék:
 

Karácsonyra jelenik meg Tari Annamária új könyve ezúttal a Z generációról. A nagy sikerű Y generáció című kötet olvasói bizonyára kíváncsian várják a folytatást.

Részlet egy beszélgetésből Tari Annamária pszichoterapeutával Az internethasználat és a generációk közti különbségek

A Szabad Iskolákért Alapítvány 2010. februárjában adta ki pedagógusoknak szóló szakkönyv sorozata (SZIA-könyvek) újabb kötetét: "Szabályok az iskolában - Magatartáskezelés, fegyelem, biztonságos tanulási környezet" címmel.

Böszörményi Gyula műve 2003-ban a Szabad Föld Lap-és Könyvkiadó Rt. gondozásában jelent meg, s azóta is hallgat. Hallgatunk róla. Mozgássérültek, fogyatékosok, mozgáskorlátozottak, rokkantak, tolószékesek, legkorszerűbb pedagógiai szakszavunkkal: sajátos nevelési igényűek témájában egyre több szakirodalom, gyógypedagógiai szakkönyv lát napvilágot, élen járva a könyvtárakban, boltokban fellelhető idegen nyelvű könyvekkel.

Mit tehetnék érted, hogy a szívedben öröm legyen?

Az Underground Kiadó és az Osztályfőnökök Országos Egyesülete szeretettel meghív minden érdeklődőt Leiner Károly (Zöld Béka Tanár Úr) könyvének ünnepélyes bemutatójára, amit holnaphoz egy hétre: február 11-én, 16.30-tól tartunk a Tűzraktérben (Budapest, VI. Hegedű u. 3.).

Mi a baj, tanár úr? Varázsoljunk, kollégák! Mindig kedveltem a kis csibészeket Mit tehetnék érted, hogy a szívedben öröm legyen?

Megjelent Kósáné Ormai Vera népszerű kötetének második, átdolgozott kiadása, amely módszereket kínál az osztálylégkör, a nevelőtestület, a tanár-tanuló viszony, a baráti kapcsolatok, a motiváció, a tanulás, az értékelés-osztályozás, a lelki egészség, a konfliktusok, a tanulási és a viselkedési problémák, valamint az egyéni sajátosságok elemzéséhez.

Elte Eötvös Kiadó Libri

Az underground világ új formációja az írási-, könyvkiadási-, és olvasási kultúra megváltoztatására tör. Szombattól Magyarországon a könyvkiadás mindenkié. Az undergroundkiadó a szerzőtől nem kér támogatást a megjelenéshez. És még a könyvek sem drágák. Hogy lehet-e így is könyvet kiadni? Lehet.

Underground Kiadó

Ritka az olyan ember, aki úgy képes átlátni nagy összefüggéseket, hogy nem hívja ehhez segítségül a madártávlatot. Benedekné Fekete Hajnalka olyan vérbeli „terepmunkás”, aki tökéletesen tisztában van a rendszer hibáival. (Szekszárdi Júlia).

Címkék:
 
Az Underground Kiadó bemutatkozik

Az Underground Kiadó könyvkiadó-bemutatót tart. Olyan lesz, mint egy könyvbemutató, csak mivel idáig a kiadó sem volt bemutatva, ezért őt is bemutatjuk október 16-án fél 4-kor a Tűzraktérben (Hegedű utca 3.)

Underground Kiadó

Olyan könyv, amire nehéz azt mondani, hogy nincs rá idő. Mint egy körhinta. Senki nem mondja, hogy szívesen mennék a Vidám Parkba, de nincs időm rá. Szédítő! Sorra jönnek igazi tanárok, és mesélnek. Mondanám: tanítanak, de mégsem. Legalábbis nem a hagyományos értelemben. Ők valóban mesélnek, és együtt gondolkodnak velem.

Új nevelési kézikönyv osztályfőnököknek Könyvheti PszichoFesztivál a Rádayban

Ha megszületik az új magyar alkotmány, bevezetője nyomatékosan állást foglal a hit méltatása, az egyház(ak) kiemelkedő történeti érdemei mellett. A pedagógusok egyre gyakrabban fognak találkozni vallási témákkal, e témákkal kapcsolatban pro vagy kontra elfogultságokkal, előítéletekkel, érzelmi-indulati érveléssel. (Dr. Kronstein Gábor)

Partnereink, az Aula.info és a Magyartanárok Egyesülete gondozásában valóban hézagpótló kötet jelent meg a kortárs irodalom tanításának lehetőségeiről gyakorló magyartanárok tollából, Hézagpótlás címmel. Nemcsak a kötetet, de a róla szóló diskurzust is ajánljuk olvasóink figyelmébe.

Szemlélődés, megértés, okkeresés. E három irányelv vezérelte a tanárokból és egyetemi hallgatókból álló kutatócsoportot e mű írásakor. Különösen fontos e hármas célkitűzés akkor, amikor olyan kényes témát érint az írók tolla, mint az új vallási irányzatok, történelmi egyházakon belül létrejött megújulási mozgalmak pedagógiai törekvései.

Az idei Ünnepi Könyvhét specialitásaként a pszichológiával kapcsolatos könyv- és folyóirat-kiadás kiemelt „vendégként” jelent meg. A pszichofesztiválon egyesületünk, az OFOE is lehetőséget kapott a nevelés problémáiról folytatott pódiumbeszélgetésre és születésnapi kötetünk bemutatására.

Címkék:
   
Mindennapi Pszichológia

A könyvhétre megjelenik a Dinasztia Kiadó gondozásában az OFOE új nevelési kézikönyve Történetek, módszerek címmel. A kötetet a Mindennapi Pszichológia Könyvheti Pszichofesztiváljának keretében mutatjuk be június 6-án 15.45 órai kezdettel a Ráday Könyvesházban. Szeretettel várjuk valamennyi kedves Kollégánkat a bemutatóhoz kapcsolódó pódiumbeszélgetésen, ahol a nevelés aktuális kérdéseiről esik majd szó.

Címkék:
     

A PEdagógus CIvil FÓrum (PECIFÓ) nyilvános rendezvényekkel segíti a pedagógiai reformfolyamatokat. AGORA Klubjának áprilisi programjára „A cigányok iskolai reményei” címmel 2010. április 29-én csütörtök 16 órakor kerül sor a Szent Margit Gimnáziumban, melyen bemutatják Takács Géza Kiútkeresők című kötetét.

Címkék:
   

Megjelent a Kölöknet középiskolai kiadványa. A legfrissebb tények, információk, adatok a középiskolákról és a középfokú felvételiről: segítség a középiskola-választásban, segítség a felvételi eljárásban.

A Gyermekjogi Egyezmény 20. születésnapja alkalmából kézikönyv jelent meg a Család, Gyermek, Ifjúság Egyesület gondozásában. A kötet bemutatója november 20-án, pénteken lesz az SZMM és az SZMI által rendezett konferencián, a San Marco utca 48.-ban (Budapest, III. kerület), 12 órától.

Debreczeni Tibor új kötete tanári naplójának részleteit és a szerző azon műelemzéseit foglalja magában, melyek a magyar irodalom jelentős alkotásait a drámapedagógia eszközeivel, rendkívül élményszerűen dolgozzák fel.

Szekszárdi Júlia évtizedek óta foglalkozik a hatékony konfliktuskezelés iskola gyakorlatával, lehetőségeivel. Az Új utak és módok című könyve elméleti alapot és hátteret is biztosít, de igazi értéke a számtalan gyakorlat, játék, feladat. Ezek leírását sok esetben külön útmutató követi a megvalósító számára, ezzel adva több évre elegendő muníciót a gyakorló pedagógusoknak, ifjúsági szakembereknek vagy éppen a szülőknek.

A könyv tömören és világosan ismerteti a tevékenység-központú tanulás elméleti kérdéseit, röviden elemzi a kiskamaszokra jellemző tanulás-lélektani jellemzőket, és leírja a tanulásszervezés általános módszertani kérdéseit. Különösen vonzóvá teszik a kötetet a tematikus csoportosításban közölt foglalkozástervek. Letölthető az OFOE Online Könyvesboltjából (Földes Petra és Peer Krisztina kötete.)

A Múzeumi Egér és unokatestvére kalandjai folytatódnak. Szokásos éjszakai múzeumlátogatásuk alatt most a színekről van szó. Eszmecseréjükből megtudhatjuk, milyenek a Nap, a Hold és a Föld színei; miért játszik kiemelt szerepet a piros a színek között; látásunk hogyan állít elő apró pontokból színeket...

Angyalok és egerek a múzeumban

A honlapunkon 2007 novembere és 2008 júniusa között lezajlott virtuális nevelésügyi kongresszus vitaindító írásait tartalmazza az a kötet, amelyet az Önkonet kiadó adott ki a közelmúltban.

Az iskola dolga – Egy virtuális kongresszus margójára (Schüttler Tamás recenziója az Aulán) Virtuális kongresszus

Lehet-e a tanulás örömteli, élvezetes tevékenység is? A Dinasztia Kiadó Tanulástanítás?: Élvezetes tanulás című, módszerében, hangvételében újszerű kötete ezt a célt szolgálja.

Ne ítélj elhamarkodottan!

Szombaton kisiskolás gyerekek kutakodtak angyalok és állatok után a Szépművészeti Múzeumban. Nem egyszerű gyerekek ők, hanem az Égi és Földi Nyomozóiroda tagjai. Az angyalok (gyerekek) az egereknek tettek némi szívességet; azaz tüzetesen megvizsgáltak hat fontos műtárgyat – erre azért volt szükség, mert az egereket napközben nem engedik be a múzeumba…

A tévé megkerülhetetlen. Minden műsora befolyásol valamiképpen. Mintha mindent innen tanulnánk – a tévében nézünk „beszélgetéseket”, mert magunk már nem beszélgetünk. A Fordulópont Könyvek sorozat hamarosan megjelenő, új kötetében szereplő írások tízévnyi együttgondolkodás töredékét tárják az olvasók elé.

Címkék:
   

„Immár a második könyvecskét készítettem el azzal a sürgető ösztönzéssel, hogy ma már nem az a kérdés, merre fejlődik az emberiség, melyik úton fog járni, hanem az a kérdés, hogy meg fog-e maradni egyáltalán.” – Az általános iskolásoknak szóló „kalandfüzetet” a szerző, Leiner Károly ajánlja.

„A nem beszélő, nem kommunikáló gyerekek saját magányosságukba zártan élnek. Nehezen elviselhető érzés lehet. Ugyanakkor különös, igen archaikus módon érzékelik a körülöttük lévő világot.” A szerző, Laurent Danon-Boileau pszichoanalitikus-terapeuta, nyelvész tanulmánya a Pont Kiadó gondozásában jelent meg.

Címkék:
   

A fekete pedagógia jelensége már jóval azelőtt létezett a családban és az iskolában, mielőtt magát a fogalmat pontosan meghatározták volna. Nevelőktől, iskola- és osztálytársaktól elszenvedett sérelmek, bántások, cserbenhagyások sorolhatók ide, amelyek hosszú időn keresztül kínzó élményként rögzülnek az érintettekben, sok esetben veszélyeztetik testi-lelki és szellemi egészségüket...

A népszerű Nevelési kézikönyv – nem csak osztályfőnököknek című könyv után megjelenik az OKI Kiadó és a Dinasztia Tankönyvkiadó közös gondozásában a programcsomag következő része Neveletlenek? címmel. A hanganyag Gáspár Saroltának, a Magyar Rádió Neveletlenek című műsorában 1985 és 1996 között elhangzott interjúiból készült. Ebbe az összeállításba több mint száz adásból válogattunk olyan történeteket, amelyek ismerősek lehetnek: testvérféltékenységről, iskolai életről, szerelmi háromszögről, anya-lány kapcsolatról, titkokról, őszinteségről, gyerekmagányról, kamaszbánatról, felnőtt vágyakról.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.10.22.
A magyar szputnyiksokk – Nem hülyültünk el a könyvek hatására. Onódy-Molnár Dóra beszélgetése Pléh Csabával
Lesz egy munkatervünk, amelynek csak egy része az, hogy a miniszteri biztos csapata által készített anyagokhoz hozzászólunk. De ezenkívül napirenden szeretném tartani például azt a kérdé...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.10.22.
Minden gyerek jó valamiben, de mi mintha csak aranyérmeseket akarnánk nevelni
Lannert Judit közgazdász, szociológus, oktatáskutató. Nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva...
(Forrás: 24.hu)
--
2017.10.22.
Radó Péter: Lyukas marokkal Hogyan pazaroljuk az oktatásra költött forrásokat?
A kormányzat szinte minden pénzt kivont az iskolai fejlesztési programokból, a pedagógus-továbbképzésekből és más hasznot hajtó tevékenységekből, és a rengeteg uniós forrást az új á...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2017.10.21.
Társasjátékkal az élhető társadalomért. Nyirati András írása
Demokrácia, aktív állampolgárság, társadalmi felelősségvállalás, szolidaritás… Gyakran használt szavak, néha elcsépeltnek tűnnek, néha hiányoznak, néha az emberek (mi) nem értik,...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2017.10.21.
Jobb nem kritizálni a kormányt, ha az ember tanítani akar
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság elmarasztalta azt a szakközépiskolát, ahová azért nem vettek fel egy tanárt, mert a Facebookon a magyar oktatáspolitikát kritizálta. A TASZ szerint egészen...
(Forrás: Index)
--
2017.10.20.
Pedagógusi robot - Több tízezer tanórán kell helyettesíteni
Országosan a harmincezret is meghaladhatja azoknak a tanóráknak a száma, amelyeket csak helyettesítéssel tudnak megtartani a tankerületi központok által fenntartott iskolákban – derült ki...
(Forrás: Népszava)
--
2017.10.20.
Finnországban sokkal nagyobb a tanári szabadság, tízszeres a túljelentkezés a pályára
„A finn oktatási rendszer szíve a tanár, akiben bizalom van, és tudás” – ez olvasható a konferencia beharangozójában, miközben egy tanár állandóan három tűz közé szorul: meg kell...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.10.20.
Orvos helyett szülő – Minden résztvevő számára terhes a hiányzásigazolási rendszer
Felesleges igazolások – „A rendelési időmnek esetenként 60-70 százaléka is azzal telik, hogy igazolásokat állítok ki. Ennek csak egy része, hogy a nálam megjelenő beteg gyerekek hiányz...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2017.10.20.
Czibere: 2020-ra megszüntetik az utolsó nagy létszámú gyermekvédelmi otthonokat
Czibere Károly a felzárkóztatáspolitika területén tett lépések között említette a három év alatti gyermekek és édesanyjuk számára napközbeni szolgáltatásokat nyújtó Biztos kezdet...
(Forrás: Magyar Idők)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

A dajka munkakörhöz nem kell érettségi és semmilyen végzettség, de előnyben részesítik azt, akinek van vagy érettségije, vagy dajkaképző tanfolyama, netán mindkettő.
Az asszisztensi végzettséghez szükséges az érettségire épülő OKJ-s tanfolyam, amivel asszisztens lehet egy óvónő mellett egy-vagy több csoportba(ahogyan beosztják). De önállóan csoportot (a jelen jogszabályok szerint) ezzel a végzettséggel sem kaphat. 

--
  Borza Zsuzsanna

Kedves Szakértők!

Jelen pillanatban egy magánóvodaban dolgozok dajka pozicióban.Lehetőséget kaptam miszerint ha elvégzem a pedagógia asszisztens Okj-s tanfolyamot akkor a 3. Csoport már az enyém lehet.A kérdés az az lenne hogy el kell e végeznem ezt a képesítést vagy elég hozza a középiskolai érettségi bizonyitvány.Én olvastam azt is hogy elég az érettségi viszont azt is hogy kell az okj-s végzettség.Kérem segitsenek eligazodni.Köszönöm!!

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Egy kiegészítő információ, hátha segít:
"Egészségfejlesztés tanár" google keresésre számos felsőfokú intézmény leírása elolvasható a szakról, a leírásokban a felhasználhatóságról is. Ezen belül külön kereshető: "egészségtan tanár állás" is. A törvény nem rendeli kötelező feltételként semmilyen állami munkakörhöz, viszont a leírásokban emlegetett intézmények közül többfélében érdemes érdeklődni, hogy ők valóban alkalmaznak-e ilyen végzettségű szakembereket.

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Az alapszak arra jogosít fel, hogy elvégezz egy mesterszakot. Idézek az EMMI rendeletből, bár ezt bizonyára Te is megnézted:
Az egészségfejlesztő-tanár: képzés célja az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre alapozva a közoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben, az iskolai egészségfejlesztéssel kapcsolatos oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra, továbbá a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására való felkészítés.
Pl. itt olvasható: 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről.

A szociálpedagógus(CXC/2011 Knt. 3. sz. melléklet) végzettséggel lehetsz kollégiumi nevelőtanár.

Esetleg iskolai napköziben lehet próbálkozni. 

--
  Hajni

Kedves Szakértők!
A következő lenne a kérdésem: 2018.nyarán szerzem meg az Egészségfejlesztés Tanár MA diplomám. Milyen munkakörök betöltésére alkalmas a végzettségem? Milyen intézményekben tudok elhelyezkedni vele? A BSc végzettségem Szociálpedagógus. Köszönöm a választ!
Üdvözlettel:Hajni

--
  Andi

Köszönöm a választ.

--
  OFOE

Kedves Andi! Íme a válasz, remélem, ez segít.
A tanulói felügyelet nem a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidőre, hanem a heti 32 óra kötött munkaidő terhére rendelhető el. Ha ez a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidővel együtt (elrendelt óraszám) heti 32 órànál többre jön ki, az rendkívüli munkaidőben végzett munkának minősül.

--
  OFOE

Akkor mi is próbálkozunk még tovább, hátha találunk megfelelő választ. Egy kis türelmet kérünk.

--
  Andi

Kedves Károly!

Köszönöm, olvastam a cikket, de nem egyértelmű, ezért kértem segítséget. Gondoltam, hátha valaki olyan tud segíteni a jogszabályok értelmezésében, aki erre hivatott. Nem lettem okosabb.

--
  Leiner Károly

Kedves Andi, ebben a cikkben minden kérdésére választ talál.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek