OFOE a Facebook-on
Címkék

OFOE

A hegedűművész Laerte a zenének él, álmai azonban szertefoszlanak, amikor nem válogatják be a nagy presztízsű Sao Pauló-i Állami Szimfonikus Zenekarba. Tanári állást vállal egy nyomornegyedben. Kezdetben bármit megtenne, hogy kiszabaduljon ebből a közegből, egy idő után azonban különleges tehetséget talál a diákjai között, és elkezdi élvezni a tanítást. A filmet követő beszélgetés vendége Pap Gábor, a Vörösmarty Gimnázium zene- és drámatanára, a Trainingspot Társulat vezetője.

Címkék:
   

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének megalakulása óta egyik kiemelt célja a hátrányokkal küzdő gyermekekkel és fiatalokkal foglalkozó pedagógusok segítése. Az OFOE könyvek című sorozatunkat is e cél érdekében indítottuk el. Az eddig megjelent kötetek: Leiner Károly Az én gyerekeim és Szabó Anna Míg roppan egy utolsót című műve (SzJ).

Címkék:
   
Leiner Károly: Az én gyerekeim L. Ritók Nóra recenziója Leiner Károly kötetéről Hang – képek Szabó Anna könyvének bemutatójáról Sulyok Blanka recenziója Szabó Anna könyvéről

Az OFOE Budapest Film Zrt-vel közösen szervezett Filmklubjának új évadját Till Attila rendhagyó, a hazai mozikban és a külföldi fesztiválokon is nagy sikert aratott filmjével indítjuk. A nézők a film után az egyik főszereplővel: Fenyvesi Zoltánnal beszélgethetnek. Mindenkit nagy szeretettel várunk az október 4-i vetítésen a Kino Café Moziban.

Címkék:
     

Marieme átlagos fruska a telepen, suli után trécsel és amerikai focizik barátnőivel, otthon a húgát neveli, mert takarítónő anyjuknak nincs rá ideje, tán ereje se. A családfői pozíció mégsem az övé, hanem a bátyé, aki mellett sunyni kell a fejeket, hiszen elég csak egy pimaszabb pillantás, és már repül is a pofon. A helyi csajbanda mellé azért sodródik, mert köztük szóba állhat a sráccal, akibe titokban szerelmes, és aki nem mellesleg a bátyja legjobb barátja.

Címkék:
   

Mivel minden állatot úgy filmeztek le, hogy nem is tudták, hogy felveszik őket, ezért olyan ez a film, mint egy kandikamera, mint egy valóságshow. a szereplők önmagukat adják, vadásznak, gyereket nevelnek, játszanak, alszanak, esznek. Mindezt soha nem látott szépségű tájakon vitték filmre. Nem csak a tájak és a képek gyönyörűek, hanem az időmennyiség is: Európa elmúlt pár tízezer évét vették filmre az alkotók.

Címkék:
   

Az OFOE Budapest Film Zrt-vel közösen szervezett Filmklubjának április 19-i vetítésén A lecke című bolgár-görög filmet nézzük meg. "A történet a norma képviselőjéről: a tanárról szól. Lehetne akár szlovák, lengyel, magyar, ukrán vagy román is. Ebben a filmben ő az, aki ismeri a normákat, és igyekszik betartani, betartatni az iskolában, nem adja, hanem kapja a leckét. A szabályokról azonban – az iskolán kívül is érvényesekről – kevés a tapasztalata. Kevesebb, mint tanítványai egy részének" (Szabó Anna).

Címkék:
   
Ketten egy filmről (Veszprémi Attila és Szabó Anna) OFOE Filmklub – esemény a Facebookon

Március 22-én Hörcher Gábor Drifter című dokumentumfilmjét nézzük meg. A film egy Bakony-vidéki sváb, roma és magyar gyökerű fiatal fiúról szól, aki elhatározza, hogy raliversenyző lesz. A rendező öt éven át szinte együtt élt a családdal, csaknem minden héten elment hozzájuk, megörökítve a mélypontokat, a nehézségeket, az örömöket és a felhőtlen pillanatokat is. A vetítést követően a film rendezőjével beszélgethetnek az érdeklődők.

Címkék:
   

Az OFOE Budapest Film Zrt-vel közösen szervezett Filmklubjának március 1-i vetítésén Fekete Ibolya filmét nézzük meg, a vetítést követő beszélgetésen alkalmunk lesz személyesen találkozni az alkotóval. A négygenerációs történet az 1900-as évek legelejétől a 2000-es évek elejéig követi a szereplők sorsát. A főhősnő, Anya kilencvennégy évet él és huszonhétszer költözik életében. A viharos természetű és példás veszélyérzettel megáldott nő végigvonszolja a férjét meg a lányát a fél országon, valahányszor veszélyt szimatol.

Címkék:
   

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete immár 15 éve az iskolai nevelés elméleti és gyakorlati kérdéseivel foglalkozik; célunk, hogy elősegítsük, gazdagítsuk az ezekkel kapcsolatos folyamatos és széles körű információcserét. Az újév kezdetén áttekintjük, hogy mi mindent tettünk 2015-ben, és beszámolunk a közeljövő terveiről.

Digitális nemzedék konferencia 2015 A BizArt Company az OFOE szakmai napján Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete – Szakmai nap Digitális pedagógus konferencia 2015 –Követjük vagy irányítjuk a változást? Az OFOE portál 2015-ös sikerlistája OFOE Filmklub 2015

Az OFOE Budapest Film Zrt-vel közös filmklubja a következő félévben kéthetenként szervez találkozót a Kino Caféban. Szeretettel várunk minden érdeklődőt.

Címkék:
     

A január 12-i vetítésen egy 2014-ben készült magyar filmet nézünk meg. (Forgatókönyvíró és rendező: Zomborácz Virág.) A történet szerint Mózes pszichés problémákkal küzd, mely az apjával való kapcsolatán alapul: a fiú képtelen megfelelni apja elvárásainak, aki mindenáron "férfit" akar faragni belőle. A lelkész apa azonban váratlanul meghal, s szelleme követni kezdi Mózest.

Címkék:
   

A Budapest Film Zrt-vel közös filmklubunkban a 2014/2015. tanév második felében folytatódott felnőtteknek gyerekekről szóló sorozat hat első sorban kamaszokról szóló filmmel. Szeptembertől olyan sikeres hazai alkotásokat láthattunk, melyek tökéletesen alkalmasak arra, hogy formanyelvükkel, látásmódjukkal, történetükkel a fiatalabb generációkat is megszólítsák.

Filmek felnőtteknek gyerekekről OFOE Filmklub 2014 Suli-mozi

A filmklub évadzáró igazi vakációs filmje egy üdítő vígjáték kamaszokról, akiknek elegük lesz a felnőttekből, és úgy döntenek, hogy az erdőbe szökve szabadon, s reményeik szerint senkitől sem háborgatva alakítják ki a saját királyságukat. Szeretettel várunk minden érdeklődőt: szülőt, pedagógust, diákot.

Címkék:
   

Peer Krisztina frissen megjelent kötetében érintett szülők, valamint szakemberek folytatnak párbeszédet a szerzővel, ezzel is kitágítva a valóságot, kézzelfoghatóvá téve az olvasó számára a témát. És nem utolsósorban, jelezve az érintett olvasó számára, hogy nincs egyedül. (Földes Petra)

Április 18-án, szombaton 14:00 órától megrendezésre kerül az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének szakmai napja. A szakmai nap keretében Dr. Gyarmathy Éva Figyelem, fegyelem, multitasking címmel tart előadást. Ezt követően a BizArt Company "Kérem vissza az életem" című darabját tekinthetik meg a látogatók.

Címkék:
       
A magyar iskola halott, és egyre több kárt okoz OFOE Szakmai Nap a Facebook-on BizArt Company - Kísérleti színház Careamic alapítvány

A Sráckor arra vállalkozott, amire eddig film még nem: 12 éven keresztül forgatták Texasban, a szereplők sok jelenetben improvizálnak és látunk egy fiút felnőni, aki az első kockák alatt még csak 6 éves. Látjuk a maga valóságában. Az OFOE Filmklub következő vetítésén: március 3-án a Kino Caféban látható.

Címkék:
   
Az esemény Facebook-oldala

Az OFOE Filmklubban január 13-án a Mi vagyunk a legjobbak! című svéd filmet nézzük meg. Ajánlom ezt a holisztikusan bájos, lényegre törő átélés-filmet mindenkinek, aki szerint a kamaszokkal nagyobb a baj, mint a felnőttekkel. Ajánlom azoknak is, akik ezt fordítva érzik, és azoknak is, akik szerint ez az összehasonlítás hülyeség.(Veszprémi Attila)

Címkék:
   
Az esemény Facebook oldala Józsa István: A isteni fátyol

A BudapestFilm Zrt-vel közösen szervezett filmklub második évadában tíz film került bemutatásra. Jó szívvel ajánljuk bármelyiket pedagógusoknak és szülőknek, hiszen amellett, hogy fontos és időszerű témákat vetnek fel, lehetőséget adnak különböző életkorú gyerekek, fiatalok alaposabb megismerésére. (Szekszárdi Júlia)

Címkék:
             
OFOE Filmklub 2013 Suli-mozi Suli-mozi a Facebookon

A 17 éves Lore négy testvérével marad egyedül a 2. világháborút elvesztő, romjaiban álló Németországban. A fiatal lány egyik pillanatról másikra válik felnőtté, és a menekülés viszontagságai között szembesül szüleinek a nemzetiszocialista múltjával. (Vincze Beatrix)

Címkék:
   
A filmklub a Facebook-on

"Hatalmas lehetőséget jelent egy értő pedagógus, hogy módja van egy csoport fejlődését megalakulásától a megszűnéséig nyomon követni, a pozitív folyamatokat erősíteni, a negatívokat ellensúlyozni, az adott kortárscsoportot mint a nevelés eszközét felhasználni" (Wéber Anikó)

A film a spanyol író Juan Mayorga Fiú az utolsó sorban című drámájának filmadaptációja, a San Sebastian Nemzetközi Filmfesztivál Arany Kagyló díjas alkotása. Október 7-én, 17.30-kor látható az OFOE Filmklub vetítésén, a KINO Moziban.

Címkék:
   

Október 7-én újra indul az OFOE és a Budapest Film Zrt. közös filmklubja. A vetítések általában az adott hónap első keddjén 17.30-kor kezdődnek. A helyszín ezúttal is a Kino Cafe mozi (1137 Bp., Szent István krt. 16.).

Címkék:
         
Filmek felnőtteknek gyerekekről

Kedves Látogatóink! Tájékoztatjuk Önöket, hogy honlapunk július 15-től augusztus 15-ig szünetel. A sajtófigyelő és az interaktív rovatok ez idő alatt is működnek.

Címkék:
   

A film a második világháború idején túlélni igyekvő ikerpár megrázó története. A gyerekeknek magányosan, éhezve és fázva vezetik naplójukat a nagy füzetbe, s lejegyzik annak állomásait, ahogyan a túlélés érdekében tudatosan, szélsőséges eszközökkel megedzik testüket és lelküket. A nagy füzet parabola arról, hogy milyen pusztító hatással van a háború és a magára hagyottság a gyermeki pszichére. (Kele Fodor Ákos)

Címkék:
     

Elbúcsúztattunk egy nehéz és eseménydús évet, itt van tehát a hagyományos számvetés ideje. Ezért tekintem át, hogy miként tükröződnek az egyesületi honlapon az elmúlt esztendő eseményei, problémái, gondolatébresztő kérdései. Tematikus rendbe szedtem a tartalmakat, mivel így talán jobban áttekinthető, mintha csupán a kronológiát venném alapul. (Szekszárdi Júlia)

Április 7-én, vasárnap az OFOE Műhely az Orczy Kalandparkba költözik. Az aktív pihenés mellett izgalmas szakmai programokkal várjuk a látogatókat. A kalandpark trénerei, animátorai mellett saját kollégáink is készülnek játékokkal. S hogy a játékon és feltöltődésen kívül mire jó mindez, hogy mi közünk is van pedagógusként a kalandparkhoz, azt igyekszünk ebben az írásban elmondani… (Földes Petra)

Orczy kalandpark 2011. Élménypedagógia: módszerek a személyes és szociális készségek fejlesztésére Nyári kalandozás a határon túl Környezetvédelmi kalandfüzet II.: Nagy indiánkönyv

Az osztályfőnök jelenleg szinte az egyetlen olyan pedagógus a tantestületben akinek dolga lenne a személyesség garantálása. Aki segít abban, hogy a gyerek otthonosan és biztonságban érezze magát az iskolában. Mióta az osztályfőnöki szerep elerőtlenedett, a személyesség, főleg a középiskolákban (kutatási adatokkal is igazolhatóan) gyengült. Sajnos az osztályfőnök egyre ritkábban számít bizalmi személynek, csökken azoknak a tanulóknak az aránya, akik személyes problémáikkal hozzá fordulnak. (Szekszárdi Júlia)

Folyamatos egyesületi tevékenységek: az osztalyfonok.hu honlap gondozása, karban tartása, fejlesztése, interaktív rovatok moderálása, sajtófigyelő napi frissítése. Igényeknek megfelelő szakmai szolgáltatások biztosítása (tanácsadás, konzultáció, továbbképzés). Az osztályfőnöki munkával, az iskolai neveléssel és az aktuális közoktatás-politika ezeket érintő kérdéseivel kapcsolatos diskurzusok kezdeményezése, illetve részvétel az interneten megjelenő szakmai beszélgetésekben, vitákban.

Címkék:
 

Megvolt az Underground Kiadóval közös könyvbemutatónk az ökohajón. A nap sütött, a Duna hullámzott alattunk, és Achs Karcsi drámásai fantasztikus előadást produkáltak, majd bemutatkoztak a szerzők. Hogy érezhessetek valamit a hangulatból, íme egy válogatás a fotókból!

Meghívó az OFOE és az Underground Kiadó könyvbemutatójára Underground Kiadó Hogy lehet még egyáltalán iskoláról beszélni?

A koncepció célkitűzésével, a pedagóguspálya modell létrehozásának jelentőségével egyetértünk. Attól tartunk azonban, hogy amennyiben a feltételek nem változnak, tehát nem biztosított a finanszírozás és a tervezett folyamat nem illeszkedik szervesen a közoktatási rendszer egészének fejlesztésébe, az elképzelés megvalósíthatatlan. (Szekszárdi Júlia)

Kell-e osztályfőnök, illetve osztályfőnök kell-e? Valóban ez-e a pedagógiai munka csúcsa, vagy csupán egy rengeteg nyűggel járó és lesajnált mindenes szerep? Igénylik-e szülők és diákok, hogy legyen egy az osztályért felelős pedagógus az iskolában? S ha egyáltalán szükség van manapság erre az iskolai szereplőre, mi a dolga, miben áll a felelőssége? Ilyen és hasonló kérdésekről szólt a kerekasztal-beszélgetés, amely teljes egészében megtekinthető a Pedagógia Online Webináriumában.(Szekszárdi Júlia)

Hadd higgyem azt, hogy az osztályfőnökség a tanári munka csúcsa – írja Achs kollégánk egy megjelenés előtt álló könyvében. Az erről szóló könyvfejezettel indítjuk el a felkészülést a január 31-i kerekasztal-beszélgetésre (részletes információk minderről a pedagógia-online honlapon találhatók).

2010 nyarán számos képzést vezettünk a határontúli pedagógus szövetségek meghívására, melyek célja – a kompetenciák fejlesztésén túl – az élménypedagógia eszköztárának megismerése, a tapasztalati tanulás összetevőinek tudatosítása, a hétköznapi pedagógiai gyakorlatban alkalmazható élménypedagógiai módszerek sajátélményű megtapasztalása volt.

Címkék:
   

Olyan könyv, amire nehéz azt mondani, hogy nincs rá idő. Mint egy körhinta. Senki nem mondja, hogy szívesen mennék a Vidám Parkba, de nincs időm rá. Szédítő! Sorra jönnek igazi tanárok, és mesélnek. Mondanám: tanítanak, de mégsem. Legalábbis nem a hagyományos értelemben. Ők valóban mesélnek, és együtt gondolkodnak velem.

Új nevelési kézikönyv osztályfőnököknek Könyvheti PszichoFesztivál a Rádayban

Az idei Ünnepi Könyvhét specialitásaként a pszichológiával kapcsolatos könyv- és folyóirat-kiadás kiemelt „vendégként” jelent meg. A pszichofesztiválon egyesületünk, az OFOE is lehetőséget kapott a nevelés problémáiról folytatott pódiumbeszélgetésre és születésnapi kötetünk bemutatására.

Címkék:
   
Mindennapi Pszichológia

Hogyan kezeljük az iskolai, tanórai, tantestületen belüli konfliktushelyzeteket? Milyen a jó konfliktuskezelés? Hogyan válunk képessé a megoldások megtalálására? Mindehhez nyújt segítséget 30 órás akkreditált tanfolyamunk.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.08.22.
Most szép lenni katonának! Szekszárdi Júlia írása
Hogyan lehet egy életérzésre nevelni? Bármilyen tantárgy keretében? Itt bizony egy kötelező ideológia érvényesítésének szándékáról van szó, ami a diktatúrák sajátja. A hazaszeretet...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2017.08.21.
"Nem érjük be az értesülésekkel": kérdésekkel bombázza Csépe Valériát több szervezet
"A Nemzeti Alaptanterv kérdése országos jelentőségű ügy, közoktatásunk, gyerekeink jövője múlik rajta. Annak érdekében, hogy állampolgárként és a szakma képviselőiként mi is vállalhassuk...
(Forrás: Eduline)
--
2017.08.21.
A török puccskísérlet bekerül a törökországi honismereti tankönyvbe
Az incidens feldolgozására hat oldalt különítettek el a szerzők. A diákok ebben a fejezetben megismerkednek a puccs, az áruló, a kegyetlenség és a vértanúság fogalmával. Az összeesküv...
(Forrás: Hír ma)
--
2017.08.21.
Tankönyv készült testnevelésből - nem nálunk
Liviu Pop oktatási miniszter azt nyilatkozta, hogy azt „a román akadémia és az egyetemi szakoktatók javaslatai alapján állították össze és ez nem jelenti azt, hogy a gyerekek nem mozogni...
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.08.19.
A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete szerint a Nemzeti alaptanterv újragondolásáig "szüneteltetni kell" a PISA mérésekben való részvételt, mert nemzetközileg is lejáratják a magyar gyerekeket
Közleményt adott ki az MSZOE, amiben felteszik a kérdést, hogy kik a felelősek a magyar tanulók nemzetközi kudarcáért? Majd rögtön meg is válaszolják: "egyértelmű, hogy azok a pedagógusok...
(Forrás: 444.hu)
--
2017.08.19.
A Kőszívű utcai csillagok, avagy hogyan vegyük el a gyerekek kedvét egy életre az olvasástól?
De ha elfogadjuk a Kakucsi Általános Iskola hitvallását, miszerint a cél “megszerettetni az olvasást úgy, hogy az öröm legyen és élvezet” (kiemelés az eredetiben), és ezt a nemes célt...
(Forrás: 444.hu)
--
2017.08.18.
Csak nyerhet az a fiatal, aki hiányszakmát tanul
Sajnálom azt a 33 ezer fiatalt, akiknek nem sikerült a felvételijük a felsőoktatásba, mert ha egy részük a szakképzést választja, akkor most egy sikeres életpályamodell első szakaszát teljes...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2017.08.18.
Közösen dönthetnek a pedagógus-érdekképviseletek
Még augusztusban egyeztet a két legjelentősebb pedagógus-szakszervezet egymással arról, hogy a jövőben részt vegyenek-e a kormány köznevelés-stratégiai kerekasztalának a munkájában –...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.08.17.
Rossz a szülők véleménye az iskolai nyelvtanulásról - videó
Az ATV Start vendége a Szülői Hang képviseletében Miklós György.
(Forrás: atv.hu)
Utolsó üzenetek:
  Leiner Károly

Kedves Zsófi!
Általánosan: a befogadó nyilatkozattal az iskola hivatalosan is igazolja, hogy a tanuló felvételt nyert az intézménybe. Ezzel természetesen vállalja a tanuló törvényben előírt ellátását is - tehát mindenképpen el kell látnia. Kérdéséből nem derül ki, hogy a tanuló SNI vagy BTMN szakvéleménnyel rendelkezik-e és az sem, hogy a "szegregáló iskola" alatt gyógypedagógiai intézményt ért-e. Ha pontosabb választ szeretne, akkor részletes emailben fejtse ki bővebben a kérdését és szívesen válaszolok a megadott email címen.
Üdvözlettel

--
  Zsófi

Kedves OFOE!

A kérdésem a következő: van-e valamilyen jogszabályi háttere annak az esetnek mikor egy újonnan nyíló osztályba nem sikerül (a közzététel ellenére) megfelelő számú (gyógy)pedagógust találni (szegregáló iskola esetén). A befogadó nyilatkozattal rendelkező gyerekeket mindenképpen el kell látni, vagy hogyan működik ez? Válaszukat előre is köszönöm!

--
  OFOE

Kedves Ági! Nem találunk ide vonatkozó jogszabályt. De például az Erzsébet táborban 10 gyerekhez egy pedagógus alkalmazható. Ez így lehet minden esetben. Ha csak egy csoport van(bármilyen létszámmal) mindig kell két felnőtt, hiszen bármi történhet, és a csoport nem maradhat gazdátlanul. Ha találunk jogszabályt, azonnal tájékoztatunk.

--
  Ági

Kedves OFOE! Hol találom meg azt a jogszabályt, melyben leírják: nyári táborban hány fő gyermekhez mennyi pedagógus foglalkoztatható? Pl: ha a 20 fővel elmennénk iskolán kívül, vagy strandra, vagy kirándulni? (közlekedésnél:10 gyermek után számolnak 1 főt...) A választ nagyon köszönöm, és nagyon várom!

--
  OFOE

Kedves Angéla! Sajnos nem tudunk ilyen ajánlásról.

--
  Papfalusi Angéla

Tisztelt Osztályfőnök!

Érdeklődni szeretnék, hogy létezik-e valamilyen ajánlás a szakgimnáziumi (egykori szakközépiskolai) osztályfőnöki órák helyi tantervéhez, mert a kerettantervek nem tartalmaznak erre vonatkozó szabályozásokat. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Papfalusi Angéla

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Tanári végzettséggel lehet működni tanítói munkakörben, feltételezhetően az ebédeltetést és a játéktevékenységet is felügyelheti, akinek pedagógus végezettsége van. Részletesebb tájékoztatás található ezen a linken.

--
  Mammma

Tisztelt Osztályfőnök!
A következő kérdéssel fordulok Önhöz. Problémát okoz iskolánkban, hogy alsó tagozaton a tanítási órák utáni ebédeltetést illetve játékidőt, ami a napközi előtt van, nem végezheti tanári végzettségű kolléga. A törvény ugye kimondja, hogy alsó tagozaton csak tanító taníthat, de ebben az esetbe inkább a nevelés dominál. Van-e olyan törvény, vagy valami megoldás, hogy ezt a feladatot tanári végzettségű ember végezhesse az alsó tagozaton? Kevés a tanító kolléga. Mi lehet a megoldás?
Köszönöm válaszát!

--
  OFOE

Kedves Erzsa!
Ha pedagógusbeosztásban vagy a papírod szerint, akkor annyi szabadság jár, amennyi a munkaköröd alapján megillet. De ha hivatalosan másképp osztottak be, akkor feltételezhetően kevesebb jár, és ezt nyilván a Munka tv alapján számolják.

--
  Erzsa

Szeretném megkérdezni,hogy magánóvodában is 46 nap szabadság jár az óvónőnek? Vagy a Munka tv.alapján kell csak számolni?
Köszönöm,ha választ kapok.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Laszlo:] @Peter: "Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat a saját kudarcai miatt." Peldaul a "liberalis kormanyzast"? ;)
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[OFOE:] Kedves Dia! Gondolom ez azon múlik, hogy a három év gyakorlatát az itteni intézmény elfogadja-e, és három év után megadja-e a ped1 státuszt. Pontosabb és jogi szempontból napra kész válaszért keresse meg az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálatát.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Péter:] Csilla a lényegre tapintott: "...csodálkozik majd az az utánunk jövő humánerőforrás fejlesztéssel foglalkozó értelmiségi munkás! nem mondanám pedagógusnak! hogy ők honnan jöttek? " Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[DIA:] Üdvözletem kérdezném hogy külföldön megszerzett oklevelem már honosítottam és hogy milyrn minôsítésben alkalmaznának, ha külföldön már van 3 éves pedagógusi tapasztalatom? Csak gyakornok lehetek?
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek