OFOE a Facebook-on
Címkék

OFOE

A konferenciát Farkas Bertalan Péter, a TEMPUS Közalapítvány csoportvezetője nyitotta meg, majd Fábri György, az ELTE PPK dékánhelyettese köszöntötte a résztvevőket. Többek között arról beszélt, hogy a digitális pedagógiával történő folyamatos foglalkozás fontosabb, mint az alakuló trendek leírása, hiszen "mozgó célpontra lövünk", nem lehet előre tudni, hogy milyen változásokat rejt a jövő. A 2012 óta zajló rendezvénysorozat éppen azt bizonyítja, hogy "rajta vagyunk a szeren".

Címkék:
   
Gyorsjelentés a Digitális konferenciáról Digitális pedagógus konferencia

December 4-én a BudapestFilm Zrt-vel közös filmklub keretében a Dragomán György regényéből készült angol-német-svéd-magyar filmet nézzük meg. A főszereplő a 12 éves Djata, akinek apját titkokzatos körülmények között börtönbe zárják, és őt anyjával együtt árulónak bélyegzik. A vetítés utáni beszélgetés vendége Jakab György történelem- és médiatanár.

Címkék:
   

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének megalakulása óta egyik kiemelt célja a hátrányokkal küzdő gyermekekkel és fiatalokkal foglalkozó pedagógusok segítése. Az OFOE könyvek című sorozatunkat is e cél érdekében indítottuk el. A sorozat második darabja: Szabó Anna Míg roppan egy utolsót című műve még megvásárolható a Kabinet Galériában és a Lelkesedés - Tanulás - Szabadság Kiadó webshopjában (SzJ).

Címkék:
   
Leiner Károly: Az én gyerekeim L. Ritók Nóra recenziója Leiner Károly kötetéről Hang – képek Szabó Anna könyvének bemutatójáról Sulyok Blanka recenziója Szabó Anna könyvéről

A hegedűművész Laerte a zenének él, álmai azonban szertefoszlanak, amikor nem válogatják be a nagy presztízsű Sao Pauló-i Állami Szimfonikus Zenekarba. Tanári állást vállal egy nyomornegyedben. Kezdetben bármit megtenne, hogy kiszabaduljon ebből a közegből, egy idő után azonban különleges tehetséget talál a diákjai között, és elkezdi élvezni a tanítást. A filmet követő beszélgetés vendége Pap Gábor, a Vörösmarty Gimnázium zene- és drámatanára, a Trainingspot Társulat vezetője.

Címkék:
   

Az OFOE Budapest Film Zrt-vel közösen szervezett Filmklubjának új évadját Till Attila rendhagyó, a hazai mozikban és a külföldi fesztiválokon is nagy sikert aratott filmjével indítjuk. A nézők a film után az egyik főszereplővel: Fenyvesi Zoltánnal beszélgethetnek. Mindenkit nagy szeretettel várunk az október 4-i vetítésen a Kino Café Moziban.

Címkék:
     

Marieme átlagos fruska a telepen, suli után trécsel és amerikai focizik barátnőivel, otthon a húgát neveli, mert takarítónő anyjuknak nincs rá ideje, tán ereje se. A családfői pozíció mégsem az övé, hanem a bátyé, aki mellett sunyni kell a fejeket, hiszen elég csak egy pimaszabb pillantás, és már repül is a pofon. A helyi csajbanda mellé azért sodródik, mert köztük szóba állhat a sráccal, akibe titokban szerelmes, és aki nem mellesleg a bátyja legjobb barátja.

Címkék:
   

Mivel minden állatot úgy filmeztek le, hogy nem is tudták, hogy felveszik őket, ezért olyan ez a film, mint egy kandikamera, mint egy valóságshow. a szereplők önmagukat adják, vadásznak, gyereket nevelnek, játszanak, alszanak, esznek. Mindezt soha nem látott szépségű tájakon vitték filmre. Nem csak a tájak és a képek gyönyörűek, hanem az időmennyiség is: Európa elmúlt pár tízezer évét vették filmre az alkotók.

Címkék:
   

Az OFOE Budapest Film Zrt-vel közösen szervezett Filmklubjának április 19-i vetítésén A lecke című bolgár-görög filmet nézzük meg. "A történet a norma képviselőjéről: a tanárról szól. Lehetne akár szlovák, lengyel, magyar, ukrán vagy román is. Ebben a filmben ő az, aki ismeri a normákat, és igyekszik betartani, betartatni az iskolában, nem adja, hanem kapja a leckét. A szabályokról azonban – az iskolán kívül is érvényesekről – kevés a tapasztalata. Kevesebb, mint tanítványai egy részének" (Szabó Anna).

Címkék:
   
Ketten egy filmről (Veszprémi Attila és Szabó Anna) OFOE Filmklub – esemény a Facebookon

Március 22-én Hörcher Gábor Drifter című dokumentumfilmjét nézzük meg. A film egy Bakony-vidéki sváb, roma és magyar gyökerű fiatal fiúról szól, aki elhatározza, hogy raliversenyző lesz. A rendező öt éven át szinte együtt élt a családdal, csaknem minden héten elment hozzájuk, megörökítve a mélypontokat, a nehézségeket, az örömöket és a felhőtlen pillanatokat is. A vetítést követően a film rendezőjével beszélgethetnek az érdeklődők.

Címkék:
   

Az OFOE Budapest Film Zrt-vel közösen szervezett Filmklubjának március 1-i vetítésén Fekete Ibolya filmét nézzük meg, a vetítést követő beszélgetésen alkalmunk lesz személyesen találkozni az alkotóval. A négygenerációs történet az 1900-as évek legelejétől a 2000-es évek elejéig követi a szereplők sorsát. A főhősnő, Anya kilencvennégy évet él és huszonhétszer költözik életében. A viharos természetű és példás veszélyérzettel megáldott nő végigvonszolja a férjét meg a lányát a fél országon, valahányszor veszélyt szimatol.

Címkék:
   

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete immár 15 éve az iskolai nevelés elméleti és gyakorlati kérdéseivel foglalkozik; célunk, hogy elősegítsük, gazdagítsuk az ezekkel kapcsolatos folyamatos és széles körű információcserét. Az újév kezdetén áttekintjük, hogy mi mindent tettünk 2015-ben, és beszámolunk a közeljövő terveiről.

Digitális nemzedék konferencia 2015 A BizArt Company az OFOE szakmai napján Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete – Szakmai nap Digitális pedagógus konferencia 2015 –Követjük vagy irányítjuk a változást? Az OFOE portál 2015-ös sikerlistája OFOE Filmklub 2015

Az OFOE Budapest Film Zrt-vel közös filmklubja a következő félévben kéthetenként szervez találkozót a Kino Caféban. Szeretettel várunk minden érdeklődőt.

Címkék:
     

A január 12-i vetítésen egy 2014-ben készült magyar filmet nézünk meg. (Forgatókönyvíró és rendező: Zomborácz Virág.) A történet szerint Mózes pszichés problémákkal küzd, mely az apjával való kapcsolatán alapul: a fiú képtelen megfelelni apja elvárásainak, aki mindenáron "férfit" akar faragni belőle. A lelkész apa azonban váratlanul meghal, s szelleme követni kezdi Mózest.

Címkék:
   

A Budapest Film Zrt-vel közös filmklubunkban a 2014/2015. tanév második felében folytatódott felnőtteknek gyerekekről szóló sorozat hat első sorban kamaszokról szóló filmmel. Szeptembertől olyan sikeres hazai alkotásokat láthattunk, melyek tökéletesen alkalmasak arra, hogy formanyelvükkel, látásmódjukkal, történetükkel a fiatalabb generációkat is megszólítsák.

Filmek felnőtteknek gyerekekről OFOE Filmklub 2014 Suli-mozi

A filmklub évadzáró igazi vakációs filmje egy üdítő vígjáték kamaszokról, akiknek elegük lesz a felnőttekből, és úgy döntenek, hogy az erdőbe szökve szabadon, s reményeik szerint senkitől sem háborgatva alakítják ki a saját királyságukat. Szeretettel várunk minden érdeklődőt: szülőt, pedagógust, diákot.

Címkék:
   

Peer Krisztina frissen megjelent kötetében érintett szülők, valamint szakemberek folytatnak párbeszédet a szerzővel, ezzel is kitágítva a valóságot, kézzelfoghatóvá téve az olvasó számára a témát. És nem utolsósorban, jelezve az érintett olvasó számára, hogy nincs egyedül. (Földes Petra)

Április 18-án, szombaton 14:00 órától megrendezésre kerül az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének szakmai napja. A szakmai nap keretében Dr. Gyarmathy Éva Figyelem, fegyelem, multitasking címmel tart előadást. Ezt követően a BizArt Company "Kérem vissza az életem" című darabját tekinthetik meg a látogatók.

Címkék:
       
A magyar iskola halott, és egyre több kárt okoz OFOE Szakmai Nap a Facebook-on BizArt Company - Kísérleti színház Careamic alapítvány

A Sráckor arra vállalkozott, amire eddig film még nem: 12 éven keresztül forgatták Texasban, a szereplők sok jelenetben improvizálnak és látunk egy fiút felnőni, aki az első kockák alatt még csak 6 éves. Látjuk a maga valóságában. Az OFOE Filmklub következő vetítésén: március 3-án a Kino Caféban látható.

Címkék:
   
Az esemény Facebook-oldala

Az OFOE Filmklubban január 13-án a Mi vagyunk a legjobbak! című svéd filmet nézzük meg. Ajánlom ezt a holisztikusan bájos, lényegre törő átélés-filmet mindenkinek, aki szerint a kamaszokkal nagyobb a baj, mint a felnőttekkel. Ajánlom azoknak is, akik ezt fordítva érzik, és azoknak is, akik szerint ez az összehasonlítás hülyeség.(Veszprémi Attila)

Címkék:
   
Az esemény Facebook oldala Józsa István: A isteni fátyol

A BudapestFilm Zrt-vel közösen szervezett filmklub második évadában tíz film került bemutatásra. Jó szívvel ajánljuk bármelyiket pedagógusoknak és szülőknek, hiszen amellett, hogy fontos és időszerű témákat vetnek fel, lehetőséget adnak különböző életkorú gyerekek, fiatalok alaposabb megismerésére. (Szekszárdi Júlia)

Címkék:
             
OFOE Filmklub 2013 Suli-mozi Suli-mozi a Facebookon

A 17 éves Lore négy testvérével marad egyedül a 2. világháborút elvesztő, romjaiban álló Németországban. A fiatal lány egyik pillanatról másikra válik felnőtté, és a menekülés viszontagságai között szembesül szüleinek a nemzetiszocialista múltjával. (Vincze Beatrix)

Címkék:
   
A filmklub a Facebook-on

"Hatalmas lehetőséget jelent egy értő pedagógus, hogy módja van egy csoport fejlődését megalakulásától a megszűnéséig nyomon követni, a pozitív folyamatokat erősíteni, a negatívokat ellensúlyozni, az adott kortárscsoportot mint a nevelés eszközét felhasználni" (Wéber Anikó)

A film a spanyol író Juan Mayorga Fiú az utolsó sorban című drámájának filmadaptációja, a San Sebastian Nemzetközi Filmfesztivál Arany Kagyló díjas alkotása. Október 7-én, 17.30-kor látható az OFOE Filmklub vetítésén, a KINO Moziban.

Címkék:
   

Október 7-én újra indul az OFOE és a Budapest Film Zrt. közös filmklubja. A vetítések általában az adott hónap első keddjén 17.30-kor kezdődnek. A helyszín ezúttal is a Kino Cafe mozi (1137 Bp., Szent István krt. 16.).

Címkék:
         
Filmek felnőtteknek gyerekekről

Kedves Látogatóink! Tájékoztatjuk Önöket, hogy honlapunk július 15-től augusztus 15-ig szünetel. A sajtófigyelő és az interaktív rovatok ez idő alatt is működnek.

Címkék:
   

A film a második világháború idején túlélni igyekvő ikerpár megrázó története. A gyerekeknek magányosan, éhezve és fázva vezetik naplójukat a nagy füzetbe, s lejegyzik annak állomásait, ahogyan a túlélés érdekében tudatosan, szélsőséges eszközökkel megedzik testüket és lelküket. A nagy füzet parabola arról, hogy milyen pusztító hatással van a háború és a magára hagyottság a gyermeki pszichére. (Kele Fodor Ákos)

Címkék:
     

Elbúcsúztattunk egy nehéz és eseménydús évet, itt van tehát a hagyományos számvetés ideje. Ezért tekintem át, hogy miként tükröződnek az egyesületi honlapon az elmúlt esztendő eseményei, problémái, gondolatébresztő kérdései. Tematikus rendbe szedtem a tartalmakat, mivel így talán jobban áttekinthető, mintha csupán a kronológiát venném alapul. (Szekszárdi Júlia)

Április 7-én, vasárnap az OFOE Műhely az Orczy Kalandparkba költözik. Az aktív pihenés mellett izgalmas szakmai programokkal várjuk a látogatókat. A kalandpark trénerei, animátorai mellett saját kollégáink is készülnek játékokkal. S hogy a játékon és feltöltődésen kívül mire jó mindez, hogy mi közünk is van pedagógusként a kalandparkhoz, azt igyekszünk ebben az írásban elmondani… (Földes Petra)

Orczy kalandpark 2011. Élménypedagógia: módszerek a személyes és szociális készségek fejlesztésére Nyári kalandozás a határon túl Környezetvédelmi kalandfüzet II.: Nagy indiánkönyv

Az osztályfőnök jelenleg szinte az egyetlen olyan pedagógus a tantestületben akinek dolga lenne a személyesség garantálása. Aki segít abban, hogy a gyerek otthonosan és biztonságban érezze magát az iskolában. Mióta az osztályfőnöki szerep elerőtlenedett, a személyesség, főleg a középiskolákban (kutatási adatokkal is igazolhatóan) gyengült. Sajnos az osztályfőnök egyre ritkábban számít bizalmi személynek, csökken azoknak a tanulóknak az aránya, akik személyes problémáikkal hozzá fordulnak. (Szekszárdi Júlia)

Folyamatos egyesületi tevékenységek: az osztalyfonok.hu honlap gondozása, karban tartása, fejlesztése, interaktív rovatok moderálása, sajtófigyelő napi frissítése. Igényeknek megfelelő szakmai szolgáltatások biztosítása (tanácsadás, konzultáció, továbbképzés). Az osztályfőnöki munkával, az iskolai neveléssel és az aktuális közoktatás-politika ezeket érintő kérdéseivel kapcsolatos diskurzusok kezdeményezése, illetve részvétel az interneten megjelenő szakmai beszélgetésekben, vitákban.

Címkék:
 

Megvolt az Underground Kiadóval közös könyvbemutatónk az ökohajón. A nap sütött, a Duna hullámzott alattunk, és Achs Karcsi drámásai fantasztikus előadást produkáltak, majd bemutatkoztak a szerzők. Hogy érezhessetek valamit a hangulatból, íme egy válogatás a fotókból!

Meghívó az OFOE és az Underground Kiadó könyvbemutatójára Underground Kiadó Hogy lehet még egyáltalán iskoláról beszélni?

A koncepció célkitűzésével, a pedagóguspálya modell létrehozásának jelentőségével egyetértünk. Attól tartunk azonban, hogy amennyiben a feltételek nem változnak, tehát nem biztosított a finanszírozás és a tervezett folyamat nem illeszkedik szervesen a közoktatási rendszer egészének fejlesztésébe, az elképzelés megvalósíthatatlan. (Szekszárdi Júlia)

Kell-e osztályfőnök, illetve osztályfőnök kell-e? Valóban ez-e a pedagógiai munka csúcsa, vagy csupán egy rengeteg nyűggel járó és lesajnált mindenes szerep? Igénylik-e szülők és diákok, hogy legyen egy az osztályért felelős pedagógus az iskolában? S ha egyáltalán szükség van manapság erre az iskolai szereplőre, mi a dolga, miben áll a felelőssége? Ilyen és hasonló kérdésekről szólt a kerekasztal-beszélgetés, amely teljes egészében megtekinthető a Pedagógia Online Webináriumában.(Szekszárdi Júlia)

Hadd higgyem azt, hogy az osztályfőnökség a tanári munka csúcsa – írja Achs kollégánk egy megjelenés előtt álló könyvében. Az erről szóló könyvfejezettel indítjuk el a felkészülést a január 31-i kerekasztal-beszélgetésre (részletes információk minderről a pedagógia-online honlapon találhatók).

2010 nyarán számos képzést vezettünk a határontúli pedagógus szövetségek meghívására, melyek célja – a kompetenciák fejlesztésén túl – az élménypedagógia eszköztárának megismerése, a tapasztalati tanulás összetevőinek tudatosítása, a hétköznapi pedagógiai gyakorlatban alkalmazható élménypedagógiai módszerek sajátélményű megtapasztalása volt.

Címkék:
   

Olyan könyv, amire nehéz azt mondani, hogy nincs rá idő. Mint egy körhinta. Senki nem mondja, hogy szívesen mennék a Vidám Parkba, de nincs időm rá. Szédítő! Sorra jönnek igazi tanárok, és mesélnek. Mondanám: tanítanak, de mégsem. Legalábbis nem a hagyományos értelemben. Ők valóban mesélnek, és együtt gondolkodnak velem.

Új nevelési kézikönyv osztályfőnököknek Könyvheti PszichoFesztivál a Rádayban

Az idei Ünnepi Könyvhét specialitásaként a pszichológiával kapcsolatos könyv- és folyóirat-kiadás kiemelt „vendégként” jelent meg. A pszichofesztiválon egyesületünk, az OFOE is lehetőséget kapott a nevelés problémáiról folytatott pódiumbeszélgetésre és születésnapi kötetünk bemutatására.

Címkék:
   
Mindennapi Pszichológia

Hogyan kezeljük az iskolai, tanórai, tantestületen belüli konfliktushelyzeteket? Milyen a jó konfliktuskezelés? Hogyan válunk képessé a megoldások megtalálására? Mindehhez nyújt segítséget 30 órás akkreditált tanfolyamunk.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.09.23.
Igenis hazugság. Nahalka István válaszával folytatódik az érettségivita
Nem a hiúságom okozta az elkeseredésemet, talán az nincs is nekem, hanem a „dologgal” szembeni érzéketlenség, a „kit zavar, hogy az egész úgy ahogy van rossz, hiszen működik” elgondol...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.09.23.
Érettségi: tényleg hazugság? Radó Péter írása
Az a sajátos helyzet van, hogy Nahalka István tanulmányának – az e három problémacsokor kapcsán általa leírtaknak – szinte minden egyes mondatával egyetértek. Amivel nem értek egyet, az...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.09.23.
Én nem vagyok magyar? Trencsényi László írása
A minap Juhász Dánielnek adtam interjút az óvodai nevelésbe rendeletileg betoldott „nemzeti nevelés” kérdéséről. Vitám volt a rendelettel magával, szellemével, nemzetképével, nevelé...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.09.23.
NAT-kalauz aggódó szülőknek
Az Oktatás 2030 Tanulástudományi Kutatócsoport mintegy száz fős, pedagógiai szakértőkből, pszichológusokból és gyakorló tanárokból álló csapata egy éven át tartó kutatási-fejleszt...
(Forrás: Kölöknet)
--
2018.09.23.
Bebizonyosodott: a tanárok többsége diszkriminál az órákon
Súlyos következtetésekre jutott egy nemrég zárult, négy ország tanárait vizsgáló kutatás: a magyartanárokra kiterjedő vizsgálat azt állapította meg, hogy a tanárok komolyan diszkrimin...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2018.09.23.
Ismét lehet pályázni a Klebelsberg Képzési Ösztöndíjra
A programra azok jelentkezhetnek, akik az egységes, osztatlan tanárképzésre, illetve gyógypedagógia alapképzési szakra nyertek felvételt, vagy a pályázat benyújtásának időpontjában má...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.09.23.
Helyettesítenek, ingáznak, elfogynak
Folytatódik a számháború a pedagógushiány ügyében, a Klebelsberg Központ (KK) a héten is cáfolta, hogy országos problémáról lenne szó, de a mindennapi tapasztalatok egészen mást mutatnak...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.09.23.
Ahogy gyilkosnak sem születik senki, úgy iskolai zaklatónak sem
Schwechtje Mihály az új Terápia-évad nem éppen vidám epizódjainak rendezése, és egy kiváló, gyerekkereskedelemről szóló rövidfilm (Aki bújt, aki nem) után első nagyjátékfilmjével...
(Forrás: 24.hu)
--
2018.09.23.
Ingázó tanárokkal töltik fel az iskolákat, de ez mindenkinek rossz
Vannak tanárok, akik naponta ingáznak a sajátjuk mellett két-három másik iskolába, akár ötven kilométeres távokat is megtéve. Közben az ő iskolájukba is járnak utazó tanárok, hogy kip...
(Forrás: abcug.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
  Szász Orsolya

Kedves OFOE Szerkesztőség!

Szakiskolában tartok gyakorlati órát középfokú végzettséggel közalkalmazottként. Kérdésem az lenne, kaphatok-e osztályfőnöki megbízást, illetve dönthetek-e annak elfogadásáról.

Köszönettel,
Orsolya

--
  H. Róbert

Tisztelt Szerkesztők!

Gyermekünk szeptembertől kezdi az általános iskolát, ahol két elsős osztály (15-15 fő) indul.
Volt óvodás csoporttársai valamennyien (9 fő) egy osztályba kerültek, kivéve fiunkat, aki a másik elsős osztályba lett beosztva.
Számunkra, szülőknek érthetetlen a döntés, a gyermek sírva fogadta. 3 év összetartó óvodai közösség után, kialakult barátságok után, csalódással kell kezdenie az amúgy sem könnyű iskolakezdést.
Kérdésem: milyen szempontokat kell figyelembe vennie egy iskolai vezetőnek az oszályok összeállításakor? Miért nem szempont az egyszerűbb, zökkenőmentes beilleszkedés, a gyermek szempontjait is figyelembe vevő osztálybeosztás?
Tiltakozhat-e a szülő hivatalosan az osztálybeosztás ellen, és ha igen, milyen fórumokon? (ha minden igaz a beosztást maga az iskolaigazgató készítette). Amennyiben lehetőség van rá, köteles-e az iskola figyelembe venni a szülő hivatalos kérését az osztály beosztással kapcsolatban?
Köszönöm válaszukat,
Róbert

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek