OFOE a Facebook-on
Címkék

pályázat

Az ENSZ 2015 szeptemberében indította útjára a "Project Everyone" kampányát, amelyben a Világ Legnagyobb Tanórája keretében a 17 Globális Célt szeretné megismertetni a gyerekekkel. A kezdeményezéshez világszerte számos ország, köztük Magyarország is csatlakozott. A Világ Legnagyobb Tanórája idén negyedik alkalommal kerül megrendezésre.

2018. december – 2019. június között a MáSzínházban ismét lehetőséget biztosítunk diákközösségek számára, hogy kedvezményes feltételekkel vegyenek részt a KépMás – Próbálom túlkiabálni magam című inkluzív színházi előadáson és az előadáshoz kapcsolódó előkészítő és feldolgozó foglalkozásokon. Pályázzatok és legyetek része valami MÁSnak!

Képmás. A MáSzínház pályázata középiskolai osztályoknak Elfogadva egymást. Integrációs drámatábor, 2016

Kedves Osztályfőnökök! Mint nyilván Önök is tudják: ismét kiírásra került a Határtalanul program, lehet pályázni rá. Ehhez kínálunk segítséget! Ne szalassza el a lehetőséget! ("Kirándul az osztály" csoport)

Második alkalommal hirdet pályázatot a MáSzínház KépMás – Próbálom túlkiabálni magam inkluzív előadásának térítésmentes megtekintésére középiskolai osztályoknak. A dráma, amelyben három értelmi fogyatékossággal élő és két ép színésznő játszik, a női szerepek és a fogyatékosság viszonyát járja körül. A Swimathon kampány keretében több mint 3 millió forintot gyűjtő szervezet az előadást követően egy feldolgozó foglalkozást is tart a diákoknak, szintén ingyenesen. Jelentkezési határidő: 2018. január 19. 22.00 óra.

Facebook oldal

Ki az, akit nem érdekelnek a filmek? És a pénzügyek? A Pénziránytű Alapítvány pályázata különleges lehetőséget kínál azok számára, akiket mindkettő egyaránt foglalkoztat. A pályázat benyújtási határideje 2017. március 20.

Címkék:
     

A nemzetközi Pénz7 rendezvénysorozat részeként került meghirdetésre a BankVelem PénzOkos Kupa országos tudáspróba általános iskolásoknak. A BankVelem PénzOkos Kupa háromfordulós verseny A nyertes csapat minden tagja egy Xbox One konzolt kap ajándékba. Az Iskola és a Felkészítő Tanár sem marad díjazás nélkül.

A BankVelem Osztálykirándulás tervező pályázat keretében a nyertes osztályok megnyerhetik álmaik kirándulását. A pályázó alsó illetve felső tagozatos osztályok közül az 1-1. helyezett osztályok kirándulását finanszírozzák. A 2. és 3. helyezett osztályok sem maradnak jutalom nélkül! Számukra egy kiválasztott programra biztosítják a belépőjegyeket.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás. A pályázat beküldési határideje 2016. november 9.

Az elutasított tanodák névsora is sokkoló volt, de a nyerteseké nem kevésbé. Mi, akik az esélyteremtés terén dolgozunk, hálózatoknak vagyunk tagjai, szakmai fórumokon vagyunk jelen, publikálunk, tapasztalatot cserélünk, rálátásunk van az egész ország területén az esélyegyenlőségre, értetetlenül néztük az ismeretlen nyerteseket, némelyik tíznél több nyertes tanodapályázattal (L. Ritók Nóra).

Címkék:
         

Egyénileg vagy kétfős csapatba szerveződve pályázhat minden 1996. október 1. és 2003. augusztus 31. között született fiatal, aki még nem kezdte meg felsőoktatási tanulmányait. Pályázhatnak határon túli magyar fiatalok is.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás. A pályázat beküldési határideje 2016. szeptember 28.

A digitalismodszertar.tka.hu oldalon elérhető adatbázisban a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő módszertani ötletek tehetők közzé az IKT-eszközök tanórai vagy tanórán kívüli, kreatív alkalmazása kapcsán. A szakértői értékelés alapján a legjobb ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak, amelyet a novemberi digitális konferencián osztunk majd ki.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás. A pályázat beküldési határideje 2016. április 26.

A Budapesti Fesztiválzenekar évek óta szervez filmversenyt középiskolás diákok számára, akiknek minden alkalommal más zeneműre kell kisfilmet forgatniuk. Idén a legjobb filmeket bárki ingyen nézheti meg a Fesztiválzenekar filmgáláján 2016. február 26-án 17 órától a Müpában, azt megelőzően 16 órától pedig egy interaktív filmworkshopot is tartanak Ujj Mészáros Károllyal, a Liza, a rókatündér rendezőjével.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás. A pályázat beküldési határideje 2015. november 23.

Korábban jeleztük, hogy hamarosan kiírjuk a 2015/2016-os tanév első pályázatát, aminek keretében ismét lehetőséged nyílik neked és osztályodnak, vagy iskolátok egy másik diákközösségének jelentkezni hozzánk egy-egy színházi nevelési előadásunkra. A korábbi NYITVA! pályázatainkat felváltja a Nyitott Bazár... (Nyitott Kör Egyesület)

Egyénileg vagy kétfős csapatba szerveződve pályázhat minden 1995. október 1. és 2002. augusztus 31. között született fiatal, aki még nem kezdte meg felsőoktatási tanulmányait. Pályázhatnak határon túli magyar fiatalok is.

A július 10. és augusztus 20. között meghirdetetett 2015-ös Felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Digitális Módszertárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. A Felhívásra jelentkezők feltöltött módszertani anyagait szakértők értékelik, melyek közül a legjobbnak ítélt ötletek díjat kapnak. A Digitális Pedagógus Díjat elnyerőknek szakmai kiadványainkban és a várhatóan október 17-én, Budapesten megrendezésre kerülő Digitális pedagógus konferencián.

Címkék:
       
Digitális módszertár Digitális Pedagógus

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek – az otthon és az intézmény környezetében történő, elkerülhető balesetek számát csökkentse. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

Magyarország minden általános iskolai tanára elindulhat az összesen 1 millió Ft értékű ösztöndíj pályázaton! A legkiemelkedőbb pályázatokat benyújtó 10 pedagógust fejenként 100.000 Ft ösztöndíjjal jutalmazzuk! Ösztöndíjsorozatunk ezen fordulójának témája a családi költségvetés. A pályázat leadási határideje 2015. május 15.

Címkék:
     

Este emilke érkezik, újra lehet pályázni a mogyoródi futam pénteki szabadedzésére. Tavaly voltunk, imádták! Akkor mindenéle nyilatkozatok kinyomtatása, kiosztása, hogy hétfőre aláírva nálam legyen, mert az új rendszer szerint nem személyesen kell átadni, hanem gyerekenként, egyenként szkennelni. Na mindegy, a nyár közepén – ha nyerünk – láthatom a kisdedeket. És ez legalább tök jó! (DZS)

A pályázat célja: iskolai, tábori keretekben működő programok, aktivitások, alkalmak tervezése és szervezése, amelyek a szünidei olvasást teszik lehetővé, érdekessé és izgalmas szabadidős tevékenységgé, ezáltal népszerűsítve a szünidei olvasást. Továbbá cél, hogy a gyermekek számára ingyenesen elérhetővé váljanak a korosztályuknak megfelelő ifjúsági könyvek, annak érdekében, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek is lehetőséget kapjanak olvasmányélményeik gyarapítására, valamint olvasáskészségük fejlesztésére.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.


A pályázat célja a magyar oktatási intézmények könyvtárainak ellátása a magyar nyelv új, korszerű szótáraival. Egy reprezentatív felmérés eredménye azt mutatja, hogy a hazai iskolai könyvtárak túlnyomó részében sajnálatos módon csak több évtizedes, elavult magyar szótárak találhatók. A TINTA Könyvkiadó pályázatot ír ki iskolai könyvtárak bővítésére, könyv- és szótárállományuk gyarapítására 50%-os kedvezményes áron.

Címkék:
   

Újabb BankVelem pályázatot hirdetett meg a PontVelem Okos program. A legjobb pályázatot benyújtó osztályok megnyerhetik az általuk megtervezett álom osztálykirándulást. A felejthetetlen élmény mellett fontos cél, hogy a diákok részt vegyenek a pénzügyi tervezésben és megismerjék annak fontosságát, pontos menetét.

Meghirdetésre került a PontVelem Kft. két félévre szóló "BankVelem tippek" kapcsolattartó tanári ösztöndíj pályázata. A 10-10 legkiemelkedőbb tanár 100.000 Ft-os ösztöndíjban részesül!

Címkék:
     

A Barankovics István Alapítvány az általános- és középiskolák etikaoktatási gyakorlatainak fejlesztésére, a jó gyakorlatok ösztönzésére pályázatot hirdet pedagógusok részére.

A www digitalismodszertar tka hu oldalon még néhány napig, március 10-ig várjuk a pedagógusok módszertani ötleteinek feltöltését az IKT eszközök kreatív használatával kapcsolatban. (B. Tier Noémi)

Címkék:
       
Digitális módszertár Digitális Pedagógus Díj – 2014-ben is!

Ismét nagy dobásra készül a Pontvelem program! Facebook oldalukon meghirdették AZ ORSZÁG KEDVENC OSZTÁLYA versenyt, amelyre bármelyik általános iskolai osztály nevezhet, illetve bárki nevezheti kedvenc osztályát az említett közösségi oldalon.

A pályázat célja a magyarországi oktatási intézmények könyvtárainak ellátása a magyar nyelv új, korszerű szótáraival. Egy reprezentatív felmérés eredménye azt mutatja, hogy a hazai iskolai könyvtárak túlnyomó részében sajnálatos módon csak több évtizedes, elavult magyar szótárak találhatók. A TINTA Könyvkiadó pályázatot ír ki, hogy a magyar közoktatásban széles körben elérhetőek legyenek a magyar nyelv mai állapotát leíró új szótárak. A TINTA Könyvkiadó szótárai közül többet a Magyar Tudományos Akadémia Szótári Munkabizottsága Kiváló Magyar Szótár díjjal tüntetett ki.

Címkék:
     

A Prezi az utóbbi időben aktívan tesz a programozás népszerűsítéséért, új kezdeményezésük, a Coding girls pedig a lányokat veszi célba. A jelmondat: Van, ami fiús, van, ami csajos, de a programozás nem ilyen! A programra olyan, a matematika és/vagy informatika iránt érdeklődő középiskolás lányok jelentkezését várják, akik 2015/2016-ban főiskolán vagy egyetemen szeretnének majd továbbtanulni, és már most szívesen megismerkednének a programozás alapjaival.

Címkék:
     
Coding girls - változtasd meg a jövőt!

A jövőben Norvégiába, Izlandra vagy Liechtensteinbe is utazhatunk tanulmányi célú tapasztalatszerzésre az EGT Alap támogatásával. Tavasztól a közoktatásban, felsőoktatásban, valamint szakképzésben érintett intézmények pályázhatnak különböző együttműködések megvalósítására. Az EGT Alap új forrásokat jelent a hazai oktatás számára, és mintegy 3 millió euró keretösszegből biztosítja a diákok és tanárok mobilitását.

Címkék:
   

A közel fél éve működő Szalay Diákpályázati Klub 2014-ben 2 vadonatúj pályázattal érkezik a 10-17 éves diákok számára. A kisebb, egyéni pályázat farsangi jelmezek, arcmaszkok saját kézzel történő készítését tűzte ki célul, míg a nagyobb, csoportos pályázatra az iskolák teljes egészségprogramjának az elkészítését várják a diákoktól.

Alkoss, szárnyalj, szalayzz!

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

A legkreatívabb osztályt keresi a Nebuló iskolaszer márka. A Facebook oldalukon meghirdetett nyereményjátékra iskolai osztályok jelentkezhetnek egy sajátkészítésű festménnyel, rajzzal vagy egyéb kreatív alkotással. A fődíj pedig egy minden igényt kielégítő osztálykirándulás a bakonyi Sobri Jóska Kalandparkba.

Címkék:
     

Mindenre képesek vagyunk a sikerért, és azoknak a gondoknak a szőnyeg alá söpréséért, amelyekkel szemben eszköztelenek vagyunk. Elnézzük a hiányzást, a kompetencaimérésen csúsztatunk, olyan is van, aki félévi jegyeket is hamisít. Csak az látszódjon, hogy minden rendben van. Az adminisztrációban nem érhető tetten a baj, és, ha látogatók jönnek, még mindig képesek vagyunk remek kirakat-órákat, műsorokat, bemutatókat csinálni. Akikkel nem boldogulunk, azok meg akkor szabad napot kapnak. A vezetők (politikusok) megnézik, ez remek, mondják, haladunk, fejlődünk, na ugye. (L. Ritók Nóra)

A nagy sikerű első országos diákpályázat után a Szalay Diákpályázati Klub új, karácsonyi pályázatai megjelentek. A Szalay Diákpályázat Klub létrejöttével olyan sokrétű információs tartalmú platformot kaphatnak a tanulók, ahol az érdekességeken túl játszhatnak, illetve pályázhatnak olyan nyereményekért, mint például ingyenes osztálykirándulás, értékes könyvek, vásárlási utalványok, koncertjegyek.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

A program célja, hogy a pedagógusokkal összefogva a 7-14 éves korú gyermekek körében csökkentse a megelőzhető gyermekbalesetek számát.  A program a gyermekek veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, alakítani, osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás formájában.

Címkék:
   

Új, diákokat összefogó közösségi oldal jött létre, amely a 10 és 17 éves korosztály számára szól. A Szalay Diákpályázat Klub létrejöttével olyan sokrétű információs tartalmú platformot kaphatnak a tanulók, ahol az érdekességeken túl játszhatnak, illetve pályázhatnak olyan nyereményekért, mint például ingyenes osztálykirándulás, értékes könyvek, vásárlási utalványok, koncertjegyek. És mindezt egy népszerű közösségi oldalon, a facebook-on tehetik meg.

Játssz, nyerj, szalayzz a Facebook-on

Az Erőforrás Alapítvány - United Way Magyarország programjának célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

Címkék:
   

A Biztonságos Iskola Program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

Címkék:
   

A Független Színház fiatalok jelentkezését várja, akik ösztöndíjas tanulókként és szereplőkként részt szeretnének venni egy éves színházi műhelymunkában, melynek során létre hozzuk a „Peer Gynt gyermekei” című előadást. A közös munka során a résztvevők saját élményeit, vágyait is feldolgozva értelmezünk újra egy ma is aktuális világhírű drámát.

Címkék:
       
Független Színház Brutális színház Színház az osztályfőnöki munkában

Beszélgettem valakivel erről. Olyan emberrel, akinek nálam nagyobb rálátása van az uniós pályázatokra. Ó,- mondja - te rosszul gondolod. Itt a cél az, hogy a pénzeket lehívjuk. Hogy ne maradjon bent. A társadalmi hasznosulás most másodlagos. (L. Ritók Nóra)

Igazgyöngy Alapítvány

Szeretsz rajzolni? Várunk szeretettel! A Helka produkció csapata pályázatot hirdet Nyulász Péter: Helka – A Burok-völgy árnyai című regénye kapcsán.

Címkék:
 

A pályázat célja a magyarországi oktatási intézményekben tanuló és kimagasló eredményt elért tanulók év végi könyvjutalmazása magas színvonalú, az alap- és középfokú oktatásban és az önképzésben is jól használható könyvekkel, szótárakkal.

Címkék:
   

A Katedra Online elnevezésű elektronikus tartalomszolgáltatást ajánljuk mindazoknak, akik szeretnének jól tájékozottak lenni a várható oktatáspolitikai változásokkal kapcsolatban, de nincs idejük arra, hogy a szerteágazó hírforrások között keresgéljenek.

Katedra Online

"Egész nap ül a számítógép előtt" – mondják rosszallón a felnőttek, és el sem tudják képzelni, mi is történik valójában. Most Rajtatok a sor! Készítsetek videót arról, hogyan használjátok a web által kínált eszközöket, a digitális technológiákat! A legjobban sikerült alkotást a Digitális Nemzedék Konferencián bemutatjuk, készítőit pedig díjazzuk.

Címkék:
   
Digitális Nemzedék

Hagyományteremtő szándékkal Egészségpedagógus Napot alapított a Béres Egészség Hungarikum Alapítvány. A Nap alkalmából országos  konferenciát szerveztek azzal a céllal, hogy szakmai szervezetekkel karöltve felhívják a figyelmet arra, hogy van még mit tenni a fiatalok egészségfejlesztéséért.

Címkék:
     
Magyar diákok egészségi állapota és az iskola

A pályázatok korát éljük. Ebből tudunk fejleszteni, plusz programokat szervezni, lassan már az alapfeladatot ellátni is.Próbálom nézni mindig azok társadalmi hasznosulását és rendszerbe illeszkedését. De valahogy úgy érzem, ezek a pályázatok nem erről szólnak. Persze tudom, mindennek van haszna. De, biztosan azért, mert a mi projektjeinknek a célcsoportjai általában a hátrányos helyzetűek, mindig úgy mérek magamban, hogy nekik hasznos volt e. (L. Ritók Nóra)

A pályázat célja a magyarországi oktatási intézményekben tanuló és kimagasló eredményt elért tanulók év végi könyvjutalmazása magas színvonalú, az alap- és középfokú oktatásban és az önképzésben is jól használható könyvekkel, szótárakkal.

Címkék:
   
Tinta Könyvkiadó

Kitaláltuk, hogy csinálunk egy novellaíró pályázatot. Már úgyis rég volt ilyen Magyarországon. Két korosztályt céloztunk meg: a középiskolásokat és a főiskolás és egyetemista hallgatókat. Kritériumként annyit adtunk meg, hogy a novellák a középiskolások esetében így végződjenek: "és ekkor megszólalt a csengő". A felsőoktatásban részvevők esetében pedig így: "és ez így van jól".

Underground Kiadó És ekkor megszólalt a csengő És így van ez jól

Kedves Osztályfőnökök! Az UWC Magyarországi Egyesülete szeretettel meghívja a tizedikes és tizenegyedikes diákokat a budapesti Eötvös Collegiumban (Budapest, XI. kerület, Ménesi út 11-13.) november 20-án, szombaton, 11:00-tól tartandó központi nyílt napjára külföldi ösztöndíjairól.

Címkék:
 

Örömmel ajánljuk figyelmükbe az idei tanév végén is a tanulmányi kirándulások gyűjtőprogramjaként ismert Országos Osztálykirándulás – Kamaszfesztivál elnevezésű rendezvényünket.

A 2009-es konferenciához hasonlóan a 2011. évi MindenGyerek konferencián is megtalálható lesz az élménypedagógiai sáv.

Címkék:
   

Vannak ugye a nagy központi elhatározások, súlypontozások, stratégiák. Ami megújítja az oktatást. Sikeresebbé, eredményesebbé teszi. Mérhetően, ellenőrizhetően. Valami miatt mégsem működik az elvárásoknak, vagyis inkább a befektetett pénzeknek megfelelően. Persze csak a valóságban. Mert papíron minden rendben van...

Címkék:
     

A Tempus Közalapítvány – a 2009-es rendezvények folytatásaként – regionális műhelymunkákat szervez iskolavezetők és pedagógusok számára, melynek témája a kulcskompetenciák fejlesztésének támogatása az alapfokú nevelés-oktatás első hat évfolyamán.

Címkék:
 

A Kurt Lewin Alapítvány videópályázatot hirdet Magyarországon élő roma és nem roma emberek együttműködésében megvalósuló önkéntes kezdeményezések filmes feldolgozására. Jelentkezési határidő: 2010. július 15.

Címkék:
   

A tanév végi tanulmányi kirándulások gyűjtőprogramjaként ismert, immár hagyományos Országos Osztálykirándulás – Kamaszfesztivált az idén 2010. május 27–30. között rendezik Fonyódligeten. (A Kamaszfesztivál Szervezőiroda felhívása)

Címkék:
   

Pályázatot hirdetünk: tizedik születésnapjára az arculatát méltóképpen kifejező logóval és szlogennel szeretnénk megajándékozni az egyesületet. Várjuk az alkotó kedvű olvasók munkáit!

Címkék:
 

Comenius iskolai együttműködések | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak | Comenius tanárasszisztens fogadása | Comenius előkészítő látogatások | Leonardo da Vinci / Mobilitás | Leonardo da Vinci / Partnerségek | Módszertani ötletgyűjtemény

Címkék:
 

Idén tízéves az OFOE, és tízéves az Osztályfőnök.hu szerkesztősége is. Hogy az egyesület tagjai és a honlap olvasói is velünk ünnepelhessenek, Tíz év, tíz ajándék címmel sorozatot indítunk, melynek első programja az alábbi esettanulmány-pályázat. Várjuk írásaitokat!

Címkék:
 
Esettanulmányok
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.11.14.
Magyarországon oktatni talán, integrálni biztos nem lehet finn módra
„Bármilyen impozánsak is az eredményeik, nem lehet az északi országok oktatási programját egy az egyben magyarországi feltételek közé átemelni” – hangsúlyozta a keddi konferencián...
(Forrás: Qubit)
--
2018.11.12.
Szülők a tanárhiányról: bölcsész tanít matematikát, tesitanár magyart
Az utóbbi időben rengeteg adat látott napvilágot arról, mekkora a pedagógushiány az országban, a kormány azonban hárított. A reakció szerint természetes a fluktuáció, nem beszélhetünk...
(Forrás: 24.hu)
--
2018.11.12.
Pálinkás József: "Igen, a piacgazdaságot meg kell védeni"
Én úgy látom, hogy a digitális fejlesztések inkább az eddigi folyamatok továbbvitelét jelentik majd, semmint alapvető fordulatot a gazdaságban. Olyan folyamatokat és tevékenységeket is gé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.12.
Leszakadás fenyegeti Magyarországot – figyelmeztet az MNB
Átfogó reformokat sürget a Magyar Nemzeti Bank (MNB) annak érdekében, hogy a gazdaság érdemben folytatni tudja felzárkózását Ausztriához képest – ez derül ki a most publikált Növeked...
(Forrás: zoom.hu)
--
2018.11.11.
Igyekeznek csökkenteni a pedagógusok terheit
A köznevelésért felelős helyettes államtitkár szólt arról is, ösztönzik, hogy minél többen válasszák a pedagógusi hivatást, illetve a pályaelhagyók visszavonzásának fontosságáró...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.11.11.
Egyre többen csatlakoznak az ELTE TÁTK-on szerveződő "sztrájknaphoz"
Az ELTE kommunikáció, filmtudomány és esztétika tanszékének oktatói is csatlakoznak az ELTE Hallgatói fórum is lesz az ELTE TÁTK-on. A társadalomtudományi karon november 14-én délelőtt...
(Forrás: Eduline)
--
2018.11.11.
Mészáros Lőrinc: Mi nemcsak labdarúgókat képzünk, hanem embereket nevelünk
„Nemcsak a testet, de a szellemet is építeni akarjuk” – írta a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia oldaAkadémistáink immár nemcsak iskolai műveltséget és labdarúgótudást kapnak, hanem...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.11.
Megint átalakítaná a kormány a szakképzést
Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár szerint az átalakítás célja, hogy a szakképzés vonzó karriert nyújtson a fiatalok számára. Új...
(Forrás: 24.hu)
--
2018.11.10.
Nagyon ideges mindenki – Lovász László: Többször felmerült bennem a lemondás gondolata
Ön tudja értelmezni, hogy mi az a határ, amit a kormány szerint az MTA egyes munkatársai átlépnek? Van ilyen határ egyáltalán?– Elsőre a társadalomtudományok jutnak eszünkbe, pedig a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek