OFOE a Facebook-on
Címkék

pályázat

Ki az, akit nem érdekelnek a filmek? És a pénzügyek? A Pénziránytű Alapítvány pályázata különleges lehetőséget kínál azok számára, akiket mindkettő egyaránt foglalkoztat. A pályázat benyújtási határideje 2017. március 20.

Címkék:
     

A nemzetközi Pénz7 rendezvénysorozat részeként került meghirdetésre a BankVelem PénzOkos Kupa országos tudáspróba általános iskolásoknak. A BankVelem PénzOkos Kupa háromfordulós verseny A nyertes csapat minden tagja egy Xbox One konzolt kap ajándékba. Az Iskola és a Felkészítő Tanár sem marad díjazás nélkül.

A BankVelem Osztálykirándulás tervező pályázat keretében a nyertes osztályok megnyerhetik álmaik kirándulását. A pályázó alsó illetve felső tagozatos osztályok közül az 1-1. helyezett osztályok kirándulását finanszírozzák. A 2. és 3. helyezett osztályok sem maradnak jutalom nélkül! Számukra egy kiválasztott programra biztosítják a belépőjegyeket.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás. A pályázat beküldési határideje 2016. november 9.

Az elutasított tanodák névsora is sokkoló volt, de a nyerteseké nem kevésbé. Mi, akik az esélyteremtés terén dolgozunk, hálózatoknak vagyunk tagjai, szakmai fórumokon vagyunk jelen, publikálunk, tapasztalatot cserélünk, rálátásunk van az egész ország területén az esélyegyenlőségre, értetetlenül néztük az ismeretlen nyerteseket, némelyik tíznél több nyertes tanodapályázattal (L. Ritók Nóra).

Címkék:
         

Egyénileg vagy kétfős csapatba szerveződve pályázhat minden 1996. október 1. és 2003. augusztus 31. között született fiatal, aki még nem kezdte meg felsőoktatási tanulmányait. Pályázhatnak határon túli magyar fiatalok is.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás. A pályázat beküldési határideje 2016. szeptember 28.

A digitalismodszertar.tka.hu oldalon elérhető adatbázisban a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő módszertani ötletek tehetők közzé az IKT-eszközök tanórai vagy tanórán kívüli, kreatív alkalmazása kapcsán. A szakértői értékelés alapján a legjobb ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak, amelyet a novemberi digitális konferencián osztunk majd ki.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás. A pályázat beküldési határideje 2016. április 26.

A Budapesti Fesztiválzenekar évek óta szervez filmversenyt középiskolás diákok számára, akiknek minden alkalommal más zeneműre kell kisfilmet forgatniuk. Idén a legjobb filmeket bárki ingyen nézheti meg a Fesztiválzenekar filmgáláján 2016. február 26-án 17 órától a Müpában, azt megelőzően 16 órától pedig egy interaktív filmworkshopot is tartanak Ujj Mészáros Károllyal, a Liza, a rókatündér rendezőjével.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás. A pályázat beküldési határideje 2015. november 23.

Korábban jeleztük, hogy hamarosan kiírjuk a 2015/2016-os tanév első pályázatát, aminek keretében ismét lehetőséged nyílik neked és osztályodnak, vagy iskolátok egy másik diákközösségének jelentkezni hozzánk egy-egy színházi nevelési előadásunkra. A korábbi NYITVA! pályázatainkat felváltja a Nyitott Bazár... (Nyitott Kör Egyesület)

Egyénileg vagy kétfős csapatba szerveződve pályázhat minden 1995. október 1. és 2002. augusztus 31. között született fiatal, aki még nem kezdte meg felsőoktatási tanulmányait. Pályázhatnak határon túli magyar fiatalok is.

A július 10. és augusztus 20. között meghirdetetett 2015-ös Felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Digitális Módszertárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. A Felhívásra jelentkezők feltöltött módszertani anyagait szakértők értékelik, melyek közül a legjobbnak ítélt ötletek díjat kapnak. A Digitális Pedagógus Díjat elnyerőknek szakmai kiadványainkban és a várhatóan október 17-én, Budapesten megrendezésre kerülő Digitális pedagógus konferencián.

Címkék:
       
Digitális módszertár Digitális Pedagógus

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek – az otthon és az intézmény környezetében történő, elkerülhető balesetek számát csökkentse. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

Magyarország minden általános iskolai tanára elindulhat az összesen 1 millió Ft értékű ösztöndíj pályázaton! A legkiemelkedőbb pályázatokat benyújtó 10 pedagógust fejenként 100.000 Ft ösztöndíjjal jutalmazzuk! Ösztöndíjsorozatunk ezen fordulójának témája a családi költségvetés. A pályázat leadási határideje 2015. május 15.

Címkék:
     

Este emilke érkezik, újra lehet pályázni a mogyoródi futam pénteki szabadedzésére. Tavaly voltunk, imádták! Akkor mindenéle nyilatkozatok kinyomtatása, kiosztása, hogy hétfőre aláírva nálam legyen, mert az új rendszer szerint nem személyesen kell átadni, hanem gyerekenként, egyenként szkennelni. Na mindegy, a nyár közepén – ha nyerünk – láthatom a kisdedeket. És ez legalább tök jó! (DZS)

A pályázat célja: iskolai, tábori keretekben működő programok, aktivitások, alkalmak tervezése és szervezése, amelyek a szünidei olvasást teszik lehetővé, érdekessé és izgalmas szabadidős tevékenységgé, ezáltal népszerűsítve a szünidei olvasást. Továbbá cél, hogy a gyermekek számára ingyenesen elérhetővé váljanak a korosztályuknak megfelelő ifjúsági könyvek, annak érdekében, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek is lehetőséget kapjanak olvasmányélményeik gyarapítására, valamint olvasáskészségük fejlesztésére.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.


A pályázat célja a magyar oktatási intézmények könyvtárainak ellátása a magyar nyelv új, korszerű szótáraival. Egy reprezentatív felmérés eredménye azt mutatja, hogy a hazai iskolai könyvtárak túlnyomó részében sajnálatos módon csak több évtizedes, elavult magyar szótárak találhatók. A TINTA Könyvkiadó pályázatot ír ki iskolai könyvtárak bővítésére, könyv- és szótárállományuk gyarapítására 50%-os kedvezményes áron.

Címkék:
   

Újabb BankVelem pályázatot hirdetett meg a PontVelem Okos program. A legjobb pályázatot benyújtó osztályok megnyerhetik az általuk megtervezett álom osztálykirándulást. A felejthetetlen élmény mellett fontos cél, hogy a diákok részt vegyenek a pénzügyi tervezésben és megismerjék annak fontosságát, pontos menetét.

Meghirdetésre került a PontVelem Kft. két félévre szóló "BankVelem tippek" kapcsolattartó tanári ösztöndíj pályázata. A 10-10 legkiemelkedőbb tanár 100.000 Ft-os ösztöndíjban részesül!

Címkék:
     

A Barankovics István Alapítvány az általános- és középiskolák etikaoktatási gyakorlatainak fejlesztésére, a jó gyakorlatok ösztönzésére pályázatot hirdet pedagógusok részére.

A www digitalismodszertar tka hu oldalon még néhány napig, március 10-ig várjuk a pedagógusok módszertani ötleteinek feltöltését az IKT eszközök kreatív használatával kapcsolatban. (B. Tier Noémi)

Címkék:
       
Digitális módszertár Digitális Pedagógus Díj – 2014-ben is!

Ismét nagy dobásra készül a Pontvelem program! Facebook oldalukon meghirdették AZ ORSZÁG KEDVENC OSZTÁLYA versenyt, amelyre bármelyik általános iskolai osztály nevezhet, illetve bárki nevezheti kedvenc osztályát az említett közösségi oldalon.

A pályázat célja a magyarországi oktatási intézmények könyvtárainak ellátása a magyar nyelv új, korszerű szótáraival. Egy reprezentatív felmérés eredménye azt mutatja, hogy a hazai iskolai könyvtárak túlnyomó részében sajnálatos módon csak több évtizedes, elavult magyar szótárak találhatók. A TINTA Könyvkiadó pályázatot ír ki, hogy a magyar közoktatásban széles körben elérhetőek legyenek a magyar nyelv mai állapotát leíró új szótárak. A TINTA Könyvkiadó szótárai közül többet a Magyar Tudományos Akadémia Szótári Munkabizottsága Kiváló Magyar Szótár díjjal tüntetett ki.

Címkék:
     

A Prezi az utóbbi időben aktívan tesz a programozás népszerűsítéséért, új kezdeményezésük, a Coding girls pedig a lányokat veszi célba. A jelmondat: Van, ami fiús, van, ami csajos, de a programozás nem ilyen! A programra olyan, a matematika és/vagy informatika iránt érdeklődő középiskolás lányok jelentkezését várják, akik 2015/2016-ban főiskolán vagy egyetemen szeretnének majd továbbtanulni, és már most szívesen megismerkednének a programozás alapjaival.

Címkék:
     
Coding girls - változtasd meg a jövőt!

A jövőben Norvégiába, Izlandra vagy Liechtensteinbe is utazhatunk tanulmányi célú tapasztalatszerzésre az EGT Alap támogatásával. Tavasztól a közoktatásban, felsőoktatásban, valamint szakképzésben érintett intézmények pályázhatnak különböző együttműködések megvalósítására. Az EGT Alap új forrásokat jelent a hazai oktatás számára, és mintegy 3 millió euró keretösszegből biztosítja a diákok és tanárok mobilitását.

Címkék:
   

A közel fél éve működő Szalay Diákpályázati Klub 2014-ben 2 vadonatúj pályázattal érkezik a 10-17 éves diákok számára. A kisebb, egyéni pályázat farsangi jelmezek, arcmaszkok saját kézzel történő készítését tűzte ki célul, míg a nagyobb, csoportos pályázatra az iskolák teljes egészségprogramjának az elkészítését várják a diákoktól.

Alkoss, szárnyalj, szalayzz!

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

A legkreatívabb osztályt keresi a Nebuló iskolaszer márka. A Facebook oldalukon meghirdetett nyereményjátékra iskolai osztályok jelentkezhetnek egy sajátkészítésű festménnyel, rajzzal vagy egyéb kreatív alkotással. A fődíj pedig egy minden igényt kielégítő osztálykirándulás a bakonyi Sobri Jóska Kalandparkba.

Címkék:
     

Mindenre képesek vagyunk a sikerért, és azoknak a gondoknak a szőnyeg alá söpréséért, amelyekkel szemben eszköztelenek vagyunk. Elnézzük a hiányzást, a kompetencaimérésen csúsztatunk, olyan is van, aki félévi jegyeket is hamisít. Csak az látszódjon, hogy minden rendben van. Az adminisztrációban nem érhető tetten a baj, és, ha látogatók jönnek, még mindig képesek vagyunk remek kirakat-órákat, műsorokat, bemutatókat csinálni. Akikkel nem boldogulunk, azok meg akkor szabad napot kapnak. A vezetők (politikusok) megnézik, ez remek, mondják, haladunk, fejlődünk, na ugye. (L. Ritók Nóra)

A nagy sikerű első országos diákpályázat után a Szalay Diákpályázati Klub új, karácsonyi pályázatai megjelentek. A Szalay Diákpályázat Klub létrejöttével olyan sokrétű információs tartalmú platformot kaphatnak a tanulók, ahol az érdekességeken túl játszhatnak, illetve pályázhatnak olyan nyereményekért, mint például ingyenes osztálykirándulás, értékes könyvek, vásárlási utalványok, koncertjegyek.

A program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

A program célja, hogy a pedagógusokkal összefogva a 7-14 éves korú gyermekek körében csökkentse a megelőzhető gyermekbalesetek számát.  A program a gyermekek veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, alakítani, osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás formájában.

Címkék:
   

Új, diákokat összefogó közösségi oldal jött létre, amely a 10 és 17 éves korosztály számára szól. A Szalay Diákpályázat Klub létrejöttével olyan sokrétű információs tartalmú platformot kaphatnak a tanulók, ahol az érdekességeken túl játszhatnak, illetve pályázhatnak olyan nyereményekért, mint például ingyenes osztálykirándulás, értékes könyvek, vásárlási utalványok, koncertjegyek. És mindezt egy népszerű közösségi oldalon, a facebook-on tehetik meg.

Játssz, nyerj, szalayzz a Facebook-on

Az Erőforrás Alapítvány - United Way Magyarország programjának célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

Címkék:
   

A Biztonságos Iskola Program célja, hogy a 7-14 éves korú gyermekek körében bekövetkező balesetek számát csökkentse, azáltal, hogy a gyermekeknek a veszélyes helyzetekkel kapcsolatos hozzáállását, óvatosságát igyekszik formálni, kialakítani. A program osztályonként 2 alkalmas, egymásra épülő, együttműködést fejlesztő, játékos, izgalmas, a drámapedagógia és a csoportmunka eszközeit használó interaktív tanulás.

Címkék:
   

A Független Színház fiatalok jelentkezését várja, akik ösztöndíjas tanulókként és szereplőkként részt szeretnének venni egy éves színházi műhelymunkában, melynek során létre hozzuk a „Peer Gynt gyermekei” című előadást. A közös munka során a résztvevők saját élményeit, vágyait is feldolgozva értelmezünk újra egy ma is aktuális világhírű drámát.

Címkék:
       
Független Színház Brutális színház Színház az osztályfőnöki munkában

Beszélgettem valakivel erről. Olyan emberrel, akinek nálam nagyobb rálátása van az uniós pályázatokra. Ó,- mondja - te rosszul gondolod. Itt a cél az, hogy a pénzeket lehívjuk. Hogy ne maradjon bent. A társadalmi hasznosulás most másodlagos. (L. Ritók Nóra)

Igazgyöngy Alapítvány

Szeretsz rajzolni? Várunk szeretettel! A Helka produkció csapata pályázatot hirdet Nyulász Péter: Helka – A Burok-völgy árnyai című regénye kapcsán.

Címkék:
 

A pályázat célja a magyarországi oktatási intézményekben tanuló és kimagasló eredményt elért tanulók év végi könyvjutalmazása magas színvonalú, az alap- és középfokú oktatásban és az önképzésben is jól használható könyvekkel, szótárakkal.

Címkék:
   

A Katedra Online elnevezésű elektronikus tartalomszolgáltatást ajánljuk mindazoknak, akik szeretnének jól tájékozottak lenni a várható oktatáspolitikai változásokkal kapcsolatban, de nincs idejük arra, hogy a szerteágazó hírforrások között keresgéljenek.

Katedra Online

"Egész nap ül a számítógép előtt" – mondják rosszallón a felnőttek, és el sem tudják képzelni, mi is történik valójában. Most Rajtatok a sor! Készítsetek videót arról, hogyan használjátok a web által kínált eszközöket, a digitális technológiákat! A legjobban sikerült alkotást a Digitális Nemzedék Konferencián bemutatjuk, készítőit pedig díjazzuk.

Címkék:
   
Digitális Nemzedék

Hagyományteremtő szándékkal Egészségpedagógus Napot alapított a Béres Egészség Hungarikum Alapítvány. A Nap alkalmából országos  konferenciát szerveztek azzal a céllal, hogy szakmai szervezetekkel karöltve felhívják a figyelmet arra, hogy van még mit tenni a fiatalok egészségfejlesztéséért.

Címkék:
     
Magyar diákok egészségi állapota és az iskola

A pályázatok korát éljük. Ebből tudunk fejleszteni, plusz programokat szervezni, lassan már az alapfeladatot ellátni is.Próbálom nézni mindig azok társadalmi hasznosulását és rendszerbe illeszkedését. De valahogy úgy érzem, ezek a pályázatok nem erről szólnak. Persze tudom, mindennek van haszna. De, biztosan azért, mert a mi projektjeinknek a célcsoportjai általában a hátrányos helyzetűek, mindig úgy mérek magamban, hogy nekik hasznos volt e. (L. Ritók Nóra)

A pályázat célja a magyarországi oktatási intézményekben tanuló és kimagasló eredményt elért tanulók év végi könyvjutalmazása magas színvonalú, az alap- és középfokú oktatásban és az önképzésben is jól használható könyvekkel, szótárakkal.

Címkék:
   
Tinta Könyvkiadó

Kitaláltuk, hogy csinálunk egy novellaíró pályázatot. Már úgyis rég volt ilyen Magyarországon. Két korosztályt céloztunk meg: a középiskolásokat és a főiskolás és egyetemista hallgatókat. Kritériumként annyit adtunk meg, hogy a novellák a középiskolások esetében így végződjenek: "és ekkor megszólalt a csengő". A felsőoktatásban részvevők esetében pedig így: "és ez így van jól".

Underground Kiadó És ekkor megszólalt a csengő És így van ez jól

Kedves Osztályfőnökök! Az UWC Magyarországi Egyesülete szeretettel meghívja a tizedikes és tizenegyedikes diákokat a budapesti Eötvös Collegiumban (Budapest, XI. kerület, Ménesi út 11-13.) november 20-án, szombaton, 11:00-tól tartandó központi nyílt napjára külföldi ösztöndíjairól.

Címkék:
 

Örömmel ajánljuk figyelmükbe az idei tanév végén is a tanulmányi kirándulások gyűjtőprogramjaként ismert Országos Osztálykirándulás – Kamaszfesztivál elnevezésű rendezvényünket.

A 2009-es konferenciához hasonlóan a 2011. évi MindenGyerek konferencián is megtalálható lesz az élménypedagógiai sáv.

Címkék:
   

Vannak ugye a nagy központi elhatározások, súlypontozások, stratégiák. Ami megújítja az oktatást. Sikeresebbé, eredményesebbé teszi. Mérhetően, ellenőrizhetően. Valami miatt mégsem működik az elvárásoknak, vagyis inkább a befektetett pénzeknek megfelelően. Persze csak a valóságban. Mert papíron minden rendben van...

Címkék:
     

A Tempus Közalapítvány – a 2009-es rendezvények folytatásaként – regionális műhelymunkákat szervez iskolavezetők és pedagógusok számára, melynek témája a kulcskompetenciák fejlesztésének támogatása az alapfokú nevelés-oktatás első hat évfolyamán.

Címkék:
 

A Kurt Lewin Alapítvány videópályázatot hirdet Magyarországon élő roma és nem roma emberek együttműködésében megvalósuló önkéntes kezdeményezések filmes feldolgozására. Jelentkezési határidő: 2010. július 15.

Címkék:
   

A tanév végi tanulmányi kirándulások gyűjtőprogramjaként ismert, immár hagyományos Országos Osztálykirándulás – Kamaszfesztivált az idén 2010. május 27–30. között rendezik Fonyódligeten. (A Kamaszfesztivál Szervezőiroda felhívása)

Címkék:
   

Pályázatot hirdetünk: tizedik születésnapjára az arculatát méltóképpen kifejező logóval és szlogennel szeretnénk megajándékozni az egyesületet. Várjuk az alkotó kedvű olvasók munkáit!

Címkék:
 

Comenius iskolai együttműködések | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak | Comenius tanárasszisztens fogadása | Comenius előkészítő látogatások | Leonardo da Vinci / Mobilitás | Leonardo da Vinci / Partnerségek | Módszertani ötletgyűjtemény

Címkék:
 

Idén tízéves az OFOE, és tízéves az Osztályfőnök.hu szerkesztősége is. Hogy az egyesület tagjai és a honlap olvasói is velünk ünnepelhessenek, Tíz év, tíz ajándék címmel sorozatot indítunk, melynek első programja az alábbi esettanulmány-pályázat. Várjuk írásaitokat!

Címkék:
 
Esettanulmányok
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.03.24.
Nagy baj van a szakképzésben, ott a legrosszabbak a PISA-eredmények
A hatosztályos gimnáziumokban matematikából átlagosan Szingapúr eredményeit hozták a diákok, a gond az általános iskolában és a szakképzésben kezdődik - mondta Palkovics László oktat...
(Forrás: Eduline)
--
2017.03.24.
Nem értjük, miért nem érti Palkovics László a statisztikákat
2015-ben Magyarország azon kevés európai ország közé tartozott, ahol mind a felső, mind pedig az alsó teljesítménysávban az eredmények romlása volt megfigyelhető. Mivel azonban a gyenge ...
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.03.24.
Bréking: Hozzáértőt engedtek az oktatás közelébe!
Interjút adott az Indexnek Csépe Valéria pszichológus, az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásáért felelős miniszteri biztos. Ahhoz képest, hogy az elmúlt hét évben milyen minőségű „szakemberek...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2017.03.24.
Fütyis színező: megszólal a szexedukátor
Dúl a kommentháború a fütyis színező miatt, ezerfelé kanyarodott a vita. Vannak, akik szerint felháborító a kis füzet, mások szerint pedig a legtöbb ember egyszerűen csak prűd - a szakember...
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.03.23.
Új informatikai kerettantervet készített az IVSZ
Új, a digitális kompetenciák fejlesztését támogató informatikai kerettantervet készített az Informatikai Vállalkozások Szövetsége,amelyet hamarosan eljuttat az illetékes hatóságoknak –...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2017.03.23.
Kulcscsomóval dobott fejbe egy gyereket a hittanórán a babócsai plébános
Rendetlenkedtek a gyerekek a babócsai iskolában hittanórán, a plébános pedig úgy akarta fegyelmezni őket, hogy egy kulcscsomót dobott közéjük. Nem azt a gyereket találta el, akinek szánta...
(Forrás: Sonline)
--
2017.03.23.
Jobban kéne szabályozni az iskolai fegyelmezést
Az ombudsman szerint további garanciákat kell illeszteni az iskolai fegyelmi eljárás jogi szabályozásába, a bizonytalanságok ugyanis könnyen vezethetnek visszás esetekhez - közölte az Alapvet...
(Forrás: Eduline)
--
2017.03.23.
Hatszázmillió gyermeket fenyegethet vízhiány
A világon 2040-re minden negyedik gyerek – nagyjából 600 millió kiskorú – olyan térségben fog élni, ahol a vízforrások „rendkívül szűkösek” – derült ki az ENSZ Gyermekalapjának...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.03.23.
Borzasztó helyzetben az iskoláskorú afgán gyerekek
Az afgán gyermekek csaknem egyharmada nem jár iskolába, és sokukat munkára fogják, fiatalságuk ellenére besorozzák katonának vagy korai házasságokba kényszerítik - hívta fel a figyelmet...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  Géza

Tisztelt Osztályfőnök!
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valamilyen jogszabály, törvény stb., amely meghatározza, hogy kinek kell szerkesztenie, karbantartania az iskolája honlapját?
Ezt a tevékenységet (informatika) tanárnak, vagy a rendszergazdának kell végeznie?
Ha valamelyik kolléga kapja ezt a feladatot, órakedvezmény jár-e érte? Vagy szakköri feladatként kell számolni? Heti hány órában határozható meg ez a tevékenység?
Válaszukat előre is köszönöm:
Géza

--
  OFOE

Kedves Annapanna, helyesek az információid. Ugyanis a 326/2013 (VIII. 30) Korm. rendelet szerint a szabadságot elsősorban a nyári szünetben kell kiadni, és csak akkor lehet a többi szünetben, ha ez a nyári szünetben nem lehetséges. Hogy mikor van a nyári szünet, azt a tanév rendjéről szóló rendelet határozza meg.
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1300326.kor 30. paragrafus (4) bek. Két dolgot lehet tenni: perelni vagy megmondani az igazgatónak, hogy az Mt. 122. par. (2) bek alapján 7 munkanapra a szabadságot szogalmi időben egyszerre veszi ki a tantestület, és akkor ezt a helyzetet oldja meg :)https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV

--
  annapanna

Közalkalmazottak szabadságának kiadásával kapcsolatban szeretnék érdeklődni.
Új igazgatónk az iskolában egyre rövidebbre fogja a nyári szüneteket és a szabadságaink fennmaradó részét az őszi, téli, tavaszi szünetre időzíti.
Én értem félre a törvényt? Úgy tudom az őszi, téli, tavaszi szünet nekünk tanítás nélküli munkanap, amelyet nem kell az intézményben tölteni.(Készülhetek itthon pl. az anyák napi műsorral.)

"A pedagógus szabadságát elsősorban a nyári szünetben kell kiadni. Ha a szabadság a nyári szünetben nem adható ki, akkor azt az őszi, a téli vagy a tavaszi szünetben kell kiadni."

Javaslatomra, miszerint növelhetnénk a nyári szünet hosszát, így reagált az igazgató: " A nyári szünetet én határozom meg!"

Tanácsot, véleményt szeretnék kérni! Köszönöm!
annapanna

--
  OFOE

Feltételezhetően gyakornoki státuszba kerül, ha nincs más végzettsége.

--
  mamika

Az a kérdésem, hogy milyen besorolásba kerül az, aki alap anglisztika szakon végzett, vállalja az angol tanári képzést és angol tanárnak veszik fel pedagógushiány miatt?

--
  OFOE

Kedves Ildikó! Javasoljuk, hogy kérdésével keresse fel az Oktatási Hivatalt ezen a címen.

--
  Dani Erika

1991-ben szereztem óvónő és gyermekfelügyelő szakképesítést Székesfehérváron. Ezzel a végzettséggel milyen munkakört tölthetek be óvodai csoportban? Köszönöm válaszát!

--
  Ildikó

Azt szeretném megtudni, hogy törvényes-e az a gyakorlat, hogy egy középiskolai gyakornoknak kötelezően heti 24 órája van az előírt 20 óra helyett. A plusz 4 órát nem fizetik ki, ezen felül rendszeres helyettesítést is ellát. Az oklevele alapján felső tagozatos diákokat taníthat, ennek ellenére helyettesítésre elsőtől kilencedik évfolyamra is beosztják. Mi a gyakorlat, elvárható-e egy gyakornoktól a beleegyezése nélkül az ingyenes túlmunka és az alsó tagozatban való helyettesítés?

--
  Szekszárdi Júlia

„Kedves” Luda!
A kérdéseire többször is kapott választ, kétszer tőlem, egyszer Peer Krisztinától.
De Ön nem választ akar, hanem lehetőséget a mocskolódásra. Vajon miért teszi ezt?
Három lehetséges okot találtam erre:
1. Komoly paranoiája van (ez esetben sürgősen pszichológushoz vagy pszichiáterhez kellene fordulnia).
2. Politikai indítékkal uszították ránk (szó esett holmi kockásinges bűnözőkről is, akiknek mi segítünk megúszni a gyermekbántalmazást).
3. Ön zsigerből gonosz és aljas. (Ebben az esetben pedig menjen a pokolba!)
Ezen túl szó nélkül töröljük a beírásait, esetleg egy bocsánatkérést még hajlandók vagyunk elfogadni.
Rágalmazásért és a jó hírnév megsértéséért akár fel is jelenthetnénk, de erre nem ad lehetőséget, hiszen névtelenül fortyog.
Több időt és energiát sem én sem a kollégáim nem vagyunk hajlandók erre az ügyre fordítani.

--
  töritanár

Az persze egy ilyen országban a jelen körülmények között természetesen fel sem merül, hogy Luda és Péter ugyanaz a személy...

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Á. Izabella:] Kedves Károly, Nagyon tetszett a videó és az ötletek is. Sajnos nem találtam meg sehol sem a feladatgyűjteményt. Esetleg ha lehetséges, akkor nekem is elküldené? Előre is köszönöm.
Nem lehet abbahagyni - 2. Mindannyian mások vagyunk »

--

[Leiner Károly:] Kedves Zsuzsa, szívesen elküldöm privát üzenetben, ha email címed megírod nekem, így a legegyszerűbb. Igazából nekem is keresgélnem kellene, hogy hova került, mert TÁMOP pályázatba lett "leadva", én meg elengedtem, megváltam tőle, hiszen egyetlen kiadónak sem kellett...
Nem lehet abbahagyni - 2. Mindannyian mások vagyunk »

--

[OFOE:] Jogos az észrevétel. A végéről lemaradt a szerző neve: Gyarmathy Éva írja ezt a sorozatot, a főoldalon fenn is volt, meg itt is látható a portréja, de valóban mulasztás volt a részünkről, hogy az írás végéről hiányzik a név. Azóta már a 27. résznél tartunk, és remélem, […]
PSZICHOháttér 16. – Kognitív disszonancia – avagy miért ragadunk bele a rosszba is »

--

[paligreg:] Ki a szerző?
PSZICHOháttér 16. – Kognitív disszonancia – avagy miért ragadunk bele a rosszba is »

--

[H. Zsuzsa:] Kedves Károly! Nagyon köszönöm a videót és a könyvtippet is, várólistára tettem, hamarosan sort is kerítek rá. :-) Érdekelne a szabadtanulásos feladatgyűjtemény is, ami a videóban szerepelt, mint elérhető jógyakorlat. Próbáltam megkeresni a hálón, de nem találtam. :-( […]
Nem lehet abbahagyni - 2. Mindannyian mások vagyunk »

--

[Leiner Károly:] Én is sajnálom Anna, mert az általad leírt eset valóban "csak" a pedagóguson múlik: van addig több mint félév. Fel lehet készülni, elő lehet készíteni a kislány fogadását. Ennek ellenére megértem én is, hiszen nem ismeri ezt a területet, nincs felkészítve rá, tart […]
Sikeres integráció - javaslatok egy tanító-gyógypedagógus tollából 2. »

--

[Anna:] 'Minden esetben egyeztetnék a pedagógusokkal, s megkérdezném őket, hogy tudják-e vállalni az integrációs folyamatból rájuk háruló feladatokat. Erre a kérdésre mindenkinek válaszolnia kell!' Ezt a kérdést csütörtökön feltettem egy olyan tanítónak, akinek a 4. […]
Sikeres integráció - javaslatok egy tanító-gyógypedagógus tollából 2. »

--

[Tokaji Ildikó:] Minden szava fontos és igaz. De kiemelnék egy gondolatot, ami az alfa és az omega, és amire mondhatni törvény van, hogy ne lehessen betartani: "Minden esetben egyeztetnék a pedagógusokkal, s megkérdezném őket, hogy tudják-e vállalni az integrációs folyamatból rájuk háruló […]
Sikeres integráció - javaslatok egy tanító-gyógypedagógus tollából 2. »

--

[Tokaji Ildikó:] Személyes tapasztalatom, hogy az iskolák a "különórákban" versenyeznek egymással - különböző tagozatokat hirdetnek. Ráadásul ezek plusz órákat jelentenek kötelezően minden azonos osztályba járó tanuló számára a minimálisan előírt kötelező óraszám felett, ami […]
Neked mindegy? Nekem nem! »

--

[fruzset:] Kedves Hozzászólók! Régebben is voltak magatartászavaros gyerekek, kevesebb IQ-val rendelkezők, stb...25 évvel ezelőtt kisegítő osztályokként működtek, részben integráltan, zökkenőmentesen a többi osztály mellett, egy intézményen belül 10-12 fős gyereklétszámmal. Az […]
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek