OFOE a Facebook-on
Címkék

konferencia

A Tempus Közalapítvány fontosnak tartja, hogy a Digitális módszertért követően évente meghirdetésre kerülő felhívással és díjjal ösztönözze és elismerje a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A 2015-ös felhívásra beérkezett, és a szakértői értékelést követően a Digitális Módszertár felületén publikált 59 ötlet közül 6 díjazott pedagógusnak gratulálhattunk! A B.Tier Noémi által szerkesztett sorozatban velük ismerkedhettünk meg.

November 26-án került sor a Digitális Pedagógus és Nemzedék Konferenciára az ELTE PPK épületében. A szakmai rendezvénysorozatot 2012 óra szervezzük, és ez a jubileumi alkalomról is örvendetesen jó visszajelzések érkeztek. Ez alkalommal a plenáris előadások tartalmi összefoglalóit adjuk közre (Szekszárdi Júlia).

Tudja, hogy hol van a körúti csillagóvoda, s kik járnak oda? Miért fúj a szél? Mit csinál egy meteorológus? Avagy hogy mi a tőzsde és hogy működik? Kik azok a digitális bennszülöttek?Ha kíváncsi a válaszokra, akkor keresse fel a Digitális konferencián a kiállítói szekcióban a Pangea Petény Kft. standját, akik a Kíváncsiak Klubja és az "Életnek tanulunk" tananyagaik révén sok ovist, kisiskolást és középiskolást vezettek be a természettudományok és a média, munkavállalói szerep, pénzügyi ismeretek világába.

Bugyulófalva portál

A témáról két előadást hallgathatnak meg a szekció résztvevői. Előadók: Ostorics László, az Oktatási Hivatal munkatársa és Rausch Attila az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetének tanársegédje. Az első előadás a nemzetközi digitális tanulói teljesítményméréssel , a második pedig a számolási készségek online mérésének problematikájával foglalkozik. A szekció vezetője: Fehérvári Anikó.

Sokszor hangzik el, hogy a kódolás oktatása a 21. századi iskola egyik fontos feladata lenne. Mindeközben nem teljesen egyértelmű, hogy ki mit ért a kódolás tanítása alatt: adott programnyelvek ismeretét, algoritmizálást vagy a komputációs gondolkodást? A szekcióban példákat mutatunk arra, hogy milyen sok dolgot jelenthet a kódolás, milyen sokféleképpen használható fel a tanításban. Szekcióvezető: Nádori Gergely.

Címkék:
   

A szekciót az Informatika – Számítástechnika Tanárok Egyesülete (ISZE) szervezte. A szekció elnöke Kőrösné dr. Mikis Márta az ISZE tiszteletbeli elnöke, a Gyermekinformatika Műhely vezetője. A műhelyfoglalkozás keretében öt referátum hangzik el.

A fiatalok számára létezése óta nagyon fontos a mozi, de a filmek életükben játszott szerepe az évtizedek során sokat változott. A mozgóképek soha nem látott gazdagságban árasztják el az online tereket, ám ez a változás a moziélmény tekintetében jelentős veszteséggel is jár. Ugyanakkor tagadhatatlanul van ennek a folyamatnak komoly nyeresége is.

A november 26-i jubileumi Digitális Konferencián két sávban 6+5, azaz 11 szekció közül választhatnak e résztvevők. Ezt a választást szeretnénk segíteni, amikor ismertetjük a megrendezésre kerülő szekciók tartalmát, és bemutatjuk azok előadóit. Elsőként a digitális családdal foglalkozó műhelyfoglalkozásról írunk. A szekciót Kovács Márta vezeti.

Címkék:
         

2016-ban már az ötödik évét ünnepeljük annak, hogy a pedagógusok és a diákok támogatásának érdekében szakmai összefogás indult az ELTE PPK, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és a Tempus Közalapítvány közreműködésével. Mától elérhető a konferencia részletes programja és a regisztrációs felület a rendezvény portálján. Szeretettel és örömmel vár minden kedves érdeklődőt a Programbizottság.

A konferencia honlapja A konferencia Facebook oldala Facebook esemény

"A felső tagozatos tehetséggondozás perspektívái és tapasztalatai” címmel első alkalommal rendeznek pedagóguskonferenciát, amely kifejezetten a kiemelt képességű gyermekekkel való foglalkozást helyezi fókuszba. A hagyományteremtő jelleggel szervezett esemény célja egyrészt a felső tagozatos korosztály tehetséggondozási lehetőségeinek és módszereinek bemutatása, a formális és nonformális oktatási rendszerek tapasztalatainak megosztása, másrészt az asszertív-támogató pedagógusi attitűd alapvonásainak felvázolása.

Mathias Corvinus Collegium

A Tempus Közalapítvány fontosnak tartja, hogy a Digitális Módszertár elindulását követően évente meghirdetésre kerülő felhívással és díjjal ösztönözze és elismerje a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A 2015-ös felhívásra beérkezett, és a szakértői értékelést követően a Digitális Módszertár felületén publikált 59 ötlet közül 6 díjazott pedagógusnak gratulálhattunk! A most induló sorozatban velük ismerkedhetünk meg. (B.Tier Noémi)

Címkék:
         
IKT és web2 a tanórákon - Díjaztuk a legjobb módszertani ötleteket

A Dyslexiás Gyermekekért Egyesület szeretettel vár minden érdeklődőt a január 27-i rendezvényén a Villányi úti Konferenciaközpontban. Előadó: Darabos Attiláné, a monori Kossuth Lajos Általános Iskola tanára.

A Magyartanárok Egyesülete 2015. november 28-án szervez konferenciát a Kossuth Klubban (1088 Budapest, Múzeum u. 7). Szeretettel várnak minden érdeklődőt.

Címkék:
       

Barangoló természetismeret, Színes kémia, Lovagok az időben – csak néhány cím, melyek hátterében tudatos tervezés, pedagógiai célokhoz illesztett IKT-eszközhasználat, valamint kreatív megvalósítás áll, és nem utolsó sorban olyan pedagógusok, akiknek munkáját Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el a Tempus Közalapítvány.

Díjazzák a pedagógusok digitális módszertani ötleteit Digitális pedagógus konferencia 2015

A műhelymunkán megismerkedhetnek a résztvevők, a játék, tanulás, alkotás egymásra épülő rendszerével, amit kitölthetünk a digitális és analóg módszerekkel, amelyek már most rendelkezésre állnak a tanítás számára, hogy a tanulásban ne akadályozza, hanem segítse a jelen és jövő minden diákját. (Gyarmathy Éva)

Címkék:
           

A szekcióban az IKT-hoz kapcsolódó hazai fejlesztések bemutatására kerül sor. Megismerkedhetünk a Zanza tv-vel, a Redmentával, a Televele Médiapedagógiai Műhellyel, a BeeTheBest nevű játékosításon alapuló rendszerével, valamint a debreceni Digitális Napközivel.

Címkék:
       

A Fodor József Egészségügyi Társaság szeretettel várja az érdeklődőket továbbképző konferenciáján október 5-én Budapesten. A továbbképzés témakörei: hátrányos helyzetű tanulók iskola-egészségügyi ellátása, elhanyagolás, bántalmazás, korai iskolaelhagyás, lemorzsolódás, együttműködés a gyermekjóléti szolgálattal, háziorvosokkal, területi védőnővel, szülővel, iskolapszichológusokkal a veszélyeztetett gyermekek ellátásában.

Honlapunkon sorra közöljük a meghirdetett szekciók absztraktjait, hogy a résztvevők kiválaszthassák a számukra legérdekesebb programot. A Gyarmathy Éva által vezetett szekció és a hozzá kapcsolódó workshop a digitális pedagógus előtt álló kihívásokkal és az ezekre történő válaszadás széles lehetőségeivel foglalkozik.

Gyarmathy Éva: Tehetség és tehetséggondozás Magyarországon a 21. század elején Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás buktatói Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás változási kényszere Kerényi Mari: Utak az angyali körökhöz Gyarmathy Éva: Ki van kulturális lemaradásban? Műveltség és tudásépítés a digitális korban. Kerekasztal-beszélgetés

Elérhetővé vált a 2015. október 17-i Digitális pedagógus konferencia programja és már regisztrálni is lehet. Szeretettel várjuk az érdeklődőket!

Címkék:
     

Inklúzió alternatív médiával. A konferencia a RoboBraille Projekt, a MTA Pszichológiai Intézete, az Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Intézete, a Tehetségműhely és a SNI Tehetségeket Segítő Tanács szervezésében augusztus 26-án (Gyarmathy Éva).

Címkék:
         

Bűvösvölgy Magyarország első médiaértés-oktató központja, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hozott létre. A központ feladata, hogy megtanítsa a magyar gyerekeknek, hogyan használják tudatosabban és biztonságosabban a médiát. A 2015-ös Digitális nemzedék konferencia egyik szekciójára meghívtunk néhány a projektben dolgozó szakembert és olyan pedagógusokat, akik már szereztek személyes tapasztalatokat a központ tevékenységében. (Domonkos Katalin)

Mi a Bűvösvölgy?

Társadalmunk kötelessége, biztosítani az egyenlő oktatáshoz való hozzáférés jogát a felnövekvő generáció minden tagja számára – beleértve a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekeket is. Hazánk oktatásügye a normától eltérő tanuló számára szükséges oktatási feltételeket csak korlátozottan teremti meg. A IV. Digitális nemzedék konferencia egyik szekciója olyan jó gyakorlatokat mutatott be, amelyek a korszerű infokommunikációs eszközök alkalmazásával törekszik a probléma enyhítésére (Salamon Szilvia).

A szekció teljes videofelvétele Benedekné Fekete Hajnalka írása Csatári Tamara és Kincses Eszter írása és prezentációja Tóth Éva prezentációja

A július 10. és augusztus 20. között meghirdetetett 2015-ös Felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Digitális Módszertárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. A Felhívásra jelentkezők feltöltött módszertani anyagait szakértők értékelik, melyek közül a legjobbnak ítélt ötletek díjat kapnak. A Digitális Pedagógus Díjat elnyerőknek szakmai kiadványainkban és a várhatóan október 17-én, Budapesten megrendezésre kerülő Digitális pedagógus konferencián.

Címkék:
       
Digitális módszertár Digitális Pedagógus

A XXI. század indukálta technológiai innovációk széles körben történő elterjedését világunk erősen digitalizálódó jellege mutatja. A terjedő tendencia idézte változások az élet számos területén éreztetik hatásukat, beleértve az oktatás világát is. Jelen értelmezési keretek között a tanulás-tanítás folyamat eredményességének szükséges feltétele, a pedagógustársadalom szemléletformálásának támogatása, tudásbázisának kiszélesítése. (Salamon Szilvia)

Pedagógusok az információs társadalomban Buda András: Az új nemzedék – digitális tanárjelöltek

"Szakiskola, hol a többszörösen motiválatlan kamasz saját telefonján hajlandó online szódolgozatot írni. Hol hetekig projektmunkában dolgozva járja városát, hol Anyák napi videót készít a nyakigláb kamasz. Tóth Éva tanítványaival kicselezi a nincset, fittyet hány a semminek, és az eszköztelenség ellenére, az angol tanítás mellett digitális készségfejlesztést végez." (Benedekné Fekete Hajnalka)

Tóth Éva Printerest oldala Facebook: Nagykátai Ipari Szakközépiskola és Szakiskola Digitális nemzedék konferencia Seholvidék úttörői vagy út-törői

Konferenciánk keretében – három programot is kínálva – exponált szerepet szánunk a témának. Egy prezentációkkal színesített kerek-asztal beszélgetést, két párhuzamosan futó workshop követ, így a kedves érdeklődök a gamifikáció elméletével és gyakorlati alkalmazásával is megismerkedhetnek. (Hülber László)

Digitális nemzedék konferencia

Elindult a regisztráció a negyedik Digitális nemzedék konferenciára a rendezvény portálján. Ezen belül lehet jelentkezni a délutáni szekciófoglalkozásokra, amelyek részletes bemutatása is megtalálható a honlapon. Nagy szeretettel várjuk az érdeklődőket.

Digitális nemzedék konferencia

Első alkalommal találkoznak egy sajátos, holisztikus megközelítésű kétnapos szakmai tanácskozásra azoknak a szakmáknak a képviselői, amelyek részben vagy teljes egészében az ifjúsági korosztállyal foglalkoznak. Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kara ad otthont október 30-31-én az Összebeszélünk címet viselő 1. Ifjúságügyi Kongresszusnak, amelynek célja a fiatalokkal foglalkozó diszciplínák és szakmák közötti diskurzus erősítése és az ifjúságügy integratív megközelítésének elősegítése.

Címkék:
   
ÖSSZEBESZÉLÜNK - Ifjúságügyi kongresszus

Tizennyolc alprojekt keretében dolgoztak új informatikai megoldásokon és kapcsolódó kutatásokon az ELTE, a BME és a CISCO szakértői 2013. január és 2014. június között. A fejlesztések négy nagy témakör köré szerveződtek. Az okostelefonos tartalommegosztás, a városi közlekedés szervezését segítő, illetve a legújabb oktatási és tanulási módszereket ötvöző informatikai megoldások, valamint a hatékony védelmi és biztonsági technológiák kidolgozása egyaránt a kutatási program témái voltak.

Címkék:
         

A magabiztos technikai-biztonságtechnikai tudás önmagában nem elegendő védelem az online felületen, a saját és mások érdekében szükségünk lesz többek között az indulataink azonnali kifejezésének gátlására (flame war), tetteink és mások online magatartása közötti összefüggés felismerésére (derailing) és arra is, hogy képesek legyünk az eltérő funkciójú felületekhez igazítani online kifejezésmódunkat. Mindezek okán helyet kapott a szekcióban az elektronikus zaklatás, a gyűlöletbeszéd, az online gyermekvédelem. (Domonkos Katalin)

Elektronikus zaklatás Ujhelyi Adrienn: Digitális nemzedék – szociálpszichológiai szempontból Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány Digitális Pedagógis konferencia 2014.

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a társadalomra jellemző általános bizonytalanság a szülők és pedagógusok, a család és az iskola között is jelentkezik, sőt a feszültség az utóbbi időben folyamatosan növekszik. Ez indokolja hogy a Kölöknet című szülőknek szóló portál és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete egyre többet foglalkozott/foglalkozik az iskola és a család közötti kapcsolat, a pedagógusok és a szülők közötti kommunikáció kérdéskörével.

Digitális pedagógus Virtuális szülői értekezlet 7 - A pedagógus, ha szülő Értjük egymást? - Konferencia a szülők és pedagógusok közötti párbeszédről Miért nem értjük egymást?

Már harmadik alkalommal tanácskozunk arról, hogy milyen legyen, illetve milyen lesz a digitális világ pedagógusa. Mire készüljenek fel a jelenlegi tanárjelöltek egy olyan világban, amikor már azon sem lepődünk meg, ha a hallgatók és az oktató nem tartózkodik egy légtérben, sőt talán még egy országban sem. A tudás áramlása ennek ellenére töretlen, az előadó és a hallgatóság közötti interakció zavartalan.

Címkék:
       
Digitális Pedagógus

A konferencia plenáris része a a Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának díjátadójával zárul. A díjazott módszertani ötletekkel szekciók keretében is találkozhatnak a résztvevők. Ezek mellett külön munkacsoportban kerül majd sor a természettudományos nevelés jó gyakorlatainak a bemutatására.

Már lehet regisztrálni az április 26-án megrendezendő Digitális pedagógus konferenciára. Szeretettel várunk minden érdeklődőt. A részletes tájékoztatás a rendezvény portálján érhető el. Honlapunkon a következő napokban részletesebb tájékoztatást adunk a rendezvény tartalmáról. Ez alkalommal a plenáris előadásokról lesz szó. (Szekszárdi Júlia)

Címkék:
         
digitalisnemzedek.hu digitalispedagogus.hu

Március 29-én az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében kerül sor a 3. Digitális Nemzedék Konferenciára. Már lehet regisztrálni és a szekciókra jelentkezni a rendezvény honlapján.

A 2014-es konferenciáról Digitális nemzedék konferencia 2014

2014 március 29-én kerül megrendezésre a 3. Digitális nemzedék konferencia az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében. Rendezői ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport, a Tempus Közalapítvány és az OFOE. Nemsokára tájékoztatunk majd a programról, és regisztrálni is lehet majd rá.

Digitális nemzedék konferencia 2014

Október 19-én nagy sikerrel lezajlott a tehetségfejlesztéssel foglalkozó konferencia. Ezúttal röviden beszámolunk az eseményről, a közeljövőben pedig ugyanitt közöljük az elhangzottak írásos feldolgozását is. Szívesen fogadunk minden kapcsolódó kérdést, kiegészítő tájékoztatást, kritikai felvetést és a témához kapcsolódó további cikkeket. (Földes Petra – Szekszárdi Júlia)

Tehetségműhelyek a konferencián

Október 14-én lezártuk a regisztrációt az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című országos konferenciára, amelyre az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében kerül sor október 19-én. A konferenciát a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége (MATEHETSZ) rendezi. Egyesületünk a szervezésben, s ezen belül hangsúlyosan a bemutatkozó 12 szakmai műhely kiválasztásában és mozgósításában vállalt szerepet. (Földes Petra – Szekszárdi Júlia)

Ez is tehetséggondozás! - Elmélet és módszerek Ez is tehetséggondozás!

A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége 2013. október 19. szombatra konferenciát szervez "Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek" címmel. A MATEHETSZ együttműködő partnereként az ELTE PPK biztosítja a konferencia helyszínét, míg a szakmai és szervezési előkészítésben az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete működik közre. Szeretettel várjuk az érdeklődőket!

„Nem tudjuk tisztázni még a pedagógiában sem, hogy mit értünk tudás alatt. A genetikailag kódolva velünk született tudást, amit csak szolid határok között fejleszthetünk? Vagy azt az általános tudásképet, ami minden létező környezeti hatására kialakul? Vagy amit az iskolai tantárgyak kapcsán megpróbálnak nekünk megtanítani? A tudás ennek a három tudástípusnak az összessége. Árnyaljuk ezt tovább! Milyen tudást akarunk? Deklaratív tudást, tehát elméleti tudást, ami szabálytudást jelent? Vagy a procedurális tudást, a miként tudást, hogy valamit meg tudjak csinálni? Ennek az arányaival van óriási probléma. A deklaratív tudásban a magyar gyerekek változatlanul a világelsők között lennének, ha mérnének ilyet, csakhogy ma nem erre van szükség.”

Elhibázott lépés lenne, ha a digitális technológiákat, az IKT eszközök alkalmazását hirtelen kötelezővé tennénk, és azt hangsúlyoznánk, hogy csak „így”, csak ezekkel az eszközökkel történhet színvonalas oktatás. Hiszen nem mindenhol állnak rendelkezésre a legújabb eszközök, mégis a gyengébben felszerelt intézményekben is dolgoznak, s érnek el nagyszerű eredményeket kreatív, a 21. századi digitális képességek birtokában lévő pedagógusok (Tarné Éder Marianna).

Digitális pedagógus Digitális nemzedék

Prievara Tibor  előadása egyedülálló produkció, hiszen hazai viszonylatban eddig nagyrészt ismeretlen tanulásszervezési és értékelési komplex megoldást mutatott be. Kivételes eset, hogy van aminek előbb van hiteles, jól működő gyakorlata, mintsem leíró kutatási eredményei és ebből született elméletei. Szerencsések a résztvevők, akik itt hallottak erről először, mert a hiteles és eredményessége felől kétséget nem hagyó beszámoló alapján már nem a megszokott kritikával és elutasító stratégiák alkotásával fogadják majd egyszer ennek a területnek az általános módszertanát (Ollé János).

TanárBlog Pedagógiai Műhely - IKT svédasztal 21. századi tanár – egy kísérlet krónikája 21. századi tanár - 1. rész (Bevezető)

A Digitális pedagógus konferenciára megjelenik A Digitális_de_generáció című kötet bővített és átdolgozott kiadása. A kötet részben az eddigi digitális konferenciákon elhangzott előadások anyagát tartalmazza, részben a másutt megjelent, de a témához szorosan kapcsolódó írásokat közöl. A szerzők között van tudományos kutató, egyetemi oktató, közoktatási szakértő, gyakorló pedagógus és egyetemi hallgató is. A téma megközelítése különböző diszciplínák nézőpontjából történik:a pedagógia, az irodalomtudomány, az informatika, a pszichológia,a szociálpszichológia, a szociológia oldaláról, s ez adhat némi garanciát arra, hogy sikerül viszonylag árnyalt képet mutatni erről a valamennyiünket érintő és foglalkoztató, rendkívül aktuális problematikáról. (Szekszárdi Júlia)

Digitális nemzedék Digitális pedagógus

Mi a műveltség aktuális tartalma? Milyen tudást közvetítsen a ma pedagógusa a jelen generációnak? Hogyan hidalható át a hagyományos és az új műveltségtartalmak közötti szakadék? Miként lehet megőrizni, átmenteni a hagyományos értékeket, és hogyan lehet az iskolai tanulás folyamatába illeszteni az új elemeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresünk választ a konferencián, amelyik immár a negyedik a digitális világ iskolai problémáival foglalkozó szakmai tanácskozások sorában. (Szekszárdi Júlia)

Digitális Pedagógus Konferencia 2012 Digitális Pedagógus Digitális Nemzedék TanárBlog - az IKT portál Netszótár az e-nyelv.hu-n

Amikor 2012 februárjában összehívtuk az első Digitális nemzedék konferenciát, nem is reméltük, hogy ezzel egy ilyen országos érdeklődést kiváltó szakmai diskurzust indítunk el. Tavaly májusban megszerveztük a Digitális pedagógus konferenciát, és az érdeklődésre, valamint a téma aktualitására való tekintettel ebben az évben sor kerülhetett a 2. Digitális nemzedék konferenciára, és most már regisztrálni lehet a 2. Digitális pedagógus konferenciára is a rendezvény honlapján.

A 2013-as konferenciáról A konferenciáról

Hátrányos helyzetű józsefvárosi, pest megyei, borsodi fiatalok, segítőik és a kamera találkozásáról szólt a Digitális Nemzedék Konferencia egyesületünk vezette workshopja. Az alábbiakban bemutatjuk, miben és hogyan több ez a találkozás egyszerű fotózásnál, filmezésnél. (Földes Petra)

Z. Karvalics László úgy vélekedik, hogy ma már nem érvényes a Marc Prensky által 2001-ben megalkotott „digitális bennszülöttek”’ elnevezés, hiszen – mint a konferencián elhangzott előadásának címe is jelzi –: Mangalány mondja: közeledik a „digitális beavatottak” ideje.

Március 2-án sikeresen lezajlott a Digitális Nemzedék 2013 konferencia. A plenáris előadások videófelvétele elérhető a rendezvény honlapján és ugyaninnen letölthető a példás gyorsassággal elkészült konferenciakötet. Sorozatunkban a konferencia gazdag szakmai anyagából válogatunk, szem előtt tartva egyesületünk profilját, valamint az OFOE honlap látogatóinak érdeklődését. Az elsőként idézett Ujhelyi Adrienn, az ELTE PPK adjunktusa szociálpszichológiai nézőpontból közelítette meg a digitális generációt.

Március 2-án kerül sor a 2. Digitális Nemzedék Konferenciára. Ez a rendezvény egy tavaly indult szakmai konferenciasorozat része. Az első Digitális Nemzedék Konferencia 2012 februárjában, a Digitális Pedagógus Konferencia 2012 májusában volt. A Digitális Pedagógus Konferenciának is tervezzük a folytatását.

Digitális nemzedék konferencia 2013 Digitális Pedagógus konferencia Ofő online és offline

A Jogismeret Alapítvány műhelykonferenciáját különösen aktuálissá teszi, hogy 2012. július 1-től alapvetően új munkajogi keretekben, 2012. szeptember 1-től pedig alapvetően új közoktatási ("köznevelési") jogi keretekben kell az iskoláknak az agressziós jogkövetkezményeket alkalmazni.

Jogok az iskolában 2006 Jogismeret és demokrácia Szigor és agresszió

Globalizálódó világunkban egyre inkább felértékelődik az idegen nyelvek ismerete, a kulturális nyitottság és a nemzetközi tapasztalatszerzés. Fontos, hogy a magyar oktatási rendszerben is megjelenjenek ezen értékek. Az AIESEC Budapesti Corvinus Egyetemen működő irodája által szervezett konferencia erre hívta fel a figyelmet.

Tartanak-e a tanárok a digitális nemzedéktől? - tette fel a kérdést Becker András a Csobánka Zsuzsával és Földes Petrával készült beszélgetésben, amely a Digitális Nemzedék Konferenciát követően készült.

digitalisnemzedek.hu Pál Csobánka Zsuzsa: Zöld szandálom Földes Petra: A negyedik dimenzió

A Digitális Nemzedék Konferencia Netgeneráció az osztályban című szekciójában Kele Fodor Ákossal avval kapcsolatban gyűjtöttünk tapasztalatokat, hogy miként vonhatók be egy közös tevékenységbe a Z-generáció tagjai. A felkészülés már a rendezvényt megelőzően elindult. (Csobánka Zsuzsa).

Digitális nemzedék Pál-Csobánka Zsuzsa: A zöld szandálom, a hajtincsed és az ujja – ami a szilvafán túl van A gyerekek internethasználatának jellegzetességei

Az előző generációknak is voltak helyeik, ahol a szülőktől, tanároktól, egyáltalán a felnőttektől távolabb lehettek együtt. Felügyelet és beleszólás, irányítás, kritika, büntetés nélkül. Száz éve még grund volt, aztán tér, töltés, patakpart, városi házak, romok, aluljárók, játszóterek. A mostani gyerekeknek is van ilyen helyük, csak ez egy virtuális tér. (Török Ildikó)

Facebook-2011 (Részletek Tóth-Mózer Szilvia és Lévai Dóra tanulmányából) Negyedik dimenzió – Fiatalok a cybertérben Digitális Nemzedék Konferencia 2012

a Magyartanárok Egyesülete és a Kossuth Klub konferenciája kortárs magyar lírikusok epikájáról, prózájáról 2011. április 9-én, szombaton 10-től 16 óráig a Kossuth klubban (1088, Múzeum utca 7.)

Címkék:
 

Erre a rendezvényre nyomatékosan felhívjuk a figyelmeteket azért is, mert az OFOE saját szekcióval vesz részt a Fórumon, és itt kerül sor az egyesület 10 éves születésnapjának megünneplésére is. A szekció keretében – többek között – bemutatjuk be az innovációról szóló filmes taneszközt. Illetve a kapcsolódó teljes projektet.

Címkék:
 
Film az innovációról

A 2009-es konferenciához hasonlóan a 2011. évi MindenGyerek konferencián is megtalálható lesz az élménypedagógiai sáv.

Címkék:
   

A "12 legszebb magyar vers" elnevezésű konferencia- és könyvsorozat 7. része Nagy László Ki viszi át a Szerelmet című költeményével foglalkozik. A program egy 600 fős versmondással indul szeptember 24-én Ajkán, ezt követi a háromnapos tanácskozás a költeményről.

Címkék:
 
A 12 legszebb magyar vers - konferencia- és könyvsorozat Szondi 300 apródja

2009. október 3-4-én (szombat, vasárnap) a budapesti Millenárison Zöld cseresznye címmel konferenciát rendeznek a húszéves alternatív pedagógiai mozgalom tiszteletére. A konferencia díszvendége Spencer Kagan, a Kooperatív tanulás című könyv szerzője lesz.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.03.23.
Új informatikai kerettantervet készített az IVSZ
Új, a digitális kompetenciák fejlesztését támogató informatikai kerettantervet készített az Informatikai Vállalkozások Szövetsége,amelyet hamarosan eljuttat az illetékes hatóságoknak –...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2017.03.23.
Kulcscsomóval dobott fejbe egy gyereket a hittanórán a babócsai plébános
Rendetlenkedtek a gyerekek a babócsai iskolában hittanórán, a plébános pedig úgy akarta fegyelmezni őket, hogy egy kulcscsomót dobott közéjük. Nem azt a gyereket találta el, akinek szánta...
(Forrás: Sonline)
--
2017.03.23.
Jobban kéne szabályozni az iskolai fegyelmezést
Az ombudsman szerint további garanciákat kell illeszteni az iskolai fegyelmi eljárás jogi szabályozásába, a bizonytalanságok ugyanis könnyen vezethetnek visszás esetekhez - közölte az Alapvet...
(Forrás: Eduline)
--
2017.03.23.
Hatszázmillió gyermeket fenyegethet vízhiány
A világon 2040-re minden negyedik gyerek – nagyjából 600 millió kiskorú – olyan térségben fog élni, ahol a vízforrások „rendkívül szűkösek” – derült ki az ENSZ Gyermekalapjának...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.03.23.
Borzasztó helyzetben az iskoláskorú afgán gyerekek
Az afgán gyermekek csaknem egyharmada nem jár iskolába, és sokukat munkára fogják, fiatalságuk ellenére besorozzák katonának vagy korai házasságokba kényszerítik - hívta fel a figyelmet...
(Forrás: Eduline)
--
2017.03.23.
A topiskola és a jó iskola
Éppen zajlik a középiskolai felvételi vonalhúzása, április körül lesz az általános iskolai beiratkozás Az általános és középiskolai rangsorok divatosságát mi sem mutatja jobban, minthogy...
(Forrás: Index- 10 perc iskola blog)
--
2017.03.23.
Inkább Harry Pottert olvassanak alsóban, mint Jókait - interjú Csépe Valériával
A mindennapos testnevelést megtartaná, de értelmes tartalommal töltené meg, a tanárok szabadságát a kerettantervek helyett tantervi ajánlásokkal lehetne növelni. Csépe Valéria nem politikai...
(Forrás: Index)
--
2017.03.22.
Ennél jobb dolgot nem is találhatott volna ki az ELTE: jön az egyetemi ombudsman
A felsőoktatási intézmény közleménye szerint a közelmúltban az Eötvös Loránd Tudományegyetem is szembesült azzal, hogy a megszokott intézményi struktúrák és eljárások sok esetben el...
(Forrás: Eduline)
--
2017.03.22.
Újabb változás előtt áll a BME gazdasági kara, jön az új dékán
A dékáni posztra két pályázat érkezett: Koltai Tamástól, a Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék egyetemi tanárától és Margitay Tihamér jelenlegi megbízott dékántól, a Filozó...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Annapanna, helyesek az információid. Ugyanis a 326/2013 (VIII. 30) Korm. rendelet szerint a szabadságot elsősorban a nyári szünetben kell kiadni, és csak akkor lehet a többi szünetben, ha ez a nyári szünetben nem lehetséges. Hogy mikor van a nyári szünet, azt a tanév rendjéről szóló rendelet határozza meg.
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1300326.kor 30. paragrafus (4) bek. Két dolgot lehet tenni: perelni vagy megmondani az igazgatónak, hogy az Mt. 122. par. (2) bek alapján 7 munkanapra a szabadságot szogalmi időben egyszerre veszi ki a tantestület, és akkor ezt a helyzetet oldja meg :)https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV

--
  annapanna

Közalkalmazottak szabadságának kiadásával kapcsolatban szeretnék érdeklődni.
Új igazgatónk az iskolában egyre rövidebbre fogja a nyári szüneteket és a szabadságaink fennmaradó részét az őszi, téli, tavaszi szünetre időzíti.
Én értem félre a törvényt? Úgy tudom az őszi, téli, tavaszi szünet nekünk tanítás nélküli munkanap, amelyet nem kell az intézményben tölteni.(Készülhetek itthon pl. az anyák napi műsorral.)

"A pedagógus szabadságát elsősorban a nyári szünetben kell kiadni. Ha a szabadság a nyári szünetben nem adható ki, akkor azt az őszi, a téli vagy a tavaszi szünetben kell kiadni."

Javaslatomra, miszerint növelhetnénk a nyári szünet hosszát, így reagált az igazgató: " A nyári szünetet én határozom meg!"

Tanácsot, véleményt szeretnék kérni! Köszönöm!
annapanna

--
  OFOE

Feltételezhetően gyakornoki státuszba kerül, ha nincs más végzettsége.

--
  mamika

Az a kérdésem, hogy milyen besorolásba kerül az, aki alap anglisztika szakon végzett, vállalja az angol tanári képzést és angol tanárnak veszik fel pedagógushiány miatt?

--
  OFOE

Kedves Ildikó! Javasoljuk, hogy kérdésével keresse fel az Oktatási Hivatalt ezen a címen.

--
  Dani Erika

1991-ben szereztem óvónő és gyermekfelügyelő szakképesítést Székesfehérváron. Ezzel a végzettséggel milyen munkakört tölthetek be óvodai csoportban? Köszönöm válaszát!

--
  Ildikó

Azt szeretném megtudni, hogy törvényes-e az a gyakorlat, hogy egy középiskolai gyakornoknak kötelezően heti 24 órája van az előírt 20 óra helyett. A plusz 4 órát nem fizetik ki, ezen felül rendszeres helyettesítést is ellát. Az oklevele alapján felső tagozatos diákokat taníthat, ennek ellenére helyettesítésre elsőtől kilencedik évfolyamra is beosztják. Mi a gyakorlat, elvárható-e egy gyakornoktól a beleegyezése nélkül az ingyenes túlmunka és az alsó tagozatban való helyettesítés?

--
  Szekszárdi Júlia

„Kedves” Luda!
A kérdéseire többször is kapott választ, kétszer tőlem, egyszer Peer Krisztinától.
De Ön nem választ akar, hanem lehetőséget a mocskolódásra. Vajon miért teszi ezt?
Három lehetséges okot találtam erre:
1. Komoly paranoiája van (ez esetben sürgősen pszichológushoz vagy pszichiáterhez kellene fordulnia).
2. Politikai indítékkal uszították ránk (szó esett holmi kockásinges bűnözőkről is, akiknek mi segítünk megúszni a gyermekbántalmazást).
3. Ön zsigerből gonosz és aljas. (Ebben az esetben pedig menjen a pokolba!)
Ezen túl szó nélkül töröljük a beírásait, esetleg egy bocsánatkérést még hajlandók vagyunk elfogadni.
Rágalmazásért és a jó hírnév megsértéséért akár fel is jelenthetnénk, de erre nem ad lehetőséget, hiszen névtelenül fortyog.
Több időt és energiát sem én sem a kollégáim nem vagyunk hajlandók erre az ügyre fordítani.

--
  töritanár

Az persze egy ilyen országban a jelen körülmények között természetesen fel sem merül, hogy Luda és Péter ugyanaz a személy...

--
  gyönytyúk

1. Össze kéne ereszteni Ludát az egykori Péterrel. Luda itt azt mondja: "nem vizsgáljuk meg, hogy milyen rövid volt a hölgy szoknyája". Péter viszont kikelt a "jó illemű" öltözködés mellett Sulyok Blanka cikke után, szintén elég vehemensen... Az egyesületnek szép elegánsan, egy-egy frappáns mondaton túl hagyni kéne, hogy ők ketten kidühöngjék magukat.

2. Egyik hasonló vehemenciájú tanulómnak felajánlottam, hogy strigulázza az összes tévedésemet, hibámat, aljasságomat, ha jó sokat talál, Balaton szeletet kap. Ludának is felajánlhatom ezt, küldje az ímélemre az eredményt, kapja a Balaton szeletet.

3. Luda lehet, hogy Pecina embere: olcsóbban szeretné megszerezni a honlapot, hogy aztán "szüneteltethesse". Ez csak kicsit vicces: az országbeli eljárásokat egyre kevésbé tudom viccként felfogni, lassan elérjük a "korlátlan lehetőségek hazája" címet (Ludának erdélyi tapasztalatai alapján ismerős lehet a szlogen.)
Üdv. gy.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Jogos az észrevétel. A végéről lemaradt a szerző neve: Gyarmathy Éva írja ezt a sorozatot, a főoldalon fenn is volt, meg itt is látható a portréja, de valóban mulasztás volt a részünkről, hogy az írás végéről hiányzik a név. Azóta már a 27. résznél tartunk, és remélem, […]
PSZICHOháttér 16. – Kognitív disszonancia – avagy miért ragadunk bele a rosszba is »

--

[paligreg:] Ki a szerző?
PSZICHOháttér 16. – Kognitív disszonancia – avagy miért ragadunk bele a rosszba is »

--

[H. Zsuzsa:] Kedves Károly! Nagyon köszönöm a videót és a könyvtippet is, várólistára tettem, hamarosan sort is kerítek rá. :-) Érdekelne a szabadtanulásos feladatgyűjtemény is, ami a videóban szerepelt, mint elérhető jógyakorlat. Próbáltam megkeresni a hálón, de nem találtam. :-( […]
Nem lehet abbahagyni - 2. Mindannyian mások vagyunk »

--

[Leiner Károly:] Én is sajnálom Anna, mert az általad leírt eset valóban "csak" a pedagóguson múlik: van addig több mint félév. Fel lehet készülni, elő lehet készíteni a kislány fogadását. Ennek ellenére megértem én is, hiszen nem ismeri ezt a területet, nincs felkészítve rá, tart […]
Sikeres integráció - javaslatok egy tanító-gyógypedagógus tollából 2. »

--

[Anna:] 'Minden esetben egyeztetnék a pedagógusokkal, s megkérdezném őket, hogy tudják-e vállalni az integrációs folyamatból rájuk háruló feladatokat. Erre a kérdésre mindenkinek válaszolnia kell!' Ezt a kérdést csütörtökön feltettem egy olyan tanítónak, akinek a 4. […]
Sikeres integráció - javaslatok egy tanító-gyógypedagógus tollából 2. »

--

[Tokaji Ildikó:] Minden szava fontos és igaz. De kiemelnék egy gondolatot, ami az alfa és az omega, és amire mondhatni törvény van, hogy ne lehessen betartani: "Minden esetben egyeztetnék a pedagógusokkal, s megkérdezném őket, hogy tudják-e vállalni az integrációs folyamatból rájuk háruló […]
Sikeres integráció - javaslatok egy tanító-gyógypedagógus tollából 2. »

--

[Tokaji Ildikó:] Személyes tapasztalatom, hogy az iskolák a "különórákban" versenyeznek egymással - különböző tagozatokat hirdetnek. Ráadásul ezek plusz órákat jelentenek kötelezően minden azonos osztályba járó tanuló számára a minimálisan előírt kötelező óraszám felett, ami […]
Neked mindegy? Nekem nem! »

--

[fruzset:] Kedves Hozzászólók! Régebben is voltak magatartászavaros gyerekek, kevesebb IQ-val rendelkezők, stb...25 évvel ezelőtt kisegítő osztályokként működtek, részben integráltan, zökkenőmentesen a többi osztály mellett, egy intézményen belül 10-12 fős gyereklétszámmal. Az […]
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[Fekete Hajni:] Ez nagyon jó! Nagyon remélem, hogy sokan reagálnak majd rá a szakmából is...! Kíváncsi vagyok a folytatásra!
Sikeres integráció - Javaslatok egy tanító-gyógypedagógus tollából »

--

[Mia:] A bizalom szerepe nagyon fontos szerintem, főleg az lenne jó, ha a problémákat lenne kinek elmondani. Akkor kevesebb ilyennel szembesülnénk: http://tudomanyplaza.hu/tinedzser-kor-mentalis-betegsegek/
PSZICHOháttér 26 – Bizalom 1. »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek