OFOE a Facebook-on
Címkék

konferencia

A téma időszerűségét jelzi, hogy érzékelhetően nő azon szülők és diákok száma, akik szó szerint "kimenekülnek" a közoktatás állami fenntartású intézményeiből. Sokkal többen is "menekülnének", de nem látják, hogy hová. A Zöld Kakas Líceum 2018. április 28-án műhelykonferenciát rendez, ahol egyfajta diskurzusnak kíván teret biztosítani a jelzett témakörben.

Február 17-ig lehet jelentkezni a Független Pedagógus Fórum február 24-i konferenciájára. Mint már korábban jeleztük: konferenciánk egyik legfőbb célja, hogy pozitív oldalról közelítsük meg az iskola világát. Ennek érdekében olyan történeteket gyűjtünk, illetve mesélünk el egymásnak, amelyek segíthetnek a bizalom erősítésében, világosabbá teszik, hogy a jelenlegi helyzetben mit tehetünk. Itt olvasható a rendezvény programja a tartalom részletesebb ismertetésével. Szeretettel várunk Benneteket (Barlai Róbertné).

Címkék:
         
Hogyan növelhető az iskola megtartó ereje? (Meghívó)

Tele vagyunk elkeserítő történetekkel: a pedagógusok elmarasztalják a szülőket, a szülők a pedagógusokat, a diákok meg panaszkodnak a pedagógusaikra és gyakran a szüleikre is. A lemorzsolódás sok esetben, sajnos, pedagógiai hibákra vezethető vissza. Konferenciánk egyik célja, hogy pozitív oldalról közelítsük meg az iskola világát. Ennek érdekében olyan történeteket gyűjtünk, illetve mesélünk el egymásnak, amelyek segíthetnek a bizalom erősítésében, világosabbá teszik, hogy a jelenlegi helyzetben mit tehetünk. A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A jelentkezés határideje: február 17. (Barlai Róbertné).

Címkék:
         

A ScratchJr programot harmadik éve használjuk iskolánkban a digitális történetmeséléshez. Nyári kódtáborban, egyéni fejlesztésben, szakkörben, napköziben, enyhén értelmi fogyatékosok szegregált csoportjában, és ebben a tanévben már tanórai keretek között normál második osztályokban is. Az app fejlesztői elsősorban az 5-8 éves korosztályok számára ajánlják, de tapasztalataink szerint a 9-10 évesek is szívesen dolgoznak vele (Benedekné Fekete Hajnalka).

A ScratchJr bemutatkozó oldala Ez történt a digitális konferencián – Lanszki Anita beszámolója a szekcióról Benedekné Fekete Hajnalka blogja A digitális konferencián tartott előadás a képekkel együtt

Szombaton nagy sikerrel lezajlott a Digitális konferencia 2017, amellyel új szakasz indult a tanácskozás-sorozat 2012 óta zajló történetében. Öt évvel ezelőtt arra a kérdésre próbálunk választ találni, hogy mi jellemzi a digitális korban szocializálódó nemzedék gondolkodását, illetve, hogy miben változtatják meg a kor kihívásai az iskola, a pedagógusok szerepét. Az új szakaszban arra vagyunk kiváncsiak, hogy miként határozza meg jelenünket és milyen jövőt sejtet a valamennyiünket körülvevő digitális tér (Szekszárdi Júlia).

Címkék:
       

2012 óta minden évben megrendeztük a digitális nemzedék, illetve digitális pedagógus konferenciát, melyek iránt az érdeklődés egészen a 2016-ban szervezett összevont rendezvényig töretlen volt .A november 18-i rendezvényen új szakaszt indítunk a digitális pedagógiáról szóló szakmai párbeszédben. Az eltelt évek alatt e területen (is) rohamos változások történtek, nekünk is meg kell tehát újulnunk: megváltoztatnunk a téma megközelítésének módját. Ez alkalommal előadóként is lehet jelentkezni a szekciókba. A jelentkezés határideje október 10.

TÁJÉKOZTATJUK AZ ÉRDEKLŐDŐKET, HOGY A MÁJUS 27-RE MEGHIRDETETT KONFERENCIÁT A SZERVEZŐK ŐSZRE HALASZTOTTÁK.

Címkék:
   

A Tempus Közalapítvány fontosnak tartja, hogy a Digitális módszertért követően évente meghirdetésre kerülő felhívással és díjjal ösztönözze és elismerje a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A 2015-ös felhívásra beérkezett, és a szakértői értékelést követően a Digitális Módszertár felületén publikált 59 ötlet közül 6 díjazott pedagógusnak gratulálhattunk! A B.Tier Noémi által szerkesztett sorozatban velük ismerkedhettünk meg.

November 26-án került sor a Digitális Pedagógus és Nemzedék Konferenciára az ELTE PPK épületében. A szakmai rendezvénysorozatot 2012 óra szervezzük, és ez a jubileumi alkalomról is örvendetesen jó visszajelzések érkeztek. Ez alkalommal a plenáris előadások tartalmi összefoglalóit adjuk közre (Szekszárdi Júlia).

Tudja, hogy hol van a körúti csillagóvoda, s kik járnak oda? Miért fúj a szél? Mit csinál egy meteorológus? Avagy hogy mi a tőzsde és hogy működik? Kik azok a digitális bennszülöttek?Ha kíváncsi a válaszokra, akkor keresse fel a Digitális konferencián a kiállítói szekcióban a Pangea Petény Kft. standját, akik a Kíváncsiak Klubja és az "Életnek tanulunk" tananyagaik révén sok ovist, kisiskolást és középiskolást vezettek be a természettudományok és a média, munkavállalói szerep, pénzügyi ismeretek világába.

Bugyulófalva portál

A témáról két előadást hallgathatnak meg a szekció résztvevői. Előadók: Ostorics László, az Oktatási Hivatal munkatársa és Rausch Attila az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetének tanársegédje. Az első előadás a nemzetközi digitális tanulói teljesítményméréssel , a második pedig a számolási készségek online mérésének problematikájával foglalkozik. A szekció vezetője: Fehérvári Anikó.

Sokszor hangzik el, hogy a kódolás oktatása a 21. századi iskola egyik fontos feladata lenne. Mindeközben nem teljesen egyértelmű, hogy ki mit ért a kódolás tanítása alatt: adott programnyelvek ismeretét, algoritmizálást vagy a komputációs gondolkodást? A szekcióban példákat mutatunk arra, hogy milyen sok dolgot jelenthet a kódolás, milyen sokféleképpen használható fel a tanításban. Szekcióvezető: Nádori Gergely.

Címkék:
   

A szekciót az Informatika – Számítástechnika Tanárok Egyesülete (ISZE) szervezte. A szekció elnöke Kőrösné dr. Mikis Márta az ISZE tiszteletbeli elnöke, a Gyermekinformatika Műhely vezetője. A műhelyfoglalkozás keretében öt referátum hangzik el.

A fiatalok számára létezése óta nagyon fontos a mozi, de a filmek életükben játszott szerepe az évtizedek során sokat változott. A mozgóképek soha nem látott gazdagságban árasztják el az online tereket, ám ez a változás a moziélmény tekintetében jelentős veszteséggel is jár. Ugyanakkor tagadhatatlanul van ennek a folyamatnak komoly nyeresége is.

A november 26-i jubileumi Digitális Konferencián két sávban 6+5, azaz 11 szekció közül választhatnak e résztvevők. Ezt a választást szeretnénk segíteni, amikor ismertetjük a megrendezésre kerülő szekciók tartalmát, és bemutatjuk azok előadóit. Elsőként a digitális családdal foglalkozó műhelyfoglalkozásról írunk. A szekciót Kovács Márta vezeti.

Címkék:
         

2016-ban már az ötödik évét ünnepeljük annak, hogy a pedagógusok és a diákok támogatásának érdekében szakmai összefogás indult az ELTE PPK, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és a Tempus Közalapítvány közreműködésével. Mától elérhető a konferencia részletes programja és a regisztrációs felület a rendezvény portálján. Szeretettel és örömmel vár minden kedves érdeklődőt a Programbizottság.

A konferencia honlapja A konferencia Facebook oldala Facebook esemény

"A felső tagozatos tehetséggondozás perspektívái és tapasztalatai” címmel első alkalommal rendeznek pedagóguskonferenciát, amely kifejezetten a kiemelt képességű gyermekekkel való foglalkozást helyezi fókuszba. A hagyományteremtő jelleggel szervezett esemény célja egyrészt a felső tagozatos korosztály tehetséggondozási lehetőségeinek és módszereinek bemutatása, a formális és nonformális oktatási rendszerek tapasztalatainak megosztása, másrészt az asszertív-támogató pedagógusi attitűd alapvonásainak felvázolása.

Mathias Corvinus Collegium

A Tempus Közalapítvány fontosnak tartja, hogy a Digitális Módszertár elindulását követően évente meghirdetésre kerülő felhívással és díjjal ösztönözze és elismerje a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A 2015-ös felhívásra beérkezett, és a szakértői értékelést követően a Digitális Módszertár felületén publikált 59 ötlet közül 6 díjazott pedagógusnak gratulálhattunk! A most induló sorozatban velük ismerkedhetünk meg. (B.Tier Noémi)

Címkék:
         
IKT és web2 a tanórákon - Díjaztuk a legjobb módszertani ötleteket

A Dyslexiás Gyermekekért Egyesület szeretettel vár minden érdeklődőt a január 27-i rendezvényén a Villányi úti Konferenciaközpontban. Előadó: Darabos Attiláné, a monori Kossuth Lajos Általános Iskola tanára.

A Magyartanárok Egyesülete 2015. november 28-án szervez konferenciát a Kossuth Klubban (1088 Budapest, Múzeum u. 7). Szeretettel várnak minden érdeklődőt.

Címkék:
       

Barangoló természetismeret, Színes kémia, Lovagok az időben – csak néhány cím, melyek hátterében tudatos tervezés, pedagógiai célokhoz illesztett IKT-eszközhasználat, valamint kreatív megvalósítás áll, és nem utolsó sorban olyan pedagógusok, akiknek munkáját Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el a Tempus Közalapítvány.

Díjazzák a pedagógusok digitális módszertani ötleteit Digitális pedagógus konferencia 2015

A műhelymunkán megismerkedhetnek a résztvevők, a játék, tanulás, alkotás egymásra épülő rendszerével, amit kitölthetünk a digitális és analóg módszerekkel, amelyek már most rendelkezésre állnak a tanítás számára, hogy a tanulásban ne akadályozza, hanem segítse a jelen és jövő minden diákját. (Gyarmathy Éva)

Címkék:
           

A szekcióban az IKT-hoz kapcsolódó hazai fejlesztések bemutatására kerül sor. Megismerkedhetünk a Zanza tv-vel, a Redmentával, a Televele Médiapedagógiai Műhellyel, a BeeTheBest nevű játékosításon alapuló rendszerével, valamint a debreceni Digitális Napközivel.

Címkék:
       

A Fodor József Egészségügyi Társaság szeretettel várja az érdeklődőket továbbképző konferenciáján október 5-én Budapesten. A továbbképzés témakörei: hátrányos helyzetű tanulók iskola-egészségügyi ellátása, elhanyagolás, bántalmazás, korai iskolaelhagyás, lemorzsolódás, együttműködés a gyermekjóléti szolgálattal, háziorvosokkal, területi védőnővel, szülővel, iskolapszichológusokkal a veszélyeztetett gyermekek ellátásában.

Honlapunkon sorra közöljük a meghirdetett szekciók absztraktjait, hogy a résztvevők kiválaszthassák a számukra legérdekesebb programot. A Gyarmathy Éva által vezetett szekció és a hozzá kapcsolódó workshop a digitális pedagógus előtt álló kihívásokkal és az ezekre történő válaszadás széles lehetőségeivel foglalkozik.

Gyarmathy Éva: Tehetség és tehetséggondozás Magyarországon a 21. század elején Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás buktatói Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás változási kényszere Kerényi Mari: Utak az angyali körökhöz Gyarmathy Éva: Ki van kulturális lemaradásban? Műveltség és tudásépítés a digitális korban. Kerekasztal-beszélgetés

Elérhetővé vált a 2015. október 17-i Digitális pedagógus konferencia programja és már regisztrálni is lehet. Szeretettel várjuk az érdeklődőket!

Címkék:
     

Inklúzió alternatív médiával. A konferencia a RoboBraille Projekt, a MTA Pszichológiai Intézete, az Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Intézete, a Tehetségműhely és a SNI Tehetségeket Segítő Tanács szervezésében augusztus 26-án (Gyarmathy Éva).

Címkék:
         

Bűvösvölgy Magyarország első médiaértés-oktató központja, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hozott létre. A központ feladata, hogy megtanítsa a magyar gyerekeknek, hogyan használják tudatosabban és biztonságosabban a médiát. A 2015-ös Digitális nemzedék konferencia egyik szekciójára meghívtunk néhány a projektben dolgozó szakembert és olyan pedagógusokat, akik már szereztek személyes tapasztalatokat a központ tevékenységében. (Domonkos Katalin)

Mi a Bűvösvölgy?

Társadalmunk kötelessége, biztosítani az egyenlő oktatáshoz való hozzáférés jogát a felnövekvő generáció minden tagja számára – beleértve a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekeket is. Hazánk oktatásügye a normától eltérő tanuló számára szükséges oktatási feltételeket csak korlátozottan teremti meg. A IV. Digitális nemzedék konferencia egyik szekciója olyan jó gyakorlatokat mutatott be, amelyek a korszerű infokommunikációs eszközök alkalmazásával törekszik a probléma enyhítésére (Salamon Szilvia).

A szekció teljes videofelvétele Benedekné Fekete Hajnalka írása Csatári Tamara és Kincses Eszter írása és prezentációja Tóth Éva prezentációja

A július 10. és augusztus 20. között meghirdetetett 2015-ös Felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Digitális Módszertárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. A Felhívásra jelentkezők feltöltött módszertani anyagait szakértők értékelik, melyek közül a legjobbnak ítélt ötletek díjat kapnak. A Digitális Pedagógus Díjat elnyerőknek szakmai kiadványainkban és a várhatóan október 17-én, Budapesten megrendezésre kerülő Digitális pedagógus konferencián.

Címkék:
       
Digitális módszertár Digitális Pedagógus

A XXI. század indukálta technológiai innovációk széles körben történő elterjedését világunk erősen digitalizálódó jellege mutatja. A terjedő tendencia idézte változások az élet számos területén éreztetik hatásukat, beleértve az oktatás világát is. Jelen értelmezési keretek között a tanulás-tanítás folyamat eredményességének szükséges feltétele, a pedagógustársadalom szemléletformálásának támogatása, tudásbázisának kiszélesítése. (Salamon Szilvia)

Pedagógusok az információs társadalomban Buda András: Az új nemzedék – digitális tanárjelöltek

"Szakiskola, hol a többszörösen motiválatlan kamasz saját telefonján hajlandó online szódolgozatot írni. Hol hetekig projektmunkában dolgozva járja városát, hol Anyák napi videót készít a nyakigláb kamasz. Tóth Éva tanítványaival kicselezi a nincset, fittyet hány a semminek, és az eszköztelenség ellenére, az angol tanítás mellett digitális készségfejlesztést végez." (Benedekné Fekete Hajnalka)

Tóth Éva Printerest oldala Facebook: Nagykátai Ipari Szakközépiskola és Szakiskola Digitális nemzedék konferencia Seholvidék úttörői vagy út-törői

Konferenciánk keretében – három programot is kínálva – exponált szerepet szánunk a témának. Egy prezentációkkal színesített kerek-asztal beszélgetést, két párhuzamosan futó workshop követ, így a kedves érdeklődök a gamifikáció elméletével és gyakorlati alkalmazásával is megismerkedhetnek. (Hülber László)

Digitális nemzedék konferencia

Elindult a regisztráció a negyedik Digitális nemzedék konferenciára a rendezvény portálján. Ezen belül lehet jelentkezni a délutáni szekciófoglalkozásokra, amelyek részletes bemutatása is megtalálható a honlapon. Nagy szeretettel várjuk az érdeklődőket.

Digitális nemzedék konferencia

Első alkalommal találkoznak egy sajátos, holisztikus megközelítésű kétnapos szakmai tanácskozásra azoknak a szakmáknak a képviselői, amelyek részben vagy teljes egészében az ifjúsági korosztállyal foglalkoznak. Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kara ad otthont október 30-31-én az Összebeszélünk címet viselő 1. Ifjúságügyi Kongresszusnak, amelynek célja a fiatalokkal foglalkozó diszciplínák és szakmák közötti diskurzus erősítése és az ifjúságügy integratív megközelítésének elősegítése.

Címkék:
   
ÖSSZEBESZÉLÜNK - Ifjúságügyi kongresszus

Tizennyolc alprojekt keretében dolgoztak új informatikai megoldásokon és kapcsolódó kutatásokon az ELTE, a BME és a CISCO szakértői 2013. január és 2014. június között. A fejlesztések négy nagy témakör köré szerveződtek. Az okostelefonos tartalommegosztás, a városi közlekedés szervezését segítő, illetve a legújabb oktatási és tanulási módszereket ötvöző informatikai megoldások, valamint a hatékony védelmi és biztonsági technológiák kidolgozása egyaránt a kutatási program témái voltak.

Címkék:
         

A magabiztos technikai-biztonságtechnikai tudás önmagában nem elegendő védelem az online felületen, a saját és mások érdekében szükségünk lesz többek között az indulataink azonnali kifejezésének gátlására (flame war), tetteink és mások online magatartása közötti összefüggés felismerésére (derailing) és arra is, hogy képesek legyünk az eltérő funkciójú felületekhez igazítani online kifejezésmódunkat. Mindezek okán helyet kapott a szekcióban az elektronikus zaklatás, a gyűlöletbeszéd, az online gyermekvédelem. (Domonkos Katalin)

Elektronikus zaklatás Ujhelyi Adrienn: Digitális nemzedék – szociálpszichológiai szempontból Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány Digitális Pedagógis konferencia 2014.

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a társadalomra jellemző általános bizonytalanság a szülők és pedagógusok, a család és az iskola között is jelentkezik, sőt a feszültség az utóbbi időben folyamatosan növekszik. Ez indokolja hogy a Kölöknet című szülőknek szóló portál és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete egyre többet foglalkozott/foglalkozik az iskola és a család közötti kapcsolat, a pedagógusok és a szülők közötti kommunikáció kérdéskörével.

Digitális pedagógus Virtuális szülői értekezlet 7 - A pedagógus, ha szülő Értjük egymást? - Konferencia a szülők és pedagógusok közötti párbeszédről Miért nem értjük egymást?

Már harmadik alkalommal tanácskozunk arról, hogy milyen legyen, illetve milyen lesz a digitális világ pedagógusa. Mire készüljenek fel a jelenlegi tanárjelöltek egy olyan világban, amikor már azon sem lepődünk meg, ha a hallgatók és az oktató nem tartózkodik egy légtérben, sőt talán még egy országban sem. A tudás áramlása ennek ellenére töretlen, az előadó és a hallgatóság közötti interakció zavartalan.

Címkék:
       
Digitális Pedagógus

A konferencia plenáris része a a Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának díjátadójával zárul. A díjazott módszertani ötletekkel szekciók keretében is találkozhatnak a résztvevők. Ezek mellett külön munkacsoportban kerül majd sor a természettudományos nevelés jó gyakorlatainak a bemutatására.

Már lehet regisztrálni az április 26-án megrendezendő Digitális pedagógus konferenciára. Szeretettel várunk minden érdeklődőt. A részletes tájékoztatás a rendezvény portálján érhető el. Honlapunkon a következő napokban részletesebb tájékoztatást adunk a rendezvény tartalmáról. Ez alkalommal a plenáris előadásokról lesz szó. (Szekszárdi Júlia)

Címkék:
         
digitalisnemzedek.hu digitalispedagogus.hu

Március 29-én az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében kerül sor a 3. Digitális Nemzedék Konferenciára. Már lehet regisztrálni és a szekciókra jelentkezni a rendezvény honlapján.

A 2014-es konferenciáról Digitális nemzedék konferencia 2014

2014 március 29-én kerül megrendezésre a 3. Digitális nemzedék konferencia az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében. Rendezői ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport, a Tempus Közalapítvány és az OFOE. Nemsokára tájékoztatunk majd a programról, és regisztrálni is lehet majd rá.

Digitális nemzedék konferencia 2014

Október 19-én nagy sikerrel lezajlott a tehetségfejlesztéssel foglalkozó konferencia. Ezúttal röviden beszámolunk az eseményről, a közeljövőben pedig ugyanitt közöljük az elhangzottak írásos feldolgozását is. Szívesen fogadunk minden kapcsolódó kérdést, kiegészítő tájékoztatást, kritikai felvetést és a témához kapcsolódó további cikkeket. (Földes Petra – Szekszárdi Júlia)

Tehetségműhelyek a konferencián

Október 14-én lezártuk a regisztrációt az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című országos konferenciára, amelyre az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében kerül sor október 19-én. A konferenciát a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége (MATEHETSZ) rendezi. Egyesületünk a szervezésben, s ezen belül hangsúlyosan a bemutatkozó 12 szakmai műhely kiválasztásában és mozgósításában vállalt szerepet. (Földes Petra – Szekszárdi Júlia)

Ez is tehetséggondozás! - Elmélet és módszerek Ez is tehetséggondozás!

A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége 2013. október 19. szombatra konferenciát szervez "Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek" címmel. A MATEHETSZ együttműködő partnereként az ELTE PPK biztosítja a konferencia helyszínét, míg a szakmai és szervezési előkészítésben az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete működik közre. Szeretettel várjuk az érdeklődőket!

„Nem tudjuk tisztázni még a pedagógiában sem, hogy mit értünk tudás alatt. A genetikailag kódolva velünk született tudást, amit csak szolid határok között fejleszthetünk? Vagy azt az általános tudásképet, ami minden létező környezeti hatására kialakul? Vagy amit az iskolai tantárgyak kapcsán megpróbálnak nekünk megtanítani? A tudás ennek a három tudástípusnak az összessége. Árnyaljuk ezt tovább! Milyen tudást akarunk? Deklaratív tudást, tehát elméleti tudást, ami szabálytudást jelent? Vagy a procedurális tudást, a miként tudást, hogy valamit meg tudjak csinálni? Ennek az arányaival van óriási probléma. A deklaratív tudásban a magyar gyerekek változatlanul a világelsők között lennének, ha mérnének ilyet, csakhogy ma nem erre van szükség.”

Elhibázott lépés lenne, ha a digitális technológiákat, az IKT eszközök alkalmazását hirtelen kötelezővé tennénk, és azt hangsúlyoznánk, hogy csak „így”, csak ezekkel az eszközökkel történhet színvonalas oktatás. Hiszen nem mindenhol állnak rendelkezésre a legújabb eszközök, mégis a gyengébben felszerelt intézményekben is dolgoznak, s érnek el nagyszerű eredményeket kreatív, a 21. századi digitális képességek birtokában lévő pedagógusok (Tarné Éder Marianna).

Digitális pedagógus Digitális nemzedék

Prievara Tibor  előadása egyedülálló produkció, hiszen hazai viszonylatban eddig nagyrészt ismeretlen tanulásszervezési és értékelési komplex megoldást mutatott be. Kivételes eset, hogy van aminek előbb van hiteles, jól működő gyakorlata, mintsem leíró kutatási eredményei és ebből született elméletei. Szerencsések a résztvevők, akik itt hallottak erről először, mert a hiteles és eredményessége felől kétséget nem hagyó beszámoló alapján már nem a megszokott kritikával és elutasító stratégiák alkotásával fogadják majd egyszer ennek a területnek az általános módszertanát (Ollé János).

TanárBlog Pedagógiai Műhely - IKT svédasztal 21. századi tanár – egy kísérlet krónikája 21. századi tanár - 1. rész (Bevezető)

A Digitális pedagógus konferenciára megjelenik A Digitális_de_generáció című kötet bővített és átdolgozott kiadása. A kötet részben az eddigi digitális konferenciákon elhangzott előadások anyagát tartalmazza, részben a másutt megjelent, de a témához szorosan kapcsolódó írásokat közöl. A szerzők között van tudományos kutató, egyetemi oktató, közoktatási szakértő, gyakorló pedagógus és egyetemi hallgató is. A téma megközelítése különböző diszciplínák nézőpontjából történik:a pedagógia, az irodalomtudomány, az informatika, a pszichológia,a szociálpszichológia, a szociológia oldaláról, s ez adhat némi garanciát arra, hogy sikerül viszonylag árnyalt képet mutatni erről a valamennyiünket érintő és foglalkoztató, rendkívül aktuális problematikáról. (Szekszárdi Júlia)

Digitális nemzedék Digitális pedagógus

Mi a műveltség aktuális tartalma? Milyen tudást közvetítsen a ma pedagógusa a jelen generációnak? Hogyan hidalható át a hagyományos és az új műveltségtartalmak közötti szakadék? Miként lehet megőrizni, átmenteni a hagyományos értékeket, és hogyan lehet az iskolai tanulás folyamatába illeszteni az új elemeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresünk választ a konferencián, amelyik immár a negyedik a digitális világ iskolai problémáival foglalkozó szakmai tanácskozások sorában. (Szekszárdi Júlia)

Digitális Pedagógus Konferencia 2012 Digitális Pedagógus Digitális Nemzedék TanárBlog - az IKT portál Netszótár az e-nyelv.hu-n

Amikor 2012 februárjában összehívtuk az első Digitális nemzedék konferenciát, nem is reméltük, hogy ezzel egy ilyen országos érdeklődést kiváltó szakmai diskurzust indítunk el. Tavaly májusban megszerveztük a Digitális pedagógus konferenciát, és az érdeklődésre, valamint a téma aktualitására való tekintettel ebben az évben sor kerülhetett a 2. Digitális nemzedék konferenciára, és most már regisztrálni lehet a 2. Digitális pedagógus konferenciára is a rendezvény honlapján.

A 2013-as konferenciáról A konferenciáról

Hátrányos helyzetű józsefvárosi, pest megyei, borsodi fiatalok, segítőik és a kamera találkozásáról szólt a Digitális Nemzedék Konferencia egyesületünk vezette workshopja. Az alábbiakban bemutatjuk, miben és hogyan több ez a találkozás egyszerű fotózásnál, filmezésnél. (Földes Petra)

Z. Karvalics László úgy vélekedik, hogy ma már nem érvényes a Marc Prensky által 2001-ben megalkotott „digitális bennszülöttek”’ elnevezés, hiszen – mint a konferencián elhangzott előadásának címe is jelzi –: Mangalány mondja: közeledik a „digitális beavatottak” ideje.

Március 2-án sikeresen lezajlott a Digitális Nemzedék 2013 konferencia. A plenáris előadások videófelvétele elérhető a rendezvény honlapján és ugyaninnen letölthető a példás gyorsassággal elkészült konferenciakötet. Sorozatunkban a konferencia gazdag szakmai anyagából válogatunk, szem előtt tartva egyesületünk profilját, valamint az OFOE honlap látogatóinak érdeklődését. Az elsőként idézett Ujhelyi Adrienn, az ELTE PPK adjunktusa szociálpszichológiai nézőpontból közelítette meg a digitális generációt.

Március 2-án kerül sor a 2. Digitális Nemzedék Konferenciára. Ez a rendezvény egy tavaly indult szakmai konferenciasorozat része. Az első Digitális Nemzedék Konferencia 2012 februárjában, a Digitális Pedagógus Konferencia 2012 májusában volt. A Digitális Pedagógus Konferenciának is tervezzük a folytatását.

Digitális nemzedék konferencia 2013 Digitális Pedagógus konferencia Ofő online és offline

A Jogismeret Alapítvány műhelykonferenciáját különösen aktuálissá teszi, hogy 2012. július 1-től alapvetően új munkajogi keretekben, 2012. szeptember 1-től pedig alapvetően új közoktatási ("köznevelési") jogi keretekben kell az iskoláknak az agressziós jogkövetkezményeket alkalmazni.

Jogok az iskolában 2006 Jogismeret és demokrácia Szigor és agresszió

Globalizálódó világunkban egyre inkább felértékelődik az idegen nyelvek ismerete, a kulturális nyitottság és a nemzetközi tapasztalatszerzés. Fontos, hogy a magyar oktatási rendszerben is megjelenjenek ezen értékek. Az AIESEC Budapesti Corvinus Egyetemen működő irodája által szervezett konferencia erre hívta fel a figyelmet.

Tartanak-e a tanárok a digitális nemzedéktől? - tette fel a kérdést Becker András a Csobánka Zsuzsával és Földes Petrával készült beszélgetésben, amely a Digitális Nemzedék Konferenciát követően készült.

digitalisnemzedek.hu Pál Csobánka Zsuzsa: Zöld szandálom Földes Petra: A negyedik dimenzió

A Digitális Nemzedék Konferencia Netgeneráció az osztályban című szekciójában Kele Fodor Ákossal avval kapcsolatban gyűjtöttünk tapasztalatokat, hogy miként vonhatók be egy közös tevékenységbe a Z-generáció tagjai. A felkészülés már a rendezvényt megelőzően elindult. (Csobánka Zsuzsa).

Digitális nemzedék Pál-Csobánka Zsuzsa: A zöld szandálom, a hajtincsed és az ujja – ami a szilvafán túl van A gyerekek internethasználatának jellegzetességei

Az előző generációknak is voltak helyeik, ahol a szülőktől, tanároktól, egyáltalán a felnőttektől távolabb lehettek együtt. Felügyelet és beleszólás, irányítás, kritika, büntetés nélkül. Száz éve még grund volt, aztán tér, töltés, patakpart, városi házak, romok, aluljárók, játszóterek. A mostani gyerekeknek is van ilyen helyük, csak ez egy virtuális tér. (Török Ildikó)

Facebook-2011 (Részletek Tóth-Mózer Szilvia és Lévai Dóra tanulmányából) Negyedik dimenzió – Fiatalok a cybertérben Digitális Nemzedék Konferencia 2012

a Magyartanárok Egyesülete és a Kossuth Klub konferenciája kortárs magyar lírikusok epikájáról, prózájáról 2011. április 9-én, szombaton 10-től 16 óráig a Kossuth klubban (1088, Múzeum utca 7.)

Címkék:
 

Erre a rendezvényre nyomatékosan felhívjuk a figyelmeteket azért is, mert az OFOE saját szekcióval vesz részt a Fórumon, és itt kerül sor az egyesület 10 éves születésnapjának megünneplésére is. A szekció keretében – többek között – bemutatjuk be az innovációról szóló filmes taneszközt. Illetve a kapcsolódó teljes projektet.

Címkék:
 
Film az innovációról

A 2009-es konferenciához hasonlóan a 2011. évi MindenGyerek konferencián is megtalálható lesz az élménypedagógiai sáv.

Címkék:
   

A "12 legszebb magyar vers" elnevezésű konferencia- és könyvsorozat 7. része Nagy László Ki viszi át a Szerelmet című költeményével foglalkozik. A program egy 600 fős versmondással indul szeptember 24-én Ajkán, ezt követi a háromnapos tanácskozás a költeményről.

Címkék:
 
A 12 legszebb magyar vers - konferencia- és könyvsorozat Szondi 300 apródja

2009. október 3-4-én (szombat, vasárnap) a budapesti Millenárison Zöld cseresznye címmel konferenciát rendeznek a húszéves alternatív pedagógiai mozgalom tiszteletére. A konferencia díszvendége Spencer Kagan, a Kooperatív tanulás című könyv szerzője lesz.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.04.21.
Viselkedjen már normálisan az a fogyatékos gyerek!
Hiába van papírjuk a tanulási nehézséggel küzdő vagy éppen fogyatékkal élő gyerekeknek, sokszor csak a tanár jó indulatán múlik, hogy tényleg ad-e könnyítést a dolgozatnál vagy felel...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.04.21.
Buk(tat)ás
Azt mondják, a magyar iskolarendszer leggyengébben teljesítő területe a nyelvoktatás. Az egész EU-ban nálunk beszélnek a legkevesebben idegen nyelvet – miközben az iskolában az előző rendszerben...
(Forrás: Népszava)
--
2018.04.21.
A kisdiák rendelte meg az iskolai menüt
A Békéscsabai Gyermekélelmezési Intézmény kezdeményezése alapján a megyeszékhely általános iskoláinak tanulói javaslatot tehetnek kedvenc ételükre. Ezeket azután beépítik az adott havi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.04.21.
A legnagyobb amerikai egyetemeket is legyőzték az ELTE hallgatói Washingtonban
A budapesti egyetemisták a döntőben több mint 120 csapatot utasítottak maguk mögé, köztük olyan egyetemek válogatottjait, mint a Yale, a Berkeley, az NYU, a King's College, a UCL, valamint a...
(Forrás: Szeretlek Magyarország)
--
2018.04.21.
Zsidó iskola a Budai-hegyekben: itt nem tudod megvásárolni a helyedet (Interjú a Lauder Javne igazgatójával)
Ahogy pedig a diákok egyre közelebb kerülnek a pályaválasztáshoz, el kell érni, hogy valóban arra koncentrálhassanak. Azzal segítünk, ha egy ponton túl a továbbtanulást támogatjuk, a tö...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2018.04.21.
Új irány jön a gazdaságban Az átfogó javaslatcsomag már májusban napirendre kerülhet
Részletes, új és átfogó gazdaságstratégiai javaslatok kerülhetnek már májusi megalakulását követően az új kormány asztalára. A javaslatok kidolgozásában a Magyar Nemzeti Bank, valamint...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.04.21.
Megvannak a kompetenciamérés friss eredményei: nagy baj van a szakközépiskolákban
Hiába szabta át a kormány a tanterveket, változtatott az óraszámokon és alakította át a szakképzést, nem javult a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési...
(Forrás: Eduline)
--
2018.04.18.
Kötélmászás: mi a fenének erőltetik évtizedek óta?
Az történt, hogy mikor a Facebookon nyilvánosan felsóhajtottam – mit felsóhajtottam, dühöngtem egy sort a még mindig kötelező kötélmászás miatt –, az ismerőseim kommentözönben tudatt...
(Forrás: wmn.hu)
--
2018.04.18.
Felejtsük már el a stigmákat! – Nem igaz, hogy az Y generáció lusta és önimádó
És a lustaság meg az önimádat csak a jéghegy csúcsa. A digitális bennszülöttek első hullámát, az Y generációt övező előítéletek már vagy egy évtizedesek. Tíz év alatt azért elé...
(Forrás: wmn.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Nikoletta! Elnézést kérünk a késedelmes válaszért. Pedagógiai végzettséggel gyakornoki státuszban is el lehet látni osztályfőnöki megbízatást. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
  Havasi Gabriella

Tisztelt OFOE!

Általános iskolában tanítok, mint tanító, osztályfőnök. A 20117/18. tanévben úgy alakult , hogy az osztályomból szeptember 2. felétől elment a napközis kollégám, és azóta sem sikerült betölteni az állását. Így 3-2 arányban egy kolléganőmmel végezzük el ezt a betöltetlen állást. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogy , miként kell elszámolni a "helyettesítést"?
Mindketten letanítjuk a délelőtti óráinkat, minden osztályfőnöki munkát elvégzünk, és rögtön, szünet nélkül folytatjuk egy üres állást betöltve. szerintem ez egy másik munkakör betöltése, és ketten még a kezdő pedagógus bérét sem kapjuk meg. Az óradíjunk a legalapabb fizetésnek a heti 32 ed része.
Utólag kezdhetek-e ezzel a problémával valamit, vagy 35. év után kb 1000 ft az óradíjam?
Végül is két kérdés fogalmazódott meg. 1. az "üresállás" betöltése + munka mellett hogy számolandó el? "2. Hogy számolják az órabéremet?

Előre is köszönöm, és kíváncsian várom válaszukat.
Üdvözlettel Havasi Gabriella

--
  OFOE

Kedves Magdolna! Kérdésére részletes választ küldtünk az itt megadott freemailes címre. Ha esetleg nem kapja meg, kérjük, küldjön egy másik elérhetőséget erre a címre: osztalyfonokok@gmail.com
Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Magdolna, ez kemény munkajogi kérdés, és utána kell kérdeznünk. Egy kis türelmet kérünk, fogunk majd válaszolni. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc!
Azt javaslom, hogy forduljon az iskolavezetéshez, és ők vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel. Valóban lépni kell, komolyan venni ezeket a jelzéseket. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége nevében Szekszárdi Júlia

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[H.M.:] Kedves Jázmin! Nagy örömmel és egy picit torokszorító érzéssel olvastam a sorait (az írás közkinccsé válása, és az egyik gondolat okozta az ambivalens érzést). Amit Ön leírt, azt nagy nemzetközi és hazai kutatások is alátámasztják: azok a hallgatók a legsikeresebbek, a […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[Anna:] Bár olyan eccerű lenne, hogy vasszigor, oszt' kész... Az egyén vagy csoport, amely a problémákat nem hajlandó tudomásul venni, hanem saját tudattalanjába száműzi, vagy a fegyelem válaszát adja rá, azaz elfojtja, s ez lényegileg ugyanaz, a robbanás felé halad. Lehet […]
Szegregáció »

--

[Szekszárdi Júlia:] Kedves KGY! Nem kétséges, hogy a szülők felelőssége óriási, de az Ön által ajánlott „vasszigorral” itt semmire sem mennénk. A szegregáció következményeiről lehet olvasni a bejegyzésben, és ugyanerről van szó a Gettórenoválás és iskolai szegregáció egyházi […]
Szegregáció »

--

[KGY:] Kedves Nóra! Ön hatalmasat téved a felelősség magállapításában! A gyermekért elsősorban 95% a szülők a felelősek a társadalmi felelősség csak a maradék 5%-ban kérhető számon, miután a szülő teljesítette a tőle elvárható részt. Nevelni a családban lehet a többi gyenge […]
Szegregáció »

--

[Varga Zsolt:] Az állam társadalmi igényt elégít ki, lásd: https://www.es.hu/cikk/2018-03-09/rado-peter/2018-az-oktataspolitikai-remenytelenseg-eve.html
Szegregáció »

--

[Gyulai Sándor:] Gratulálok, Ibolya! Örömmel tölt el, hogy iskolánkban ilyen innovációk valósulhatnak meg. További sikereket kívánok: Gyulai Sándor, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium intézményvezetője
Digitális történetmesélés az oktatási nevelési folyamatban 3. - DST a történelem és társadalomismeret tanításában »

--

[Leiner Károly:] Kedves Zoltán, nekem szerencsém van, mert gyógypedagógusként több tantárgyat is taníthatok, így magammal kell "egyezkednem". De: voltam tanító bácsi is - ott is könnyedén megoldható a feladat. Ahol nem, ott a kollégákkal kell összedolgozni. Nézzünk egy példát: […]
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Zoltán:] Gratulálok! Fogyatékosokkal ilyen teljesítményt elérni nem akármilyen pedagógiai munkáról árulkodik. De mindez hogyan fér bele a mai iskolába, a NAT-ba, a kerettantervekbe? Milyen órák keretében lehet ezeket a lépéseket, eszközöket alkalmazni?
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek