OFOE a Facebook-on
Címkék

film

Könnyebben szembesülünk azzal, ha a gyereknek torokgyulladása van, vagy ha eltörött a lába. Elmegyünk az orvoshoz, a kórházba és ezzel ki is van pipálva. Az autizmus spektrumzavart azonban nem ilyen könnyű kipipálnunk. Pedig mi, felnőttek vagyunk azok, akik megtanítjuk a gyerekeknek, fiataloknak, hogy hogyan kell viszonyulniuk azokhoz a társaikhoz, akik mások, mint ők. De hogyan tudunk megtanítani valami olyat, ami nekünk sem komfortos? Ebben segít mindannyiunknak a Sorsfordító. Mert sorsfordító tud lenni (Peer Krisztina).

Címkék:
         
A film a weben Facebook

Február 21-én a Sing Street című, 2016-ban készült ír-amerikai-angol zenés vígjátékot vetítjük. Dublin, 1985. A Lalor család ifjú tagja egy tinédzser zenekart alapít, hogy elnyerje egy lány szerelmét és elmeneküljön a családi problémák elől. A botcsinálta banda egyre jobbá válik és a srácok mind érzékletesebben fejezik ki öltözetükkel és zenéjükkel a serdülőkor dühét és lázadását. A film utáni beszélgetés vendége Kardos-Horváth János, a Hahó Együttes és a Kafkaz zenekar frontembere lesz!

Címkék:
         

A filmklub következő vetítésén, november 22-én egy izlandi filmet láthatnak az érdeklődők. Főhőse a 16 éves Ari, akivel anyja közli, hogy Reykjavikból egy isten háta mögötti halászfaluba kell költöznie apjához, akit évek óta nem látott. Ott nem csak a papa alkoholproblémájával szembesül, hanem azzal is, hogy mennyire megváltoztak gyerekkori barátai. Az egyre reménytelenebb helyzetben Arinak nincs más választása, mint kiállni magáért és komoly döntéseket hozni, hiszen előbb-utóbb fel kell nőnie. A film utáni beszélgetés vendége Veszprémi Attila.

Címkék:
       

A fiatalok számára létezése óta nagyon fontos a mozi, de a filmek életükben játszott szerepe az évtizedek során sokat változott. A mozgóképek soha nem látott gazdagságban árasztják el az online tereket, ám ez a változás a moziélmény tekintetében jelentős veszteséggel is jár. Ugyanakkor tagadhatatlanul van ennek a folyamatnak komoly nyeresége is.

Az OFOE Budapest Filmmel közös filmklubjának évadzáró vetítésén a 2015-ban készült Mustang című török filmet nézzük meg. Öt lánytestvér felhőtlen boldogságban vág neki a nyári szünetnek. A bigott török közeg azonban a legkisebb kilengést sem tűri: az egyik szomszédasszony jelenti a lányok erkölcseire vigyázó nagymamának, hogy azok együtt fürödtek a tengerben a falubeli fiúkkal. Nevelőik egyre drasztikusabb módszerekkel próbálják betörni őket: megakadályozni, hogy az ezeréves tradíciók ellenében viselkedjenek. Az öt lány öt különböző választ ad az elnyomásra.

Az esemény Facebook oldala

Ezek a gyerekek, és a ma már az iskolákban, óvodákban lévő gyerekeik, nem elveszettek? Ugyan, milyen esélyük van kitörni a szegénységből, a mélyszegénységből? Különösen akkor, ha ki merjük mondani, hogy a mai iskolarendszer, sokszor önhibáján kívül, de tovább mélyíti az árkokat! Mi lehetne a megoldás? Pénz, pénz, pénz, a gyűlöletes pénz. (Leiner Károly)

Ez olyan, mint egy nagy család, tehát itt minden gyerek az én kölyköm is. Van amikor szeretgetem őket, máskor meg nyakon tudnám csapni. Így telnek el a napjaink, és ez rendkívül jó érzés nekem. Olyan apró sikerek, amit más talán nem is lát meg. Például amikor a kislány hat év után először leteszi a sarkát, mert egészen addig lábujjhegyen járt a sérüléséből adódóan. Apró részeredmény, de nekem és neki nagy siker, de ő ezt még nem érti. Remélem, ezt a néhány gyereket sikerült felkészíteni, nem a továbbtanulásra, hanem inkább az életére. Nem biztos, hogy az a megoldás, hogy az úgy nevezett épeknek kell elfogadniuk a sérülteket, jó lenne, ha ez oda-vissza működne (Leiner Károly).

Az OFOE Budapest Film Zrt-vel közösen szervezett Filmklubjának április 5-i vetítésén egy 2015-ben készült sikeres francia filmet nézzük meg. A tinédzser Paula Bélier kivételes zenei tehetség, ezért tanára javasolja, hogy egy párizsi iskolában fejlessze a hangját. Ám a lehetőség Paulát komoly dilemma elé állítja: családjában ugyanis ő az egyetlen, aki nem siketnéma, ami miatt szülei és farmjuk gazdálkodásában elengedhetetlennek tűnik a segítsége. A filmet követő beszélgetés vendége:Gyevi-Bíró Eszter, rendező, koreográfus, drámatanár, moderátor: Kovács Gellért.

A portréfilm harmadik része egy egyedülálló pedagógiai kísérletről szól. Egyetlen "dicsekvés": a program tizenhét éve alatt majd tízezer gyerek, fiatal felnőtt, felnőtt, értelmi fogyatékkal élő és ép ember fordult meg a Zöld Béka Baráti Körben, ahogy elnevezte magát a csapat. Közülük nagyjából 1200 fogyatékkal élő. Ők, egy kivétellel, mindannyian elvégezték iskoláikat, megszerezték szakmáikat – ez példa nélküli Magyarországon (Leiner Károly).

Voltunk mozizni. Szerdai gyerek a szokott helyen, a Kino Cafeban. Hű, ez is mekkorát ütött! Láthatták magukat, a jövőjüket, azt, hogy nem biztos, hogy ez a követendő példa. A főszereplő fiúban Zalánt véltük felfedezni, nem túl szívderítő ez a lehetőség. A lányban Elvirát. Reméljük, hogy időben észhez tér. Vele lehetett erről beszélni, Zalánnal ellenben meg sem próbáltuk, mert ő az, aki semmilyen kritikát nem visel el. (DZS)

Címkék:
       

Leiner Károly tanítót, gyógypedagógust honlapunk olvasóinak nem kell bemutatni. Mostantól reményeink szerint a tanárjelöltek is megismerhetik a munkáját és tapasztalatait, miután a Mestertanár Videoportál portréfilmet készített róla. Sorozatunkban rövid ízelítő részleteket közlünk a filmből.

(Csütörtökön megnéztük a Saul fiát.) A koruknál sokkal érettebben, okosabban reagáltak. Ezeket a gyerekeket helyenként már úgy megrángatta az élet, hogy nem sokkolták, hanem elgondolkodtatták őket a látottak. Nem omlottak össze, nem hisztériáztak, de gondolkodnak. És nagyon mélyen megérintette őket. Őszintén hiszem, hogy ez is erősíti őket abban, hogy a kirekesztés, az ellenségkép gyártás, a tömegek heccelése tragédiához vezet, amit ők semmiképp sem akarnának. Se maguknak, se másnak. (DZS)

Címkék:
     
OFOE Filmklub – Saul fia Kovács Gellért: Popcorn nincs – A Saul fia és a diákok

Az ötödik Mozinet Filmnapokra október 8. és 10. között kerül sor Budapesten két helyszínen és további tizenkét városban. Különös hangsúllyal hívjuk fel a figyelmet A lecke című, Lux-díjas bolgár-görög filmre, amelynek a középpontjában egy tanítónő áll, aki nehéz gazdasági helyzete miatt súlyos erkölcsi dilemma elé kerül.

Címkék:
     

A film a második világháború idején túlélni igyekvő ikerpár megrázó története. A gyerekeknek magányosan, éhezve és fázva vezetik naplójukat a nagy füzetbe, s lejegyzik annak állomásait, ahogyan a túlélés érdekében tudatosan, szélsőséges eszközökkel megedzik testüket és lelküket. A nagy füzet parabola arról, hogy milyen pusztító hatással van a háború és a magára hagyottság a gyermeki pszichére. (Kele Fodor Ákos)

Címkék:
     

A Budapest Film Zrt és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete szeretettel várja az érdeklődőket a Felnőtteknek gyerekekről című sorozatának következő vetítésén május 6-án a Kino Caféban. Az utóbbi idők egyik legnagyobb sikerű, legméltatottabb könyve alapján készült ez a mélyen megrendítő film barátságról, családról, pusztító erejű hibákról és a megváltó szeretetről. A háború szélén álló, kettészakadt országban két gyermekkori jóbarát, Amír és Hasszán örökre elszakad egymástól (Szekszárdi Júlia).

A mai gyerekek, fiatalok világának változásairól rengeteg szó esik, a felnőttek sok esetben értetlenül, gyakran riadtan szembesülnek korábban ismeretlen, de mára egyre sűrűben jelentkező gondokkal. Ezek megértésében is segíthetnek a megfelelően megválasztott filmek. Szeretnénk, ha szélesebb körben is élnének a kollégák a mozi által nyújtott pedagógiai lehetőségekkel, ezért hívjuk fel a figyelmet az eddig közösen látott filmekre. Az írás végén megtalálhatók azok a linkek, amelyek a kapcsolódó ismertetőkre, ajánlásokra mutatnak. (Szekszárdi Júlia)

Ha egy film csak annyit nyújt, hogy általa szembe merjük kacagni az emberi lét legkiszolgáltatottabb, legnyomorultabb és legrettegettebb megnyilvánulásait, sőt, akár magát, a kérlelhetetlen halált is, akkor az a film teljesíti a maximumot. A belga Geoffrey Enthoven Hasta la Vista! című tragikomédiája lazán hozza ezt a szintet. A Budapest Film Zrt és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete szeretettel várja az érdeklődőket a január 7-i vetítésen. (Szekszárdi Júlia)

Böszörményi Gyula: Fiókszavak – a honi mozgássérültek kalauza Mosolyka blog - Kerekesszékkel a világ Szegény anyám, ha látnám Az filmklub a Facebook-on

Szeretettel várjuk az érdeklődőket ingyenes rendezvényünkre november 29-én a Kossuth Klubban. A téma a digitális történetmesélés. Mindannyian vágyunk arra, hogy valamilyen nyomot hagyjunk a jövő számára. Mindenkiben megbújik egy ki nem mondott, eltemetett történet. A digitális történetmeséléssel bárki megtalálhatja a saját hangját, a saját történetét. Ez a módszer, mintegy önmagunkat megismerő és narratívába öltő folyamat pedig jól alkalmazható az oktatás számos területén is. (Bán Dávid)

Anthropolis a Facebok-on Anthropolis Egyesület Digitális történetmesélés Két új munkafüzet a globális neveléshez

A Budapest Film Zrt és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete szeretettel várja az érdeklődőket a Felnőtteknek gyerekekről című sorozatának következő vetítésén. Ez alkalommal az Ébredés című, 2012-ben készült angol filmet nézzük meg, amelyben egy 11 éves kislány szemszögéből láthatunk nem igazán gyereknek való történéseket. (Szekszárdi Júlia)

Címkék:
         
OFOE filmklub – Felnőtteknek gyerekekről OFOE Filmklub – A vadászat A filmkub a Facebook-on

Szeretettel várunk minden érdeklődőt OFOE Filmklub idei első bemutatójára. A vadászat című dán film egy ártatlanul meghurcolt pedagógusról szól, akinek az élete egy óvodás kislány apró füllentésének hatására válik pokollá. A gyermeki hazugság visszafordíhatatlan károkat okozva szabadul el, a korábban közmegbecsülésnek örvendő Lucas üldözött páriává válik.(Időpont: október 1. kedd 17. óra 30. Helyszín KINO CAFÉ, 1137 Budapest, Szent István krt. 16.)

OFOE filmklub – Felnőtteknek gyerekekről Facebook esemény

A Budapest FiImnél is elkezdődött a tanév, tovább bővítettük Suli-Mozi programunkat. A sikeres TABU sorozat szeptember 26-án folytatódik a Precious – A boldogság ára c. filmmel.A film megtekintése után Dóka Péter tart beszélgetést a diákokkal. (Erdős Emese)

Címkék:
       
TABU TÉMÁKRÓL NYÍLTAN filmen és könyvben – rendhagyó osztályfőnöki órák a Puskin Moziban

A Holdfény királyság kritikáit olvasva, zavarba ejtően eltérő, egészen végletes véleményeket találtam az elragadtatástól egészen a „micsoda zagyvaság!” minősítésig. Szombaton az OFOE Filmklub keretében néztük meg a filmet, a vélemények itt is megoszlottak. Többen azonosultak az én abszolút pozitív véleményemmel, mások kicsit fanyalogtak, keresték a mélyebb gondolatokat, a film egyértelműbb üzenetét. Egyben azért mindenki egyetértett: lebilincselő, szép filmről van szó, hihetetlenül jó zenével, humorral, neves színészekkel, jó gyerekszereplőkkel, fantasztikus képekkel. (Szekszárdi Júlia)

Lazhar Tanár úr: Elbeszéletlen történetek Szesztolvajok – Mese a furfangos legényről Gondolataim Az osztály című filmről Egy különleges filmélmény – Ben X Falak között OFOE Filmklub pedagógusoknak és szülőknek 6. Valóban beszélnünk kell Kevinről? És kell-e Kevinről beszélnünk egyáltalán?

Hátrányos helyzetű józsefvárosi, pest megyei, borsodi fiatalok, segítőik és a kamera találkozásáról szólt a Digitális Nemzedék Konferencia egyesületünk vezette workshopja. Az alábbiakban bemutatjuk, miben és hogyan több ez a találkozás egyszerű fotózásnál, filmezésnél. (Földes Petra)

A Hajdu Szabolcs rendezte Fehér tenyér (2006) életrajzi ihletésű film. Főhőse Dongó Miklós, egy tíz év körüli tornász kisfiú a nyolcvanas évek Magyarországán, később kanadai edző, a tornász-világbajnokság egyik versenyzője, vagy épp a Cirque du Soleil tagja. A neve minden szerepében ugyanaz, de minden szerepének forrása a szenvedéssel átszőtt gyerekkor. Az az időszak, amelyben szülei és edzője módszeresen megfojtják saját valóságát, és helyette egy szörnyű feladattal bízzák meg őt: bizonyítania kell, hogy csakis kiváló tornászként érdemes a létezésre és csakis így van joga szeretve lenni. (Veszprémi Attila)

OFOE FILMKLUB pedagógusoknak és szülőknek (facebook)

A BudapestFilm és a Móra Könyvkiadó következő rendhagyó osztályfőnöki órájára egy ideje már nem a Puskin moziban, hanem a Kino Kávézóban kerül sor. Legközelebb 2013. április 4-én, csütörtökön 13.00 órakor találkozunk az érdeklődő osztályokkal és tanáraikkal. A témáról zajló beszélgetés vitaindítója, mint mindig, egy témához kapcsolódó film (Holdfény királyság) és egy könyv (Jasmine, avagy mégis kell a szerelem).

Címkék:
         
TABU TÉMÁKRÓL NYÍLTAN filmen és könyvben – rendhagyó osztályfőnöki órák a Puskin Moziban

A lebilincselő 3D film egy különleges királypingvin csodálatos utazása, az esetlen kamaszkortól a felnőttkorig. A rendező elvezet minket egy különleges szub-antarktikus szigetre, Déli-Georgiába, a méltóságteljes albatrosz, a civakodó elefántfókák és több millió pingvin otthonába. A filmben bemutatásra kerülő periódus a fiatal királypingvin életének legnehezebb időszaka. Van benne öröm és rettegés, nagyon sok fáradsággal teli munka, de szerencsére mindig akad alkalom némi szórakozásra, kacagásra is. (MTVA)

Címkék:
   

Február 16-án, 16 órától a Ben X című filmet nézzük meg a Kino Moziban. Ben autista fiatalember, aki a napi megpróbáltatások elől egy videojátékba menekül. A film beszippantja a nézőt lenyűgöző világába, miközben olyan időszerű témákat feszeget, mint a zaklatás, a serdülőkori öngyilkosság és a drogfogyasztás, az elszigeteltség és a meg nem értettség, a válás, az agresszió és az enyhén értelmi fogyatékosokat sújtó diszkrimináció.

Címkék:
 
A filmről az IMDb-n

A legutóbbi OFOE Filmklubon a Szesztolvajok című filmet láttuk. A film utáni beszélgetés egyik kulcsmozzanata volt az a felvetés, hogy a történet bizonyos értelemben a furfangos szegénylegényekről szóló népmesékre emlékeztet. Nyilván lehet a filmet más megközelítéssel is értelmezni, számomra azonban ez a mesei vonulat a legizgalmasabb. (Szekszárdi Júlia)

Címkék:
         
OFOE FILMKLUB pedagógusoknak és szülőknek 2.

Február 2-án, szombaton 16 órától kerül sor az OFOE Filmklub 2. találkozójára a Kino Moziban (Budapest, Szent István krt. 16.), amelyre szeretettel várjuk az érdeklődőket. Ez alkalommal a Szesztolvajok című, 2012-ben angol-francia-belga-olasz koprodukcióban készült vígjátékot nézzük meg.

Lazhar Tanár úr - Elbeszéletlen történetek Szesztolvajok (port.hu)

Az OFOE Filmklub első találkozóján egy elgondolkodtató és nagy hatású filmet láttunk. A hatást érzékelteti az a percekig tartó megrendült csend, ami a vetítést követte. Lazhar tanár úr és kiskamasz osztálya a film végére egymást kölcsönösen segítve képesekké válnak ledönteni a tabukat, és kimondani a kimondhatatlant. Földes Petra szerint leginkább ezért az élményért érdemes megnézni a filmet.

OFOE FILMKLUB pedagógusoknak és szülőknek

A Budapest Film és az Osztályfőnökök Szakmai Egyesülete szeretettel meghívja a pedagógusokat és az érdeklődő szülőket az OFOE Filmklub első összejövetelére a január 19-én 15 órakor a Kino moziba (1137 Bp., Szent István krt. 16.). A Lazhar tanár úr című filmet fogjuk megnézni, és ezt követően szeretnénk beszélgetni a felvetődő témákról azokkal, akik ehhez kedvet éreznek. Terveink szerint 2-3 hetenként kerül majd sor a találkozókra. Az első alkalom ingyenes.

Október 2-án megnyitottuk a Hajónaplót. Íme első bejegyzésünk "Az osztály" című észt film vetítéséről és az ennek kapcsán kialakult, izgalmas beszélgetésről.

Címkék:
   
Az élet dolgairól, tanárszemmel Prizma folyóirat

Első alkalommal Az osztály c. észt nagyjátékfilmet nézzük meg, majd beszélgetünk róla a meghívott szakemberekkel. Dátum: 2012. október 2, kedd.

Címkék:
       

Mindössze pár éve dolgozom gyerekekkel különböző kisfilmeken, de már az első, naiv kísérletek során rájöttem: az amatőr kamera nehezen fogható hazugságra. Sokat nem trükközhet: többé-kevésbé azt mutatja, amit lát. Ha álarcnak használt poénokat, üres hülyéskedést, tanult sablonokat, mesterkélt tanulságokat lát, akkor azt mutatja, ha pedig valami ennél valóságosabbat, akkor azt. (Veszprémi Attila)

asszem.hu
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.10.22.
A magyar szputnyiksokk – Nem hülyültünk el a könyvek hatására. Onódy-Molnár Dóra beszélgetése Pléh Csabával
Lesz egy munkatervünk, amelynek csak egy része az, hogy a miniszteri biztos csapata által készített anyagokhoz hozzászólunk. De ezenkívül napirenden szeretném tartani például azt a kérdé...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.10.22.
Minden gyerek jó valamiben, de mi mintha csak aranyérmeseket akarnánk nevelni
Lannert Judit közgazdász, szociológus, oktatáskutató. Nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva...
(Forrás: 24.hu)
--
2017.10.22.
Radó Péter: Lyukas marokkal Hogyan pazaroljuk az oktatásra költött forrásokat?
A kormányzat szinte minden pénzt kivont az iskolai fejlesztési programokból, a pedagógus-továbbképzésekből és más hasznot hajtó tevékenységekből, és a rengeteg uniós forrást az új á...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2017.10.21.
Társasjátékkal az élhető társadalomért. Nyirati András írása
Demokrácia, aktív állampolgárság, társadalmi felelősségvállalás, szolidaritás… Gyakran használt szavak, néha elcsépeltnek tűnnek, néha hiányoznak, néha az emberek (mi) nem értik,...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2017.10.21.
Jobb nem kritizálni a kormányt, ha az ember tanítani akar
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság elmarasztalta azt a szakközépiskolát, ahová azért nem vettek fel egy tanárt, mert a Facebookon a magyar oktatáspolitikát kritizálta. A TASZ szerint egészen...
(Forrás: Index)
--
2017.10.20.
Pedagógusi robot - Több tízezer tanórán kell helyettesíteni
Országosan a harmincezret is meghaladhatja azoknak a tanóráknak a száma, amelyeket csak helyettesítéssel tudnak megtartani a tankerületi központok által fenntartott iskolákban – derült ki...
(Forrás: Népszava)
--
2017.10.20.
Finnországban sokkal nagyobb a tanári szabadság, tízszeres a túljelentkezés a pályára
„A finn oktatási rendszer szíve a tanár, akiben bizalom van, és tudás” – ez olvasható a konferencia beharangozójában, miközben egy tanár állandóan három tűz közé szorul: meg kell...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.10.20.
Orvos helyett szülő – Minden résztvevő számára terhes a hiányzásigazolási rendszer
Felesleges igazolások – „A rendelési időmnek esetenként 60-70 százaléka is azzal telik, hogy igazolásokat állítok ki. Ennek csak egy része, hogy a nálam megjelenő beteg gyerekek hiányz...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2017.10.20.
Czibere: 2020-ra megszüntetik az utolsó nagy létszámú gyermekvédelmi otthonokat
Czibere Károly a felzárkóztatáspolitika területén tett lépések között említette a három év alatti gyermekek és édesanyjuk számára napközbeni szolgáltatásokat nyújtó Biztos kezdet...
(Forrás: Magyar Idők)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

A dajka munkakörhöz nem kell érettségi és semmilyen végzettség, de előnyben részesítik azt, akinek van vagy érettségije, vagy dajkaképző tanfolyama, netán mindkettő.
Az asszisztensi végzettséghez szükséges az érettségire épülő OKJ-s tanfolyam, amivel asszisztens lehet egy óvónő mellett egy-vagy több csoportba(ahogyan beosztják). De önállóan csoportot (a jelen jogszabályok szerint) ezzel a végzettséggel sem kaphat. 

--
  Borza Zsuzsanna

Kedves Szakértők!

Jelen pillanatban egy magánóvodaban dolgozok dajka pozicióban.Lehetőséget kaptam miszerint ha elvégzem a pedagógia asszisztens Okj-s tanfolyamot akkor a 3. Csoport már az enyém lehet.A kérdés az az lenne hogy el kell e végeznem ezt a képesítést vagy elég hozza a középiskolai érettségi bizonyitvány.Én olvastam azt is hogy elég az érettségi viszont azt is hogy kell az okj-s végzettség.Kérem segitsenek eligazodni.Köszönöm!!

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Egy kiegészítő információ, hátha segít:
"Egészségfejlesztés tanár" google keresésre számos felsőfokú intézmény leírása elolvasható a szakról, a leírásokban a felhasználhatóságról is. Ezen belül külön kereshető: "egészségtan tanár állás" is. A törvény nem rendeli kötelező feltételként semmilyen állami munkakörhöz, viszont a leírásokban emlegetett intézmények közül többfélében érdemes érdeklődni, hogy ők valóban alkalmaznak-e ilyen végzettségű szakembereket.

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Az alapszak arra jogosít fel, hogy elvégezz egy mesterszakot. Idézek az EMMI rendeletből, bár ezt bizonyára Te is megnézted:
Az egészségfejlesztő-tanár: képzés célja az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre alapozva a közoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben, az iskolai egészségfejlesztéssel kapcsolatos oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra, továbbá a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására való felkészítés.
Pl. itt olvasható: 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről.

A szociálpedagógus(CXC/2011 Knt. 3. sz. melléklet) végzettséggel lehetsz kollégiumi nevelőtanár.

Esetleg iskolai napköziben lehet próbálkozni. 

--
  Hajni

Kedves Szakértők!
A következő lenne a kérdésem: 2018.nyarán szerzem meg az Egészségfejlesztés Tanár MA diplomám. Milyen munkakörök betöltésére alkalmas a végzettségem? Milyen intézményekben tudok elhelyezkedni vele? A BSc végzettségem Szociálpedagógus. Köszönöm a választ!
Üdvözlettel:Hajni

--
  Andi

Köszönöm a választ.

--
  OFOE

Kedves Andi! Íme a válasz, remélem, ez segít.
A tanulói felügyelet nem a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidőre, hanem a heti 32 óra kötött munkaidő terhére rendelhető el. Ha ez a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidővel együtt (elrendelt óraszám) heti 32 órànál többre jön ki, az rendkívüli munkaidőben végzett munkának minősül.

--
  OFOE

Akkor mi is próbálkozunk még tovább, hátha találunk megfelelő választ. Egy kis türelmet kérünk.

--
  Andi

Kedves Károly!

Köszönöm, olvastam a cikket, de nem egyértelmű, ezért kértem segítséget. Gondoltam, hátha valaki olyan tud segíteni a jogszabályok értelmezésében, aki erre hivatott. Nem lettem okosabb.

--
  Leiner Károly

Kedves Andi, ebben a cikkben minden kérdésére választ talál.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek