OFOE a Facebook-on
Címkék

civilek

Ismerd meg az Emberi Jogok Nyilatkozatát! címmel indított mozgalmat 2018. december 10-én a Történelemtanárok Egylete. Már az első napon 47 ezren a TTE FB-oldalán látták a felhívást. Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Szervezete bejelentette csatlakozását a TTE kezdeményezéséhez. Várjuk a többi szervezetet!

Címkék:
     
Ismerd meg az Emberi Jogok Nyilatkozatát! A nemzetközi mozgalom oldala

Paul Tough oktatási témákban publikáló újságíró Adjunk esélyt a gyerekeinknek! című könyvében azt vizsgálja, hogy melyek azok a család- és gyermeksegítő módszerek, illetve oktatási, támogatási formák, amelyekkel valóban segíteni lehet ezeket a gyerekeket a lépéshátrány leküzdésében a csecsemőkortól az egyetemig. Ebben a naplórészletben L. Ritók Nóra magyar kiadáshoz írt utószavát adjuk közre.

Nyolc szervezet felhívása: "...ép ember a huszadik század borzalmai után szeretni akar és nem háborúzni, egy józan és előrelátó oktatási kormányzat a gyerekeket szolidaritásra, békés együttélésre, a tudás és a mozgás örömére nevelné, de semmiképpen sem militarizálná..." A felhíváshoz az OFOE is csatlakozott.

Címkék:
   

Most, hogy a civilek vegzálása úgy tűnik kormányzati stratégia lett, talán érdemes kihangosítani, mit tudnak a kiátkozott civilek hozzátenni azoknak a problémáknak a megoldásához, amelyekről az állam nem hajlandó tudomást venni. Ilyen – többek között – a gyerekszegénység, egyáltalán a generációkon átörökített szegénység, ami egyre több település, egyre több család, gyerek jövőképét határozza meg jóvátehetetlenül (L. Ritók Nóra).

Elismerjük, hogy a jelenlegi kormány rendelkezik a közoktatás irányítása felett. Sajnos azonban azt látjuk, hogy ez a kormány sem az általunk képviselt alapértékeket, sem az általunk javasolt gyakorlati formákat, eszközöket nem hajlandó átemelni, befogadni, megvalósítani. Amíg ez így van, addig nyomást fogunk gyakorolni rá (Tanítanék Mozgalom).

Különös dolog egy pedagógus-mozgalom tagjaiként épp a nemzetgazdasági miniszterhez fordulni. De nincs mit tenni, ma Magyarországon a szakképzésben tanulók és tanítók sorsáról bizony a Nemzetgazdasági Minisztérium dönt. Nincs más választásunk, mint nyílt levelet írni, hiszen ma Magyarországon az oktatási rendszer (is) olyan mértékben hierarchikus és bürokratikus, hogy egyetlen esélyünk csakis a nyilvánosság lehet. Az "alulról jövő" szakmai érvek amúgy nem számítanak.

Kapcsolódó anyag a tanitanek.com-on A nyílt levél a Facebook-on

A Civil Közoktatási Platformot növekvő aggodalommal töltik el azok a már megvalósult, illetve tervezett oktatásigazgatási döntések, amelyek általában a szakképzésben, illetve legutóbb specifikusan a szakgimnáziumi képzés területén születtek. A változások nagy részének irányát, a konkrét intézkedések többségét a szakképzés formálódása, a leendő szakemberek színvonalas képzése iránti igények szempontjából alapvetően problematikusnak tartjuk.

Az UNICEF Magyar Bizottság, az Anoni Mara Társaság és a Katona József Színház szeretettel meghívja az ARTatlan kiállítás megnyitójára 2016. május 4-én (szerdán), 17 órára. A kiállítás témája a gyermekkori szexuális bántalmazás. Az eseményre a belépés díjtalan.

Beszélj róla. Könyv és honlap a gyerekkori abuzusról Kerekasztal-beszélgetés a gyermekkori bántalmazásról Felolvasóest a gyermekbántalmazásról

A gyerekek tanítása és nevelése csak akkor lehet sikeres, ha a pedagógusok és a szülők között valódi kommunikáció jön létre. Eredményes iskolarendszert létrehozni elképzelhetetlen a Szülők bevonása nélkül. Munkánkhoz szükségünk van az Önök tudására, véleményére, tapasztalataira és támogatására. Szülői támogatás nélkül sosem jutott volna ilyen messzire a mozgalmunk, de a továbbiakban még szorosabb együttműködésre van szükség (Sulyok Blanka)

Címkék:
       
Tanítanék csoport weboldala

A Civil Közoktatási Platform szervezetei összefoglalták a közoktatás akut problémáinak orvoslásához elengedhetetlen azonnali intézkedéseket, melyek nem igényelnek hosszabb előkészítést. Ezen intézkedések mindegyikét szükséges haladéktalanul meghozni azért, hogy a soron következő tanévben érvényesüljenek, és hogy az érintett diákok érdeksérelme elkerülhető legyen.

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete immár 15 éve az iskolai nevelés elméleti és gyakorlati kérdéseivel foglalkozik; célunk, hogy elősegítsük, gazdagítsuk az ezekkel kapcsolatos folyamatos és széles körű információcserét. Az újév kezdetén áttekintjük, hogy mi mindent tettünk 2015-ben, és beszámolunk a közeljövő terveiről.

Digitális nemzedék konferencia 2015 A BizArt Company az OFOE szakmai napján Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete – Szakmai nap Digitális pedagógus konferencia 2015 –Követjük vagy irányítjuk a változást? Az OFOE portál 2015-ös sikerlistája OFOE Filmklub 2015

Az erkölcsileg illegitim Nemzeti Pedagógus Kar küldöttei elfogadták a Pedagógus Etikai Kódexet. Ezzel a döntéssel – jogi köntösbe bújtatva – erőszakot tettek saját kollégáikon. Az etikátlanság diadalmaskodott az etika felett. (Miklósi László)

Coming out a pedagógusok készülő "Etikai Kódex"-ének margójára Etikus izzók Nyilatkozat a Pedagógus etikai kódexről

A Magyartanárok Egyesülete 2015. november 28-án szervez konferenciát a Kossuth Klubban (1088 Budapest, Múzeum u. 7). Szeretettel várnak minden érdeklődőt.

Címkék:
       

A pályázat célja: iskolai, tábori keretekben működő programok, aktivitások, alkalmak tervezése és szervezése, amelyek a szünidei olvasást teszik lehetővé, érdekessé és izgalmas szabadidős tevékenységgé, ezáltal népszerűsítve a szünidei olvasást. Továbbá cél, hogy a gyermekek számára ingyenesen elérhetővé váljanak a korosztályuknak megfelelő ifjúsági könyvek, annak érdekében, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek is lehetőséget kapjanak olvasmányélményeik gyarapítására, valamint olvasáskészségük fejlesztésére.

A hálózathoz tartozó pedagógusok, szülők, támogatók – mint a társadalmat alkotó egyének – emberek: azaz sokfélék, esendők. Ezért, ha valamiről a nyilvánosság előtt véleményt akarnak formálni, szakértőket keresnek hozzá, és munkacsoportot hoznak létre.Ezzel szemben Kocsis Máté, aki nem jó szándékú civil, hanem hivatalnok, a köz szolgája, megengedi magának, hogy javaslatot tegyen olyasvalamivel kapcsolatban, amihez nem ért.

"Hatalmas lehetőséget jelent egy értő pedagógus, hogy módja van egy csoport fejlődését megalakulásától a megszűnéséig nyomon követni, a pozitív folyamatokat erősíteni, a negatívokat ellensúlyozni, az adott kortárscsoportot mint a nevelés eszközét felhasználni" (Wéber Anikó)

Nincs béke az olajfák alatt. Az oktatási rendszer gyökeres átszabása – ahogy az várható volt – mindent felforgató káoszt teremtett. Ma már nemcsak a tankönyvellátás anomáliáin, a félelmes KLIK akcióképtelenségén, a tanárok "kamarai akolba terelésén" kapkodjuk a fejünket. Nemcsak azt számolgatjuk, emelkedett vagy csökkent-e pedagógus bére. A hagyományos érdekképviseletek vezetőinek tekintélye, befolyása is kezd meginogni.

Elbúcsúztattunk egy nehéz és eseménydús évet, itt van tehát a hagyományos számvetés ideje. Ezért tekintem át, hogy miként tükröződnek az egyesületi honlapon az elmúlt esztendő eseményei, problémái, gondolatébresztő kérdései. Tematikus rendbe szedtem a tartalmakat, mivel így talán jobban áttekinthető, mintha csupán a kronológiát venném alapul. (Szekszárdi Júlia)

A HÍVATLANUL csoport kezdeményezésére 2013. október 5-én, a Pedagógusok Világnapján 15:00 órakor szerte az országban ŐSZI NAGYTAKARÍTÁS AZ OKTATÁSBAN!

Őszi nagytakarítás az oktatásban

Az osztályfőnök jelenleg szinte az egyetlen olyan pedagógus a tantestületben akinek dolga lenne a személyesség garantálása. Aki segít abban, hogy a gyerek otthonosan és biztonságban érezze magát az iskolában. Mióta az osztályfőnöki szerep elerőtlenedett, a személyesség, főleg a középiskolákban (kutatási adatokkal is igazolhatóan) gyengült. Sajnos az osztályfőnök egyre ritkábban számít bizalmi személynek, csökken azoknak a tanulóknak az aránya, akik személyes problémáikkal hozzá fordulnak. (Szekszárdi Júlia)

Augusztus elején még mély letargiában voltunk, nem is remélve, hogy ez a tanév indítható lesz az Igazgyöngyben. A kiegészítő támogatás nélkül lehetetlennek tűnt. Aztán elindult valami. (L. Ritók Nóra)

Magyarországon az új közoktatási és felsőoktatási törvény, valamint az ágazatot érintő kormányzati intézkedések a társadalom széles köreinek aggodalmát váltották ki. Páratlan összefogás alakult ki az érintettek: diákok, szülők és tanárok között. Tiltakozott a kormány oktatáspolitikai lépései ellen a közoktatásban dolgozó pedagógusokat tömörítő Hálózat a Tanszabadságért, a közel 230 egyetemi és főiskolai oktató részvételével alakult Oktatói Hálózat, valamint a több száz egyetemi és főiskolai hallgatót számláló Hallgatói Hálózat. E hálózatok kezdeményezői azt kérik Önöktől, hogy 2012. február 29-i találkozójukon tekintsék át az alábbi problémákat.

Címkék:
   

Alulírottak a mai napon kinyilvánítjuk, hogy létrejött a Hálózat a Tanszabadságért (HAT),  mert elfogadhatatlannak tartjuk azt, amilyen tartalommal és amilyen eljárásban – a szakmai, a szakmai érdekképviseleti és civil vélemények, valamint az előzetesen bejelentett véleményezési határidők figyelmen kívül hagyásával – a nemzeti köznevelésről szóló törvény tervezetét előkészítették. A HAT nyitott kezdeményezés. Minden szervezet és magánszemély, aki céljaival azonosulni tud, csatlakozhat hozzá.

A köznevelési törvény elfogadása ellen tiltakozó csoportok a Facebookon Civil szakmai szervezetek nyilatkozatai Tiltakozás a köznevelési törvény ellen: Hálózat a Tanszabadságért

A közoktatásban működő civil szakmai szervezetek október 25-i találkozóján az aláíró szakmai szervezetek a csatolt 2 nyilatkozatot fogadták el. A OFOE a dokumentumban foglaltakkal egyetért, és csatlakozott az aláírókhoz.

A köznevelési törvény elfogadása ellen tiltakozó csoportok a Facebookon

A Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálat intenzív képzést hirdet önkéntes telefonos munkát vállalóknak. A nyolcnapos képzés 2010 január-februárjában zajlik, alkalmanként 9-17 óráig.

Címkék:
   
Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány

12 éves pedagógiai munka és eredménye lesz látható 2008. február 18-án 15.05-kor az MTV2, február 20-án 12.20-kor az MTV1 Sorstársak című műsorában. A riportfilm a Zöld Béka Baráti Körről szól, és arról a tevékenységről, mely ebben a formában szinte egyedülálló a civil és hivatalos szervezetek között.

Ebben a tanévben a szokottnál is több szó esett az iskolában előforduló erőszakról. A közvéleményt folyamatosan borzolták az egyre sűrűbben médiaszenzációvá váló események. A közelmúltban egy civil szervezet kezdeményezésére a kapcsolódó problémák megoldásának módjairól tanácskoztak a különböző területeken működő szakemberek. A tanácskozáson jelen volt az OFOE elnökségének tagja, Földes Petra is. Honlapunkon a tanácskozáson kialakult állásfoglalást közöljük.

A nehéz sorsú, tehetséges gyerekeknek szeretne segíteni a Tudor Alapítvány, hogy elvégezzék az általános iskolát, eljussanak a középiskoláig, és kezükbe vehessék sorsuk alakítását.

Címkék:
   

A Család, Gyermek, Ifjúság Kiemelten Közhasznú Egyesület csaknem egy évtizede működik, és végez úttörő munkát a gyerekek védelme és a családok erősítése, összetartása terén. 1993-ban alakult az első olyan civil szervezetek egyikeként Magyarországon, melyek célul tűzték ki a családok, a velük foglalkozó segítő szakemberek és a közvélemény komplex támogatását, a szó legszélesebb értelmében. Mára az ország egyik legnagyobb gyermekvédelmi szakmai egyesületeként tartják számon.

Címkék:
 

Gyorsan, ingyenesen, névtelenül. A Kék Vonal azzal a céllal jött létre, hogy az elbizonytalanodott, problémákkal küszködő gyermekek és fiatalok egy gyorsan, ingyenesen, névtelenül hívható telefonon kapcsolatba kerülhessenek egy megértő felnőttel, aki segít nekik az aktuális nehézségeikben. Lehetőség van arra is, hogy a betelefonálókat, ha kérik, összehozzák más segítő szervezetekkel. A Kék Vonalnál nemcsak a hívók, hanem az ügyeletes válaszadók nevét és a beszélgetések tartalmát is bizalmasan kezelik.

Címkék:
   
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.20.
Könnyebb lehet az iskolatáska
Tegnap járt le a határidő azon szülők számára, akiknek a gyermeke főiskolán vagy egyetemen tanul tovább, mivel vasárnapig lehetett jelentkezni az ősszel induló felsőoktatási képzésekre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Palkovics újra üzent az Akadémiának és a kutatóknak
A miniszter elárulta, hogy pénteken találkozik legközelebb az MTA vezetésével és gyors megegyezésben bízik. Palkovics László elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.20.
Készen állnak a sztrájkra a tanárok
öbb ezer visszajelzés érkezett már a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) felmérésére, amellyel a tanárok sztrájkhajlandóságát szeretnék feltérképezni. Szűcs Tamás elnök lapunknak...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.19.
"Elég nagy baj, ha valaki az MTA elnökével kerül vitába"
Ezt üzente Szél Bernadett az MTA és a Corvinus átalakításán dolgozó Palkovicsnak, aki a parlamentben vázolta fel, miért jó, ha a Corvinus alapítványi tulajdonba kerül, de az ülés felé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
Nincs jobb mérés a felvételinél
Szinte minden évben felmerül, hogy a központi középiskolai felvételire elegendő-e a 45 perc tantárgyanként, illetve könnyűek vagy nehezek-e a feladatok. A lapunk által megkérdezett gyakorl...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Szódolgozat
Öveges Enikő és Csizér Kata tavaly tette le Vizsgálat a köznevelésben folyó idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról című kutatási jelentését az Oktatási Hivatal asztalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Radó esete a brit tudósokkal. Nahalka István írása
A tanulási elmaradást az a látens diszkrimináció hozza létre, amelyet az iskolák működtetnek egyoldalúságukkal, sajátos értékorientációikkal, bizonyos kultúrák kirekesztésével. Lá...
(Forrás: tani-tani online)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek