OFOE a Facebook-on
Betűméret
Címkék

társadalom

Olyan természetességgel tiporjuk a másik ember jogait, olyan természetességgel nem törődünk még közvetlen környezetünk jogaival, érdekeivel sem, hogy azt rettentően fáj látni. Amikor a diák nem teszi el a mobiltelefonját, zavarja vele az órát és a pedagógus tehetetlen, mert el nem veheti a gyerek tulajdonjoga miatt, akkor a többi gyerek jogai sérülnek. Az egyén jogai érvényesítéséhez a törvényhez fordulhat (pedagógus mégiscsak elveszi, szülő feljelent…), a közösség pedig tehetetlen. (Leiner Károly)

"A tehetség természeti erő, amely mindenképpen utat tör. Ha nem haladhat a természetes útján pusztító feszültség jön létre. A Billy Elliot című film bemutatja ezt a természeti erőt. A film tele van kudarcos életekkel, és ezek feszültségével, és tele van a varázslatos tűzzel, ami a tehetséget körülveszi. Az alapüzenet mindenkinek szól: Légy önmagad, ne hagyd, hogy letérítsenek az utadról." (Gyarmathy Éva)

Billy Elliot (port.hu) Gyarmathy Éva: Érezd az erőt! Az esemény Facebook oldala

Magyarország sorsáért való aggodalommal eltelve azt javasoljuk a dolgok alakulásáért felelősséget hordozó polgártársainknak, hogy kezdjenek párbeszédet egymással. A felhívást jegyzik: Ferge Zsuzsa, Horváth András, Iványi Gábor, Lovas Zoltán. Az OFOE vezetőiként üdvözöljük a társadalmi minimumok megalkotására vonatkozó kezdeményezést, és saját szakértelmünkkel, valamint tagságunk és a honlapot olvasók véleményének becsatornázásával részt kívánunk venni a társadalmi oktatási minimum megalkotásában. (SzJ)

Címkék: társadalom   kerekasztal   demokrácia  

Ma olyan értelemben is nyitott az iskola, hogy sokkal jobban figyelnek rá. Egy-két évtizede talán nem volt ekkora a felelősség terhe a pedagógusokon, mert nem kellett az összes törvényt ismerni, vagy akár azon gondolkodni, hogy extrém esetben a tetteik következményeként bekerülnek-e az aznapi híradóba. (Nagy Mariann)

Amikor a tudásról, a tudás átadásáról, a tanulásról gondolkodunk, beszélgetünk, gyakran elhangzik, hogy napjainkban megváltozott az erről alkotott képünk. Mi jellemezte korábban, és mi jellemzi most az iskola tudásátadó szerepét? Vajon tudjuk-e értelmezni magunk körül a világot, tudunk-e, akarunk-e a dolgok mögé látni? És vajon milyen szerepe van ebben a műveltség megőrzésének az egyén és a társadalom életében? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Knausz Imrével.

Műveltség és tudásépítés a digitális korban Az iskola hitelessége A digitális pedagógia esélye a motiválásra

Szeretettel várunk minden érdeklődőt OFOE Filmklub áprilisi vetítésére. A film főszereplője, Precious Jones 16 éves harlemi diáklány. A túlsúlyos tinédzsert az iskolában kiközösítik, otthon pedig kegyetlen anyja terrorizálja. Amikor felcsillan a lehetősége annak, hogy átkerüljön egy alternatív iskolába, ahol végre emberszámba veszik, Precious azonnal kap az alkalmon. (SzJ)

Címkék: társadalom   filmklub  

Felnőtt egy generáció, amelynek a tagjai megtanulták, hogy szüleiket egy dolog motiválja: életben maradni máról holnapra. Ha úgy adódik hát munka nélkül is. Mindegy milyen áron. A szegénységből mára nyomor lett. A zárt telepek elkezdtek gettósodni. Külön morállal. Nincs valamid? Szerezd meg! Kirakatot be, kolbászt ki... (Pfeifer Erzsébet)

"Volt a Miénk: a fekete fakaputól a virágoskerten és udvaron át, hátra a baromfiudvar az ólakkal, veteményeskert, szépen lassan beleolvadva az erdőbe. Ez volt a Miénk. Minden más Amásé volt." (Szabó Anna)

A Budapest Film Zrt és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete szeretettel várja az érdeklődőket a Felnőtteknek gyerekekről című sorozatának következő vetítésén. Ez alkalommal az Ébredés című, 2012-ben készült angol filmet nézzük meg, amelyben egy 11 éves kislány szemszögéből láthatunk nem igazán gyereknek való történéseket. (Szekszárdi Júlia)

Címkék: társadalom   szülő   kapcsolatok   gyerekkor   film  
OFOE filmklub – Felnőtteknek gyerekekről OFOE Filmklub – A vadászat A filmkub a Facebook-on

Az értelmiség a rendszerváltás óta lövészárokban ül és lövöldöz egymásra a bal- és jobboldaliság rögeszméi szerint, sőt mára az egész társadalmat megfertőzte már az előítéletes észjárás. A választópolgároknak ma már sokkal fontosabb, hogy ki melyik ideológia megszállottja, mint az, hogy valamennyien azonos nemzethez tartozunk. (Domokos Zsuzsa)

„Szegény náci gyermekeink” „Külföldön fogok élni” Tétova válaszkísérlet

Láttam, megéltem, ahogy a cigány gyerekek szülei kérték a kisegítő iskolát, mert ott jobb nekik, mondták, ott nem bántják őket, meg jobban is szeretnek lenni az övéik között… meg az könnyebb is. Tudtam azt is, mert láttam, hogyan beszéli rá a tanulatlan szülőt a tanult pedagógus a kislétszámú szegregált osztályra: „látja anyuka, itt úgyis megbukik újra, ott meg egyből átmegy, hát mit akar vele, hogy innen menjen férjhez, ott hamarabb befejezi az iskolát!” (L. Ritók Nóra)

A mostani világban a szegénység stigmatizál. Gyakran hallani azoktól, akiket nem érint, olyasmit, mintha ez csupán személyes döntés lenne. Engem nagyon dühít ez. Dühítenek a megszorítások, mert nem társulnak mellé lehetőségek. Mert ahol nincs munka, ott nem lehet munkára motiválni azzal, hogy kevesebb segélyt adnak. Dühít, hogy egyre inkább a hatósági eszközöket erősítik. Hogy csak a büntetésben látják a megoldást. (L. Ritók Nóra)

Mindig figyeltem a körülöttem levő pedagógusokat. Kit azért, mert követhető mintát adott számomra, kit pedig azért, mert azt mutatta nekem, milyen nem szeretnék lenni. Ma is ezt teszem. Furcsa, zavaros a kép, amit látok. És mindig történik valami, ami miatt újra és újra azon gondolkodom, miért vagyunk olyanok, mi pedagógusok, amilyenek.(L. Ritók Nóra)

Beszélgettem valakivel erről. Olyan emberrel, akinek nálam nagyobb rálátása van az uniós pályázatokra. Ó,- mondja - te rosszul gondolod. Itt a cél az, hogy a pénzeket lehívjuk. Hogy ne maradjon bent. A társadalmi hasznosulás most másodlagos. (L. Ritók Nóra)

Igazgyöngy Alapítvány

Érdekes és elgondolkodtató kérdés, hogy a felelősség milyen arányban oszlik meg a gyermeknevelés három fő résztvevője között. Ez a szülők (család), közoktatás (iskola) és társadalmi környezet háromszög folyamatosan arra törekszik, hogy a másikra hárítsa a felelősséget. Közben pedig elvész a gyermek. A krétakörben akár szét is szakadhatnak gyermeki sorsok, s mi olykor tudomást se nagyon akarunk venni róla. (Leiner Károly)

Az elveszett gyerekek országa (Könyvbemutató a Tűzraktérben) Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa (részlet)
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.05.27.
Döntöttek a gyermekétkeztetésről
Kiterjesztette a parlament az ingyenes bölcsődei és óvodai étkeztetést. A képviselők 167 igen szavazattal, egyhangúlag döntöttek a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról sz...
(Forrás: Népszava)
--
2015.05.27.
Jön a vakáció, újabb hónappal maradnak le a szegény gyerekek
Szerte Európában azért küzdenek a szülői szervezetek, hogy ne legyen hosszabb a szünet, mint a szülők szabadsága, ami ott 4-6 hét – mondja hvg.hu-nak Salamon Eszter, az Európai Szülők...
(Forrás: hvg.hu)
--
2015.05.27.
A főapát elmondta, milyen gyermekbántalmazás történt Pannonhalmán
Várszegi Asztrik szavaiból hasonló eset világlik ki, mint amit a 444 tárt fel a későbbi MTV-alkalmazott Sipos Pállal kapcsolatban. A pannonhalmi sztártanár erős érzelmi köteléket alakított...
(Forrás: hvg.hu)
--
2015.05.27.
Szakgimnázium lesz a szakközép, a szakiskola pedig szakközép
Az országyülés elfogadta 112 igen szavazattal, 59 nem ellenében elfogadta a köznevelési törvény módosítását, ami 2016. szeptember 1-jétől új intézményfajtákat vezet be.
(Forrás: index)
--
2015.05.27.
Több mint 400 középiskolás diák az idei Erkel Diákünnepeken
Az 1963 óta kétévente Gyulán megrendezett eseményre idén a "Fiatalok mindennapjai - a mindennapok fiataljai" témában várták a nevezéseket 15 kategóriában. Pályázni május 15-ig lehetett...
(Forrás: Edupress)
--
2015.05.27.
Szabadságolás miatt csúsznak a közmunkásvizsgák
Bár a téli közfoglalkoztatotti képzéseket március végéig le kellett volna zárni, a tanulók több mint 15 százaléka csak májusban állhat a vizsgabizottság elé, további 6 százalékuk pedig...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.05.27.
Kurucinfós provokáció a Pázmányon
Az antiszemitizmus az alapja a holokausztnak – szögezte le, amit nem álltak meg szó nélkül a szélsőjobboldalt képviselők – az Alfahír nevű portál és a Kurucinfo egymást követően tette...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.05.27.
Kötelező lesz a holokausztról tanulni a Pázmányon
Kötelező tárgyként tanulnak a holokausztról a Pázmány Péter Katolikus Egyetem hallgatói szeptembertől. A holokauszt és emlékezete című tárgy a "bevezetés a katolikus hit rendszerébe"...
(Forrás: Origo)
--
2015.05.27.
Tovább csökkenhet az iskolák szerepe
az iskolák csak közvetlenül a tanév megkezdése előtt fognak értesülni arról, lesz-e a tanműhelyükben diák, vagy sem. Ez előrevetíti, hogy tovább fog apadni a szakiskolai gyakorlati képz...
(Forrás: Népszabadság)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanárok tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés óraterv önismeret ünnep
Utolsó üzenetek:
  gyöngyi

A klik nem fizet, így lehetséges, hogy az érettségi elnök ebédjét osztálypénzből fizetjük? Pofám leszakad.
És 150Ft/fő van jutalomkönyvre. Mondjuk egy 30 fős osztályban 4500 Ft?

--
  Juli

No comment!

--
  HP

Jászfényszarun megtörtént a szülői szavazás a fenntartóváltásról: a szülők 70%-a szavazott az egyházi kézbe kerülésre. A szavazást felügyelő bizottságba az iskola igazgatója delegáltatta magát, ám tevékenysége abból állt, hogy autóval járta körbe a szülőket, s szállította be szavazásra őket, úgy hogy sokukat az ágyból ugrasztotta ki, illetve rábeszélte. Rajta kívül a helyi Fidesz prominensei aktivizálták magukat a szülők beszállításában (pl. az egyik Fideszes önkormányzati képviselő, vagy az iskola egyik Fideszes pedagógusa).
Hogy is van ez? A FIDESZ- kormány állami kézbe vette az iskolákat, s ugyanaz a Fidesz kiveszi onnan, hogy egyházi kézbe kerülhessenek??!
Mi folyik itt?!! Nesze neked „világnézetileg semleges közoktatás”- alapelv betartása!!!

--
  jano

Halani hogy megszunik a kozalkalmazotti jogviszony a rendvedelmi szerveknel. tud-e valaki valamit erol?

--
  mp

Magyarázat a "kilóra megvehetőre": az önkormányzat saját forrásból kb. 500-600 millió forintért "közösségi házat" épít az egyháznak, s a polgármester további 100 milliót ígért, ha átveszi az iskolát. Különben Jászfényszarun 1 templom működik egyetlen egy pappal (talán egy harangozó lehet, s egy bejárónő még alkalmazásban). Csak így tovább a szegénység, s a nyomor felszámolásáért!

--
  mp

Ennek az ügynek a tanulsága kezd kikristályosodni, mégpedig az, hogy az egyház is kilóra megvehető.

--
  Juli

Kedves János! Tökéletesen megértem, de nem tudok egyéb megoldást. Ki kell várni, hogy mi történik majd, még az sem kizárt, hogy minden szerencsésen alakul.

--
  T.János

T.Juli!
Hajnaltól estig dolgozom, hogy eltarthassam a családomat (ami így is nehezen sikerül), mikor szervezkedjek (este 10- reggel 6 óraközött)? Az átvételi szándék itt nem a pénzről szól, illetve a pénzről, de másképp, mint az egyházi iskola átvételeknél szokott (Az itteni önkormányzat az ország egyik leggazdagabb önkormányzata).Mások téveszméinek megvalósítása miatt szakadjon ki a gyermekem az iskolai, s a települési közösségből?

--
  Juli

Kedves Kérdezőnk! Ombudsmanhoz, oktatási jogok biztosához, jogvédő szervezetekhez, szakszervezethez, országgyűlési képviselőhöz, sajtóhoz, KLIK-hez, megyei kormányhivatalhoz, szülői szervezetekhez és a pedagógus karhoz kell fordulni + meg kell szervezni egy hasonlóan gondolkodó szülői és helyi pedagógus csoportot. Ha erre valamiért nincs energia, meg kell nézni, hogy reggelenként mikor megy busz Jászberénybe vagy Hatvanba.

--
  T.János

Jászfényszarun egyetlen egy általános iskola van, amit az iskolavezetés és az önkormányzat ősztől tankerületiből mindenképp katolikus egyházi fenntartásba szeretne átteni. Én nem szeretném gyermekemet egyházi iskolába járatni. Most akkor mi lesz velünk?

Ateista

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Leiner Károly:] Köszönöm IZs, ez azt jelenti, hogy (még) nem vagyunk egyedül...
Gondolatok az iskolából (iskoláról) 5-6. »

--

[Pirók Mónika:] Én ezt csak most olvasom. Szörnyű, hogy ilyenek megtörténhetnek. Pedagógusként volt szerencsém ismerni olyan pszichológust, aki klinikai tudással dolgozott óvodás gyerekek között, és nagyon szerettem a humorát. Én azt szeretném megtanulni, hogy hogyan lehet kapukat nyitni a […]
Kutyusaink emlékére »

--

[OFOE:] Kedves Hajnalka! Megtalálod a választ a kérdésedre: ezen a linken.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Récziné Kutasi Hajnalka:] Kedves Petra! 2015.ápr.30-ig jelentkeztem a 2016.évi minősítő eljárásra.Ez azt jelenti,hogy 2015.nov.30-ig el kell készítenem a portfóliómat.Visszaléphetek-e a minősítés alól,ha igen, mi módon? Köszönöm válaszodat. Üdv.Récziné Hajni
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[IZs:] Kedves S! kicsit kevered a dolgokat, erkölcs-dogma-divat? ezek más-más fajsúlyúak. Kedves Károly! most olvastam egyszerre mind a 6 részt, köszönöm, minden sorod megerősítette a saját érzéseimet.
Gondolatok az iskolából (iskoláról) 5-6. »

--

[Anna:] Nincs középnemzedékünk, s nem azért, mert nem látszanak az iskolákban otthonuk távolából, ahol a jelenlegi vezetés által kívánt számú gyermekükkel élvezik a gyermeknevelés örömeit és a kiterjesztett gyermeknevelési ellátások mindenféle előnyeit. A most pályára […]
Ma már csak a maradék megy tanárnak »

--

[s:] Nem hiszem, hogy a régi erkölcsöknek még helyük lenne, a világ megváltozott. Nem állítom, hogy rossz, ha valaki ragaszkodik a nézeteihez, de ahogy a kamaszok igyekeznek átlépni a szüleik dogmáin,úgy változik minden. És ez természetes. Hosszú haj, rövid haj, csöves gatya és […]
Gondolatok az iskolából (iskoláról) 5-6. »

--

[amira:] Wow, mintha csak én írtam volna, pedig már rég nem tanítok iskolában! (ÉN az iskolát hagytam ott a nyelviskola helyett:)Gratula, bárcsak több ilyen tanár lenne, mint te.nekem immár szülőként volt ez az első gondolatom, hogy ez az egész "kötelező" önkéntes munka egy […]
Kötelező önkéntes munka középiskolásoknak - avagy hogyan utáltassunk meg ismét valami fontosat »

--

[Szilvi:] Fantasztikusan megfogalmazott írás, köszönjük!
Kötelező önkéntes munka középiskolásoknak - avagy hogyan utáltassunk meg ismét valami fontosat »

--

[Leiner Károly:] Kedves Anna, azt hiszem, hogy ez az egyik olyan kérdés, amire én sem vélem tudni a választ. Már ha jól értelmeztem a kérdést és arra vonatkozott, hogy miért tesszük még a dolgunkat? Azt hiszem, hogy van valami hajtóerő, valami, ami velünk született. Amiért az orvos is benn marad […]
Gondolatok az iskolából (iskoláról) 3-4. »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek