OFOE a Facebook-on
Betűméret
Címkék

társadalom

"A tehetség természeti erő, amely mindenképpen utat tör. Ha nem haladhat a természetes útján pusztító feszültség jön létre. A Billy Elliot című film bemutatja ezt a természeti erőt. A film tele van kudarcos életekkel, és ezek feszültségével, és tele van a varázslatos tűzzel, ami a tehetséget körülveszi. Az alapüzenet mindenkinek szól: Légy önmagad, ne hagyd, hogy letérítsenek az utadról." (Gyarmathy Éva)

Billy Elliot (port.hu) Gyarmathy Éva: Érezd az erőt! Az esemény Facebook oldala

Magyarország sorsáért való aggodalommal eltelve azt javasoljuk a dolgok alakulásáért felelősséget hordozó polgártársainknak, hogy kezdjenek párbeszédet egymással. A felhívást jegyzik: Ferge Zsuzsa, Horváth András, Iványi Gábor, Lovas Zoltán. Az OFOE vezetőiként üdvözöljük a társadalmi minimumok megalkotására vonatkozó kezdeményezést, és saját szakértelmünkkel, valamint tagságunk és a honlapot olvasók véleményének becsatornázásával részt kívánunk venni a társadalmi oktatási minimum megalkotásában. (SzJ)

Címkék: társadalom   kerekasztal   demokrácia  

Ma olyan értelemben is nyitott az iskola, hogy sokkal jobban figyelnek rá. Egy-két évtizede talán nem volt ekkora a felelősség terhe a pedagógusokon, mert nem kellett az összes törvényt ismerni, vagy akár azon gondolkodni, hogy extrém esetben a tetteik következményeként bekerülnek-e az aznapi híradóba. (Nagy Mariann)

Amikor a tudásról, a tudás átadásáról, a tanulásról gondolkodunk, beszélgetünk, gyakran elhangzik, hogy napjainkban megváltozott az erről alkotott képünk. Mi jellemezte korábban, és mi jellemzi most az iskola tudásátadó szerepét? Vajon tudjuk-e értelmezni magunk körül a világot, tudunk-e, akarunk-e a dolgok mögé látni? És vajon milyen szerepe van ebben a műveltség megőrzésének az egyén és a társadalom életében? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Knausz Imrével.

Műveltség és tudásépítés a digitális korban Az iskola hitelessége A digitális pedagógia esélye a motiválásra

Szeretettel várunk minden érdeklődőt OFOE Filmklub áprilisi vetítésére. A film főszereplője, Precious Jones 16 éves harlemi diáklány. A túlsúlyos tinédzsert az iskolában kiközösítik, otthon pedig kegyetlen anyja terrorizálja. Amikor felcsillan a lehetősége annak, hogy átkerüljön egy alternatív iskolába, ahol végre emberszámba veszik, Precious azonnal kap az alkalmon. (SzJ)

Címkék: társadalom   filmklub  

Felnőtt egy generáció, amelynek a tagjai megtanulták, hogy szüleiket egy dolog motiválja: életben maradni máról holnapra. Ha úgy adódik hát munka nélkül is. Mindegy milyen áron. A szegénységből mára nyomor lett. A zárt telepek elkezdtek gettósodni. Külön morállal. Nincs valamid? Szerezd meg! Kirakatot be, kolbászt ki... (Pfeifer Erzsébet)

"Volt a Miénk: a fekete fakaputól a virágoskerten és udvaron át, hátra a baromfiudvar az ólakkal, veteményeskert, szépen lassan beleolvadva az erdőbe. Ez volt a Miénk. Minden más Amásé volt." (Szabó Anna)

A Budapest Film Zrt és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete szeretettel várja az érdeklődőket a Felnőtteknek gyerekekről című sorozatának következő vetítésén. Ez alkalommal az Ébredés című, 2012-ben készült angol filmet nézzük meg, amelyben egy 11 éves kislány szemszögéből láthatunk nem igazán gyereknek való történéseket. (Szekszárdi Júlia)

Címkék: társadalom   szülő   kapcsolatok   gyerekkor   film  
OFOE filmklub – Felnőtteknek gyerekekről OFOE Filmklub – A vadászat A filmkub a Facebook-on

Az értelmiség a rendszerváltás óta lövészárokban ül és lövöldöz egymásra a bal- és jobboldaliság rögeszméi szerint, sőt mára az egész társadalmat megfertőzte már az előítéletes észjárás. A választópolgároknak ma már sokkal fontosabb, hogy ki melyik ideológia megszállottja, mint az, hogy valamennyien azonos nemzethez tartozunk. (Domokos Zsuzsa)

„Szegény náci gyermekeink” „Külföldön fogok élni” Tétova válaszkísérlet

Láttam, megéltem, ahogy a cigány gyerekek szülei kérték a kisegítő iskolát, mert ott jobb nekik, mondták, ott nem bántják őket, meg jobban is szeretnek lenni az övéik között… meg az könnyebb is. Tudtam azt is, mert láttam, hogyan beszéli rá a tanulatlan szülőt a tanult pedagógus a kislétszámú szegregált osztályra: „látja anyuka, itt úgyis megbukik újra, ott meg egyből átmegy, hát mit akar vele, hogy innen menjen férjhez, ott hamarabb befejezi az iskolát!” (L. Ritók Nóra)

A mostani világban a szegénység stigmatizál. Gyakran hallani azoktól, akiket nem érint, olyasmit, mintha ez csupán személyes döntés lenne. Engem nagyon dühít ez. Dühítenek a megszorítások, mert nem társulnak mellé lehetőségek. Mert ahol nincs munka, ott nem lehet munkára motiválni azzal, hogy kevesebb segélyt adnak. Dühít, hogy egyre inkább a hatósági eszközöket erősítik. Hogy csak a büntetésben látják a megoldást. (L. Ritók Nóra)

Mindig figyeltem a körülöttem levő pedagógusokat. Kit azért, mert követhető mintát adott számomra, kit pedig azért, mert azt mutatta nekem, milyen nem szeretnék lenni. Ma is ezt teszem. Furcsa, zavaros a kép, amit látok. És mindig történik valami, ami miatt újra és újra azon gondolkodom, miért vagyunk olyanok, mi pedagógusok, amilyenek.(L. Ritók Nóra)

Beszélgettem valakivel erről. Olyan emberrel, akinek nálam nagyobb rálátása van az uniós pályázatokra. Ó,- mondja - te rosszul gondolod. Itt a cél az, hogy a pénzeket lehívjuk. Hogy ne maradjon bent. A társadalmi hasznosulás most másodlagos. (L. Ritók Nóra)

Igazgyöngy Alapítvány

Érdekes és elgondolkodtató kérdés, hogy a felelősség milyen arányban oszlik meg a gyermeknevelés három fő résztvevője között. Ez a szülők (család), közoktatás (iskola) és társadalmi környezet háromszög folyamatosan arra törekszik, hogy a másikra hárítsa a felelősséget. Közben pedig elvész a gyermek. A krétakörben akár szét is szakadhatnak gyermeki sorsok, s mi olykor tudomást se nagyon akarunk venni róla. (Leiner Károly)

Az elveszett gyerekek országa (Könyvbemutató a Tűzraktérben) Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa (részlet)
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.04.19.
Hallgatói tiltakozás a szakok megszüntetése ellen
A társadalomtudományi képzés megszűnésétől félnek az ELTE-s hallgatók, miután pénteken kiderült, hogy a kormány több alapszakot is megszüntetne. Szerintük ez veszélybe sodorja az egé...
(Forrás: abcug.hu)
--
2015.04.19.
Szüdi János: POKok és pókmesterek
A mesterpedagógus heti tizennyolc kötelező óraszámban tanít, míg mások heti huszonkét-huszonhat órában, s e felett napi két, összesen heti hat órában, ellenszolgáltatás nélkül eseti...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.04.19.
Vécéépítéssel az írástudatlanság ellen
Az UNESCO kiemelte, hogy Indiában mostanra sikerült elérni, hogy a gyerekek 99%-a megkezdi általános iskolai tanulmányait. Óvodába is a gyerekek majdnem 60%-a jár. Az eredmények javulásához...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2015.04.19.
Tankönyvpiac: fokozódó káosz
Bár az itteni üzleti környezetet ért brüsszeli bírálatok sorában a két kiemelt tankönyvkiadó államosításának és a piaci verseny kiiktatásának kritikája is felbukkant, az unió által...
(Forrás: hvg.hu)
--
2015.04.19.
A mamahotel komfortos fogságában
Magyarországon is évről évre nő azok száma, akik felnőttként sem költöznek el szüleiktől. Felmérések szerint itthon a huszonévesek kétharmada nem repül ki időben a családi fészekbő...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.04.19.
Ha nem jön össze az iskola, belépek a seregbe
A Nyíregyházi Főiskola állásbörzéjén jártunk, ahová nem mellesleg kitelepült egy standdal a Magyar Honvédség is. Északkelet-Magyarországon sokan választják hivatásul a katonaságot,...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.04.19.
Körlevélben utasítgat a Kelló
Ha valaki abban bízott volna, hogy idén talán a tavalyinál kisebb káosz lesz a tankönyvrendelések terén –alaposan tévedett. A káoszt ezúttal a jogszabályi bizonytalanság is fokozza. A monopoliz...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.04.18.
Díjat kapott a szombathelyi lány a speciális mesekönyvért
A 21 éves Horváth Csilla a Magyar Formatervezési Díj diák kategóriájában lett első a gyengénlátó gyerekeknek készített, látható és tapintható mesekönyvével - amihez egyetlen csepp...
(Forrás: nyugat.hu)
--
2015.04.17.
Árulkodás vagy önvédelem? Tények és tévhitek az iskolai megfélemlítésről
A megfélemlítés (bullying) olyan fizikai-érzelmi bántalmazás, ami egyaránt jelenthet tettleges és szóbeli inzultust és/vagy közösségi befolyást. A megfélemlítés tovább fokozódhat a...
(Forrás: Kölöknet)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés óraterv ünnep
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Ne felejtsétek el: kedden (holnap) OFOE Filmklub a Kino Caféban. A Viktória - A zürichi expressz kerül műsorra. Részletes tájékoztatás itt találtok.

--
  jano

Halani hogy megszunik a kozalkalmazotti jogviszony a rendvedelmi szerveknel. tud-e valaki valamit erol?

--
  mp

Magyarázat a "kilóra megvehetőre": az önkormányzat saját forrásból kb. 500-600 millió forintért "közösségi házat" épít az egyháznak, s a polgármester további 100 milliót ígért, ha átveszi az iskolát. Különben Jászfényszarun 1 templom működik egyetlen egy pappal (talán egy harangozó lehet, s egy bejárónő még alkalmazásban). Csak így tovább a szegénység, s a nyomor felszámolásáért!

--
  mp

Ennek az ügynek a tanulsága kezd kikristályosodni, mégpedig az, hogy az egyház is kilóra megvehető.

--
  Juli

Kedves János! Tökéletesen megértem, de nem tudok egyéb megoldást. Ki kell várni, hogy mi történik majd, még az sem kizárt, hogy minden szerencsésen alakul.

--
  T.János

T.Juli!
Hajnaltól estig dolgozom, hogy eltarthassam a családomat (ami így is nehezen sikerül), mikor szervezkedjek (este 10- reggel 6 óraközött)? Az átvételi szándék itt nem a pénzről szól, illetve a pénzről, de másképp, mint az egyházi iskola átvételeknél szokott (Az itteni önkormányzat az ország egyik leggazdagabb önkormányzata).Mások téveszméinek megvalósítása miatt szakadjon ki a gyermekem az iskolai, s a települési közösségből?

--
  Juli

Kedves Kérdezőnk! Ombudsmanhoz, oktatási jogok biztosához, jogvédő szervezetekhez, szakszervezethez, országgyűlési képviselőhöz, sajtóhoz, KLIK-hez, megyei kormányhivatalhoz, szülői szervezetekhez és a pedagógus karhoz kell fordulni + meg kell szervezni egy hasonlóan gondolkodó szülői és helyi pedagógus csoportot. Ha erre valamiért nincs energia, meg kell nézni, hogy reggelenként mikor megy busz Jászberénybe vagy Hatvanba.

--
  T.János

Jászfényszarun egyetlen egy általános iskola van, amit az iskolavezetés és az önkormányzat ősztől tankerületiből mindenképp katolikus egyházi fenntartásba szeretne átteni. Én nem szeretném gyermekemet egyházi iskolába járatni. Most akkor mi lesz velünk?

Ateista

--
  OFOE

Kedves Bernadett! 16 éves korod után már nem vagy tanköteles. Elmehetsz dolgozni, szakmát tanulni. Valamit csak kezdened kell magaddal. Mit gondolnak erről a szüleid? Vagy a saját lábadra akarsz állni 16 évesen?

--
  Szentgyörgyi Bernadett

16. éves vagyok.. 8. osztályba járok de nem akarok suliba járni... Mi a következménye annak ha nem megyek ???

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Horváth Elemér:] Kedves Nóra,letisztult gondolatokat, megoldásokat tartalmaz közzétett gondolatai.Számomra szívhez, észhez szóló ez a tanulmány. Tanulmány, mert igen is, kedves pedagógus társadalom valamint tisztelt kormányzat, tisztelt felelősen gondolkodó szülők,az is siker lenne, ha elolvasnák […]
Az integráció gátjai a terepi tapasztalatok tükrében »

--

[Munkácsy Katalin:] Kedves Nóri! Kedves Olvasók! Mélységesen egyetértek Nóri gondolataival. Szeretném, ha ennek az írásnak az ürügyén beszélgethetnénk a kérdésnek egy másik oldaláról is. Elemezzük a hasonlóságokat és különbségeket, hátha ezzel közelebb kerülünk a problémák […]
Az integráció gátjai a terepi tapasztalatok tükrében »

--

[Józsa István:] Ebben a beszélgetésben tényleg sok minden benne van, lehetne írni róla néhány tanulmányt... A cím pedig nemcsak telitalálat, de bátor is, úgy értem, az egyedüli út a rendszer kritikájához és megváltoztatásához: ÉN miben vagyok felelős és ÉN MIBEN tudok változni.
„Az a szörnyű, hogy eljutottunk a diktatúrák utolsó mozgatórugóihoz. Magunkhoz.” »

--

[Leiner Károly:] Soha semmire nem vittem, mert egyik rendszert sem voltam hajlandó szolgálni: most is elsőkként írtam alá a portfólió feltöltésének elutasításáról a nyilatkozatot. Semmilyen körülményt nem tudok elképzelni arra, hogy aláírjam, akkor sem, ha egzisztenciálisan az eddigi pályán […]
„Az a szörnyű, hogy eljutottunk a diktatúrák utolsó mozgatórugóihoz. Magunkhoz.” »

--

[OFOE:] Kedves Eszter! Feltételezhetően jelentkeznie kell a minősítésre. De a biztonság kedvéért itt a link, ahol utána lehet nézni pontosan a jogszabályoknak.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Eszter:] kedves Petra! 2014 december 1-től dolgozom óvodapedagógusként! Arra lennék kíváncsi, hogy nekem kell e jelentkeznem április 30-ig a minősítésre? Ugyan is azt olvastam, hogy a 2014 január 2 és 2015 január 1 között munkaviszonyt folytatóknak kell jelentkezni! Sajnos a munkahelyemen […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Emilia:] Kedves Petra! Nagyon szépen köszönöm válaszát! Üdv.: Emi
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Kedves Emi! Nem számít bele a játszóház a gyakornoki időbe, ugyanis nem óvodapedagógusi munkakörben alkalmaztak, még akkor sem, ha ez a végzettség volt a feltétele a felvételednek. A helyzet azonban az, hogy az első perctől kezdve gyakornokként kellett volna alkalmazni Téged. […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Kedves Veronika! Sajnos, nem. A mesterképzés egyetemi diplomát ad, és "csak" névrokonságban van a mesterpedagógusi besorolással. Ha úgy lenne, ahogy kérdezed, akkor minden egyetemi végzettségű pedagógus automatikusan mesterpedagógusi besorolást kapna, miközben még a PhD-s […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Veronika:] Kedves Petra! Óvodapedagógusként szeretném elvégezni a mesterképzést! Sikeres elvégzés esetén mesterpedagógus kategóriába léphetek majd, ha meglesznek a gyakorlati éveim? Üdv.: Vera
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek