OFOE a Facebook-on
Betűméret
Címkék

EU

Tizennyolc alprojekt keretében dolgoztak új informatikai megoldásokon és kapcsolódó kutatásokon az ELTE, a BME és a CISCO szakértői 2013. január és 2014. június között. A fejlesztések négy nagy témakör köré szerveződtek. Az okostelefonos tartalommegosztás, a városi közlekedés szervezését segítő, illetve a legújabb oktatási és tanulási módszereket ötvöző informatikai megoldások, valamint a hatékony védelmi és biztonsági technológiák kidolgozása egyaránt a kutatási program témái voltak.

Címkék: kutatás   konferencia   informatika   egyetemek   EU  

Az Unió által elfogadott ajánlások szerint a sikeres élethez nélkülözhetetlen az élethosszig tartó tanulás. Az ehhez a közoktatásban fejlesztendő nyolc kulcskompetencia közül mindössze két és fél kapna esélyt a magyar iskolákban, a matematikai és természettudományos kompetencia, az anyanyelv valamint két további uniós nyelv helyett az angol. Szóba sem kerül a második idegen nyelv, a digitális kompetencia, ahogy a négy ún. soft kompetencia, a tanulni tanulás, a vállalkozókészség, a kommunikáció és a kulturális tudatosság sem. (Salamon Eszter)

A XXI. század iskolájában a szülő partner, aki komplementer szerepet tölt be a tanáré mellett. Nem lehet tehát az a régimódi, kisebbségi érzésbe kényszerített valaki, aki gazsulál a tanárnak, és addig veri otthon a gyereke fejét, amíg az be nem fejezi a leckeírást. De nem is az arrogáns megrendelő-figura, aki úgy gondolja, hogy ő mint megrendelő fizet, így ő is diktál az iskolának mint szolgáltatónak. Ez mindenesetre igen torz leképezése a szülői jogoknak. (Salamon Eszter)

Szülőnek lenni Infopoly Alapítvány OFOE FILMKLUB pedagógusoknak és szülőknek 2.

A projekt célja, a műszaki oktatás népszerűsítése azoknak a nőknek a körében, akik olyan szakmai tulajdonságokkal rendelkeznek, melyeket a termelő vállalkozásoknál a nagyobb foglalkoztatás céljából hasznosítani tudnak. A cél ambiciózus, mivel a gondolkodásmód megváltoztatására törekszik. Az iskolaválasztást a nők körében nagyban befolyásolhatja a képesség, az addig elért eredmények, érdeklődési kör és még sok más tényező. Tény azonban, hogy munkaerőpiaci kereslet és a végzett hallgatók szakképesítése között olyan különbségek vannak, melyekre ez a projekt megpróbál megoldásokat találni.

Tisztelt Osztályfőnök Kolléga! Engedje meg, hogy az osztályfőnöki munkát színesítő, a tanulók tudását gazdagító programunkat ajánljam szíves figyelmükbe. Intézetünk, a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet az Európai Parlament Tájékoztatási Irodájával karöltve programot állított össze, amely a tanulóifjúság Európai Uniós ismereteit kívánja gazdagítani.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.07.05.
Két zseni találkozása
Miskolczy Zsuzsa írása A. S. Neill Egy iskolamester kétségek között című könyvéről Részletek olvashatók a könyvből a Demokratikus Nevelésért és Tanulásért KH Egyesület oldalán
(Forrás: tani-tani)
--
2015.07.05.
Titokban leváltottak három KLIK-igazgatót
Leváltották Korsós Lajosnét, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ kalocsai tankerületi igazgatóját. Ugyanerre a sorsra jutott a kiskunmajsai és a kunszentmiklósi tankerület eddigi igazgat...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.07.04.
Ismét van magyar csapat a Nemzetközi Nyelvészeti Diákolimpián
Internetalapú, négyfordulós megmérettetés alapján választották ki a szervezők azt a nyolc fiatalt, aki Magyarországot képviseli a 13. Nemzetközi Nyelvészeti Diákolimpia bulgáriai döntő...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2015.07.04.
Egyre több a problémás gyerek
Csaknem százezerrel, 479 ezerről 380 ezerre esett vissza országosan a hátrányos helyzetű gyermekek száma 2010 és 2013 között, mégis több tízezerrel emelkedett a problémás diákok száma...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.07.04.
Várszegi Asztrik: Bocsánatot kérek
Ha bármikor kimondtuk Pannonhalma nevét, szinte mindenki valami pozitív dologra gondolt. Néhány hete tudjuk: nincs tökéletes közösség. A főapát a SzemLélek blogon lapunk megjelenésével...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.07.04.
N. Kósa Judit: Nem ér a nevük
Az a szegénység, amelyet korábban „halmozottan hátrányos helyzetnek” hívtak, a maga valójában alighanem elképzelhetetlen a parlamenti padsorok hűvöséből nézve.
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.07.04.
Salgótarján nem tudja működtetni az iskolákat
Miközben a fideszes vezetésű városokat százmilliós és milliárdos nagyságrendű pénzekkel segítette ki a költségvetés, a rászoruló Salgótarján a működési támogatásként kért 600...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.07.03.
Külön képzésre járnak a tanárok, hogy meg tudják mondani az államnak, mit csinálnak
A kormány tovább folytatja a pedagógusok minősítési eljárását, amivel a tervek szerint 2018-ig minden tanárt beosztanak 5 különböző kategóriába tapasztalatuk és végzettségük szerint...
(Forrás: !!444!!!)
--
2015.07.03.
Még mindig nem egyértelmű, ki vegyen nyomtatópatront az iskolákban
Nem bírja fizetni hét iskola működtetését a salgótarjáni önkormányzat, ezért átadná ezt a feladatot az államnak. Ha a kormány elfogadja az ajánlatot, a város nem csak pénzt spórolhat...
(Forrás: abcug.hu)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők tananyag taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanárok tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés vélemény óraterv önismeret ünnep
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Tünde! Az arra jogosultaknak meg kell kapniuk az ingyenes tankönyvet minden tanévben.
Napra kész tájékoztatást a munkaköri követelményekről az Oktatási Hivatal honlapján kérhet

--
  Moldvai Sándorné

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
Két kérdésem lenne Önökhöz. Először a rövidebb jelenleg adható vagy minden évben kapni kellene a könyvtámogatást?
A másik kérdésem a munkaköri követelmények, ami jelenleg található a honlapon az hatályos vagy érvényét vesztette-e? 13 tanévet dolgoztam gyógypedagógiai intézményben nevelőtanárként, utóbb 4 évet óvodában, óvónői és fejlesztő pedagógusi végzettségem van. Kell-e továbbtanulnom, vagy jó-e a végzettségem? Sürgős lenne, mert ősztől, akár nevelőmunkát segítő munkakörbe is helyezhetnek állítólag!
Köszönöm a segítséget előre is!
Mné Tünde

--
  OFOE

Kedves Balogh József! Pontos választ kaphat a kérdésére az Oktatási Hivatal portálján

--
  Balogh József

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!

Érdeklődnék, hogy német szakos középiskolai tanárként francia szakos diplomára és (nyelvészeti) doktori fokozatra van-e bérpótlék a közoktatásban, illetve 4 év (felsőoktatási) közalkalmazotti jogviszony után milyen fizetésre lehetne számítani egy középiskolában? A felsőoktatásban 3 egyetemi diplomával és doktori fokozattal, tanársegédként ez bruttó 174.900 ft. Köszönettel, üdvözlettel: BJ

--
  OFOE

Kedves Csilla! Hány évesekkel akarsz osztályszerződést kötni? Mert ez nem mindegy. Írj e-mailt az osztalyfonokok@gmail.com címre, és akkor tudunk konkrétabban is segíteni. Szakirodalomként Thomas Gordon T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvét ajánlom, aminek több kiadása is forgalomban van, és külön fejezetben is foglalkozik ezzel a témával.

--
  Csilla

Sziasztok! Hogyan kell osztalyszerzodest kotni? Tudtok ajanlani szakirodalmat?

Koszonom!
Csilla

--
  OFOE

Kedves Péter! Nagyon szívesen segítünk, de jó lenne, ha konkrétabb kérdéseket tennél fel. Úgy érzékelem, hogy első sorban gyakorlati tanácsokat szeretnél kapni. Ehhez jó lenne valami konkrétumot tudnunk az iskoláról, az osztály összetételéről, a Te eddig tapasztalataidról. Írj nekünk az osztalyfonokok@gmail.com email címre, és akkor megpróbálunk érdemi segítséget nyújtani!

--
  Péter

Kedves Kollégák!

Jövőre ötödikes osztályfőnök leszek. Nem volt még osztályom. Hogy lehet erre felkészülni? Milyen szakirodalmat ajánlotok hozzá? Az osztály egyik felét idén is tanítottam, egyébként egy rendes, kedves gyerekekből álló osztály.

--
  Juli

Kedves Ax! Te sem gondolod komolyan, hogy itt a szakmai szempontok mentén dőlnek el a dolgok! Nagyon szurkolok értetek. Biztosan nem csak én. A gyenge jelző pedig újságírói lelemény.

--
  ax

A sajtófigyelőben beszélnek a gyenge gimnáziumokról. Mit jelent a kifejezés? Az én iskolám beletartozik-e? Pedig alig néhány éve még zenei műveltségi versenyen pont Szebedy Tas gimnáziuma előtt szereztük meg az első helyet, szalagavatói, költészetnapi műsorsorozataink az élvonalba tartoznak, stb. Viszont az elmúlt évtizedben ki tudja hányszor pont január-február táján hintették el a bizonytalanságot (jönnek-e a katolikusok, összevonnak-e, hová fogunk tartozni) - érthető, hogy a szülők biztosabb helyeket kerestek a gyerekeiknek. Ettől még a tantestület nem gyenge, éppen most kezdünk magunkra találni a gimnáziumi osztályok tekintetében is, megint sok tanulni akaró gyerekünk van - ha más érdek nem fojt meg minket, élnünk kellene.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Kedves Alexandra! Az utóbbi időben szabályozás rengeteget változott, a legbiztosabb választ a kérdésedre az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Alexandra:] Kedves Petra! 2014 szeptemberében általános iskolai tanítóként kezdtem meg a munkámat (diploma nélkül, nyelvvizsga hiányában). Nem rég értesültem arról, hogy a gyakornoki időm még nem kezdődött el, azt csak a nyelvvizsga megszerzésétől számítják. Azonban ha 2016. […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Köszönöm a választ!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Kedves Erik! Idemásoljuk az érvényes jogszabályt. Az értelmezés már a Ti dolgotok: 13. § (1) A magasabb fokozatba történő előrelépéshez és a gyakornoki idő teljesítéséhez szükséges szakmai gyakorlat a) pedagógus-munkakörben, b) pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Heindl Péter:] A megoldás egyébként nem lenne olyan bonyolult és még a szabad iskolaválasztás elve is érvényesülhetne: 1.)Minden olyan iskolára, amely az államtól pénzt kap (állami, önkormányzati, egyházi, alapítványi) érvényesnek kellene lennie az adott településen, (falvak esetében […]
"(Jobb felől üt) nekem fütyöl, (Bal felől üt) s nekem fütyöl" »

--

[OFOE:] Kedves Erik! A kérdéseidre feltételezhetően napra kész válaszok várhatók az Oktatási Hivatal portálján.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Kedves Petra! A pedagógus I. fokozatot megelőző két év szakmai idő megszerezhető-e párhuzamos pedagógiai jogviszony keretében? Ha PhD hallgatóként két szemeszteren át tartok pedagógiai tárgyat levelezős hallgatóknak, és mellette óraadó vagyok egy iskolában? Illetve kérdésem […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Terveink szerint: igen. Örülünk, hogy tetszik.
MI 30. (Egy osztályfőnök feljegyzései) »

--

[AK:] Emiatt sajnálom csak, hogy vége a tanévnek, mindig vártam a folytatást. Jövőre is lesz?
MI 30. (Egy osztályfőnök feljegyzései) »

--

[Márti:] Kedves Petra! Köszönöm a választ!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek