OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. augusztus 23.
» Hozzászólások (11)

Mestertanár Videoportál

A videoportál az igények széles körét hivatott kielégíteni. Nyilván más érdekli a pályakezdőt, mint a rutinos szaktanárt, más szempontok merülnek fel az osztályfőnöki munka, az iskolavezetés vagy a gyermek és ifjúságvédelem kapcsán. A portálra feltöltött videofelvételek regisztráció után tekinthetők meg a következő weboldalon: http://mestertanarvp.ektf.hu. A folyamatosan bővülő gyűjteményben történő eligazodást címkefelhő is segíti. A látogatóknak lehetőségük nyílik a nekik megfelelő formátumban letölteni az egyes filmeket, beszélgetéseket kezdeményezni az oldal közösségi fórumán, illetve bekapcsolódni az ott zajló beszélgetésekbe. A videoportál új felvételeinek bővítésében a szerkesztőség számít a gyakorló tanároknak kiírt pályázatra beküldött filmekre, a hallgatók versenytanításainak dokumentumaira is.

A portálon különböző műfajú és változatos tartalmú filmek találhatók az osztálytermi felvételektől az elméleti előadásokig. A neves szakemberek által tartott rövidebb-hosszabb előadások lehetőséget adnak egy-egy szakmai kérdéshez kapcsolódó kutatási eredmény, új nézőpont megismerésére. Az iskolai felvételekhez kapcsolódó rövid szakértői elemzések segítik az iskolai jelenségvilág alaposabb megismerését, megértését, esetenként kisebb műhelyekben történő megbeszélését.

Az iskolai neveléshez, az osztályfőnöki munkához kapcsolódó filmek

Zimbardo börtönkísérlete (14,07 perc)

A filmrészletben Kepes András a szociálpszichológiai kísérleteiről világszerte ismert Philip Zimbardo professzorral beszélget. A konformitás jelentőségét bemutató filmbejátszás után maga Zimbardo ismerteti híres börtönkísérletének körülményeit, amiről eredeti felvételeket is láthatunk.

Engedelmesség és tekintély (8,38 perc)

Zimbardo profeszor beszélget Kepes Andrással a Milgram-féle engedelmességi kísérletről, amelyben bebizonyosodik, hogy tekintélyszemély utasítására az emberek nagy része képes lenne akár halálos nagyságú áramütést adni embertársának.

Aronson mozaikmódszere (4,04 perc)

A filmben Kepes András Elliot Aronsonnal, napjaink egyik legismertebb szociálpszichológusával beszélget. Aronson nevéhez fűződik az előítéletes viselkedés szociálpszichológiai kísérletekkel történő feltárása. Ebben a filmrészletben a mozaikmódszer létrejöttének körülményeiről és a módszer lényegéről beszél. A film azt is bemutatja, hogy mennyire bizonyult a módszer hatékonynak egy amerikai iskolában.

Thomas Gordon portré (5,04. perc)

Az európai Gordon-iskolák vezetőinek V. találkozójára Magyarországon, Vasszécsényben került sor. Az iskolateremtő szakember a rövid filmrészletben módszerének lényegéről és alapelveiről beszél.

Az alternatív pedagógiák közül eddig a Waldorf és a Rogers iskolákról találhatók filmek a gyűjteményben.

Több videó mutat be hazai és külföldi példákat a hátrányos helyzetű gyerekekkel történő foglalkozást.

Dr. Buda Mariann, a Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézetének habilitált adjunktusa, a 2010-ben megalakult Iskolai Erőszak Kutatócsoport egyik vezetője beszél az iskolai zaklatás 1000 fős mintán végzett regionális vizsgálatának módszereiről és legfontosabb tapasztalatairól. Két rövid előadása látható a portálon: Az iskolai erőszak (13.35 perc), Tévhitek az iskolai zaklatásról (6,28 perc)

Osztályfőnöki helyzetek (18.44 perc)

Az összeállításban szereplő kilenc, egyenként 2-3 perces konfliktushelyzet bemutatása alkalmas arra, hogy nevelőtestületi értekezleten, továbbképzésen, szülői értekezleten, illetve osztályfőnöki órán beszélgessünk az iskolai konfliktusok kezeléséről. Nem mindegyik eset alkalmas a diákokkal történő feldolgozásra.

A felvételeken középiskolás diákok szélsőséges, olykor deviáns viselkedését látjuk, amelyek egyes szituációkban a nem megfelelő pedagógusi viselkedés következtében válnak kirívóvá. A fiktív történeteket diákszínészek életszerű megjelenítésében láthatjuk.

***

A portál színes kínálatot biztosít más tantárgyak tanításához csakúgy, mint általános pedagógiai kérdések átgondolásához. Minél többen ismerik az oldalt, annál nagyobb a lehetőség arra, hogy a felhasználók maguk is az oldal aktív alakítójává váljanak, és a beküldött filmekkel tovább bővítsék, színesítsék a kínálatot.

***

A Mestertanár Videoportál szerkesztőség tagjai:

Dr. Sallai Éva (főszerkesztő)
Dr. Antal Péter (szerkesztő - IKT)
Dudás Anna (szerkesztő - tantárgypedagógiák)
Dr. Földes Petra (szakmai szövegek gondozása)
Dr. Héjja-Nagy Kata (szerkesztő - pszichológia)
Dr. Kis-Tóth Lajos (szakmai tanácsadó)
Nagy Dénes (portálfejlesztő)
Villangó Pálné (szerkesztő - közoktatás, mentorálás
Dr. Virág Irén (szerkesztő – pedagógia)

SzJ

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

OFOE | 2014. március 1.
Kedves "Mestertanár"! Azt a téjékoztatást kaptam, hogy a portált valami vírus miatt állították le, remélhetőleg hamarosan újra fogják indítani.
Mestertanár | 2014. február 27.
Sajnos, az oldal egyáltalán nem elérhető. Nem csak regisztrálni nem lehet, hanem betölteni sem. Több kollégámmal próbáltuk, eddig sikertelenül.
OFOE | 2012. április 18.
Kedves Melinda!
Mi a probléma a regisztrációval?
P.Melinda | 2012. április 18.
Szeretnék segítséget kérni a regisztrációval kapcsolatban.
A szerk | 2011. szeptember 1.
A szerkesztőség névsorából kimaradt Virág Irén neve. A mulasztásért elnézést kérünk, a hibát korrigáltuk.
docker | 2011. augusztus 29.
Kedves Érdeklődők!

Ha a regisztráció során problémát vagy bármilyen nehézséget tapasztalnak, kérem jelezzék a http://mestertanarvp.ektf.hu/kapcsolat oldalon.
A kapcsolatfelvétel után áll módunkban segítséget nyújtani.
zoldbeka | 2011. augusztus 28. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
Most regisztráltam problémamentesen. Üdv
Juli | 2011. augusztus 24.
Most én újra próbáltam, és minden további nélkül ment. Ne törődjetek azzal a firkával a négyzetekben. Írjátok rá nyugodtan a nevet és a jelszót! Jelentkezzetek, hogy működik-e! Ha nem, szólok az illetékeseknek.
terepmunkás | 2011. augusztus 24.
Júniusban mikor jeleztétek Petrával, hogy elindult az oldal én is megpróbáltam regisztrálni. Sem akkor, sem azóta nem sikerült.
Juli | 2011. augusztus 24.
Ha belépsz a http://mestertanarvp.ektf.hu webcímen, a felső sorban ott van, hogy "Regisztráljon". Azon keresztül sikerülnie kell. Ha mégsem, jelentkezz, kérlek, újra.
bogre | 2011. augusztus 24.
Nem tudok regisztrálni az oldalra, anélkül pedig megtagadja a hozzáférést.
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.01.18.
Kásler Miklós: az óvoda az oktatás egyik legfontosabb eleme
Az esemény sajtóanyagában azt írták, hogy a magyar óvodák alapfeladata az egészséges életmódra nevelés, az érzelmi, erkölcsi, anyanyelvi, értelmi fejlesztés. A 2018. szeptember 1-jétő...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2019.01.18.
Véleménye van, de állásfoglalása nincs Nagy Blanka és a propagandasajtó ügyéről Péterfalvi Attilának
Bár a tanulmányi eredmény vitathatatlanul személyes adat, az elnök szerint a közügyek szabad vitatásába beletartozik a közszereplő megítélése. Annak a megítélése viszont, hogy ezek a...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.01.18.
„Nem hiszek a tantervekben, nem ezek vezérlik az iskolákat” -Interjú Csovcsics Erikával
Bár a legtöbben érzik, hogy nem jó a magyar iskola, mégsem borul fel a rendszer, mert mindenki teszi a dolgát. És mivel ez nem egy atomreaktor, nem tud akkora katasztrófa lenni – mondja a hvg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Miniszteri biztossá nevezték ki a Klik vezérét
A nemzeti alaptanterv megújításáért felelős miniszteri biztosnak nevezték ki Hajnal Gabriellát, az állami iskolafenntartó vezetőjét – derül ki a csütörtöki Magyar Közlönyből. Minderr...
(Forrás: Népszava)
--
2019.01.18.
Zsebből vennének tankönyvet a szülők, ha nem elég jó az állami
em csak a tanárok, a szülők is elégedetlenek az állami tankönyvek minőségével – hangzott el az RTL Híradóban. A Szülői Hang nevű szülői fórum legfrissebb felmérése arra jutott: tov...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon
Az Európa 2020 stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy a jövő évre 10 százalék alá nyomja azoknak a gyerekeknek az arányát, akik korán kiesnek az iskolarendszerből. (Az EU definíci...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.16.
Így védekezik egy tanár a földrajzkönyvbe rakott kormánypropaganda ellen
Kérdésünkre a tanár elmondta, hogy az ábrát ezek ellenére is használja, igaz, nem pont arra, amire a kormányzat szánta. Az órán megbeszélik, melyik állítással értenek egyet a diákok....
(Forrás: index)
--
2019.01.16.
Nagy Blanka jogi lépéseket tesz a kormánypárti média ellen, miután azt írták, több tárgyból bukásra áll és sokat hiányzik
Jogi lépéseket tesz Nagy Blanka, a több kormányellenes tüntetésen felszólaló kiskunfélegyházi gimnazista, miután a Ripost nyomán több kormánypárti lap is azt írta róla, hogy három tá...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.01.16.
Idén is megrendezik a felvételizők hétvégéjét
Idén is megrendezi a Diákhitel Központ a felvételizők hétvégéjét. Január 19-én és 20-án az érdeklődő diákok, szülők és tanárok a www.felvetelizz.hu oldalon a felvételi eljárás...
(Forrás: Magyar Hírlap)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek