OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. augusztus 23.
» Hozzászólások (11)

Mestertanár Videoportál

A videoportál az igények széles körét hivatott kielégíteni. Nyilván más érdekli a pályakezdőt, mint a rutinos szaktanárt, más szempontok merülnek fel az osztályfőnöki munka, az iskolavezetés vagy a gyermek és ifjúságvédelem kapcsán. A portálra feltöltött videofelvételek regisztráció után tekinthetők meg a következő weboldalon: http://mestertanarvp.ektf.hu. A folyamatosan bővülő gyűjteményben történő eligazodást címkefelhő is segíti. A látogatóknak lehetőségük nyílik a nekik megfelelő formátumban letölteni az egyes filmeket, beszélgetéseket kezdeményezni az oldal közösségi fórumán, illetve bekapcsolódni az ott zajló beszélgetésekbe. A videoportál új felvételeinek bővítésében a szerkesztőség számít a gyakorló tanároknak kiírt pályázatra beküldött filmekre, a hallgatók versenytanításainak dokumentumaira is.

A portálon különböző műfajú és változatos tartalmú filmek találhatók az osztálytermi felvételektől az elméleti előadásokig. A neves szakemberek által tartott rövidebb-hosszabb előadások lehetőséget adnak egy-egy szakmai kérdéshez kapcsolódó kutatási eredmény, új nézőpont megismerésére. Az iskolai felvételekhez kapcsolódó rövid szakértői elemzések segítik az iskolai jelenségvilág alaposabb megismerését, megértését, esetenként kisebb műhelyekben történő megbeszélését.

Az iskolai neveléshez, az osztályfőnöki munkához kapcsolódó filmek

Zimbardo börtönkísérlete (14,07 perc)

A filmrészletben Kepes András a szociálpszichológiai kísérleteiről világszerte ismert Philip Zimbardo professzorral beszélget. A konformitás jelentőségét bemutató filmbejátszás után maga Zimbardo ismerteti híres börtönkísérletének körülményeit, amiről eredeti felvételeket is láthatunk.

Engedelmesség és tekintély (8,38 perc)

Zimbardo profeszor beszélget Kepes Andrással a Milgram-féle engedelmességi kísérletről, amelyben bebizonyosodik, hogy tekintélyszemély utasítására az emberek nagy része képes lenne akár halálos nagyságú áramütést adni embertársának.

Aronson mozaikmódszere (4,04 perc)

A filmben Kepes András Elliot Aronsonnal, napjaink egyik legismertebb szociálpszichológusával beszélget. Aronson nevéhez fűződik az előítéletes viselkedés szociálpszichológiai kísérletekkel történő feltárása. Ebben a filmrészletben a mozaikmódszer létrejöttének körülményeiről és a módszer lényegéről beszél. A film azt is bemutatja, hogy mennyire bizonyult a módszer hatékonynak egy amerikai iskolában.

Thomas Gordon portré (5,04. perc)

Az európai Gordon-iskolák vezetőinek V. találkozójára Magyarországon, Vasszécsényben került sor. Az iskolateremtő szakember a rövid filmrészletben módszerének lényegéről és alapelveiről beszél.

Az alternatív pedagógiák közül eddig a Waldorf és a Rogers iskolákról találhatók filmek a gyűjteményben.

Több videó mutat be hazai és külföldi példákat a hátrányos helyzetű gyerekekkel történő foglalkozást.

Dr. Buda Mariann, a Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézetének habilitált adjunktusa, a 2010-ben megalakult Iskolai Erőszak Kutatócsoport egyik vezetője beszél az iskolai zaklatás 1000 fős mintán végzett regionális vizsgálatának módszereiről és legfontosabb tapasztalatairól. Két rövid előadása látható a portálon: Az iskolai erőszak (13.35 perc), Tévhitek az iskolai zaklatásról (6,28 perc)

Osztályfőnöki helyzetek (18.44 perc)

Az összeállításban szereplő kilenc, egyenként 2-3 perces konfliktushelyzet bemutatása alkalmas arra, hogy nevelőtestületi értekezleten, továbbképzésen, szülői értekezleten, illetve osztályfőnöki órán beszélgessünk az iskolai konfliktusok kezeléséről. Nem mindegyik eset alkalmas a diákokkal történő feldolgozásra.

A felvételeken középiskolás diákok szélsőséges, olykor deviáns viselkedését látjuk, amelyek egyes szituációkban a nem megfelelő pedagógusi viselkedés következtében válnak kirívóvá. A fiktív történeteket diákszínészek életszerű megjelenítésében láthatjuk.

***

A portál színes kínálatot biztosít más tantárgyak tanításához csakúgy, mint általános pedagógiai kérdések átgondolásához. Minél többen ismerik az oldalt, annál nagyobb a lehetőség arra, hogy a felhasználók maguk is az oldal aktív alakítójává váljanak, és a beküldött filmekkel tovább bővítsék, színesítsék a kínálatot.

***

A Mestertanár Videoportál szerkesztőség tagjai:

Dr. Sallai Éva (főszerkesztő)
Dr. Antal Péter (szerkesztő - IKT)
Dudás Anna (szerkesztő - tantárgypedagógiák)
Dr. Földes Petra (szakmai szövegek gondozása)
Dr. Héjja-Nagy Kata (szerkesztő - pszichológia)
Dr. Kis-Tóth Lajos (szakmai tanácsadó)
Nagy Dénes (portálfejlesztő)
Villangó Pálné (szerkesztő - közoktatás, mentorálás
Dr. Virág Irén (szerkesztő – pedagógia)

SzJ

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

OFOE | 2014. március 1.
Kedves "Mestertanár"! Azt a téjékoztatást kaptam, hogy a portált valami vírus miatt állították le, remélhetőleg hamarosan újra fogják indítani.
Mestertanár | 2014. február 27.
Sajnos, az oldal egyáltalán nem elérhető. Nem csak regisztrálni nem lehet, hanem betölteni sem. Több kollégámmal próbáltuk, eddig sikertelenül.
OFOE | 2012. április 18.
Kedves Melinda!
Mi a probléma a regisztrációval?
P.Melinda | 2012. április 18.
Szeretnék segítséget kérni a regisztrációval kapcsolatban.
A szerk | 2011. szeptember 1.
A szerkesztőség névsorából kimaradt Virág Irén neve. A mulasztásért elnézést kérünk, a hibát korrigáltuk.
docker | 2011. augusztus 29.
Kedves Érdeklődők!

Ha a regisztráció során problémát vagy bármilyen nehézséget tapasztalnak, kérem jelezzék a http://mestertanarvp.ektf.hu/kapcsolat oldalon.
A kapcsolatfelvétel után áll módunkban segítséget nyújtani.
zoldbeka | 2011. augusztus 28. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
Most regisztráltam problémamentesen. Üdv
Juli | 2011. augusztus 24.
Most én újra próbáltam, és minden további nélkül ment. Ne törődjetek azzal a firkával a négyzetekben. Írjátok rá nyugodtan a nevet és a jelszót! Jelentkezzetek, hogy működik-e! Ha nem, szólok az illetékeseknek.
terepmunkás | 2011. augusztus 24.
Júniusban mikor jeleztétek Petrával, hogy elindult az oldal én is megpróbáltam regisztrálni. Sem akkor, sem azóta nem sikerült.
Juli | 2011. augusztus 24.
Ha belépsz a http://mestertanarvp.ektf.hu webcímen, a felső sorban ott van, hogy "Regisztráljon". Azon keresztül sikerülnie kell. Ha mégsem, jelentkezz, kérlek, újra.
bogre | 2011. augusztus 24.
Nem tudok regisztrálni az oldalra, anélkül pedig megtagadja a hozzáférést.
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.06.26.
Roma társadalomismeret szakirányú továbbképzési szak
A DRHE Felnőttképzési Központja várja a jelentkezőket a Roma társadalomismeret szakirányú továbbképzésre. A képzés oklevelet adó 4 féléves továbbképzés, amelyre azok jelentkezhetnek...
(Forrás: Új Pedagógiai Szemle)
--
2017.06.26.
Réunion, a kreol sziget. Németh Tibor írása
A réunioni iskolák továbbra is a múlt örökségét nyögik. Az új évezredig az itteni gyerekek kizárólag az anyaország történelmét tanulták, a sajátjuké meg sem jelent a tananyagban; 2000...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2017.06.25.
Dupla sallert kaptunk az Egyesült Államoktól
A távirati iroda közölte, hogy Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere levélben köszönte meg az amerikai szövetségi oktatási miniszter június közepi levelét. Noha Balog igyekezett...
(Forrás: Népszava)
--
2017.06.25.
Komoly összeget kap a zalaegerszegi felsőoktatás a kormánytól
Palkovics László elmondta: az Emberi Erőforrás Operatív Program pályázatán a zalai megyeszékhelyen épülő járműipari tesztpályához kapcsolódva 1,5 milliárd forintot nyertek el a felső...
(Forrás: Eduline)
--
2017.06.25.
Ferge Zsuzsa: A kormány a zsigeri gyűlöletre játszik a tudás ellenében - interjú
A magyar civil társadalom tudja, hogy reménytelen a küzdelme, de önmagának és a gyerekeinek tartozik azzal, hogy elmondhassa: legalább megpróbáltuk. Tudja ugyanis, hogy ilyen romboló, minden...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.06.24.
„Bábtestületet” kapnak az önkormányzatok
A jelenlegi módosítási javaslatban úgy fogalmaznak, csak és kizárólag azok kerülhetnek a tanácsok állandó tagjai közé az elkövetkezendő öt esztendőre, akiket maga Balog Zoltán miniszter...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.06.24.
Nekem nem lehet gesztust tenni - Hutter Marianna interjúja Parragh Lászlóval
Az új rendszert majd öt év múlva lehet értékelni. Addig is a nagy átalakítást finomhangolásnak kell követnie. Nem állítom, hogy csalhatatlanok vagyunk, de kétségtelenül rávilágítunk...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.06.24.
Jófejség vagy önreklám? - multik segítenek a fizetésük után futó diákokon
Akár ezer diákot is érinthet az I Love Diákmunka iskolaszövetkezet fizetésképtelensége, de mégis hozzájuthatnak elmaradt bérükhöz azoknak a cégeknek köszönhetően, ahová kiközvetített...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.06.24.
Pácba kerültek az ELTE-n végzett norvég pszichológus hallgatók
Olyanokról van szó, akik Budapesten, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának klinikai és egészségpszichológia szakirányán szereztek tavaly mesterdiplomát, ám hazatértük után kellemetlen...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Az osztályfőnöki megbízatáshoz pedagógusi végzettség kell.

--
  ofő

T. Uram/Hölgyem!
A következő kérdéssel fordulnék Önökhöz. A tagintézmény vezető úgy döntött két osztály alacsony létszáma miatt összevonásra kerül. Az egyikben én vagyok az ofő. Az osztályt azonban a másik osztály ofője kapja. A 9. évfolyamon két olyan embert jelölt meg ofőként, akiknek pedagógiai végzettsége nincsen, nekem, ígérete ellenére nem ad osztályt. Kérdésem az lenne, hogy milyen végzettség kell az osztályfőnöki megbízáshoz?

Üdvözlettel, egy volt ofő

--
  OFOE

Kedves János! A törvény betűje szerint, amíg nincs kezedben a diploma, nem taníthatnád azt a tárgyat, amiből nincs meg a végzettséged. Persze a helyszínen meg lehet állapodni az iskolavezetővel, és/vagy a fenntartóval a következő félévre, hiszen januárban meglesz a diploma, túl vagy az abszolutóriumon is, főleg ha nincs az iskolában olyan kolléga, aki ezt a feladatot ellátja. Nem tudjuk, hogy mennyire lehet rugalmasan kezelni ezt a problémát.

--
  OFOE

Kedves Zsuzsa, erre vonatkozóan nem létezik törvényi szabályozás.

--
  János

Tisztelt Osztályfőnök!
15 év tanítással (határozatlan idő ugyanott) rendelkezem. Egy új szakon szereztem abszolutóriumot, de a diplomát (portfólió védés) csak januárban kapok.
Taníthatom-e addig az új szakomat is az iskolában?

--
  zsuzsa

Kedves Osztályfőnök! Érdeklődni szeretnék, hogy van-e rá törvényi szabályozás vagy bármilyen szabály arra vonatkozóan, hogy a férjem volt felesége nem taníthatja a gyermekemet? Sajnos a helyzet ismerése ellenére is úgy tűnik, hogy olyan helyzetbe hoznak, hogy ő lesz a gyerek osztályfőnöke. Én nagyon nem örülök ennek a helyzetnek, tehetek valamit? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

--
  OFOE

Kedves Zsófia! Ezt a kérdést helyben kellene tisztázni. A törvény szerint, ha nincs az érintettnek tanítói képesítése, a puszta konduktori végzettséggel nem taníthat az alsó tagozatban. Ha ez ellen szülőként kifogása van, akkor az iskolavezetőnél kellene érdeklődnie. Ha nem kap tőle megfelelő választ, a fenntartóhoz lehet fordulni a problémával. OFOE

--
  Zsofia

Kedves Osztályfönök,
A kövwtkezö problémában szeretném a véleményüket segitségüket kérni. Tanithat e egy általános iskola (hagyományos iskola) alsó tagozatosait olyan tanár akiknek Peto Intézetes konduktori végzetsége van. A Intézet honlapja szerint nem, akkor még is hogy alkalmazhatja az Iskola? Mit tehet ilyenkor a szülö ? Válaszát nagyon köszönöm

--
  OFOE

Kedves Béla! Törvény nem szabályozza azt, hogy a tanár mikor kérjen/kérhet számon. Ha szakórát tartott az órán, amikor helyettesített, legyen az akár testnevelés, akár osztályfőnöki, akkor joga volt a "leadott" tananyagot számon kérni. Ha Ti ezt sérelmesnek találtátok valamiért, azt vele kellene megbeszélni. Javasoljuk, hogy a gondotokkal keressétek meg az osztályfőnökötöket, aki segíthet közvetíteni az osztály és a szaktanár között. Nem tudom, van-e az iskolában működőképes diákönkormányzat, mert annak lenne a tiszte a diákok érdekképviseletének ellátása. Mivel nem ismerjük a pontos körülményeket, a tanár szempontjait, az iskola házirendjét, nem tudunk ennél konkrétabb választ adni.

--
  Béla

Jónapot!
Azzal a kérdéssel fordulnék magához (magukhoz), hogy tanár önkényesen megváltoztathatja e az órarendet majd pedig ezen az órán leadott tananyagot számon kérheti-e ?(testnevelés óra helyett osztályfőnökink lett volna de fizika volt tartva, majd pár nappal később az ezen az órán elhangzottakból feleltünk.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Laszlo:] @Peter: "Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat a saját kudarcai miatt." Peldaul a "liberalis kormanyzast"? ;)
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[OFOE:] Kedves Dia! Gondolom ez azon múlik, hogy a három év gyakorlatát az itteni intézmény elfogadja-e, és három év után megadja-e a ped1 státuszt. Pontosabb és jogi szempontból napra kész válaszért keresse meg az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálatát.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Péter:] Csilla a lényegre tapintott: "...csodálkozik majd az az utánunk jövő humánerőforrás fejlesztéssel foglalkozó értelmiségi munkás! nem mondanám pedagógusnak! hogy ők honnan jöttek? " Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[DIA:] Üdvözletem kérdezném hogy külföldön megszerzett oklevelem már honosítottam és hogy milyrn minôsítésben alkalmaznának, ha külföldön már van 3 éves pedagógusi tapasztalatom? Csak gyakornok lehetek?
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Mucus:] Nem lehet tenni valamit ezellen a nő ellen? Szakképzés nélkül osztja a rosszabbnál rosszab tanácsokat a szülőknek, akik közül sokan elhiszik amit mond, mert szintén nincs elég jó rálátásuk a témára. Nagyon nagy károkat okoz a gyerekeknek és a családoknak.
Válasz Pribránszki Mariannának az "INTEGRÁCIÓ! Minek és főleg kinek az árán?" c. írására »

--

[Kovács Judit:] Sajnos lemaradtam a konferenciáról! Van-e lehetőség megnézni, vagy elolvasni valahol az elhangzottakat? Előre is köszönöm...
Az atipikus fejlődésű tanuló - Konferencia-sorozat! »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek