OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. május 23.
» Hozzászólások (2)

És akkor bezárták a Janikovszky iskolát (is)

A Janikovszky Általános Iskola és Gimnázium bezárásának története nem egyedi, hiszen az egész országban napirenden vannak a tüntetések, tiltakozások az önkormányzatok hasonló döntései ellen. Bosszú, megtorlás, anyagi érdekeltség, szakmai szempontok figyelmen kívül hagyása, visszaélés a politikai hatalommal – hangzanak sorra a vádak, miközben nem igazán tudjuk, legfeljebb sejtjük, hogy mi lehet egy-egy hasonló esemény pontos indítéka.

Persze folyamatosan lehet hivatkozni a demográfiai hullámvölgyre, a gazdasági válsággal együtt járó megszorításokra, az önkormányzatok sanyarú helyzetére, de higgadt, tárgyilagos esetismertetést még nem olvastam egyetlen iskolabezárásról sem.

A Janikovszky iskoláról megjelent sajtóhírek esetében is az indulatok diktálnak, felmerül a politikai indíték megalapozottnak látszó (hangfelvétellel igazolt) gyanúja. Az egyik publicisztikában az is megfogalmazódik, hogy a zajongás itt azért feltűnőbb, mint a többi hasonló sorsú iskola esetében, mert jobb a szülők érdekérvényesítő potenciálja, sikeresebben képesek eladni magukat a médiában.

Egyedül Lannert Juditnak a Kölöknet portálon megjelent írása próbál mérlegelésre, szakmai érveket is felsorakoztató párbeszédre serkenteni. (Legalábbis én nem találtam más ilyen szándékú és hangvételű írást.) Persze az ő okos érvei is pusztába kiáltott szavakként funkcionálnak, hiszen bár sokan „lájkolták” a tanulmányt, érdemi hozzászólás alig érkezett hozzá. Az érintett szülők általa is méltányolt civil kurázsija azóta sem hagyott alább, a szülői szervezetek petíciót adtak közre, aláírásokat gyűjtenek, iskolabezárási moratóriumot követelnek.

Közben meg sorra szűnnek meg, szerveződnek át nevelési és oktatási intézmények az ország egész területén.

Íme a Janikovszky iskola története a megjelent sajtóhírek tükrében

2007. február 15.

Befejeződött a VII. kerületi Janikovszky Éva Művészeti Általános Iskola felújítása - mondta el az InfoRádióban Varga Márta, az iskola igazgatója. Hozzátette: nem tart attól, hogy a most renovált és átalakított iskolát létszámcsökkenés miatt bezárnák. (Inforádió)

2008. június 2.

Budapest központjában, a VII. kerületben lévő Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium is elnyerte az ökoiskola címet. Az ökoiskola abban különbözik az átlagos iskolától, hogy elkötelezett a környezettudatosság és a fenntarthatóság iránt. (Hírextra)

2011. január 19.

Aláírásgyűjtéssel tiltakoznak a civilek az egyik VII. kerületi gimnázium megszüntetése ellen. A Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnáziumban jövőre már nem indulna 9. évfolyam, így kifutó rendszerben számolnák fel a középfokú oktatást. A kezdeményezők azt kifogásolják, hogy a döntést nem előzte meg semmilyen szakmai egyeztetés. (Népszava)

2011. április 27.

Az általános iskolai beiratkozási időszak után, alig egy hete döntött úgy a VII. kerületi önkormányzat, hogy szeptembertől megszünteti a Janikovszky Éva Általános Iskolát és Gimnáziumot. A szülők egyre dühösebbek, sokak szerint a kerületi képviselők egy alapítványi középiskolának akarják átjátszani az intézmény Rottenbiller utcai épületet.

Mind a tanárokat, mind a szülőket megdöbbentette a hír, hogy a kerület egyik legnépszerűbb oktatási intézményét – Erzsébetváros egyetlen tehetségpontként regisztrált iskoláját – be akarják zárni. Április 26-án a szülői szervezet tájékoztatót tartott, amelyen többen hangot adtak felháborodásuknak, nem értik, miért éppen egy jól működő intézményt szüntetnek meg.

Bár végleges döntés még nem született, a szülők attól tartanak, hogy ha tényleg bezárják az iskolát, nem tudják majd hasonló színvonalú intézményben elhelyezni a gyerekeiket. A felvételi időszak véget ért, a szeptemberben induló osztályok a legtöbb iskolában már beteltek. „Két hete írattam be a gyereket, jövőre lenne elsős. Erre tegnap közlik, hogy megszűnik az iskola. Nem akarom, hogy a Barossba járjon, annyira nem vonz az a hely, hogy még a nyílt napokra se mentem el. Úgyhogy most mehetek más iskolákba kuncsorogni, hogy valahova felvegyék” – mondja az egyik szülő. (Eduline)

2011. április 29.

Elérhetetlenné vált a bezáratása ellen hétfőn demonstrációt szervező Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium honlapja. Az önkormányzat csak a beiratkozás után értesítette szándékairól az iskolavezetést.

A 400 gyereket befogadó Janikovszy iskola igazgatója egy április 20-i levélből értesült az önkormányzat bezáratási szándékáról. Ekkor már túl voltak a leendő elsősök beíratásán és a gimnáziumi felvételiken. A szülőket és a diákokat egyaránt sokkolta a bezáratás híre. Az önkormányzat döntését még érthetetlenebbé teszi, hogy az épületet néhány éve újították fel. Bár többen éppen ebben vélik felfedezni a bezáratás okát. Szerintük éppen a csillogó-villogó épületre vetett szemet egy Fidesz közeli alapítványi középiskola. (Népszabadság)

2011. május 9.

Magyarországon már hosszú évek óta nem igazán hírértékű, ha bezárnak, összevonnak iskolákat, sőt még az sem, ha ezt vitatható módon teszik. A Janikovszkyba járó gyerekek szülei azonban példát mutattak, hogyan lehet az önkormányzati kommunikáció elégtelenségéből adódó helyzeti előnyt kihasználni, és valódi ügyet csinálni a „rutinszerű” bezáratásból. Az elmúlt négy hónap alatt számos intézmény jutott hasonló sorsra az ország különböző pontjain: nemcsak kis somogyi falvakban, hanem nagy megyeszékhelyeken is, például Békéscsabán vagy Debrecenben. Hallottunk ezekről? Nem. Tüntetéseket néhány helyen ugyan szerveztek, de ezeken alig párszázan vettek részt, és legfeljebb a helyi média ingerküszöbét lépték át.

A Janikovszky esete azonban más, mégpedig a szülők, illetve a pedagógusok hozzáállása miatt. Megmutatták, milyen ereje lehet annak, ha egy iskola használni tudja a médiát: ugyan minden előjel nélkül érkezett április 20-án a levél a bezáratásról, a tavaszi szünet ellenére szinte már azonnal szervezték is a tüntetést, különböző fórumokon szólaltak fel és folyamatosan keresték a kapcsolatot a sajtóval. Még az iskola weboldalának leállásáról is több helyen cikket írtak, a tüntetésekről pedig még videók is készültek. Kétségtelen, a Janikovszky speciális helyzete is hozzájárult ehhez: az iskola jó híre, a névadó ismertsége, az, hogy egy szülő megfogalmazása szerint sok értelmiségi család íratta ide gyermekét, vagy éppen a különleges pedagógiai profil. (Komment.hu)

Május 12. (Részletek egy önkormányzati képviselő és az egyik szülő beszélgetésének hangfelvételéből)

„Pont ez volt az egyik nagy probléma, hogy átpolitizálták azt az iskolát. Átpolitizálták, és ilyen véleményeket egy intézményvezető, egy pedagógus a gyerekbe nem sulykolhat bele, hogy most kimegyünk, és tüntetünk, vagy ezt csináljuk, azt csináljuk. De már korábban is voltak vele problémák, nem a tüntetés miatt, hanem a politikai szellem miatt, amit ők beleiktattak a gyerekekbe. Ilyet az iskola, egy pedagógus nem csinálhat.” Erre a szülő megjegyzi, hogy „négy éve jár oda a gyerekem, de én eddig semmi ilyet nem vettem észre, csak azt vettem észre, hogy jól működik”.

„A szocik is egy csomó intézményt bezártak, mindenki leszarta, ez meg hirtelen bekerül a közérdeklődés központjába. (...) És gondoljatok bele, hogy milyen kapcsolatháló van emögött. (...) És mi, hogyha ennek behasalunk, akkor semmilyen döntést a büdös életben nem fogunk tudni keresztülvinni”

Ideális esetben (ha a diákok átmennek) mindegyik tanárt át fogja venni a Baross Gábor Általános Iskola, kivéve a Janikovszky igazgatóját, „neki majd így fel lesz dobva a labda, mert hát ő a munkáltatója ellen fordult, tehát ezt sehol a világon nem tolerálják.” Az iskoláért szervezett tüntetés nem változtatja meg az önkormányzat döntését, mert már döntöttek. (Index)

2011. május 13.

Erzsébetváros önkormányzata áprilisban, az általános iskolai beiratkozás után értesítette a Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnáziumot, hogy júliustól nem működhet tovább önállóan, a diákokat és a tanárokat az eltérő pedagógiai program alapján működő Baross Gábor Általános Iskola veszi át. Az önkormányzat a gyereklétszám csökkentésével magyarázta a döntést, bár a Janikovszky első évfolyamába túljelentkezés volt, ősszel két osztály indulna.

Május 15.

Oktatási törvényt sértettek – reagált az atv-nek a Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium Szülői Szervezetének elnöke arra, hogy Erzsébetváros önkormányzata áprilisban értesítette az iskolát, hogy júliustól megszűnne önálló intézményként működni, a diákokat és a tanárokat pedig az eltérő profilú Baross Gábor általános iskola venné át. (Eduline)

Május 13.

Megjelenik az eddigi egyetlen szakmai szempontokat érvényesíteni próbáló írás a szülőknek szóló Kölöknet portálon: Lannert Judit: Kérdések a Janikovszky Éva Általános Iskola esete kapcsán. Íme egy fontos részlet:

„Az önkormányzat racionális érvelését nagyban gyengíti, hogy nem egyeztet, nem informál, nem törekszik kompromisszumra. Ebből adódóan nem is tudja maga mellé állítani a szereplőket és közösen kitalálni egy mindenkinek elfogadható megoldást. Amennyiben a két érintett iskola vezetőjével előzetesen egyeztetnek, feltárva a problémákat, lehetséges, hogy sikerült volna kevésbé viharosan és közös megegyezéssel megoldani a dolgot.

Az egyeztetés valóban hosszadalmasabb és rögösebb út, de ennek hiánya sajnos csak még jobban életre kelti az összeesküvés-elméleteket, és lassan már mindenki ördögöt lát a másikban. Pedig egy őszinte hangvételű kommunikációban a pedagógusok és szülők is átérezhetik az önkormányzat problémáit, és talán hajlandók is lennének valamilyen ésszerű kompromisszumra.

Pozitív fejlemény viszont, hogy a szülők és gyerekek civil kurázsija más iskolákban tanuló tanulók és szüleik érdekérvényesítő kedvét is felcsigázta. Csak bízhatunk abban, hogy ezt a fenntartók nem támadásnak, hanem a közös kommunikációra való felhívásnak tekintik, és valóban elkezdődik egy, a helyi közösséget szolgáló közös okoskodás. Ennek hiányában marad az ellenségeskedés, egymásra mutogatás, erőfitogtatás és a rossz közérzet.”.

Május 14.

A szülői szervezetek petícióban követelik, hogy az önkormányzati fenntartásban lévő óvodák és iskolák átszervezését és megszűntetését a közoktatási törvény elfogadásáig függesszék fel.

Május 20.

Tiltakozók sorfala várta ma reggel a VII. kerületi képviselőket, akik a rendkívüli testületi ülés első napirendi pontjaként tárgyalták a Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium jogutód nélküli megszüntetéséről szóló javaslatot. Úgy tűnik, az iskolába járó gyerekek és szüleik utolsó segélykérése éppoly visszhangtalan maradt bennük, mint a korábbi demonstrációk. A képviselők áldásukat adták az iskola megszüntetésére.

Az erzsébetvárosi önkormányzat lapunkhoz eljuttatott közleményében a közoktatási intézményi struktúra átalakításával, illetve a kerület nagyon nehéz anyagi helyzetével indokolta döntését. A képviselők úgy vélték, hogy a jelenlegi helyzetből csak az „elhanyagolt és leépült struktúrák” átalakításán keresztül juthatnak ki. Különösen igaz ez a kerületi iskolaszerkezetre, amely az elmúlt években nem reagált a gyermeklétszám rohamos csökkenésére. A tanulólétszám 10 év alatt majdnem a felére csökkent, 4077-ről 2316-ra, tehát ma 3230 iskolai férőhelyre jelenleg mindössze 2316 gyermek van beíratva.

A kerület működőképességének fenntartása érdekében az önkormányzatnak átgondolt, felelősségteljes döntéseket kell hoznia, át kell szerveznie az intézményhálózatát. Ennek eredményeképpen a jelenlegi öt önálló intézmény átszervezésével négy épületben három iskola kezdi meg működését 2011. július 1-jétől. Ez a gyermekekre nézve semmilyen hátrányt nem jelent, a fenntartó önkormányzat továbbra is magas színvonalú intézményekben gondoskodik az oktatásukról. (Népszabadság)

Május 20.

Az iskola bezárásáról szóló előterjesztést név szerinti szavazással, a Fidesz-KDNP képviselők 11 igen, illetve 4 MSZP-s képviselő nem szavazata mellett fogadta el a testület. A határozati javaslat értelmében a Rottenbiller utcai iskola esetében a gimnáziumi nevelési, oktatási feladatot átadták a Fővárosi Önkormányzatnak. A döntés nyomán - amelyet a csökkenő tanulói létszámmal indokoltak - a kerületben lévő öt önálló oktatási intézményt úgy szervezik át, hogy négy épületben három iskola folytatja a működést. (Eduline)

SZJ

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Juli | 2012. április 18.
Együtt érzek velük!
Ugyan ebbe a cipőben jár a 8.ker. Práter iskola.
Mi sokmindent kiderítettünk ami bibi az ügyben!!
Még sem figyel senki reánk ! Holvan ORBÁN meg a többi nem tud pártjában rendet tenni! Vagy talán így takarít!!Politika ügyesen kivan találva mint a körhinta!Körbe körbe de senki sem bűnös csak a szegény nép!!Akik felültették őket oda!
Irígylem édesanyámat és édesapámat hogy Kádárnál nekünk mindezeket nem kellett át élni mint a mi csemetéinknek!
Juli | 2011. június 2.
Azóta megjelent egy egészen kitűnő írás a Magyar Narancsban Iskolabezárások országszerte - Mintha csak kottából címmel. Már a neten is olvasható:
http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=23785
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.

Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.16.
A strasbourgi bíróság elmarasztalta Magyarországot a tankönyvpiac államosítása miatt
A felperesek – a Könyv-Tár Kft., a Suli-Könyv Kft. és a Tankönyv-Ker Bt. – a magyarországi tankönyvkiadás- és forgalmazás 2011-es, illetve 2012-es centralizálása miatt fordultak a törv...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.14.
Sztrájk lehet az iskolákban? Akciósorozatba kezd az egyik pedagógus szakszervezet
A PDSZ akciósorozatának célja, hogy felhívja a figyelmet arra, „a pedagógusok munkaterhelése a 2011-es köznevelési törvény bevezetését követően átlépte azt a határt, amelyen túl má...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.14.
Palkovics László: „szintet lépünk” a szakképzési intézmények fejlesztésében is MTI
Palkovics László szerint az iskolákból kikerülő fiatalok az alapkompetenciákon túl olyan tudással és készségekkel kell rendelkezzenek, amelyek segítségével megállják a helyüket a 4....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.14.
Janisch Attila: A gender szak megszüntetése az ELTE-n nem más, mint politikai erődemonstráció
A hallgatóknak kellene közösen tiltakozniuk az egyetem autonómiájának megsértése miatt, hiszen elsősorban az ő érdekük, hogy egy olyan intézményben tanuljanak, amely képes megőrizni a...
(Forrás: Magyar Narancs)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek