OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. február 8.
» Hozzászólások (8)

18. esélyegyenlőségi napló

Csak pozitívan...

A történet múlt heti. De ismerős, ezelőtt tíz évvel is lejátszódhatott volna. És attól tartok tíz év múlva is megtörténhet még. Valahogy hozzuk, cipeljük, változás nélkül, egyre rosszabb állapotokat gerjesztve magunkban is, és bennük is.

Egy kísérleti programban hatvan gyerek számára készítünk részletes fejlesztési tervet a művészeti iskolában. Ennek része az is, hogy meginterjúvoljuk az általános iskolai tanítójukat, mi a véleményük a gyerekekről.

Az időpont délután négy óra, a napközi vége. A két fiú, akikről információt szeretnénk, kilenc évesek, mélyszegénységben, nagycsaládban élők, romák. Tudom, nem könnyű velük. Nekem sem, de működnek az alkotás által, egyre jobban, egyre sikeresebben.

Az érdeklődésre a tanító néniből folyik a panasz: agresszívak, állandóan kötözködnek, Nem figyelnek, nem lehet tőlük órát tartani. Sosem csinálnak hétvégén otthon házi feladatot, nem gyakorolnak semmit. Sosem hozzák be az osztálypénzt, még 100 Ft-ot sem lehet tőlük kicsikarni. Mindig füstszagúak. Sokszor piszkosak. A szüleik meg isznak. Hallja a többitől, hogy állandóan veszekednek másokkal. Hogy meg kellett volna buktatni őket. Hisz semmit se tudnak. Ezek miatt viszik el innen a gyerekeket. Azokat, akik normálisan élnek, tanulnak. Mert ezektől nem lehet tanulni, dolgozni, stb...

Igen, sok dolog igaz. Sok meg nem. Sok az előítéletekkel terhelt sztereotípia, ami sikeres védekezés az információszerzés helyett.

De mit lehet elvárni attól a gyerektől, aki ilyenkor telente nyolcadmagával osztozik egy szobán? Ebben a szobában csak az ágyak férnek el, abból se sok, itt még alszanak „lábtól” és „fejtől” is. Néha egész éjjel rettegésben. Mert az uzsora miatt állandó a fenyegetettség. És füstszagú. Hát persze. A rossz kályhákra állandóan rakni kell, hogy reggelre ne hűljön ki teljesen a szoba. Az egy napra elég famennyiséggel egész nap bajlódik a családfő. És a vizes, fagyott ágak sokszor füstölnek. De itt ez van. Itt nincs központi fűtés. És nincs fürdőszoba sem. A hat-hét gyereket az utcai kútról hozott vízzel kellene esténként megfürdetni, persze előtte megmelegíteni a vizet, azon a bizonyos füstölő kályhán. Ha csak fél órát szánunk egy gyerekre, az is három és fél óra esténként. És akkor még nem beszéltünk a hajmosásról. És igen, nehezen szárad a ruha is. Hat gyerekre kézzel kimosni, kicsavarni, megszárítani... Nem egyszerű.

Innen tényleg nem megy osztálypénz. A jövedelmek a hónap feléig tartanak ki. Utána már az élelem is gond. Mindenhol hatalmas az áramtartozás. Van, ahol ki is kapcsolják, és sötétben telnek az esték. Itt csakugyan nehéz olvasást gyakorolni.

És az említett két gyerek szüleit még sosem láttam részegen. Hogy veszekednek? Ki nem veszekszik a nyomorban a másikkal? Igen, veszekszenek, képesek ordibálni egyetlen karnyi vastag akácnövésen is. Mert e tehetetlenség, és a „nincs” ezt szüli. A túlélés törvényeibe szocializálódó gyerekek agresszívak lesznek.

De ez a tanító nénit nem érdekli. Nem nézi meg, nem megy utána, nem gondol bele. Ez nem dolga. Az iskola falain belül pedig ennyit tapasztal.

Így nem is csodálkozom túlságosan, mikor a kérdésre, hogy milyen jó tulajdonságokat tudni mondani a gyerekekről, kikel magából: ezeknek nincs! Ezeknek nincs jó tulajdonságuk!

Nem jól van így. Így csak asszisztálunk mindannyian a nyomor újratermeléséhez. Miközben megnyugtatjuk a lelkiismeretünket, hogy mi pedagógusok mindent megtettünk.

L. Ritók Nóra

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

csilla | 2011. szeptember 28.
Egy villanyrezsón főz a fél utca, mert huszonnyolcadika van és nem telik már gázpalackra, a lakásfenntartási támogatás előlegét meg csak egy egy család kapta meg hivataltól. Van akinek kávéja van, van akinek cukorja, szóval tizenkét szempár mered rám, hogy kérek-e kávét, ha nemmel válaszolok szemrehányást kapok, hogy ciánynál nem iszok. már leoltottak hepa b-vel, tehát bólintok. porcelán csészében kapok, kanállal, a többiek kikeverve, kanál nélkül. az ülőgarnitúrán hátradőlni nem merek, közben macska ugrik az ölembe, amit megsimogatva magam mellé tessékelek, és hallgatok. Záporoznak rám a társadalom és szociálpolitikai kérdések és épp elúsznék, csak közben hazajön a túlkoros hetedikes és kéri az összes létező testvérére az osztálypénzt. Most kell visszavinni, különben igazolatlan óra. Hat gyereknek, huszonnyolcadikán ugyanolyan lehetetlenség, mint elsején. Nincs miből. és hogy ne maradjanak szégyenben, sőt a családi miatt, mindenki elkezd kotorászni a zsebében. ezer van. De túlkoros már ezzel elindul.
hivatástudat, alulfizetettség, motiválatlanság, kontraszelekció. Közöttük és velük. kell, hogy ők is akarják, de ne így motiváljuk őket. Üljön oda más is velem együtt, válaszoljon kérdésekre, és érezze a milliőt. nem rosszabbak senkitől, elkeseredettek és megkeseredettek, szegények és motiválatlanok, általunk motiváltathatatlanok. Emberek az embertelenségben. Lopnak , csalnak, hazudnak a mélyszegénységben. Ügyeskednek, kiutakat keresnek, elkeserednek, veszekednek, szeretnek, élnek és meghalnak. Farkasok a farkasok között. Kell, hogy szeretve neveljük őket. én ezt hiszem, akarom hinni. aki nem, azt várom és nézze meg azt, amit nap mint nap látok.
csilla | 2011. február 18.
Álprojektekhez:
az eddig ÚMFT: Új Magyarország Fejlesztési Terv, az unióhoz való csatlakozásunk után lehívható pályázati források és lehívásához szükséges projektek összeérése, találkozása, koordinációja, gyakorlatilag a szakterületi pályázati koordinátor intuitív, szakmaközi képzettségének determinációjaként volt sikeres. Ha csak szakterületeként volt meghatározott, akkor 6 önkormányzat, 6 pályázat eredményhirdetéseként volt nyertes, de nem értek össze: oktatás, teleprekonstrukció,(ROp) közösségfejlesztő, családsegítő csoport fejlesztő projektje, tartós munkanélküliek csoport fejlesztése, baba mama klub, szülők iskolája, kompetencia program, mentor program, vállalkozás fejlesztési programok: TÁMOP, de sehol egy koordinációs központban sem ért össze.
Leegyszerűsítve: egy telep rekontstrukciója: (Nyíregyháza, Huszártelep), infrastrukturálisan fejlődött a felhasznált pénzeszközök felhasználása tekintetében, de az ingatlan fenntartása érdekében nem ment párhuzamosan vele a foglalkoztatási program, : azok vakolják a házat, akik lakják, munkabérért, akik ott laknak, és nyertes pályázó foglalkoztatottjai ott dolgznak. A közösségek a foglalkoztatott apukák feleségének csoportja, akik személyesen is érdekeltek az alapítvány, szülői érdek képviseletek oktatási intézmények fejlesztéséért, kénytelenek voltak megismerni az integrációs programot, amely nem csak az iskolavezetés hanem a pedagógus attitűdjén keresztül minősíttetett meg a többi hozzáadott értéke alapján.
L.Ritók Nóra | 2011. február 18. | l[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com
Kedves Kinga, talán részletesebben kellett volna kifejtenem, igaza van, így félreérthető.Nem mentség, csak ok, hogy Csillával már félszavakból megértjük egymást.
Természetesen nem az a bajom, hogy a felzárkózás segítését támogatja, hanem az, hogy ennek a túlhangsúlyozása a feltételek biztosítása nélkül nem lesz célravezető. És sajnos, türelmetlen is vagyok: nem látom a stratégiát, a konkrét lépéseket, az idő pedig telik, és gyerekek élnek és nőnek fel a nyomor újratermelésében, méltatlan körülmények között. Már régen azt gondolom, hogy nem az akarattal van baj, hanem a lehetőségek, elsősorban a munkalehetőségek hiányával. A szakképzetlenséggel, a hasznosulás nélküli képzések sorával,az analfabetizmussal, a munka világába visszavezető álprojektekkel, melyeknek a társadalmi hasznosulása semmi, vagy minimális. Hogy egy társadalmi réteg él ma a szociális megélhetés béklyójában, amiben persze az ő felelősségük is benne van, de sokkal nagyobb részben felelős a generációk óta a realitással szembe néző, álsikerekben tetszelgő politika (pártmeghatározástól függetlenül). Én, aki napi szinten dolgozom ebben az iszonyú problémahalmazban, más túl sok frázishalmazt próbáltam értelmezni. És mindig csodáltam az éppen aktuális döntéshozók magabiztosságát. És a riporttal csak annyi bajom volt, ami az államtitkár úr összes eddigi, általam ismert megnyilatkozásával: felszínesnek érzem, frázisnak, amiben nem látom a konkrét problémákra reagáló elgondolást, a konkrét feladatokat, megoldási módokat. És sajna nem tudok túllépni azon a nyilatkozatán sem,amikor a cigányságról ő a zenész cigányokra asszociál, és a megoldást a szórakózóhelyek cigányzenészekkel való ellátásában véli megtalálni.....Biztosan nincs könnyű helyzetben. Én is a magamét szajkózom, Csilla is, még sokan, és ő is. Biztos, hogy mindannyian megoldást szeretnénk. Én már nagyon. És az egyet nem értés nálam nem rágalmazás, vagy vádaskodás. Sosem.
Csak a dolgok jobb megértése iránti vágy.
De abban teljesen igaza van, hogy ez félmondatokkal félreérthető. Máskor részletesebb megközelítésekkel fogalmazok.de a véleményem vállalom.A jobbítás reményében.
dvkinga | 2011. február 18.
Kedves L. Ritók Nóra! Én is hallgattam ma reggel a rádiót. Úgy gondolom, talán mégsem azt kellene éllel bírálni, aki végre megpróbál tenni valamit az ügyben. Ha elfogulaltanul állunk a kérdéshez, senki nem gondolhatja komolyan, hogy nem épp a felzárkózás elősegítése az egyetlen helyes megközelítés - olyan, amely hosszú távon jelenthet megoldást.
L. Ritók Nóra | 2011. február 18. | l[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com
És ma reggel hallom a Kossuthon Balog Zoltán úrtól, hogy nem felzárkóztatni kell, hanem felzárkózni...fontos az önerő, az akarat....igen..fontos.....szívesen beültetném egy hétre abba a családba, amivel épp most foglakozom. Hogy érezze kicsit, milyen fontos az akarat, és mennyi (!) lehetőség lenne, ha akarnák.....
csilla | 2011. február 17.
A "legviccesebb" behajtás a csatorna hozzájárulási díj, környezetkárosítás címén, ott ahol vezetékes víz sincs csak közkút, sőt a kukadíj, lakossági hulladék szállítás a térségi hulladék lerakóba. Szerződés szerint a ház kapujából elszállítandó. Ám nem hogy út, járda sincs a kanyargós, sártengerben. Szerződés szerint a cég alkalmazottja viszi a kapu elől. melyik jogcímen támadjam meg a végrehajtást, az inkasszót a lakossági folyószámlára: mélyszegénység miatt negyedévente nem tud 5200 Ft-ot fizetni a szemétért, vagy hogy a szolgáltató cég alkalmazottja nem megy be egy kétéltű járművel (pszh) a kapuig, az önkormányzat által pályáztathatott útalap rekonstrukció stb.stb. Itt nincs közmű, csak kötelezettség és inkasszó, háztartásonként, pályázat szerint lakásonként.
Betegség, bizalom, tudom miről beszélsz, amikor a mélyszegénynek az orvos odavágja: azt akarja, hogy meghaljon a gyereke? Nem!!! Csak nincs pénze antibiotikumra. Mennyibe is kerül 2000-3000 Ft. Generációk vélt vétkét miért kell a mai 3-10 éves korosztályon büntetni? Ingyenes vakcinák? Mennyi? Ki mérte fel? Hogyan fertőződik újra meg újra egy óvoda? Miért nincs meg a kihasználtsága, Normatíva visszavonás: hiányzás miatt? óvodáztatási támogatás hiányzás miatti igényelhetetlensége? (oktatási törvény szerint óvodásra, ha a szülő azt mondja, hogy beteg volt, nem tanköteles: akkor igazolható a hiányzás, így a szégyen miatt, hogy nem tudok gyógyszert kiváltani, nem is viszem el orvoshoz, hanem a reklámok után veszek, még mindig olcsóbb gyógyszernek nem minősülő készítményeket a saját diagnózisom mellé. Bizalom?
Közvetítenék: kirándulási pénz, csoportpénz , osztálypénz, fényképezés, foglalkoztató füzetek ára: mind elérhetetlen luxus. Felvetem esetkonferencián: újra kellene gondolni az alapítvány alapító okiratát: pénzt az kapjon, aki a pedagógus excel-táblája szerint javít 2-4 tizedet, ne csak a kitűnő, jeles, tudjuk mindannyian mely körből kerülnek ki többségében ezen településekről. siketség!!!
Részletezhetném a való élet valamennyi mindennapi megélt, minőségileg máshogy megélt, anyagiakban megélt,alacsony szociokulturális szinvonalon megélt, mélyszegénységben fogant, éhező terhes anya, mélyszegénységben született, mélyszegénységben cseperedett, mélyszegénységben óvodás, kisiskolás élet mindennapjait az oktatási intézmények utáni élet mindennapjait(nincs iskolaotthon mert drága a fenntartónak, nincs felsős napközi, mert drága a fenntartónak) áram nélkül, víz nélkül és következményeit, sehová sem kapcsolódik számomra, a nagy gondolkodó elméleti pedagógusok dilemmája mellé.
Van 12 éves unokaöcsém, aki négy nyelven beszél, hasonló gond a tehetségének gondozása is. A középszintet tudjuk, vagy ezt akarjuk: probléma mentességet.
Innen békából így látszik!
L. Ritók Nóra | 2011. február 17. | l[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com
Igen, Csilla, próbálunk mindent, a helyzet pedig napról napra érzékelhetően romlik. Tegnap a villanykikapcsolások, majd a víz, ma a behajtócégek kérlelhetetlen saját szabályai. Keresem a logikát, az emberséget, a kiszámíthatóságot, de nincs, csak a bizonytalanságot, és az elkeseredettséget tapasztalom. Tapintható feszültséget a patikában, ahol nem tudják kiváltani a gyerekek gyógyszerét.
Már mindenkiben ellenséget látnak, az orvosban, ha nem gyógyul a gyerek, de legfőképp ma a polgármesterekben, akik nem adnak elég embernek közmunkát...Annyit érzékelnek a dolgokból, amennyit a bőrükön tapasztalnak. Közben pedig a döntéshozók a saját, mondjuk 10 évvel ezelőtti tapasztalatukból és sztereotípiáikból kreálnak szabályokat, ami szerintük majd utat mutat...de lesz e aki végigmegy ezen az úton?
csilla | 2011. február 16.
szerintem tegeződhetnénk-mondja jenő, nekem- hisz oly rég ismerjük egymást- mégis más a szó, na! nincs jelentősége a nagybetűnek a mondat elejének, hisz az élet egy folyamat, nem is tudjuk, honnan nézzük az elejét. Egy kávé? - kérdi, már gőzölög az arcom előtt. visszautasítani illetlenség, gondolom magamban végig. Befogadtak, ismét. 2004 óta fogott magánnyugdíj-pénztári egyenleg értesítő, hozam szociális segélyből, közfoglalkoztatott bérből, stb.- mi jár? Bankos, családgondozó, szociális munkás, közfoglalkoztatatottak jogsegélye, már minden vagyok. egyszerre, a másodperc töredéke alatt tudj válaszolni életet, mindennapi életet meghatározó, pénzbeli portfóliókra. Kommunikálok, alapértelmezetten, alfában. Próbálom omegáig eljuttatni. Olyan ez, mint a logika diszjunktív szillogizmusa. gondolkodási műveletek nyüvése általános szinten. Kis magyar-mélyszegény-halmozottan hátrányos helyzetű rapszódia.
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.11.14.
Magyarországon oktatni talán, integrálni biztos nem lehet finn módra
„Bármilyen impozánsak is az eredményeik, nem lehet az északi országok oktatási programját egy az egyben magyarországi feltételek közé átemelni” – hangsúlyozta a keddi konferencián...
(Forrás: Qubit)
--
2018.11.12.
Szülők a tanárhiányról: bölcsész tanít matematikát, tesitanár magyart
Az utóbbi időben rengeteg adat látott napvilágot arról, mekkora a pedagógushiány az országban, a kormány azonban hárított. A reakció szerint természetes a fluktuáció, nem beszélhetünk...
(Forrás: 24.hu)
--
2018.11.12.
Pálinkás József: "Igen, a piacgazdaságot meg kell védeni"
Én úgy látom, hogy a digitális fejlesztések inkább az eddigi folyamatok továbbvitelét jelentik majd, semmint alapvető fordulatot a gazdaságban. Olyan folyamatokat és tevékenységeket is gé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.12.
Leszakadás fenyegeti Magyarországot – figyelmeztet az MNB
Átfogó reformokat sürget a Magyar Nemzeti Bank (MNB) annak érdekében, hogy a gazdaság érdemben folytatni tudja felzárkózását Ausztriához képest – ez derül ki a most publikált Növeked...
(Forrás: zoom.hu)
--
2018.11.11.
Igyekeznek csökkenteni a pedagógusok terheit
A köznevelésért felelős helyettes államtitkár szólt arról is, ösztönzik, hogy minél többen válasszák a pedagógusi hivatást, illetve a pályaelhagyók visszavonzásának fontosságáró...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.11.11.
Egyre többen csatlakoznak az ELTE TÁTK-on szerveződő "sztrájknaphoz"
Az ELTE kommunikáció, filmtudomány és esztétika tanszékének oktatói is csatlakoznak az ELTE Hallgatói fórum is lesz az ELTE TÁTK-on. A társadalomtudományi karon november 14-én délelőtt...
(Forrás: Eduline)
--
2018.11.11.
Mészáros Lőrinc: Mi nemcsak labdarúgókat képzünk, hanem embereket nevelünk
„Nemcsak a testet, de a szellemet is építeni akarjuk” – írta a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia oldaAkadémistáink immár nemcsak iskolai műveltséget és labdarúgótudást kapnak, hanem...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.11.
Megint átalakítaná a kormány a szakképzést
Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár szerint az átalakítás célja, hogy a szakképzés vonzó karriert nyújtson a fiatalok számára. Új...
(Forrás: 24.hu)
--
2018.11.10.
Nagyon ideges mindenki – Lovász László: Többször felmerült bennem a lemondás gondolata
Ön tudja értelmezni, hogy mi az a határ, amit a kormány szerint az MTA egyes munkatársai átlépnek? Van ilyen határ egyáltalán?– Elsőre a társadalomtudományok jutnak eszünkbe, pedig a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek