OFOE a Facebook-on
Betűméret
Archív

Szabadság a pedagógus munkakörökben

138/1992. (X. 8.) Korm. Rendelet
a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben

[A Kjt. 57. §-ának (3) bekezdéséhez]

10. § (1) A rendelet mellékletében felsorolt pedagógus munkakörökben foglalkoztatottak jogosultak az oktató és nevelő munkát végzőket megillető pótszabadságra.

(2) A pedagógust az évi szabadsága idejéből kötelező munkavégzésre – legfeljebb tizenöt munkanapra – a következő esetekben lehet igénybe venni:
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés;
b) a nevelési-oktatási intézmény működési körébe tartozó nevelés, oktatás;
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi időben, óvónő esetében – a június 1-jétől augusztus 31-ig tartó időszak kivételével – a nevelési évben adják ki.

11. § (1) A pedagógusoknak az iskolában a téli és a tavaszi szünet munkanapjai tanítás nélküli munkanapok. (2) A pedagógus szabadságát – a tizenhat évesnél fiatalabb gyermek után járó pótszabadság kivételével – elsősorban a nyári szünetben, óvodákban a június 1-jétől augusztus 31-ig tartó időszakban kell kiadni. Ha a dolgozó szabadsága a nyári szünetben nem adható ki, akkor azt a tavaszi vagy a téli szünetben, a szünet munkanapjait meghaladó szabadságnapokat pedig a szorgalmi időben, a nevelési év többi részében kell kiadni.

Pedagógus munkakörök a rendelet melléklete szerint

Közoktatási intézmények
Pedagógus-munkakörök

óvodapedagógus
tanító
tanár
napközis foglalkozást (tanulószobai foglalkozást) tartó pedagógus
gyógypedagógus (terapeuta)
konduktor
logopédus
kollégiumi nevelő
pszichológus
szociálpedagógus
könyvtárostanár (tanító)
szakoktató, gyakorlati oktató (beleértve a gyors- és gépírást tanító, a szakmai alapozó, szakmai előkészítő, szakmai orientáció, szakmacsoportos alapozó oktatást végző, munkába állást előkészítő ismereteket oktató, tanórán kívüli foglalkozást tartó, művészetoktatásban gyakorlatot és elméletet oktató pedagógust)

Gyermek- és ifjúságvédelmi intézmények
Pedagógus-munkakörök

nevelő
utógondozó
családgondozó
nevelőszülő-tanácsadó
munkaoktató
pszichológus
logopédus
gyógypedagógus

--

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.06.29.
"Szardíniasztrájkba" kezdtek az izraeli szülők az iskolák zsúfoltsága miatt
Az utóbbi hetekben a szülők számos helyen szardíniakonzervvel a kezükben tüntettek gyerekük iskolája előtt.Az iskolák nagy részében ugyanis harmincöt körüli az osztálylétszám - de nem...
(Forrás: Kölöknet)
--
2015.06.29.
Jönnek a szelídített gólyatáborok az ELTE-n
Idén nyártól megújulnak az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) gólyatáborai: az intézmény vezetése a hallgatói önkormányzattal közösen részletesen megvizsgálta a korábbi szervezé...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.06.29.
Nádori Gergely: Krízis? Miféle krízis?
Mindezt végiggondolva az az érzésünk támadhat, hogy akik a természettudományos pályákat választják, mindezt nem az iskolai oktatás miatt, hanem annak ellenére teszik. Ők azok a kevesek,...
(Forrás: Tanárblog)
--
2015.06.29.
Iskolákat vesznek el a Kliktől
Több jogszabály is változik a köznevelésben július 1-től, például ekkor kerülnek a szakképző iskolák a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtól a Nemzetgazdasági Minisztérium fenntart...
(Forrás: origo)
--
2015.06.28.
Úttörő módszerek a nyelvoktatásban
Bár a közoktatás idő és pénz hiányában még képtelen túllépni a frontális oktatáson, a nyelvtanulásban számos képzőhely már olyan alternatív módszerekkel dolgozik, ahol fel sem vet...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.06.28.
Félanalfabétákat nevelnek a magyar iskolákban
Kétszázöt állami köznevelési intézményben nincs központi internetszolgáltatás. Ahol van, a sávszélesség sokszor arra sem elég, hogy egy osztálynyi gyerek egyszerre használja a netet....
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.06.28.
Elveszett egyetemisták
A mostani kutatásból is egyértelműen kiderül: ma Magyarországon családi támogatás nélkül nem lehet egyetemre vagy főiskolára menni. Emellett a szülők végzettsége is meghatározó, csak...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2015.06.28.
Szarka-Bögös Réka: A tanítás szabadsága
Az interjú 2014. július 23-án készült, egy meleg nyári napon. Tornai Tündét ajánlásra kerestem fel azért, hogy tanítói hivatásáról, a tanítás során közvetített nevelési értékekr...
(Forrás: tani-tani)
--
2015.06.27.
Térképre tette a kormány a durva társadalmi különbségeket
Már a kormánynak is feltűnt, hogy hatalmas szakadék van gazdasági és társadalmi értelemben is az ország egyes részei közt, ezért készül egy előterjesztés, hogy ennek megfelelően tervezz...
(Forrás: vs)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanárok tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés vélemény óraterv önismeret ünnep
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Tünde! Az arra jogosultaknak meg kell kapniuk az ingyenes tankönyvet minden tanévben.
Napra kész tájékoztatást a munkaköri követelményekről az Oktatási Hivatal honlapján kérhet: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public

--
  Moldvai Sándorné

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
Két kérdésem lenne Önökhöz. Először a rövidebb jelenleg adható vagy minden évben kapni kellene a könyvtámogatást?
A másik kérdésem a munkaköri követelmények, ami jelenleg található a honlapon az hatályos vagy érvényét vesztette-e? 13 tanévet dolgoztam gyógypedagógiai intézményben nevelőtanárként, utóbb 4 évet óvodában, óvónői és fejlesztő pedagógusi végzettségem van. Kell-e továbbtanulnom, vagy jó-e a végzettségem? Sürgős lenne, mert ősztől, akár nevelőmunkát segítő munkakörbe is helyezhetnek állítólag!
Köszönöm a segítséget előre is!
Mné Tünde

--
  OFOE

Kedves Balogh József! Pontos választ kaphat a kérdésére az Oktatási Hivatal portálján: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public

--
  Balogh József

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!

Érdeklődnék, hogy német szakos középiskolai tanárként francia szakos diplomára és (nyelvészeti) doktori fokozatra van-e bérpótlék a közoktatásban, illetve 4 év (felsőoktatási) közalkalmazotti jogviszony után milyen fizetésre lehetne számítani egy középiskolában? A felsőoktatásban 3 egyetemi diplomával és doktori fokozattal, tanársegédként ez bruttó 174.900 ft. Köszönettel, üdvözlettel: BJ

--
  OFOE

Kedves Csilla! Hány évesekkel akarsz osztályszerződést kötni? Mert ez nem mindegy. Írj e-mailt az osztalyfonokok@gmail.com címre, és akkor tudunk konkrétabban is segíteni. Szakirodalomként Thomas Gordon T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvét ajánlom, aminek több kiadása is forgalomban van, és külön fejezetben is foglalkozik ezzel a témával.

--
  Csilla

Sziasztok! Hogyan kell osztalyszerzodest kotni? Tudtok ajanlani szakirodalmat?

Koszonom!
Csilla

--
  OFOE

Kedves Péter! Nagyon szívesen segítünk, de jó lenne, ha konkrétabb kérdéseket tennél fel. Úgy érzékelem, hogy első sorban gyakorlati tanácsokat szeretnél kapni. Ehhez jó lenne valami konkrétumot tudnunk az iskoláról, az osztály összetételéről, a Te eddig tapasztalataidról. Írj nekünk az osztalyfonokok@gmail.com email címre, és akkor megpróbálunk érdemi segítséget nyújtani!

--
  Péter

Kedves Kollégák!

Jövőre ötödikes osztályfőnök leszek. Nem volt még osztályom. Hogy lehet erre felkészülni? Milyen szakirodalmat ajánlotok hozzá? Az osztály egyik felét idén is tanítottam, egyébként egy rendes, kedves gyerekekből álló osztály.

--
  Juli

Kedves Ax! Te sem gondolod komolyan, hogy itt a szakmai szempontok mentén dőlnek el a dolgok! Nagyon szurkolok értetek. Biztosan nem csak én. A gyenge jelző pedig újságírói lelemény.

--
  ax

A sajtófigyelőben beszélnek a gyenge gimnáziumokról. Mit jelent a kifejezés? Az én iskolám beletartozik-e? Pedig alig néhány éve még zenei műveltségi versenyen pont Szebedy Tas gimnáziuma előtt szereztük meg az első helyet, szalagavatói, költészetnapi műsorsorozataink az élvonalba tartoznak, stb. Viszont az elmúlt évtizedben ki tudja hányszor pont január-február táján hintették el a bizonytalanságot (jönnek-e a katolikusok, összevonnak-e, hová fogunk tartozni) - érthető, hogy a szülők biztosabb helyeket kerestek a gyerekeiknek. Ettől még a tantestület nem gyenge, éppen most kezdünk magunkra találni a gimnáziumi osztályok tekintetében is, megint sok tanulni akaró gyerekünk van - ha más érdek nem fojt meg minket, élnünk kellene.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Kedves Alexandra! Az utóbbi időben szabályozás rengeteget változott, a legbiztosabb választ a kérdésedre az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Alexandra:] Kedves Petra! 2014 szeptemberében általános iskolai tanítóként kezdtem meg a munkámat (diploma nélkül, nyelvvizsga hiányában). Nem rég értesültem arról, hogy a gyakornoki időm még nem kezdődött el, azt csak a nyelvvizsga megszerzésétől számítják. Azonban ha 2016. […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Köszönöm a választ!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Kedves Erik! Idemásoljuk az érvényes jogszabályt. Az értelmezés már a Ti dolgotok: 13. § (1) A magasabb fokozatba történő előrelépéshez és a gyakornoki idő teljesítéséhez szükséges szakmai gyakorlat a) pedagógus-munkakörben, b) pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Heindl Péter:] A megoldás egyébként nem lenne olyan bonyolult és még a szabad iskolaválasztás elve is érvényesülhetne: 1.)Minden olyan iskolára, amely az államtól pénzt kap (állami, önkormányzati, egyházi, alapítványi) érvényesnek kellene lennie az adott településen, (falvak esetében […]
"(Jobb felől üt) nekem fütyöl, (Bal felől üt) s nekem fütyöl" »

--

[OFOE:] Kedves Erik! A kérdéseidre feltételezhetően napra kész válaszok várhatók az Oktatási Hivatal portálján.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Kedves Petra! A pedagógus I. fokozatot megelőző két év szakmai idő megszerezhető-e párhuzamos pedagógiai jogviszony keretében? Ha PhD hallgatóként két szemeszteren át tartok pedagógiai tárgyat levelezős hallgatóknak, és mellette óraadó vagyok egy iskolában? Illetve kérdésem […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Terveink szerint: igen. Örülünk, hogy tetszik.
MI 30. (Egy osztályfőnök feljegyzései) »

--

[AK:] Emiatt sajnálom csak, hogy vége a tanévnek, mindig vártam a folytatást. Jövőre is lesz?
MI 30. (Egy osztályfőnök feljegyzései) »

--

[Márti:] Kedves Petra! Köszönöm a választ!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek