OFOE a Facebook-on
Betűméret
Archív

Szabadság a pedagógus munkakörökben

138/1992. (X. 8.) Korm. Rendelet
a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben

[A Kjt. 57. §-ának (3) bekezdéséhez]

10. § (1) A rendelet mellékletében felsorolt pedagógus munkakörökben foglalkoztatottak jogosultak az oktató és nevelő munkát végzőket megillető pótszabadságra.

(2) A pedagógust az évi szabadsága idejéből kötelező munkavégzésre – legfeljebb tizenöt munkanapra – a következő esetekben lehet igénybe venni:
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés;
b) a nevelési-oktatási intézmény működési körébe tartozó nevelés, oktatás;
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi időben, óvónő esetében – a június 1-jétől augusztus 31-ig tartó időszak kivételével – a nevelési évben adják ki.

11. § (1) A pedagógusoknak az iskolában a téli és a tavaszi szünet munkanapjai tanítás nélküli munkanapok. (2) A pedagógus szabadságát – a tizenhat évesnél fiatalabb gyermek után járó pótszabadság kivételével – elsősorban a nyári szünetben, óvodákban a június 1-jétől augusztus 31-ig tartó időszakban kell kiadni. Ha a dolgozó szabadsága a nyári szünetben nem adható ki, akkor azt a tavaszi vagy a téli szünetben, a szünet munkanapjait meghaladó szabadságnapokat pedig a szorgalmi időben, a nevelési év többi részében kell kiadni.

Pedagógus munkakörök a rendelet melléklete szerint

Közoktatási intézmények
Pedagógus-munkakörök

óvodapedagógus
tanító
tanár
napközis foglalkozást (tanulószobai foglalkozást) tartó pedagógus
gyógypedagógus (terapeuta)
konduktor
logopédus
kollégiumi nevelő
pszichológus
szociálpedagógus
könyvtárostanár (tanító)
szakoktató, gyakorlati oktató (beleértve a gyors- és gépírást tanító, a szakmai alapozó, szakmai előkészítő, szakmai orientáció, szakmacsoportos alapozó oktatást végző, munkába állást előkészítő ismereteket oktató, tanórán kívüli foglalkozást tartó, művészetoktatásban gyakorlatot és elméletet oktató pedagógust)

Gyermek- és ifjúságvédelmi intézmények
Pedagógus-munkakörök

nevelő
utógondozó
családgondozó
nevelőszülő-tanácsadó
munkaoktató
pszichológus
logopédus
gyógypedagógus

--

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2014.10.30.
Ezt is az iskola nyakába varrnák...– Kötelező mentális szűrésért kiáltanak
A mentális egészségügyi problémákkal küzdő felnőttek 75 százalékát még 18 éves kor előtt diagnosztizálni lehetne, az Egyesült Államokban és más fejlettebb országokban azonban a ment...
(Forrás: Kölöknet)
--
2014.10.30.
Jövőre jön az ifjúsági és sportcsatorna a köztévén
A Petőfi TV a fiatalokat célozza, az M4 Sport nevéből következően a sportkedvelőket. Az előbbit mindenki ingyen nézheti, az M4 esetében ez még kérdéses.
(Forrás: vs.hu)
--
2014.10.30.
„Beszél az emberről, ahogy az ember beszél” – A hatodikos tankönyv miről beszél?
Folytatva az OFI honlapján megjelent kísérleti tankönyvek elemzését, ezúttal a hatodikos nyelvtankönyvet mutatjuk be. Ahogy eddig is, igyekeztünk a jó dolgokat ugyanúgy kiemelni, ahogy a hib...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2014.10.30.
A pótrendeléses tankönyveknél van még elmaradás
Még több mint 15 ezer tankönyv hiányzik az iskolákból - mondta Arany Tamás, a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója az InfoRádiónak. Ezek többségét szeptember ötödiké...
(Forrás: Inforádió)
--
2014.10.30.
38 milliárd juthat a pedagógusbérek 2015-ös emelésére
38 milliárd forintot irányoz elő a pedagógusbérek további javítására a 2015. évi költségvetés - ismertette Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter csütörtökön.
(Forrás: Eduline)
--
2014.10.30.
524 milliárd forint támogatást kap a Klik
A parlament honlapjára felkerült javaslat szerint a Klik a forrásokból bő 53 milliárd forintot költ dologi kiadásokra, több mint 482 milliárd forintot pedig személyi juttatásokra, járulé...
(Forrás: Edupress)
--
2014.10.30.
A 2015-ös év a külhoni magyar szakképzés éve lesz
A magyar kormány a külhoni magyar szakképzés évévé készül nyilvánítani a 2015-ös évet - mondta Potápi Árpád János, a miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős államtitkára okt...
(Forrás: Edupress)
--
2014.10.30.
Kereskedelem és marketing szakot indít a Pannon Egyetem
A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara 2015 szeptemberétől a régió felsőoktatási kínálatában hiánypótló Kereskedelem és marketing szakot indít nappali és levelező tagozaton Veszpré...
(Forrás: Edupress)
--
2014.10.30.
A magyar kormányon röhögnek a német gyerekek
A német köztévé gyermekhíradója, A logo! ismét hazánkkal foglalkozott: a gyerekeknek animációs kisfilm segítségével mutatták be, hogy a magyar kormány csak a jó híreket szereti, ezért...
(Forrás: Népszabadság)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT agresszió bizalom család digitális nemzedék drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség felelősség felnőttképzés fiatalok film generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek oktatás oktatáspolitika osztály osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők taneszköz tanulás tanár-diák kapcsolat tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem virtuális kongresszus visszaemlékezés óraterv ünnep
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Eszty! Természetesen szólhat, lehet, hogy szólnia is kell. De semmiképpen se tegye indulatosan, ne legyen számonkérő. Valóban eltúlzottnak látszik a követelmény, de a tanító valamiért ezt tartja célravezetőnek. Szerencsés lenne a problémát a több szülővel megbeszélni, esetleg egyeztetni a teendőket, és közösen felvetni a kérdést. A matematika tanár egyben az osztálytanító is? Mert ha nem, érdemes lenne a problémát az osztálytanítónak is elmondani, és közvetítésre kérni. Nem ismerem a konkrét körülményeket, ezért nem tudok ennél alaposabb választ adni.

--
  Eszty

Tisztelt Ofő! Kérdésem a következő lenne,tegnapi nap folyamán 3. osztlyos kislányom matematika tanára úgy nevezett "röpdolg" íratott velük. Fejben számolás! pl:18:2+7x8...10 feladat volt csak az eredményeket kérte.minden feladatra 10 másodpercet kaptak.10-ből 8 feladat jó volt.Így 3 lett az érdem jegy! Szerintem túlzás ez az osztályozás!!! Ön szerint szólhatok a tanrnőnek ,hogy nem értek egyet az osztályzásával?Válaszát előre is köszönöm.

--
  OFOE

Szerintünk igen. Miért? Kétségbe vonta ezt a jogosultságot valaki?

--
  Mária

Tisztelt OFŐ!
A kérdésem a következő lenne: taníthat-e középiskolában közismereti informatikát és/vagy szakmai informatikát egy pedagógus az alábbi végzettségekkel.
-főiskolai könyvtáros és számítástechnika szakos tanár(2002)
-egyetemi kiegészítő képzés keretében elvégzett informatikus könyvtáros szak(2005)
-szakvizsgázott pedagógus informatika tanári szak(2013)
Válaszát köszönöm.

--
  János

Kedves Júlia!

Köszönöm, remélem ott leszek!

--
  OFOE

Kedves Csilla!
1. Ha külső helyszínen történik valamilyen iskolai jellegű munka, akkor azt természetesen kint tölti el - valahogyan dokumentálva.
2. Elvileg túlóradíj is járna, ha kontakt órából tartana többet a számára előírtnál, és az a 32 órán túl kimutatható. Vagy előírnak neki a 32 óráján felül további benti feladatot. De szerintem a gyakorlatban ezt nem tartják sehol...
3. Erre nehéz jogszabályt találni, de: nyilván a kötelező továbbképzés neki munkaidő (még a felkészülés is), amit iskolán kívül kell ledolgoznia. Az naponta 8 vagy akármennyi óra. Az iskolai kötelező órája viszont csakis az iskolában folyó munkavégzésével telik, ilyenkor semmiképpen sem volna szabad a heti 32 órát 4 napra tömöríteni. (Ha így számolnák, akkor tulajdonképpen a szabadságát használná továbbképzésre.)
(Köszönjük Szívósné Tóth Annamáriának a válaszokat)

--
  Csilla

Sziasztok!
A pedagógusok kötelező 32 órájával kapcsolatban szeretnék kérdezni:
1. Valóban benn kell-e tölteni a 32 órát (32*60 perc) az iskolában? (Középsikola, gimnázium)
2. Ha 32 óránál többet tölt benn valaki, akkor jár-e érte túlóradíj? (na jó- ez költői kérdés volt...)
3. Ha van olyan kolléga aki szakmai továbbképzésre jár (második szak, illetve mesterképzés, hogy meglegyen az egyetemi végzettsége), amit az iskolavezetés jóváhagyott, akkor többször előfordul, hogy pl. pénteken az egyetemre megy, nem az iskolába. (Szerencsére órája nem marad el, mert az órarendet sikerült úgy elkészíteni, hogy pénteken ne legyen órája) Amikor nem kell egyetmre menni akkor még be is jön az iskolába. Szóval amikor egyetmre megy, akkor a 32 óráját 4 nap alatt kellene letölteni az iskolában. Jogszerű-e ez? Nem számít-e bele a 32 órába az iskolavezetés által jóváhagyott (általa ösztönzött) képzésen való részvétel?
Válaszotokat előre is köszönöm! Csilla

--
  Varga Ili

Kedves Marcsi! Sajnos ebben az esetben nem jár idegennyelv-tudási pótlék .

--
  Marcsi

Sziasztok!Szeretnék tőletek tanácsot kérni.A fiam rendszergazdaként dolgozik egy középiskolában.A végzettsége informatikus hálózattelepítő és üzemeltetó középfok és webprogramozó felsőfok.A munkahelyén a középfokú végzettségét számolták be. Az alapbére így 118000 Ft.Rendelkezik azonban B/2 tipusú angol középfokú nyelvvizsgával is.Az a kérdésem lenne hogy ezt a munkahelyén be kell-e számolni (vagy beszámították-e)és akkor hogyan alakulhat a bére? Megpróbáltam utánnanézni,de nem igazán egyértelmű ez a számomra.Elöre is köszönöm a válaszotokat. Marcsi

--
  Varga Ili

Kedves Lia!

A 138/1992-es Kormányrendeletet már hatályon kívül helyezték. A 326/2013.Kormányrendelet alapján besorolható az F fizetési osztályba, ha a feltételek teljesülnek.

A Kjt. 74. §-a írja elő az idegennyelv-tudási pótlékot. Ha indokolt a munkakörében a használata, akkor megilleti.

- A Kjt. szerint (27. § (1)148) a határozott idejű közalkalmazotti jogviszonyt a közalkalmazott írásban indokolt lemondással akkor szüntetheti meg, ha a lemondás indoka olyan ok, amely számára a közalkalmazotti jogviszony fenntartását lehetetlenné tenné vagy körülményeire tekintettel, aránytalan sérelemmel járna. A lemondási idő egyébként 2 hónap.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[ax:] Ó, ezt észre sem vettem akkor. Köszönöm! Látjátok, milyen jó, ha az ember őszi szünetekben portfóliókat ír, ilyenekre bukkan!
Iskolai (rém)mesék »

--

[Szücs Zoltán:] Ismerek egy Pufajkást,aki 1956-ban Duna harasztinál lőtt a tömegbe.A mai napig kivan nyalva a segge! Ha följelenteném én húznám a rövidebbet. Ez Magyarország.
Kik azok a pufajkások? »

--

[jborjan:] Egy rövid vélemény. Egy időben a Budapesti Műszaki Egyetemen is bevezették az "osztályfőnök" rendszerét. 18 - 20 éves felnőttek voltak, de kaptak egy oktatót, aki szívén viselte az ügyeiket, segítette a botladozások közepette és szervezte a közösséggé […]
Interjú az OFOÉ-ről »

--

[Juli:] Lehetne ez a pedagógia akár jó is, mind az elméletben, mind a gyakorlatban. Igen, Attila, egyetértek a a célkitűzéssel, és sokan vagyunk így. Csak több okból nem ebbe az irányba haladunk, pedig nem vagyunk kevesen gyakorló pedagógusok, elméleti emberek, kutatók, akik így […]
Kutyusaink emlékére »

--

[Pihelevics Attila:] "Pszichológusként ezért foglalkozom annyit a pedagógiával, amit itt most bevallom, rettentően utálok. Talán éppen azért, amilyen. Nem adott iskolákról van szó, hanem az oktatási rendszerünk szemléletéről, amely nagyon sok szorongást, szenvedést okoz a gyerekeknek így […]
Kutyusaink emlékére »

--

[Sz. Tóth Gyula:] Öröm olvasni ilyen összetett gondolatmenetet. Külön, hogy rendszerszemléletű alapon a kutatások jelentőségére irányítja a figyelmet. Amelyek ma, mintha kiesnének a fejlesztők látóköréből. (Olykor a kötelező hivatkozások is elmaradnak.) Pedig a magyar pedagógia rendelkezik […]
Alma a fán – A tanulás jövője 5. »

--

[jborjan:] Kedves Tanártársaim! Most tessék konferenciát tartani a digitális nemzedékekről, a digitális tanárokról, a Facebook segítségével végzett oktatásról, a tanár, diák, szülő kapcsolatáról és azokról a cégekről, amelyek a naplózást és más tevékenységet gyűrték maguk […]
Alma a fán – A tanulás jövője 5. »

--

[OFOE:] Kedves Noémi! A programot készítő fiatalok biztosan örömmel fogadnak minden észrevételt, javaslatot, és nyilván tovább fejlesztik majd az alkalmazást, éppen a szerzett tapasztalatok birtokában.
Fiatalok által fejlesztett alkalmazás segítheti a tanárok munkáját »

--

[Noémi:] Nagyon jó kezdeményezés, de azért még elég gyerekcipőben jár. A felülete nagyon divatos, a tudása viszont még fényévekre jár a piacon lévő programoktól. Sok külföldi nagyon jó (és drága) program mellett van már magyar is (pl. testline.hu).
Fiatalok által fejlesztett alkalmazás segítheti a tanárok munkáját »

--

[OFOE:] Kedves Tímea, még tengersok időd van a nyugdíjig. Miért ne pályázhatnád meg? Különben Neked is ajánlom, hogy tanulmányozd át ezt az oldalt: http://klik.gov.hu/download/f/e1/80000/GYIK-Átsorolás.pdf
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2014) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek