OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2010. június 19.
» Hozzászólások (0)

Az OFOE elnöksége és munkatársai

Egyesületünk több, mint egy évtizede működik, hiszen a megalakulásról már 2000-ben döntöttünk, 2001-ben jegyezte be az OFOÉ-t a Fővárosi Bíróság, és ettől az évtől működik az egyesületi honlap is. A jobb későn, mint soha jegyében személyesen is bemutatkozunk – annál is inkább, mivel 2009. január 17-én tisztújítás történt egyesületünkben. Ezúton köszönjük meg a vezetői tisztségről lemondott tagjainak, Ligeti Györgynek, dr. Hercz Máriának és dr. Sallai Évának eddigi munkájukat.

Az elnökség tagjai

Szekszárdi Júlia (elnök)

A szélesen értelmezett osztályfőnöki munka egész szakmai pályafutásom központi témája. Időrendben haladva: voltam osztályfőnök gimnáziumban és általános iskolában, részt vettem az osztályfőnöki tanterv korrekciójában, szerveztem országos konferenciákat. Képeztem és képzek pedagógusokat és pedagógusjelölteket, leggyakrabban a konfliktuskezelés témakörében. Vezettem kutatásokat, vizsgálatokat, kezdeményeztem és menedzseltem gyakorlati projekteket, írtam és szerkesztettem az iskolai neveléssel foglalkozó szakkönyveket, módszertani segédleteket, fejlesztettem tananyagokat. Soha nem bántam meg, hogy pedagógus lettem: minden létező napi probléma ellenére ezt tartom a lehető legszebb hivatásnak. Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének alapító tagja és megalakulása (2001) óta az elnöke vagyok.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Erkölcsi botrányok az iskolában
Osztályviták erkölcsi dilemmákról
Vajon miért „tartunk be” a törvényeknek, ahelyett hogy betartanánk őket?
Bűnök és büntetések
Országos vizsgálat a serdülők erkölcsi szocializációjáról
Módszerek nevelési vizsgálatokhoz
Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában
Azonosság – másság, avagy mindenki másképpen egyforma
Az erkölcsi dilemmaviták a nevelőmunkában
Az iskola mint a tanárok és diákok közötti háború színtere
Miért nincs vita?
Írott és íratlan szabályok
A közoktatás SWOT-analízise
A netgeneráció tagjai az osztályközösségben
Szülők és pedagógusok
Kötelező erkölcstan az iskolában
Pályakezdő osztályfőnökök
Az ártatlanság kora
Az ofő szerepe
Áldozatok és agresszorok az iskolában
Szesztolvajok – Mese a furfangos legényről
Valóban beszélnünk kell Kevinről? És kell-e Kevinről beszélnünk egyáltalán?

Peer Krisztina

Pszichológus, pszichológia tanár és szociálpedagógus vagyok. Dolgoztam kortárssegítőként, családgondozóként gyermekjóléti szolgálatban, majd magatartási és tanulási nehézséggel, beilleszkedési problémával küzdő fiatalokkal egy általános iskolában. Jelenleg kamaszokkal és fiatal felnőttekkel foglalkozom egy családsegítő szolgálatnál. Élményterápiás csoportot vezetek pszichiátriai betegeknek a Soteria Alapítvány Materia Klubházában, valamint önismereti, konfliktuskezelő és csapatépítő tréninget tartok főképp pedagógusoknak.
Publikációim a Raabe Kiadónál, a Kölökneten, illetve a Dinasztia Kiadónál jelentek meg.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Az idegen: Találkozásom cigány gyerekekkel
Fény- és árnykép a tanulókról
In Memoriam
Nyári kalandozás a határon túl

Debreczeniné Nagypál Katalin

Matematika–fizika szakos középiskolai tanári diplomát szereztem Debrecenben, majd gyes alatt elvégeztem a számítástechnika szakot is. Két évet tanítottam általános iskolában, majd egy műszaki középiskolában. Jelenleg a debreceni Ady Endre gimnáziumban tanítok matematikát, fizikát és legnagyobb örömömre tanulásmódszertant. Mindig van osztályom is, nagyon szeretek osztályfőnök lenni. Az osztályfőnöki munkaközösség vezetője és a Jövő Nemzedéke Közhasznú Egyesület elnökhelyettese vagyok. Érdekel minden, ami a tanítással, neveléssel foglalkozik, szívesen próbálok ki új dolgokat is (interaktív tábla, e-napló stb). Nagyon szeretem, amit csinálok, mindennap találok valami jót, amiért érdemes bemenni az iskolába.

Földes Petra

Az ELTE-n végeztem matematika–fizika–számítástechnika szakos középiskolai tanárként, majd a SOTE posztgraduális képzésén szereztem mentálhigiénikusi végzettséget. Meghatározó tapasztalataim a Zöld Kakas Líceum Mentálhigiénés Szakközépiskolához kötődnek, ahol előbb tanár, később pedig, mentálhigiénikusként, egy egész tantestület segítője lehettem. Az volt a feladatom, hogy őket támogassam a nehezen szocializálódó fiatalokkal végzett munkájukban, ezért igyekeztem minél inkább elmélyülni a családszociológia, családpszichológia, gyermekvédelem, konfliktuskezelés kérdéseiben. Ezzel párhuzamosan megismerkedtem az érintett fiatalok tanulásának hatékonyságát fokozó tanulásszervezési eljárásokkal, a tapasztalati tanulás módszereivel. A témában Brokés-Hadházy Líviával tartott tréningek tanulságai alapján született meg Peer Krisztinával közös kötetünk, mely Alkotva tanulunk címmel jelent meg a Dinasztia Kiadónál. Szintén Peer Krisztinával dolgoztuk ki az egyesület osztályfőnöki kompetenciákat fejlesztő készségfejlesztő tréningjének élménypedagógiai módszerekre építő változatát.
Amikor tehetem, örömmel publikálok a felsorolt témákban, és gyakran tartok meghívás alapján előadásokat, de tapasztalatom átadásához a leghatékonyabb formának a készségfejlesztő tréning műfaját tartom.
2010-től az egri Eszterházy Károly Főiskolán foglalkozom tanárjelöltekkel.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Digitális bennszülöttek
Jogtudatosság és demokrácia
A Szemtől szembe konfliktuskezelő módszer az iskolai gyakorlatban
Fapados közoktatás – nekünk így is jó?!
Gyermekvédelem a közoktatásban
Egy nemlétező műfaj: a pedagógiai tanácsadás
Jog-vita, vagy amit akartok
A pedagógusok munkáját segítő szakmai szervezetek
Ki honnan érkezett? – Gyereknek lenni a mai iskolában
A diákok erőszakos magatartásának tipológiája
Nyári kalandozás a határon túl
Szegény kreatív gyermekeink
Láthatatlan gyerekek?
Lazhar Tanár úr - Elbeszéletlen történetek
Képnyelven könnyebb

Leiner Károly









Vargáné Kiss Erika

Tanító vagyok közel három évtizede. A lelkem a kisiskolásoké egészen. Hiszem, hogy nekik „csak” arra van szükségük, hogy természetes kíváncsiságuk – óvatos iránytartás mellett – kielégíttessék. Hiszek az egyénre szabott tanulás-játékban, a dicséret erejében, a munka örömében. Tisztelem a hagyományokat, ugyanakkor nyitott vagyok minden újra, ami kisiskolásainknak örömteli diákéveket biztosíthat, és eredményesebbé teheti számukra az iskolában töltött időt. Jelenleg egy kaposvári általános iskolában dolgozom, ahol részt vehetek a kompetenciaalapú tanítási programban a szövegértés–szövegalkotás kompetenciaterület bevezetőjeként. Az utóbbi évtizedben az oktatásban végbemenő – sajnos többnyire nem pozitív – változások nyomán egyre inkább foglalkoztatni kezdtek az oktatáspolitikai kérdések, különösen az esélyegyenlőség és az integráció, az egyre erőteljesebbé váló társadalmi rétegződés oktatásra gyakorolt hatásai. Számos írásom jelent meg a Kölökneten.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Az a bizonyos kettős mérce
„Korrupt országban nincs fejlődő oktatás”
Mérjünk kompetenciát – de mindenkinek!
Az „Üveghegyen” innen és túl

Munkatársak

Horváth H. Attila (a felügyelő bizottság elnöke)

Tanárként dolgoztam közel egy évtizedet általános iskolában és gimnáziumban. Majd az Országos Pedagógiai, illetve Országos Közoktatási Intézet tudományos főmunkatársaként iskolafejlesztésekkel foglalkoztam. 2000. január 1-jétől oktatok főállásban a Pannon (Veszprémi) Egyetemen. A tanárképzés problémái mellett az erkölcsi szocializáció és az alternatív pedagógiák – különös tekintettel a Freinet-pedagógia – kérdéseivel foglalkozom. Az említett területeken különböző hazai és nemzetközi szervezetek munkájában veszek részt (MTA Pedagógiai Bizottsága Pedagógusképzési Albizottsága, Assosiation for Moral Education, European Forum for Freedom of Edudacion, Magyarországi Freinet Pedagógusok Egyesülete stb.
Speciális szakterületem (amellyel bővíteni tudom az OFOE által kínált pedagógiai szolgáltatások körét): Freinet-pedagógia, intézményfejlesztés, tevékenységközpontú tanulásszervezés, egyéni fejlesztési-fejlődési terv.

Szatmáry Nóra (a honlap szerkesztője 2009-ig)

Magyartanári és könyvtári informatikusi végzettségem van tízéves közoktatási tapasztalattal, lassan másfél évtizedes szerkesztői gyakorlattal. Most saját cégben, az Aula.info Kiadónál hasznosítom ezeket.
Az osztályfőnök.hu volt az első webes munkám, és mint ilyen a kedvencem. De persze másért is. Nagynéha írogatok ide-oda, újabban például a Kölöknetre.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Egy pillantás, egy gyerek, egy tányér
Ennyi azért kevés a rendrakáshoz...
Kövér lányok a dobbantón
Mobiltelefon és iskola: Adalékok egy vitához

Gersi Károly (a honlap szerkesztője 2009-től)

Angol nyelv és irodalom szakos tanári, valamint informatikus végzettséggel rendelkezem, mindkettőben jópár éves tapasztalattal.







--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.19.
"Elég nagy baj, ha valaki az MTA elnökével kerül vitába"
Ezt üzente Szél Bernadett az MTA és a Corvinus átalakításán dolgozó Palkovicsnak, aki a parlamentben vázolta fel, miért jó, ha a Corvinus alapítványi tulajdonba kerül, de az ülés felé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
Nincs jobb mérés a felvételinél
Szinte minden évben felmerül, hogy a központi középiskolai felvételire elegendő-e a 45 perc tantárgyanként, illetve könnyűek vagy nehezek-e a feladatok. A lapunk által megkérdezett gyakorl...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Szódolgozat
Öveges Enikő és Csizér Kata tavaly tette le Vizsgálat a köznevelésben folyó idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról című kutatási jelentését az Oktatási Hivatal asztalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Radó esete a brit tudósokkal. Nahalka István írása
A tanulási elmaradást az a látens diszkrimináció hozza létre, amelyet az iskolák működtetnek egyoldalúságukkal, sajátos értékorientációikkal, bizonyos kultúrák kirekesztésével. Lá...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.02.17.
Diákolimpikonoktól határon túli doktoranduszokig egyre többen állnak ki az MTA mellett
Kedden Budapesten mintegy 1000-1500 fő tiltakozott az MTA épülete előtt a tervezett ellehetetlenítés ellen (a demonstrációtól percről percre tudósítottunk), emellett Szegeden, Kolozsváron...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.17.
Mennyibe kerül a nyelvvizsga: akár több százezer forintos kiadással is kell számolni
A továbbtanulás nemcsak izgalommal, hanem anyagi terhekkel is jár, amit az OTP Öngondoskodási Index szerint a szülők 81 százaléka akár lemondások árán is vállalna. Sok családnak azonban...
(Forrás: eduline)
--
2019.02.17.
Utópiának tűnik, hogy bárki is megállítsa a Facebook pénzcsináló adatporszívóját
Ahogy a tavalyi, az idei évindító üzenetében is azt ígérte Zuckerberg – akinek a szavazati jogok 60 százalékát birtokolva teljes az ellenőrzése a cég fölött –, hogy rendet tesz a Facebook...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
"Ha ma lennék 16, valószínűleg nagyon be lennék szarva" (Hercsel Adél intejúja Simon Mártonnal)
Ha összeszedném tíz barátomat, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én, száz dologban nem értenénk egyet. Ezért kellene beszélnünk róla, a dolgok ott kezdődnek el. Az a baj, hogy leszoktunk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.15.
Az óvszernek van értelme az iskolákban az ENSZ szerint
Az ENSZ Népesedési Alapja adott ki egy jelentést, amelyből kiderül, hogy ha óvszereket osztanak az iskolákban, azzal egyrészt megelőzhetők különböző nemi úton terjedő betegségek, másr...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek