OFOE a Facebook-on
Betűméret
2009. február 25.
» Hozzászólások (2)

Ünnepi műsortervek március 15-éről

Az iskolák, illetve osztályok március 15-i ünnepségre történő felkészülését igyekszünk segíteni az alábbi forgatókönyv-gyűjteménnyel, amelyet a szerzők engedélyével Hadnagy Márta gyűjtött össze és juttatott el a szerkesztőségbe. Ezúton is köszönjük a műsorok összeállítóinak – a Szabó Pál Általános Iskola (Biharugra) tanárainak, Ferencsik Zoltánnénak, Leiner Károlynak, Hadnagy Mártának és Visnovitsné Németh Katalinnak –, hogy munkáikat pedagógus kollégáink rendelkezésére bocsátották szabad felhasználásra.

Címkék: ünnep   műsor   1848  

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

Hozzászólások

OFOE | 2009. március 15.
Kedves Juca! Örülök, hogy hasznodra volt az összeállítás, és jól sikerült az ünnepély. További jó munkát kívánunk.
Juca | 2009. március 13.
Ezúton szeretném megköszönni a műsorterveket! Nagyon sokat segítettek a március 15- ei megemlékezés összeállításában. Innen- onnan "csipegetve", s néhány saját ötletet is hozzátéve, úgy gondolom egész jól sikerült. Kezdő tanárok (mint én is) sok ötletet meríthetnek az ilyen anyagokból, emiatt nagyon hasznosnak tartom az ilyen műsortervek közzétételét. Mégegyszer nagyon köszönöm!
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.09.01.
Budapest túlélte az iskolakezdést
Elindult a tanév, remélhetőleg minden érintett időben odaért az iskolába, anyukák, apukák a munkahelyükre. Budapesten az első nap reggelét, úgy tűnik, megúsztuk káosz nélkül. Pedig es...
(Forrás: hvg.hu)
--
2015.09.01.
Az Emmi előtt is áll a bál, ott diákok tüntetnek
Átszabják a Budapesti Corvinus Egyetemet, a szombathelyi karok viszont egyelőre nem lesznek önállóak. A Szent István Egyetemből kiválik az állatorvosi kar, és önálló lesz januártól. Szint...
(Forrás: hvg.hu)
--
2015.08.31.
Létrejöttek a szakképzési centrumok – mi változott?
Milyen változások léptek életbe a szakképzésben részt vevő iskolákban? iként változik a pedagógusok helyzete? Az iskolák gazdasági és szakmai helyzetének alakulásáról és a várhat...
(Forrás: Modern Iskola)
--
2015.08.31.
Jófogáson és Facebookon is keresnek tanárt a kétségbeesett iskolák
Első ránézésre matek-, fizika-, nyelvtanárok hiányoznak sok helyen. A Berzsenyibe a Facebookon kerestek fizikatanárt, de egy nappal az iskolakezdés előtt a Klik is hirdetésben toboroz tanárokat...
(Forrás: vs.hu)
--
2015.08.31.
A szülők véleményére kíváncsi az emberi erőforrások minisztere
Balog Zoltán a nemzeti tanévnyitón tartott beszédében többnyire kérdéseket tett fel a közoktatás rendszerével, a digitalizációval és az etikai kódex szükségességével kapcsolatban. Kedden...
(Forrás: Inforádió)
--
2015.08.31.
A Stanfordtól Hejőkeresztúrig – a hivatalos tanévnyitó margójára
A fővárosi iskolák átlagánál is jobbak matekból egy Borsod megyei általános iskola tanulói, pedig közel 70 %-uk hátrányos helyzetű. Az idei hivatalos tanévnyitó helyszíne volt a hejő...
(Forrás: Index)
--
2015.08.31.
Az iskola túlterheli a gyerekeinket, és nem az életre tanít
Pedig az orvostudomány, a pszichológia, a pedagógia legújabb kutatásai azt igazolják, hogy az oktatás terén a kevesebb sokkal több lehet. A csodaként emlegetett finn oktatási rendszer pedig...
(Forrás: Origo)
--
2015.08.31.
Az állami iskolákat egyre több szülő utasítja el
Egyre többen hagyják ott az állami iskolákat és igyekeznek bejutni az alternatív iskolákba. Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium igazgatója azt mondta, idén hozzájuk a 60 helyre...
(Forrás: Eduline)
--
2015.08.31.
Egyházi fenntartásba kerül egy békési iskola
A Szeged-Csanádi Egyházmegye felsőoktatási intézménye, a Gál Ferenc Főiskola fenntartásába kerül a Békés Megyei Tisza Kálmán Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium - tájékoztatta...
(Forrás: Edupress)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők tananyag taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanárok tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés vélemény óraterv önismeret ünnep
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Judit! A gond feltételezhetően abból ered, hogy a munkáltatód nem az iskola, nem is az önkormányzat, hanem a KLIK. Nekik joguk van a saját tanterületükben a munkaerőt úgy elosztani, ahogy a leggazdaságosabb. Feltételezem, hogy nincs elég megfelelő képesítéssel rendelkező némettanár. Gondolom, a tanítók végzettségeddel általános iskolában tanítasz. Lehet, hogy középiskolában akarnak igénybe venni a mesterszakoddal az érintett tantárgyból. Ha Neked ez ellen kifogásod van, a fenntartóhoz kellene fordulnod, lehetőleg írásban, és indokolnod, hogy ezt miért tartod méltánytalannak. Ha a válaszunk nem segít, érdemes az Oktatási Hivatal portálján utána kérdezned: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public

--
  Judit

Kedves OFOE!
Megyeszékhelyi iskolában tanítok. Tanító - német műveltségterülettel, emellett elvégeztem a német mesterszakot. Munkáltatóm a mesterszakra hivatkozva utasít más település iskolájába 5 órában németet tanítani úgy, hogy saját iskolámba németet tanító óraadót vesz fel. Ugyanakkor ezeket az órákat óratervi keretemben is el tudnám látni. Továbbá kinevezésemben egy iskola szerepel a munkavégzésem helyéül, nincs más intézmény neve megjelölve. Köteles vagyok - e kijárni és elfogadni a szóbeli utasítását?
Köszönöm válaszukat. Judit

--
  OFOE

Kedves Eszter! Olvassa el az oktatási igazolványokról szóló kormányrendeletet: a http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?docid=A1100362.KOR, hátha választ kap a kérdésére.

--
  kardos eszter

Kedves OFOE! Nyugdíjas vagyok, életem során időnként pedagógusként is dolgoztam, de nem mindig. (Van képesítésem, természetesen.) Nem iskolából mentem nyugdíjba, hanem egész más munkahelyről. Ha összeszámolom a tanítással eltöltött éveimet, azt hiszem, jogosult volnék pedagógus igazolványra. De ez csak feltételezés, mert nem találok pontos meghatározást arra, hogy hány évig kellett tanárként dolgozni egy igazolványhoz. Előre is köszönöm válaszukat, K.E.

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Igazán megbízható választ az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz

--
  Kismama

Áprilisban jelentkeztem a 2016-os minősítő eljárásra, így november 30- ig kell a portfóliót feltöltenem. Úgy tűnik, hogy nem fogok tanèvet kezdeni, mert kismama lettem. 😀 Mi a teendőm most, kell portfóliót írnom?
Válaszát előre is köszönöm!

--
  bagcsi

Köszönöm a segítséget. A második könyvvel kapcsolatban sikerült a kapcsolatfelvétel, így tárgytalanná vált.
Köszönöm szépen.

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Az első könyvet egy ideig a Független Pedagógiai Intézet árulta, de az elég régen volt. Sallai Éva könyvéről próbálunk információt szerezni, ha sikerül, jelentkezünk.

--
  bagcsi

Kedves Juli!

Szeretnék segítséget kérni:
Keresném a Tanári segédkönyv az emberismeret tanításához c. kiadványt, illetve Sallai Éva: Pedagógiai svédasztal kezdő oktatóknak. Utóbbi az EKF kiadásában, de ott nem tudnak róla...Egy ötlet, hol keressem, mert Google barátom nem tud segíteni... Köszönöm szépen!

--
  OFOE

Kedves Tünde! Az arra jogosultaknak meg kell kapniuk az ingyenes tankönyvet minden tanévben.
Napra kész tájékoztatást a munkaköri követelményekről az Oktatási Hivatal honlapján kérhet

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[gyönytyúk:] Egészen nagy baj lenne, ha Péter nem fejthetné ki a nézeteit. (Ahogy nagy baj lenne, ha egy "szakmai-pedagógiai felület" nem adhatna teret a hozzá érkező SZAKMAKÖZELI írásnak.) Viszont ez a vehemencia, düh, kioktatás, fölény, számomra félelmetes, talán a Péter által […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Péter:] Sem indulat, sem kirohanás nincsen a mondataimban. Higgadt mondatokban vitatom az írás tartalmát. Ennek jogát talán még Ön sem kérdőjelezi meg. És sajnálom, hogy "meg sem kísérli az érdemi vitát". Pedig kellene. Szerintem igenis párbeszédre van szükség, mégpedig […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Juli:] Egyetértésről szó sincs, de indulatos kirohanásokkal szemben nem lehet érvelni. Olyan mély az értékkonfliktus közöttünk, hogy meg sem kísérlem az érdemi vitát. Már az előző posztnál is volt közöttünk néhány csörte. Maradjunk ennyiben!
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Péter:] Kedves Juli! Már alább is jeleztem, hogy a szerző kilétéről csak sejtéseim voltak. Ennek kevésbé volt oka a névjegy, inkább a tartalom. De a véleménmyem lényege nem a személyről szólt, ha volt szíves elolvasni, akkor láthatta, hogy mindössze egy fél mondat terjedelemben utaltam […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Juli:] Kedves Péter! Nem Horn Gábor az írás szerzője. (Név és cím a szerkesztőségben.) A szerzőnek joga van ahhoz, hogy a monogramjával ellátott írást tegyen közzé. Azon pedig, hogy kinek az eszméi bizonyulnak "ordasnak", el lehet gondolkodni.
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Péter:] Kedves gyönbgytyúk! HG beazonosításának gondolata az írásom végén merült fel bennem, annak tartalmáról éps nem szerzőjéről írtam véleményt. Bár, hogy a záró gondolattal egy ilyen gyanusításra alkalmat adó fél mondatot valóban leírtam volna (... írása alapján csak […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[gyöntyúk:] Szerencsére van más HG is, mint akire Mr. Péter tippel, speciel én egész más HG-re gondolok, már csak a stílusából is, ha szabadna az elmúlt évtized pedagógiai publicisztikáinak némi olvasgatása után ezt megállapítanom - utána kellene olvasni, stíluselemezni Mr. Péter... És […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Péter:] HG-hoz: „Az eléggé tagadhatatlan, hogy pedagógiai-, pszichológiai kutatók, illetve a pedagógiai szakmai elit többsége a liberális vonalon vizionálta a jövő pedagógiáját Magyarországon.” Már miért tagadhatatlan? Sőt. Kifejezetten megkérdőjelezhető. A többségként […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[J.:] Egyszerű. Tegyétek eléjük az MIT kib*szott nehéz feladatlapjait, aztán ne engedjetek ki senkit a teremből, amíg tökéletes nem lett az összes válasz. Meg kell szívatni, akkor majd megtanulnak rögtön gondolkodni is. Nem kell tanítani, csak amennyit kérnek/engednek. De egy-egy ilyen […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Péter:] Kedves HG! Az írásából kiderül, hogy Önnek valójában nem a vita hiányzik. Önnek céljai vannak, ami beszélőviszonyban sincsen a pedagógiával. Ezt írta le: "Ilyen termeketlen vagdalkozassal tenni a fennallo rend ellen nem lehet." Talán elvétette a fórumot. A […]
Coming out a pedagógusok készülő „Etikai Kódex”-ének margójára »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek