OFOE a Facebook-on
Betűméret
2009. február 25.
» Hozzászólások (2)

Ünnepi műsortervek március 15-éről

Az iskolák, illetve osztályok március 15-i ünnepségre történő felkészülését igyekszünk segíteni az alábbi forgatókönyv-gyűjteménnyel, amelyet a szerzők engedélyével Hadnagy Márta gyűjtött össze és juttatott el a szerkesztőségbe. Ezúton is köszönjük a műsorok összeállítóinak – a Szabó Pál Általános Iskola (Biharugra) tanárainak, Ferencsik Zoltánnénak, Leiner Károlynak, Hadnagy Mártának és Visnovitsné Németh Katalinnak –, hogy munkáikat pedagógus kollégáink rendelkezésére bocsátották szabad felhasználásra.

Címkék: ünnep   műsor   1848  

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

Hozzászólások

OFOE | 2009. március 15.
Kedves Juca! Örülök, hogy hasznodra volt az összeállítás, és jól sikerült az ünnepély. További jó munkát kívánunk.
Juca | 2009. március 13.
Ezúton szeretném megköszönni a műsorterveket! Nagyon sokat segítettek a március 15- ei megemlékezés összeállításában. Innen- onnan "csipegetve", s néhány saját ötletet is hozzátéve, úgy gondolom egész jól sikerült. Kezdő tanárok (mint én is) sok ötletet meríthetnek az ilyen anyagokból, emiatt nagyon hasznosnak tartom az ilyen műsortervek közzétételét. Mégegyszer nagyon köszönöm!
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2014.11.22.
Rétvári: Az oktatás minden szintjére több pénz jut
A jövő évi költségvetési javaslat szerint az oktatás minden szintjére több pénz jut, egyebek mellett a középfokú oktatásra is; a kormány semmi olyan intézkedést nem tervez, amely pedag...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2014.11.22.
Ezt mondtuk a Magyar Közoktatás Napja demonstráción (2014. november 22.)
Ma még nem tudjuk, érdemes volt-e itt és most szót emelni a gyermekek jogaiért. De holnap már tudni fogjuk. Ezt a szombat délutánt érdemes volt a hidegben az utcán tölteni, ha holnap pedagó...
(Forrás: Európai Szülők Magyarországi Egyesülete)
--
2014.11.22.
„Orbán mikor fogja befejezni az ámokfutást?”
Az iskola nem állatfarm, takarodj! - írta egy pedagógus tüntető a táblájára szombaton, így fejezve ki tiltakozását a köznevelés tervezett átalakítása ellen. A Pedagógusok Szakszervezete...
(Forrás: Népszabadság)
--
2014.11.22.
A centrális bölcsesség győzelme a felsőoktatási anarchia felett
Az egyetemi autonómia sajátos felfogása az alaptörvényben jelent meg – ott rögzítették az elavult, liberális, az európai egyetemek bolognai chartájának szolgai módon megfelelő általá...
(Forrás: Magyarinfo blog)
--
2014.11.22.
Polgár Judit: Nem a sakkot, a sakkal kell tanítani
Augusztus közepén világranglista-vezetőként jelentette be visszavonulását minden idők legjobb női sakkozója, aki most már gyerekei miatt is az általa kidolgozott képességfejlesztő módszernek...
(Forrás: vs.hu)
--
2014.11.22.
A kormány nem enged: nincs kegyelem a 12 éves bűnözőknek
jabb nemzetközi kötelezettségét szegi meg a kormány azzal, hogy nem enged a büntethetőség jelenlegi 12 éves korhatárából. A tárca arra hivatkozik, hogy másfél évnyi gyakorlat alapján...
(Forrás: hvg.hu)
--
2014.11.22.
Az utolsó pillanat: utcára vonultak a pedagógusok
November 22. a Magyar Közoktatás Napja. A pedagógusok azonban nem ünnepelnek, hanem utcára vonulnak, mert szerintük a jövő évi költségvetés „visszafordíthatatlanul tönkreteszi gyermekeink...
(Forrás: hvg.hu)
--
2014.11.22.
Kezelhetetlen lett a családok nyomora
Egy családgondozóra 50 család jut. Ez a helyzet ma a gyermekvédelemben. A Magyar Családsegítő- és Gyermekjóléti Szolgálatok Országos Egyesületének elnöke szerint legalább 15 éve nem volt...
(Forrás: Népszava)
--
2014.11.22.
Észak–Dél kapcsolat
A EuropeAid és a Magyar Külügyminisztérium támogatásával megvalósuló kétéves projekt célja, hogy iskolai együttműködéseket alakítson ki európai és afrikai iskolák között (összesen...
(Forrás: tani-tani)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség felelősség felnőttképzés fiatalok film generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek oktatás oktatáspolitika osztály osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők taneszköz tanulás tanár-diák kapcsolat tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem virtuális kongresszus visszaemlékezés óraterv ünnep
Utolsó üzenetek:
  János

Kedves Gábor!

Szíves figyelmébe ajánlom a Köznevelési törvény (2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről) alábbi paragrafusát:

42. § (1) A pedagógust, a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottat, továbbá azt, aki közreműködik a gyermek, tanuló felügyeletének az ellátásában, hivatásánál fogva harmadik személyekkel szemben titoktartási kötelezettség terheli a gyermekkel, a tanulóval és családjával kapcsolatos minden olyan tényt, adatot, információt illetően, amelyről a gyermekkel, tanulóval, szülővel való kapcsolattartás során szerzett tudomást. E kötelezettség a foglalkoztatási jogviszony megszűnése után is határidő nélkül fennmarad. A titoktartási kötelezettség nem terjed ki a nevelőtestület tagjainak egymás közti, a tanuló fejlődésével összefüggő megbeszélésre.
(2) A gyermek és a kiskorú tanuló szülőjével minden, a gyermekével összefüggő adat közölhető, kivéve ha az adat közlése súlyosan sértené a gyermek, tanuló testi, értelmi vagy erkölcsi fejlődését.

Sok helyen nem veszik ezt magukra nézve kötelezőnek, pedig komoly következménnyel járhat a titoktartási kötelezettség megszegése. Teljesen igaza van Julinak, az etikai küszöbnek akkor is működnie kellene, ha a pedagógusnak szövegértési problémái lennének...

--
  OFOE

Kedves Gábor! Nem tartjuk szerencsésnek, ha az Ön fiáról más szülőkkel beszél a pedagógus, ez még abban az esetben is tapintatlanság, ha Ön jelen van. Azt tanácsoljuk, hogy próbálja a pedagógussal személyesen tisztázni a helyzetet, hátha sikerül helyre állítani a bizalmat. Erre vonatkozó jogszabályról nem tudunk, de a pedagógusetika íratlan szabályai megkívánják a diszkréciót.

--
  OFOE

Kedves Angéla! Általános iskolai tanítói vagy fejlesztő pedagógusi, esetleg gyógypedagógiai asszisztensi állásra feltétlenül jogosult. Érdemes figyelemmel kísérnie a pályázati kiírásokat. Sok szerencsét kívánunk!

--
  Gábor

Tisztelt Cím!
Abban kérném az iránymutatásukat, hogy van egy most elsős fiam, akinek vannak problémái. Joga van az osztályfőnöknek a többi szülővel, akár privábtan is a fiamról beszálni? Vagy van erre valami szabály, hogy mindenkivel csak a magáéről lehet beszélni? Köszönettel Gábor

--
  Angela

Kedves Ofő! A kérdésem az lenne tanítói, fejlesztőpedagógus, szociálpedagógus diplomával, és fogyatékosok ellátása és rehabilitációja szakvizsgával milyen oktatási intézményben lehet elhelyezkedni?Köszönöm!

--
  OFOE

Kedves Eszty! Természetesen szólhat, lehet, hogy szólnia is kell. De semmiképpen se tegye indulatosan, ne legyen számonkérő. Valóban eltúlzottnak látszik a követelmény, de a tanító valamiért ezt tartja célravezetőnek. Szerencsés lenne a problémát a több szülővel megbeszélni, esetleg egyeztetni a teendőket, és közösen felvetni a kérdést. A matematika tanár egyben az osztálytanító is? Mert ha nem, érdemes lenne a problémát az osztálytanítónak is elmondani, és közvetítésre kérni. Nem ismerem a konkrét körülményeket, ezért nem tudok ennél alaposabb választ adni.

--
  Eszty

Tisztelt Ofő! Kérdésem a következő lenne,tegnapi nap folyamán 3. osztlyos kislányom matematika tanára úgy nevezett "röpdolg" íratott velük. Fejben számolás! pl:18:2+7x8...10 feladat volt csak az eredményeket kérte.minden feladatra 10 másodpercet kaptak.10-ből 8 feladat jó volt.Így 3 lett az érdem jegy! Szerintem túlzás ez az osztályozás!!! Ön szerint szólhatok a tanrnőnek ,hogy nem értek egyet az osztályzásával?Válaszát előre is köszönöm.

--
  OFOE

Szerintünk igen. Miért? Kétségbe vonta ezt a jogosultságot valaki?

--
  Mária

Tisztelt OFŐ!
A kérdésem a következő lenne: taníthat-e középiskolában közismereti informatikát és/vagy szakmai informatikát egy pedagógus az alábbi végzettségekkel.
-főiskolai könyvtáros és számítástechnika szakos tanár(2002)
-egyetemi kiegészítő képzés keretében elvégzett informatikus könyvtáros szak(2005)
-szakvizsgázott pedagógus informatika tanári szak(2013)
Válaszát köszönöm.

--
  János

Kedves Júlia!

Köszönöm, remélem ott leszek!

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Dr. Borján József:] Jó lett volna, ha a PSZ korábban, sokkal korábban felébredt volna. Még az elmúlt "nyócév" alatt is lett volna mit tennie éppen ennek a vezetésnek.
Közös cselekvésre, közös fellépésre van szükség! »

--

[János:] A gyereklétszám fogy, illetve már eleve külföldön születnek a magyar babák, és nem csak azért, mert a születési anyakönyvi kivonaton jobban mutat London, vagy éppen Hamburg, mint mondjuk Nyírbátor, esetleg Drávaszabolcs... A 200-as rangsor értelmét veszti, jó, ha marad […]
"Bakó, ügyes légy - órjást vesztesz el" (A gimnáziumok kivégzéséről) »

--

[csilla:] dak! Milyen jó, ha hagynák a teret bővíteni és beépíteni!
"Bakó, ügyes légy - órjást vesztesz el" (A gimnáziumok kivégzéséről) »

--

[SzA:] No igen, hol a ballagó közmunkástanulók, hol a kolbászt evő "már hetedikesek". :)
MI - 1. (Egy ofő naplójából) »

--

[Admin:] Kedves Put! Az első gondolattal nagyon egyetértek, viszont, mivel weboldalunkon az ilyen jellegű figyelemfelhívásnak más a módja és a helye, a kommentben levő linket töröltem. Üdv,
Valahol, Európában? (Mese felnőtteknek) »

--

[put:] A tudás hasznos, a tehetség még nagyobb...Sajna sokszor nem elég, kell valaki aki támogat minket, segíti az utunkat. Én rengeteget köszönhetek a tanáromnak, úgy örülök, hogy jelölhetem Tehetséggondozásért Díjra. Jelöld te is a tanárod, ha sokat köszönhetsz Neki.
Valahol, Európában? (Mese felnőtteknek) »

--

[Győry Katalin:] Biczó Judit nekem is volt rajztanárnőm az 1950-es évek elején. Nagyon szerettem őt. Nem voltam tehetséges rajzoló, de Judit nénitől tanultam az egész görög-római mitológiát, a betű rajzolást, a kosztümtörténetet, és még sok más izgalmas dolgot, amelyet itt Franciaországban […]
„Akkor én most ideteszem, te meg majd odaállsz” »

--

[ax:] Ó, ezt észre sem vettem akkor. Köszönöm! Látjátok, milyen jó, ha az ember őszi szünetekben portfóliókat ír, ilyenekre bukkan!
Iskolai (rém)mesék »

--

[Szücs Zoltán:] Ismerek egy Pufajkást,aki 1956-ban Duna harasztinál lőtt a tömegbe.A mai napig kivan nyalva a segge! Ha följelenteném én húznám a rövidebbet. Ez Magyarország.
Kik azok a pufajkások? »

--

[jborjan:] Egy rövid vélemény. Egy időben a Budapesti Műszaki Egyetemen is bevezették az "osztályfőnök" rendszerét. 18 - 20 éves felnőttek voltak, de kaptak egy oktatót, aki szívén viselte az ügyeiket, segítette a botladozások közepette és szervezte a közösséggé […]
Interjú az OFOÉ-ről »

--
OFOE (2001–2014) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek