OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. február 4.
» Hozzászólások (8)
Címkék:
 

Érettségi elnöki jelentés helyett

Tamás Ferenc

Negyvenes éveimben vagyok - egy elnőiesedő szakmában férfiként. Egy székesfehérvári (szak)középiskolában tanítok matematikát, fizikát és informatikát. Főszakomnak az utóbbit tekintem, ami hobbim is. Mindenem a tanítás, a mások segítése, bár „megélhetési” informatikusként tucatnyi honlapot is szerkesztek a magamé mellett. Feleségem szerint internetfüggő vagyok... Természettudósként valószínűleg meglepő, de egyre jobban szeretek írni szakirodalmat és szépirodalmat egyaránt.

Alapértelmezésben középiskolai tanár vagyok. Kicsit szerettem volna továbblépni, így pár éve vagyok érettségi elnök (is). Felelősségteljes és cseppet sem könnyű munka. Tény, hogy anyagilag sem rossz: fizetés-kiegészítésként ideális. Az érettségi elnöki munka lényege a törvényesség betartása és betartatása. Talán hihetetlen, de én mindenekelőtt az emberi tartalmát szeretem.

Vidéki kisváros kis gimnáziumában ülök. Osztályfőnök nagyon fél, mivel egy vaskalapos elnök nagyon megnehezítheti a felnőttképzős osztály munkáját. Én a törvényességet felügyelem, azon kívül mindenben igyekszem segíteni. Remélem, hogy sikerül is...

Történelemtanár pár feladatot elnézett javításkor. A szívem szakad meg, de a törvényesség miatt kénytelen vagyok lejjebb rontani a két érintett dolgozatot.

Az angolos kezdi a feleltetést. A második maturáló hihetetlen könnyedén és jól beszéli az amerikai angolt, sajnos a vizsga az oxfordi angol. Rákérdezek, hogy honnan ez a nyelvtudás: három évig volt bébiszitter Chicagóban, de hazajött, mert szeretett volna gyereket – és az ízig-vérig magyar legyen! A nyelvtana pocsék, éppenhogy átment azon a részen, de élvezet hallgatni és vele beszélgetni.

Következő felelő szintén angolból. Jó nyelvtani dolgozatot írt (85%), de fogalmazni alig tud. Kínkeservvel, a törvényes minimális pontszámmal lehet átengedni. Felelet után a tanárt kérdezem a miértről: van Rigó utcai írásbeli nyelvvizsgája, de beszélni alig tud. Sajnos rossz nyelviskolát választott!

Magyar nyelv és irodalom, első felelő: Bánk bán. Negyvenes hölgy. Férje munkanélküli. Feketén dolgozik, ahol tud. Ő tartja el mindkettőjüket, meg a két serdülőkorú gyereket. Néha három műszakban. Gyönyörűen beszél. A bizottság el van ragadtatva. Szalag mellett dolgozik egy multinál. Semmibe veszik a munkahelyén. Kiutálják, mert nekiment az érettséginek.

Másik felelő. Matematikából igen gyenge volt az írásbelije, így szóbeliznie kell. Harmincöt körüli férfi. Sofőr egy közepes vállalatnál. Iskoláskora óta nem volt kezében matematikakönyv: nagyjából átment az év végi vizsgákon, de ez a feladatsor kifogott rajta, mindössze 12% lett. Jó és logikus a gondolkodása, de azért vannak hibái. Érzi ezt ő is. Megvan a maradék is, érvényes a vizsgája. Rákérdez, hogy megvan-e. Nem mondhatom meg! De ha nincsen meg, akkor őt kirúgják a munkahelyéről. Most mi lesz? Mit tegyek? Még nem is utalhatok rá. Utálom magamat és a rendszert, de nekem kötelességem a törvényesség betartatása és betartása. Rossz a rendszer?!

Történelemfelelet. Nagyon szőke, jó alakú, huszonöt éves hölgy, kifejezetten csinos ruhában. Mellettem ülő szakos kolléga elsápad és hirtelen minden színben játszik a feje. Teljes és tökéletes fejetlenség. Időrendben totálisan keveri a római demokráciát és a császárságot. Gáz van. Póttételt kell húzatni. II. világháború egyes részei. Megrémül, mert tudja, hogy ezután az írásbelitől függetlenül elégtelen lehet a vizsgája. Ájulás kerülgeti. Kimenni nem lehet, mert már kihúzta a tételt. Osztályfőnöke visz neki kis vizet. Tehetetlenek vagyunk. Odamegyek én is, megkérdezem, hogy mi a baj. Sírva bevallja, hogy tegnap reggel evett utoljára, mert idegességében egy falat sem ment le a torkán. Kimegyek ennivalóért. A többi vizsgázó már vár: tudták, hogy B. ilyen, de ők sem tudtak belediktálni egy falatot sem. Cukros üdítőt is viszek be neki. Nézem, ahogy eszik. Végre megnyugszik.

Negyven perc múlva jön ki felelni: istenem, csak bele ne ájuljon! A keleti front eseményei teljes és szép időrendben. Jaltai tárgyalások, Berlin ostroma, Roosevelt halála... Ennyit jelent pár falat étel! Felelet után kiküldöm, hogy megnyugodjon. Angolszakos kollegina gyorsan utána oson, nehogy baja legyen. A vécében már kezdte hánytatni magát: kezdődő anorexia. Nem bírja a stresszt. A második cigaretta után lenyugodott. Ez kellett? Anorexia vagy nikotinfüggés?

Huszonéves hölgy. Biológiából a cukorbetegségről írt projektmunkát. Kiválónál is jobb az anyag. A feladat ismertetése és a felelete után rákérdezek: honnan az ilyen jó ismerete? Kislánya hatéves, és most egy éve fedezték fel, hogy cukros. Férje elvált tőle. Nem is törődik velük. Hol van itt az igazság? És az emberség?

Órák óta folyik a vizsga. A terem a lapos tető alatt van, két ventilátor ellenére is brutális az időjárás. A teremben lehet vagy harminckilenc fok. Borzalom. Ilyenkor felelni életük legnehezebb vizsgáján. Előttem egy újabb harmincas hölgy ül. Enyhén molett. Izzad, kókadozik. Ady Endre szerelmi költészetéből felel. Tanárán látom, hogy jobban izgul, mint ő maga. Az életrajza egész jó. Verselemzése már kevésbé. Végig birizgálja a vékony kis nyakláncát. Izgul. Nem jut eszébe Csinszka valódi neve. Leblokkol, bepánikol. Tanára ártatlan tréfával megmosolyogtatja, aztán egy viccel megnevetteti. Megnyugodott. Persze, hogy beugrik minden. Felelő elmegy. Tanár úr csendben bevallja, hogy a hölgy az érettségi előtt mondott fel a munkahelyén, mert nem engedték el vizsgázni, és több szabadsága már nem volt.

Másnap. Huszonéves fiatalember tűzoltónak készül. Csak érettségivel kerülhet be. (Tényleg? Nem tudom.) Ráadásul barátnője csak akkor megy hozzá feleségül, ha leérettségizik. Nem semmi a tét, de sikeres mindahány vizsgája, bár történelemből volt némi melléfogása.

Újabb felelő: madárcsontú, huszonéves lány. Munkahelye az egyik nagyáruház: árurakodó. 180-185 centi és alig 50 kg. Ez a vékony lány naponta több mázsát emel, és azért tanul, hogy végre továbbléphessen, mert nem bírja a munkahelyi stresszt és az igénybevételt, meg az állandó túlórát. Miért jó a cégnek, hogy így kikészíti? Nem értem...

Újabb felelő. Szülei a bátyját egyetlen hónappal az érettségi előtt vették ki az iskolából, mert elmúlt tizennyolc éves, és pénzt kell keresnie. Nem értek volna rá még egyetlen egy hónapot? Most a húga van itt. A szülők valamilyen szekta tagjai. A lány csak nappal tanulhat, mert a villanyt kikapcsoltatták otthon. Általában a többiek hívták meg egy kis nyalánkságra, mert az alapételen kívül soha semmit nem kapott otthon. Édesség, csokoládé, de még egy cappuccino is tilos. Ha valamit venni mert magának, akkor szülei megbüntették. Matekja olyan rossz lett, hogy már nem is vizsgázhat. Osztálytársaitól rákérdezek, hogy melyik szekta ez. Az. Nem tudtam, hogy ilyen szélsőségek is vannak. Rémisztő! Miért tűrik ezt? És ő miért tűri ezt?

Harmadik nap. Osztás. Aki törzslap-kivonatot kap, annak még van vizsgája. Általában matek. Szektás kislánynak is. Miközben átnyújtom a kivonatot, rákérdezek, hogy folytatja-e. Megesküszik, hogy még akkor is, ha szülei ettől eltiltják. Milyen emberi sors ez? Tucatnyi elégedett vizsgázó, kezükben a kék színű érettségi bizonyítvánnyal. Ünnepelnek. Terem előtt várakozik egy öt-hat éves forma, aranyos kislány, mellette egy nagymama. Anyja kilép, kezében a frissen megkapott érettségije: Anya! Sikerült! Imádlak! Anya! A cukros kislány volt... A szívem belefájdult!

Többször voltam érettségi elnök, több helyen. Ez a csoport nagyon megviselt és nem csak a trópusi hőség miatt. Brutálisnál is keményebb emberi sorsok. Tragédiák és sikerek. Ha végre hazaérek, akkor két napig csak alszom. Most már csak az országút vár, meg a kocsim, ha el akar indulni... Kedves volt 12.x osztály! Sok sikert az életben! Boldoguljanak! Megérdemlik.

Tamás Ferenc

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

pl. | 2014. április 16.
@tanár: Matematika szóbelin javítani? Már amikor bevezették a szóbelit, az rettenetesen fura volt. Vagy ez csak arra van, hogy a magolósok is átmenjenek? A mateknak pont az lenne a lényege, hogy használd a fejed. A SÖTÉTSÉG!
tanár | 2014. április 4.
Az érettségivel és az iskolarendszerrel nagyon sok probléma van.
Például a matematika tantárgy diszkrimináció áldozata, ugyanis abból nem tehet szóbeli vizsgát az, akinek 25% feletti az írásbelije. Pedig a szóbelivel szinte mindig javítani szoktak az eredményen, már csak azért is, mert azt a szaktanár állítja össze, tehát olyan feladatokat tesz bele, amiről órákon szó volt, így meglepetés nem érheti a felkészült diákot.
Másrészt az érettségielnökök hajlamosak lenézni a matekból 10 és 25 % között teljesített diákokat, mondván, hogy „igen gyenge”. Holott ha magyarból ennyi százalékot ér el, az fel sem tűnik, hiszen abból mindenki szóbelizik, tehát az írásbeli eredménye csak tájékoztató jellegű, a kutyát nem érdekli, és a bizonyítványba se kerül bele. Valaki kitalálta, hogy matematikából nem kell szóbelizni, hogy miért nem, arra nincs ésszerű magyarázat. Harmadrészt a szóbeli érettségin kizárólag humán tárgyak szerepelnek, leszámítva az „igen gyenge” matekosokat. A természettudományos tárgyakat így negatív diszkrimináció illeti, mintha azok nem lennének fontosak, pedig az élet éppen ezeken alapszik (biológia, matematika, kémia, fizika, földrajz).
T. M. | 2011. május 29.
Köszönöm!
Judit | 2010. május 26.
Kedves Tamás!

igen, aki ezt nem látja, nem éli át nem tudhatja mit jelent eljutni az érettségiig és eljuttatni odáig a diákokat, de ez a hivatásunk nem szakma..... hivatás... melyet anyagilag sosem becsültek meg, de akkor is csináljuk, mert kell.... mert belülről érezzük a késztetést....
Anna | 2009. augusztus 1.
Kedves Tamás!

Tavaly rehabilitációs tevékenység keretében tanítottam egy 30 körüli kőmívest. Nem Kelemen volt, hanem Robi. Tájékozódni-közlekedni tanultunk, mert látása java részt elveszett, de a többi is múlóban.
Egyik alkalommal órán egy felállványozott ház előtt mentünk el: az állványon éppen dolgoztak. Megállt, aztán csak álltunk, álltunk: belül csendben folyt a gyászszertartás.
A környezetében nincs becse a tanulásnak: nem is hitte a kiterjedt rokonság, hogy más út nincs csak az, amit választott: jelentkezett esti gimnázumba, az első évén túl is jutott sikerrel.
Kívánok neki ilyen érettségi elnököt...
Gesztenye | 2009. március 4.
Kedves Ferenc!
Én most fogom végig élni az érettségit. 39 éves vagyok,bevallom,hogy félek a vizsgáktól nagyon!
A lelkiismeretem tiszta,mert tanulok rendesen,de ugye van ilyen tantárgy,hogy matematika:)?Hát ettől fél az egész osztály!Pedig Pató tanárnő nagyon jól elmagyarázza.Csak ugye az IDŐ.Az nagyon kevés.
Azért örülök,hogy rátaláltam erre az írásra,mert ott a vizsgán eszembe fog jutni, hogy az érettségi elnöknek is vannak érzései,próbál segíteni.(Mert az elnököt az ember olyan misztikusnak képzeli:))
Munkájához jó egészséget,TÜRELMET és kitartást kívánok!
L. Rirók Nóra | 2009. február 8.
Jó volt olvasni. Megható, felemelő hangulatom lett tőle-bár lehet, nem ez volt a cél az írással. Azért érzek így, mert ők eljutottak az érettségéig. És ez nagyon jó. Jövőképpel rendelkező, életüket alakítani akaró emberek bontakoztak ki előttem, amíg olvastam. Bár sokkal több ilyen lehetne.....
gyuzsu | 2009. február 4. | gyuzsu[kukac]gmail[pont]com
Kedevs Ferenc, szívemből szólt ez az írás. Magam szaktanárként vizsgáztatok le évente legalább egy osztályt egy esti gimiben. napestig tudnám folytatni ezeket a sorsokat. POnt tegnap találkoztam egy vagy 4 éve érettségizett tanítványommal, aki négy gyerekét kísérte épp haza az intézményekből. Köztük azt a kisfiút is, aki még pocaklakó volt nagyon utolsó idős anyukája hasában a vizsgakor.
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.10.23.
L. Ritók Nóra: Az oktatás, vagy valami más?
Aztán ott a másik nagy falat, a pedagógusok. Azt, amit a probléma kormányokon átívelő kezeletlensége, az utóbbi években a szegregáció felerősödése, a csak az elvárásokat figyelembe vev...
(Forrás: Nyomor széle blog – hvg.hu)
--
2017.10.23.
Hiába 35 halál, csak tanácsadásra küldik Romániában az oltást megtagadó szülőket
Egyetlen tartózkodással szavazta meg a román szenátus az oltástörvény tervezetét, amely a súlyos kanyarójárvány közepette éles vitát váltott ki a román társadalomban. A törvényrő...
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.10.22.
A magyar szputnyiksokk – Nem hülyültünk el a könyvek hatására. Onódy-Molnár Dóra beszélgetése Pléh Csabával
Lesz egy munkatervünk, amelynek csak egy része az, hogy a miniszteri biztos csapata által készített anyagokhoz hozzászólunk. De ezenkívül napirenden szeretném tartani például azt a kérdé...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.10.22.
Minden gyerek jó valamiben, de mi mintha csak aranyérmeseket akarnánk nevelni
Lannert Judit közgazdász, szociológus, oktatáskutató. Nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva...
(Forrás: 24.hu)
--
2017.10.22.
Radó Péter: Lyukas marokkal Hogyan pazaroljuk az oktatásra költött forrásokat?
A kormányzat szinte minden pénzt kivont az iskolai fejlesztési programokból, a pedagógus-továbbképzésekből és más hasznot hajtó tevékenységekből, és a rengeteg uniós forrást az új á...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2017.10.21.
Társasjátékkal az élhető társadalomért. Nyirati András írása
Demokrácia, aktív állampolgárság, társadalmi felelősségvállalás, szolidaritás… Gyakran használt szavak, néha elcsépeltnek tűnnek, néha hiányoznak, néha az emberek (mi) nem értik,...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2017.10.21.
Jobb nem kritizálni a kormányt, ha az ember tanítani akar
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság elmarasztalta azt a szakközépiskolát, ahová azért nem vettek fel egy tanárt, mert a Facebookon a magyar oktatáspolitikát kritizálta. A TASZ szerint egészen...
(Forrás: Index)
--
2017.10.20.
Pedagógusi robot - Több tízezer tanórán kell helyettesíteni
Országosan a harmincezret is meghaladhatja azoknak a tanóráknak a száma, amelyeket csak helyettesítéssel tudnak megtartani a tankerületi központok által fenntartott iskolákban – derült ki...
(Forrás: Népszava)
--
2017.10.20.
Finnországban sokkal nagyobb a tanári szabadság, tízszeres a túljelentkezés a pályára
„A finn oktatási rendszer szíve a tanár, akiben bizalom van, és tudás” – ez olvasható a konferencia beharangozójában, miközben egy tanár állandóan három tűz közé szorul: meg kell...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

A dajka munkakörhöz nem kell érettségi és semmilyen végzettség, de előnyben részesítik azt, akinek van vagy érettségije, vagy dajkaképző tanfolyama, netán mindkettő.
Az asszisztensi végzettséghez szükséges az érettségire épülő OKJ-s tanfolyam, amivel asszisztens lehet egy óvónő mellett egy-vagy több csoportba(ahogyan beosztják). De önállóan csoportot (a jelen jogszabályok szerint) ezzel a végzettséggel sem kaphat. 

--
  Borza Zsuzsanna

Kedves Szakértők!

Jelen pillanatban egy magánóvodaban dolgozok dajka pozicióban.Lehetőséget kaptam miszerint ha elvégzem a pedagógia asszisztens Okj-s tanfolyamot akkor a 3. Csoport már az enyém lehet.A kérdés az az lenne hogy el kell e végeznem ezt a képesítést vagy elég hozza a középiskolai érettségi bizonyitvány.Én olvastam azt is hogy elég az érettségi viszont azt is hogy kell az okj-s végzettség.Kérem segitsenek eligazodni.Köszönöm!!

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Egy kiegészítő információ, hátha segít:
"Egészségfejlesztés tanár" google keresésre számos felsőfokú intézmény leírása elolvasható a szakról, a leírásokban a felhasználhatóságról is. Ezen belül külön kereshető: "egészségtan tanár állás" is. A törvény nem rendeli kötelező feltételként semmilyen állami munkakörhöz, viszont a leírásokban emlegetett intézmények közül többfélében érdemes érdeklődni, hogy ők valóban alkalmaznak-e ilyen végzettségű szakembereket.

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Az alapszak arra jogosít fel, hogy elvégezz egy mesterszakot. Idézek az EMMI rendeletből, bár ezt bizonyára Te is megnézted:
Az egészségfejlesztő-tanár: képzés célja az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre alapozva a közoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben, az iskolai egészségfejlesztéssel kapcsolatos oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra, továbbá a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására való felkészítés.
Pl. itt olvasható: 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről.

A szociálpedagógus(CXC/2011 Knt. 3. sz. melléklet) végzettséggel lehetsz kollégiumi nevelőtanár.

Esetleg iskolai napköziben lehet próbálkozni. 

--
  Hajni

Kedves Szakértők!
A következő lenne a kérdésem: 2018.nyarán szerzem meg az Egészségfejlesztés Tanár MA diplomám. Milyen munkakörök betöltésére alkalmas a végzettségem? Milyen intézményekben tudok elhelyezkedni vele? A BSc végzettségem Szociálpedagógus. Köszönöm a választ!
Üdvözlettel:Hajni

--
  Andi

Köszönöm a választ.

--
  OFOE

Kedves Andi! Íme a válasz, remélem, ez segít.
A tanulói felügyelet nem a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidőre, hanem a heti 32 óra kötött munkaidő terhére rendelhető el. Ha ez a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidővel együtt (elrendelt óraszám) heti 32 órànál többre jön ki, az rendkívüli munkaidőben végzett munkának minősül.

--
  OFOE

Akkor mi is próbálkozunk még tovább, hátha találunk megfelelő választ. Egy kis türelmet kérünk.

--
  Andi

Kedves Károly!

Köszönöm, olvastam a cikket, de nem egyértelmű, ezért kértem segítséget. Gondoltam, hátha valaki olyan tud segíteni a jogszabályok értelmezésében, aki erre hivatott. Nem lettem okosabb.

--
  Leiner Károly

Kedves Andi, ebben a cikkben minden kérdésére választ talál.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek