OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
Archív
Címkék:
   

Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány

A Kék Vonal Gyermek és Ifjúsági Telefonszolgálat ingyen hívható a 06(80)505-000 országos zöldszámon. (Levélcíme: 1364 Budapest, Postafiók 125).

Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálat

Magyarországon a gyermekvonalak közül elsőként, 1993-ban alakult a Fővárosi Önkormányzat TEGYESZ és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány támogatásával.

A problémával küszködő, veszélyben lévő, bármilyen módon figyelmet, segítséget igénylő gyerekek és fiatalok segélyvonala. A hívások tárgya széles skálán mozog: megtalálnak bennünket az iskolai nehézségekkel, családi problémákkal, társkapcsolati gondokkal küszködők éppúgy, mint a magányos, valamilyen függőségbe került, esetleg öngyilkosságra készülő gyerekek és fiatalok.

A segélyvonalat felnőttek is hívhatják gyerekkel kapcsolatos ügyekben (gyakori a gyerek- és családjogi kérdésekkel kapcsolatos hívás).

A hívásokat a Kék Vonal 85 órás képzését elvégzett laikus önkéntesek fogadják. Az önkéntesek munkáját a nemzetközi normáknak megfelelő szupervízió segíti.

Hívóinkat a saját fejlesztésű szorftwerrel kialakított címlista adatbázisban elérhető segítő, gyógyító, érdek- és jogvédő szervezetek és hálózatok bevonásával is segítjük.

A szolgálat ingyenes, anonim, az ország egész területéről, az év minden napján, 13 és 21 óra között hívható, jelenleg vezetékes telefonról.

A Kék Vonal a következő elvek szerint működik:

  • gyerekközpontú, ingyenes szolgáltatást nyújt gyerekeknek és fiataloknak;
  • a hívásokat bizalmasan kezeli;
  • a gyerekek megőrizhetik anonimitásukat;
  • a Kék Vonal komolyan veszi a gyerekek jogait;
  • a Kék Vonal a hívó gyerekekkel együttműködve fejti ki tevékenységét: a gyerekeket nem megmenteni akarja, hanem inkább őket megerősítve, támogatva, informálva azt akarja elérni, hogy ők találjanak megoldásokat nehézségeik megoldásához;
  • oly módon segíti a gyerekeket és a fiatalokat abban, hogy képesek legyenek a nekik gondot jelentő helyzetek megoldására, hogy alternatívákat tár fel számukra problémáik kezelésére.

1. táblázat: Statisztika 2005
Összes hívás: a Kék Vonalat megkereső hívások
Sikeres hívás: a fogadott hívások
Konzultációs hívások: a kétoldalú, segítő beszélgetésekké kibomló hívások
Összes hívás 248 171
Sikeres hívás 131 723
Konzultációs hívás 7 693

2. táblázat: A konzultációs hívások részletezése
Megjegyzés: A táblázatban a konzultációs hívások száma 972-vel több, mint az első táblázatban; ez abból adódik, hogy kiegészítő, mellékproblémát is jelöltünk esetenként.
TémaEsetszám%
Hajléktalanság110,13
Öndestrukció 11 0,13
Rasszizmus 11 0,13
Fogyatékkal él 20 0,23
Elhanyagolás 20 0,23
Jogi problémák 20 0,23
Örökbefogadás/befogadó család 20 0,23
Étkezési zavarok 26 0,30
Eltűnés, elszökés 26 0,30
Érzelmi vissaélés 26 0,30
Kulturális/vallási probléma 29 0,33
Öngyilkosság veszélye 29 0,33
Probléma a munkával 43 0,50
Büntetendő tett 48 0,55
Válás 53 0,61
Panasz(intézményekre) 53 0,61
Erőszak a családban 57 0,66
Fizikai visszaélés 57 0,66
Veszteség, gyász 68 0,78
Fenyegetés, agresszió 68 0,78
Bullying (kortárs agresszió) 88 1,02
Anyagi problémák 95 1,10
Szexuális visszaélés 133 1,53
Betegség 159 1,83
Terhesség 218 2,52
Kábítószer, más függőség 223 2,57
Iskolai problémák 244 2,82
Lelki baj, betegség 250 2,89
Magány 265 3,06
Probléma a barátokkal 533 6,15
Családi kapcsolati probléma 626 7,22
Szexualitás, szex. identitás 842 9,72
Kapcsolatfelvétel 1241 14,32
Párkapcsolati probléma 3052 35,22
8665100

Nemzetközi munkacsoport

A Kék Vonal alapító tagja

  • a Child Helpline International,
  • a European Federation for Missing and Sexually Exploited Children,
  • a Eurochild (gyermekszegénység ellen, gyermekek esélyegyenlőségéért küzdő)

szervezeteknek.

A Kék Vonal Nemzetközi Munkacsoport vezetőjét, a szervezet szakmai minőségének elismeréseként a Childhelpline International 26 európai országa 2005-ben a szervezet vezetőségében az európai régió képviselőjévé választotta (member of the Board). Ugyancsak vezetőségi tagja (member of the Board) munkatársunk 2005-től a European Federation for Missing and Sexually Exploited Children szervezetének.

Eltűnt Gyerekek Munkacsoport

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány alapító tagja (2000) a European Federation for Missing and Sexually Exploited Children (Eltűnt és Szexuálisan Kihasznált Gyerekek Európai Föderációja) nevű szervezetnek. A szervezet a belga Child Focus (eltűnt és szexuálisan bántalmazott gyermekek segítésére alakult szervezet) kezdeményezésére alakult, jelenleg 19 európai civil szervezet a tagja. A tagszervezetek szoros együttműködése elősegíti a határokon átnyúló gyerekeltűnési esetek szakmailag adekvát kezelését, a gyerekek és hozzátartozóik segítését. A Föderáció tagszervezetei az Európai Uniótól elnyert támogatással többéves munkával, a gyerekek hatékonyabb segítését célzó együttműködési rendszert alakítottak ki (www.childoscope.net), amely 29 európai országra terjed ki.

Szervezetünkön belül 2000-ben alakult az Eltűnt Gyerekek Munkacsoport, amelynek célja feltérképezni az eltűnt gyerekek és hozzátartozóik hatékony segítésének módját és a hasonló célú szervezetekkel való együttműködés formáit, kiemelten fontos területként kezelve a határokon átnyúló eltűnés eseteit.

Szakember- Szakember Vonal
(06-1) 302-0944, szakemberek[kukac]kek-vonal[pont]hu

  • Telefonos konzultációs lehetőség minden, gyermekekkel hivatásszerűen foglalkozó szakember ( családgondozó, orvos, rendőr, pedagógus, védőnő, kórházi ápoló) számára. A konzultáció a szakmai feladatoknak arra szegmensére vonatkozik, amely a gyermekvédelem, gyermekjólét határterületét érinti.
  • A beérkező hívásokat jól képzett, gyermekvédelemben jártas szakemberek fogadják, akiket az Alapítvány felkészített a konzultációra (módszertan, szakirodalom, tréning).
  • Hívható: minden kedden, csütörtökön és pénteken 10 és 14 óra között, illetve levélben is vállaljuk a konzultációt.

Gyermekjóléti Fórum

  • Csatlakoztak: a gyerekekkel hivatásszerűen foglalkozó szakmák civil szervezetei.
  • Együttműködő partnerek: Módszertani Gyermekjóléti Szolgálatok Országos Egyesülete, Házi Gyermekorvosok Egyesülete, Magyar Védőnők Országos Egyesülete, Magyar Szupervízorok Egyesülete, Fővárosi Pedagógiai Intézet, Rendőrtiszti Főiskola.
  • Célja: stratégiákat és protokollokat dolgozzon ki a szakmák együttműködésére, annak érdekében, hogy a gyerekvédelemmel határos esetekben hatékonyabb legyen a segítség.

Utazó Szupervízió

2004–2005-ben Magyarország hátrányos helyzetű régiójában a gyermekjóléti szolgálatok és a jelzőrendszer szakemberei számára szerveztünk szupervíziót, amelynek célja a szakmai elakadások kezelése, a szakmai szerep és identitás fejlesztése. Nyolc szupervíziós csoportban összesen 78 fő vett részt.

A főváros gyermekvédelmi munkáját támogatva 2 csoportban, összesen 18 nevelőszülőnek szerveztünk szupervíziót. A sok veszteséget átélt gyerekeket nevelő családok igen nagy terheket cipelnek. A jól felkészült szupervízor segítségével, problémáikat megoszthatják egymással, feldolgozhatják. A nevelőszülő tanácsadók és a gyámi tanácsadók 1-1 csoportja (összesen 16 fő) szintén részesült a szupervízióban.

Az alapítvány adatai

Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány
kiemelten közhasznú, országos hatókörű alapítvány
Bejegyzés: 1993
1124 Budapest, Deres u. 11.
Bankszámlaszám:10103173-40035423-00000009 Budapest Bank Rt.
A Kék Vonal vezetője: dr. Javorniczkyné Flaskay Éva

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.

Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.16.
A strasbourgi bíróság elmarasztalta Magyarországot a tankönyvpiac államosítása miatt
A felperesek – a Könyv-Tár Kft., a Suli-Könyv Kft. és a Tankönyv-Ker Bt. – a magyarországi tankönyvkiadás- és forgalmazás 2011-es, illetve 2012-es centralizálása miatt fordultak a törv...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.14.
Sztrájk lehet az iskolákban? Akciósorozatba kezd az egyik pedagógus szakszervezet
A PDSZ akciósorozatának célja, hogy felhívja a figyelmet arra, „a pedagógusok munkaterhelése a 2011-es köznevelési törvény bevezetését követően átlépte azt a határt, amelyen túl má...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.14.
Palkovics László: „szintet lépünk” a szakképzési intézmények fejlesztésében is MTI
Palkovics László szerint az iskolákból kikerülő fiatalok az alapkompetenciákon túl olyan tudással és készségekkel kell rendelkezzenek, amelyek segítségével megállják a helyüket a 4....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.14.
Janisch Attila: A gender szak megszüntetése az ELTE-n nem más, mint politikai erődemonstráció
A hallgatóknak kellene közösen tiltakozniuk az egyetem autonómiájának megsértése miatt, hiszen elsősorban az ő érdekük, hogy egy olyan intézményben tanuljanak, amely képes megőrizni a...
(Forrás: Magyar Narancs)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek