OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2007. szeptember 10.
Címkék:
   

2001. szeptember 11. – ahogyan a magyar gyerekek látták

2001 szeptember 11. érzékelhetően korszakhatárt jelentett a világ történetében, azóta sok minden változott, sok mindent másképp ítélünk meg, mint korábban. Szinte közhelynek tekinthető az a kijelentés, hogy a gyors fordulatok, váratlan és sajnos egyre ijesztőbb történések korát élünk. Nem tagadható, hogy gyermekeink a bizonytalan világra szocializálódnak, ahol egyre gyakrabban nincs lehetőség a megélt, nem ritkán sokkoló élmények feldolgozására. Pedig nagyon fontos lenne odafigyelni gyermekeink reflexióira, a bennük alakuló világképre.

Ennek tudatában hívjuk fel a figyelmet egy hat évvel ezelőtti, de ma is figyelemre méltó kérdőíves vizsgálatra. Közvetlenül a 2001-es terrortámadás után Szávai Ilona és munkatársai egy négy kérdésből álló kérdőívet küldtek szét hazai és határon túli magyar iskolákba. Négyszázhuszonhárom 8–18 éves gyerek küldte vissza a válaszát. A vizsgálatról a Fordulópont 2001/3. számában adtak közre egy elemzést.

Az évforduló apropóján most a gyerekek válaszaiból mutatunk be egy ma is beszédes összeállítást. (A helyesírási hibákat szándékosan nem javítottuk.)

1. Tudod, mi történt nemrég Amerikában? Írd le röviden, hogy mit tudsz arról, ami ott történt!

Az Afgánok eltérítették a négy gépet és a világkereskedelmi központba a másikat pedig a Pentagonba külték be, de egy csomóan meghaltak. És még a gyerekek se jártak iskolába, hanem csak harcolnak. De ő a barlangba van bent nem megy onnan ki és így nem bírják elkapni. (12é.)

4 utasszállító gép terror támadás áldozatává vált. Több 10000 ember vált áldozatává. Megrémült emberek szaladgáltak. Egy gép a Pentagonba is bele csapódott. Később az emberek a nyugalom megőrzése érdekében nem mentek ki az utcára. New Yorkban minden csendes volt. (13é.)

Két db. eltérített repülőgép a terroristák számáról belecsapódott a Világkereskedelmi központba (ikertorony). A Pentagon sem maradt ki. A terroristák vezetője: Osama Bin Laden. Az Amerikaiak háborúra készülnek. Szerintem ebben az ügyben nagy hiba, hogy az Afganisztáni gyerekeket a terrorra tanítják, és ártatlan embereket is megölnek. (13é.)

Terrortámadás történt 2001. szept. 11.-én. Amerikát megtámadták az Afganisztániak. Több felhőkarcolóba belementek repülőgépekkel. Több utasszállítót eltérítettek útjáról és beleirányították a felhőkarcolókba. Afganisztán fellázadt Amerika ellen, ezért indítottak terrortámadást, vezetője Osama Bin Laden. (14é.)

Oszama Bim Laden terrorszervezete eltérített 5 repülőgépet, ami aztán előre meghatározott célpontokba csapódott be. Egy a Pentagon épületébe, kettő a Világkereskedelmi Központ északi és déli tornyába, egyet lelőttek az Amerikai vadászgépek, és egy lezuhant. (12é.)

Én azt tudom, hogy felrobbantottak egy nagy épületet, és most háború van, már bombáznak. (10é.)

Amerikát nemrég terrortámadás érte, felrobbant a világkereskedelmi központ két ikertornya, azaz két repülőgép csapódott bele és a nagy hőtől megolvadt a fém tartóváz. Az első számú gyanusított Osama bin Laden afgán terroristavezér, aki „Szent háborúnak” titulálta a támadást. (13é.)

A világkereskedelmi központba beleütközött két repülő. 110 emeletes felhőkarcoló volt és porrá omlott kb. 6000 ember halt meg. A fehérházba is bele akartak ütköztetni egy repülőt de az mellé esett és a robbanásban felgyulladt a ház. Az elkövető Osama Bin Laden volt. Most ő a világ első számú bűnöző. Amerika támadást indított Afganisztán ellen. (12é.)

Össze dölt a Pentagonak két tornya. Iszonyú nagy rombolás lehetett sírtak az emberek féltek. Eltéritetek sok repülőt. De egyesek szerint nem Osama Bin laden van a dologban mert kaptak névtelen esemesket amelyekben laden hizelgöen ír. (13é.)

2. Emlékszel, hogyan tudtad meg, hogy mi történt Amerikában? Szüleid beszéltek veled erről? Ők mit mondtak, mi történt?

Már azon a napon megtudtam ezt a szörnyű tragédiát, melyet minden csatornán mutattak. Szüleim is szörnyülködve nézték a tévét, amelyben ott volt a tragédia. (14é.)

Apukámtól tudtam meg és vagy 3 órát néztük a tv-t, eleinte el se akartuk hinni, és rögtön a háború jutott az egész család eszébe, tudtuk, hogy Amerika ezt nem hagyja anyiban. Elsőnek még arra is gondoltunk, hogy ez az egész egy színjáték, de ezt a gondolatot gyorsan elhesegettük. Hihetetlen, hogy az ember mikre képes... (14é.)

A Híradóból tudtam meg, mi történt. Szüleim igazán nem beszéltek velem a dologról. A katasztrófa utáni eseményekről a lapokból és a híradó különkiadásából értesültem. (12é.)

Akkor hallottam, amikor haza jöttem, tata temetéséről. A tévéből tudtam meg, a híradóban. Megkérdeztem a szüleimtől, és ők azt mondták, hogy közeleg a 3. világháború. (12é.)

Akkor beszélgettünk róla elég sokat, mostanában már nem nagyon. Azóta minden este imádkozok az Amerikaiakért. (11é.)

A szüleimmel sokat beszéltem erről. ők azt mondták, hogy ne féljek, biztos nem lesz súlyosabb következménye. De én ebben nem vagyok olyan biztos. (12é.)

A tévéből tudtam meg sok mindent. Az újság is sokat írt róla. A szüleimmel is beszélgettünk róla, és azt is gondolom mindet azért nem közölnek a riportok és szerintem nem minden igaz abból amit állítanak. A szüleim szerint ezek („az emberek a legbutább állatok”) Iskolás buszt felrobbantani?! (13é.)

Anyukámék is mondták nekem, de bővebben a televízióban láttam az eseményeket. Félnek ők is hogy Magyarországon kitörhet a háború, de remélem ki kerülne minket ez a tragédia. (14é.)

Aszt monták a szüleim hogy meg fög történi a harmadik világ háború és még aszt monták hogy lehet hogy ujrakezdödik az ösemberiség meg a dinoszauruszok. (11é.)

3. Azóta sokat vagy keveset gondolsz arra, ami Amerikában történt? Mikor és miért szokott eszedbe jutni?

Szoktam mert félek, hogy nálunk is kitör és elveszthetem a családomat és a falumat ahol fölnőttem. Meg a barátaimat és sajnálnám a kis községet ami a miénk az az Feldebrőt. (14é.)

Az Afganisztániaiak szerintem nagyon "normálatlanok", mert amikor megszületik egy kisgyerek fegyvert vesznek neki és 6 éves korába már a vállán kell tudni tartani. (10é.)

Úgy gondolom, nekünk nem ezzel kell foglalkoznunk. (11é.)

Sokszor eszembe jut, mert a nővérem kint él (15é.)

Nem érdekel. Csak akkor jön szóba, ha a haverokkal röhögni akarunk. (14é.)

Sokat gondolok, mert a keresztszüleim ott élnek. (12é.)

Sokat gondolok arra a percre amikor láttam a tévében. Nagyon sajnálom őket és azokat az embereket akiknek a szerettei meghaltak. (12é.)

Nem túl sokat, de gondolok rá, főleg akkor, ha azt hallom, hogy emberek haltak meg. (12é.)

Sokat, és akkor amikor nézek vagy hallok vagy mondok valami tragikus történetet. (10 é.)

Sokat jut az eszembe. Mégpedig reggelenként és azért mert benne marad a fejedben. (11é.)

Keveset szokot. Nem akarom elmondani. (9é.)

Én nem sokat gondolkozom róla. Mert az iskolában délelőtt tanulok. Délután leckét írok és lemosom a táblát. Mert én vagyok a táblafelelős. (9é.)

4. Szerinted mi lesz az amerikai események folytatása? Mi fog történni végül?

Amerika nem fogja ennyiben hagyni és súlyosan meg fogja torolni ezt a támadást. Amerika a vadászgépekkel addig fogja bombázni az arabokat ameddig el nem pusztítják az Arabok vezetőjét Osama Bin Ladent. (14é.)

A világ nem engedheti meg a háborút, csak sajnos túl sokan akarják ezt a háborút, talán nem is tudják, mit akarnak. Amerika minden esetben vissza fog vágni. (14é.)

Szerintem, ha sokáig bombázzák Afganisztánt, akkor az esetleges ellentámadások miatt akár komoly háború is kialakulhat. (12é.)

Mivel Amerika már megtámadta a tálibok hadiszállásait és több bombát is ledobott, kitörhet egy komolyabb háború is Amerika és Afganisztán között, de nem hiszek azokban a híresztelésekben, hogy világháború lesz. (13é.)

Megtalálják Osama bin Ladent és lecsukják. (10é.)

Szerintem az Iszlámok befejezik a terror támadásokat és jóváteszik bűnüket. (11é.)

Háború lesz, és a jobb győz mint mindig. (9é.)

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.02.08.
Egy kérdés a 6.-os állami irodalomtankönyvből: „Szerinted mi az oka az egyre jobban terjedő terrorizmusnak?”
Alföldy Jenő és Valaczka András tankönyvét, az Irodalom 6. Olvasókönyvet az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet adta ki 2015-ben. Többek között ezt állítjá...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.02.08.
Toldi és a terror
Nem tartjuk jó ötletnek, hogy egy 12-13 éves gyereknek a Toldiból vezetik le a terrorizmust – így reagált a Népszavának Kereszty Péter, a Tankönyvesek Országos Szakmai Szövetségének (TANOSZ...
(Forrás: Népszava)
--
2018.02.08.
Szilágyi János: A politika fogva tartja a szakképzést
Abban látom a problémát, hogy ő (az Iparkamara elnöke) nyilván nem szakképzési szakember, ő a gazdasághoz ért, ám nincsen olyan szakmai műhely mögötte, ahol felkészítenék a szereplé...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.02.07.
Beépülő fideszes ügynökök? Újabb pedagógus-szakszervezet került veszélybe
„Szervezeten belüli feszültségek” és „bizalmi válság” terheli a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét (PDSZ) is. Utóbbi azért lehet rossz hír az érdekképviselet mellett elkötelezett...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.02.07.
Életemben egyszer sem adtam egyest vagy intőt, mert mindkettőt a személyes kudarcomnak éreztem volna
Interjú Winkler Mártával, a hazai alternatív pedagógiai mozgalom elindítójával. Több mint ötven éve van a pályán. A kezdetektől azért dolgozik, hogy minél több gyerek menjen örömmel...
(Forrás: hogyanmondjamelneked reblog)
--
2018.02.06.
Hoffmann Rózsa szerint nagyon fontos a diákok véleménye, ezt képviselte oktatási államtitkárként is
Hétfői sajtótájékoztatóján kérdezték a KDNP országgyűlési képviselőjét a diákok oktatást érintő követeléseiről. Az MTI beszámolója szerint Hoffmann Rózsa kijelentette, hogy a...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.02.06.
Törley Katalin az Oktatási Minimumról – videó
A Tanítanék egyik alapítója az Oktatási Minimumot elkészítését célzó három hónapos munkafolyamatról beszélt Rónai Egon műsorában.
(Forrás: atv,hu)
--
2018.02.06.
Mi történik, ha nem lett kiváló a félévi bizonyítvány?
Az általános iskolákban a napokban osztották ki a félévi bizonyítványokat. A tájékoztató jellegű papír, amely a gyermekek haladásáról informálja a szülőket, ma már túlmutat önmag...
(Forrás: Magyar Hírlap)
--
2018.02.06.
Úszik, nem kérdezget
Pedig Kálló Dániel kimondottan kulturált vitapartner. Nem szakadna be a Parlament teteje, meg a hold se esne le az égről, ha beszélgetnének vele. De nálunk ez nem része a kultúrának: nem csak...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
  Havasi Gabriella

Tisztelt OFOE!

Általános iskolában tanítok, mint tanító, osztályfőnök. A 20117/18. tanévben úgy alakult , hogy az osztályomból szeptember 2. felétől elment a napközis kollégám, és azóta sem sikerült betölteni az állását. Így 3-2 arányban egy kolléganőmmel végezzük el ezt a betöltetlen állást. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogy , miként kell elszámolni a "helyettesítést"?
Mindketten letanítjuk a délelőtti óráinkat, minden osztályfőnöki munkát elvégzünk, és rögtön, szünet nélkül folytatjuk egy üres állást betöltve. szerintem ez egy másik munkakör betöltése, és ketten még a kezdő pedagógus bérét sem kapjuk meg. Az óradíjunk a legalapabb fizetésnek a heti 32 ed része.
Utólag kezdhetek-e ezzel a problémával valamit, vagy 35. év után kb 1000 ft az óradíjam?
Végül is két kérdés fogalmazódott meg. 1. az "üresállás" betöltése + munka mellett hogy számolandó el? "2. Hogy számolják az órabéremet?

Előre is köszönöm, és kíváncsian várom válaszukat.
Üdvözlettel Havasi Gabriella

--
  OFOE

Kedves Magdolna! Kérdésére részletes választ küldtünk az itt megadott freemailes címre. Ha esetleg nem kapja meg, kérjük, küldjön egy másik elérhetőséget erre a címre: osztalyfonokok@gmail.com
Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Magdolna, ez kemény munkajogi kérdés, és utána kell kérdeznünk. Egy kis türelmet kérünk, fogunk majd válaszolni. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc!
Azt javaslom, hogy forduljon az iskolavezetéshez, és ők vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel. Valóban lépni kell, komolyan venni ezeket a jelzéseket. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége nevében Szekszárdi Júlia

--
  Varga Magdolna


Tisztelt OFOE!

Mint Közalkalmazotti Tanács Elnök, dolgozóink tájékoztatása érdekében kérem szíves segítségét az Intézmény Fenntartó Társulás által működtetett óvodánk életét érintő, felmerülő kérdéseink megválaszolásában!

Intézményvezetőnk 4. ciklusú megbízása 2018 nyarán jár le. 3 év múlva jogosulttá válik a 40 éves munkaviszony utáni nyugdíjazásra.
Lehetséges-e pályáztatás nélkül meghosszabbítani a munkaviszonyát évenkénti, vagy egyszeri 3 éves hosszabbítással?
Pályázat kiírása esetén, mi történik akkor, ha egyik pályázó sem kap szavazati többséget?
Pályázhat-e olyan személy, aki az egyéb feltételeknek megfelel, és a közoktatásvezetői képzés első évét már elvégezte?
Köszönöm a válasz adást!

--
  Sándor Ferenc

Köszönöm válaszát!
Nem is gondoltam arra, hogy én, mint "szerencsés" külső szemlélő szülő kezdjem el ezen okok felkutatását, inkább a megfelelő szakember vagy szervezet felkutatását szeretném minél hamarabb megtalálni, hogy ezzel tudjak segíteni rajtuk és nem mellesleg azon gyermekeken is, akik nem teszik ezt, lásd saját gyermekem is, akinek elmondása szerint fél attól, hogy ne előtte történjen ilyesmi és még ki tudja milyen lelki gondot okoz ez benne és társaiban is.
Érdeklődnék, hogy a Fővárosi Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálatot ilyen esetben szükséges e értesíteni vagy ezt maga az iskola vezetése tegye meg?

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc! Jogos az aggodalma, a vagdosás (falcolás) jelensége meglehetősen gyakran fordul elő a tizenévesek körében. Mindenképpen foglalkozni kell vele a tanárok, szülők és szükség esetén pszichológus bevonásával. Itt olvashat többet e jelenségről: , de a tájékozódás önmagában kevés. Fontos hogy körültekintően és tapintatosan nyúljanak témához, és nyerjék meg hozzá az érintett gyerekek bizalmát. A tettet kiváltó feszültség okait kell először is megszüntetni, s ez az egyes gyerekeknél eltérő lehet.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Gratulálok, Ibolya! Örömmel tölt el, hogy iskolánkban ilyen innovációk valósulhatnak meg. További sikereket kívánok: Gyulai Sándor, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium intézményvezetője
Digitális történetmesélés az oktatási nevelési folyamatban 3. - DST a történelem és társadalomismeret tanításában »

--

[Leiner Károly:] Kedves Zoltán, nekem szerencsém van, mert gyógypedagógusként több tantárgyat is taníthatok, így magammal kell "egyezkednem". De: voltam tanító bácsi is - ott is könnyedén megoldható a feladat. Ahol nem, ott a kollégákkal kell összedolgozni. Nézzünk egy példát: […]
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Zoltán:] Gratulálok! Fogyatékosokkal ilyen teljesítményt elérni nem akármilyen pedagógiai munkáról árulkodik. De mindez hogyan fér bele a mai iskolába, a NAT-ba, a kerettantervekbe? Milyen órák keretében lehet ezeket a lépéseket, eszközöket alkalmazni?
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek