OFOE a Facebook-on
Betűméret
Archív

Neveletlenek? – Gáspár Sarolta beszélgetései gyerekekkel és felnőttekkel

(Hanganyag, szövegkönyv és módszertani útmutató a hanganyag feldolgozásához)

A népszerű Nevelési kézikönyv – nem csak osztályfőnököknek című könyv után megjelenik az OKI Kiadó és a Dinasztia Tankönyvkiadó közös gondozásában a programcsomag következő része Neveletlenek? címmel.

A hanganyag Gáspár Saroltának, a Magyar Rádió Neveletlenek című műsorában 1985 és 1996 között elhangzott interjúiból készült. Ebbe az összeállításba több mint száz adásból válogattunk olyan történeteket, amelyek ismerősek lehetnek: testvérféltékenységről, iskolai életről, szerelmi háromszögről, anya-lány kapcsolatról, titkokról, őszinteségről, gyerekmagányról, kamaszbánatról, felnőtt vágyakról.

A hanganyaggal és az ehhez készült módszertani útmutatóval (mely Szekszárdi Júlia és Kósáné Ormai Vera közös munkája) mindenekelőtt a pedagógusoknak kívánunk segítséget nyújtani abban, hogy a megismert eseteken elgondolkodva, azokat kollégáikkal és/vagy növendékeikkel együtt elemezve közelebb kerüljenek saját „neveletlenjeik” problémáinak megértéséhez, illetve az érdemi segítségnyújtáshoz. A hanganyag eredményesen alkalmazható a pedagógusképzés, illetve továbbképzés keretében szervezett eset- és konfliktuselemző kurzusokon. Az önismeret gazdagításán túl ezek az esetek mások problémáinak megértését, a segítőkészség felkeltését, az empátia fejlesztését is szolgálhatják.

A hanganyagot (MP3-as fájlok CD-ROM-on), szövegkönyvet és módszertani útmutatót díszcsomagolásban jelentetjük meg, amely tartalmazni fog még egy ajándék CD-ROM-ot is. Ez egy szöveg- és módszergyűjtemény, melynek szerkesztői: Horváth H. Attila, Kozák Zsuzsanna és Szekszárdi Júlia. A CD-ROM-on található gyűjtemény különböző műfajú (szépirodalmi, szakirodalmi, metodikai, publicisztikai) szövegeket, hanganyagrészleteket és karikatúrákat tartalmaz, amelyek Szűcs Édua munkái.

A gyűjtemény egy internetes böngészőprogrammal érhető el és kezelhető. Ez a program lehetővé teszi, hogy a gyűjtemény egyes darabjait a felhasználó saját igényeinek megfelelően válassza ki, csoportosítsa, és segítségükkel összeállítsa saját, az adott céloknak és feltételeknek megfelelő (szak-, illetve osztályfőnöki órára, pedagógusképzési vagy továbbképzési kurzusra vonatkozó) egyedi programját.

Online megrendelés az OKI honlapján

Megrendelhető írásban a Dinasztia Tankönyvkiadó címén:
1155 Budapest, Tóth István u. 97.
Tel.: 414-0362, 414-0363 – Fax: 414-0246
Fizetés: számla ellenében.

Címkék: pedagógiai szakirodalom   könyvajánló  

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.06.29.
"Szardíniasztrájkba" kezdtek az izraeli szülők az iskolák zsúfoltsága miatt
Az utóbbi hetekben a szülők számos helyen szardíniakonzervvel a kezükben tüntettek gyerekük iskolája előtt.Az iskolák nagy részében ugyanis harmincöt körüli az osztálylétszám - de nem...
(Forrás: Kölöknet)
--
2015.06.29.
Jönnek a szelídített gólyatáborok az ELTE-n
Idén nyártól megújulnak az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) gólyatáborai: az intézmény vezetése a hallgatói önkormányzattal közösen részletesen megvizsgálta a korábbi szervezé...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.06.29.
Nádori Gergely: Krízis? Miféle krízis?
Mindezt végiggondolva az az érzésünk támadhat, hogy akik a természettudományos pályákat választják, mindezt nem az iskolai oktatás miatt, hanem annak ellenére teszik. Ők azok a kevesek,...
(Forrás: Tanárblog)
--
2015.06.29.
Iskolákat vesznek el a Kliktől
Több jogszabály is változik a köznevelésben július 1-től, például ekkor kerülnek a szakképző iskolák a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtól a Nemzetgazdasági Minisztérium fenntart...
(Forrás: origo)
--
2015.06.28.
Úttörő módszerek a nyelvoktatásban
Bár a közoktatás idő és pénz hiányában még képtelen túllépni a frontális oktatáson, a nyelvtanulásban számos képzőhely már olyan alternatív módszerekkel dolgozik, ahol fel sem vet...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.06.28.
Félanalfabétákat nevelnek a magyar iskolákban
Kétszázöt állami köznevelési intézményben nincs központi internetszolgáltatás. Ahol van, a sávszélesség sokszor arra sem elég, hogy egy osztálynyi gyerek egyszerre használja a netet....
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.06.28.
Elveszett egyetemisták
A mostani kutatásból is egyértelműen kiderül: ma Magyarországon családi támogatás nélkül nem lehet egyetemre vagy főiskolára menni. Emellett a szülők végzettsége is meghatározó, csak...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2015.06.28.
Szarka-Bögös Réka: A tanítás szabadsága
Az interjú 2014. július 23-án készült, egy meleg nyári napon. Tornai Tündét ajánlásra kerestem fel azért, hogy tanítói hivatásáról, a tanítás során közvetített nevelési értékekr...
(Forrás: tani-tani)
--
2015.06.27.
Térképre tette a kormány a durva társadalmi különbségeket
Már a kormánynak is feltűnt, hogy hatalmas szakadék van gazdasági és társadalmi értelemben is az ország egyes részei közt, ezért készül egy előterjesztés, hogy ennek megfelelően tervezz...
(Forrás: vs)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanárok tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés vélemény óraterv önismeret ünnep
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Tünde! Az arra jogosultaknak meg kell kapniuk az ingyenes tankönyvet minden tanévben.
Napra kész tájékoztatást a munkaköri követelményekről az Oktatási Hivatal honlapján kérhet: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public

--
  Moldvai Sándorné

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
Két kérdésem lenne Önökhöz. Először a rövidebb jelenleg adható vagy minden évben kapni kellene a könyvtámogatást?
A másik kérdésem a munkaköri követelmények, ami jelenleg található a honlapon az hatályos vagy érvényét vesztette-e? 13 tanévet dolgoztam gyógypedagógiai intézményben nevelőtanárként, utóbb 4 évet óvodában, óvónői és fejlesztő pedagógusi végzettségem van. Kell-e továbbtanulnom, vagy jó-e a végzettségem? Sürgős lenne, mert ősztől, akár nevelőmunkát segítő munkakörbe is helyezhetnek állítólag!
Köszönöm a segítséget előre is!
Mné Tünde

--
  OFOE

Kedves Balogh József! Pontos választ kaphat a kérdésére az Oktatási Hivatal portálján: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public

--
  Balogh József

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!

Érdeklődnék, hogy német szakos középiskolai tanárként francia szakos diplomára és (nyelvészeti) doktori fokozatra van-e bérpótlék a közoktatásban, illetve 4 év (felsőoktatási) közalkalmazotti jogviszony után milyen fizetésre lehetne számítani egy középiskolában? A felsőoktatásban 3 egyetemi diplomával és doktori fokozattal, tanársegédként ez bruttó 174.900 ft. Köszönettel, üdvözlettel: BJ

--
  OFOE

Kedves Csilla! Hány évesekkel akarsz osztályszerződést kötni? Mert ez nem mindegy. Írj e-mailt az osztalyfonokok@gmail.com címre, és akkor tudunk konkrétabban is segíteni. Szakirodalomként Thomas Gordon T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvét ajánlom, aminek több kiadása is forgalomban van, és külön fejezetben is foglalkozik ezzel a témával.

--
  Csilla

Sziasztok! Hogyan kell osztalyszerzodest kotni? Tudtok ajanlani szakirodalmat?

Koszonom!
Csilla

--
  OFOE

Kedves Péter! Nagyon szívesen segítünk, de jó lenne, ha konkrétabb kérdéseket tennél fel. Úgy érzékelem, hogy első sorban gyakorlati tanácsokat szeretnél kapni. Ehhez jó lenne valami konkrétumot tudnunk az iskoláról, az osztály összetételéről, a Te eddig tapasztalataidról. Írj nekünk az osztalyfonokok@gmail.com email címre, és akkor megpróbálunk érdemi segítséget nyújtani!

--
  Péter

Kedves Kollégák!

Jövőre ötödikes osztályfőnök leszek. Nem volt még osztályom. Hogy lehet erre felkészülni? Milyen szakirodalmat ajánlotok hozzá? Az osztály egyik felét idén is tanítottam, egyébként egy rendes, kedves gyerekekből álló osztály.

--
  Juli

Kedves Ax! Te sem gondolod komolyan, hogy itt a szakmai szempontok mentén dőlnek el a dolgok! Nagyon szurkolok értetek. Biztosan nem csak én. A gyenge jelző pedig újságírói lelemény.

--
  ax

A sajtófigyelőben beszélnek a gyenge gimnáziumokról. Mit jelent a kifejezés? Az én iskolám beletartozik-e? Pedig alig néhány éve még zenei műveltségi versenyen pont Szebedy Tas gimnáziuma előtt szereztük meg az első helyet, szalagavatói, költészetnapi műsorsorozataink az élvonalba tartoznak, stb. Viszont az elmúlt évtizedben ki tudja hányszor pont január-február táján hintették el a bizonytalanságot (jönnek-e a katolikusok, összevonnak-e, hová fogunk tartozni) - érthető, hogy a szülők biztosabb helyeket kerestek a gyerekeiknek. Ettől még a tantestület nem gyenge, éppen most kezdünk magunkra találni a gimnáziumi osztályok tekintetében is, megint sok tanulni akaró gyerekünk van - ha más érdek nem fojt meg minket, élnünk kellene.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Kedves Alexandra! Az utóbbi időben szabályozás rengeteget változott, a legbiztosabb választ a kérdésedre az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Alexandra:] Kedves Petra! 2014 szeptemberében általános iskolai tanítóként kezdtem meg a munkámat (diploma nélkül, nyelvvizsga hiányában). Nem rég értesültem arról, hogy a gyakornoki időm még nem kezdődött el, azt csak a nyelvvizsga megszerzésétől számítják. Azonban ha 2016. […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Köszönöm a választ!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Kedves Erik! Idemásoljuk az érvényes jogszabályt. Az értelmezés már a Ti dolgotok: 13. § (1) A magasabb fokozatba történő előrelépéshez és a gyakornoki idő teljesítéséhez szükséges szakmai gyakorlat a) pedagógus-munkakörben, b) pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Heindl Péter:] A megoldás egyébként nem lenne olyan bonyolult és még a szabad iskolaválasztás elve is érvényesülhetne: 1.)Minden olyan iskolára, amely az államtól pénzt kap (állami, önkormányzati, egyházi, alapítványi) érvényesnek kellene lennie az adott településen, (falvak esetében […]
"(Jobb felől üt) nekem fütyöl, (Bal felől üt) s nekem fütyöl" »

--

[OFOE:] Kedves Erik! A kérdéseidre feltételezhetően napra kész válaszok várhatók az Oktatási Hivatal portálján.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Kedves Petra! A pedagógus I. fokozatot megelőző két év szakmai idő megszerezhető-e párhuzamos pedagógiai jogviszony keretében? Ha PhD hallgatóként két szemeszteren át tartok pedagógiai tárgyat levelezős hallgatóknak, és mellette óraadó vagyok egy iskolában? Illetve kérdésem […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Terveink szerint: igen. Örülünk, hogy tetszik.
MI 30. (Egy osztályfőnök feljegyzései) »

--

[AK:] Emiatt sajnálom csak, hogy vége a tanévnek, mindig vártam a folytatást. Jövőre is lesz?
MI 30. (Egy osztályfőnök feljegyzései) »

--

[Márti:] Kedves Petra! Köszönöm a választ!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek