OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. december 10.
» Hozzászólások (0)

Itt a segítség a közelgő matek érettségi előtt

Lassan ráfordulunk az érettségi felkészülés hajrájára. A matek tananyaggal való küzdelemben sokat segíthet a Mateking digitális kompetenciákra építő rendszere. Örömmel adunk hírt róla, mert diákoknak és tanároknak egyaránt hasznos lehet, és nemcsak az érettségi előtt…

A matek érettségire való készülés nagyon sok diák számára szörnyű kínlódást jelent. Sokan amúgy sem szeretik annyira a matekot, és most négy évnyi tétel és definíció nyomasztó réme tornyosul föléjük, nem is beszélve a sok apró trükkről, amit régen még tudtak, de most honnan is lehetne ezeket gyorsan és jól rendszerezve újra átnézni.

Szerencsére van valami, ami az összes problémára egyben kínál nagyon frappáns megoldást. A mateking.hu egy tabletre és telefonra optimalizált matematika oktató weboldal, amelyet kimondottan a Z generáció számára hoztak létre.

A rövid, maximum 5-10 percet igénybe vevő tananyagok látványos szemléltetésekkel, egyszerű és vicces magyarázatokkal, könnyen érthető egységekben magyarázzák el még a bonyolult dolgokat is, úgy, hogy azt bárki megértse. A cél, hogy egyszerűen, gyorsan és kényelmesen tanítsa meg azt, ami bonyolultnak, nehéznek és fárasztónak tűnik.

A mateking.hu egyik hatalmas előnye, hogy minden ott van egyben, vagyis nincsenek benne olyan lehangoló kijelentések, hogy „hát ezt elvárható lenne tudni, hiszen mindenki tanulta” meg hasonlók. Abból indul ki ugyanis, hogy biztos ami biztos, mindent elmagyaráz. Mivel az érettségi feladatai kicsit máshogyan kérdeznek rá a már megszokott matematikai összefüggésekre, - néha egészen szokatlan, meglepő módon - ezért, ha valaki sikeres érettségit szeretne tenni, mindenképpen érdemes a felkészülés során megoldania pár korábbi feladatsort, illetve megnézni azok megoldását, hogy megfelelően ráhangolódjon az érettségi stílusára. A mateking.hu ebben is segít.

A speciálisan a matekingre jellemző lépésről-lépésre tanulás, a léptetés hanggal funkció és a videó nézet kényelmesebbé és gyorsabbá teszi a megértést azzal, hogy egyszerre látható és hallható is minden, így az információ több különböző csatornán jut el az agyba. Az irányítás teljesen a felhasználók kezében van, a különböző funkciók között menet közben is bármikor kedvük szerint tudnak váltani. A mateking ereje eddig is abban állt, hogy a tanulás tempóját mindenki a saját igényeire tudta szabni. Ez mostantól még inkább igaz, és a matektanulást sikerült végre valódi élménnyé varázsolni.

„Mindig olyan példákat használunk, amelyek egyértelműen világítanak rá az adott témára és lehetséges buktatóira. Gyakorlatias, kézzelfogható, életszerű feladatokon át, megfelelő ütemben halad előre a tananyag. Tréfás magyarázataival pedig kizökkent a száraz tanulnivalóból” – mondja Mosóczi András, a weboldal ötletgazdája.

A speciális léptető technológiának köszönhetően ugyanis mindenki a saját tempójában tud haladni a tananyagban, így, ha valaki egy anyagrészt ért, akkor gyorsan átléptetheti anélkül, hogy felesleges magyarázatokkal vesztegetné az idejét. Ha viszont az adott téma gondot okoz számára, akkor olyan aprólékos magyarázatot kap, amely alapján biztosan megérti, hiszen az oldal úgy magyarázza el a tananyagot, mintha korábban nem is tanult volna semmit az összeadáson és a szorzáson kívül.

Közel 100 ezer felhasználójával az oldal jelenleg egyike Magyarország leglátogatottabb és legnépszerűbb e-learning weboldalainak, és immár négy egymást követő évben nyerte el az Év Honlapja díjat.

Valóban nagy kihívást jelent 4 év teljes matematika anyagát rendszerezni a diákok fejében úgy, hogy jól áttekinthetően láthatóak legyenek a különböző témakörök és minden témakörben gyorsan és egyszerűen kiderüljön, mi az, amit kell(ene) tudni. Ez a diákoknak és a tanároknak is egy nehéz időszak.

Ehhez jelent segítséget a mateking.hu érettségi felkészítője, ami itt érhető el.

A teljes középiskolai tananyagot rendkívül átláthatóan rendszerezi. Úgy épül fel, hogy minden témakörben az első két lecke bemutatja magát a témát konkrét feladatok részletes megoldásán keresztül, ezután pedig sok-sok feladat jön részletes megoldásokkal.

Ezen kívül az elmúlt 5 év összes középszintű matek érettségijének részletes lépésről lépésre történő megoldása is elérhető, tippekkel, kiegészítő magyarázatokkal. Az érettségi feladatai ugyanis kicsit máshogy kérdeznek rá a már megszokott matematikai összefüggésekre, néha szokatlan, meglepő módon. Ezért, ha valaki sikeres érettségit szeretne tenni, mindenképpen érdemes a felkészülés során megoldania pár korábbi feladatsort, illetve megnézni azok megoldását, hogy megfelelően ráhangolódjon az érettségi stílusára.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.01.18.
Kásler Miklós: az óvoda az oktatás egyik legfontosabb eleme
Az esemény sajtóanyagában azt írták, hogy a magyar óvodák alapfeladata az egészséges életmódra nevelés, az érzelmi, erkölcsi, anyanyelvi, értelmi fejlesztés. A 2018. szeptember 1-jétő...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2019.01.18.
Véleménye van, de állásfoglalása nincs Nagy Blanka és a propagandasajtó ügyéről Péterfalvi Attilának
Bár a tanulmányi eredmény vitathatatlanul személyes adat, az elnök szerint a közügyek szabad vitatásába beletartozik a közszereplő megítélése. Annak a megítélése viszont, hogy ezek a...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.01.18.
„Nem hiszek a tantervekben, nem ezek vezérlik az iskolákat” -Interjú Csovcsics Erikával
Bár a legtöbben érzik, hogy nem jó a magyar iskola, mégsem borul fel a rendszer, mert mindenki teszi a dolgát. És mivel ez nem egy atomreaktor, nem tud akkora katasztrófa lenni – mondja a hvg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Miniszteri biztossá nevezték ki a Klik vezérét
A nemzeti alaptanterv megújításáért felelős miniszteri biztosnak nevezték ki Hajnal Gabriellát, az állami iskolafenntartó vezetőjét – derül ki a csütörtöki Magyar Közlönyből. Minderr...
(Forrás: Népszava)
--
2019.01.18.
Zsebből vennének tankönyvet a szülők, ha nem elég jó az állami
em csak a tanárok, a szülők is elégedetlenek az állami tankönyvek minőségével – hangzott el az RTL Híradóban. A Szülői Hang nevű szülői fórum legfrissebb felmérése arra jutott: tov...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon
Az Európa 2020 stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy a jövő évre 10 százalék alá nyomja azoknak a gyerekeknek az arányát, akik korán kiesnek az iskolarendszerből. (Az EU definíci...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.16.
Így védekezik egy tanár a földrajzkönyvbe rakott kormánypropaganda ellen
Kérdésünkre a tanár elmondta, hogy az ábrát ezek ellenére is használja, igaz, nem pont arra, amire a kormányzat szánta. Az órán megbeszélik, melyik állítással értenek egyet a diákok....
(Forrás: index)
--
2019.01.16.
Nagy Blanka jogi lépéseket tesz a kormánypárti média ellen, miután azt írták, több tárgyból bukásra áll és sokat hiányzik
Jogi lépéseket tesz Nagy Blanka, a több kormányellenes tüntetésen felszólaló kiskunfélegyházi gimnazista, miután a Ripost nyomán több kormánypárti lap is azt írta róla, hogy három tá...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.01.16.
Idén is megrendezik a felvételizők hétvégéjét
Idén is megrendezi a Diákhitel Központ a felvételizők hétvégéjét. Január 19-én és 20-án az érdeklődő diákok, szülők és tanárok a www.felvetelizz.hu oldalon a felvételi eljárás...
(Forrás: Magyar Hírlap)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek