OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. április 10.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

A Z-generáció igényeire szabott segítség a matek érettségi előtt

Sokan még most is – tévesen – azt gondolják, hogy az e-learning a tanárt kívánja helyettesíteni, és majd eljön az idő, amikor nem is lesznek tanárok, hanem gépek fogják a diákokat oktatni. Nos, ez az idő sohasem fog eljönni, az e-learning ugyanis teljesen mást jelent. Nem a tanárokat fogja kiváltani, hanem a tankönyveket. Sőt bizonyos fejlesztések kapcsán azt látjuk, hogy már ki is váltotta.

A www.mateking.hu egy tabletre és okostelefonra optimalizált, kimondottan a Z generáció számára kifejlesztett eszköz, ami nem az órai, tanár által irányított munkát, hanem az otthoni tanulást hivatott segíteni.

A speciális technológiának köszönhetően mindenki a saját tempójában tud haladni a tananyagban, így, ha valaki egy anyagrészt már ért, akkor gyorsan átléptetheti anélkül, hogy felesleges magyarázatokkal vesztegetné az idejét. Ha viszont az adott téma gondot okoz számára, akkor olyan aprólékos magyarázatot kap, amely alapján biztosan megérti, hiszen a mateking.hu úgy magyarázza el a tananyagot, mintha korábban nem is tanult volna szinte semmit az összeadáson és a szorzáson kívül. Hasznos társa ez annak a tanárnak, aki éppen arra próbálja rávenni diákjait, hogy kezdjenek végre hozzá a gimnáziumi tananyag átismétléséhez. Itt ugyanis minden egy helyen, áttekinthetően és kényelmesen megtalálható.

A rövid, maximum 5-10 percet igénybe vevő tananyagok látványos szemléltetésekkel, egyszerű és vicces magyarázatokkal, könnyen érthető egységekben magyarázzák el azt, amit az órán esetleg nem volt idő elmondani, vagy idő ugyan volt, de figyelem kevesebb. A cél, hogy egyszerűen, gyorsan és kényelmesen magyarázza el a diákoknak otthon azt a tananyagot, amiről az órán szó volt, és így segítsen a gyakorlásban, a házi feladatok elkészítésében, az ismétlésben.

„Mindig olyan példákat használunk, amelyek egyértelműen világítanak rá az adott témára és lehetséges buktatóira. Gyakorlatias, kézzelfogható, életszerű feladatokon át, megfelelő ütemben halad előre a tananyag. Tréfás magyarázataival pedig kizökkent a száraz tanulnivalóból.”

A mateking.hu weboldalt számos tanár kolléga is ajánlja, Bőjte Mária matematika- és fizikatanár például így vélekedik az oldalról: „A matematika sokak számára jelent reménytelen kihívást, az összefüggések ismeretének vagy megértésének hiánya pedig igen hamar elvezet az »én ezt képtelen vagyok megtanulni« és »az egésznek nincs semmi értelme« állapothoz. Nekik nyújt hathatós segítséget a weboldal. Már indulásnál olyan helyszínre viszi a tanulni vágyót, ahol egy-két gyakorlat után nemcsak az önbizalma nő meg, hanem jobb kedvre is derül, és megfogalmazódik benne, hogy ez nem is olyan nehéz, mint amilyennek első látásra tűnt. A matematikai fogalmak és összefüggések megszemélyesítve kerülnek elő, viccesek, rugalmasak. A magyarázatok lépésről lépésre vezetik a tanulót, többnyire rövidek, frappánsak, humorosak. Valami különös finomsággal éreznek rá a szerkesztők arra, hogy melyik a legvilágosabb út, mi az, ami a megértés szempontjából leginkább lényeges, a közbeszúrt magyarázatok és rövid állítások pedig meggyőzik a felhasználót arról, hogy minden rendben és jó úton halad.”

Votisky Zsuzsa, a Typotex Kiadó egykori vezetője is szereti a matekinget: „Annak idején csak saját jegyzetből, közösen tanultunk, egymásnak magyarázva a tételeket. Most felteszem, inkább mindenki maga tanul, vagyis tanulna, és ebben a mateking.hu jól segít, pontosan olyan, mint egy személyes korrepetitor. Pontosan az a tempó, az a nyelvhasználat, amire szükség van, és az a technológia, ami most elvárt. Ilyet csinálnék, ha nem könyvkiadó volnék.”

Vancsó Ödön, az ELTE Matematikatanítási és Módszertani Központ vezetője szerint a matematika tanulása sokaknak okoz komoly gondot. „Ennek nagyon sok oka lehet, egyike a matematika idegensége és távolsága a tanulóktól. Ebben is áttörést mutat a mateking.hu, amely közelebb hozza és érthetőbbé teszi a matematikát a tanulók számára.”

Hogyan tud segíteni a mateking.hu a közelgő matek érettségi előtt?

A tananyag két nagy egységből áll. Az egyik része a középiskolai tananyagot foglalja össze, jól átláthatóan rendszerezve a témaköröket. Minden témakört azzal kezd, hogy gyakorlati példákon és bevezető feladatokon keresztül mutatja be az adott témakörhöz szükséges elméletet, de. Ez itt található.

Az első két lecke konkrét feladatok részletes megoldásán keresztül mutatja be a témát, ezután pedig sok-sok feladat jön részletes megoldásokkal. A témák első két leckéje teljesen ingyenesen elérhető bárki számára. A további tartalmak előfizetéssel érhetők el, a teljes középiskolai tananyagra előfizetve. A teljes tananyag egy teljes félévre mindössze 1950 forint, a weboldal készítői ugyanis fontos célnak tartották, hogy a teljes tartalom elérése se okozzon jelentős kiadást a diákoknak vagy szüleiknek.

A tananyag másik részében az elmúlt 5 év összes középszintű matek erettsegijének részletes lépésről lépésre történő megoldása található tippekkel, kiegészítő magyarázatokkal. Ez a tananyag teljesen ingyenesen elérhető.

Közel 80 ezer felhasználó tanul már a mateking.hu oldalon, ami nem csak az érettségire készít fel. Eredetileg ugyanis egyetemi e-learning oldalnak indult, és ma is ez a fő profilja. Az érettségi felkészítő mellett főleg a gazdasági, természettudományi és műszaki hallgatóknak segít az analízis, valószínűségszámítás, statisztika és egyéb tárgyak sikeres teljesítésében.

Jelenleg Magyarország leglátogatottabb és legnépszerűbb egyetemi e-learning oldala, és immár három egymást követő évben nyerte el ezzel az Év Honlapja díjat.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.04.21.
Viselkedjen már normálisan az a fogyatékos gyerek!
Hiába van papírjuk a tanulási nehézséggel küzdő vagy éppen fogyatékkal élő gyerekeknek, sokszor csak a tanár jó indulatán múlik, hogy tényleg ad-e könnyítést a dolgozatnál vagy felel...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.04.21.
Buk(tat)ás
Azt mondják, a magyar iskolarendszer leggyengébben teljesítő területe a nyelvoktatás. Az egész EU-ban nálunk beszélnek a legkevesebben idegen nyelvet – miközben az iskolában az előző rendszerben...
(Forrás: Népszava)
--
2018.04.21.
A kisdiák rendelte meg az iskolai menüt
A Békéscsabai Gyermekélelmezési Intézmény kezdeményezése alapján a megyeszékhely általános iskoláinak tanulói javaslatot tehetnek kedvenc ételükre. Ezeket azután beépítik az adott havi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.04.21.
A legnagyobb amerikai egyetemeket is legyőzték az ELTE hallgatói Washingtonban
A budapesti egyetemisták a döntőben több mint 120 csapatot utasítottak maguk mögé, köztük olyan egyetemek válogatottjait, mint a Yale, a Berkeley, az NYU, a King's College, a UCL, valamint a...
(Forrás: Szeretlek Magyarország)
--
2018.04.21.
Zsidó iskola a Budai-hegyekben: itt nem tudod megvásárolni a helyedet (Interjú a Lauder Javne igazgatójával)
Ahogy pedig a diákok egyre közelebb kerülnek a pályaválasztáshoz, el kell érni, hogy valóban arra koncentrálhassanak. Azzal segítünk, ha egy ponton túl a továbbtanulást támogatjuk, a tö...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2018.04.21.
Új irány jön a gazdaságban Az átfogó javaslatcsomag már májusban napirendre kerülhet
Részletes, új és átfogó gazdaságstratégiai javaslatok kerülhetnek már májusi megalakulását követően az új kormány asztalára. A javaslatok kidolgozásában a Magyar Nemzeti Bank, valamint...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.04.21.
Megvannak a kompetenciamérés friss eredményei: nagy baj van a szakközépiskolákban
Hiába szabta át a kormány a tanterveket, változtatott az óraszámokon és alakította át a szakképzést, nem javult a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési...
(Forrás: Eduline)
--
2018.04.18.
Kötélmászás: mi a fenének erőltetik évtizedek óta?
Az történt, hogy mikor a Facebookon nyilvánosan felsóhajtottam – mit felsóhajtottam, dühöngtem egy sort a még mindig kötelező kötélmászás miatt –, az ismerőseim kommentözönben tudatt...
(Forrás: wmn.hu)
--
2018.04.18.
Felejtsük már el a stigmákat! – Nem igaz, hogy az Y generáció lusta és önimádó
És a lustaság meg az önimádat csak a jéghegy csúcsa. A digitális bennszülöttek első hullámát, az Y generációt övező előítéletek már vagy egy évtizedesek. Tíz év alatt azért elé...
(Forrás: wmn.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Nikoletta! Elnézést kérünk a késedelmes válaszért. Pedagógiai végzettséggel gyakornoki státuszban is el lehet látni osztályfőnöki megbízatást. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
  Havasi Gabriella

Tisztelt OFOE!

Általános iskolában tanítok, mint tanító, osztályfőnök. A 20117/18. tanévben úgy alakult , hogy az osztályomból szeptember 2. felétől elment a napközis kollégám, és azóta sem sikerült betölteni az állását. Így 3-2 arányban egy kolléganőmmel végezzük el ezt a betöltetlen állást. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogy , miként kell elszámolni a "helyettesítést"?
Mindketten letanítjuk a délelőtti óráinkat, minden osztályfőnöki munkát elvégzünk, és rögtön, szünet nélkül folytatjuk egy üres állást betöltve. szerintem ez egy másik munkakör betöltése, és ketten még a kezdő pedagógus bérét sem kapjuk meg. Az óradíjunk a legalapabb fizetésnek a heti 32 ed része.
Utólag kezdhetek-e ezzel a problémával valamit, vagy 35. év után kb 1000 ft az óradíjam?
Végül is két kérdés fogalmazódott meg. 1. az "üresállás" betöltése + munka mellett hogy számolandó el? "2. Hogy számolják az órabéremet?

Előre is köszönöm, és kíváncsian várom válaszukat.
Üdvözlettel Havasi Gabriella

--
  OFOE

Kedves Magdolna! Kérdésére részletes választ küldtünk az itt megadott freemailes címre. Ha esetleg nem kapja meg, kérjük, küldjön egy másik elérhetőséget erre a címre: osztalyfonokok@gmail.com
Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Magdolna, ez kemény munkajogi kérdés, és utána kell kérdeznünk. Egy kis türelmet kérünk, fogunk majd válaszolni. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc!
Azt javaslom, hogy forduljon az iskolavezetéshez, és ők vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel. Valóban lépni kell, komolyan venni ezeket a jelzéseket. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége nevében Szekszárdi Júlia

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[H.M.:] Kedves Jázmin! Nagy örömmel és egy picit torokszorító érzéssel olvastam a sorait (az írás közkinccsé válása, és az egyik gondolat okozta az ambivalens érzést). Amit Ön leírt, azt nagy nemzetközi és hazai kutatások is alátámasztják: azok a hallgatók a legsikeresebbek, a […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[Anna:] Bár olyan eccerű lenne, hogy vasszigor, oszt' kész... Az egyén vagy csoport, amely a problémákat nem hajlandó tudomásul venni, hanem saját tudattalanjába száműzi, vagy a fegyelem válaszát adja rá, azaz elfojtja, s ez lényegileg ugyanaz, a robbanás felé halad. Lehet […]
Szegregáció »

--

[Szekszárdi Júlia:] Kedves KGY! Nem kétséges, hogy a szülők felelőssége óriási, de az Ön által ajánlott „vasszigorral” itt semmire sem mennénk. A szegregáció következményeiről lehet olvasni a bejegyzésben, és ugyanerről van szó a Gettórenoválás és iskolai szegregáció egyházi […]
Szegregáció »

--

[KGY:] Kedves Nóra! Ön hatalmasat téved a felelősség magállapításában! A gyermekért elsősorban 95% a szülők a felelősek a társadalmi felelősség csak a maradék 5%-ban kérhető számon, miután a szülő teljesítette a tőle elvárható részt. Nevelni a családban lehet a többi gyenge […]
Szegregáció »

--

[Varga Zsolt:] Az állam társadalmi igényt elégít ki, lásd: https://www.es.hu/cikk/2018-03-09/rado-peter/2018-az-oktataspolitikai-remenytelenseg-eve.html
Szegregáció »

--

[Gyulai Sándor:] Gratulálok, Ibolya! Örömmel tölt el, hogy iskolánkban ilyen innovációk valósulhatnak meg. További sikereket kívánok: Gyulai Sándor, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium intézményvezetője
Digitális történetmesélés az oktatási nevelési folyamatban 3. - DST a történelem és társadalomismeret tanításában »

--

[Leiner Károly:] Kedves Zoltán, nekem szerencsém van, mert gyógypedagógusként több tantárgyat is taníthatok, így magammal kell "egyezkednem". De: voltam tanító bácsi is - ott is könnyedén megoldható a feladat. Ahol nem, ott a kollégákkal kell összedolgozni. Nézzünk egy példát: […]
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Zoltán:] Gratulálok! Fogyatékosokkal ilyen teljesítményt elérni nem akármilyen pedagógiai munkáról árulkodik. De mindez hogyan fér bele a mai iskolába, a NAT-ba, a kerettantervekbe? Milyen órák keretében lehet ezeket a lépéseket, eszközöket alkalmazni?
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek