OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. április 10.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

A Z-generáció igényeire szabott segítség a matek érettségi előtt

Sokan még most is – tévesen – azt gondolják, hogy az e-learning a tanárt kívánja helyettesíteni, és majd eljön az idő, amikor nem is lesznek tanárok, hanem gépek fogják a diákokat oktatni. Nos, ez az idő sohasem fog eljönni, az e-learning ugyanis teljesen mást jelent. Nem a tanárokat fogja kiváltani, hanem a tankönyveket. Sőt bizonyos fejlesztések kapcsán azt látjuk, hogy már ki is váltotta.

A www.mateking.hu egy tabletre és okostelefonra optimalizált, kimondottan a Z generáció számára kifejlesztett eszköz, ami nem az órai, tanár által irányított munkát, hanem az otthoni tanulást hivatott segíteni.

A speciális technológiának köszönhetően mindenki a saját tempójában tud haladni a tananyagban, így, ha valaki egy anyagrészt már ért, akkor gyorsan átléptetheti anélkül, hogy felesleges magyarázatokkal vesztegetné az idejét. Ha viszont az adott téma gondot okoz számára, akkor olyan aprólékos magyarázatot kap, amely alapján biztosan megérti, hiszen a mateking.hu úgy magyarázza el a tananyagot, mintha korábban nem is tanult volna szinte semmit az összeadáson és a szorzáson kívül. Hasznos társa ez annak a tanárnak, aki éppen arra próbálja rávenni diákjait, hogy kezdjenek végre hozzá a gimnáziumi tananyag átismétléséhez. Itt ugyanis minden egy helyen, áttekinthetően és kényelmesen megtalálható.

A rövid, maximum 5-10 percet igénybe vevő tananyagok látványos szemléltetésekkel, egyszerű és vicces magyarázatokkal, könnyen érthető egységekben magyarázzák el azt, amit az órán esetleg nem volt idő elmondani, vagy idő ugyan volt, de figyelem kevesebb. A cél, hogy egyszerűen, gyorsan és kényelmesen magyarázza el a diákoknak otthon azt a tananyagot, amiről az órán szó volt, és így segítsen a gyakorlásban, a házi feladatok elkészítésében, az ismétlésben.

„Mindig olyan példákat használunk, amelyek egyértelműen világítanak rá az adott témára és lehetséges buktatóira. Gyakorlatias, kézzelfogható, életszerű feladatokon át, megfelelő ütemben halad előre a tananyag. Tréfás magyarázataival pedig kizökkent a száraz tanulnivalóból.”

A mateking.hu weboldalt számos tanár kolléga is ajánlja, Bőjte Mária matematika- és fizikatanár például így vélekedik az oldalról: „A matematika sokak számára jelent reménytelen kihívást, az összefüggések ismeretének vagy megértésének hiánya pedig igen hamar elvezet az »én ezt képtelen vagyok megtanulni« és »az egésznek nincs semmi értelme« állapothoz. Nekik nyújt hathatós segítséget a weboldal. Már indulásnál olyan helyszínre viszi a tanulni vágyót, ahol egy-két gyakorlat után nemcsak az önbizalma nő meg, hanem jobb kedvre is derül, és megfogalmazódik benne, hogy ez nem is olyan nehéz, mint amilyennek első látásra tűnt. A matematikai fogalmak és összefüggések megszemélyesítve kerülnek elő, viccesek, rugalmasak. A magyarázatok lépésről lépésre vezetik a tanulót, többnyire rövidek, frappánsak, humorosak. Valami különös finomsággal éreznek rá a szerkesztők arra, hogy melyik a legvilágosabb út, mi az, ami a megértés szempontjából leginkább lényeges, a közbeszúrt magyarázatok és rövid állítások pedig meggyőzik a felhasználót arról, hogy minden rendben és jó úton halad.”

Votisky Zsuzsa, a Typotex Kiadó egykori vezetője is szereti a matekinget: „Annak idején csak saját jegyzetből, közösen tanultunk, egymásnak magyarázva a tételeket. Most felteszem, inkább mindenki maga tanul, vagyis tanulna, és ebben a mateking.hu jól segít, pontosan olyan, mint egy személyes korrepetitor. Pontosan az a tempó, az a nyelvhasználat, amire szükség van, és az a technológia, ami most elvárt. Ilyet csinálnék, ha nem könyvkiadó volnék.”

Vancsó Ödön, az ELTE Matematikatanítási és Módszertani Központ vezetője szerint a matematika tanulása sokaknak okoz komoly gondot. „Ennek nagyon sok oka lehet, egyike a matematika idegensége és távolsága a tanulóktól. Ebben is áttörést mutat a mateking.hu, amely közelebb hozza és érthetőbbé teszi a matematikát a tanulók számára.”

Hogyan tud segíteni a mateking.hu a közelgő matek érettségi előtt?

A tananyag két nagy egységből áll. Az egyik része a középiskolai tananyagot foglalja össze, jól átláthatóan rendszerezve a témaköröket. Minden témakört azzal kezd, hogy gyakorlati példákon és bevezető feladatokon keresztül mutatja be az adott témakörhöz szükséges elméletet, de. Ez itt található.

Az első két lecke konkrét feladatok részletes megoldásán keresztül mutatja be a témát, ezután pedig sok-sok feladat jön részletes megoldásokkal. A témák első két leckéje teljesen ingyenesen elérhető bárki számára. A további tartalmak előfizetéssel érhetők el, a teljes középiskolai tananyagra előfizetve. A teljes tananyag egy teljes félévre mindössze 1950 forint, a weboldal készítői ugyanis fontos célnak tartották, hogy a teljes tartalom elérése se okozzon jelentős kiadást a diákoknak vagy szüleiknek.

A tananyag másik részében az elmúlt 5 év összes középszintű matek erettsegijének részletes lépésről lépésre történő megoldása található tippekkel, kiegészítő magyarázatokkal. Ez a tananyag teljesen ingyenesen elérhető.

Közel 80 ezer felhasználó tanul már a mateking.hu oldalon, ami nem csak az érettségire készít fel. Eredetileg ugyanis egyetemi e-learning oldalnak indult, és ma is ez a fő profilja. Az érettségi felkészítő mellett főleg a gazdasági, természettudományi és műszaki hallgatóknak segít az analízis, valószínűségszámítás, statisztika és egyéb tárgyak sikeres teljesítésében.

Jelenleg Magyarország leglátogatottabb és legnépszerűbb egyetemi e-learning oldala, és immár három egymást követő évben nyerte el ezzel az Év Honlapja díjat.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.07.20.
Kínai iskolákban is használni fogják Polgár Judit módszerét
A Sakkpalotában résztvevő magyar gyerekek 40 százalékkal jobb eredményt értek el a tantárgyi kompetencia teszteken, s a jövőben az ázsiai országban az óvodás és iskoláskorú gyermekek...
(Forrás: Eduline)
--
2018.07.20.
A Miniszterelnökséghez kerül a közszolgálati egyetem irányítása
A hatályos szabályozás szerint az intézmény fenntartója a közigazgatás-fejlesztésért felelős miniszter, az igazságügyért felelős miniszter, a honvédelemért felelős miniszter, valamint...
(Forrás: Eduline)
--
2018.07.20.
A kormány folytatja az oktatási reformokat. Interjú Bódis József oktatási államtitkárral
A túlterheltséget valóban gyakran hangoztatják, de ez meglehetősen szubjektív, és a valós adatokkal nehezen vagy egyáltalán nem alátámasztható sztereotípia. Csak egy példa: Magyarorszá...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.07.20.
Repülőjegyre gyűjt a Fazekas RoboTeam
Pontosan egy évvel ezelőtt nyerte meg a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium csapata a FIRST Global Challenge nevű nemzetközi robotépítő verseny fődíját Washingtonban...
(Forrás: index)
--
2018.07.19.
Csapnivaló a rendszer… na és?!
A rendszert tehát bőven van miért kárhoztatnunk, hiszen ha az alapját képező váz jól kitalált, és a szakemberek bevonásával jött létre, akkor azt sokkal könnyebb élettel feltölteni,...
(Forrás: Hollin&Nuc)
--
2018.07.19.
Pogány elképzelés áll az alaptörvény módosítása mögött
Keresztény vezető szakirányú továbbképzés indul a Kaposvári Egyetemen, a képzés irányítója szerint egyre több vállalkozás alkalmazza működése során a Biblia tanait. A keresztény k...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.07.19.
Évekig cikizték a tanárai, mégis lediplomázott a diszlexiás fiú
Danit másodikos korában diagnosztizálták diszlexiával és diszgráfiával. Általános iskolában még sokat segítettek neki, a gimnáziumban viszont úgy érezte, sok tanár inkább csak megnehez...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.07.19.
Zenével és kilométerekkel a beteg gyerekekért
Gyerekkora óta magától értetődő volt, hogy az ember igyekszik segíteni másokon. „Ezt az erkölcsi meggyőződést kaptam útravalóul a tarisznyámba a szüleimtől, a szociális munkás édesap...
(Forrás: index)
--
2018.07.18.
Fürdővízzel a gyereket… Akadémiai alapkutatás, társadalmi haszon, politikai elhajlás és kormányzati kontroll
Láthattuk továbbá, hogy sem a teljesítményhiány, sem az alapkutatások haszontalansága, sem pedig az MTA kutatóinak „politikai-ideoló­giai” elhajlásának érvei nem valósak, illetve nem...
(Forrás: Magyar Idők)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Beck Tamás! A munkaviszony első három hónapját kivéve a munkavállaló jogosult arra, hogy hét munkanap szabadságot – év közben kezdődő munkaviszony esetén ennek arányos részét – legfeljebb két részletben a kérésének megfelelő időpontban adjon ki a munkáltató. A szabadság kiadásának időpontját legalább tizenöt nappal a szabadság kezdete előtt kell közölni a munkavállalóval, és a munkavállalónak is ezt a határidőt kell megtartania a rendelkezési körébe tartozó hét munkanap szabadságot érintően. Részletesebb tájékoztatást itt talál.

--
  OFOE

Kedves Viktória! A mi tudomásunk szerint tanítói diplomával csak 6. osztályig bezárólag taníthatná azt a műveltségterületet, amiből diplomát szerzett, addig nyilván osztályfőnök is lehet. Az osztályfőnöki megbízatás csupán pedagógiai végzettséget ír elő. Ha személyi feltételek híján a tanító tovább tanítja a tanulócsoportot, akkor feltételezhetően osztályfőnök is lehet. De ezt nyilván a helyi vezető, illetve fenntartó dönti el.

--
  Viktória

Tisztelt Szerkesztőség!
Érdeklődni szeretnék, hogy tanítói végzettséggel van-e mód arra, hogy valaki felső tagozatban osztályfőnök legyen? Szakos híján valószínűleg tanítom őket 8.-ig. Nem találom az ide vonatkozó előírásokat. Szívesen vinném őket, de nem tudom, meg lehet-e valahogy oldani.
Köszönöm válaszukat!
Üdvözlettel: Viktória

--
  Beck Tamás

Kedves OFEOE Szerkesztőség!
5 gyermekem van. A gyermekek után járó 7 nap pótszabadságot csak 15 nappal előre bejelentve 2 részletben vehetem ki?
Köszönettel: Beck Tamás

--
  OFOE

Kedves Nikoletta! Elnézést kérünk a késedelmes válaszért. Pedagógiai végzettséggel gyakornoki státuszban is el lehet látni osztályfőnöki megbízatást. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek