OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. április 5.
» Hozzászólások (0)

Digitális történetmesélés az oktatási – nevelési folyamatban

7. A DST integrálása az angol mint első idegen nyelv oktatásának módszertanába

Diákjaim a 21. század gyermekei, egész más a gondolkodásmódjuk, mint azoké volt, akikkel pályám elején találkoztam. Mást tartanak érdekesnek, mást tartanak fontosnak, egészen másképp viszonyulnak a médiához: más tartalmakat „fogyasztanak”, másképp is kezelik ezeket. Egy jó pedagógusnak ehhez alkalmazkodnia kell. Ars poetikám az, hogy ha már a kötelező tananyagot meg kell tanulniuk és ilyen sok időt kell az iskolában és iskolán kívül is tanulással tölteniük, miért ne tehetnék ezt örömmel. Több éve próbálkozom különböző eszközökkel és módszerekkel. Ezeket kipróbálás után vagy megtartom, vagy elvetem.

Az általam bemutatott projekt egy példa arra, hogyan lehet egy témát különböző módszerekkel körüljárni és feldolgozni. A módszerek szabadon változtathatók és szinte minden témakörben hasznosíthatók. A témakörök megtanulása mellett fejleszti a személyiséget, szociális érzékenységet, felelősségérzetet és nem utolsó sorban a többi tantárgy ismereteit is ki lehet egészíteni, vagy fordítva: a többi tantárgy előzetes ismereteit lehet beépíteni az adott projektbe. A tanulók a munka során tanulási stratégiákat sajátítanak el, úgynevezett eszköztudáshoz jutnak. Ezt a fajta ismeretet is fel tudják használni iskolai munkájuk során, vagy a későbbiekben, amikor dolgozni kezdenek. Ez a fajta együttműködés főként olyan nyelvi csoportoknál ajánlott, ahol a heti óraszám viszonylag magas.

A projekt egy 11. évfolyamos nyelvi tagozatos osztályban valósult meg. A csoport nyelvtudása B1+-B2 szinten van. A tanulók a témakör feldolgozása során különböző munkaszervezési formákban dolgoznak. A tanulási folyamatban a tanárnak elsősorban facilitátor szerepe van: irányítja a munkát, visszajelzéseket ad, az esetleges hibákra felhívja a figyelmet és kiveszi a részét az értékelésből is. De hagyja a tanulói kreativitást is érvényesülni. A projektből a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés témakörét emeltem ki.

Az egyes lépések során igyekszem a módszereket úgy megválogatni, hogy lehetőség szerint minden nyelvi készség fejlesztésre kerüljön. A projekt a digitális történetmesélés módszerére épül, de lényege az, hogy a DST-t nem önmagában, hanem más módszerekkel együtt alkalmazzuk.

A projekt egésze egy hét alatt valósult meg. A mi esetünkben a konkrét munkát megelőzte egy ún. bemeneti mérés, melynek célja a tanulók szókincsének, szövegértésének felmérése a téma feldolgozása előtt.

A projekt több pályázaton is eredményesen szerepelt. A NYESZE Mattheidesz Mária nevével fémjelzett pályázaton oklevelet, a Tempus Közalapítvány által kiírt Digitális Pedagógus Díjért kiírt pályázaton szintén oklevelet nyert és felkerült a Tempus Digitális Módszertár módszertani ötletgyűjteményébe.)

A témakör feldolgozásának menete

A digitális történeteket a diákok nagyrészt a tanítás után, otthon készítik, a projekt megvalósítása alatt egyetlen órát kapnak a „storyboard” összeállítására. A projekt utolsó három órája a történetek megtekintése, feldolgozása, értékelése és a témakört lezáró ún. „kimeneti mérés”, értékelés, visszacsatolás.

A digitális történetmesélés videójának elkészítése a következő szakaszokból áll:

  1. jogtiszta képek gyűjtése,
  2. szöveg és zene (esetleg egyéb hanghatások) összeállítása,
  3. storyboard, azaz a képek és a hangok összeillesztése,
  4. a videó megszerkesztése,
  5. a videó bemutatása.

A videók témakörei (Az egyes témakörökön két-két páros dolgozik):

  1. legsúlyosabb természeti problémáink;
  2. alternatív energia;
  3. újrahasznosítás;
  4. mit tehetünk hétköznapi emberként környezetünk védelmében?

Ütemterv

1. A tanulók előzetes ismereteinek felmérése (szókincs, a témával kapcsolatos általános ismeretek), a digitális történetmesélés során feldolgozandó témák kiosztása. A történeteken párok dolgoznak, a munka felosztásában ketten állapodnak meg. A történetek értékelési szempontjait előzetesen megkapják, a részfeladatok elkészítésének valamennyi határidejében megállapodunk.

2. New English File Upper-Intermediate1 – File 3b – „Storm clouds on the horizon” – bevezetés. Pármunka: szókincs, jövő idő, probléma felvetése. Csoportmunka: Hogy képzelitek el a világot 20 év múlva? Offline vita: mit tartotok elképzelhetőnek a felsoroltak közül? Mivel értetek egyet a megoldási javaslatok közül? Online vita tricider2 alkalmazásával, mobiltelefonok segítségével. Hallott szöveg értése: Barbara dilemmája.

3. Gondolattérkép készítése: problémák és megoldási lehetőségek. Offline csoportmunka. (Megfelelő technikai háttér esetén lehetőség van online gondolattérkép készítésére is – a következő programok felhasználásával: https://bubbl.us/, http://www.wisemapping.com/, és még sok más alkalmazás segítségével.)

4. Az eddig tanultak rendszerezése minden nyelvi készség bevonásával: önálló témakifejtés képek alapján: olvasott szöveg értése, szituációs gyakorlat párokban és négyfős csoportokban, fogalmazás írása.

5. A projekt legfontosabb része: az elkészült történetek megtekintése. A két tanítási órán nyolc videót tekintünk meg, mind a négy témakört érintve. Az órákon a diákok a következő feladatokat oldják meg:

  • A témával kapcsolatos asszociációk rövid videó segítségével – frontális munka, asszociációs feladat 3 fős csoportokban: írjátok le az első 5 szót/kifejezést, ami a megtekintett videó kapcsán eszetekbe jut!
  • A szókincs ellenőrzése párban – a feladat megoldása során legjobb eredményt elért páros jutalmat kap.
  • Első videó megtekintése: a videót készítő páros összefoglalja a munkafolyamatot, beszél élményeiről és nehézségeiről, a videót szövegértést ellenőrző kérdések követik – frontális munka.
  • A 2. videó megtekintése. Az első két videó a problémákról szól.
  • Online vita – tricider- pármunkában számítógépeknél. További történetek megtekintése az elsőkhöz hasonló módon.
  • Újabb gondolattérkép készítése – táblánál. A feladat a megtekintett videókból szerzett ismeretanyagra épül. Problémák, megoldási lehetőségek, alternatívák.
  • Csoportmunka: problémamegoldó feladat. A csoportok 4-4 főből állnak. Minden témakör képviselteti magát: problémák, alternatív energia, újrahasznosítás, hétköznapi emberek lehetőségei. A tervek elkészítésére 10 perc áll rendelkezésre. Az elkészült terveket a csoport többi tagjának szóban be kell mutatni, és választásaikat indokolni. A terveket a táblára felragasztjuk és mindenki értékel: az általa legjobbnak tartott tervezetet megjelöli. A győztes jutalmat kap.
  • Lezárás: az elkészült videók anyagából összeállított kvíz megoldása párokban számítógépeknél, quizziz3 alkalmazásával. A párok véletlenszerűen jönnek létre, kártyákat húznak és meg kell találniuk azt a személyt, aki ugyanolyan kártyával rendelkezik. A kvíz megoldására kötött idő áll rendelkezésre; az igaz/hamis állítások eldöntésére 20, a feleletválasztós kérdésekre 30 másodperc, de a rendszer a gyorsabb válaszokat extra pontokkal jutalmazza.

6. Összegzés, kimeneti mérés.

2., Az együttműködés formái

A) online együttműködés:

  • Tanári-tanulói együttműködés: Scoology4 keretrendszer – előnye: tananyagot, információt tudok feltölteni, a tanulók megtanulják, hogy a feltöltendő feladatokat határidőre el kell készíteni, elért eredményeikről folyamatos visszajelzést kapnak. Nagyon egyszerűen kezelhető, ingyenes, alkalmazása egyszerű, semmiféle különleges kompetenciát nem igényel.
  • Google dokumentum – akár iskolában, akár otthon lehetővé teszi egy-egy közösen elkészítendő dokumentum megszerkesztését. A projekt során az éppen aktuálisan elkészítendő feladathoz én hoztam létre a dokumentumokat és osztottam meg azokkal, akik az aktuális feladaton együtt dolgoztak. Előnye: a munkafolyamatot végig tudom kísérni, a csoportos munka értékelésénél figyelembe tudom venni, ki mennyit dolgozott.
  • Gmail-levelezés, drive – alkalmas a folyamatos kapcsolattartásra, támogatásra. Az elkészült munkák a Scoology felületén kívül a drive segítségével is megoszthatók.
  • Facebook – folyamatos kapcsolattartás a csoporttal. Ha a leveleiket nem is, de a Facebook üzeneteiket folyamatosan szemmel tartják.
  • Tricider – bármilyen munkaszervezési formában alkalmazható – egyénileg, párban, nagyobb csoportokban. Azonnali visszajelzést ad, további viták kezdeményezhetők. Használható telefonokon, tableteken és asztali gépeken is.
  • Quizziz – elsősorban egyéni és páros vagy kiscsoportos formákban használható ráhangoló, motiváló, rendszerező, számonkérő feladatok megoldásához. Szintén mindenki számára látható azonnali visszajelzést ad.

B., Offline együttműködés:

  • frontális munka, plénum (folyamatos párbeszéd tanár és tanulók között),
  • pármunka – pl. szókincs ismétlésére megoldott feladat, kvíz-kérdések,
  • csoportmunka – pl. asszociációs feladat videó alapján, problémamegoldás,
  • együttműködés párok, illetve csoportok között – pl. rendszerező mindmap készítése a táblánál
  • A megfelelő munkaszervezési mód kiválasztása a tanár felelőssége. Saját munkám során igyekszem úgy szervezni a munkát, hogy mindenkinek módja legyen mindenkivel együttműködni. Ez a törekvés ebben a projektben ez maximálisan megvalósult.

3. Összegzés, értékelés

A bemutatott projekt előnyei a következők:

  • a módszer különböző elemei szabadon variálhatók, az adott témához/feladathoz adaptálhatók;
  • a módszereket szinte minden tantárgy esetében, idegen nyelvnél majdnem minden nyelvi szinten alkalmazni lehet, megfelelő módon beépíthetők a tanulási/tanítási folyamatba;
  • a tanulók számára a tananyag sokkal vonzóbb, mivel maguk is részesei a feldolgozásnak;
  • a hagyományos módszerekhez képest sokkal jobban elmélyülnek a feladatokban, ezzel az ismereteik is szélesebb körűvé válnak;
  • az adott tárgyból gyengébb tanulók is nagyon szép eredményeket érnek el ezekben a feladatokban, alkalmat kapnak kreativitásuk kibontakoztatására, sikerélményhez jutnak.

A bemutatott projekt során az alábbi tantárgyak ismereteit alkalmaztuk: angol nyelv, informatika, biológia, földrajz, társadalomismeret, osztályfőnöki, rajz- és műalkotások elemzése, vizuális kultúra.

Az órák során fejlesztésre került kulcskompetenciák: hatékony és önálló tanulás, anyanyelvi kommunikáció, idegen nyelvi kommunikáció, természettudományos kompetencia, digitális kompetencia, szociális és állampolgári kompetencia, kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia, esztétikai-művészeti tudatosság és kifejező képesség.

Fontosnak tartom a tanulók bevonását az értékelési folyamatba. A projekt folyamán két esetben kaptak erre lehetőséget: a videókat (az értékelő lapokat ld. a 10. számú mellékletben) és a csoportmunka tervezetét értékelték.

Egy-egy projekt esetén az együttműködés kiterjeszthető egy osztályon belül különböző tantárgyakra, különböző tanítási órákon, egy-egy évfolyamra, vagy adott témában iskolák közötti együttműködés is lehetséges.

Az ötletek, feldolgozásra alkalmas témák és lehetőségek tára végtelen.

Csak bele kell kezdeni a megvalósításba!

Kasné Havas Erika

Az ELTE BTK orosz-történelem, majd angol nyelvtanári szakán végeztem. A budapesti Corvin Mátyás Gimnáziumban tanítok angol nyelvet és történelmet, ezen kívül TELC vizsgáztatóként dolgozom.

2016 óta innovativ mesterpedagógus vagyok. Mesterprogramom fő célkitűzései az IKT eszközök használatának elterjesztése, azok egyéb tanítási módszerekkel való integrálása, a tanulói motiváció növelése, az idegen nyelv osztálytermen kívüli használatának ösztönzése.

Aki alaposabban akar tájékozódnia a témával, illetve a metodikával kapcsolatban, olvassa el Kasné Havas Erika esettanulmányát. Környezetvédelem, környezettudatosság az angol nyelvórán (B2) - A digitális történetmesélés mint a tanulói online-offline együttműködés jó módszere. In: Lanszki Anita (szerk.): Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban. Líceum Kiadó. Eger.

1Clive Oxenden-Christina Latham-Koenig: New English File Upper-Intermediate Student’s Book – Oxford University Press, 2012. pp.42-43.

2www.tricider.com

3https://quizizz.com/

4https://app.schoology.com/home

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.04.21.
Viselkedjen már normálisan az a fogyatékos gyerek!
Hiába van papírjuk a tanulási nehézséggel küzdő vagy éppen fogyatékkal élő gyerekeknek, sokszor csak a tanár jó indulatán múlik, hogy tényleg ad-e könnyítést a dolgozatnál vagy felel...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.04.21.
Buk(tat)ás
Azt mondják, a magyar iskolarendszer leggyengébben teljesítő területe a nyelvoktatás. Az egész EU-ban nálunk beszélnek a legkevesebben idegen nyelvet – miközben az iskolában az előző rendszerben...
(Forrás: Népszava)
--
2018.04.21.
A kisdiák rendelte meg az iskolai menüt
A Békéscsabai Gyermekélelmezési Intézmény kezdeményezése alapján a megyeszékhely általános iskoláinak tanulói javaslatot tehetnek kedvenc ételükre. Ezeket azután beépítik az adott havi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.04.21.
A legnagyobb amerikai egyetemeket is legyőzték az ELTE hallgatói Washingtonban
A budapesti egyetemisták a döntőben több mint 120 csapatot utasítottak maguk mögé, köztük olyan egyetemek válogatottjait, mint a Yale, a Berkeley, az NYU, a King's College, a UCL, valamint a...
(Forrás: Szeretlek Magyarország)
--
2018.04.21.
Zsidó iskola a Budai-hegyekben: itt nem tudod megvásárolni a helyedet (Interjú a Lauder Javne igazgatójával)
Ahogy pedig a diákok egyre közelebb kerülnek a pályaválasztáshoz, el kell érni, hogy valóban arra koncentrálhassanak. Azzal segítünk, ha egy ponton túl a továbbtanulást támogatjuk, a tö...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2018.04.21.
Új irány jön a gazdaságban Az átfogó javaslatcsomag már májusban napirendre kerülhet
Részletes, új és átfogó gazdaságstratégiai javaslatok kerülhetnek már májusi megalakulását követően az új kormány asztalára. A javaslatok kidolgozásában a Magyar Nemzeti Bank, valamint...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.04.21.
Megvannak a kompetenciamérés friss eredményei: nagy baj van a szakközépiskolákban
Hiába szabta át a kormány a tanterveket, változtatott az óraszámokon és alakította át a szakképzést, nem javult a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési...
(Forrás: Eduline)
--
2018.04.18.
Kötélmászás: mi a fenének erőltetik évtizedek óta?
Az történt, hogy mikor a Facebookon nyilvánosan felsóhajtottam – mit felsóhajtottam, dühöngtem egy sort a még mindig kötelező kötélmászás miatt –, az ismerőseim kommentözönben tudatt...
(Forrás: wmn.hu)
--
2018.04.18.
Felejtsük már el a stigmákat! – Nem igaz, hogy az Y generáció lusta és önimádó
És a lustaság meg az önimádat csak a jéghegy csúcsa. A digitális bennszülöttek első hullámát, az Y generációt övező előítéletek már vagy egy évtizedesek. Tíz év alatt azért elé...
(Forrás: wmn.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Nikoletta! Elnézést kérünk a késedelmes válaszért. Pedagógiai végzettséggel gyakornoki státuszban is el lehet látni osztályfőnöki megbízatást. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
  Havasi Gabriella

Tisztelt OFOE!

Általános iskolában tanítok, mint tanító, osztályfőnök. A 20117/18. tanévben úgy alakult , hogy az osztályomból szeptember 2. felétől elment a napközis kollégám, és azóta sem sikerült betölteni az állását. Így 3-2 arányban egy kolléganőmmel végezzük el ezt a betöltetlen állást. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogy , miként kell elszámolni a "helyettesítést"?
Mindketten letanítjuk a délelőtti óráinkat, minden osztályfőnöki munkát elvégzünk, és rögtön, szünet nélkül folytatjuk egy üres állást betöltve. szerintem ez egy másik munkakör betöltése, és ketten még a kezdő pedagógus bérét sem kapjuk meg. Az óradíjunk a legalapabb fizetésnek a heti 32 ed része.
Utólag kezdhetek-e ezzel a problémával valamit, vagy 35. év után kb 1000 ft az óradíjam?
Végül is két kérdés fogalmazódott meg. 1. az "üresállás" betöltése + munka mellett hogy számolandó el? "2. Hogy számolják az órabéremet?

Előre is köszönöm, és kíváncsian várom válaszukat.
Üdvözlettel Havasi Gabriella

--
  OFOE

Kedves Magdolna! Kérdésére részletes választ küldtünk az itt megadott freemailes címre. Ha esetleg nem kapja meg, kérjük, küldjön egy másik elérhetőséget erre a címre: osztalyfonokok@gmail.com
Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Magdolna, ez kemény munkajogi kérdés, és utána kell kérdeznünk. Egy kis türelmet kérünk, fogunk majd válaszolni. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc!
Azt javaslom, hogy forduljon az iskolavezetéshez, és ők vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel. Valóban lépni kell, komolyan venni ezeket a jelzéseket. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége nevében Szekszárdi Júlia

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[H.M.:] Kedves Jázmin! Nagy örömmel és egy picit torokszorító érzéssel olvastam a sorait (az írás közkinccsé válása, és az egyik gondolat okozta az ambivalens érzést). Amit Ön leírt, azt nagy nemzetközi és hazai kutatások is alátámasztják: azok a hallgatók a legsikeresebbek, a […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[Anna:] Bár olyan eccerű lenne, hogy vasszigor, oszt' kész... Az egyén vagy csoport, amely a problémákat nem hajlandó tudomásul venni, hanem saját tudattalanjába száműzi, vagy a fegyelem válaszát adja rá, azaz elfojtja, s ez lényegileg ugyanaz, a robbanás felé halad. Lehet […]
Szegregáció »

--

[Szekszárdi Júlia:] Kedves KGY! Nem kétséges, hogy a szülők felelőssége óriási, de az Ön által ajánlott „vasszigorral” itt semmire sem mennénk. A szegregáció következményeiről lehet olvasni a bejegyzésben, és ugyanerről van szó a Gettórenoválás és iskolai szegregáció egyházi […]
Szegregáció »

--

[KGY:] Kedves Nóra! Ön hatalmasat téved a felelősség magállapításában! A gyermekért elsősorban 95% a szülők a felelősek a társadalmi felelősség csak a maradék 5%-ban kérhető számon, miután a szülő teljesítette a tőle elvárható részt. Nevelni a családban lehet a többi gyenge […]
Szegregáció »

--

[Varga Zsolt:] Az állam társadalmi igényt elégít ki, lásd: https://www.es.hu/cikk/2018-03-09/rado-peter/2018-az-oktataspolitikai-remenytelenseg-eve.html
Szegregáció »

--

[Gyulai Sándor:] Gratulálok, Ibolya! Örömmel tölt el, hogy iskolánkban ilyen innovációk valósulhatnak meg. További sikereket kívánok: Gyulai Sándor, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium intézményvezetője
Digitális történetmesélés az oktatási nevelési folyamatban 3. - DST a történelem és társadalomismeret tanításában »

--

[Leiner Károly:] Kedves Zoltán, nekem szerencsém van, mert gyógypedagógusként több tantárgyat is taníthatok, így magammal kell "egyezkednem". De: voltam tanító bácsi is - ott is könnyedén megoldható a feladat. Ahol nem, ott a kollégákkal kell összedolgozni. Nézzünk egy példát: […]
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Zoltán:] Gratulálok! Fogyatékosokkal ilyen teljesítményt elérni nem akármilyen pedagógiai munkáról árulkodik. De mindez hogyan fér bele a mai iskolába, a NAT-ba, a kerettantervekbe? Milyen órák keretében lehet ezeket a lépéseket, eszközöket alkalmazni?
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek