OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. április 5.
» Hozzászólások (0)

Digitális történetmesélés az oktatási – nevelési folyamatban

7. A DST integrálása az angol mint első idegen nyelv oktatásának módszertanába

Diákjaim a 21. század gyermekei, egész más a gondolkodásmódjuk, mint azoké volt, akikkel pályám elején találkoztam. Mást tartanak érdekesnek, mást tartanak fontosnak, egészen másképp viszonyulnak a médiához: más tartalmakat „fogyasztanak”, másképp is kezelik ezeket. Egy jó pedagógusnak ehhez alkalmazkodnia kell. Ars poetikám az, hogy ha már a kötelező tananyagot meg kell tanulniuk és ilyen sok időt kell az iskolában és iskolán kívül is tanulással tölteniük, miért ne tehetnék ezt örömmel. Több éve próbálkozom különböző eszközökkel és módszerekkel. Ezeket kipróbálás után vagy megtartom, vagy elvetem.

Az általam bemutatott projekt egy példa arra, hogyan lehet egy témát különböző módszerekkel körüljárni és feldolgozni. A módszerek szabadon változtathatók és szinte minden témakörben hasznosíthatók. A témakörök megtanulása mellett fejleszti a személyiséget, szociális érzékenységet, felelősségérzetet és nem utolsó sorban a többi tantárgy ismereteit is ki lehet egészíteni, vagy fordítva: a többi tantárgy előzetes ismereteit lehet beépíteni az adott projektbe. A tanulók a munka során tanulási stratégiákat sajátítanak el, úgynevezett eszköztudáshoz jutnak. Ezt a fajta ismeretet is fel tudják használni iskolai munkájuk során, vagy a későbbiekben, amikor dolgozni kezdenek. Ez a fajta együttműködés főként olyan nyelvi csoportoknál ajánlott, ahol a heti óraszám viszonylag magas.

A projekt egy 11. évfolyamos nyelvi tagozatos osztályban valósult meg. A csoport nyelvtudása B1+-B2 szinten van. A tanulók a témakör feldolgozása során különböző munkaszervezési formákban dolgoznak. A tanulási folyamatban a tanárnak elsősorban facilitátor szerepe van: irányítja a munkát, visszajelzéseket ad, az esetleges hibákra felhívja a figyelmet és kiveszi a részét az értékelésből is. De hagyja a tanulói kreativitást is érvényesülni. A projektből a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés témakörét emeltem ki.

Az egyes lépések során igyekszem a módszereket úgy megválogatni, hogy lehetőség szerint minden nyelvi készség fejlesztésre kerüljön. A projekt a digitális történetmesélés módszerére épül, de lényege az, hogy a DST-t nem önmagában, hanem más módszerekkel együtt alkalmazzuk.

A projekt egésze egy hét alatt valósult meg. A mi esetünkben a konkrét munkát megelőzte egy ún. bemeneti mérés, melynek célja a tanulók szókincsének, szövegértésének felmérése a téma feldolgozása előtt.

A projekt több pályázaton is eredményesen szerepelt. A NYESZE Mattheidesz Mária nevével fémjelzett pályázaton oklevelet, a Tempus Közalapítvány által kiírt Digitális Pedagógus Díjért kiírt pályázaton szintén oklevelet nyert és felkerült a Tempus Digitális Módszertár módszertani ötletgyűjteményébe.)

A témakör feldolgozásának menete

A digitális történeteket a diákok nagyrészt a tanítás után, otthon készítik, a projekt megvalósítása alatt egyetlen órát kapnak a „storyboard” összeállítására. A projekt utolsó három órája a történetek megtekintése, feldolgozása, értékelése és a témakört lezáró ún. „kimeneti mérés”, értékelés, visszacsatolás.

A digitális történetmesélés videójának elkészítése a következő szakaszokból áll:

  1. jogtiszta képek gyűjtése,
  2. szöveg és zene (esetleg egyéb hanghatások) összeállítása,
  3. storyboard, azaz a képek és a hangok összeillesztése,
  4. a videó megszerkesztése,
  5. a videó bemutatása.

A videók témakörei (Az egyes témakörökön két-két páros dolgozik):

  1. legsúlyosabb természeti problémáink;
  2. alternatív energia;
  3. újrahasznosítás;
  4. mit tehetünk hétköznapi emberként környezetünk védelmében?

Ütemterv

1. A tanulók előzetes ismereteinek felmérése (szókincs, a témával kapcsolatos általános ismeretek), a digitális történetmesélés során feldolgozandó témák kiosztása. A történeteken párok dolgoznak, a munka felosztásában ketten állapodnak meg. A történetek értékelési szempontjait előzetesen megkapják, a részfeladatok elkészítésének valamennyi határidejében megállapodunk.

2. New English File Upper-Intermediate1 – File 3b – „Storm clouds on the horizon” – bevezetés. Pármunka: szókincs, jövő idő, probléma felvetése. Csoportmunka: Hogy képzelitek el a világot 20 év múlva? Offline vita: mit tartotok elképzelhetőnek a felsoroltak közül? Mivel értetek egyet a megoldási javaslatok közül? Online vita tricider2 alkalmazásával, mobiltelefonok segítségével. Hallott szöveg értése: Barbara dilemmája.

3. Gondolattérkép készítése: problémák és megoldási lehetőségek. Offline csoportmunka. (Megfelelő technikai háttér esetén lehetőség van online gondolattérkép készítésére is – a következő programok felhasználásával: https://bubbl.us/, http://www.wisemapping.com/, és még sok más alkalmazás segítségével.)

4. Az eddig tanultak rendszerezése minden nyelvi készség bevonásával: önálló témakifejtés képek alapján: olvasott szöveg értése, szituációs gyakorlat párokban és négyfős csoportokban, fogalmazás írása.

5. A projekt legfontosabb része: az elkészült történetek megtekintése. A két tanítási órán nyolc videót tekintünk meg, mind a négy témakört érintve. Az órákon a diákok a következő feladatokat oldják meg:

  • A témával kapcsolatos asszociációk rövid videó segítségével – frontális munka, asszociációs feladat 3 fős csoportokban: írjátok le az első 5 szót/kifejezést, ami a megtekintett videó kapcsán eszetekbe jut!
  • A szókincs ellenőrzése párban – a feladat megoldása során legjobb eredményt elért páros jutalmat kap.
  • Első videó megtekintése: a videót készítő páros összefoglalja a munkafolyamatot, beszél élményeiről és nehézségeiről, a videót szövegértést ellenőrző kérdések követik – frontális munka.
  • A 2. videó megtekintése. Az első két videó a problémákról szól.
  • Online vita – tricider- pármunkában számítógépeknél. További történetek megtekintése az elsőkhöz hasonló módon.
  • Újabb gondolattérkép készítése – táblánál. A feladat a megtekintett videókból szerzett ismeretanyagra épül. Problémák, megoldási lehetőségek, alternatívák.
  • Csoportmunka: problémamegoldó feladat. A csoportok 4-4 főből állnak. Minden témakör képviselteti magát: problémák, alternatív energia, újrahasznosítás, hétköznapi emberek lehetőségei. A tervek elkészítésére 10 perc áll rendelkezésre. Az elkészült terveket a csoport többi tagjának szóban be kell mutatni, és választásaikat indokolni. A terveket a táblára felragasztjuk és mindenki értékel: az általa legjobbnak tartott tervezetet megjelöli. A győztes jutalmat kap.
  • Lezárás: az elkészült videók anyagából összeállított kvíz megoldása párokban számítógépeknél, quizziz3 alkalmazásával. A párok véletlenszerűen jönnek létre, kártyákat húznak és meg kell találniuk azt a személyt, aki ugyanolyan kártyával rendelkezik. A kvíz megoldására kötött idő áll rendelkezésre; az igaz/hamis állítások eldöntésére 20, a feleletválasztós kérdésekre 30 másodperc, de a rendszer a gyorsabb válaszokat extra pontokkal jutalmazza.

6. Összegzés, kimeneti mérés.

2., Az együttműködés formái

A) online együttműködés:

  • Tanári-tanulói együttműködés: Scoology4 keretrendszer – előnye: tananyagot, információt tudok feltölteni, a tanulók megtanulják, hogy a feltöltendő feladatokat határidőre el kell készíteni, elért eredményeikről folyamatos visszajelzést kapnak. Nagyon egyszerűen kezelhető, ingyenes, alkalmazása egyszerű, semmiféle különleges kompetenciát nem igényel.
  • Google dokumentum – akár iskolában, akár otthon lehetővé teszi egy-egy közösen elkészítendő dokumentum megszerkesztését. A projekt során az éppen aktuálisan elkészítendő feladathoz én hoztam létre a dokumentumokat és osztottam meg azokkal, akik az aktuális feladaton együtt dolgoztak. Előnye: a munkafolyamatot végig tudom kísérni, a csoportos munka értékelésénél figyelembe tudom venni, ki mennyit dolgozott.
  • Gmail-levelezés, drive – alkalmas a folyamatos kapcsolattartásra, támogatásra. Az elkészült munkák a Scoology felületén kívül a drive segítségével is megoszthatók.
  • Facebook – folyamatos kapcsolattartás a csoporttal. Ha a leveleiket nem is, de a Facebook üzeneteiket folyamatosan szemmel tartják.
  • Tricider – bármilyen munkaszervezési formában alkalmazható – egyénileg, párban, nagyobb csoportokban. Azonnali visszajelzést ad, további viták kezdeményezhetők. Használható telefonokon, tableteken és asztali gépeken is.
  • Quizziz – elsősorban egyéni és páros vagy kiscsoportos formákban használható ráhangoló, motiváló, rendszerező, számonkérő feladatok megoldásához. Szintén mindenki számára látható azonnali visszajelzést ad.

B., Offline együttműködés:

  • frontális munka, plénum (folyamatos párbeszéd tanár és tanulók között),
  • pármunka – pl. szókincs ismétlésére megoldott feladat, kvíz-kérdések,
  • csoportmunka – pl. asszociációs feladat videó alapján, problémamegoldás,
  • együttműködés párok, illetve csoportok között – pl. rendszerező mindmap készítése a táblánál
  • A megfelelő munkaszervezési mód kiválasztása a tanár felelőssége. Saját munkám során igyekszem úgy szervezni a munkát, hogy mindenkinek módja legyen mindenkivel együttműködni. Ez a törekvés ebben a projektben ez maximálisan megvalósult.

3. Összegzés, értékelés

A bemutatott projekt előnyei a következők:

  • a módszer különböző elemei szabadon variálhatók, az adott témához/feladathoz adaptálhatók;
  • a módszereket szinte minden tantárgy esetében, idegen nyelvnél majdnem minden nyelvi szinten alkalmazni lehet, megfelelő módon beépíthetők a tanulási/tanítási folyamatba;
  • a tanulók számára a tananyag sokkal vonzóbb, mivel maguk is részesei a feldolgozásnak;
  • a hagyományos módszerekhez képest sokkal jobban elmélyülnek a feladatokban, ezzel az ismereteik is szélesebb körűvé válnak;
  • az adott tárgyból gyengébb tanulók is nagyon szép eredményeket érnek el ezekben a feladatokban, alkalmat kapnak kreativitásuk kibontakoztatására, sikerélményhez jutnak.

A bemutatott projekt során az alábbi tantárgyak ismereteit alkalmaztuk: angol nyelv, informatika, biológia, földrajz, társadalomismeret, osztályfőnöki, rajz- és műalkotások elemzése, vizuális kultúra.

Az órák során fejlesztésre került kulcskompetenciák: hatékony és önálló tanulás, anyanyelvi kommunikáció, idegen nyelvi kommunikáció, természettudományos kompetencia, digitális kompetencia, szociális és állampolgári kompetencia, kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia, esztétikai-művészeti tudatosság és kifejező képesség.

Fontosnak tartom a tanulók bevonását az értékelési folyamatba. A projekt folyamán két esetben kaptak erre lehetőséget: a videókat (az értékelő lapokat ld. a 10. számú mellékletben) és a csoportmunka tervezetét értékelték.

Egy-egy projekt esetén az együttműködés kiterjeszthető egy osztályon belül különböző tantárgyakra, különböző tanítási órákon, egy-egy évfolyamra, vagy adott témában iskolák közötti együttműködés is lehetséges.

Az ötletek, feldolgozásra alkalmas témák és lehetőségek tára végtelen.

Csak bele kell kezdeni a megvalósításba!

Kasné Havas Erika

Az ELTE BTK orosz-történelem, majd angol nyelvtanári szakán végeztem. A budapesti Corvin Mátyás Gimnáziumban tanítok angol nyelvet és történelmet, ezen kívül TELC vizsgáztatóként dolgozom.

2016 óta innovativ mesterpedagógus vagyok. Mesterprogramom fő célkitűzései az IKT eszközök használatának elterjesztése, azok egyéb tanítási módszerekkel való integrálása, a tanulói motiváció növelése, az idegen nyelv osztálytermen kívüli használatának ösztönzése.

Aki alaposabban akar tájékozódnia a témával, illetve a metodikával kapcsolatban, olvassa el Kasné Havas Erika esettanulmányát. Környezetvédelem, környezettudatosság az angol nyelvórán (B2) - A digitális történetmesélés mint a tanulói online-offline együttműködés jó módszere. In: Lanszki Anita (szerk.): Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban. Líceum Kiadó. Eger.

1Clive Oxenden-Christina Latham-Koenig: New English File Upper-Intermediate Student’s Book – Oxford University Press, 2012. pp.42-43.

2www.tricider.com

3https://quizizz.com/

4https://app.schoology.com/home

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.19.
"Elég nagy baj, ha valaki az MTA elnökével kerül vitába"
Ezt üzente Szél Bernadett az MTA és a Corvinus átalakításán dolgozó Palkovicsnak, aki a parlamentben vázolta fel, miért jó, ha a Corvinus alapítványi tulajdonba kerül, de az ülés felé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
Nincs jobb mérés a felvételinél
Szinte minden évben felmerül, hogy a központi középiskolai felvételire elegendő-e a 45 perc tantárgyanként, illetve könnyűek vagy nehezek-e a feladatok. A lapunk által megkérdezett gyakorl...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Szódolgozat
Öveges Enikő és Csizér Kata tavaly tette le Vizsgálat a köznevelésben folyó idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról című kutatási jelentését az Oktatási Hivatal asztalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Radó esete a brit tudósokkal. Nahalka István írása
A tanulási elmaradást az a látens diszkrimináció hozza létre, amelyet az iskolák működtetnek egyoldalúságukkal, sajátos értékorientációikkal, bizonyos kultúrák kirekesztésével. Lá...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.02.17.
Diákolimpikonoktól határon túli doktoranduszokig egyre többen állnak ki az MTA mellett
Kedden Budapesten mintegy 1000-1500 fő tiltakozott az MTA épülete előtt a tervezett ellehetetlenítés ellen (a demonstrációtól percről percre tudósítottunk), emellett Szegeden, Kolozsváron...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.17.
Mennyibe kerül a nyelvvizsga: akár több százezer forintos kiadással is kell számolni
A továbbtanulás nemcsak izgalommal, hanem anyagi terhekkel is jár, amit az OTP Öngondoskodási Index szerint a szülők 81 százaléka akár lemondások árán is vállalna. Sok családnak azonban...
(Forrás: eduline)
--
2019.02.17.
Utópiának tűnik, hogy bárki is megállítsa a Facebook pénzcsináló adatporszívóját
Ahogy a tavalyi, az idei évindító üzenetében is azt ígérte Zuckerberg – akinek a szavazati jogok 60 százalékát birtokolva teljes az ellenőrzése a cég fölött –, hogy rendet tesz a Facebook...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
"Ha ma lennék 16, valószínűleg nagyon be lennék szarva" (Hercsel Adél intejúja Simon Mártonnal)
Ha összeszedném tíz barátomat, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én, száz dologban nem értenénk egyet. Ezért kellene beszélnünk róla, a dolgok ott kezdődnek el. Az a baj, hogy leszoktunk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.15.
Az óvszernek van értelme az iskolákban az ENSZ szerint
Az ENSZ Népesedési Alapja adott ki egy jelentést, amelyből kiderül, hogy ha óvszereket osztanak az iskolákban, azzal egyrészt megelőzhetők különböző nemi úton terjedő betegségek, másr...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek