OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. február 1.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
         

A Független Pedagógus Fórum konferenciája

Hogyan növelhető az iskola megtartó ereje?

(Mit tehetünk a tanulói lemorzsolódás ellen?)

MEGHÍVÓ

Szeretettel várunk minden érdeklődő kollégát a rendezvényen.
Időpont: 2018. február 24. szombat, 10-15.30-ig
Helyszín: II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, Budapest II. Keleti Károly u. 37.
Rendező szakmai szervezet: Független Pedagógus Fórum (FPF)

PROGRAM

10.00. Megnyitó – Barlai Róbertné, az FPF vezetője

I. Plenáris előadások (10.15-12.30)

Erősségek a fókuszban

1. Erősségelmélet és a kutatások - Manchin Róbert szociológus (30)
2. Egy bevált nevelési program: Komplex Instrukció Program (KIP) – Borbélyné Nagy Éva oktatási szakértő, Losonczi téri általános Iskola: Stenczinger Csilla igazgató, Földi Judit történelem szakos tanár (30).
3. A fejlesztés lehetőségei a társadalom peremére szorult iskolákban – Thaisz Miklós ügyvezető igazgató és kollégái, Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány (30)
4. Daniel Pennac: Iskolabánat c. könyv írója, élőben, vagy a könyvéből idé családállítzve – a beszélgetést vezeti dr. Csontos Jánosné címzetes igazgató (30)

II. Szekcióbeszélgetések (12.30-13.30.)

1. Mit tehet a család? - Ádám Zsuzsanna szakértő
2. Mi tehet az osztályfőnök? – Szekszárdi Júlia az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete elnöke
3. Lehetőségek a szakképzésben – Málnási-Szász Myrtill gimnáziumi-szakgimnáziumi igazgató

Szekció-beszámolók: fontos közlendők, visszacsatolások, kérdések és felvetések a délelőtti előadásokhoz

13.30 – 14.15 Ebédszünet, könyvárusítás, folyóirat bemutatók

III. Kötetlen beszélgetés a témáról (14.15-15.30)

Vezeti: Barlai Róbertné

A konferencián való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött!
Jelentkezés: barlaine@fpf.hu e-mail címen. Mobil: 30-9649276.
Jelentkezési határidő: február 17.

Arra kérjük a résztvevőket, hogy a fenti e-mail címre küldjenek legalább egy pozitív történetet. Olyat/olyanokat, ahol egy pedagógus valakinek (diáknak, osztálynak, szülőnek, kollégának, esetleg Neked) segített, akár egy mondatával. Írd meg azt is, hogy mit indított el ez Benned? Milyen hatást gyakorolt további életedre, pályádra?

A rendezvény a NEA támogatásával jött létre.

Mellékletek

1. A konferencia koncepciója

A konferencia szervezői hisznek abban, hogy minden pedagógus szemlélete alakítható, pozitív irányban megváltoztatható. Nagy segítséget jelent azoknak a nevelőknek a példája, akik képesek bizalomteli jó kapcsolatot kialakítani a tanítványaikkal, hatékonyan fejleszteni őket. Feltételezhetően mindegyikünk emlékeiben él valamilyen kép az igazán jó pedagógusról, s voltunk olyan szerencsések, hogy akadt olyan tanító, tanár az életünkben, akire szívesen gondolunk vissza, akit példaképünknek tekinthetünk. Gondolkodjunk el együtt azon, hogy milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie a mai kihívásokra megfelelően reagálni képes, a gyerekek nevelésére alkalmas hatékony tanítónak, tanárnak.

Az elmúlt 20 évben nagyon sok EU-s továbbképzésen vettek részt a kollégák, melynek a szemléletváltás volt a célja. Mindig a fókuszba helyeztek egy olyan témát, ami ezt a váltást segítheti. Ilyen központi témák voltak a minőségbiztosítás, a kompetenciaalapú programcsomagok használata, a minősítés (ahol az elvárások valóban a jó szemléletet közvetítik), a digitális eszközök használata, hiszen ez vélhetően közel áll a tanulókhoz, stb.

A „jó”, a hatékony”, az „eredményes”, a „korszerű” szemlélet jellemzőit nagyon egyszerű felsorolni, bár tartalma annak ellenére, hogy bizonyos örök értékeket is hordoz, az idők folyamán sokat változik. Az az óriási korszakváltás, amiben élünk, tehát az írásbeliség átalakulása, a szocializációs környezet megváltozása számos új kihívást jelent az iskola számára, s ezek elől nem lehet kitérni, elengedhetetlen a rájuk történő érdemi reflektálás.

Van azonban, ami a változások ellenére is alapvető fontosságú marad. Ilyen – többek között – a felelősségvállalás gyermekeinkért, tanítványainkért, valamint a gyerekek felelősségtudatának kialakítása, a szolidaritás és a kölcsönös bizalom.

Tele vagyunk elkeserítő történetekkel: a pedagógusok elmarasztalják a szülőket, a szülők a pedagógusokat, a diákok meg panaszkodnak a pedagógusaikra és gyakran a szüleikre is. A lemorzsolódás sok esetben, sajnos, pedagógiai hibákra vezethető vissza. Fontos lenne ezekkel is szembesülni a változtatás érdekében. De erre csak akkor van esélyünk, ha biztosak vagyunk magunkban, tehát felismerjük és hasznosítjuk a bennünk és diákjainkban rejlő erősségeket.

Ennek a konferenciának éppen az az egyik legfőbb célja, hogy pozitív oldalról közelítsük meg az iskola világát. Ennek érdekében olyan történeteket gyűjtünk, illetve mesélünk el egymásnak, amelyek segíthetnek a bizalom erősítésében, világosabbá teszik, hogy a jelenlegi helyzetben mit tehetünk.

Ezért kérünk Téged is arra, hogy a meghívóban jelzett e-mail címre küldj legalább egy pozitív történetet. Olyat/olyanokat, ahol egy pedagógus valakinek (diáknak, osztálynak, szülőnek, kollégának), esetleg Neked segített, akár egy mondatával. Mit indított el ez Benned? Milyen hatást gyakorolt a további életedre, pályádra?

A történeteket összesítjük, és (természetesen név nélkül) feltesszük az FPF honlapjára. Terveink szerint a konferencia után – esetleg online – folytatjuk a gyűjtést.

Gyere el a rendezvényünkre, és segíts Te is célunk elérésében!

2. A pedagógia tudományán túl (idézetek)

William D. Hitt: A mestervezető, Peters – Austin nyomán (OMIKK 1990 176.o.)

„A felkészítés elsősorban segítés, melynek jelentése: megkönnyítés, nem kevésbé igényes, érdekes vagy intenzív, viszont kevésbé elkedvetlenítő, kevésbé kötődik a túlzott ellenőrzésekhez és bonyodalmakhoz. A felkészítés mások képessé tétele a cselekvésre, erejükre építkezve. A felkészítés alapjában véve feltételezi az emberekről való kellő gondoskodást, és időt szentel a személyes kapcsolat kiépítésére.”

Buckingham-Cofffman: Először is szegd meg az összes szabályt! (Bagolyvár Kiadó, 2002)

„Az agy mentális útjai, ösvényei képezik a szűrőt. Olyan, rendszeresen visszatérő viselkedési mintákat okoznak, amitől a személy egyedi személyiséggé válik. Ezek mondják meg, hogy mely ingerekre adjon választ, és melyeket hagyjon figyelmen kívül. Meghatározzák, hol tud kiváló eredményt elérni, és mivel fog állandóan harcolni. Ezek adják meg, hogy mi iránt lelkesedik, és mi az, ami hidegen hagyja.

Az ösvények kifaragása valójában az ember személyiségének a kifaragását jelenti. A neurológia rávezetett minket, hogy már a tízes évek közepén jól láthatók annak határai, amennyit az emberből tovább faragni lehet.”

„A TEHETSÉG HÁROM FAJTÁJA

Gondolhatják, hogy a különféle szerepekben való sikerhez szükséges tehetségek mennyire változatosak – a focibajnokság gólsztárja teljesen más jellegű képességeket birtokol, mint egy kiváló katolikus pap; a legjobb nővéreket nem ugyanabból a fából faragták, mint a legjobb brókereket.

Szerencsére azonban sikerült a sok különböző tehetséget három alapkategóriára egyszerűsítenünk: küzdő képességek, gondolkodó képességek és kapcsolati képességek.

A küzdő képességek az ember miértjeire adnak választ. Megmagyarázzák, miért kel ki az ágyból nap mint nap, miért érez késztetést arra, hogy mindig egy kicsit többet teljesítsen. Vajon a kiemelkedési vágy hajtja, vajon elég jó-e számára az elég jó? Vajon arról van-e szó, hogy rendkívüli versenyszemmel rendelkezik, vagy arról, hogy rendkívül önfeláldozó, esetleg mindkettő? Vajon ő maga technikai képességét tartja-e fontosnak, vagy csak azt szeretné, ha szeretnék?

A gondolkodó képességek az ember hogyanját közelítik meg. Megmagyarázzák, hogyan gondolkodik, hogyan mérlegeli a lehetőségeket, hogyan jut döntésre. Tud-e egy dologra koncentrálni, vagy inkább több lehetőséget is nyitva hagy? Fegyelmezett és strukturált, vagy szereti a meglepetéseket? Egyenes vonalú, praktikus gondolkodó, vagy stratégiai, aki mindig hajlamos a „mi lenne, ha?” játékot játszani saját magával?

A kapcsolati képességek a ki-ről szólnak. Megmutatják, kiben bízik, kire építi kapcsolatait, kivel konfrontálódik, ki az, aki hidegen hagyja. Vajon szereti-e az ismeretleneket megnyerni magának, vagy csak szűk baráti körben érzi jól magát? Vajon azt vallja-e, hogy a bizalmat ki kell érdemelni, vagy mindenkiben megbízik abban a hitben, hogy így majd mindenki érdemessé is válik a bizalmára? Vajon képes-e érzelemmentesen szembekerülni másokkal, vagy inkább igyekszik kerülni a konfrontációt, amíg végül kirobban belőle egy elsöprő érzelmi hullám?

Küzdő, gondolkodó és kapcsolati: ez a képességek három alapkategóriája. Mindegyik kategóriában négysávos autópályák és senki földje területek egyéni kombinációit hozzuk létre. Függetlenül attól, mennyire szeretnénk különbözni egymástól, a tehetségek kombinációja és az ezek hatására létrejövő ismétlődő magatartásminták stabilak, ismerősek maradnak nekünk, és a minket körülvevő embereknek is.”

Barbara MacGilchrist – Kate Myers – Jane Reed: A sikeres iskola (Műszaki Könyvkiadó Kft, Bp. 2011. 89. oldal)

”Középiskolás diákokkal történő beszélgetések során véleményük szerint legjobb olyan tanárral tanulni:

jól magyaráz és segít a munkában,
lehet vele beszélni és kérdezni tőle, ha bajban vagy és elakadtál,
odafigyel a tanulókra, meghallgatja és önálló személyiségként kezeli őket,
megmagyarázza, hogyan lehetnek jobbak,
ért a gyerekekhez, tudja őket fegyelmezni és tudja, mit csinálnak,
van humorérzéke, ugyanakkor megköveteli a kemény munkát.”

3. Részlet Daniel Pennac: Iskolabánat c. könyvéből, (Mérték Kiadó, 2009. 80.-81.o.)

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.05.23.
Mentortársas és Rendszerhiba
A Mentortársas 2.0 képet ad az iskolarendszer diszfunkcióiról, ugyanakkor kevésbé villantja fel a lehetséges megoldásokat. Ez nem is lehet a célja, hiszen a játék kifejezetten személyes, megmutatja...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.05.23.
A jó pedagógia nem kirekesztő, hanem gyermekcentrikus
Miért és hogyan hoznak létre mesterségesen homogén közösségeket az oktatásban, és milyen előnyei származnának az egyénnek és a közösségnek abból, ha a kisebbségi vagy sajátos nevel...
(Forrás: A TASZ jelenti)
--
2018.05.23.
Országos kompetenciamérést tartanak az iskolákban
Annak érdekében, hogy összehasonlíthatóvá váljon az azonos vagy hasonló körülmények között élő diákokat oktató iskolák pedagógiai teljesítménye, az országos kompetenciamérést a...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.05.23.
Meglepően bírálta a kormányt és saját munkáját Pölöskeiné
A képzés nem magában létezik. Gazdaságunk fejlődik, ez a növekedés képzett munkaerőért kiált, az álláskeresők száma csökkent – jelentette ki a konferencián Pölöskei Gáborné, hozz...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.05.22.
Teszteltük két gyerekkel a Holnemvolt Várat, fájdalmas élmény volt
Egy 3 és egy 6 éves gyerekkel néztük meg az Állatkert mellett most megnyílt Holnemvolt Várat, és nem esett jól. A nagyobb imádta, a kisebb csak azt hallgatta, mit miért nem tud használni....
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.05.22.
Visszafordíthatatlan az állapota, mégis évente vizsgálni kell
A súlyosan, halmozottan sérült gyerekek többsége születése óta él betegségével, gyógyulásukra legtöbbször kevés az esély. Szüleiknek ennek ellenére évről-évre bizonyítaniuk kell...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.05.22.
304 milliót kap a felcsúti általános iskola
A kormány döntött a felcsúti Endresz György Általános Iskola 304 175 000 forintos új épületének megvalósításáról - számol be a Menedzsment Fórum. Ebbe nem tartoznak bele az építkez...
(Forrás: Népszava)
--
2018.05.22.
Gyermekotthonban élő gyerekek mondanak verset a BKK járatain
Újdonsággal készülünk gyermeknapra: 2018. május 22-től 27-ig József Attila Altató, Bartos Erika Villamos, Forgalom és Trolibusz, Erdős Virág Négyeshatos és Varró Dániel Hol alszik a villamos...
(Forrás: Index)
--
2018.05.22.
Mélyen hallgat a magyar delegáció a CEU amerikai kampuszáról
Enyedi Zsolt, a CEU rektorhelyettese a múlt héten számolt be arról, hogy a Bard College falain belül kialakított oktatási helyszínt olyan magas rangú magyar tisztviselők szemrevételezték m...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Beck Tamás! A munkaviszony első három hónapját kivéve a munkavállaló jogosult arra, hogy hét munkanap szabadságot – év közben kezdődő munkaviszony esetén ennek arányos részét – legfeljebb két részletben a kérésének megfelelő időpontban adjon ki a munkáltató. A szabadság kiadásának időpontját legalább tizenöt nappal a szabadság kezdete előtt kell közölni a munkavállalóval, és a munkavállalónak is ezt a határidőt kell megtartania a rendelkezési körébe tartozó hét munkanap szabadságot érintően. Részletesebb tájékoztatást itt talál.

--
  OFOE

Kedves Viktória! A mi tudomásunk szerint tanítói diplomával csak 6. osztályig bezárólag taníthatná azt a műveltségterületet, amiből diplomát szerzett, addig nyilván osztályfőnök is lehet. Az osztályfőnöki megbízatás csupán pedagógiai végzettséget ír elő. Ha személyi feltételek híján a tanító tovább tanítja a tanulócsoportot, akkor feltételezhetően osztályfőnök is lehet. De ezt nyilván a helyi vezető, illetve fenntartó dönti el.

--
  Viktória

Tisztelt Szerkesztőség!
Érdeklődni szeretnék, hogy tanítói végzettséggel van-e mód arra, hogy valaki felső tagozatban osztályfőnök legyen? Szakos híján valószínűleg tanítom őket 8.-ig. Nem találom az ide vonatkozó előírásokat. Szívesen vinném őket, de nem tudom, meg lehet-e valahogy oldani.
Köszönöm válaszukat!
Üdvözlettel: Viktória

--
  Beck Tamás

Kedves OFEOE Szerkesztőség!
5 gyermekem van. A gyermekek után járó 7 nap pótszabadságot csak 15 nappal előre bejelentve 2 részletben vehetem ki?
Köszönettel: Beck Tamás

--
  OFOE

Kedves Nikoletta! Elnézést kérünk a késedelmes válaszért. Pedagógiai végzettséggel gyakornoki státuszban is el lehet látni osztályfőnöki megbízatást. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--

[Blum Szilárd:] >Tudsz nézőpontot váltani? -Már hogyne tudnék? Rájöttem például, hogy egyetemista koromban én tulajdonképpen egy évig egy muszlim néger migránssal laktam együtt :)
Tudsz nézőpontot váltani? »

--

[Leiner Károly:] Adjunk Mórát meg majd Jókait, később Nagy Lászlót stb! Nem hiszem, hogy a kötelezőkkel lenne a baj. Ha egy gyerek meséken nő fel, mielőtt még olvasni tudna, ha olvas, érdeklődik, érti a világot, megfelelően kommunikál, akkor megszerzi azt a szókincset és értelmet, amellyel a […]
Az elavult és félelmetes kisködmön »

--

[Anna:] Mindannyiunknak más fáj, ha fáj egyáltalán valami. Angolul 800 szóval egy életet le lehet élni, 3000-rel már király lehetsz, legalábbis a nyelvvizsgán. Nem baj, ha bővül is a szókincsük. Szegény Móra nem tehet róla, hogy saját korának nyelvét használta, ahogy a gyerek se […]
Az elavult és félelmetes kisködmön »

--

[Szilvia:] A Kisködmön legfájóbb pontja a nyelvezete! Nem a történetek, nem a halál folyamatos jelenléte, mert a népmesékben is mindig meghal valaki, de azt élvezik a gyerekeim. A régies nyelvezet, melynek lényege, hogy a gyerek minden hétvégét átsírva és ha lehet a legtovább húzva az […]
Az elavult és félelmetes kisködmön »

--

[H.M.:] Kedves Jázmin! Nagy örömmel és egy picit torokszorító érzéssel olvastam a sorait (az írás közkinccsé válása, és az egyik gondolat okozta az ambivalens érzést). Amit Ön leírt, azt nagy nemzetközi és hazai kutatások is alátámasztják: azok a hallgatók a legsikeresebbek, a […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[Anna:] Bár olyan eccerű lenne, hogy vasszigor, oszt' kész... Az egyén vagy csoport, amely a problémákat nem hajlandó tudomásul venni, hanem saját tudattalanjába száműzi, vagy a fegyelem válaszát adja rá, azaz elfojtja, s ez lényegileg ugyanaz, a robbanás felé halad. Lehet […]
Szegregáció »

--

[Szekszárdi Júlia:] Kedves KGY! Nem kétséges, hogy a szülők felelőssége óriási, de az Ön által ajánlott „vasszigorral” itt semmire sem mennénk. A szegregáció következményeiről lehet olvasni a bejegyzésben, és ugyanerről van szó a Gettórenoválás és iskolai szegregáció egyházi […]
Szegregáció »

--

[KGY:] Kedves Nóra! Ön hatalmasat téved a felelősség magállapításában! A gyermekért elsősorban 95% a szülők a felelősek a társadalmi felelősség csak a maradék 5%-ban kérhető számon, miután a szülő teljesítette a tőle elvárható részt. Nevelni a családban lehet a többi gyenge […]
Szegregáció »

--

[Varga Zsolt:] Az állam társadalmi igényt elégít ki, lásd: https://www.es.hu/cikk/2018-03-09/rado-peter/2018-az-oktataspolitikai-remenytelenseg-eve.html
Szegregáció »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek