OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. január 10.
» Hozzászólások (0)

Képmás – a MáSzínház pályázata középiskolai osztályoknak

Budapest, 2018.01.05. - Második alkalommal hirdet pályázatot a MáSzínház KépMás – Próbálom túlkiabálni magam inkluzív előadásának térítésmentes megtekintésére középiskolai osztályoknak. A dráma, amelyben három értelmi fogyatékossággal élő és két ép színésznő játszik, a női szerepek és a fogyatékosság viszonyát járja körül. A Swimathon kampány keretében több mint 3 millió forintot gyűjtő szervezet az előadást követően egy feldolgozó foglalkozást is tart a diákoknak, szintén ingyenesen.

„Nem sokat tudtunk arról, hogy milyen előadás vár ránk, csak annyit, hogy sérült és egészséges színészek közösen adnak elő. A terembe belépve már rögtön kaptuk az első impulzust, és a darab az első pillanattól kezdve mindenkit magával ragadott.” (Juli, néző, diák)

2018. február - június között a MáSzínház ismét lehetőséget biztosít diákközösségek számára, hogy kedvezményes feltételekkel vegyenek részt a KépMás - Próbálom túlkiabálni magam című inkluzív színházi előadáson és az előadáshoz kapcsolódó feldolgozó foglalkozáson.

Az előadást, amelyben három sérült és két ép értelmű színésznő játszik egyenrangú partnerként, közösen. 2017. április 27-én mutatták be a Jurányi Házban. Az előadás arra keresi a választ, hogy milyen kihívásokkal néz szembe ma egy sérültként és egy épként címkézett nő gyermekkorától a kapuzárásig? Dittiről azt mondják, hogy fura. Azt szeretné, ha nem elfordulnának az emberek, hanem odamennének hozzá, és megkérdeznék, hogy miért. Szabina, Ditti nővére nagyon szeretne különleges lenni, kitűnni a tömegből, mégis folyamatosan úgy érzi, hogy átlagos.

A testvérpár története a játszók személyes élményei, emlékei alapján jött létre, és nem titkolt célja csökkenteni a szakadékot az épek és sérültek között.

2017. szeptember és 2018. június között a 2017-es Swimathon közösségi adományozó kampányuknak köszönhetően lehetőséget biztosítanak arra, hogy diákcsoportok inkluzív színházi előadásukat támogatott formában, ingyenesen nézzék meg, majd részt vegyenek a hozzá kapcsolódó feldolgozó foglalkozáson.

Az előadás piaci ára 100 000 forint. Az elnyerhető támogatás mértéke: 100%

A sikeresen pályázó csoportok:

  • Térítésmentesen megtekinthetnek egy esti előadást (75 perc),
  • Részt vehetnek a közvetlenül az előadás után tartott szakmai beszélgetésen (60 perc) VAGY színházi nevelési szakemberük és két színész az előadásból, egy előre egyeztetett délelőtti időpontban feldolgozó foglalkozást tart az osztálynak az iskolájukban (90 perc)

Mit vállalnak a támogatást elnyert pályázók?

  • Az egyeztetett előadás és foglalkozás alkalmakra időben érkeznek, minimum a vállalt létszám 80%-val.
  • A résztvevő diákközösség tagjai egy űrlapon véleményt fogalmaznak meg a látott előadásról, valamint a szakmai beszélgetésről/feldolgozó foglalkozásról a részvételt követő 10 napon belül.
  • A kísérő tanár egy egy űrlapon véleményt fogalmaz meg a látott előadásról valamint a szakmai beszélgetésről/feldolgozó foglalkozásról a részvételt követő 10 napon belül.
  • Részvételükről hírt adnak az intézmény online felületein (honlap, közösségi oldalak).
  • Jelentkezési határidő: 2018. január 19. 22.00 óra

Pályázni ezen a linken található űrlap kitöltésével lehet.

A MáSzínházról bővebben

A MáSzínházban több, mint 12 éve foglalkoznak enyhe és középsúlyos értelmi fogyatékossággal élő fiatalokkal. A képességfejlesztő foglalkozások mellett olyan társadalmi kérdésekről készítenek előadásokat, amelyek azt az üzenetet hordozzák, hogy egy világban él ép és sérült ember és ebben a közös világban hasonló problémákkal, nehézségekkel, kihívásokkal és élményekkel találkoznak.

2015-ben hozták létre a hazai és nemzetközi viszonylatban is úttörőnek számító első integrációs színházi előadásukat Az Ügyelő címmel, amelyben 4 sérült és 4 ép színész játszott közösen. Az előadást tantermi keretek között több, mint 10 iskolában játszották drámapedagógiai foglalkozással egybekötve. Az előadást két évig repertoáron tartva, összesen 20 alkalommal játszották nyilvánosan és 2015-ben meghívást kapott a POSZT- OFF programjába is.

PÁLYÁZATI ÜGYINTÉZŐ, PROJEKTVEZETŐ:
Bakonyvári Krisztina
kapcsolat@mas-zinhaz.hu
+36-20-237-0131

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.19.
"Elég nagy baj, ha valaki az MTA elnökével kerül vitába"
Ezt üzente Szél Bernadett az MTA és a Corvinus átalakításán dolgozó Palkovicsnak, aki a parlamentben vázolta fel, miért jó, ha a Corvinus alapítványi tulajdonba kerül, de az ülés felé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
Nincs jobb mérés a felvételinél
Szinte minden évben felmerül, hogy a központi középiskolai felvételire elegendő-e a 45 perc tantárgyanként, illetve könnyűek vagy nehezek-e a feladatok. A lapunk által megkérdezett gyakorl...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Szódolgozat
Öveges Enikő és Csizér Kata tavaly tette le Vizsgálat a köznevelésben folyó idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról című kutatási jelentését az Oktatási Hivatal asztalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Radó esete a brit tudósokkal. Nahalka István írása
A tanulási elmaradást az a látens diszkrimináció hozza létre, amelyet az iskolák működtetnek egyoldalúságukkal, sajátos értékorientációikkal, bizonyos kultúrák kirekesztésével. Lá...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.02.17.
Diákolimpikonoktól határon túli doktoranduszokig egyre többen állnak ki az MTA mellett
Kedden Budapesten mintegy 1000-1500 fő tiltakozott az MTA épülete előtt a tervezett ellehetetlenítés ellen (a demonstrációtól percről percre tudósítottunk), emellett Szegeden, Kolozsváron...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.17.
Mennyibe kerül a nyelvvizsga: akár több százezer forintos kiadással is kell számolni
A továbbtanulás nemcsak izgalommal, hanem anyagi terhekkel is jár, amit az OTP Öngondoskodási Index szerint a szülők 81 százaléka akár lemondások árán is vállalna. Sok családnak azonban...
(Forrás: eduline)
--
2019.02.17.
Utópiának tűnik, hogy bárki is megállítsa a Facebook pénzcsináló adatporszívóját
Ahogy a tavalyi, az idei évindító üzenetében is azt ígérte Zuckerberg – akinek a szavazati jogok 60 százalékát birtokolva teljes az ellenőrzése a cég fölött –, hogy rendet tesz a Facebook...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
"Ha ma lennék 16, valószínűleg nagyon be lennék szarva" (Hercsel Adél intejúja Simon Mártonnal)
Ha összeszedném tíz barátomat, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én, száz dologban nem értenénk egyet. Ezért kellene beszélnünk róla, a dolgok ott kezdődnek el. Az a baj, hogy leszoktunk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.15.
Az óvszernek van értelme az iskolákban az ENSZ szerint
Az ENSZ Népesedési Alapja adott ki egy jelentést, amelyből kiderül, hogy ha óvszereket osztanak az iskolákban, azzal egyrészt megelőzhetők különböző nemi úton terjedő betegségek, másr...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek