OFOE a Facebook-on
Segíts, hogy tovább működhessünk! Függetlenül.
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2017. május 14.
» Hozzászólások (0)

Az édesapám, a barátom – a boldog fiúk titka

Könyvbemutató, közönségtalálkozó és dialógus

Arno Stern és André Stern könyvének magyarországi megjelenése alkalmából egész napos, előadással és beszélgetéssel egybekötött könyvbemutatót szervez a Gyermekkor Ökológiája.

Amikor André Stern 3 évvel ezelőtt először tartott Magyarországon előadást a szabad tanulásról, a bizalmon alapuló szülő-gyermek, tanár-diák viszonyról, a versengés helyett az együttműködésen alapuló társadalomról, a közönség soraiban sokan mélyen egyetértettek, de úgy gondolták, a gyermeknevelésben, az oktatási intézményekben felmerült problémákat ott lehet, sőt kell megoldani: rendszeren, „házon” belül. Azóta sok keserű tapasztalat gyűlt össze, és a mindenki által ismert tendenciák felerősödtek: egyre fokozódó tehetetlenség és kilátástalanság állapotába, az állóháborúvá merevedett kommunikációs csatába torkoltak. Ugyanakkor egyre nő az egyéni felelősséget vállaló szülők, pedagógusok, felnőtt korhoz közeledve pedig az olyan tizenévesek száma, akik felismerték: gyermekeik, illetve saját életidejük rövid és drága ahhoz, hogy rendszerszintű változásokra várjanak. Egyre többen keresnek és találnak egyéni utakat, a megállíthatatlanul kibontakozó paradigmaváltás az „egyéni forradalmak” összegéből rajzolódik ki.

Arnó és André Stern Az édesapám, a barátom című közös könyve egy szelíd, de határozott megerősítése az említett folyamatnak.

Apa és fia mesélnek arról, mit jelent apának, illetve mit jelent fiúnak lenni – négy generáció fiúgyermek élettörténetein keresztül nyerhetünk betekintést egy erős hagyományokkal, ám nehéz életúttal rendelkező család életébe. Történetük bizonyságtétel arról, hogy a bizalom és a mélyen gyökerező, kölcsönös tisztelet, az abból fakadó hozzáállás korántsem kivételezett családok kiváltsága. Nevelési, tanulási szokásaink, családi viselkedési normáink belső hozzáállásunk külső mintázatait jelzik. Igazi változást nehéz - szinte lehetetlen –a külső formákon végzett kísérletekkel, azaz a tanítási és terápiás módszerek, az intézményi formák, a jogszabályok váltogatásával elérni. Legyünk bátorságunk mélyebbre ásni!

„Ez a könyv mérföldkő egy jövőképes társadalom felé vezető úton. Megnyitja a teret a szeretetteljes, egymásra figyelő és egymást támogató apa-fiú kapcsolat előtt.” (Prof. Gerald Hüther agykutató, neurobiológus)

Tervezett program:

  • André Stern: Lelkesedésről és tanulásról, a bizalom és az együttműködés társadalmáról (francia nyelven, tolmácsolással)
  • Arno Stern: Gyermekművészet - a végzetes tévedés, avagy hogyan ne tekintsünk a gyermekrajzokra (német nyelven, tolmácsolással)
  • Kérdések és válaszok
  • Dedikálás, és beszélgetés a szerzőkkel
  • Külön teremben: magyar szabadon tanulók találkozója, beszélgetés, információ- és tapasztalatcsere

Részletes információk és jegyrendelés

A szerzőkről

Arno Stern 1924-ben született Kasselben. 1933-ban, mindössze 9 évesen emigrált szüleivel a Harmadik Birodalom elől Franciaországba, majd Svájcba, ahol ifjúkorának meghatározó részét munkatáborban töltötte. 1946 óta Párizsban él. A háborús árváknak fenntartott intézményben a gyermekekkel folytatott munkássága után megnyitotta a Festőhelyet, amely még ma is, 72 éve működik Párizsban. Az ott lehetővé tett festőjáték során fedezte fel a „formulációt”, a születést megelőző emlékek korábban sehol nem látott kifejeződését. Utazásai során kutatási munkáját kiterjesztette az őserdők, a szavannák és sivatagok lakóira is, és bebizonyította, hogy a formuláció minden ember sajátja. Mintegy 25 könyv és számos tanulmány szerzője.

André Stern 1971-ben született Párizsban. Házas, két gyermek édesapja. Zenész, zeneszerző, gitárkészítő, újságíró és író. Legnépszerűbb könyve az „...és sosem jártam iskolába” című bestseller, amelyet már 8 nyelvre fordítottak le. Keresett előadó, évente több mint 100 teltházas előadást tart. A szabad tanulás nagyköveteként nemzetközi szinten kapcsolódik a tanulással kapcsolatos kutatói és szakértői munkába. Az Erwin Wagenhofer, osztrák filmrendező által rendezett oktatáskritikus dokumentumfilm – Alphabet - egyik főszereplője, az azonos című könyv társszerzője. A 2016 nyarán megjelent Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj heteken keresztül vezette a német Amazon eladási listákat iskola / oktatás / nevelés kategóriákban. A Gyermekkor Ökológiája Mozgalom alapítója.

André Stern magyarul megjelent könyvei:
...és sosem jártam iskolába - Egy boldog gyermek története (2014)
Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj (2016)

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.09.21.
Újabb demonstráció: január 19-én kiürítenék az iskolákat
Tegnap mutattunk be egy nyílt levelet, amiben egy vidéki középiskolás lány kétségbeesve és dühösen üzent az Oktatási Hivatalnak. „Utálom az egészet, amit maguk művelnek" – írta....
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.09.21.
Horváth Leon Orbánon kéri számon a bicikliversenyre költött pénzt
Abszurdnak és felháborítónak tartja Horváth Leon, aki korábban állami gondozott volt, hogy a kormány inkább bicikliversenyre költi a szociális és gyermekvédelmi dolgozók bérpótlékára...
(Forrás: abcug)
--
2017.09.21.
Törvénytelenül működött a hazai gyermekvédelem
A gyermekvédelmi intézményrendszer szinte egésze, egyebek között állami és önkormányzati otthonok, az őket felügyelő kormányzati Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságok és maga...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.09.21.
Mit tehetünk a vitathatatlannal?
A Tanítanék Mozgalom néhány napja nyolc szomorú mondatban adott helyzetjelentést a magyar oktatásügyről. Ezúttal a Palkovics László, oktatásért felelős államtitkár szerinti "vitathatatlanul...
(Forrás: Tanítanék)
--
2017.09.21.
Akkora már a tanárhiány, hogy több iskola már "bármely szakos" tanárokat keres
A Tanárblog erre azt írta, hogy félelemről ugyan nem tud beszámolni, de arról igen, hogy az állásportálon nemhogy tanárokat, hanem több iskolában egyenesen bármilyen szakos tanárt keresnek...
(Forrás: 444.hu)
--
2017.09.21.
Ónody-Molnár Dóra: Beköltözött a félelem a tanári szobákba – Egy év alatt ötezernél is több pedagógusnak szűnt meg a munkaviszonya
Az Orbán-kormány megpróbált ugyan valamit korrigálni a béreken, de az életpályamodellt a pedagógusszakma és az oktatásközgazdászok megkerülésével dolgozta ki, aminek következtében a...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.09.21.
Visszavágott az államtitkárnak a Tanítanék: "vitának helye sem lehetett"
A szervezet hét pontban foglalta össze a legszükségesebb változtatásokat, fontosnak tartják egy önálló, minden iskolatípusért felelős oktatási minisztérium létrehozását, a tanulói terhek...
(Forrás: Eduline)
--
2017.09.20.
Pénzt kérnek a szülőin? Ez jogtalan? Jó vicc!
Megírtuk már korábban is, csak az oktatás van ingyen, nem az iskola. Ha a tanárok bármi plusz élményt szeretnének a gyerekeknek, azt ki kell fizetni. És amilyen parádés a rendszer, örülhet...
(Forrás: Dívány)
--
2017.09.20.
Hiller István: Palkovics László az egyetlen, aki fékezi a kormányt
„Az egész magyar kormányban te vagy igazából a fék, mert minden más féket kiirtottak” –talán meglepő, de az alábbi szavakat Hiller István egykori szocialista oktatási miniszter címezte...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Hajni!
Egy kiegészítő információ, hátha segít:
"Egészségfejlesztés tanár" google keresésre számos felsőfokú intézmény leírása elolvasható a szakról, a leírásokban a felhasználhatóságról is. Ezen belül külön kereshető: "egészségtan tanár állás" is. A törvény nem rendeli kötelező feltételként semmilyen állami munkakörhöz, viszont a leírásokban emlegetett intézmények közül többfélében érdemes érdeklődni, hogy ők valóban alkalmaznak-e ilyen végzettségű szakembereket.

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Az alapszak arra jogosít fel, hogy elvégezz egy mesterszakot. Idézek az EMMI rendeletből, bár ezt bizonyára Te is megnézted:
Az egészségfejlesztő-tanár: képzés célja az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre alapozva a közoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben, az iskolai egészségfejlesztéssel kapcsolatos oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra, továbbá a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására való felkészítés.
Pl. itt olvasható: 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről.

A szociálpedagógus(CXC/2011 Knt. 3. sz. melléklet) végzettséggel lehetsz kollégiumi nevelőtanár.

Esetleg iskolai napköziben lehet próbálkozni. 

--
  Hajni

Kedves Szakértők!
A következő lenne a kérdésem: 2018.nyarán szerzem meg az Egészségfejlesztés Tanár MA diplomám. Milyen munkakörök betöltésére alkalmas a végzettségem? Milyen intézményekben tudok elhelyezkedni vele? A BSc végzettségem Szociálpedagógus. Köszönöm a választ!
Üdvözlettel:Hajni

--
  Andi

Köszönöm a választ.

--
  OFOE

Kedves Andi! Íme a válasz, remélem, ez segít.
A tanulói felügyelet nem a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidőre, hanem a heti 32 óra kötött munkaidő terhére rendelhető el. Ha ez a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidővel együtt (elrendelt óraszám) heti 32 órànál többre jön ki, az rendkívüli munkaidőben végzett munkának minősül.

--
  OFOE

Akkor mi is próbálkozunk még tovább, hátha találunk megfelelő választ. Egy kis türelmet kérünk.

--
  Andi

Kedves Károly!

Köszönöm, olvastam a cikket, de nem egyértelmű, ezért kértem segítséget. Gondoltam, hátha valaki olyan tud segíteni a jogszabályok értelmezésében, aki erre hivatott. Nem lettem okosabb.

--
  Leiner Károly

Kedves Andi, ebben a cikkben minden kérdésére választ talál.

--
  Andi

Szép napot!
A következő ügyben szeretném a segítségét kérni.
Gyógypedagógusként és osztályfőnökként dolgozom kisegítő iskolában. 20 óra a kötelező óraszámom, ezen felül 6 óra túlórám van, + 2 óra osztályfőnöki órakedvezményem, heti 1 órában tanulói felügyeletet látok el az óraközi szünetekben, így összesen 29 az óráim száma. Az lenne a kérdésem, hogy jogos-e, ha szóban elrendelik ezen órákon felül osztály további felügyeletét heti 2:45 percben a tanév teljes idejére ingyen munkában? Nincs aki felügyeljen az osztályra, nekem pedig ekkor nincs órám. Ha jól értelmeztem a törvényt, ez nem jogos. Igazam van? Esetleg az évi 30 nap eseti helyettesítésben ez mégis elrendelhető?

--
  OFOE

Kedves István a fogadóórával kapcsolatban nem találtunk törvényi szabályozást. Formáját és gyakoriságát az adott intézmény határozza meg és illeszti be helyi dokumentációjába.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Laszlo:] @Peter: "Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat a saját kudarcai miatt." Peldaul a "liberalis kormanyzast"? ;)
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek