OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2017. május 14.
» Hozzászólások (0)

Az édesapám, a barátom – a boldog fiúk titka

Könyvbemutató, közönségtalálkozó és dialógus

Arno Stern és André Stern könyvének magyarországi megjelenése alkalmából egész napos, előadással és beszélgetéssel egybekötött könyvbemutatót szervez a Gyermekkor Ökológiája.

Amikor André Stern 3 évvel ezelőtt először tartott Magyarországon előadást a szabad tanulásról, a bizalmon alapuló szülő-gyermek, tanár-diák viszonyról, a versengés helyett az együttműködésen alapuló társadalomról, a közönség soraiban sokan mélyen egyetértettek, de úgy gondolták, a gyermeknevelésben, az oktatási intézményekben felmerült problémákat ott lehet, sőt kell megoldani: rendszeren, „házon” belül. Azóta sok keserű tapasztalat gyűlt össze, és a mindenki által ismert tendenciák felerősödtek: egyre fokozódó tehetetlenség és kilátástalanság állapotába, az állóháborúvá merevedett kommunikációs csatába torkoltak. Ugyanakkor egyre nő az egyéni felelősséget vállaló szülők, pedagógusok, felnőtt korhoz közeledve pedig az olyan tizenévesek száma, akik felismerték: gyermekeik, illetve saját életidejük rövid és drága ahhoz, hogy rendszerszintű változásokra várjanak. Egyre többen keresnek és találnak egyéni utakat, a megállíthatatlanul kibontakozó paradigmaváltás az „egyéni forradalmak” összegéből rajzolódik ki.

Arnó és André Stern Az édesapám, a barátom című közös könyve egy szelíd, de határozott megerősítése az említett folyamatnak.

Apa és fia mesélnek arról, mit jelent apának, illetve mit jelent fiúnak lenni – négy generáció fiúgyermek élettörténetein keresztül nyerhetünk betekintést egy erős hagyományokkal, ám nehéz életúttal rendelkező család életébe. Történetük bizonyságtétel arról, hogy a bizalom és a mélyen gyökerező, kölcsönös tisztelet, az abból fakadó hozzáállás korántsem kivételezett családok kiváltsága. Nevelési, tanulási szokásaink, családi viselkedési normáink belső hozzáállásunk külső mintázatait jelzik. Igazi változást nehéz - szinte lehetetlen –a külső formákon végzett kísérletekkel, azaz a tanítási és terápiás módszerek, az intézményi formák, a jogszabályok váltogatásával elérni. Legyünk bátorságunk mélyebbre ásni!

„Ez a könyv mérföldkő egy jövőképes társadalom felé vezető úton. Megnyitja a teret a szeretetteljes, egymásra figyelő és egymást támogató apa-fiú kapcsolat előtt.” (Prof. Gerald Hüther agykutató, neurobiológus)

Tervezett program:

  • André Stern: Lelkesedésről és tanulásról, a bizalom és az együttműködés társadalmáról (francia nyelven, tolmácsolással)
  • Arno Stern: Gyermekművészet - a végzetes tévedés, avagy hogyan ne tekintsünk a gyermekrajzokra (német nyelven, tolmácsolással)
  • Kérdések és válaszok
  • Dedikálás, és beszélgetés a szerzőkkel
  • Külön teremben: magyar szabadon tanulók találkozója, beszélgetés, információ- és tapasztalatcsere

Részletes információk és jegyrendelés

A szerzőkről

Arno Stern 1924-ben született Kasselben. 1933-ban, mindössze 9 évesen emigrált szüleivel a Harmadik Birodalom elől Franciaországba, majd Svájcba, ahol ifjúkorának meghatározó részét munkatáborban töltötte. 1946 óta Párizsban él. A háborús árváknak fenntartott intézményben a gyermekekkel folytatott munkássága után megnyitotta a Festőhelyet, amely még ma is, 72 éve működik Párizsban. Az ott lehetővé tett festőjáték során fedezte fel a „formulációt”, a születést megelőző emlékek korábban sehol nem látott kifejeződését. Utazásai során kutatási munkáját kiterjesztette az őserdők, a szavannák és sivatagok lakóira is, és bebizonyította, hogy a formuláció minden ember sajátja. Mintegy 25 könyv és számos tanulmány szerzője.

André Stern 1971-ben született Párizsban. Házas, két gyermek édesapja. Zenész, zeneszerző, gitárkészítő, újságíró és író. Legnépszerűbb könyve az „...és sosem jártam iskolába” című bestseller, amelyet már 8 nyelvre fordítottak le. Keresett előadó, évente több mint 100 teltházas előadást tart. A szabad tanulás nagyköveteként nemzetközi szinten kapcsolódik a tanulással kapcsolatos kutatói és szakértői munkába. Az Erwin Wagenhofer, osztrák filmrendező által rendezett oktatáskritikus dokumentumfilm – Alphabet - egyik főszereplője, az azonos című könyv társszerzője. A 2016 nyarán megjelent Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj heteken keresztül vezette a német Amazon eladási listákat iskola / oktatás / nevelés kategóriákban. A Gyermekkor Ökológiája Mozgalom alapítója.

André Stern magyarul megjelent könyvei:
...és sosem jártam iskolába - Egy boldog gyermek története (2014)
Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj (2016)

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.07.26.
Igazgatóváltások az iskolák élén: álhírekkel zavarják meg a szülőket a Klebelsberg Központ szerint
Számos fővárosi és vidéki oktatási intézményről is megjelentek hírek, amelyek szerint a tantestületek, a szülői közösségek által sem támogatott vezetők kerültek az intézmények é...
(Forrás: Délmagyar)
--
2017.07.26.
Tessék végre rendesen az idegennyelvet tanítani!
Mint az ATV műsorában sugárzott interjúból is kiderült, a legdrámaibb, hogy a közoktatás tunyasága, az oda nemfigyelés éppen a legfogékonyabb korosztályból, a középiskolát végzettek...
(Forrás: zárójel)
--
2017.07.26.
A középiskolások jó része semmit sem tud a pénzről
A középiskolások negyedének fogalma sincs az alapvető pénzügyekről, maximum annyit tudnak, mi az a számla – derül ki a legutolsó PISA-jelentésből. Pedig nagyon is fontosak lennének a p...
(Forrás: abcug.hu)
--
2017.07.26.
A szülők, a tanárok és az önkormányzat ellenében neveztek ki új iskolaigazgatót a XIII. kerületben
A XIII. kerületi önkormányzat közleménye szerint az Angyalföldön működő XIII. Kerületi Ének–zenei és Testnevelési Általános Iskola igazgatói posztját úgy bízta új emberre az emberminiszt...
(Forrás: 444.hu)
--
2017.07.26.
Igazgatóváltás politikai felhangokkal
Ketten pályáztak a keszthelyi Vajda János Gimnázium intézményvezetői posztjára, de egyikükből sem lesz most igazgató. Értesüléseink szerint az iskola két tanárának, Markovics Györgynek...
(Forrás: Népszava)
--
2017.07.26.
Gyanús a szülőknek az új iskolaigazgató kinevezése
A szülők arra figyelmeztették a fenntartót, hogy a vonatkozó kormányrendelet leszögezi: ha eredménytelen a pályázat, ki lehet ugyan egy évre nevezni valakit pályáztatás nélkül, de az illet...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.07.26.
Iskolaigazgatók leváltása: érveket akar a szakma
Jó lenne, ha az iskolaigazgatói pályázaton elutasított jelöltek nem egy egyszerű „nemet” kapnának, hanem egy rövid indoklást is, ezt a Nemzeti Pedagóguskar (NPK) kezdeményezte is a dö...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.07.26.
Szexizmus és rasszizmus: minden van a kísérleti tankönyvekben, amit nem akarsz megtanítani a gyerekednek
Hogy mennyire népszerűek a kísérleti tankönyvek, az az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet jelentéséből is könnyen leszűrhető: a megkérdezett tanárok alig 22,7 százaléka tanítana ezekb...
(Forrás: Kettős mérce)
--
2017.07.26.
Több mint kétszázan tűztek zöld szalagot – az algyői iskola új vezetője ellen tüntettek
Nem adta le az éves előírt matematika tananyagot, nem vigyázott az osztálykiránduláson a rábízott gyerekekre, vezetői pályázata idézetekkel teletűzdelt, célok nélküli sablonszöveg –...
(Forrás: szegedma)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Angéla! Sajnos nem tudunk ilyen ajánlásról.

--
  Papfalusi Angéla

Tisztelt Osztályfőnök!

Érdeklődni szeretnék, hogy létezik-e valamilyen ajánlás a szakgimnáziumi (egykori szakközépiskolai) osztályfőnöki órák helyi tantervéhez, mert a kerettantervek nem tartalmaznak erre vonatkozó szabályozásokat. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Papfalusi Angéla

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Tanári végzettséggel lehet működni tanítói munkakörben, feltételezhetően az ebédeltetést és a játéktevékenységet is felügyelheti, akinek pedagógus végezettsége van. Részletesebb tájékoztatás található ezen a linken.

--
  Mammma

Tisztelt Osztályfőnök!
A következő kérdéssel fordulok Önhöz. Problémát okoz iskolánkban, hogy alsó tagozaton a tanítási órák utáni ebédeltetést illetve játékidőt, ami a napközi előtt van, nem végezheti tanári végzettségű kolléga. A törvény ugye kimondja, hogy alsó tagozaton csak tanító taníthat, de ebben az esetbe inkább a nevelés dominál. Van-e olyan törvény, vagy valami megoldás, hogy ezt a feladatot tanári végzettségű ember végezhesse az alsó tagozaton? Kevés a tanító kolléga. Mi lehet a megoldás?
Köszönöm válaszát!

--
  OFOE

Kedves Erzsa!
Ha pedagógusbeosztásban vagy a papírod szerint, akkor annyi szabadság jár, amennyi a munkaköröd alapján megillet. De ha hivatalosan másképp osztottak be, akkor feltételezhetően kevesebb jár, és ezt nyilván a Munka tv alapján számolják.

--
  Erzsa

Szeretném megkérdezni,hogy magánóvodában is 46 nap szabadság jár az óvónőnek? Vagy a Munka tv.alapján kell csak számolni?
Köszönöm,ha választ kapok.

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Az osztályfőnöki megbízatáshoz pedagógusi végzettség kell.

--
  ofő

T. Uram/Hölgyem!
A következő kérdéssel fordulnék Önökhöz. A tagintézmény vezető úgy döntött két osztály alacsony létszáma miatt összevonásra kerül. Az egyikben én vagyok az ofő. Az osztályt azonban a másik osztály ofője kapja. A 9. évfolyamon két olyan embert jelölt meg ofőként, akiknek pedagógiai végzettsége nincsen, nekem, ígérete ellenére nem ad osztályt. Kérdésem az lenne, hogy milyen végzettség kell az osztályfőnöki megbízáshoz?

Üdvözlettel, egy volt ofő

--
  OFOE

Kedves János! A törvény betűje szerint, amíg nincs kezedben a diploma, nem taníthatnád azt a tárgyat, amiből nincs meg a végzettséged. Persze a helyszínen meg lehet állapodni az iskolavezetővel, és/vagy a fenntartóval a következő félévre, hiszen januárban meglesz a diploma, túl vagy az abszolutóriumon is, főleg ha nincs az iskolában olyan kolléga, aki ezt a feladatot ellátja. Nem tudjuk, hogy mennyire lehet rugalmasan kezelni ezt a problémát.

--
  OFOE

Kedves Zsuzsa, erre vonatkozóan nem létezik törvényi szabályozás.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Laszlo:] @Peter: "Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat a saját kudarcai miatt." Peldaul a "liberalis kormanyzast"? ;)
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[OFOE:] Kedves Dia! Gondolom ez azon múlik, hogy a három év gyakorlatát az itteni intézmény elfogadja-e, és három év után megadja-e a ped1 státuszt. Pontosabb és jogi szempontból napra kész válaszért keresse meg az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálatát.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Péter:] Csilla a lényegre tapintott: "...csodálkozik majd az az utánunk jövő humánerőforrás fejlesztéssel foglalkozó értelmiségi munkás! nem mondanám pedagógusnak! hogy ők honnan jöttek? " Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[DIA:] Üdvözletem kérdezném hogy külföldön megszerzett oklevelem már honosítottam és hogy milyrn minôsítésben alkalmaznának, ha külföldön már van 3 éves pedagógusi tapasztalatom? Csak gyakornok lehetek?
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek