OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2017. február 10.
» Hozzászólások (1)
Címkék:
     

ARRÓL a gyerekről1

Kedves Szülő!

Tudom. Aggódik. Gyermeke nap mint nap újabb történettel megy haza ARRÓL a gyermekről. Arról, aki mindig verekszik, lökdösődik, csíp, karmol, talán még meg is harap más gyerekeket. Arról, akinek mindig fognia kell a kezemet a folyosón. Arról, akinek saját helye van a szőnyegen és néha a padló helyett a széken ül. Arról, aki éppen akkor mászott fel a kerítésre, amikor rászóltam, hogy ne tegye. Arról, aki dührohamában kiöntötte a társa tejét a földre. Szándékosan. Miközben én néztem. És miután megkértem, hogy takarítsa fel, kiürítette a papírtörölköző adagolót. Szándékosan. Miközben én néztem. Arról, aki a testnevelés órán kimondta a B-betűs szót.

Ön aggódik, hogy AZ a gyerek elvonja gyermeke figyelmét a tanulástól. Fél, hogy túl sok energiámat emészti fel és az ön gyermekére nem jut elég figyelem. Aggódik, hogy egyszer tényleg megsérül valaki. És az a valaki az Ön gyermeke lesz. Fél, hogy az Ön gyermeke is agresszív lesz, ha valamit el akar érni. Aggódik, hogy gyermeke hátrányt szenved, mert nem veszem észre, hogy gondja van a helyes ceruzafogással. Tudom.

AZ a gyerek idén és ebben az osztályban nem az Ön gyereke. Az Ön gyermeke nem tökéletes, de általában betartja a szabályokat. Képes békésen osztozni a játékokon. Nem dobálja a bútorokat. Jelentkezik, ha mondandója van. Akkor dolgozik, amikor dolgozni kell és akkor játszik, amikor játszani kell. Lehet bízni abban, hogy egyenesen a vécére megy és vissza, mindenféle trükk nélkül. Azt gondolja, hogy az F-betűs szó a franc, a K-betűs a kétbalkezes.

Tudom, és én is aggódom.

Tudja, én állandóan aggódom. MINDEGYIKÉRT. Aggódom a gyermeke ceruzafogásáért, egy másik kiejtéséért, annak a kicsinek a félénkségéért, a negyedik mindig üres uzsonnás táskájáért. Félek, hogy Karcsi kabátja nem elég meleg és hogy Kati édesapja kiabált a kislánnyal, amiért fordítva írta a nagy B betűt. Legtöbbször tele vagyok aggódással autóvezetés vagy zuhanyozás közben.

De tudom, hogy Ön ARRÓL a gyerekről akar beszélni. Mert Kati fordított B betűitől nem lesz kék folt gyermeke szeme alatt.

Én is szeretnék ARRÓL a gyerekről beszélni, de annyi minden van, amit nem mondhatok el.

Nem mondhatom el, hogy 18 hónapos korában fogadták örökbe az árvaházból.

Nem mondhatom el, hogy ételallergia gyanú miatt diétán van, ezért ÁLLANDÓAN ÉHES.

Nem mondhatom el, hogy a szülei egy csúnya válás közepén vannak, és a nagymamájánál lakik.

Nem mondhatom el, hogy szerintem a nagymama iszik...

Nem mondhatom el, hogy az asztma gyógyszere izgatottá teszi.

Nem mondhatom el, hogy édesanyja egyedül neveli, ezért nyitástól zárásig itt van az iskolában, 40 percet utazik oda és vissza, ezért kevesebbet alszik, mint a legtöbb felnőtt.

Nem mondhatom el, hogy családon belüli erőszak szemtanúja volt.

Rendben, mondja Ön. megérti, hogy nem adhatok ki családi titkokat. Csak azt szeretné tudni, mit KEZDEK én annak a gyereknek a viselkedésével.

Elmondanám, de nem tehetem.


Fotó: bkreader.com2

Nem mondhatom el, hogy beszédórákat kap, mert egy felmérés szerint súlyos beszédzavara van, és a szakember szerint az agressziója abból a frusztrációból fakad, hogy nem tud megfelelően kommunikálni.

Nem mondhatom el, hogy MINDEN héten találkozom a szüleivel, akik rendszerint sírnak ilyenkor.

Nem mondhatom el, hogy van egy közös jelzésünk arra, ha egy kicsit egyedül szeretne ülni.

Nem mondhatom el, hogy a szabadidőt az ölemben tölti, mert „jobban érzem magam, ha hallom a szívverésed, tanító néni”.

Nem mondhatom el, hogy 3 hónap alatt a dühkitörésinek száma napi 5-ről heti 5-re csökkent.

Nem mondhatom el, hogy megbeszéltem az iskolatitkárral: küldhetem hozzá „segíteni”, ha úgy érzem, helyváltozásra van szüksége.

Nem, mondhatom el, hogy a tanári értekezleten könnyes szemmel KÖNYÖRÖGTEM a kollégáknak, hogy figyeljenek rá jobban, hogy legyenek kedvesek akkor is, ha idegesek, mert éppen behúzott valakinek ISMÉT, és ezúttal ÉPPEN EGY TANÁR ELŐTT.

A helyzet az, hogy ANNYI MINDEN VAN, amit nem mondhatok el ARRÓL a gyerekről. Még a jó dolgokat sem mondhatom el.

Nem mondhatom el, hogy az ő dolga a növények locsolása és szívszaggatóan sírt, amikor egy növény a téli szünetben elfonnyadt.

Nem mondhatom el, hogy minden reggel megpuszilja a kistestvérét és a fülébe súgja, hogy „te vagy a napsugaram”, mielőtt a mamája eltolja a babakocsit.

Nem mondhatom el, hogy többet tud a viharokról, mint a legtöbb meteorológus.

Nem mondhatom el, hogy gyakran kér segítséget a ceruzahegyezéshez játékidőben.

Nem mondhatom el, hogy a szabadidőben cirógatja a legjobb barátja haját.

Nem mondhatom el, hogy amikor egy társa sír, odaviszi neki a játéksarokból a kedvenc játékát.

Az a helyzet kedves Szülő, hogy csak az Ön gyermekéről beszélhetek Önnel. Amit mondhatok tehát, az ez:

Ha egyszer valaha, az ÖN gyermeke lesz AZ a gyermek...

Nem osztom meg a családi gondokat más szülőkkel.

Rendszeresen beszélek Önnel, világosan és kedvesen.

Gondoskodom arról, hogy legyen papírzsebkendő a közelben a találkozókon, és ha engedi, fogom a kezét, miközben sír.

Közbenjárok, hogy gyermeke és családja megkapjon minden magas színvonalú szakértői segítséget, és mindenben együttműködöm ezekkel a szakértőkkel.

Biztosítom róla, hogy gyermeke megkapja a plusz törődést és szeretetet, amikor szüksége van rá.

Képviselem gyermeke érdekeit az iskolai közösségben.

Bármi történik is, keresni fogom és megtalálom a jót, a különlegest, a csodálatost a gyermekében.

Emlékeztetem majd ÖNT és gyermekét ezekre a különleges és csodálatos dolgokra újra és újra.

És amikor egy másik szülő aggodalmát fejezi ki az ÖN gyermeke miatt..., elmondom neki mindezt újra és újra.

Szeretettel
a Tanítónő

Fordította: Tokaji Ildikó

1Dear Parent: About THAT Kid, Amy Murray blogja, Huffington Post 2014. 11. 17.

2A kép forrása: Kettős Mérce blog

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

kamala | 2017. február 11.
Pedig a kommunikáció lenne a kulcs. Nyugodtan elmondhatná egy ideális világban. Amikor egy szülő nem tud semmit a miértekről és a hogyanokról, természetes hogy aggódik...
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.22.
Palkovics László műhelyiskolákat nyitna a tankötelezettségi korhatár felemelése helyett
Az Eduline hívta fel a figyelmet arra, hogy az M5 Ez itt a kérdés című adásában Palkovics László miniszter meghívottként ismét beszélt többek között a tankötelezettségi korhatárró...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.22.
Oroszország mozgatja a diákokat?
Orosz szálat sejtenek a nyugati nagyhatalmak a ­klímaváltozás ellen küzdő diákmozgalmak mögött. A középiskolások Nyugat-Európa számos országában utcára vonultak, tegnap egyik vezető...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.22.
Maruzsa Zoltán: stresszes, de bevált a középiskolai felvételi rendszer
Egyfelől sosem szerencsés ilyen fiatal korban kitenni a tanulókat ilyen stresszhelyzetnek, de kényszerhelyzetben vannak az intézmények, hiszen ha több a jelentkező, mint ahány fővel az osztá...
(Forrás: Infostart)
--
2019.02.22.
A tizenévesek emelték meg a sikeres nyelvvizsgaszámot
Tavaly 120 ezer nyelvvizsgaesemény történt Magyarországon, 4 ezerrel több, mint 2017-ben. A Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke, Berényi Milán szerintez jelentős részben köszönhet...
(Forrás: Infostart)
--
2019.02.22.
Videóüzenetekkel tiltakoznak az állami tankönyvek ellen
„Tudta, hogy a kormánytól indétől megtiltja az iskoláknak, hogy magánkiadású tankönyveket rendeljenek?” - hangzik el a Szülői Hang nevű civil csoport videóüzenetében egy szülőtől...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek