OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. március 21.
» Hozzászólások (2)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

54. Márciusi kockárdások

2016. március 10.

Hosszú hónapok óta az első olyan hetünk, amikor – bár még mindig nálunk lakik Van Dógom nevű, holland ismerősünk, - legalább viszonylagos a nyugi, nem kell kapkodni.

Izgulni persze még kell, mert a középiskolák nem sietnek kitenni az ideiglenes rangsort, de úgy szép az élet, ha zajlik. És nálunk mindig zajlik! :)

Vége a szóbeliknek, lehet újra a tanulással is foglalkozni. És kell is, mert a szokásos föcin kívül beköszön a német témazáró is. E. néni, aki nem a föci, hanem a némettanár ebben az esetben, úgy döntött, bekeményít. Negyediktől tanítja, de soha nem mondta, hogy a németben egyenes szórend és fordított szórend létezik, sőt! Most elmondta, hogy van ilyen, ha esetleg eddig nem vették volna észre, és ebből lesz a dolgozat. Időben eszmélt, gratulálok! Mindegy, nem számít, van kolléga, aki öt perc alatt megérteti velük, így már nincs is olyan nagy dráma.

A Holokauszt Múzeum munkatársa nagyon szeret bennünket, mert megint jött. Most Radnóti a téma. A szeretet amúgy kölcsönös, mert megint nagyot virít. Kisdedek élvezik az órát, halványan derengeni kezd a már megismert történelmi tényeken alapuló egyéni és csoportos tragédia valósága. Radnóti, Saul fia, megvan az „AHA!” élmény. Alakul… Remélem, olyan mély nyomot hagy, hogy velük, általuk nem ismételheti magát a történelem.

Szerda estére minden eredmény befut. Helye mindenkinek van, kivéve az állam gondoskodását élvező Krisztiánt, akinek nem csak az arca nagy. Ha az egojáról az IQ-jára találna esni, mentőhelikopter kellene az ellátáshoz. Most szembesül először azzal, hogy vannak „objektív” mérések, ahol, ha nem teljesít megfelelő szinten, akkor elbukott. Ahhoz, hogy a vágyott iskolába mehessen, az előtte végzettek felének ki kéne esni. A másik három iskola/tagozat szóba sem jöhet, annyira gyengén teljesített. Mondjuk, a gyermekotthoni nevelője egyszer sem kérdezte meg, hogy mi újság, kell-e segítség, örülnek, hogy van egy hülye, aki helyettük mindent megcsinált. A gyámjával sem mentem sokra, mert akkor találkozott először a gyerekkel, amikor bejött aláírni a papírokat. Akkor már egy hete ő volt az új gyám.

Kristóf, az, akit az utóbbi időben gyakran rángat az élet, ő is elszállt a központival, de nagyon bíztató, hogy minden szóbelije szuperül sikerült. Neki még van sansza, elég jó!

Odettet oda is felvették, amiért 20 fillért nem adtunk volna, Marci már rég tudja, hogy rendben, mert olyan jó eredményt vitt, hogy nem kellett szóbeliznie sem. „Látatlanban” megkapta az érte járó maximális pontot. Somát is sikerül érettségire felkészítő suliba küldeni, pedig a nagyijának meggyőzése nem volt egyszerű mutatvány! De sikerült, ez is, az is! Vannak persze olyanok is, akiket nem az elképzelt iskola várja, de úgy tűnik, hogy mindenkinek jó helye lesz. Katát elkérte anyukája, hogy elmenjenek szóbelizni abba az iskolába, ahol semmi esélye, mert nem írt központit, holott a suli kérte. Szóval, elindult Kata de nem sikerült odaérniük. Miért nem vagyok meglepve?

Csütörtökön reggel arra ébredtem, hogy nincs kockás kokárdánk, pedig pénteken lesz az ünnepély a suliban. Kokárdánk persze van, de 2006 óta csak szalagot tűzök a tündérkéimre is, mert az a kokárda, ami egykor olyan szép jelkép volt, már nem az enyém, nem a mienk.

Elkezdtem keresgélni, ki lehet az, aki hajlandónak mutatkozik 30 darab kockásat gyártani. Azonnali hatállyal, SOS! Persze, megtaláltam! Így aztán csütörtök este 7 órakor már harminc darab kockárda boldog tulajdonosa voltam. És milyen jó, hogy ennyit rendeltem! Több kolléga is ráugrott, boldogan tűzte ki és viseli majd a 15-i tüntetésen is. De ezt megelőzően még pénteken délben a nyolcadik talpig kockárdában ünnepelt. Büszke vagyok rájuk, mert megbeszéltük: nem kötelező, aki nem akarja, az kap hagyományos, nemzeti színűt. De mindenki bekockásodott.

Négy nap, sulimentesen. Remélem, pihenni fognak. Rájuk fér. Ránk fér.

Azért az edzettségemet is segítik fenntartani. Kedden reggel elmentem Kristóf anyuval a szállóra. Vittük az orvosi papírokat, de persze, mivel szegény embert az ág is húzza, szombaton sikeresen elhagyta az összes iratát és pénzét, így újabb kihívásnak néztünk elébe. A személyiről volt fénymásolat, mert a GYÁO-ba az kellett, ez némileg megkönnyítette a helyzetet. A szálló vezetője nagyon rugalmas volt, mindezek ellenére fogadta anyát. Amikor azt hittük, ez rendben, akkor kiderült, hogy vár bennünket a Dankó utca, ahol azt ellenőrzik, van-e lakótárs a fejbőrön, a hajban. Rohanás a Dankóba, mert még fél óránk van, hogy odaérjünk, aztán majd rohanás vissza a szállóra. Nekem délben nőnapi köszöntés a suliban. És bár én nem vagyok egy nemzetközi nő, azért illene megjelennem. De anya ügye eggyel fontosabb. Fél egyre értünk vissza a szállóra, már igazolással a „tisztaságról”, de még hátra volt egy közel órányi adminisztrációs projekt. Ezt ki kellett hagynom, mert fél kettőkor más a kisdedekkel kell lennem. Gyors bemutatkozás az ottani szociális munkásnak, anyától könnyes búcsú, rohanás a suliba. Célfotóval, pontban fél kettőkor érkezés.


Talpig kockárdában

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

OFOE | 2016. szeptember 14.
Kedves Zsuzsi! A szerző sűrű elfoglaltsága miatt még nem írta meg a záró részeket. De nagyon ígéri. Jól esik, hogy hiányolod. Remélem, nemsokára módod/módunk lesz olvasni
Zsuzsi | 2016. szeptember 14.
Szia! Sziasztok! Lehet tudni, hogy miért szakadt meg ez a nagyon érdekes, hasznos sorozat? Köszönöm a választ előre is. :)
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.08.19.
Az új alaptantervvel végezhetik ki a nem állami tankönyveket
Bár már javában tart az új nemzeti alaptanterv előkészítése, az államtól független tankönyvírókhoz és kiadókhoz a várható változásokról minimális, többnyire csak a sajtóban megjelen...
(Forrás: ugytudjuk.hu)
--
2018.08.19.
Gender aktivisták romboló túlkapásai
A nők helyzetének javításához nincs szükség a gender képzések falain belül megtelepedő radikális feminizmusra, illetve a homoszexuá­lis, transznemű, LMBTQI lobbira sem – érvel az államilag...
(Forrás: Magyar Hírlap)
--
2018.08.19.
Nem alternatív X-faktort akarunk
Megszállott önkéntesek és egy újító szellemű általános iskolai tanár karolták fel Ózdon azokat a hátrányos helyzetű roma gyerekeket, akik egy valamiben biztosan bárkivel felveszik a versenyt...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.08.19.
Az fogad örökbe, aki tudja, hogy a fogyatékkal élő is csak egy gyerek
Egy család négy gyereke mellé fogadott örökbe egy Down-szindrómás kisfiút, mert ez mindig is vágyuk volt. Egy másik családnak azután derült ki, hogy súlyos izomsorvadásban szenved a lá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.08.19.
A lakást bérlő diákok tízszer annyit fizetnek, mint a kollégisták
Akik albérletbe kényszerülnek, akár tízszer annyit is fizethetnek a lakhatásért, mint a kollégiumi elhelyezést elnyerő társaik. Az utóbbi ugyanis mindössze 15-16 ezer forint havi kiadást...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2018.08.19.
Hiába a kormányzati reklám, ha nem fizetik meg a nevelőszülőket
A kormány legutóbb 2013-ban indított nevelőszülő-toborzó kampányt, hogy felkészüljön a 2014. januárjában hatályba lépett szabályozásra, miszerint 12 év alatti gyermekek már nem kerü...
(Forrás: mérce)
--
2018.08.19.
A gyerekek túl korán neteznek, a szülők pedig túl lazák
Az NMHH gyermekvédelmi és edukációs tevékenységének támogatása érdekében kétezer, 7 és 16 év közötti gyermekkel és szüleikkel készíttetett nagymintás, reprezentatív kérdőíves...
(Forrás: Infostart)
--
2018.08.19.
Gender-ügy: közzétette a CEU a Magyar Rektori Konferenciának írt válaszát
A Társadalmi Nemek Tudománya képzést következetlenül, több irányból támadja a kormánykommunikáció - ezek egyike, hogy a Fidesz képzeletében létező gazdaságban ez nem egy "hasznos" tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.08.19.
Kásler Miklós: Nem teljes az ember, ha identitása csorba
Például az ógörög vagy a latin elengedhetetlen a történelem feldolgozásához, az ókori és középkori forrásmunkák olvasásához. A XIX. század ­közepéig a hivatalos nyelv a latin volt...
(Forrás: Magyar Idők)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zsuzsa! A jogszabályok között nem találtunk ezt kizáró rendelkezést. Feltételezhetően a helyi szabályozás dönti el, hogy ad-e osztályfőnöki megbízást ebben az esetben.

--
  OFOE

Kedves Hajna!
Ha nem megy a közös megegyezés, akkor marad a lemondás.
A Kjt.28. §-a szerint:
(1) A közalkalmazott a határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszonyt lemondással bármikor megszüntetheti.
(2) Lemondás esetén a lemondási idő két hónap. Ezen időtartam egy részére, vagy annak egészére a munkáltató mentesítheti a közalkalmazottat a munkavégzés alól.
Itt találod a rendelkezést: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99200033.TV

--
  Csernavay Zsuzsa

Tisztelt Szerkesztőség ! Szeretném tudni, hogy a heti 10 órában tovàbbfoglalkoztatott nyugdíjas kaphat-e osztályfőnöki megbízást? Köszönöm vàlaszukat!

--
  Hajna

Tisztelt Cím!"fél" állású , határozatlan időre kinevezett gyógypedagógus vagyok heti 10 tanítási órával.Közelebb a lakhelyemhez sikerült más munkát(magáncég) találnom, a jelenlegit közös megegyezéssel szeretném elhagyni.Mennyi időre kell maximum még maradnom a munkahelyemen, ha a munkáltató nem megy bele a közös megegyezésbe? A szabadságom, ami maradt esetleg, hogy lehetne elszámolni? 20 éve vagyok közalkalmazott, 2 gyermekem 14 év alatti.Köszönöm a választ!

--
  Ramona

Köszönöm szépen valaszát. Megerősített abban, hogy megpályázzam az állást.

--
  OFOE


Kedves Ramona! Magas szintű nyelvtudása és pedagógusi végzettsége is van, ha csak főiskolai is. Elvileg a középiskolában egyetemi végezettség lenne kívánatos, de mivel elég nagy a pedagógushiány, nyelvtanár végképp nincs elég, feltételezhetően nem esélytelen a pályázata. Lehet, hogy feltételül szabják az egyetemi végzettség utólagos megszerzését.

--
  Ramona

Német nyelvszakos középiskolai tanári állást szeretnék megpályázni, viszont csak német nyelvtanári főiskolai végzettséggel rendelkezem. Ezenfelül gazdasági és társadalomtudományi szakfordító oklevelem is van. Német az anyanyelvem . Milyen eséllyel pályazható meg a fent említett állás? Mindenképpen szükség van egyetemi végzettségre??
Előre is köszönöm válaszukat.

--
  OFOE

Kedves Csilla! Az iskola állít ki igazolást a jogosultságról, és ennek alapján utólag téritik a költségeket. Feltételezésünk szerint az érintett tankerület.

--
  OFOE

Kedves Eszter! A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 123. § 123. § (3)
bekezdése szerint a szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.
Ebből következik, hogy a korábbi évekről bennmaradt szabadságot a munkába visszatéréstől számított 60 napon belül ki kell adni, és csak
a 2018-ra járó szabadságot lehet a későbbi időszakban kiadni. A szabadság kiadásának időpontját a kiadás előtt legkésőbb 15 nappal
közölni kell.
A jogszabályt pontosan itt találhatjátok meg: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV
Reméljük, ezzel tudtunk segíteni.
Üdvözlettel a szerkesztőség.

--
  csilla

Meg szeretném kérdezni, hogy ki fizeti annak a négy éves, jól integrálható autista kisfiú utaztatását a szomszéd városba, ahol a befogadó és a pedagógiai szakszolgálat által kijelölt intézménye van? és a kísérőjéét? Ha fizetik, tömegközlekedésre és gépkocsira is finanszíroznak?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek