OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. február 4.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
     

A tanártüntetések sajtóvisszhangja

A tegnapi tanártüntetés az ország 11 városában nagyot szólt, szinte mindegyik médium hírt adott róla. Összeállításunkban – minden kommentár nélkül – sorra vesszük a különböző megnyilvánulásokat. Egy pillanatkép kivetítésére vállalkozunk csak, a jövőt ennek alapján nem prognosztizálhatjuk. De talán várható némi változás az oktatásügyben....

Az országos pedagógustiltakozást elindító Miskolcon 5 ezren, Budapesten 600-800-an tüntettek a kormány oktatáspolitikája ellen, emellett kilenc másik városban is tartottak szimpátiatüntetéseket. A tüntetések fő üzenete az volt, hogy elfogyott a tanárok türelme, az oktatást alapjaiban kellene újragondolni, a Klebelsberg-központot pedig meg kell szüntetni (Nem Soros-bérencek, tanárok és diákok tüntettek). – INDEX

A szervezők megkérték a politikusokat, hogy „ne most mondjanak nagyon okosakat”, mert ez szigorúan politikamentes rendezvény. A Herman Ottó Gimnázium diákjait képviselők szülők részéről felszólaló Oláh Benjámin így fogalmazott: „sem szocialista, sem csuhás nem állhat az oktatás, a szülő és pedagógus fölé” (Tüntetés Miskolcon: „A pedagógusok lesznek az új migránsok!”). – MAGYAR NEMZET

Az, hogy ennyien itt vagyunk, annak köszönhető, hogy az emberek megértették, hogy amikor már egy tantestület nyílt segélykiáltása hangzik el, az nagy-nagy bajt jelent. Ennek a segélykiáltás támogatására, felhangosítására, felerősítésére jöttünk.630 óvoda, általános és középiskola nevelőtestülete állt a miskolci tanárok mellé - írja a délmagyar.hu. Szegeden körülbelül 500-an demonstráltak a KLIK épülete előtt.A szakadó eső ellenére legalább ötszáz ember vett részt a szimpátiatüntetésen Pécsett is, ahol tegnap az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ szakmai fórumot tartott a pedagógusoknak. A sajtót kizárták az eseményről. Szerdán emellett Győrben, Veszprémben, Szombathelyen, Sopronban, Budaörsön, Békéscsabán és Hajdúszoboszlón is tüntetés volt (Tizenegy városban tüntettek a pedagógusok). – INFORÁDIÓ

A demonstráción kezdetben 1000-1500 ember jelent meg, másfél óra múlva viszont a rendőri becslés szerint már 2 ezer ember volt kint. A szervezők 5 ezer emberről beszéltek. A tüntetők között néhány hermanos diákot látott tudósítónk, de a többség idősebb. Jelen vannak a szakszervezetek is – a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke is ott van például –, van, aki „Munkát, kenyeret!” feliratú transzparenst tart. A másikon az van, hogy „Jó biciklit nem kell tolni, a rosszat meg kár.” Vannak kevéssé politikamentes transzparensek is: „Feketekassza helyett bérrendezést!”, és „Le a kormányzati korrupcióval!” (”Vészhelyzet van, a gyerekek jövője a tét”). – VS.hu

A megmozdulás Miskolcról indult, a Herman Ottó Gimnázium januári nyílt levelét követően. A tiltakozók szerint a közoktatásban súlyos pénzügyi és szakmai problémák vannak, az elmúlt évek változásai miatt pedig a helyzet tarthatatlanná vált. Budapesten, a Szabadság térre több százan gyűltek össze, pedagógusok és civilek egyaránt, írja a hirado.hu. A tüntetésen Szüdi János egykori oktatáspolitikai államtitkár tartott beszédet. Alapvető problémának nevezte, hogy a kormány és a tanárok elbeszélnek egymás mellett, és nem közelednek az álláspontok. Szüdi János kiemelte: a gyerekeknek nagyon sok órájuk van, ami mind rájuk, mind a szülőkre és a tanárokra nagy terhet ró (Az ország több városában demonstráltak a pedagógusok). – MAGYAR IDŐK

Országszerte fáklyás demonstrációkat tartottak az Orbán-kormány oktatáspolitikája ellen tiltakozók szerdán, az esős idő ellenére kora este több ezren mentek ki az utcákra, hogy nyomatékosítsák: nem lehet szakmai egyeztetések, a leginkább érintettek bevonása nélkül, átgondolatlan és elsietett változtatásokat véghezvinni az iskolákban. Mára mindenki számára nyilvánvalóvá vált: a Fidesz oktatáspolitikája elbukott, és ezt nemcsak a hazai és nemzetközi felmérések gyászos eredményei, hanem a tanárok, diákok és szüleik beszámolói is alátámasztják, akik nap mint nap a saját bőrükön tapasztalják meg a rendszer viszontagságait. „Nem hagyjuk! Nem hagyjuk!” - skandálta Miskolcon a több ezres tömeg: becslések szerint négy-ötezren gyűltek össze a Hősök terén. (Botrány a Klik fórumöm – több ezren tiltakoztak a FIDESZ politikája ellen) – NÉPSZAVA

Az államtitkár hangsúlyozta nyitottságukat, és kiemelte: a kerekasztal ülésén szeretnék a problémákat megoldani, a felmerült kérdéseket megvitatni. Ugyanakkor hozzátette: a rendszer előnyeit is szeretnék megtartani. A sajtótájékoztató és a köznevelési kerekasztal leendő helyszínén elhelyezett névtáblák alapján a tanácskozásra meghívást kap a Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet, az Eszterházy Károly Főiskola, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, az Országos Köznevelési Tanács, a Pedagógusok Szakszervezete, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, a Nemzeti Pedagógus Kar, a Nemzeti Ifjúsági Tanács, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság, és Nagycsaládosok Országos Egyesülete. A lehető legszélesebbre nyitották az ajtókat, nem volt még olyan egyeztetés Magyarországon, amelyre minden iskolát meghívtak (Rétvári Bence: Keddre hívja össze az Emmi a köznevelési kerekasztalt. Pártcélokra használja az ellenzék a pedagógusok ügyét +VIDEÓ). – MAGYAR HÍRLAP

Nagy rendőri készültség mellett, a zuhogó eső ellenére 4-500 ember gyűlt össze hétfőn este Szegeden, a Klik székhelye előtt a szerdán tartott országos tüntetéssorozat részeként. A többségük pedagógus és szülő volt, a már hagyománnyá vált módon tiltakozásul szalagokat kötöttek a tankerületi igazgatóság kerítésére (Nem hagyják, hogy a Klik nyomorult adathordozót csináljon a gyerekükből). – NÉPSZABADSÁG

Megközelítőleg ezer fő gyűlt össze február harmadikán Pécsen a 48-as téren a szakadó eső dacára, hogy az oktatás valódi reformjaiért tüntessenek a pedagógusok mellett. Az összegyűlt tömeg a 48-as térről a Búza tér külső részének érintésével vonult a Színház térre, a tüntetők sorának eleje akkor járt a Lánc utcai körforgalomnál, mikor a vége átkelt a 6-os főúton. Menet közben leginkább a „Túltolták!” és a „Balog Zoltán mondjon le!” skandálásokat lehetett hallani. (Túltolta a kormány, ezernél többen tüntettek Pécsen az oktatás reformjáért). – PÉCSI STOP

Elég volt az értelmetlen adminisztrációból, a túlterheltségből, a központosított oktatásból – ezt üzenték a szerda este Miskolc belvárosában vonuló ötezer tanár, diák, szimpatizáns és politikus. Egy ekkora tüntetés manapság Budapesten is szenzációszámba ment volna, főleg szakadó esőben, a szervezők tehát méltán voltak büszkék. A pártok is igyekeztek megmutatni magukat, de a rendezvény végig politikamentes volt. Az utolsó pillanatban vagyunk, a tét pedig nem a pedagógusok jóléte, keresete, hanem a gyerekek jövője; ha ők túlterhelten, kiégve kerülnek ki az iskolából, annak ugyanis az egész nemzet látja kárát. Ezt üzente a vagy féltucatnyi szónok a színpadról. Kövesse végig az elmúlt évek legnagyobb és leghangosabb vidéki megmozdulását képeinkkel! (Ekkora tüntetést még nem látott a vidék)– 24.hu

A kormánypárti politikus úgy indokolt: kiderült, hogy a nap folyamán tartandó, „oktatásinak álcázott” vidéki tüntetések mögött több városban is „a bukott baloldal képviselői állnak”.Hollik István a Fidesz-KDNP nevében felszólította a baloldali pártokat, hagyják békén a pedagógusokat, és ne zavarják meg a kormány kezdeményezésére az oktatásról elindult párbeszédet (A KDNP-s okostojásnak még a tüntető tanárokról is a „bukott baloldal” jutott az eszébe). – PROPELLER

Hogy ki valójában Galló Istvánné, a pedagógus tüntetések főalakja? Ezt kérdezte szerdán délután Facebookján Bencsik András, a CÖF és a Békemenet alaptója, a Demokrata főszerkesztője. Aztán ki is fejtette, hogy Gallóné apja Péter Gábor (született Eisenberger Benjámin) kommunista politikus, az ÁVH rettegett vezetője volt. Egy kommunista gyilkos lánya vezeti a pedagógusokat. Értik, nem azért tüntetnek a tanárok, mert már annyira szétesett a rendszer, hogy nem tudnak tanítani. Hanem mert egy kommunista gyilkos lánya felheccelte őket. Ez már magában is a leggusztustalanabb apákfiúkozás. Gallóné csak ne ugráljon, hát ki volt az ő apja? De ennél többről van szó. Gallóné ugyanis nem Péter Gábor lánya.Amit Bencsik kiírt húszezernél több követőjének, az egyszerűen hazugság (Ha nyilvánosan kritizálni mered a kormányt, akkor egy kommunista gyilkos volt az apád). – 444

Tegnap kiderült, hogy egy minisztériumi háttérintézmény, az Oktatáskutató és Fejlesztőközpont vizsgálatában is „súlyos rendszerszintű hibákat említenek és lesújtó véleménnyel vannak arról, hogy mi történt a közoktatás irányításával 2012 óta”, ám úgy tűnik, mindez csak mellébeszélés. Legalábbis ezt gondolhatják a Fideszben, mert szerintük, minden a legnagyobb rendben, és ha baj van, azt a galád szocialistáknak köszönhetjük. Ezt írták közleményükben: „most is csak kihasználják és olyan balliberális civilszervezetekkel hergelik őket, akik eddig a bevándorlók mellett szerveztek tüntetéseket, nem a gyermekek és nem a pedagógusok fontosak számukra” (A Fidesz szerint a tanárok ostobák és a menekültválság hiénáinak a kottájából játszanak). – MAGYAR NARANCS

A strukturális változások között elsősorban a mai központi fenntartói modell megváltoztatása, azaz gyakorlatilag a Klik működésének alapos átgondolása, vagy – a radikálisabb elképzelések szerint – megszüntetése szerepel. (A szerdai miskolci tüntetésen, ha egy szónok csak kiejtette száján a Klik szót, már beindult a fújolás.) E mamutintézményt azonban csak akkor lehetne megszüntetni, ha valami átveszi annak a hármas feladatkörét – magyarázza lapunknak Radó Péter oktatáskutató. Egyrészt amióta elvonták az iskoláktól az autonómiájukat, azaz az igazgatók, tantestületek döntési jogköreit, ezek a kompetenciák a Klikhez kerültek. Ha mindezt visszaadják, akkor a feladatainak egy része valóban okafogyottá válna. De most a Klik gyakorolja a fenntartói jogokat is, és bizonyos tanügy-igazgatási feladatai szintén vannak. Ezeket elvileg átvehetné az Oktatás Hivatal, de azt épp most akarják beolvasztani a minisztériumba, ami a tapasztalatok szerint még kaotikusabban végezné el mindezt (Bedöntheti-e a Kliket a tanárlázadás?). – HVG.hu

SzJ

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.11.14.
Magyarországon oktatni talán, integrálni biztos nem lehet finn módra
„Bármilyen impozánsak is az eredményeik, nem lehet az északi országok oktatási programját egy az egyben magyarországi feltételek közé átemelni” – hangsúlyozta a keddi konferencián...
(Forrás: Qubit)
--
2018.11.12.
Szülők a tanárhiányról: bölcsész tanít matematikát, tesitanár magyart
Az utóbbi időben rengeteg adat látott napvilágot arról, mekkora a pedagógushiány az országban, a kormány azonban hárított. A reakció szerint természetes a fluktuáció, nem beszélhetünk...
(Forrás: 24.hu)
--
2018.11.12.
Pálinkás József: "Igen, a piacgazdaságot meg kell védeni"
Én úgy látom, hogy a digitális fejlesztések inkább az eddigi folyamatok továbbvitelét jelentik majd, semmint alapvető fordulatot a gazdaságban. Olyan folyamatokat és tevékenységeket is gé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.12.
Leszakadás fenyegeti Magyarországot – figyelmeztet az MNB
Átfogó reformokat sürget a Magyar Nemzeti Bank (MNB) annak érdekében, hogy a gazdaság érdemben folytatni tudja felzárkózását Ausztriához képest – ez derül ki a most publikált Növeked...
(Forrás: zoom.hu)
--
2018.11.11.
Igyekeznek csökkenteni a pedagógusok terheit
A köznevelésért felelős helyettes államtitkár szólt arról is, ösztönzik, hogy minél többen válasszák a pedagógusi hivatást, illetve a pályaelhagyók visszavonzásának fontosságáró...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.11.11.
Egyre többen csatlakoznak az ELTE TÁTK-on szerveződő "sztrájknaphoz"
Az ELTE kommunikáció, filmtudomány és esztétika tanszékének oktatói is csatlakoznak az ELTE Hallgatói fórum is lesz az ELTE TÁTK-on. A társadalomtudományi karon november 14-én délelőtt...
(Forrás: Eduline)
--
2018.11.11.
Mészáros Lőrinc: Mi nemcsak labdarúgókat képzünk, hanem embereket nevelünk
„Nemcsak a testet, de a szellemet is építeni akarjuk” – írta a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia oldaAkadémistáink immár nemcsak iskolai műveltséget és labdarúgótudást kapnak, hanem...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.11.
Megint átalakítaná a kormány a szakképzést
Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár szerint az átalakítás célja, hogy a szakképzés vonzó karriert nyújtson a fiatalok számára. Új...
(Forrás: 24.hu)
--
2018.11.10.
Nagyon ideges mindenki – Lovász László: Többször felmerült bennem a lemondás gondolata
Ön tudja értelmezni, hogy mi az a határ, amit a kormány szerint az MTA egyes munkatársai átlépnek? Van ilyen határ egyáltalán?– Elsőre a társadalomtudományok jutnak eszünkbe, pedig a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek