OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. február 8.
» Hozzászólások (0)

Egy lezárt esztendő és a távlatok

A 2001 óta működő (az idén 15 éves) Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének alapszabályban is rögzített célja az iskolai nevelés elméleti és gyakorlati kérdéseivel kapcsolatos folyamatos és széles körű információcsere elősegítése. Egyik legfontosabb feladatunk a szakmai közvélemény formálása és a pedagógusok támogatása abban, hogy minél hatékonyabban tudjanak a neveléssel kapcsolatos aktuális kihívásokra reflektálni.

OFOE – 2015

Országos szervezet lévén tevékenységünk és szolgáltatásaink jelentős része a tavalyi évben is online formában valósult meg. A 15 éve működő egyesületi honlap az egyik leglátogatottabb pedagógiai portál. Naponta átlagosan 2000 fő keresi fel. A látogatóink hűségesek hozzánk, ugyanakkor új olvasókat is vonz az oldal: a Google statisztikája alapján, az utolsó negyedévben 84,3% volt a visszatérő, és 15,7% az új látogató. Az OFOE Facebook oldalát jelenleg 2369 fő kedveli, az Ofő online és offline nyílt FB csoportunkhoz pedig 1438 fő csatlakozott.

2014-ben részt vettünk a TÁMOP 3.3.12 Bázisiskolai Program című, 40 középiskolát érintő tananyag-fejlesztési és intézményfejlesztő projektjében: az egyesület munkatársai készítették a projekt portálján található 300 gyakorlatból és 24 foglalkozástervből álló gyűjteményt. Ezt követően, a 2015-ös évben szakértőink a projekt tapasztalatait feldolgozó kutatásokban végeztek meghatározó tevékenységet.

2015-ben az ELTE PPK szakvizsgás képzésébe egy általunk kidolgozott 30 órás osztályfőnöki tematika is bekerült, a kapcsolódó kurzust egyesületünk tudományos minősítéssel rendelkező tagjai vezetik.

2012 óta zajlik, az OFOE kezdeményezésére és aktív részvételével, egy országos pedagógiai tanácskozás sorozat: évente egy digitális nemzedék és egy digitális pedagógus konferenciát szervezünk közösen az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetével és a TEMPUS Közalapítvánnyal. A 2015-ben megszervezett két konferenciának országos visszhangja volt. Mindkét alkalommal közel 300 résztvevő volt jelen.

A Fodor József Iskolaegészségügyi Társaság felkérésére egyesületünk tagjai társszervezőként és előadóként is részt vettek „Az iskola szerepe a hátrányos helyzetű gyermekek gondozásában” című továbbképző konferencián. A következő évre közös projektet tervezünk.

2013-ban indítottuk a Budapest Film Zrt-vel együttműködve az OFOE Filmklubot, ahol havonta tekinthetnek és vitathatnak meg a résztvevők gyerekekről és fiatalokról szóló filmeket. A filmklub eseményein alkalmanként mintegy 50 fő vesz részt. A filmklubot a filmhu internetes magazin 2015-ben a 10 legjobb budapesti filmklub közé választotta.

Évek óta szoros szakmai kapcsolatban állunk a határon túli magyar pedagógus szövetségekkel. 2015 augusztusában a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének megbízásából 30 Kárpát-medencei magyar pedagógus számára szerveztünk sikeres tanfolyamot Budapesten, Konfliktusok az osztályban címmel. A tanfolyam résztvevőivel azóta is tartjuk a kapcsolatot, a tanfolyam végén közösen létrehozott zárt Facebook csoportban.

A következő időszak tervei

A 15 éve működő portál modernizációra szorul. Az adminisztrációs felületet, az oldal szerkezetét, a keresési funkciókat, a megjelenési formát hozzá kell igazítani korunk szükségleteihez és a létrejött, több ezer cikkből álló adatbázis követelményeihez. Tervezzük továbbá a honlap szerzői körének bővítését. Az online megjelenésért nem fizetünk honoráriumot, a felkerülő írások elkészítése, szerkesztése, az esetenkénti szakmai viták moderálása, ahogyan eddig is, továbbra is önkéntesek bevonásával történik.

A következő évben folytatódnak a digitális rendezvények (2016-ban már a jubileumi 10. tanácskozásra kerül sor. Tovább zajlanak a Filmklub vetítései is, amelyekre ebben az évben kéthetente kerül majd sor. Tervbe vettük filmklubok szervezését vidéki városokban is.

Elindítjuk az OFOE könyvek sorozatot, amelynek első kötete, Leiner Károly: Az én gyerekeim című munkája már nyomdakész állapotban van. A sorozat Szabó Anna Még roppan egy utolsót című könyvével folytatódik.

Ez év közepére a pályaorientáció problematikáját központba helyező országos osztályfőnöki konferenciát tervezünk.

Minderről, és az iskola világát érintő hírekről, eseményekről a továbbiakban is igyekszünk online felületeinken friss szemmel tudósítani.

Végül, de nem utolsó sorban online kérdőívvel szeretnénk feltárni az egyesület és az OFOE portál működéséről kialakult véleményeket, illetve az ezekkel kapcsolatos javaslatokat, hogy megalapozottan tudjuk értékelni az eddigi munkánkat, és a szükségletekhez igazítva alakíthassuk a következő időszak programját.

Földes Petra – Szekszárdi Júlia

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.10.23.
L. Ritók Nóra: Az oktatás, vagy valami más?
Aztán ott a másik nagy falat, a pedagógusok. Azt, amit a probléma kormányokon átívelő kezeletlensége, az utóbbi években a szegregáció felerősödése, a csak az elvárásokat figyelembe vev...
(Forrás: Nyomor széle blog – hvg.hu)
--
2017.10.23.
Hiába 35 halál, csak tanácsadásra küldik Romániában az oltást megtagadó szülőket
Egyetlen tartózkodással szavazta meg a román szenátus az oltástörvény tervezetét, amely a súlyos kanyarójárvány közepette éles vitát váltott ki a román társadalomban. A törvényrő...
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.10.22.
A magyar szputnyiksokk – Nem hülyültünk el a könyvek hatására. Onódy-Molnár Dóra beszélgetése Pléh Csabával
Lesz egy munkatervünk, amelynek csak egy része az, hogy a miniszteri biztos csapata által készített anyagokhoz hozzászólunk. De ezenkívül napirenden szeretném tartani például azt a kérdé...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.10.22.
Minden gyerek jó valamiben, de mi mintha csak aranyérmeseket akarnánk nevelni
Lannert Judit közgazdász, szociológus, oktatáskutató. Nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva...
(Forrás: 24.hu)
--
2017.10.22.
Radó Péter: Lyukas marokkal Hogyan pazaroljuk az oktatásra költött forrásokat?
A kormányzat szinte minden pénzt kivont az iskolai fejlesztési programokból, a pedagógus-továbbképzésekből és más hasznot hajtó tevékenységekből, és a rengeteg uniós forrást az új á...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2017.10.21.
Társasjátékkal az élhető társadalomért. Nyirati András írása
Demokrácia, aktív állampolgárság, társadalmi felelősségvállalás, szolidaritás… Gyakran használt szavak, néha elcsépeltnek tűnnek, néha hiányoznak, néha az emberek (mi) nem értik,...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2017.10.21.
Jobb nem kritizálni a kormányt, ha az ember tanítani akar
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság elmarasztalta azt a szakközépiskolát, ahová azért nem vettek fel egy tanárt, mert a Facebookon a magyar oktatáspolitikát kritizálta. A TASZ szerint egészen...
(Forrás: Index)
--
2017.10.20.
Pedagógusi robot - Több tízezer tanórán kell helyettesíteni
Országosan a harmincezret is meghaladhatja azoknak a tanóráknak a száma, amelyeket csak helyettesítéssel tudnak megtartani a tankerületi központok által fenntartott iskolákban – derült ki...
(Forrás: Népszava)
--
2017.10.20.
Finnországban sokkal nagyobb a tanári szabadság, tízszeres a túljelentkezés a pályára
„A finn oktatási rendszer szíve a tanár, akiben bizalom van, és tudás” – ez olvasható a konferencia beharangozójában, miközben egy tanár állandóan három tűz közé szorul: meg kell...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

A dajka munkakörhöz nem kell érettségi és semmilyen végzettség, de előnyben részesítik azt, akinek van vagy érettségije, vagy dajkaképző tanfolyama, netán mindkettő.
Az asszisztensi végzettséghez szükséges az érettségire épülő OKJ-s tanfolyam, amivel asszisztens lehet egy óvónő mellett egy-vagy több csoportba(ahogyan beosztják). De önállóan csoportot (a jelen jogszabályok szerint) ezzel a végzettséggel sem kaphat. 

--
  Borza Zsuzsanna

Kedves Szakértők!

Jelen pillanatban egy magánóvodaban dolgozok dajka pozicióban.Lehetőséget kaptam miszerint ha elvégzem a pedagógia asszisztens Okj-s tanfolyamot akkor a 3. Csoport már az enyém lehet.A kérdés az az lenne hogy el kell e végeznem ezt a képesítést vagy elég hozza a középiskolai érettségi bizonyitvány.Én olvastam azt is hogy elég az érettségi viszont azt is hogy kell az okj-s végzettség.Kérem segitsenek eligazodni.Köszönöm!!

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Egy kiegészítő információ, hátha segít:
"Egészségfejlesztés tanár" google keresésre számos felsőfokú intézmény leírása elolvasható a szakról, a leírásokban a felhasználhatóságról is. Ezen belül külön kereshető: "egészségtan tanár állás" is. A törvény nem rendeli kötelező feltételként semmilyen állami munkakörhöz, viszont a leírásokban emlegetett intézmények közül többfélében érdemes érdeklődni, hogy ők valóban alkalmaznak-e ilyen végzettségű szakembereket.

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Az alapszak arra jogosít fel, hogy elvégezz egy mesterszakot. Idézek az EMMI rendeletből, bár ezt bizonyára Te is megnézted:
Az egészségfejlesztő-tanár: képzés célja az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre alapozva a közoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben, az iskolai egészségfejlesztéssel kapcsolatos oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra, továbbá a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására való felkészítés.
Pl. itt olvasható: 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről.

A szociálpedagógus(CXC/2011 Knt. 3. sz. melléklet) végzettséggel lehetsz kollégiumi nevelőtanár.

Esetleg iskolai napköziben lehet próbálkozni. 

--
  Hajni

Kedves Szakértők!
A következő lenne a kérdésem: 2018.nyarán szerzem meg az Egészségfejlesztés Tanár MA diplomám. Milyen munkakörök betöltésére alkalmas a végzettségem? Milyen intézményekben tudok elhelyezkedni vele? A BSc végzettségem Szociálpedagógus. Köszönöm a választ!
Üdvözlettel:Hajni

--
  Andi

Köszönöm a választ.

--
  OFOE

Kedves Andi! Íme a válasz, remélem, ez segít.
A tanulói felügyelet nem a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidőre, hanem a heti 32 óra kötött munkaidő terhére rendelhető el. Ha ez a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidővel együtt (elrendelt óraszám) heti 32 órànál többre jön ki, az rendkívüli munkaidőben végzett munkának minősül.

--
  OFOE

Akkor mi is próbálkozunk még tovább, hátha találunk megfelelő választ. Egy kis türelmet kérünk.

--
  Andi

Kedves Károly!

Köszönöm, olvastam a cikket, de nem egyértelmű, ezért kértem segítséget. Gondoltam, hátha valaki olyan tud segíteni a jogszabályok értelmezésében, aki erre hivatott. Nem lettem okosabb.

--
  Leiner Károly

Kedves Andi, ebben a cikkben minden kérdésére választ talál.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek