OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. január 17.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

50. Központi felvételi érkezik szombatra, a gyerekek idegeire, kérjük, vigyázzanak!

2016. január 16.

Erre a héten három témazáró és a központi felvételi vár ránk. Témazáró ügyben majd alkudozni fogunk, a központi elől nem tudunk elugrani.

A frontok jönnek, mennek, a kölykök totálkárosak. A rengeteg fölösleges dolog, amit a kollégák megpróbálnak kihajtani belőlük, mert a tanmenés az szent és sérthetetlen… Iszonyú mennyiségű „üres kalória”, hízunk tőle, de „tápértéke” nem lévén, nem fejlődünk. Agyrém!!!!!

Mindenki fáradt, de Kristóf elérte a teljesítőképessége határát. Beszélgetés közben, a saját mondatába belealudt. Beküldtem a hálóba, feküdjön le, pihenjen, aludjon, mert ezt a hetet még ki kell bírni. Fél 7-kor ébredt, megvacsizott, és újra elaludt. Reggelig meg sem moccant. (Ő az, akinek nagy tervei vannak, ettől aztán legalább háromszor akkora rajta a teher, mint a többieken. És a többieké sem kevés.)

A téma mi más, mint a továbbtanulás. Középiskolák közötti keresgélés, választás, hónapok óta tartó vergődés. De már nagyon szorít az idő. Tavaly ilyenkor már rég kézben volt a hivatalos kiadvány, amely tartalmazta az ország összes középiskoláját, az indítandó szakokat, szakmákat. Idén még sehol. Naponta érezzük, hogy Magyarország ebben is jobban teljesít. ☹ Hosszú beszélgetésre nincs idő, mert kedden biosz és fizika témazárót írnak. Vadul készülünk a biológiára, mert A. nénit imádják (mi, kollégák is), így is kemény munka, de legalább szívesen csinálják. A fizikát meg sem próbáljuk. Egy hangot sem értenek belőle, haladnak a kötelező szerint. De P. bácsi nem szokott buktatni, így reménykedünk. Jövőre tuti halál a középiskolákban, de az egyre nagyobb (fölösleges) terhelés miatt nincs idő a tanszobákon újra tanítani azokat a tárgyakat, amik esetében a kollégák mereven ragaszkodnak a tantervhez, ahol nem állnak meg, ha szükséges, csak rohannak végig egész évben. A. néni jól látja, hogy élet-halál harcot vívunk a rengeteg kötelezettséggel, így lemond a szerdai kémia témazáróról, átteszik a jövő hétre. Addig ismételnek. Jé, így is lehet? Ja és persze lehet menni a nem létező szabadidőben, valamint a kötelező tanszoba alatt föciből felelni. A múlt heti röpi 5 kérdésből állt, 15 percet kaptak. Előtte hetekig treníroztak a tanfelügyeletre, Magyarország időjárását percre pontosan tudták, nem mentek tovább az anyagban. Tehát miből írtak? Magyarország szomszédos országai, nagy folyók és azok mellékfolyói, nagy tájak és mit tudom én, még mi. Egy négyes lett, két hármas, három kettes, a többi egyes. Biztos, hogy a nyolcadik a hibás? Biztos, hogy mi vezetjük rosszul a tanulószobát? (E. néni ezt állítja. Meg még azt is, hogy 20 perc alatt felkészülhetnek egyik óráról a másikra.) Még jön a tananyagon túli számonkérés: megyék és megyeszékhelyek (felsorolás, vaktérképen elhelyezés), autópályák (induló-érkező, azon belül négy-öt csomópont, mert a GPS elromolhat(!!!), budapesti kerületek száma, neve, vaktérképen elhelyezése). Ez tényleg elengedhetetlenül szükséges kompetencia? Amúgy térképhasználatot nem tanít, csak számon kér, nem is tudnak térképet olvasni.

Megegyeztem velük, hogy ha normálisan viselkednek a tanítási órákon, akkor kedd délutántól egész héten pihi lesz. Kell az erő szombatra. És miért ne viselkednének normálisan? Ez nem probléma nálunk. ☺ A felvételi előtti utolsó matek felkészítő is rendben lement. Ahogy ez szokásos. B. néni szerint van esély a jó eredményre. (Az, hogy kinél mit jelent a jó, az egy más kérdés. De mindenkitől a képességei szerinti jót várjuk el.) Már, ha aznap megfelelő bugyi lesz rajtuk, ha nem akkor vonul rajtuk keresztül két-három front, ha elhiszik végre, hogy igen, képesek rá!

A hét többi napja igen kellemesen alakult. Ebéd után öt fiú balra el, irány a Kós, áldozniuk kell a foci oltárán. A többiek beszélgettek, csocsóztak, gombfociztak. Rajzolnak is néhányan, mert persze a felvételi időpontja nem befolyásolja a pályázati határidőket. Pénteken kettő is lejár, be kell küldeni a kész műveket. Tehát Z. bácsinál készülnek a cuccok az örökkévalóságnak, én egyet-egyet kiemelek innen-onnan és megkezdjük az ismerkedést a központi felvételi kiadvánnyal. Mert megérkezett. Időben. Még van négy hetünk, hová ez a kapkodás?

A szombati akcióra tekintettel a négy vidéki és négy pesti, de messze lakó kisded nem megy haza pénteken. Bent maradunk. Ők csütörtökön este mosómedvést játszanak, kimossák a holmijukat, így szombaton nem kell még ezt is cipelni, viszont jövő hétre lesz újra tiszta holmijuk is. A többieket szombaton reggel 9 órakor, innivalóval, csokival felfegyverkezve várjuk a suliba. Fél négy, könnyes búcsú.

A bent maradókkal egyeztetjük a menüt. Kell vacsi, reggeli, valami ellátmány a szombat délelőtt túléléséhez is. (Hétig kap mindenki kimenőt, így vannak akik focizni mennek, van, aki a barátnőjéhez megy, Soma olvas. Igen, igen. Olvas. ☺ )

A bevásárlást is rájuk bízom. Zalán és Miklós vállalja. Zalán kapja a listát, a bevásárláshoz szükséges anyagi eszközt és elindul Miklóssal. Én addig hazaszaladok, elintézem itthon a legfontosabb dolgokat: babakutya kényeztetése egy órában, az előre beszerzett, ipari mennyiségű üdítő előkészítése szállításra (vagy a saját kisded, vagy a férj szállítmányozza majd, amelyikük hamarabb érkezik, az nyeri a lehetőséget), majd irány vissza a suliba. Még délelőtt a kis közértben megrendeltem a laktózmentes tejet Miklósnak, a fejenként két zsömit és a hozzávaló egyebeket a reggelihez és a tízóraihoz, mindenkinek két-két csokit, valamint egy kevéske sajtos rolót, mert imádják azt is. (Én meg őket. ☺ )

Mire beérek, már sütik a pulyka nuggets-et, a krumplit, készül a tartármártás is. Fél 9-re minden elkészült, a lapátolás gyorsan megy. És most először történik meg, hogy képtelenek az összeset megenni. Nem sok, de marad. Nem baj, reggel majd felcsipegetik.

Zalán és én reggel 7-kor kelünk, elhozzuk a cuccot a boltból, ő gyártja a reggelit. Mire a többieket ébresztem, már készen van minden. (Zalán a mi dúvadunk, hihetetlenül ügyes, precíz, csak együttműködni ne kelljen senkivel. Most is egyedül dolgozik, nincs is vita, konfliktus, viszont villámgyorsan készül el mindennel.)

A reggelire szánt szendvicskék, kakaó, a tegnapról megmaradt kaja hamar elfogy. Gyors rendrakás, mosogatás, felszerelés ellenőrzés, az érkezők fogadása.

Nálam van mindenkinek egy-egy vonalzó, szögmérő, tollak. Mindenkinek csoki, sajtos roló, üdítő. A bent maradtaknak egy-egy szendvics. Az éhhalál elkerülése fontos, és a kis drágák mindig tudnak enni. A szünetben majd pótolják az elvesztett energiát. 9 óra, már mindenki beérkezett, kivéve Petit. Ő a VII. kerületből jön, 20 perc alatt kéne beérnie. Várunk, hátha a busz… 9:20_kor rácsörgök. Halál nyugalom árad a hangjából.

- Elaludtam.

- Ok. És hol vagy?

- Hát otthon!

- Ja, az mindjárt más!

Némi ingerültséggel közlöm vele, hogy aki nem ér be 10-re, annak annyi. Kérem, hogy próbáljon meg végre elindulni. (Beért.)

Mi is indulunk. A suliban iszonyú sok ember, egy gyerekkel gyakran két-három kísérő is van. Kiosztom az eszközöket, letolok egy csokit a torkukon, megitatom őket, újra elmondom: én izgulok, ők gondolkodnak, dolgoznak, nem adják föl. Mindenki beül a megjelölt helyére, kezdődik.

Szünetben jönnek, vegyesek az érzelmeik, de elkeseredve senki sincs. Csoki, szendvics, üdítő ismét belapátolva, jöhet a fekete leves, a matek. Emlékeztetem őket, ki izgul, ki dolgozik, ölelések, bátorító puszi azoknak, akik kérik, mehetnek.

Amíg várom őket, nyerek magamnak egy nagyit. Mondja, mondja, hallgatom, bólogatok, majd menekülőre veszem a figurát. Kimegyek dohányozni. Szerencsém van, két éve leszokott a bagóról, így le tudok lépni. Semmi szükségem arra, hogy meghallgassam a zseni unokákról szóló beszámolót, mert a saját gyerekeim felvételijein is halálra idegesített az ilyen, pedig ők nem voltak sansztalanok. Galád, önző módon csak az én kisdedeim érdekelnek. Senki más! Közben hív G. néni. Üzeni, hogy szorít nagyon, csókdossa őket. Ez jóóóóóóóóóó!!!! Z. bácsi még pénteken este üzent hasonlót, szóval támogatásban nem szenvedünk hiányt.

Csengetnek, vége!!!! Érkeznek. Kevésbé vegyesek az érzelmek, nehéz volt a matek, ez az általános vélekedés. Kristóf pukkad, mert sok volt a számolós feladat, inkább a logikaiakra fókuszált, mert nem volt elég ennyi számolásra az idő. Vigasztalom őket, értsék már meg, annyiszor mondtam, a cél, hogy a maximumot hozzák ki magukból. Nem arra kíváncsiak, hogy egyenként és személy szerint mit tudnak az egyes gyerekek, hanem az a feladat, hogy megszórják a jelentkezőket. Ha mindenki hibátlant írna, hogyan válogatnának az intézmények? Nyugiiiiiiiiiiiii!!!!!

Valamelyest megnyugszanak. Maradék kaját, üdítőt elpusztítják, ölelések, puszik, mennek haza. 26-án megnézzük a kijavított dolgozatokat, akkor okosabbak(?) leszünk.

Este beszélek B. barátnőmmel. Szerinte is nehéz volt, a sok számolós feladat miatt valóban kellett volna még idő. De nem kesergünk, kedden jön, megbeszélik, hogy annak alapján, amire emlékeznek, mire lehet számítani. 26-án pedig már lesz eredmény. Akkor majd lesz miről beszélni.

Ezt írtam a közös üzenőfalunkra:

„Sziasztok, kis Tündérkék! ☺

Nna, ezen is túl vagyunk!

Megcsináltátok!

Lesz, ami lesz, túl vagytok rajta!

Becsülettel megküzdöttetek vele, ez nekem nagyon nagy öröm, nagy büszkeség. like hangulatjel

26-án, kedden megsasolható a javított változat. B-val egyeztetünk, lehet, hogy érdemes lenne arra is rápillantani. ☺

Előző nap, tehát 25-én, hétfőn 17 órakor SZÜLŐI ÉRTEKEZLET.

Minden, ami felvételi. Csak itt, csak most, csak egyszer. „Esőnap” nincs. Aki lemarad, kimarad.

Most aztán pihi, mert a jövő héten azért lesz nehéz, mert a félév előtti utolsó pillanatok, majd mindenki feleltet, írat, hogy le tudjon benneteket zárni. Kellenek a jó jegyek, mert értékes pontokat jelenthetnek a felvételinél. ☺

Ölelés, szeretés, szokás szerint.”

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.01.20.
Nincs idejük élni a diákoknak - A pénteki diáktüntetés szervezője nyilatkozott lapunknak
2020-tól nyelvvizsgához kötnék a felvételit a felsőoktatásba, ami nagyon sok diák előtt zárná el a továbbtanulás lehetőségét. Még a budapesti elit gimnáziumok tanulóinak is sokszor...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.01.20.
„Ekkora tömeget már nem lehet letagadni” – A szervezők minden várakozását felülmúlta a pénteki diáktüntetés
Ekkora tömeget már nem lehet letagadni – ami azt illeti, Tarnay Kristóf Ábelnek igaza van, a pénteki diáktüntetést egy kicsit nehéz lesz ugyanazzal a legyintéssel elintézni, mint amilyennel...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.01.20.
Külföldről finanszírozott diáktüntetés
Ne menj suliba! – ez a szlogenje annak a felhívásnak, ami tüntetésre hívja a diákokat pénteken a Parlament elé a magyar oktatás modernizálásáért. A demonstráció szervezői egy igazsá...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.01.20.
Vérszegény diáktüntetés a Belvárosban
Modernebb oktatási rendszerért vonultak tüntetni diákok tegnap délután a fővárosi Kossuth térre. A szervezők a Független Diákparlamenttel (FD) együttműködve nagyjából 1500-2000 demonstr...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.01.20.
Torkig vannak vele, hogy tönkreteszi őket az iskola
Több ezer diák tüntetett péntek este a Kossuth térnél egy jobb oktatásért. Kiderült, hogy kamaszok tömegei vannak torkig az oktatási rendszerrel, ami kizsigerli őket, és még csak nem is...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.01.20.
Határidőt szabtak a diákok a kormánynak
A Facebookon szerveződött Ne menj suliba tüntetés részeként több vidéki városban is diákfórumokat tartottak, amiért a szaktárca államtitkára szerint nem jár büntetés. A Független Di...
(Forrás: Hírtv)
--
2018.01.20.
Katedrai egyenlet
A diplomát megszerzők nagy részének eszébe sem jut a pályán elhelyezkedni, elöregedett a szakma, és ha a következő tíz esztendőben valóban nyugdíjba megy negyvenezer pedagógus, hihetetlen...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.01.20.
Lázas ifjúság
A másik lehetséges olvasata viszont az lehet a kormánypárt látványos közpolitikai lomhaságának, hogy tényleg elhiszik, hogy „jó irányba mennek a dolgok”, például az oktatásban is. Az...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.01.20.
Biztos jó, ha semmire nem emlékszünk az iskolában tanultakból? -videó
Párbeszédet szeretnének az oktatás felelőseivel a tüntető diákok. E legnagyobb gond a diákok gyakran felesleges tananyaggal való túlterhelése. Jó hangulatú demonstráció volt, okos besz...
(Forrás: Index)
Utolsó üzenetek:
  Havasi Gabriella

Tisztelt OFOE!

Általános iskolában tanítok, mint tanító, osztályfőnök. A 20117/18. tanévben úgy alakult , hogy az osztályomból szeptember 2. felétől elment a napközis kollégám, és azóta sem sikerült betölteni az állását. Így 3-2 arányban egy kolléganőmmel végezzük el ezt a betöltetlen állást. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogy , miként kell elszámolni a "helyettesítést"?
Mindketten letanítjuk a délelőtti óráinkat, minden osztályfőnöki munkát elvégzünk, és rögtön, szünet nélkül folytatjuk egy üres állást betöltve. szerintem ez egy másik munkakör betöltése, és ketten még a kezdő pedagógus bérét sem kapjuk meg. Az óradíjunk a legalapabb fizetésnek a heti 32 ed része.
Utólag kezdhetek-e ezzel a problémával valamit, vagy 35. év után kb 1000 ft az óradíjam?
Végül is két kérdés fogalmazódott meg. 1. az "üresállás" betöltése + munka mellett hogy számolandó el? "2. Hogy számolják az órabéremet?

Előre is köszönöm, és kíváncsian várom válaszukat.
Üdvözlettel Havasi Gabriella

--
  OFOE

Kedves Magdolna! Kérdésére részletes választ küldtünk az itt megadott freemailes címre. Ha esetleg nem kapja meg, kérjük, küldjön egy másik elérhetőséget erre a címre: osztalyfonokok@gmail.com
Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Magdolna, ez kemény munkajogi kérdés, és utána kell kérdeznünk. Egy kis türelmet kérünk, fogunk majd válaszolni. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc!
Azt javaslom, hogy forduljon az iskolavezetéshez, és ők vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel. Valóban lépni kell, komolyan venni ezeket a jelzéseket. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége nevében Szekszárdi Júlia

--
  Varga Magdolna


Tisztelt OFOE!

Mint Közalkalmazotti Tanács Elnök, dolgozóink tájékoztatása érdekében kérem szíves segítségét az Intézmény Fenntartó Társulás által működtetett óvodánk életét érintő, felmerülő kérdéseink megválaszolásában!

Intézményvezetőnk 4. ciklusú megbízása 2018 nyarán jár le. 3 év múlva jogosulttá válik a 40 éves munkaviszony utáni nyugdíjazásra.
Lehetséges-e pályáztatás nélkül meghosszabbítani a munkaviszonyát évenkénti, vagy egyszeri 3 éves hosszabbítással?
Pályázat kiírása esetén, mi történik akkor, ha egyik pályázó sem kap szavazati többséget?
Pályázhat-e olyan személy, aki az egyéb feltételeknek megfelel, és a közoktatásvezetői képzés első évét már elvégezte?
Köszönöm a válasz adást!

--
  Sándor Ferenc

Köszönöm válaszát!
Nem is gondoltam arra, hogy én, mint "szerencsés" külső szemlélő szülő kezdjem el ezen okok felkutatását, inkább a megfelelő szakember vagy szervezet felkutatását szeretném minél hamarabb megtalálni, hogy ezzel tudjak segíteni rajtuk és nem mellesleg azon gyermekeken is, akik nem teszik ezt, lásd saját gyermekem is, akinek elmondása szerint fél attól, hogy ne előtte történjen ilyesmi és még ki tudja milyen lelki gondot okoz ez benne és társaiban is.
Érdeklődnék, hogy a Fővárosi Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálatot ilyen esetben szükséges e értesíteni vagy ezt maga az iskola vezetése tegye meg?

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc! Jogos az aggodalma, a vagdosás (falcolás) jelensége meglehetősen gyakran fordul elő a tizenévesek körében. Mindenképpen foglalkozni kell vele a tanárok, szülők és szükség esetén pszichológus bevonásával. Itt olvashat többet e jelenségről: , de a tájékozódás önmagában kevés. Fontos hogy körültekintően és tapintatosan nyúljanak témához, és nyerjék meg hozzá az érintett gyerekek bizalmát. A tettet kiváltó feszültség okait kell először is megszüntetni, s ez az egyes gyerekeknél eltérő lehet.

--
  Sándor Ferenc

Kedves Szakértők!
A gyermekem osztályában tudomásomra jutott, hogy néhány gyermek különféle eszközökkel sebeket ejt magán. Mit tehetek, mert az iskolát és a szülőket nem érzem képesnek ezen problémakör megoldására, mert szerintem ez az egész, ami abban az osztályban történik kezelhetetlenné vált? Féltem a gyerekeket!

--
  OFOE

Nem tudok semmi olyan jogszabályról, ami szerint egy szülő ne lenne behívható az órára igazgatói engedély nélkül. Benne van ez Nálatok a házirendben? Meg kellene kérdezni, hogy milyen írott szabály alapján von az igazgatód ezért felelősségre. Inkább dicséret illetne ezért az akciódért.

--
  Dr.Kocsisné H. Monika

Kedves Szakértők! Kikaptam az igazgatómtól. Egyelőre szóban! 5.es osztályt kaptam ősszel és egy beilleszkedési zavarral küzdő gyermek miatt elég sok gondom volt (előtte 2 évig volt magántanuló a szülő kérésére, aki most újra iskolába járatta volna inkább). Mivel szerettem volna segíteni, hogy a gyermekek könnyebben elfogadják a kérdéses gyermeket, meghívtam egy osztályfőnöki órára a gyermek édesanyját, aki jól szót is értett a gyerekekkel. Eredményesnek ítéltem az "akciót" Azért kaptam feddést az igazgatótól, mert ezt a vendég-anyukát előre nem jelentettem be az igazgatónak. Van erre vonatkozóan jogszabály, vagy ez csak egy íratlan törvény? Válaszukat előre is köszönöm! Moni,of.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek