OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. január 17.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

50. Központi felvételi érkezik szombatra, a gyerekek idegeire, kérjük, vigyázzanak!

2016. január 16.

Erre a héten három témazáró és a központi felvételi vár ránk. Témazáró ügyben majd alkudozni fogunk, a központi elől nem tudunk elugrani.

A frontok jönnek, mennek, a kölykök totálkárosak. A rengeteg fölösleges dolog, amit a kollégák megpróbálnak kihajtani belőlük, mert a tanmenés az szent és sérthetetlen… Iszonyú mennyiségű „üres kalória”, hízunk tőle, de „tápértéke” nem lévén, nem fejlődünk. Agyrém!!!!!

Mindenki fáradt, de Kristóf elérte a teljesítőképessége határát. Beszélgetés közben, a saját mondatába belealudt. Beküldtem a hálóba, feküdjön le, pihenjen, aludjon, mert ezt a hetet még ki kell bírni. Fél 7-kor ébredt, megvacsizott, és újra elaludt. Reggelig meg sem moccant. (Ő az, akinek nagy tervei vannak, ettől aztán legalább háromszor akkora rajta a teher, mint a többieken. És a többieké sem kevés.)

A téma mi más, mint a továbbtanulás. Középiskolák közötti keresgélés, választás, hónapok óta tartó vergődés. De már nagyon szorít az idő. Tavaly ilyenkor már rég kézben volt a hivatalos kiadvány, amely tartalmazta az ország összes középiskoláját, az indítandó szakokat, szakmákat. Idén még sehol. Naponta érezzük, hogy Magyarország ebben is jobban teljesít. ☹ Hosszú beszélgetésre nincs idő, mert kedden biosz és fizika témazárót írnak. Vadul készülünk a biológiára, mert A. nénit imádják (mi, kollégák is), így is kemény munka, de legalább szívesen csinálják. A fizikát meg sem próbáljuk. Egy hangot sem értenek belőle, haladnak a kötelező szerint. De P. bácsi nem szokott buktatni, így reménykedünk. Jövőre tuti halál a középiskolákban, de az egyre nagyobb (fölösleges) terhelés miatt nincs idő a tanszobákon újra tanítani azokat a tárgyakat, amik esetében a kollégák mereven ragaszkodnak a tantervhez, ahol nem állnak meg, ha szükséges, csak rohannak végig egész évben. A. néni jól látja, hogy élet-halál harcot vívunk a rengeteg kötelezettséggel, így lemond a szerdai kémia témazáróról, átteszik a jövő hétre. Addig ismételnek. Jé, így is lehet? Ja és persze lehet menni a nem létező szabadidőben, valamint a kötelező tanszoba alatt föciből felelni. A múlt heti röpi 5 kérdésből állt, 15 percet kaptak. Előtte hetekig treníroztak a tanfelügyeletre, Magyarország időjárását percre pontosan tudták, nem mentek tovább az anyagban. Tehát miből írtak? Magyarország szomszédos országai, nagy folyók és azok mellékfolyói, nagy tájak és mit tudom én, még mi. Egy négyes lett, két hármas, három kettes, a többi egyes. Biztos, hogy a nyolcadik a hibás? Biztos, hogy mi vezetjük rosszul a tanulószobát? (E. néni ezt állítja. Meg még azt is, hogy 20 perc alatt felkészülhetnek egyik óráról a másikra.) Még jön a tananyagon túli számonkérés: megyék és megyeszékhelyek (felsorolás, vaktérképen elhelyezés), autópályák (induló-érkező, azon belül négy-öt csomópont, mert a GPS elromolhat(!!!), budapesti kerületek száma, neve, vaktérképen elhelyezése). Ez tényleg elengedhetetlenül szükséges kompetencia? Amúgy térképhasználatot nem tanít, csak számon kér, nem is tudnak térképet olvasni.

Megegyeztem velük, hogy ha normálisan viselkednek a tanítási órákon, akkor kedd délutántól egész héten pihi lesz. Kell az erő szombatra. És miért ne viselkednének normálisan? Ez nem probléma nálunk. ☺ A felvételi előtti utolsó matek felkészítő is rendben lement. Ahogy ez szokásos. B. néni szerint van esély a jó eredményre. (Az, hogy kinél mit jelent a jó, az egy más kérdés. De mindenkitől a képességei szerinti jót várjuk el.) Már, ha aznap megfelelő bugyi lesz rajtuk, ha nem akkor vonul rajtuk keresztül két-három front, ha elhiszik végre, hogy igen, képesek rá!

A hét többi napja igen kellemesen alakult. Ebéd után öt fiú balra el, irány a Kós, áldozniuk kell a foci oltárán. A többiek beszélgettek, csocsóztak, gombfociztak. Rajzolnak is néhányan, mert persze a felvételi időpontja nem befolyásolja a pályázati határidőket. Pénteken kettő is lejár, be kell küldeni a kész műveket. Tehát Z. bácsinál készülnek a cuccok az örökkévalóságnak, én egyet-egyet kiemelek innen-onnan és megkezdjük az ismerkedést a központi felvételi kiadvánnyal. Mert megérkezett. Időben. Még van négy hetünk, hová ez a kapkodás?

A szombati akcióra tekintettel a négy vidéki és négy pesti, de messze lakó kisded nem megy haza pénteken. Bent maradunk. Ők csütörtökön este mosómedvést játszanak, kimossák a holmijukat, így szombaton nem kell még ezt is cipelni, viszont jövő hétre lesz újra tiszta holmijuk is. A többieket szombaton reggel 9 órakor, innivalóval, csokival felfegyverkezve várjuk a suliba. Fél négy, könnyes búcsú.

A bent maradókkal egyeztetjük a menüt. Kell vacsi, reggeli, valami ellátmány a szombat délelőtt túléléséhez is. (Hétig kap mindenki kimenőt, így vannak akik focizni mennek, van, aki a barátnőjéhez megy, Soma olvas. Igen, igen. Olvas. ☺ )

A bevásárlást is rájuk bízom. Zalán és Miklós vállalja. Zalán kapja a listát, a bevásárláshoz szükséges anyagi eszközt és elindul Miklóssal. Én addig hazaszaladok, elintézem itthon a legfontosabb dolgokat: babakutya kényeztetése egy órában, az előre beszerzett, ipari mennyiségű üdítő előkészítése szállításra (vagy a saját kisded, vagy a férj szállítmányozza majd, amelyikük hamarabb érkezik, az nyeri a lehetőséget), majd irány vissza a suliba. Még délelőtt a kis közértben megrendeltem a laktózmentes tejet Miklósnak, a fejenként két zsömit és a hozzávaló egyebeket a reggelihez és a tízóraihoz, mindenkinek két-két csokit, valamint egy kevéske sajtos rolót, mert imádják azt is. (Én meg őket. ☺ )

Mire beérek, már sütik a pulyka nuggets-et, a krumplit, készül a tartármártás is. Fél 9-re minden elkészült, a lapátolás gyorsan megy. És most először történik meg, hogy képtelenek az összeset megenni. Nem sok, de marad. Nem baj, reggel majd felcsipegetik.

Zalán és én reggel 7-kor kelünk, elhozzuk a cuccot a boltból, ő gyártja a reggelit. Mire a többieket ébresztem, már készen van minden. (Zalán a mi dúvadunk, hihetetlenül ügyes, precíz, csak együttműködni ne kelljen senkivel. Most is egyedül dolgozik, nincs is vita, konfliktus, viszont villámgyorsan készül el mindennel.)

A reggelire szánt szendvicskék, kakaó, a tegnapról megmaradt kaja hamar elfogy. Gyors rendrakás, mosogatás, felszerelés ellenőrzés, az érkezők fogadása.

Nálam van mindenkinek egy-egy vonalzó, szögmérő, tollak. Mindenkinek csoki, sajtos roló, üdítő. A bent maradtaknak egy-egy szendvics. Az éhhalál elkerülése fontos, és a kis drágák mindig tudnak enni. A szünetben majd pótolják az elvesztett energiát. 9 óra, már mindenki beérkezett, kivéve Petit. Ő a VII. kerületből jön, 20 perc alatt kéne beérnie. Várunk, hátha a busz… 9:20_kor rácsörgök. Halál nyugalom árad a hangjából.

- Elaludtam.

- Ok. És hol vagy?

- Hát otthon!

- Ja, az mindjárt más!

Némi ingerültséggel közlöm vele, hogy aki nem ér be 10-re, annak annyi. Kérem, hogy próbáljon meg végre elindulni. (Beért.)

Mi is indulunk. A suliban iszonyú sok ember, egy gyerekkel gyakran két-három kísérő is van. Kiosztom az eszközöket, letolok egy csokit a torkukon, megitatom őket, újra elmondom: én izgulok, ők gondolkodnak, dolgoznak, nem adják föl. Mindenki beül a megjelölt helyére, kezdődik.

Szünetben jönnek, vegyesek az érzelmeik, de elkeseredve senki sincs. Csoki, szendvics, üdítő ismét belapátolva, jöhet a fekete leves, a matek. Emlékeztetem őket, ki izgul, ki dolgozik, ölelések, bátorító puszi azoknak, akik kérik, mehetnek.

Amíg várom őket, nyerek magamnak egy nagyit. Mondja, mondja, hallgatom, bólogatok, majd menekülőre veszem a figurát. Kimegyek dohányozni. Szerencsém van, két éve leszokott a bagóról, így le tudok lépni. Semmi szükségem arra, hogy meghallgassam a zseni unokákról szóló beszámolót, mert a saját gyerekeim felvételijein is halálra idegesített az ilyen, pedig ők nem voltak sansztalanok. Galád, önző módon csak az én kisdedeim érdekelnek. Senki más! Közben hív G. néni. Üzeni, hogy szorít nagyon, csókdossa őket. Ez jóóóóóóóóóó!!!! Z. bácsi még pénteken este üzent hasonlót, szóval támogatásban nem szenvedünk hiányt.

Csengetnek, vége!!!! Érkeznek. Kevésbé vegyesek az érzelmek, nehéz volt a matek, ez az általános vélekedés. Kristóf pukkad, mert sok volt a számolós feladat, inkább a logikaiakra fókuszált, mert nem volt elég ennyi számolásra az idő. Vigasztalom őket, értsék már meg, annyiszor mondtam, a cél, hogy a maximumot hozzák ki magukból. Nem arra kíváncsiak, hogy egyenként és személy szerint mit tudnak az egyes gyerekek, hanem az a feladat, hogy megszórják a jelentkezőket. Ha mindenki hibátlant írna, hogyan válogatnának az intézmények? Nyugiiiiiiiiiiiii!!!!!

Valamelyest megnyugszanak. Maradék kaját, üdítőt elpusztítják, ölelések, puszik, mennek haza. 26-án megnézzük a kijavított dolgozatokat, akkor okosabbak(?) leszünk.

Este beszélek B. barátnőmmel. Szerinte is nehéz volt, a sok számolós feladat miatt valóban kellett volna még idő. De nem kesergünk, kedden jön, megbeszélik, hogy annak alapján, amire emlékeznek, mire lehet számítani. 26-án pedig már lesz eredmény. Akkor majd lesz miről beszélni.

Ezt írtam a közös üzenőfalunkra:

„Sziasztok, kis Tündérkék! ☺

Nna, ezen is túl vagyunk!

Megcsináltátok!

Lesz, ami lesz, túl vagytok rajta!

Becsülettel megküzdöttetek vele, ez nekem nagyon nagy öröm, nagy büszkeség. like hangulatjel

26-án, kedden megsasolható a javított változat. B-val egyeztetünk, lehet, hogy érdemes lenne arra is rápillantani. ☺

Előző nap, tehát 25-én, hétfőn 17 órakor SZÜLŐI ÉRTEKEZLET.

Minden, ami felvételi. Csak itt, csak most, csak egyszer. „Esőnap” nincs. Aki lemarad, kimarad.

Most aztán pihi, mert a jövő héten azért lesz nehéz, mert a félév előtti utolsó pillanatok, majd mindenki feleltet, írat, hogy le tudjon benneteket zárni. Kellenek a jó jegyek, mert értékes pontokat jelenthetnek a felvételinél. ☺

Ölelés, szeretés, szokás szerint.”

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.08.19.
Az új alaptantervvel végezhetik ki a nem állami tankönyveket
Bár már javában tart az új nemzeti alaptanterv előkészítése, az államtól független tankönyvírókhoz és kiadókhoz a várható változásokról minimális, többnyire csak a sajtóban megjelen...
(Forrás: ugytudjuk.hu)
--
2018.08.19.
Gender aktivisták romboló túlkapásai
A nők helyzetének javításához nincs szükség a gender képzések falain belül megtelepedő radikális feminizmusra, illetve a homoszexuá­lis, transznemű, LMBTQI lobbira sem – érvel az államilag...
(Forrás: Magyar Hírlap)
--
2018.08.19.
Nem alternatív X-faktort akarunk
Megszállott önkéntesek és egy újító szellemű általános iskolai tanár karolták fel Ózdon azokat a hátrányos helyzetű roma gyerekeket, akik egy valamiben biztosan bárkivel felveszik a versenyt...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.08.19.
Az fogad örökbe, aki tudja, hogy a fogyatékkal élő is csak egy gyerek
Egy család négy gyereke mellé fogadott örökbe egy Down-szindrómás kisfiút, mert ez mindig is vágyuk volt. Egy másik családnak azután derült ki, hogy súlyos izomsorvadásban szenved a lá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.08.19.
A lakást bérlő diákok tízszer annyit fizetnek, mint a kollégisták
Akik albérletbe kényszerülnek, akár tízszer annyit is fizethetnek a lakhatásért, mint a kollégiumi elhelyezést elnyerő társaik. Az utóbbi ugyanis mindössze 15-16 ezer forint havi kiadást...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2018.08.19.
Hiába a kormányzati reklám, ha nem fizetik meg a nevelőszülőket
A kormány legutóbb 2013-ban indított nevelőszülő-toborzó kampányt, hogy felkészüljön a 2014. januárjában hatályba lépett szabályozásra, miszerint 12 év alatti gyermekek már nem kerü...
(Forrás: mérce)
--
2018.08.19.
A gyerekek túl korán neteznek, a szülők pedig túl lazák
Az NMHH gyermekvédelmi és edukációs tevékenységének támogatása érdekében kétezer, 7 és 16 év közötti gyermekkel és szüleikkel készíttetett nagymintás, reprezentatív kérdőíves...
(Forrás: Infostart)
--
2018.08.19.
Gender-ügy: közzétette a CEU a Magyar Rektori Konferenciának írt válaszát
A Társadalmi Nemek Tudománya képzést következetlenül, több irányból támadja a kormánykommunikáció - ezek egyike, hogy a Fidesz képzeletében létező gazdaságban ez nem egy "hasznos" tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.08.19.
Kásler Miklós: Nem teljes az ember, ha identitása csorba
Például az ógörög vagy a latin elengedhetetlen a történelem feldolgozásához, az ókori és középkori forrásmunkák olvasásához. A XIX. század ­közepéig a hivatalos nyelv a latin volt...
(Forrás: Magyar Idők)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zsuzsa! A jogszabályok között nem találtunk ezt kizáró rendelkezést. Feltételezhetően a helyi szabályozás dönti el, hogy ad-e osztályfőnöki megbízást ebben az esetben.

--
  OFOE

Kedves Hajna!
Ha nem megy a közös megegyezés, akkor marad a lemondás.
A Kjt.28. §-a szerint:
(1) A közalkalmazott a határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszonyt lemondással bármikor megszüntetheti.
(2) Lemondás esetén a lemondási idő két hónap. Ezen időtartam egy részére, vagy annak egészére a munkáltató mentesítheti a közalkalmazottat a munkavégzés alól.
Itt találod a rendelkezést: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99200033.TV

--
  Csernavay Zsuzsa

Tisztelt Szerkesztőség ! Szeretném tudni, hogy a heti 10 órában tovàbbfoglalkoztatott nyugdíjas kaphat-e osztályfőnöki megbízást? Köszönöm vàlaszukat!

--
  Hajna

Tisztelt Cím!"fél" állású , határozatlan időre kinevezett gyógypedagógus vagyok heti 10 tanítási órával.Közelebb a lakhelyemhez sikerült más munkát(magáncég) találnom, a jelenlegit közös megegyezéssel szeretném elhagyni.Mennyi időre kell maximum még maradnom a munkahelyemen, ha a munkáltató nem megy bele a közös megegyezésbe? A szabadságom, ami maradt esetleg, hogy lehetne elszámolni? 20 éve vagyok közalkalmazott, 2 gyermekem 14 év alatti.Köszönöm a választ!

--
  Ramona

Köszönöm szépen valaszát. Megerősített abban, hogy megpályázzam az állást.

--
  OFOE


Kedves Ramona! Magas szintű nyelvtudása és pedagógusi végzettsége is van, ha csak főiskolai is. Elvileg a középiskolában egyetemi végezettség lenne kívánatos, de mivel elég nagy a pedagógushiány, nyelvtanár végképp nincs elég, feltételezhetően nem esélytelen a pályázata. Lehet, hogy feltételül szabják az egyetemi végzettség utólagos megszerzését.

--
  Ramona

Német nyelvszakos középiskolai tanári állást szeretnék megpályázni, viszont csak német nyelvtanári főiskolai végzettséggel rendelkezem. Ezenfelül gazdasági és társadalomtudományi szakfordító oklevelem is van. Német az anyanyelvem . Milyen eséllyel pályazható meg a fent említett állás? Mindenképpen szükség van egyetemi végzettségre??
Előre is köszönöm válaszukat.

--
  OFOE

Kedves Csilla! Az iskola állít ki igazolást a jogosultságról, és ennek alapján utólag téritik a költségeket. Feltételezésünk szerint az érintett tankerület.

--
  OFOE

Kedves Eszter! A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 123. § 123. § (3)
bekezdése szerint a szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.
Ebből következik, hogy a korábbi évekről bennmaradt szabadságot a munkába visszatéréstől számított 60 napon belül ki kell adni, és csak
a 2018-ra járó szabadságot lehet a későbbi időszakban kiadni. A szabadság kiadásának időpontját a kiadás előtt legkésőbb 15 nappal
közölni kell.
A jogszabályt pontosan itt találhatjátok meg: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV
Reméljük, ezzel tudtunk segíteni.
Üdvözlettel a szerkesztőség.

--
  csilla

Meg szeretném kérdezni, hogy ki fizeti annak a négy éves, jól integrálható autista kisfiú utaztatását a szomszéd városba, ahol a befogadó és a pedagógiai szakszolgálat által kijelölt intézménye van? és a kísérőjéét? Ha fizetik, tömegközlekedésre és gépkocsira is finanszíroznak?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek