OFOE a Facebook-on
Segíts, hogy tovább működhessünk! Függetlenül.
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. szeptember 29.
» Hozzászólások (4)
Címkék:
       

Magyar IKT-s fejlesztések

Szekció foglalkozás

Józsa Gabriella: Zanza Tv

A zanza.tv ingyenes, videós oktatási portál középiskolásoknak. Az egy éve indult honlap a kötelező érettségi tantárgyak négy évfolyamnyi anyagát dolgozza fel oktatóvideókkal és kapcsolódó feladatokkal. Az előadás bemutatja, hogy a portál kialakítását hogyan határozták meg a mai középiskolások tanulási szokásai, valamint a fejlesztés során miként érvényesült a megalkotott pedagógiai koncepció. Végül, de nem utolsósorban képet ad az eddigi felhasználási tapasztalatokról és a látogatói visszajelzésekről.

Mizsányi Attila, Mérő Bálint: Spórolj időt a Redmentával!

A Redmenta egy intelligens oktatási asszisztens, amely megkönnyíti és meggyorsítja a tanárok és a diákok munkáját. Az alkalmazás segítségével több feladattípusból állíthatjuk össze a feladatlapokat, melyek kezelése és a Redmenta automatikus kiértékelő rendszere segítségével több száz órányi dolgozatjavítási időt csökkenthetünk a töredékére. A Redmentán létrehozott feladatlapokat a tanárok egymással is megoszthatják, és másokét testre szabhatják, így a legjobb feladatlapok is könnyedén továbbfejleszthetők. A magyar diákok által fejlesztett alkalmazás használata kényelmes, percek alatt elsajátítható.

Timár Borbála: Médiatudatosságra nevelés online és offline

A Televele Médiapedagógiai Műhely Egyesület célja az óvodás és iskolás korosztály tudatos médiahasználatra nevelésének elősegítése, és ebben a témában a szülők, pedagógusok kompetenciájának fejlesztése. Módszerünk élmény- és tevékenységközpontú, foglalkozáscsomagjainkhoz szakmai-módszertani háttéranyagok is tartoznak.

Online elérhető tananyagaink, online és offline (társas-, szimulációs) játékaink lehetőséget nyújtanak a tudatos, kritikus, kreatív médiahasználat fejlesztésére.

Székely Dániel: BeeTheBest – Gamifikáció és egyéni tanulási útvonalak a gyakorlatban

A BeeTheBest egy tanárok által kifejlesztett, játékosításon alapuló, pozitív motivációra épülő rendszer, melyben a diákok jegyek helyett pontokat kapnak különböző (tanuláshoz kapcsolódó) tevékenységek elvégzéséért. A megszerzett pontokkal szinteket léphetnek, akár egy videojátékban, a szintek végén pedig a pontok osztályzatra válthatók, így a BeeTheBest tökéletesen beilleszthető a magyar oktatási rendszerbe.

Web-alkalmazásunk lényege, hogy a diákok teljesítményüket egy erre kifejlesztett, dinamikus felületen követhetik nyomon. Ezen a platformon minél több pontot gyűjtenek, annál feljebb kerülnek. Ráadásul jelvényeket is kaphatnak teljesítményük, magaviseletük alapján, melyek erősítik a motivációt, és ezáltal fokozzák a tanulás hatékonyságát.

Gacsályiné Békési Margit: Digitális Napközi a debreceni Nyári Napközis táborban – eDetektívekkel, kis Kreatívokkal…

A rendezvénysorozat a Magyar Telekom Okosdigitális Program önkéntesei segítségével jött létre. Célul tűzte ki az érzékenyítést a biztonságos, tudatos internet- és okostelefon- használatra, valamint a motiválást a szabadidő hasznos eltöltésére.

A szekcióban bemutatjuk a Digitális Napközi során alkalmazott IKT eszközöket, kreatív módszereket.:kütyüsimogató – kötetlen beszélgetésekkel, eDetektív vetélkedők, kifestő – kiterjesztett valóság élménnyel, papírrepülő bajnokság – (motiváló video, modell kutatás a weben, kivitelezés, teszt; bajnokság).

Az előadás arra is kitér, hogy a bemutatott eszközök miként támogatják a sajátos napközis tevékenységeket, a gyerekek tudásához, érdeklődéséhez illeszkedő és a csoportok dinamikáját is figyelembe vevő rugalmas programalakítást.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

OFOE | 2015. október 20.
Kedves Dániel! Köszönjük a tájékoztatást, és természetesen korrigáljuk a linket.
Székely Dániel | 2015. október 20. | daniel[kukac]beethebest[pont]org
Kedves OFOE!

A honlap kész, várjuk a kedves érdeklődőket a www.beethebest.org oldalon. A fenti link tehát hibás, kérem legyenek szívesek javítani.

Köszönettel,
Székely Dániel
OFOE | 2015. október 3.
Kedves Rigóczki Csaba, a http://beethebest.eu/#/ linkre rákattintva kiderül, hogy a honlap még készülőben van. Kérik az e-mail címet, hogy jelezni tudják az indulást. Az alcímre hiába kattint, alatta az első sorban van az említett link. A szekcióban nyilván többet meg lehet majd tudni a kapcsolattartás módjairól, de mi is igyekszünk időben tájékoztatást adni. A konferencia napján már lesz fenn a digitalispedagogus.hu honlapon online konferenciakötet, onnan is lehet majd informálódni. Bármi kérdése adódna, keressen minket itt, vagy rendezvény portálján, illetve Facebook oldalán.
Rigóczki Csaba | 2015. október 3.
A negyedikre rákattintottam, de hiába:

"Székely Dániel: BeeTheBest – Gamifikáció és egyéni tanulási útvanalak a gyakorlatban"
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.09.23.
Illegális osztálypénz helyett szülői alapítványok
Keszei úgy véli, ha a gyerekek érdekében a szülőknek kell átvállalniuk az állam feladatait, tegyék azt törvényesen. Az alapítvány előnye, hogy számlaképes, így nem fordulhat elő, hogy...
(Forrás: Népszava)
--
2017.09.23.
Vekerdy Tamás: Ne sírj, dögölj meg húsz évvel előbb!
A mi oktatásunk egyik paradoxona: úgy akarunk teljesítményt kizsarolni, kifacsarni, hogy közben ugyanazt visszafogjuk. Öröm és élmény nélkül nincs világ- és önmegismerés. Mit gondol, ki...
(Forrás: Népszava)
--
2017.09.23.
Ha iskola nincs, semmi sincs
Magyarországon kialakult egy számomra váratlan nemzeti egység. Hangot adott kifogásainak a kormány, egyöntetűen nyilatkoztak, megmozdulásokat szerveztek az ellenzéki erők, ötpárti határozatot...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.09.23.
Felmérik a nyelvtudást az iskolákban
Most tehát speciális felmérés készül, bár az iskolások nyelvismeretét már eddig is vizsgálták. Lapunkat a humántárca arról tájékoztatta, hogy 2014-2015-ben bevezették a köznevelési...
(Forrás: Magyar Hírlap)
--
2017.09.23.
"Egyedül vagyok angoltanár két iskolában" - rengeteget túlóráznak a tanárhiány miatt a pedagógusok
Döcögősen indult a tanév sok pedagógus számára. Saját óráik mellett hiányzó kollégáik óráit is meg kell tartaniuk azoknak, akik olyan iskolában dolgoznak, amely még mindig keres pedag...
(Forrás: Eduline)
--
2017.09.23.
Ömlik a pénz a közszolgálati egyetemnek
Bár a hallgatók létszáma a kisebb és közepes egyetemek szintjén van, a 2012-es alapítás óta csak infrastruktúra-fejlesztésekre közel ötvenmilliárd forint értékű uniós és magyar kö...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.09.22.
A hazai közoktatási rendszer megújításának első, halaszthatatlan lépései – A CKP javaslatcsomagja
A Civil Közoktatási Platform összeállított egy – a közoktatás újjáélesztését célzó – javaslatcsomagot, amely a következő, reményeink szerint demokratikus kormányzat oktatáspolitikai...
(Forrás: ckp.tanitanek.com)
--
2017.09.22.
Általános iskolák kerültek egyházi kezelésbe Tolna megyében
Két általános iskola fenntartását vette át szeptember elsejével az evangélikus és a református egyház Tolna megyében, az önkormányzatok Bonyhádon és Madocsán is támogatták a fenntart...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.09.22.
Feloszlatással fenyegették meg a kárpátaljai megyei tanácsot
Az ukrán parlament által szeptember 5-én elfogadott új oktatási törvény a közoktatás korszerűsítését tűzi ki célul 2018 szeptemberétől bevezetendő reformokkal, egyebek mellett 11-rő...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Hajni!
Egy kiegészítő információ, hátha segít:
"Egészségfejlesztés tanár" google keresésre számos felsőfokú intézmény leírása elolvasható a szakról, a leírásokban a felhasználhatóságról is. Ezen belül külön kereshető: "egészségtan tanár állás" is. A törvény nem rendeli kötelező feltételként semmilyen állami munkakörhöz, viszont a leírásokban emlegetett intézmények közül többfélében érdemes érdeklődni, hogy ők valóban alkalmaznak-e ilyen végzettségű szakembereket.

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Az alapszak arra jogosít fel, hogy elvégezz egy mesterszakot. Idézek az EMMI rendeletből, bár ezt bizonyára Te is megnézted:
Az egészségfejlesztő-tanár: képzés célja az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre alapozva a közoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben, az iskolai egészségfejlesztéssel kapcsolatos oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra, továbbá a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására való felkészítés.
Pl. itt olvasható: 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről.

A szociálpedagógus(CXC/2011 Knt. 3. sz. melléklet) végzettséggel lehetsz kollégiumi nevelőtanár.

Esetleg iskolai napköziben lehet próbálkozni. 

--
  Hajni

Kedves Szakértők!
A következő lenne a kérdésem: 2018.nyarán szerzem meg az Egészségfejlesztés Tanár MA diplomám. Milyen munkakörök betöltésére alkalmas a végzettségem? Milyen intézményekben tudok elhelyezkedni vele? A BSc végzettségem Szociálpedagógus. Köszönöm a választ!
Üdvözlettel:Hajni

--
  Andi

Köszönöm a választ.

--
  OFOE

Kedves Andi! Íme a válasz, remélem, ez segít.
A tanulói felügyelet nem a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidőre, hanem a heti 32 óra kötött munkaidő terhére rendelhető el. Ha ez a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidővel együtt (elrendelt óraszám) heti 32 órànál többre jön ki, az rendkívüli munkaidőben végzett munkának minősül.

--
  OFOE

Akkor mi is próbálkozunk még tovább, hátha találunk megfelelő választ. Egy kis türelmet kérünk.

--
  Andi

Kedves Károly!

Köszönöm, olvastam a cikket, de nem egyértelmű, ezért kértem segítséget. Gondoltam, hátha valaki olyan tud segíteni a jogszabályok értelmezésében, aki erre hivatott. Nem lettem okosabb.

--
  Leiner Károly

Kedves Andi, ebben a cikkben minden kérdésére választ talál.

--
  Andi

Szép napot!
A következő ügyben szeretném a segítségét kérni.
Gyógypedagógusként és osztályfőnökként dolgozom kisegítő iskolában. 20 óra a kötelező óraszámom, ezen felül 6 óra túlórám van, + 2 óra osztályfőnöki órakedvezményem, heti 1 órában tanulói felügyeletet látok el az óraközi szünetekben, így összesen 29 az óráim száma. Az lenne a kérdésem, hogy jogos-e, ha szóban elrendelik ezen órákon felül osztály további felügyeletét heti 2:45 percben a tanév teljes idejére ingyen munkában? Nincs aki felügyeljen az osztályra, nekem pedig ekkor nincs órám. Ha jól értelmeztem a törvényt, ez nem jogos. Igazam van? Esetleg az évi 30 nap eseti helyettesítésben ez mégis elrendelhető?

--
  OFOE

Kedves István a fogadóórával kapcsolatban nem találtunk törvényi szabályozást. Formáját és gyakoriságát az adott intézmény határozza meg és illeszti be helyi dokumentációjába.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Laszlo:] @Peter: "Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat a saját kudarcai miatt." Peldaul a "liberalis kormanyzast"? ;)
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek