OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. szeptember 27.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
           

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

35. A gerincem még nem tört el, de már recseg-ropog

2015. szeptember 18.

Tudtam, hogy lesz még gondom R. ügyei miatt. Sokat nem kellett várnom. Hétfőn már reggel a főnöknél ülök. Az ajtó becsukódik. Ez nem sok jót sejtet. Mert R. nagyanyja bent volt. Mert R. nem írt a fészre. Mert nem is volt telefonja éppen akkor. Folytassam? Igazgató bácsi szerintem még nem látott fészbuk profilt. Lövése sincs. Magyarázom neki, hogy lehet azt hasznos dolgokra is használni, bár a mi gyerekeink nem hagyják magukat zavartatni a felnőttek intelmeitől. Legalábbis a zöme. Pl. R. Érvelnék, hogy a kollégáknak már csak azért is érdemes lenne beköltözni a fészre, mert a gyerekeink ott élnek, sok tanulságos dolog derül ki, ami segítheti a munkánkat, és megkímélheti a környezetünket egy csomó mindentől. És én miket mondok a gyereknek! Miket is? Az igazat, a színtiszta igazat. Pl. azt, hogy tőlem ne várjon semmi extrát. A kötelezőt megkapja, bónusz nincs. Nem értem, mi a baj ezzel? A kollégáim zöme szintén csak a kötelező minimumot adja, néha még azt sem. Hogy mondhatok olyat, hogy ha R. ballag, akkor én nem? Egyszerű ez! A ballagás egy sikeresen abszolvált időszak lezárása ünnepélyes formában. Vele mit kéne ünnepelnem? És a többieknek, akik megdolgoztak ezért az ünnepért? Ukázba kapom, hogy normalizáljam a viszonyomat a kölyökkel. Mondom, nem az én térfelemen pattog a labda. Én megtettem mindent. A kötelezettségeimen túl is. A gerincem augusztus vége óta másodszor roppan meg. Még nem tört el, de…

Be a csoporthoz. R. kaján vigyorral az arcán hallgatja a beszámolómat. A többieknek nem nagyon van kedve mosolyogni. Elmondom nekik, hogy az augusztusi események után átsuhant az agyamon, hogy otthagyok csapot-papot, mert ami történt, az az elveimmel ellenkezik. Elmondom azt is, hogy úgy döntöttem, a többiek miatt maradok. Még. Aztán az elmúlt évek legkegyetlenebb bejelentése érkezik. A mai nap ismét kiverte a biztosítékot. Ha még egy ilyen esemény részese leszek, azonnali hatállyal balra el. Magyarázom nekik, hogy nem csak magam miatt. Értük. Mert valakinek végre fel kell vállalnia, hogy mindennek van határa. Hát… megfagyott a levegő. De egész egyszerűen elegem lett. Besokalltam.

Este szülői. Persze három gyerek nem jött iskolába, így „indokolt”, hogy a kedves szülő sem érkezik. Egynek a nagyanyja hív. Ő nagyon beteg, nagyon vidéki, nagyon, nagyon, nagyon… Mondom neki, semmi baj, de nincs külön szülői. Három éve még egyszer sem volt se szülőin, se fogadóórán. A határidők rá is vonatkoznak. Mindig időben fogok szólni, de ha nem jön, nem könyörgünk.

A jelenlévőknek összefoglalom a legfontosabbakat. Őket legalább érdekli. Megegyezünk abban, hogy ők is komolyan veszik ezt a dolgot, sőt segítenek bennünket abban, hogy a kisdedek se tegyenek másként.

Aztán jön a fekete leves. Elmondom azt, amit a gyerekeknek már elmondtam. Jelzem, nem rajtam fog múlni. Amíg bírom, maradok. Amíg maradok, addig minden támogatást, segítséget megkapnak ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a kis drágákból.

K. anyja is eljött. Fogalma nincs, hogy van-e bármilyen papírja a gyereknek a nevtantól, hogy védelembe van-e véve. Láthatóan ingerült, menne már. A megbeszélés után a kislány bejön. Beesek az asztal alá, mert bármit mondok, anya először lehajtott fejjel hallgatja, majd lassan megemeli a fejét és olyan szikrázó gyűlölettel néz a saját gyerekére, hogy arra egyszerűen nincsenek szavak. És nehogy bárki azt gondolja, hogy szidom a gyereket. Nem! Csak kérdezem, hogy milyen szakvélemények vannak, hogy miért lökte be ide a kislányt, akinek pont nem 24 órás összezártságra lenne szüksége. És kérem, hogy ha már így alakult, segítsen minél zökkenő mentesebbé tenni a beilleszkedést.

Dühös vagyok és nagyon szomorú. Segítséget nem kapunk, nem is várhatunk senkitől. Elvárások vannak, eszközök nincsenek. És semmi nem számít, az sem, ha semmit nem csinálunk. Csak ne vitatkozzunk, ne legyen véleményünk. És főleg ne legyen ellentétes az aktuális diktátummal. A kapura lassan kitehetnénk egy táblát: Oldd meg! Ez a Te problémád, ez a Te felelősséged! És még csak hétfő van! ☹

Kedden jön egy emil, hogy ingyenes előkészítőre lehet menni. Ez óriási lehetőség, nyolc gyereket érinthet. Szülőket hívom, örülnek a lehetőségnek, persze, intézzem, köszönik.

Kezd összeállni a fix programok listája. Tuti beledöglünk, de nem baj. Március elejéig – jelen állás szerint, de ez még lehet rosszabb is – egy héten egyszer egy óránk van, amikor mindenki bent van, és nem a tanszobán csücsülünk.

Hétfőn, szerdán öten rajzolnak, festenek (persze nem csak a nyolcadik, de ez csak a hab a tortán), mert a március elején nyíló kiállításra a főnök még több alkotást akar. Kedden ének szakkör három gyereknek (muszáj, mert október 23-i műsor, mert a márciusi kiállítás megnyitója), két csoportban matek előkészítő (ez a barátnőm által tartott matek felkészítő), K-nak pluszban még biosz-kémia „gyúrás” is a suliban, szerdán biosz-kémia előkészítő a választott gimnáziumban. Kéthetente kedd este 6-9-ig fazekas szakkör, mert a főnök…

Csütörtökön fél 3-ig van tanítás, így pillanatnyilag egy teljes óránk van a „nagykimenő”-nek nevezett dologra.

Pénteken fél 4-kor mehetnek haza, így a fél 5-kor kezdődő külsős, ingyenes magyar előkészítő már nem nekem fáj. De a külsős matek időpontja még ismeretlen, szóval a lehetőségeink egyre szűkösebbek lesznek.

A tanszoba szent és sérthetetlen, de legyen műsor október 23-ra, és a februári farsangon is jó lenne, ha produkcióval lennénk jelen. Hát nem leszünk, az tuti!

Persze menjünk pályaválasztási programokra, látogassunk intézményeket és majd ne felejtsük el, hogy vannak kerületi versenyek is. Hiszen úgysem csinálunk semmit! Szerintem se!

Még megkapom, hogy nem olyan drámai a helyzet, mert minden nap csak néhány gyerek érdekelt, de talán sikerült megértetnem, hogy ettől nem teljes a létszám szinte soha.

Szerdán véletlenül derül ki, hogy mostantól a számítástechnika terembe nem mehetünk be. Ez az infótanár határozott kérése, „mert hatalmas kuplerájt hagyott valaki maga után”. Egy héten egy-egy órát vannak bent a felsősök az infó órán, valamint egyszer másfél óra a számtech szakkörön. A gépek egy része nem bírja, így internet nincs rajta, a többi is elavult, tetű lassú, de még ezt sem használhatjuk. Brávó! Ezt az infót persze elfelejtették velünk megosztani. Mit kell nekünk mindent tudni? Én a portástól tudom, mert nem adhatta oda a kulcsot. Igazgatói utasítás. Lassan jön a palatábla. Elég az!

Persze van azért jó hír is. A függönyünkhöz vittem 60 darab fakarikát, csak azért, hogy ne lehessen már semmire se hivatkozni. Így 381 nap várakozást követően elkészült a nagy mű. Egy egész küldöttség érkeztette: a gondnok, a két karbantartó, a varrodás lányok, az egyik portás, valamint a nyolcadik osztály jelenlétében került sor az ünnepélyes felrakásra. Már csak a felszentelése hiányzott, de mivel nem szóltak, nem tudtam a papot értesíteni. Röhej!

Csütörtökön van egy egész órányi szabadidőnk, így kint vagyunk a Kóson.

Pénteken szokásosan egy szusszanás, majd tanszoba.

Az új szerzeményünk, K. minden nap alulmúlja az előző napi teljesítményét. Úgy vonszolja magát az épületben, hogy forog a gyomrom. Persze vannak már hű alattvalói a lányok között is. Nem vigasztal, hogy nem nyolcadikosok. A fiúk sem bírnak magukkal, maradjunk annyiban, hogy folyik a nyáluk. (Nem igaz, de ez a legfinomabb megfogalmazás.) Persze az én drágáimnak is. A leánka még rá is játszik, úgyhogy égig ér a boldogság! ☹ Mit számít, ez is az én problémám. Az iskolavezetés nem tud, de nem is akar semmit tenni. A türelmem, a toleranciám, a megértésem véges.

A jövő héten még nem indulnak a külsős előkészítők, így szinte időmilliomosoknak érezhetjük magunkat. Ennek ellenére már se röplabdára, se focira, se egyéb kedvtelésre nem marad idő. Kíváncsi lennék, hány kolléga dolgozik ténylegesen ennyit egy héten.

Számoljunk csak: heti 30 tanítási óra+9,5 óra tanszoba+1 óra matek = 40,5 óra mindenkinek. A bónuszok: heti 4 óra rajz, kéthetente 3 óra fazekaskodás, heti 2 óra külső előkészítő (+ utazás), és K-nak még heti 2 óra külső előkészítő (+ utazás).

És akkor még egyetlen nyílt nap, egyetlen pályaválasztási program, egyetlen szabadon választott szabadidős tevékenység nem volt. Az egyéb kötelezettségeink sincsenek sehol, pedig mindenki vegye biztosra, kihajtják belőlünk. De már jóval túl vagyunk a Munka Törvénykönyvében (felnőtt munkavállalók számára teljes munkaidőben történő foglalkoztatás esetére) előírt heti 40 órán. És nálunk még a túlkorosok sem töltötték be a 16. évüket. Hogy is van ez? ☹

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.04.22.
Tanítanék Mozgalom: még nem tudjuk, merre tovább
A választások eredménye egy kis időre őket is megbénította, így most rendezniük kell soraikat, és ki kell találniuk, miként is tudnak tovább működni ebben az új helyzetben. "Jelenleg a...
(Forrás: Népszava)
--
2018.04.21.
Viselkedjen már normálisan az a fogyatékos gyerek!
Hiába van papírjuk a tanulási nehézséggel küzdő vagy éppen fogyatékkal élő gyerekeknek, sokszor csak a tanár jó indulatán múlik, hogy tényleg ad-e könnyítést a dolgozatnál vagy felel...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.04.21.
Buk(tat)ás
Azt mondják, a magyar iskolarendszer leggyengébben teljesítő területe a nyelvoktatás. Az egész EU-ban nálunk beszélnek a legkevesebben idegen nyelvet – miközben az iskolában az előző rendszerben...
(Forrás: Népszava)
--
2018.04.21.
A kisdiák rendelte meg az iskolai menüt
A Békéscsabai Gyermekélelmezési Intézmény kezdeményezése alapján a megyeszékhely általános iskoláinak tanulói javaslatot tehetnek kedvenc ételükre. Ezeket azután beépítik az adott havi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.04.21.
A legnagyobb amerikai egyetemeket is legyőzték az ELTE hallgatói Washingtonban
A budapesti egyetemisták a döntőben több mint 120 csapatot utasítottak maguk mögé, köztük olyan egyetemek válogatottjait, mint a Yale, a Berkeley, az NYU, a King's College, a UCL, valamint a...
(Forrás: Szeretlek Magyarország)
--
2018.04.21.
Zsidó iskola a Budai-hegyekben: itt nem tudod megvásárolni a helyedet (Interjú a Lauder Javne igazgatójával)
Ahogy pedig a diákok egyre közelebb kerülnek a pályaválasztáshoz, el kell érni, hogy valóban arra koncentrálhassanak. Azzal segítünk, ha egy ponton túl a továbbtanulást támogatjuk, a tö...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2018.04.21.
Új irány jön a gazdaságban Az átfogó javaslatcsomag már májusban napirendre kerülhet
Részletes, új és átfogó gazdaságstratégiai javaslatok kerülhetnek már májusi megalakulását követően az új kormány asztalára. A javaslatok kidolgozásában a Magyar Nemzeti Bank, valamint...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.04.21.
Megvannak a kompetenciamérés friss eredményei: nagy baj van a szakközépiskolákban
Hiába szabta át a kormány a tanterveket, változtatott az óraszámokon és alakította át a szakképzést, nem javult a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési...
(Forrás: Eduline)
--
2018.04.18.
Kötélmászás: mi a fenének erőltetik évtizedek óta?
Az történt, hogy mikor a Facebookon nyilvánosan felsóhajtottam – mit felsóhajtottam, dühöngtem egy sort a még mindig kötelező kötélmászás miatt –, az ismerőseim kommentözönben tudatt...
(Forrás: wmn.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Nikoletta! Elnézést kérünk a késedelmes válaszért. Pedagógiai végzettséggel gyakornoki státuszban is el lehet látni osztályfőnöki megbízatást. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
  Havasi Gabriella

Tisztelt OFOE!

Általános iskolában tanítok, mint tanító, osztályfőnök. A 20117/18. tanévben úgy alakult , hogy az osztályomból szeptember 2. felétől elment a napközis kollégám, és azóta sem sikerült betölteni az állását. Így 3-2 arányban egy kolléganőmmel végezzük el ezt a betöltetlen állást. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogy , miként kell elszámolni a "helyettesítést"?
Mindketten letanítjuk a délelőtti óráinkat, minden osztályfőnöki munkát elvégzünk, és rögtön, szünet nélkül folytatjuk egy üres állást betöltve. szerintem ez egy másik munkakör betöltése, és ketten még a kezdő pedagógus bérét sem kapjuk meg. Az óradíjunk a legalapabb fizetésnek a heti 32 ed része.
Utólag kezdhetek-e ezzel a problémával valamit, vagy 35. év után kb 1000 ft az óradíjam?
Végül is két kérdés fogalmazódott meg. 1. az "üresállás" betöltése + munka mellett hogy számolandó el? "2. Hogy számolják az órabéremet?

Előre is köszönöm, és kíváncsian várom válaszukat.
Üdvözlettel Havasi Gabriella

--
  OFOE

Kedves Magdolna! Kérdésére részletes választ küldtünk az itt megadott freemailes címre. Ha esetleg nem kapja meg, kérjük, küldjön egy másik elérhetőséget erre a címre: osztalyfonokok@gmail.com
Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Magdolna, ez kemény munkajogi kérdés, és utána kell kérdeznünk. Egy kis türelmet kérünk, fogunk majd válaszolni. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc!
Azt javaslom, hogy forduljon az iskolavezetéshez, és ők vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel. Valóban lépni kell, komolyan venni ezeket a jelzéseket. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége nevében Szekszárdi Júlia

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[H.M.:] Kedves Jázmin! Nagy örömmel és egy picit torokszorító érzéssel olvastam a sorait (az írás közkinccsé válása, és az egyik gondolat okozta az ambivalens érzést). Amit Ön leírt, azt nagy nemzetközi és hazai kutatások is alátámasztják: azok a hallgatók a legsikeresebbek, a […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[Anna:] Bár olyan eccerű lenne, hogy vasszigor, oszt' kész... Az egyén vagy csoport, amely a problémákat nem hajlandó tudomásul venni, hanem saját tudattalanjába száműzi, vagy a fegyelem válaszát adja rá, azaz elfojtja, s ez lényegileg ugyanaz, a robbanás felé halad. Lehet […]
Szegregáció »

--

[Szekszárdi Júlia:] Kedves KGY! Nem kétséges, hogy a szülők felelőssége óriási, de az Ön által ajánlott „vasszigorral” itt semmire sem mennénk. A szegregáció következményeiről lehet olvasni a bejegyzésben, és ugyanerről van szó a Gettórenoválás és iskolai szegregáció egyházi […]
Szegregáció »

--

[KGY:] Kedves Nóra! Ön hatalmasat téved a felelősség magállapításában! A gyermekért elsősorban 95% a szülők a felelősek a társadalmi felelősség csak a maradék 5%-ban kérhető számon, miután a szülő teljesítette a tőle elvárható részt. Nevelni a családban lehet a többi gyenge […]
Szegregáció »

--

[Varga Zsolt:] Az állam társadalmi igényt elégít ki, lásd: https://www.es.hu/cikk/2018-03-09/rado-peter/2018-az-oktataspolitikai-remenytelenseg-eve.html
Szegregáció »

--

[Gyulai Sándor:] Gratulálok, Ibolya! Örömmel tölt el, hogy iskolánkban ilyen innovációk valósulhatnak meg. További sikereket kívánok: Gyulai Sándor, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium intézményvezetője
Digitális történetmesélés az oktatási nevelési folyamatban 3. - DST a történelem és társadalomismeret tanításában »

--

[Leiner Károly:] Kedves Zoltán, nekem szerencsém van, mert gyógypedagógusként több tantárgyat is taníthatok, így magammal kell "egyezkednem". De: voltam tanító bácsi is - ott is könnyedén megoldható a feladat. Ahol nem, ott a kollégákkal kell összedolgozni. Nézzünk egy példát: […]
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Zoltán:] Gratulálok! Fogyatékosokkal ilyen teljesítményt elérni nem akármilyen pedagógiai munkáról árulkodik. De mindez hogyan fér bele a mai iskolába, a NAT-ba, a kerettantervekbe? Milyen órák keretében lehet ezeket a lépéseket, eszközöket alkalmazni?
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek