OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. szeptember 27.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
           

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

35. A gerincem még nem tört el, de már recseg-ropog

2015. szeptember 18.

Tudtam, hogy lesz még gondom R. ügyei miatt. Sokat nem kellett várnom. Hétfőn már reggel a főnöknél ülök. Az ajtó becsukódik. Ez nem sok jót sejtet. Mert R. nagyanyja bent volt. Mert R. nem írt a fészre. Mert nem is volt telefonja éppen akkor. Folytassam? Igazgató bácsi szerintem még nem látott fészbuk profilt. Lövése sincs. Magyarázom neki, hogy lehet azt hasznos dolgokra is használni, bár a mi gyerekeink nem hagyják magukat zavartatni a felnőttek intelmeitől. Legalábbis a zöme. Pl. R. Érvelnék, hogy a kollégáknak már csak azért is érdemes lenne beköltözni a fészre, mert a gyerekeink ott élnek, sok tanulságos dolog derül ki, ami segítheti a munkánkat, és megkímélheti a környezetünket egy csomó mindentől. És én miket mondok a gyereknek! Miket is? Az igazat, a színtiszta igazat. Pl. azt, hogy tőlem ne várjon semmi extrát. A kötelezőt megkapja, bónusz nincs. Nem értem, mi a baj ezzel? A kollégáim zöme szintén csak a kötelező minimumot adja, néha még azt sem. Hogy mondhatok olyat, hogy ha R. ballag, akkor én nem? Egyszerű ez! A ballagás egy sikeresen abszolvált időszak lezárása ünnepélyes formában. Vele mit kéne ünnepelnem? És a többieknek, akik megdolgoztak ezért az ünnepért? Ukázba kapom, hogy normalizáljam a viszonyomat a kölyökkel. Mondom, nem az én térfelemen pattog a labda. Én megtettem mindent. A kötelezettségeimen túl is. A gerincem augusztus vége óta másodszor roppan meg. Még nem tört el, de…

Be a csoporthoz. R. kaján vigyorral az arcán hallgatja a beszámolómat. A többieknek nem nagyon van kedve mosolyogni. Elmondom nekik, hogy az augusztusi események után átsuhant az agyamon, hogy otthagyok csapot-papot, mert ami történt, az az elveimmel ellenkezik. Elmondom azt is, hogy úgy döntöttem, a többiek miatt maradok. Még. Aztán az elmúlt évek legkegyetlenebb bejelentése érkezik. A mai nap ismét kiverte a biztosítékot. Ha még egy ilyen esemény részese leszek, azonnali hatállyal balra el. Magyarázom nekik, hogy nem csak magam miatt. Értük. Mert valakinek végre fel kell vállalnia, hogy mindennek van határa. Hát… megfagyott a levegő. De egész egyszerűen elegem lett. Besokalltam.

Este szülői. Persze három gyerek nem jött iskolába, így „indokolt”, hogy a kedves szülő sem érkezik. Egynek a nagyanyja hív. Ő nagyon beteg, nagyon vidéki, nagyon, nagyon, nagyon… Mondom neki, semmi baj, de nincs külön szülői. Három éve még egyszer sem volt se szülőin, se fogadóórán. A határidők rá is vonatkoznak. Mindig időben fogok szólni, de ha nem jön, nem könyörgünk.

A jelenlévőknek összefoglalom a legfontosabbakat. Őket legalább érdekli. Megegyezünk abban, hogy ők is komolyan veszik ezt a dolgot, sőt segítenek bennünket abban, hogy a kisdedek se tegyenek másként.

Aztán jön a fekete leves. Elmondom azt, amit a gyerekeknek már elmondtam. Jelzem, nem rajtam fog múlni. Amíg bírom, maradok. Amíg maradok, addig minden támogatást, segítséget megkapnak ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a kis drágákból.

K. anyja is eljött. Fogalma nincs, hogy van-e bármilyen papírja a gyereknek a nevtantól, hogy védelembe van-e véve. Láthatóan ingerült, menne már. A megbeszélés után a kislány bejön. Beesek az asztal alá, mert bármit mondok, anya először lehajtott fejjel hallgatja, majd lassan megemeli a fejét és olyan szikrázó gyűlölettel néz a saját gyerekére, hogy arra egyszerűen nincsenek szavak. És nehogy bárki azt gondolja, hogy szidom a gyereket. Nem! Csak kérdezem, hogy milyen szakvélemények vannak, hogy miért lökte be ide a kislányt, akinek pont nem 24 órás összezártságra lenne szüksége. És kérem, hogy ha már így alakult, segítsen minél zökkenő mentesebbé tenni a beilleszkedést.

Dühös vagyok és nagyon szomorú. Segítséget nem kapunk, nem is várhatunk senkitől. Elvárások vannak, eszközök nincsenek. És semmi nem számít, az sem, ha semmit nem csinálunk. Csak ne vitatkozzunk, ne legyen véleményünk. És főleg ne legyen ellentétes az aktuális diktátummal. A kapura lassan kitehetnénk egy táblát: Oldd meg! Ez a Te problémád, ez a Te felelősséged! És még csak hétfő van! ☹

Kedden jön egy emil, hogy ingyenes előkészítőre lehet menni. Ez óriási lehetőség, nyolc gyereket érinthet. Szülőket hívom, örülnek a lehetőségnek, persze, intézzem, köszönik.

Kezd összeállni a fix programok listája. Tuti beledöglünk, de nem baj. Március elejéig – jelen állás szerint, de ez még lehet rosszabb is – egy héten egyszer egy óránk van, amikor mindenki bent van, és nem a tanszobán csücsülünk.

Hétfőn, szerdán öten rajzolnak, festenek (persze nem csak a nyolcadik, de ez csak a hab a tortán), mert a március elején nyíló kiállításra a főnök még több alkotást akar. Kedden ének szakkör három gyereknek (muszáj, mert október 23-i műsor, mert a márciusi kiállítás megnyitója), két csoportban matek előkészítő (ez a barátnőm által tartott matek felkészítő), K-nak pluszban még biosz-kémia „gyúrás” is a suliban, szerdán biosz-kémia előkészítő a választott gimnáziumban. Kéthetente kedd este 6-9-ig fazekas szakkör, mert a főnök…

Csütörtökön fél 3-ig van tanítás, így pillanatnyilag egy teljes óránk van a „nagykimenő”-nek nevezett dologra.

Pénteken fél 4-kor mehetnek haza, így a fél 5-kor kezdődő külsős, ingyenes magyar előkészítő már nem nekem fáj. De a külsős matek időpontja még ismeretlen, szóval a lehetőségeink egyre szűkösebbek lesznek.

A tanszoba szent és sérthetetlen, de legyen műsor október 23-ra, és a februári farsangon is jó lenne, ha produkcióval lennénk jelen. Hát nem leszünk, az tuti!

Persze menjünk pályaválasztási programokra, látogassunk intézményeket és majd ne felejtsük el, hogy vannak kerületi versenyek is. Hiszen úgysem csinálunk semmit! Szerintem se!

Még megkapom, hogy nem olyan drámai a helyzet, mert minden nap csak néhány gyerek érdekelt, de talán sikerült megértetnem, hogy ettől nem teljes a létszám szinte soha.

Szerdán véletlenül derül ki, hogy mostantól a számítástechnika terembe nem mehetünk be. Ez az infótanár határozott kérése, „mert hatalmas kuplerájt hagyott valaki maga után”. Egy héten egy-egy órát vannak bent a felsősök az infó órán, valamint egyszer másfél óra a számtech szakkörön. A gépek egy része nem bírja, így internet nincs rajta, a többi is elavult, tetű lassú, de még ezt sem használhatjuk. Brávó! Ezt az infót persze elfelejtették velünk megosztani. Mit kell nekünk mindent tudni? Én a portástól tudom, mert nem adhatta oda a kulcsot. Igazgatói utasítás. Lassan jön a palatábla. Elég az!

Persze van azért jó hír is. A függönyünkhöz vittem 60 darab fakarikát, csak azért, hogy ne lehessen már semmire se hivatkozni. Így 381 nap várakozást követően elkészült a nagy mű. Egy egész küldöttség érkeztette: a gondnok, a két karbantartó, a varrodás lányok, az egyik portás, valamint a nyolcadik osztály jelenlétében került sor az ünnepélyes felrakásra. Már csak a felszentelése hiányzott, de mivel nem szóltak, nem tudtam a papot értesíteni. Röhej!

Csütörtökön van egy egész órányi szabadidőnk, így kint vagyunk a Kóson.

Pénteken szokásosan egy szusszanás, majd tanszoba.

Az új szerzeményünk, K. minden nap alulmúlja az előző napi teljesítményét. Úgy vonszolja magát az épületben, hogy forog a gyomrom. Persze vannak már hű alattvalói a lányok között is. Nem vigasztal, hogy nem nyolcadikosok. A fiúk sem bírnak magukkal, maradjunk annyiban, hogy folyik a nyáluk. (Nem igaz, de ez a legfinomabb megfogalmazás.) Persze az én drágáimnak is. A leánka még rá is játszik, úgyhogy égig ér a boldogság! ☹ Mit számít, ez is az én problémám. Az iskolavezetés nem tud, de nem is akar semmit tenni. A türelmem, a toleranciám, a megértésem véges.

A jövő héten még nem indulnak a külsős előkészítők, így szinte időmilliomosoknak érezhetjük magunkat. Ennek ellenére már se röplabdára, se focira, se egyéb kedvtelésre nem marad idő. Kíváncsi lennék, hány kolléga dolgozik ténylegesen ennyit egy héten.

Számoljunk csak: heti 30 tanítási óra+9,5 óra tanszoba+1 óra matek = 40,5 óra mindenkinek. A bónuszok: heti 4 óra rajz, kéthetente 3 óra fazekaskodás, heti 2 óra külső előkészítő (+ utazás), és K-nak még heti 2 óra külső előkészítő (+ utazás).

És akkor még egyetlen nyílt nap, egyetlen pályaválasztási program, egyetlen szabadon választott szabadidős tevékenység nem volt. Az egyéb kötelezettségeink sincsenek sehol, pedig mindenki vegye biztosra, kihajtják belőlünk. De már jóval túl vagyunk a Munka Törvénykönyvében (felnőtt munkavállalók számára teljes munkaidőben történő foglalkoztatás esetére) előírt heti 40 órán. És nálunk még a túlkorosok sem töltötték be a 16. évüket. Hogy is van ez? ☹

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.

Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.16.
A strasbourgi bíróság elmarasztalta Magyarországot a tankönyvpiac államosítása miatt
A felperesek – a Könyv-Tár Kft., a Suli-Könyv Kft. és a Tankönyv-Ker Bt. – a magyarországi tankönyvkiadás- és forgalmazás 2011-es, illetve 2012-es centralizálása miatt fordultak a törv...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.14.
Sztrájk lehet az iskolákban? Akciósorozatba kezd az egyik pedagógus szakszervezet
A PDSZ akciósorozatának célja, hogy felhívja a figyelmet arra, „a pedagógusok munkaterhelése a 2011-es köznevelési törvény bevezetését követően átlépte azt a határt, amelyen túl má...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.14.
Palkovics László: „szintet lépünk” a szakképzési intézmények fejlesztésében is MTI
Palkovics László szerint az iskolákból kikerülő fiatalok az alapkompetenciákon túl olyan tudással és készségekkel kell rendelkezzenek, amelyek segítségével megállják a helyüket a 4....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.14.
Janisch Attila: A gender szak megszüntetése az ELTE-n nem más, mint politikai erődemonstráció
A hallgatóknak kellene közösen tiltakozniuk az egyetem autonómiájának megsértése miatt, hiszen elsősorban az ő érdekük, hogy egy olyan intézményben tanuljanak, amely képes megőrizni a...
(Forrás: Magyar Narancs)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek