OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. december 24.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

Karácsonyi zengedelem

− Képzeljétek, a The Daily Telegraph szerint Roger Wotton, a University College London kutatója, bebizonyította, hogy a Jézus születését előrejelző angyalok ábrázolása anatómiailag téves, ugyanis összevetette különféle repülő fajok testfelépítését olyan művészi ábrázolásokkal, melyeken különböző vallási és mitikus alakok szerepelnek, köztük mi, angyalok is, és megállapította, hogy mi semmiképpen sem repülhetünk.

− De hát akkor, már bocsásson meg nekem Wotton professzor, szerintetek mi most mit csinálunk?

− Természetesen, vagyis természetfelettileg: repülünk, méghozzá a Róma−Jeruzsálem légi folyósón.

− Méghozzá gyönyörű szépen!

− Istennek legyen hála!

Ez a beszélgetés 2014. december 24-én délután zajlott az Angyali Kar tagjai között a számukra engedélyezett légifolyosón, valahol feleúton Jeruzsálem felé, hogy a betlehemi Születés Templomában zengedezhessék Mozart Exultete, jubilate-jét, majd Händel Gyermek születik nékünk-jét, végül Cesar Franck Panis Angelicus-át, ezúttal karácsonyi küldetésük jegyében. Az Angyali Istentől elrendeltetett küldetése a szent zengedelem volt, méghozzá szimfonikusan és filharmonikusan. Székesegyházakban,. dómokban, bazilikákban korálokat, miséket, oratóriumokat, motettákat, madrigálokat, himnuszokat, kantátákat, passiókat, requiemeket, spirituálékat, gospelleket, vesperásokat és himnuszokat zengettek.

Érthető okokból sosem utaztak repülőgéppel, mindig saját erőből repültek, természetesen mindig Isten kegyelméből. Módjuk lett volna persze emberi alakot öltve repülőgépen utazni, de ezt már csak átható vaníliaillatuk miatt sem tették. Elég volt számukra az a tudat, hogy emberi alakot öltő angyaltársaik − Bach, Beethoven, Mozart, Händel és más kedvenceik − zengedelmeit zenghették.

Voltak természetesen a repülésnek bizonyos nehézségei és kockázatai. Például a zsúfolt légifolyosók és a légörvények. Az előbbit mennyei türelemmel fogadták, az utóbbit leheletfinom zengzetükkel csendesítették le. Ez alkalommal olyasmire kényszerültek, amire csak nagyon ritkán került sor, az intenzív rakétatevékenység el kellett hagyniuk a kijelölt légifolyosót, és Betlehem közelében szerencsésen egy mezőn landoltak. A mező jámbor palesztin pásztorok legeltették nyájukat, géppisztollyal a vállukon, hogy szükség esetén megvédessék juhaikat. Az Angyali Kar a legmagasabb mércével mérhető profizmusuk mellett kizárólag jótékonysági zengedelmeket művelt, úgy gondolták, hogy legalább a prológussal megajándékozzák ezeket az istenfélő muszlimokat. Előretolták koncertmesterüket, aki az Úr dicsősége által beragyogva odaállt a pásztorok elél, és amikor azok megrémülve fegyvereikhez kaptak, zengzetesen ekképpen nyugtatta őket:

− Ne féljetek, mert nagy örömet adok tudtul nektek és majd az egész népnek. Ma megszületette megváltótok, Jézus Krisztus, az Úr, Dávid városágban.

− Álljon meg a menet! − kiáltotta az egyik pásztor géppisztolyával hadonászva. − Először is Jézus, béke legyen vele, nyáron született.

− Másodszor is Mária, Allah legyen vele elégedett, nem barlangistállóban, hanem egy pálmafa tövében szülte Jézust, béke legyen vele − vette át szót egy másik pásztor.

Majd tőle egy harmadik:

− Előzőleg az Úr angyala azzal kereste fel őt, hogy az Úr fiúgyermekkel ajándékozza meg. Mária pedig, Allah legyen vele elégedett, így szóla: „Honnan lenne nékem fiam, holott nem illetett engem ember, és nem vagyok céda?” Az angyal megnyugtatta, hogy Allahnak ez semmiség. Amikor a szülési fájdalmak a pálmafa tövéhez hajtották, rettentően elkeseredett, mert, de akkor alulról felkiáltott hozzá Jézus, béke legyen vele, e szavakkal: „Ne légy szomorú. Az Urad máris csermelyt fakasztott alattad!” és arra kérte, rázza meg a fát, hogy az friss, érett datolyát hullathasson”.

Az angyalok csak ámultak-bámultak, aztán összesúgtak. Abban egyeztek meg, hogy habár ez nem egészen így van a Bibliában, de mégis csak gyönyörű szép, akárcsak azok a zengedelmek, amelyekkel ők ugyancsak nem egészen pontosan a Biblia szerint és mégis Istennek tetsző módon dicsérik az Urat.

− Mindazonáltal mi nem ünnepeljük a karácsonyt, mert nem akarunk ezzel a pokolba kerülni, mert a mi hitünk szerint az hogy Istennek fia született, egyenesen istenkáromlás − szólalt meg a legöregebbik.

Az angyalok megszeppentek, eltanácstalanodtak. Az istenkáromlásról nekik nem jutott más eszükbe, mint az istendicséret, és ezért először még eléggé halkan, eléggé vékonykán, aztán egyre erősebben zengették: „Dicsőség a magasságban Istennek, és békesség a földön az Istennek tetsző embereknek!”

Most a jámbor palesztin pásztorok súgtak össze.

− Az angyalok kétségkívül benne vannak a Szent Koránban − jegyezte meg egyikük.

− Természetesen a magasságbeli dicsőséges Isten is − tette hozzá másikuk.

− No és a békesség is, vastagon − fűzte hozzá harmadikuk.

− És hát az Istennek tetsző emberek is − szögezte le negyedikük, és intett az angyaloknak, hogy folytassák a zengedelmet.

Most már nekibátorodott az Angyali Kar, és tudása legjavát nyújtotta szimfonikusan és filharmonikusan. A jámbor pásztorok gúlába rakták fegyvereiket, előszedték imaszőnyegeiket, Mekka felé fordultak, és leborulva imádták Allahot, a magasságbelit. Amikor az angyalok elcsendesedtek, a jámbor palesztin pásztoroknak megeredt a nyelve.

− Tudjátok, nekünk is van ám Jézusunk, béke legyen vele.

− Huszonötször szerepel a Szent Koránban Jézus, béke legyen vele. Mi Iszának hívjuk, de a Szent Korán más neveken is emlegeti: Mária fia, Messiás, Allah szolgája, Allah küldötte, Isten igéje, Isten jele.

− Mária fia azt jelenti, hogy nem volt apja, hanem közvetlenül Allah teremtette meg. Nálunk az apáról nevezik el a gyermeket, de őt kivételesen anyjáról, mert, ugyebár nincsen néki apja, mert hiszen Allah teremtette.

− Jézus, béke legyen vele, Mohamed, Allah dicsérje és üdvözítse, előtti utolsó próféta. Szerintünk nem halt meg, hanem fölemelkedett a mennybe, ahol arra várakozik, hogy az utolsó napokban harcot vívjon egy hamis messiás ellen, antikrisztusnak neveznek. Ő lesz az, aki a győzelem után az egész emberiséget miközénk, muszlimok közé hívja.

− Allah engedélyével Jézus, béke legyen vele, agyagból madárformát készített, belelehelt és az Allah hozzájárulásával valódi madárrá lett, miként Allah hozzájárulásával vakokat és leprásoklat gyógyított, holtakat ébresztett föl.

− Amikor tanítványai azt mondták neki, hogy „Ó Jézus, Mária fia, tudna a te urad egy megrakott asztalt az égből küldeni, mert enni akarunk abból, hogy megnyugodjon szívünk”, Jézus, béke legyen vele, így szólt: „Óh Allah, Urunk, küldjél egy terített aszalt az égből, hogy az egy ünnep legyen az elsőnek és az utolsónak közülünk, és egy bizonyíték Tőled, hogy te vagy a legjobb gondoskodó.” És Allah leküldte az asztalt.

Az angyalok csak ámultak, bámultak. A jámbor palesztin pásztorok újra összetanácskoztak. Arról, hogy vajon megkérhetik-e az angyalokat, hogy még egyszer rázendítsenek.

− Sajnos azt mondja a Próféta, Allah dicsérje és üdvözítse, hogy „bizony, ezt a népet földcsuszamlás, kövek zuhanása és csúffá változtatás fogja érni, ha részegítőt isznak, énekesnőket alkalmaznak és zenélnek”, − figyelmeztette a többieket a legöregebbik.

− De hát nem így szólt a Próféta, Allah dicsérje és üdvözítse, egyik mondásában, hogy „Allah szép és szereti a szépséget”? − kérdezte másikuk.

− És nem adott engedélyt adott arra, hogy a muszlimok ünnepnapokon énekeljenek és zenéljenek? − érvelt harmadikuk.

− De hiszen házasságkötésnél is megengedett az éneklés és a dobolás, azzal a feltétellel, hogy a férfiak és a nők külön-külön énekeljenek, de szerencsére itt csak férfiak vannak, az angyalok pedig se nem férfiak, se nem nők − replikázott negyedikük.

− Más hangszerekkel kapcsolatban már, sajnos, nem egyezik a hittudósok véleménye, a zongora és a gitár pedig kifejezetten tiltott − figyelmeztette őket a legidősebb.

− De hát a Próféta is, Allah dicsérje és üdvözítse, megengedte feleségének Áisának, hogy megnézze és meghallgathassa a mecsetükbe látogató etióp küldöttség táncát és énekét. Arról nem is szólva, hogy mi, jámbor muszlimok, ugyebár nem olvassuk, hanem énekeljük a Szent Koránt − vágott vissza az a jámbor palesztin pásztor, aki arra hivatkozott, hogy Allah szereti a szépséget.

Az angyalok már eléggé türelmetlenül toporogtak, mert már indulniuk kellett volna a Születés Templomába a karácsonyi istendicsőítésre. Ráadásul megint az öreg pásztor emelkedett szólásra:

− Egy dologról nem esett még szó, nevezetesen arról, hogy az, amit az angyaloktól hallottunk zengeni, micsoda is tulajdonképpen.

− Nem micsoda, öreg, hanem egyenesen csoda! − támadtak neki, mire az öreg elmosolyodott:

− Hát persze! Nem is akármilyen, hanem égi zengedelem.

És felkiáltott az angyalokhoz:

− Hadd szóljon!

Az angyalok erre felragyogtak, lőn fényességes fényesség és mennyei zengedelem.

Kamarás István


Händel: Egy gyermek születik nékünk (részlet a Messiás című oratóriumból)

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.21.
Reagált a Klebelsberg Központ a farkasréti iskola igazgatójának levelére
A Klebelsberg Központ péntek esti közleményében azt írta, nem tudják értelmezni azokat a kijelentéseket, hogy folyamatosan nő a pedagógusok terhelése az iskolában, a farkasréti iskolátó...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.21.
„Nem jó, ha valaki a gyereke véleménye ellenében dönt az iskoláról”
„Olyan iskolákra van szükség, ahová a gyerekek úgy jönnek be reggel és úgy mennek el délután, hogy úgy érzik, ezt a napot is megélték és nem túlélték” – így képzeli az ideális...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.21.
„Itt nem kell a gyerekeket kényszeríteni, hogy tanuljanak”
A zseniképző kifejezés idegen tőlünk. Nem célja oktatásunknak, hogy zseniket képezzünk. Eredményességünk a gyermekek érdeklődéséből, a tanárok szakmai felkészültségéből és pedag...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek