OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 7.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

6. Új köznevelési államtitkár

Őszig átalakítaná a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) működését az új köznevelési államtitkár. Czunyiné Bertalan Judit az MTI-nek adott interjúban arról is beszélt, mindent megtesznek, hogy iskolakezdésre a tankönyvek rendben megérkezzenek az intézményekbe. Az államtitkár közölte: jónak tartja a mostani kerettantervi szabályozást, és az iskolaszerkezeten sem változtatna.

Bár a Nemzeti Pedagógus Kar megalakításának első lépését aggályosnak látják, a küldöttgyűlésen való részvételt mégis elengedhetetlennek tartják azok a pedagógusok, akik ringbe szállnak a 125 fős testület székeiért. Arról viszont csak elképzeléseik vannak, mi is lesz a küldöttek feladata a júniusi gyűlésen. Azt sem lehet tudni egyelőre, folytatódik-e a küldöttek munkája a 9 fős vezető testület megválasztása után. („Ugrás a sötétbe”: Választás előtt a pedagógusok)

Az oktatási rendszer államosításának kiolvasható célja az uralkodó osztályhoz tartozók elitképzése és a közmunkaprogramhoz szükséges munkaerő biztosítása. Ehhez az szükséges, hogy a lassabban haladók tizenöt évesen, az általános iskola befejezése nélkül átkerüljenek a Híd-programba, és innen tizenhat évesen kilépjenek az utcára. Továbbá az, hogy radikálisan megnőjön a szakiskolába járók, s csökkenjen a gimnáziumban tanulók száma. Miután a közmunkaprogram nem tekinthető valóságos, értékteremtő munkafolyamatnak, a hatalom megkapta a választói felhatalmazást ahhoz is, hogy a köznevelés által „előállítható” hozzáadott érték csökkentésével kétségessé tegye az ország gazdasági fejlődését is. Nem mellesleg, a tanuláshoz való jog szűkítésével szűkül annak lehetősége is, hogy a halmozottan hátrányos – mélyszegénységben élő, iskolázatlan szülőktől származó – gyerekek valaha is jobb életeséllyel lépjenek ki a munkaerőpiacra. (Szüdi János: A „folytatjuk” programja az oktatásban)

Az országos küldöttgyűlés június 14-én lesz, tegnaptól pedig szavazhatnak a pedagógusok azokra, akik az ebben való részvételre jelölést vállaltak. Az aktív, közalkalmazotti jogviszonyban álló pedagógusok a Nemzeti Pedagógus Kar honlapján regisztrálhattak, ha ott szeretnének lenni a küldöttgyűlésen. A szerdáig, május 14-éig tartó szavazás után 125 küldött kerülhet majd be az Országos Küldöttgyűlésre (a határidő lejártáig pedig 384-en adták be jelentkezésüket). A küldöttgyűlésnek szerepe lehet majd az oktatáspolitika alakításában, a kormány döntéseinek bírálatában is (Feláll a Nemzeti Pedagógus Kar vezetése - kormánykritikusok nélkül)

A VS.hu múlt héten úgy értesült, hogy amíg a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) nem szerveződik újjá, addig „befagyasztottak” minden álláshirdetést, amelyet a felügyelete alá tartozó intézmények adnának fel. Megkeresésünkre a KLIK tévesnek minősítette értesüléseinket. Felhívta a figyelmünket a közszolgálati állásportálon található álláshirdetésekre. A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke szerint az egész szakma megsínyli az átalakítást. Galló Istvánné a VS.hu-nak elmondta: nem ismerik a kormányzat pontos terveit, ám legrosszabb esetben az is előfordulhat, hogy a pedagógushiányt úgynevezett „áttanítással” kívánják megoldani, vagyis egy tanárnak több oktatási intézményben is kell majd tanítania. Ez különösen vidéken jelent problémát, ahol az utazási költségek sem elhanyagolhatóak. (Bajba kerülhetnek a tanárok)

Nem nőttek a munkaterhek, miközben béremelést kaptak a tanárok - mondta Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár a parlamentben, a pedagógusnapra emlékeztetve. szerinte a pedagóguskar létrehozása is azt eredményezheti, hogy emelkedik a pedagógusszakokra jelentők száma, és többen fogják választani ezt a pályát. A köznevelési államtitkár a tanárok megbecsülése érdekében tett kormányzati intézkedéseket sorolta, többek között a pedagógus-életpálya megalkotását. (Hoffmann Rózsa: nem kell többet dolgozni a megemelt tanári fizetésért)

A tehetősebb, jó érdekérvényesítő erővel rendelkező szülők más és más egyéni utakat választanak. Egy részük például megrohamozza azokat az állami iskolákat, amelyekről tudható, hogy pedagógusaik nem roppantak meg az Orbán–Hoffmann-féle erőteljes nyomás alatt. A szülők ilyenkor még azt is vállalják, hogy átjelentkeznek más települések, kerületek iskolakörzetébe, ahol jó hírű, liberálisabb szemléletű, gyermekcentrikus intézmények működnek. Más részük inkább alternatív vagy magániskolát keres. (A szülők keresik az alternatív utat)

Az érdekvédők megállapították: az elkészült alapszabály-tervezet rendelkezései azt a célt szolgálják, hogy a Nemzeti Pedagógus Kar a pedagógustársadalom fölé helyezett rendfenntartó szervezetként működjön. Azt követelik, a pedagóguskar minden fóruma, minden tevékenysége legyen nyilvános, legyen a tagság által közvetlenül követhető. A pedagóguskar - amelynek felállításáról 2013 augusztusában döntöttek - az állami és önkormányzati fenntartású köznevelési intézményekben pedagógus-munkakörben közalkalmazottként foglalkoztatottak önkormányzattal rendelkező köztestülete. (PSZ: kik szavazták meg a pedagóguskar küldöttgyűlésének tagjait?)

A formálódó pedagógus minősítési rendszer nem tölthet be oktatásfejlesztő funkciót. Erős a veszélye annak, hogy inkább ront a helyzeten. Félő, hogy sokkal inkább lesz eszköze a pedagógusok hatalomhoz való lojalitáson alapuló szelekciójának, semmint a nevelőmunka javításának. Bürokratikus és pazarló rendszer készül. Sokkal inkább jellemző lehet majd a követelmények formális teljesítése, és ehhez csak esetlegesen, e formális teljesítéstől függetlenül kapcsolódhat majd mély, belsőleg motivált, a személyes és intézményi szakmai céloknak megfelelő tanulás. Szerepet kaphat majd akár még a korrupció és a csalás is a rendszer működésében. (Nahalka István: A pedagógusok minősítési rendszeréről)

Balog Zoltán miniszter szerint a szociálpolitikának különbséget kell tennie a problémás családok és terheket hordani képesek között, ezért az új kormányban két külön államtitkárság foglalkozik majd a rászorulókkal és azokkal, akik „a vállukon viszik Magyarországot”. Elmondta: így a szociális és felzárkózásügyi államtitkárság gondoskodik az önhibájukon kívül vagy önhibájukból rászorulókról, köztük a fogyatékkal élőkről, a gyermekvédelmet igénylő gyerekekről és a cigányokról. A család- és ifjúságügyi államtitkárság pedig a „teherhordozókat” segíti, valamint az ifjúságot, akik majd a jövőben viszik a terheket. (Balog: külön államtitkár foglalkozik majd a problémás családokkal és a „teherhordozókkal”)

A miniszter az államtitkár-jelöltek bemutatásakor elmondta: Czunyiné Bertalan Judittól azt várja, hogy „pedagógus végzettségével, szakmai politikai tapasztalata kamatoztatásával mutasson rá, hogy a köznevelés területén bevezetett komoly reformok a hétköznapokban hogyan szolgálják a gyermekeink és a pedagógusok érdekeit.” Emellett a pedagógus életpálya életbe lépő szakaszára, a Nemzeti alaptanterv bevezetése óta felhalmozódott tapasztalatokra fókuszáljon, és a „Nemzeti Pedagógus Kar felállítása után bábáskodjon a kezdeti lépéseknél”, miközben másik komoly feladata lesz a három éves kortól kötelező óvodáztatás zökkenőmentes indítása. (Czunyiné Bertalan Judit: Az irány jó, ezt tartani kell)

Megalakult a Nemzeti Pedagógus Kar szombaton Budapesten, a testület Horváth Pétert választotta elnökévé. Horváth Péter a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatójaként került a testület élére. Helyettese Szeleczky János Heves megyei iskolaigazgató lett - közölte Kőrösi Merkl Hilda, a kar előkészítő bizottságának elnöke. (Felállt a pedagógus kar, győri gimnáziumi igazgató az elnök)

Ha a pedagógus nem lehet kreatív, a diák sem lesz az. Látható az eredményből, hogy a szociális háttér nagy mértékben meghatározza a diákok kompetenciáit. Különösen rossz a helyzet a szakiskolákban. A diákok kompetenciaszintje alacsony és szakiskola során alig tapasztalható fejlődés. Ezek után különösen visszatetsző, hogy az új kerettantervekben minimálisra csökkentették a szakiskolák kompetenciafejlesztésre használható közismereti óráinak számát. Sajnálatos, hogy az oktatási kormányzat az elmúlt években még magát a problémát sem volt hajlandó elismerni, így a megoldásra sem születhettek hatékony intézkedések. (Oktatás: tovább a lejtőn)

Balog Zoltán köszöntőjében azt kérte a kartól, figyelje, ellenőrizze, mérje fel a problémákat, tegyen javaslatot a megoldásra és legyen érdemi tárgyalópartner, vonjon be minél több pedagógust a munkába. A miniszter – aki a köztestület legitimitását és függetlenségét hangsúlyozta – célként fogalmazta meg, hogy javuljon az oktatás színvonala, minősége és szervezettsége, írja az MTI. (A pitypang a Nemzeti Pedagógus Kar jelképe)

A szakszervetekkel való jó viszonyra törekszik az Npk, és arra, hogy az oktatásban a pedagógustársadalmat képviselő erők egy irányba hassanak - mondta az elnök. Horváth Péter a közrádiónak nyilatkozva úgy fogalmazott: azt szeretné elérni, hogy a pedagógusok nagy rész azt érezze, önként is belépne ebbe a szervezetbe. (Integrációra törekszik a pedagóguskar)

Az 1995 után született úgynevezett Z generáció mindig „kapcsolatban van”, vagyis állandóan online. A folyamatos internethasználat arra tanítja őket, hogy egyből megkapják a választ a kérdéseikre. Ez a helyzet növelheti az azonnaliság vágyát, nehezen tudják elfogadni a késleltetett sikereket. (A netgeneráció problémái. Mit tehet a pedagógus?)

Az oktatás, képzés és tudományos kutatás területén a havi bruttó átlagfizetés 178 600 forint volt, ami 5 százalékos növekedés az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest – derül ki a fizetesek.hu felméréséből. Pedagógus béremelés ide vagy oda, ez lassabb bérnövekedés, mint a gazdaság egészében. (Így keresnek most a tanárok)

Hoffmann Rózsa közoktatási államtitkár a múlt héten hivatalos facebook oldalán is elbúcsúzott a kormányzati munkától, összegezve az általa legfontosabbnak tartott eredményeket. Elég hosszú, a facebookra szkennelt formában feltöltött levelét most itt is közöljük. („Minőségi iskolarendszert teremtettünk az elmúlt négy évben” - búcsúzik Hoffmann Rózsa)

Az új köznevelési államtitkár szerint az államtitkárság, a tankerületek és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) is azon dolgozik, hogy minden olyan problémát megoldjanak a tanévkezdés előtt, ami felmerülhet - akár a tankönyvellátásról, akár az intézmények működtetéséről legyen szó. A sajtótájékoztatón egy kérdés erejéig az életpályamodell is szóba került, melyről Czunyiné Bertalan Judit elmondta: „alkalmas és jó eszköz a pedagógusok erkölcsi és anyagi elismerésére”. Megjegyezte, ahhoz, hogy a pedagóguspálya megbecsülése még jobb legyen, hozzá lehetne tenni a rendszerhez, de az így képes elérni a célt, amely miatt bevezették. (Czunyiné biztonságos tanévkezdésre készül)

„Nyilvánvaló, hogy nem működik minden olajozottan és kristálytisztán az első pillanattól kezdve. Egyelőre azt látom biztosan, hogy rövid időn belül meg kell határozni, milyen finomhangolást, csiszolásokat kell megtenni” – mondta a lapunknak adott interjúban Czunyiné Bertalan Judit, a köznevelésért felelős új államtitkár a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról (Klik). Szerinte egy ágazat vezetéséhez elsősorban igazgatási, jogi, szervezetirányítási tapasztalatra van szükség, a köznevelésben pedig ténylegesen az igazgatási feladatok lesznek előtérben. (Az alapkőletétel után még szükség van csiszolásra a Kliknél)

(A pedagógusok számára az értékelésen túl előnyt jelent) például, amikor a portfólió-készítés során aktualizálják, kibővítik óraterveiket, áttekintik követelményrendszerüket és azt kiegészítik egy újabb feladatlappal, számonkéréssel, egy újszerű felmérési móddal. A csoportprofil készítése is lehetővé teszi a tanulócsoportok más szempontból történő megfigyelését. Kifejezetten értékes elem, hogy a portfólió-írási folyamat során megindult a pedagógusok között egy egymást segítő, támogató, belső tanítási-tanulási rendszer. Történt ez spontán, a pedagógusok közösségi aktivitásának köszönhetően, és ezt segítette elő az egyes tankerületekben szervezett közös tanulási lehetőségek sora. (Mérföldkőhöz érkezett a pedagógusminősítés. Interjú Sipos Imrével, az EMMI köznevelésért felelős helyettes államtitkárával)

Úgy tűnik, a kormánynak nincs stratégiája. Egyre aggasztóbb a korai iskolaelhagyók arányának három éve tartó növekedése, és nem csak a képzetlenek számának növekedése miatt. Magyarország uniós vállalása az arány csökkentése, de mivel ennek az ellenkezője történik, fejlesztési pénzeket is bukhatunk. (Újabb uniós megrovás)

Őszig átalakítaná a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) működését az új köznevelési államtitkár. Czunyiné Bertalan Judit az MTI-nek adott interjúban arról is beszélt, mindent megtesznek, hogy iskolakezdésre a tankönyvek rendben megérkezzenek az intézményekbe. Az államtitkár közölte: jónak tartja a mostani kerettantervi szabályozást, és az iskolaszerkezeten sem változtatna. (Változtatásokra készül az új köznevelési államtitkár)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.02.21.
A tervezőasztal közös. Vass Vilmos írása
Tekintettel arra, hogy a jelenlegi erőteljes központosítás és a merev túlszabályozottság nem kedvez az innovációnak, így nem kell ahhoz különösebb jóstehetség, hogy megállapíthassuk...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.02.21.
Nyolcrétű út.Mérő László könyvének margójára. Kiemelések és kiegészítések. Lencse Máté írása
Olvasás közben folyamatosan párbeszéd alakult ki köztem és a könyv között. Érdekes volt, ahogy a gondolatmenetemet sok esetben követte a könyv, de elképesztően frusztráló az, hogy nem...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.02.21.
L. Ritók Nóra: Helyzetbe hozni vagy otthagyni?
Oktatási szakemberként persze a legjobban nekem az iskolák helyzete fáj. Az, hogy a problémák folyamatosan mélyülnek, hogy pl. sosem volt ekkora mértékű az oktatási szegregáció, mint most...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.02.21.
Simicskó az óvodai látogatásról: Nem is értem ezt a hisztériát
Simicskó István semmi kivetnivalót nem talált abban, hogy óvodás gyerekeket használt fel saját népszerűsítése érdekében – erről egy pénteki sporteseményen beszélt a Magyar Nemzetnek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.02.21.
Háromszor több pénzt kapnak az egyházi iskolák, mint az államiak, de az államtitkár szerint ez természetes
Persze mindig érdekes, amikor a kormány egyik képviselője magyarázza meg, hogy miért is van ez így. Ma Soltész Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) egyházi, nemzetiségi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.02.21.
Adjanak egy esélyt a jövőnknek!
Néhány nappal az után, hogy január 31-én este, a sajtótájékoztatónkat követően az ATV-ben minden, közéletben megfáradt embert arra kértem, adjon egy utolsó esélyt a diáktüntetéseknek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.02.21.
Szuperközpontokba terelik össze a felsős diákokat
A dokumentumban leírtak szerint a 7–8. osztályos tanulók képzésére új körzeti központokat hoznának létre úgy, hogy egyes iskolákat fejlesztenének, míg másokban megszüntetnék a fels...
(Forrás: vs.hu)
--
2018.02.21.
Vidéken is boldog iskolákat indít a Prezi alapítója
Országosan terjeszkedik tovább a Budapest School, amelynek létrehozását Halácsy Péter, a Prezi nevű világcég egyik alapítója kezdeményezte. Budapesten már három lakásóvoda és négy iskola...
(Forrás: index)
--
2018.02.21.
Kapásból kivégzik az érdeklődést – Kérdésnek és kreativitásnak nincs helye az oktatásban – Knausz Imrével beszélgettünk
Azt képzeljük, hogy összeállítható a műveltségi kánon, és ha abból valamit kihagyunk, akkor hülye marad a gyerek. Ez nem így van, mert hiába nem hagyunk ki semmit a tantervből, a gyerek...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
Utolsó üzenetek:
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
  Havasi Gabriella

Tisztelt OFOE!

Általános iskolában tanítok, mint tanító, osztályfőnök. A 20117/18. tanévben úgy alakult , hogy az osztályomból szeptember 2. felétől elment a napközis kollégám, és azóta sem sikerült betölteni az állását. Így 3-2 arányban egy kolléganőmmel végezzük el ezt a betöltetlen állást. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogy , miként kell elszámolni a "helyettesítést"?
Mindketten letanítjuk a délelőtti óráinkat, minden osztályfőnöki munkát elvégzünk, és rögtön, szünet nélkül folytatjuk egy üres állást betöltve. szerintem ez egy másik munkakör betöltése, és ketten még a kezdő pedagógus bérét sem kapjuk meg. Az óradíjunk a legalapabb fizetésnek a heti 32 ed része.
Utólag kezdhetek-e ezzel a problémával valamit, vagy 35. év után kb 1000 ft az óradíjam?
Végül is két kérdés fogalmazódott meg. 1. az "üresállás" betöltése + munka mellett hogy számolandó el? "2. Hogy számolják az órabéremet?

Előre is köszönöm, és kíváncsian várom válaszukat.
Üdvözlettel Havasi Gabriella

--
  OFOE

Kedves Magdolna! Kérdésére részletes választ küldtünk az itt megadott freemailes címre. Ha esetleg nem kapja meg, kérjük, küldjön egy másik elérhetőséget erre a címre: osztalyfonokok@gmail.com
Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Magdolna, ez kemény munkajogi kérdés, és utána kell kérdeznünk. Egy kis türelmet kérünk, fogunk majd válaszolni. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc!
Azt javaslom, hogy forduljon az iskolavezetéshez, és ők vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel. Valóban lépni kell, komolyan venni ezeket a jelzéseket. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége nevében Szekszárdi Júlia

--
  Varga Magdolna


Tisztelt OFOE!

Mint Közalkalmazotti Tanács Elnök, dolgozóink tájékoztatása érdekében kérem szíves segítségét az Intézmény Fenntartó Társulás által működtetett óvodánk életét érintő, felmerülő kérdéseink megválaszolásában!

Intézményvezetőnk 4. ciklusú megbízása 2018 nyarán jár le. 3 év múlva jogosulttá válik a 40 éves munkaviszony utáni nyugdíjazásra.
Lehetséges-e pályáztatás nélkül meghosszabbítani a munkaviszonyát évenkénti, vagy egyszeri 3 éves hosszabbítással?
Pályázat kiírása esetén, mi történik akkor, ha egyik pályázó sem kap szavazati többséget?
Pályázhat-e olyan személy, aki az egyéb feltételeknek megfelel, és a közoktatásvezetői képzés első évét már elvégezte?
Köszönöm a válasz adást!

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Gratulálok, Ibolya! Örömmel tölt el, hogy iskolánkban ilyen innovációk valósulhatnak meg. További sikereket kívánok: Gyulai Sándor, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium intézményvezetője
Digitális történetmesélés az oktatási nevelési folyamatban 3. - DST a történelem és társadalomismeret tanításában »

--

[Leiner Károly:] Kedves Zoltán, nekem szerencsém van, mert gyógypedagógusként több tantárgyat is taníthatok, így magammal kell "egyezkednem". De: voltam tanító bácsi is - ott is könnyedén megoldható a feladat. Ahol nem, ott a kollégákkal kell összedolgozni. Nézzünk egy példát: […]
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Zoltán:] Gratulálok! Fogyatékosokkal ilyen teljesítményt elérni nem akármilyen pedagógiai munkáról árulkodik. De mindez hogyan fér bele a mai iskolába, a NAT-ba, a kerettantervekbe? Milyen órák keretében lehet ezeket a lépéseket, eszközöket alkalmazni?
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek