OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 7.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

6. Új köznevelési államtitkár

Őszig átalakítaná a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) működését az új köznevelési államtitkár. Czunyiné Bertalan Judit az MTI-nek adott interjúban arról is beszélt, mindent megtesznek, hogy iskolakezdésre a tankönyvek rendben megérkezzenek az intézményekbe. Az államtitkár közölte: jónak tartja a mostani kerettantervi szabályozást, és az iskolaszerkezeten sem változtatna.

Bár a Nemzeti Pedagógus Kar megalakításának első lépését aggályosnak látják, a küldöttgyűlésen való részvételt mégis elengedhetetlennek tartják azok a pedagógusok, akik ringbe szállnak a 125 fős testület székeiért. Arról viszont csak elképzeléseik vannak, mi is lesz a küldöttek feladata a júniusi gyűlésen. Azt sem lehet tudni egyelőre, folytatódik-e a küldöttek munkája a 9 fős vezető testület megválasztása után. („Ugrás a sötétbe”: Választás előtt a pedagógusok)

Az oktatási rendszer államosításának kiolvasható célja az uralkodó osztályhoz tartozók elitképzése és a közmunkaprogramhoz szükséges munkaerő biztosítása. Ehhez az szükséges, hogy a lassabban haladók tizenöt évesen, az általános iskola befejezése nélkül átkerüljenek a Híd-programba, és innen tizenhat évesen kilépjenek az utcára. Továbbá az, hogy radikálisan megnőjön a szakiskolába járók, s csökkenjen a gimnáziumban tanulók száma. Miután a közmunkaprogram nem tekinthető valóságos, értékteremtő munkafolyamatnak, a hatalom megkapta a választói felhatalmazást ahhoz is, hogy a köznevelés által „előállítható” hozzáadott érték csökkentésével kétségessé tegye az ország gazdasági fejlődését is. Nem mellesleg, a tanuláshoz való jog szűkítésével szűkül annak lehetősége is, hogy a halmozottan hátrányos – mélyszegénységben élő, iskolázatlan szülőktől származó – gyerekek valaha is jobb életeséllyel lépjenek ki a munkaerőpiacra. (Szüdi János: A „folytatjuk” programja az oktatásban)

Az országos küldöttgyűlés június 14-én lesz, tegnaptól pedig szavazhatnak a pedagógusok azokra, akik az ebben való részvételre jelölést vállaltak. Az aktív, közalkalmazotti jogviszonyban álló pedagógusok a Nemzeti Pedagógus Kar honlapján regisztrálhattak, ha ott szeretnének lenni a küldöttgyűlésen. A szerdáig, május 14-éig tartó szavazás után 125 küldött kerülhet majd be az Országos Küldöttgyűlésre (a határidő lejártáig pedig 384-en adták be jelentkezésüket). A küldöttgyűlésnek szerepe lehet majd az oktatáspolitika alakításában, a kormány döntéseinek bírálatában is (Feláll a Nemzeti Pedagógus Kar vezetése - kormánykritikusok nélkül)

A VS.hu múlt héten úgy értesült, hogy amíg a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) nem szerveződik újjá, addig „befagyasztottak” minden álláshirdetést, amelyet a felügyelete alá tartozó intézmények adnának fel. Megkeresésünkre a KLIK tévesnek minősítette értesüléseinket. Felhívta a figyelmünket a közszolgálati állásportálon található álláshirdetésekre. A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke szerint az egész szakma megsínyli az átalakítást. Galló Istvánné a VS.hu-nak elmondta: nem ismerik a kormányzat pontos terveit, ám legrosszabb esetben az is előfordulhat, hogy a pedagógushiányt úgynevezett „áttanítással” kívánják megoldani, vagyis egy tanárnak több oktatási intézményben is kell majd tanítania. Ez különösen vidéken jelent problémát, ahol az utazási költségek sem elhanyagolhatóak. (Bajba kerülhetnek a tanárok)

Nem nőttek a munkaterhek, miközben béremelést kaptak a tanárok - mondta Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár a parlamentben, a pedagógusnapra emlékeztetve. szerinte a pedagóguskar létrehozása is azt eredményezheti, hogy emelkedik a pedagógusszakokra jelentők száma, és többen fogják választani ezt a pályát. A köznevelési államtitkár a tanárok megbecsülése érdekében tett kormányzati intézkedéseket sorolta, többek között a pedagógus-életpálya megalkotását. (Hoffmann Rózsa: nem kell többet dolgozni a megemelt tanári fizetésért)

A tehetősebb, jó érdekérvényesítő erővel rendelkező szülők más és más egyéni utakat választanak. Egy részük például megrohamozza azokat az állami iskolákat, amelyekről tudható, hogy pedagógusaik nem roppantak meg az Orbán–Hoffmann-féle erőteljes nyomás alatt. A szülők ilyenkor még azt is vállalják, hogy átjelentkeznek más települések, kerületek iskolakörzetébe, ahol jó hírű, liberálisabb szemléletű, gyermekcentrikus intézmények működnek. Más részük inkább alternatív vagy magániskolát keres. (A szülők keresik az alternatív utat)

Az érdekvédők megállapították: az elkészült alapszabály-tervezet rendelkezései azt a célt szolgálják, hogy a Nemzeti Pedagógus Kar a pedagógustársadalom fölé helyezett rendfenntartó szervezetként működjön. Azt követelik, a pedagóguskar minden fóruma, minden tevékenysége legyen nyilvános, legyen a tagság által közvetlenül követhető. A pedagóguskar - amelynek felállításáról 2013 augusztusában döntöttek - az állami és önkormányzati fenntartású köznevelési intézményekben pedagógus-munkakörben közalkalmazottként foglalkoztatottak önkormányzattal rendelkező köztestülete. (PSZ: kik szavazták meg a pedagóguskar küldöttgyűlésének tagjait?)

A formálódó pedagógus minősítési rendszer nem tölthet be oktatásfejlesztő funkciót. Erős a veszélye annak, hogy inkább ront a helyzeten. Félő, hogy sokkal inkább lesz eszköze a pedagógusok hatalomhoz való lojalitáson alapuló szelekciójának, semmint a nevelőmunka javításának. Bürokratikus és pazarló rendszer készül. Sokkal inkább jellemző lehet majd a követelmények formális teljesítése, és ehhez csak esetlegesen, e formális teljesítéstől függetlenül kapcsolódhat majd mély, belsőleg motivált, a személyes és intézményi szakmai céloknak megfelelő tanulás. Szerepet kaphat majd akár még a korrupció és a csalás is a rendszer működésében. (Nahalka István: A pedagógusok minősítési rendszeréről)

Balog Zoltán miniszter szerint a szociálpolitikának különbséget kell tennie a problémás családok és terheket hordani képesek között, ezért az új kormányban két külön államtitkárság foglalkozik majd a rászorulókkal és azokkal, akik „a vállukon viszik Magyarországot”. Elmondta: így a szociális és felzárkózásügyi államtitkárság gondoskodik az önhibájukon kívül vagy önhibájukból rászorulókról, köztük a fogyatékkal élőkről, a gyermekvédelmet igénylő gyerekekről és a cigányokról. A család- és ifjúságügyi államtitkárság pedig a „teherhordozókat” segíti, valamint az ifjúságot, akik majd a jövőben viszik a terheket. (Balog: külön államtitkár foglalkozik majd a problémás családokkal és a „teherhordozókkal”)

A miniszter az államtitkár-jelöltek bemutatásakor elmondta: Czunyiné Bertalan Judittól azt várja, hogy „pedagógus végzettségével, szakmai politikai tapasztalata kamatoztatásával mutasson rá, hogy a köznevelés területén bevezetett komoly reformok a hétköznapokban hogyan szolgálják a gyermekeink és a pedagógusok érdekeit.” Emellett a pedagógus életpálya életbe lépő szakaszára, a Nemzeti alaptanterv bevezetése óta felhalmozódott tapasztalatokra fókuszáljon, és a „Nemzeti Pedagógus Kar felállítása után bábáskodjon a kezdeti lépéseknél”, miközben másik komoly feladata lesz a három éves kortól kötelező óvodáztatás zökkenőmentes indítása. (Czunyiné Bertalan Judit: Az irány jó, ezt tartani kell)

Megalakult a Nemzeti Pedagógus Kar szombaton Budapesten, a testület Horváth Pétert választotta elnökévé. Horváth Péter a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatójaként került a testület élére. Helyettese Szeleczky János Heves megyei iskolaigazgató lett - közölte Kőrösi Merkl Hilda, a kar előkészítő bizottságának elnöke. (Felállt a pedagógus kar, győri gimnáziumi igazgató az elnök)

Ha a pedagógus nem lehet kreatív, a diák sem lesz az. Látható az eredményből, hogy a szociális háttér nagy mértékben meghatározza a diákok kompetenciáit. Különösen rossz a helyzet a szakiskolákban. A diákok kompetenciaszintje alacsony és szakiskola során alig tapasztalható fejlődés. Ezek után különösen visszatetsző, hogy az új kerettantervekben minimálisra csökkentették a szakiskolák kompetenciafejlesztésre használható közismereti óráinak számát. Sajnálatos, hogy az oktatási kormányzat az elmúlt években még magát a problémát sem volt hajlandó elismerni, így a megoldásra sem születhettek hatékony intézkedések. (Oktatás: tovább a lejtőn)

Balog Zoltán köszöntőjében azt kérte a kartól, figyelje, ellenőrizze, mérje fel a problémákat, tegyen javaslatot a megoldásra és legyen érdemi tárgyalópartner, vonjon be minél több pedagógust a munkába. A miniszter – aki a köztestület legitimitását és függetlenségét hangsúlyozta – célként fogalmazta meg, hogy javuljon az oktatás színvonala, minősége és szervezettsége, írja az MTI. (A pitypang a Nemzeti Pedagógus Kar jelképe)

A szakszervetekkel való jó viszonyra törekszik az Npk, és arra, hogy az oktatásban a pedagógustársadalmat képviselő erők egy irányba hassanak - mondta az elnök. Horváth Péter a közrádiónak nyilatkozva úgy fogalmazott: azt szeretné elérni, hogy a pedagógusok nagy rész azt érezze, önként is belépne ebbe a szervezetbe. (Integrációra törekszik a pedagóguskar)

Az 1995 után született úgynevezett Z generáció mindig „kapcsolatban van”, vagyis állandóan online. A folyamatos internethasználat arra tanítja őket, hogy egyből megkapják a választ a kérdéseikre. Ez a helyzet növelheti az azonnaliság vágyát, nehezen tudják elfogadni a késleltetett sikereket. (A netgeneráció problémái. Mit tehet a pedagógus?)

Az oktatás, képzés és tudományos kutatás területén a havi bruttó átlagfizetés 178 600 forint volt, ami 5 százalékos növekedés az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest – derül ki a fizetesek.hu felméréséből. Pedagógus béremelés ide vagy oda, ez lassabb bérnövekedés, mint a gazdaság egészében. (Így keresnek most a tanárok)

Hoffmann Rózsa közoktatási államtitkár a múlt héten hivatalos facebook oldalán is elbúcsúzott a kormányzati munkától, összegezve az általa legfontosabbnak tartott eredményeket. Elég hosszú, a facebookra szkennelt formában feltöltött levelét most itt is közöljük. („Minőségi iskolarendszert teremtettünk az elmúlt négy évben” - búcsúzik Hoffmann Rózsa)

Az új köznevelési államtitkár szerint az államtitkárság, a tankerületek és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) is azon dolgozik, hogy minden olyan problémát megoldjanak a tanévkezdés előtt, ami felmerülhet - akár a tankönyvellátásról, akár az intézmények működtetéséről legyen szó. A sajtótájékoztatón egy kérdés erejéig az életpályamodell is szóba került, melyről Czunyiné Bertalan Judit elmondta: „alkalmas és jó eszköz a pedagógusok erkölcsi és anyagi elismerésére”. Megjegyezte, ahhoz, hogy a pedagóguspálya megbecsülése még jobb legyen, hozzá lehetne tenni a rendszerhez, de az így képes elérni a célt, amely miatt bevezették. (Czunyiné biztonságos tanévkezdésre készül)

„Nyilvánvaló, hogy nem működik minden olajozottan és kristálytisztán az első pillanattól kezdve. Egyelőre azt látom biztosan, hogy rövid időn belül meg kell határozni, milyen finomhangolást, csiszolásokat kell megtenni” – mondta a lapunknak adott interjúban Czunyiné Bertalan Judit, a köznevelésért felelős új államtitkár a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról (Klik). Szerinte egy ágazat vezetéséhez elsősorban igazgatási, jogi, szervezetirányítási tapasztalatra van szükség, a köznevelésben pedig ténylegesen az igazgatási feladatok lesznek előtérben. (Az alapkőletétel után még szükség van csiszolásra a Kliknél)

(A pedagógusok számára az értékelésen túl előnyt jelent) például, amikor a portfólió-készítés során aktualizálják, kibővítik óraterveiket, áttekintik követelményrendszerüket és azt kiegészítik egy újabb feladatlappal, számonkéréssel, egy újszerű felmérési móddal. A csoportprofil készítése is lehetővé teszi a tanulócsoportok más szempontból történő megfigyelését. Kifejezetten értékes elem, hogy a portfólió-írási folyamat során megindult a pedagógusok között egy egymást segítő, támogató, belső tanítási-tanulási rendszer. Történt ez spontán, a pedagógusok közösségi aktivitásának köszönhetően, és ezt segítette elő az egyes tankerületekben szervezett közös tanulási lehetőségek sora. (Mérföldkőhöz érkezett a pedagógusminősítés. Interjú Sipos Imrével, az EMMI köznevelésért felelős helyettes államtitkárával)

Úgy tűnik, a kormánynak nincs stratégiája. Egyre aggasztóbb a korai iskolaelhagyók arányának három éve tartó növekedése, és nem csak a képzetlenek számának növekedése miatt. Magyarország uniós vállalása az arány csökkentése, de mivel ennek az ellenkezője történik, fejlesztési pénzeket is bukhatunk. (Újabb uniós megrovás)

Őszig átalakítaná a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) működését az új köznevelési államtitkár. Czunyiné Bertalan Judit az MTI-nek adott interjúban arról is beszélt, mindent megtesznek, hogy iskolakezdésre a tankönyvek rendben megérkezzenek az intézményekbe. Az államtitkár közölte: jónak tartja a mostani kerettantervi szabályozást, és az iskolaszerkezeten sem változtatna. (Változtatásokra készül az új köznevelési államtitkár)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.07.21.
A Klebelsberg szerint teljesen oké, hogy a tantestület és a szülők ellenében az igazgatót 25 év után egy fideszes alpolgármester tanácsadójára cserélték le
„Tévesek azok a sajtóban megjelent találgatások, amelyek szerint politikai szándék áll a Budapest II. Kerületi Szabó Lőrinc Két Tannyelvű Általános Iskola és Gimnázium intézményvezet...
(Forrás: 444.hu)
--
2017.07.21.
Félelem és reszketés az egyházi iskolában
Kiabálás és röpködő papi pofonok, erőszakkal és kirúgással fenyegetőzés, kötelező misék és körmenetek hétvégén és az ünnepek alatt, megfélemlített és tehetetlen tanári kar. A...
(Forrás: A TASZ jelenti)
--
2017.07.21.
Baj, ha a gyerek társaságban is a telefont nyomkodja?
Egy felháborodott ausztrál szülő is írt erről nyílt levelet a Kidspot Facebook-oldalára. Maga a szerző sem tudja eldönteni, hogy mit gondoljon, először dühös, hogy elrontották az estéj...
(Forrás: Dívány)
--
2017.07.21.
Fiatalok ítélete: korrupt a közélet
A tavalyi közoktatási tüntetések számos diák számára jelentettek kereteket a tapasztalatszerzésre, az aktívak köre azonban szűk. Elsősorban a nagyvárosi, leginkább budapesti gimnáziumokban...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.07.21.
Ezek a fiatalok
A Hallgatói Hálózat tüntetései, az egyetemi diákság ellenállása nyomán változott a felsőoktatási koncepció. A mind ez idáig az elmúlt hét év legnagyobb kormányellenes tüntetésének...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.07.21.
Minőségi problémák a hazai nyelvoktatásban
Amikor azt mondjuk, hogy a magyar nyelvoktatás nem jó, hogy kevesen beszélnek nyelveket, akkor nemzetközi statisztikákra szoktunk hivatkozni – mondta Berényi Milán, a Nyelviskolák Szakmai Egyes...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2017.07.21.
Alulfizetett tanárok, rosszul működő egészségügy: lesújtó kép az OECD-től
Magyarország az állami vezetők és középvezetők fizetéséről sem szolgáltatott adatokat, így nem tudunk következtetéseket levonni, ám a tanárok esetében megint dobogós hazánk – sajnos...
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.07.21.
Ballagási ajándék: migránsmesével nevelné gyermekjogokra a kormány a gyerekeket
Néhány napja az óvodából ballagó gyerekek útravalóul mesekönyvet kaptak az Emmitől. Nem lenne ebben semmi különös. Csakhogy Az elveszett madártoll című kötet, amit az Országos Betegjogi...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2017.07.20.
Kerényi Kata: DIY érettségi
Ez azt jelenti – mondhatják néhányan a történet tanulságaként – hogy túl könnyű az érettségi! Vagy épp túl nehéz, mert a középiskolai oktatás nem készít fel rá! Pedig ha van tanuls...
(Forrás: Alterkata Cafeblog)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Tanári végzettséggel lehet működni tanítói munkakörben, feltételezhetően az ebédeltetést és a játéktevékenységet is felügyelheti, akinek pedagógus végezettsége van. Részletesebb tájékoztatás található ezen a linken.

--
  Mammma

Tisztelt Osztályfőnök!
A következő kérdéssel fordulok Önhöz. Problémát okoz iskolánkban, hogy alsó tagozaton a tanítási órák utáni ebédeltetést illetve játékidőt, ami a napközi előtt van, nem végezheti tanári végzettségű kolléga. A törvény ugye kimondja, hogy alsó tagozaton csak tanító taníthat, de ebben az esetbe inkább a nevelés dominál. Van-e olyan törvény, vagy valami megoldás, hogy ezt a feladatot tanári végzettségű ember végezhesse az alsó tagozaton? Kevés a tanító kolléga. Mi lehet a megoldás?
Köszönöm válaszát!

--
  OFOE

Kedves Erzsa!
Ha pedagógusbeosztásban vagy a papírod szerint, akkor annyi szabadság jár, amennyi a munkaköröd alapján megillet. De ha hivatalosan másképp osztottak be, akkor feltételezhetően kevesebb jár, és ezt nyilván a Munka tv alapján számolják.

--
  Erzsa

Szeretném megkérdezni,hogy magánóvodában is 46 nap szabadság jár az óvónőnek? Vagy a Munka tv.alapján kell csak számolni?
Köszönöm,ha választ kapok.

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Az osztályfőnöki megbízatáshoz pedagógusi végzettség kell.

--
  ofő

T. Uram/Hölgyem!
A következő kérdéssel fordulnék Önökhöz. A tagintézmény vezető úgy döntött két osztály alacsony létszáma miatt összevonásra kerül. Az egyikben én vagyok az ofő. Az osztályt azonban a másik osztály ofője kapja. A 9. évfolyamon két olyan embert jelölt meg ofőként, akiknek pedagógiai végzettsége nincsen, nekem, ígérete ellenére nem ad osztályt. Kérdésem az lenne, hogy milyen végzettség kell az osztályfőnöki megbízáshoz?

Üdvözlettel, egy volt ofő

--
  OFOE

Kedves János! A törvény betűje szerint, amíg nincs kezedben a diploma, nem taníthatnád azt a tárgyat, amiből nincs meg a végzettséged. Persze a helyszínen meg lehet állapodni az iskolavezetővel, és/vagy a fenntartóval a következő félévre, hiszen januárban meglesz a diploma, túl vagy az abszolutóriumon is, főleg ha nincs az iskolában olyan kolléga, aki ezt a feladatot ellátja. Nem tudjuk, hogy mennyire lehet rugalmasan kezelni ezt a problémát.

--
  OFOE

Kedves Zsuzsa, erre vonatkozóan nem létezik törvényi szabályozás.

--
  János

Tisztelt Osztályfőnök!
15 év tanítással (határozatlan idő ugyanott) rendelkezem. Egy új szakon szereztem abszolutóriumot, de a diplomát (portfólió védés) csak januárban kapok.
Taníthatom-e addig az új szakomat is az iskolában?

--
  zsuzsa

Kedves Osztályfőnök! Érdeklődni szeretnék, hogy van-e rá törvényi szabályozás vagy bármilyen szabály arra vonatkozóan, hogy a férjem volt felesége nem taníthatja a gyermekemet? Sajnos a helyzet ismerése ellenére is úgy tűnik, hogy olyan helyzetbe hoznak, hogy ő lesz a gyerek osztályfőnöke. Én nagyon nem örülök ennek a helyzetnek, tehetek valamit? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Laszlo:] @Peter: "Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat a saját kudarcai miatt." Peldaul a "liberalis kormanyzast"? ;)
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[OFOE:] Kedves Dia! Gondolom ez azon múlik, hogy a három év gyakorlatát az itteni intézmény elfogadja-e, és három év után megadja-e a ped1 státuszt. Pontosabb és jogi szempontból napra kész válaszért keresse meg az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálatát.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Péter:] Csilla a lényegre tapintott: "...csodálkozik majd az az utánunk jövő humánerőforrás fejlesztéssel foglalkozó értelmiségi munkás! nem mondanám pedagógusnak! hogy ők honnan jöttek? " Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[DIA:] Üdvözletem kérdezném hogy külföldön megszerzett oklevelem már honosítottam és hogy milyrn minôsítésben alkalmaznának, ha külföldön már van 3 éves pedagógusi tapasztalatom? Csak gyakornok lehetek?
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek