OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 4.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

4. Minősítési rendszer - tanfelügyelet

A minősítési rendszerrel kapcsolatos tiltakozások miatt (túlzottan bürokratikusnak és a már bizonyított tanárok számára megalázónak tartják egyesek) két szakszervezet, a PSZ és a PDSZ is sztrájkbizottságot, az államtitkárság pedig egyeztetéseket kezdeményezett. Hoffmann szerint a portfóliók feltöltéssel kapcsolatban egyesek szándékosan félretájékoztatják, megtévesztik a közvéleményt a választások előtt, semmi olyat nem kérnek a pedagógusoktól, amit nem tudnának teljesíteni.

Az iskolák lehetőséget teremtenek az egyházak számára, hogy szolgálják a társadalmat, a nemzetet – jelentette ki Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere szombaton Hódmezővásárhelyen. Az iskolák ugyanakkor lehetőséget teremtenek a megújulásra is azzal, hogy a mai modern világ a gyermekek kérdéseivel, vágyaival, gondjaival megjelenik az egyházi közösségekben – mondta a politikus a hódmezővásárhelyi református közoktatás újraindulásának 20. évfordulója alkalmából rendezett hálaadó istentiszteleten, a felújított műemlék református ótemplomban. (Balog: Van mit tanulni egymástól)

Leleplezte magát a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a drasztikus közoktatási centralizáció kapcsán. Kiderült ugyanis, hogy a kormánynak az a gyakran hangoztatott érve, amely szerint az államosításnak az iskolák közötti egyenlőtlenségek, a szegregáció csökkentése a célja, nem fedi a valóságot. E következtetés annak a pernek a tanulságaiból vonható le, amely több mint két és fél éve zajlik a nyíregyházi bíróságon. A pert az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány (CFCF) indította több hiábavaló egyeztetést követően 2011-ben, egy bezárt, majd újranyitott telepi cigányiskola ügyében.(A Klik nem ismeri a feladatait)

Motiválatlan munkatársak, több mint 50 milliárdos hiány, átgondolatlan, elhibázott döntések - lesújtó mondatok olvashatók az Index által megszerzett dokumentumban, amely a Klebersberg Intézményfenntartó Központ működését vizsgálja.(Nyilvánosságra került a titkos Klik-jelentés)

A jelen helyzetben lelkiismereti válságot csak kevesen élnek át. Csak kevesen gondolják végig, hogy a rendszer alapjaiban téves és cinikus beindítása mi mindent vetít előre: a minősítők részére a lehetőséget az önkényes eljárásra, a minősítendő tanároknak pedig a megfelelési kényszert. Elkerülhetetlennek látszik tehát a pedagógusminősítési rendszerben a korrupció és önkorrupció. Olyan új oktatáspolitikáról beszélhetünk, amely közvetlenül megszabja a pedagógusok egzisztenciáját, az iskolák pozícióját, és alkalmas az oktatás szereplőinek tetszés szerinti újrapozicionálására is.(Pozíciók és portfóliók – A pedagógusminősítés következményei)

Az államtitkár kitért a tanfelügyeleti és minősítési rendszerre. Úgy fogalmazott, a kazincbarcikai megbeszélésen jó példáját látta annak, hogy egy kurityáni pedagógus, intézményvezető is részt vesz az ehhez szükséges képzésen. Ezáltal tehát már ő maga is tájékoztatást tud adni a környék iskoláinak - magyarázta az államtitkár, hozzátéve, hogy az az „öngerjesztő folyamat, amelyet ennek a tanfelügyeleti és minősítési rendszernek szántak, elindult, mert az, aki részt vesz benne, az autentikusan tudja továbbadni”. (Hoffmann: Jó tanár nem fél)

Szükség esetén a Belügyminisztérium is besegíthet, de a tankönyvterjesztés továbbra is a Könyvtárellátó feladata marad - ezt az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) közölte az MTI-vel, arra reagálva, hogy a hvg.hu információi szerint rendőrök gyűjtik össze a tankönyvkiszállítás tervezéséhez szükséges adatokat. (Emmi: „továbbra is a Könyvtárellátó felel a tankönyvterjesztésért”)

A megkérdezett pedagógusok túlnyomó többsége, több mint 90 százaléka igényli a tanfelügyeletet - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten, A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban című uniós projekt konferenciáján. (Hoffmann Rózsa szerint tízből kilenc tanár igényli a tanfelügyeletet)

Újabb, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot érintő jelentést hozott nyilvánosságra az Index, amelyben Szabó Balázs miniszteri biztos többek között azt írja: a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (Klik) nem vezetik, hanem csak irányítják. A novemberben született 60 oldalas dokumentumban a központ működésének vizsgálatára felkért szakember bírálja többek között Marekné dr. Pintér Aranka elnököt, akit felelősnek tart azért, mert egy éven belül mind az öt fontosabb főosztálynál vezetőváltásra volt szükség. (Kaotikus, pazarló, hozzá nem értő tevékenység a Klikben)

Pályázatot azok a szakvizsgával rendelkező pedagógusok adhatnak be, akik legalább nyolc év szakmai gyakorlattal rendelkeznek – mondta a politikus a Szegedi Zrínyi Ilona általános iskolában tartott sajtótájékoztatóján. Hozzátette: a harminc évnél régebben a pályán lévő pedagógusok szakvizsga nélkül is jelentkezhetnek. (Hoffmann: új határideje van a jövő évi minősítésre való jelentkezésnek)

A minősítési rendszerrel kapcsolatos tiltakozások miatt (túlzottan bürokratikusnak és a már bizonyított tanárok számára megalázónak tartják egyesek) két szakszervezet, a PSZ és a PDSZ is sztrájkbizottságot, az államtitkárság pedig egyeztetéseket kezdeményezett. Hoffmann szerint a portfóliók feltöltéssel kapcsolatban egyesek szándékosan félretájékoztatják, megtévesztik a közvéleményt a választások előtt, semmi olyat nem kérnek a pedagógusoktól, amit nem tudnának teljesíteni. Lapunknak azt mondta, hogy nincs tömeg a sztrájkkezdeményezés mögött. Hoffmann elmondta, hogy az idén portfóliót feltölthető mintegy 25 ezer pedagógus fele már regisztrált (4537-en már valamilyen anyagot, 8-an az összeset feltöltötték), ezzel szemben közel 200-an tagadták meg az eljárásban a részvételt. Az államtitkár szerint a pedagógus portfóliók feltöltésével kapcsolatos értetlenkedések mögött az a tény húzódik, hogy a pedagógus társadalom leszokott arról, hogy óravázlatot készítsen, és sokan a tanmenet elkészítését is felesleges tevékenységnek tekintik. (Ötévente terveznek ellenőrizni egy pedagógust)

A tanulók matematikai képességei a hatodikról a nyolcadik évfolyamra jelentős mértékben fejlődnek, míg a nyolcadikról a tizedik évfolyamra kevésbé - többek között ezt tartalmazzák a 2013. évi országos kompetenciamérés eredményei, amelyeket pénteken tett közzé honlapján az Oktatási Hivatal. Az eredményeket összefoglaló országos jelentést május 31-ig hozzák nyilvánosságra. (Megvan a 2013-as kompetenciamérés eredménye)

Az „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” elnevezésű kiemelt uniós projekt egyik fontos vállalása az ágazat minőségének, hatékonyságának és eredményességének fejlesztése. Ennek egyik eszköze a pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet bevezetése - hangzott el a projekt konferenciáján február 27-én, a fővárosi Dürer Rendezvényközpontban. A projekt megvalósítása 2011. november 15-e és 2015. január 31-e között történik 3 milliárd forintból. (Jövőre startol a tanfelügyeleti rendszer)

Megalakult hétfőn a Nemzeti Tankönyvtanács testülete, amelynek alapvető feladata a tankönyvekre vonatkozó döntések előkészítése, valamint a tankönyvek rövid és középtávú fejlesztési irányainak meghatározása – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma köznevelési államtitkársága az MTI-vel. (Megalakult a Nemzeti Tankönyvtanács)

Szigorú követelményeknek kell megfelelniük, és 40 ezer forintot is be kell fizetniük azoknak a pedagógusoknak, akik szakértőként akarnak részt venni a tanárok, tanítók és óvodapedagógusok minősítési eljárásában. A jelentkezőknek a képzések megkezdéséig össze kell állítaniuk portfóliójukat, és meg kell szerezniük a képzés megkezdéséhez szükséges munkáltatói hozzájárulást. A jelöltek egy óráról sem hiányozhatnak, és készíteniük kell egy videofelvételt egy tanítási órájukról, foglalkozásukról, amelyhez a szülői hozzáárulást is meg kell szerezniük. (Kik ellenőrzik majd a tanárok munkáját?)

A fiatalok képzése, szakmai támogatása alapvető jelentőségű a Siemens Zrt. magyarországi vállalatánál, ezért támogatja az Európában már kiválóan működő duális képzési rendszert. A siker érdekében a Siemens tanműhelyét és tantermeit is korszerűsíti, bővíti - tudta meg az Edupress, a cég március 5-ei sajtótájékoztatóján. (Komoly fejlesztések és sikeres duális képzés a Siemens Zrt.-nél)

„Elsősorban arra vagyunk kíváncsiak, hogyan gondolkodik a pedagógus, mennyire tudatos, mennyire problémaérzékeny, hogyan tudja önmagát elemezni, értékelni”, magyarázza Kotschy Beáta, aki szakértőként kulcsszerepet játszott a rendszer kidolgozásában. Szerinte egyáltalán nem olyan nehéz a tanárokra rótt feladat. „Tapasztalataim szerint a tanár szakos hallgatók elsőre meg tudják írni a portfóliójukat. Nem a reklám kedvéért mondom, de aki megcsinálta, mind nagy örömmel nyugtázta, hogy mennyivel másképp látja saját magát”, teszi hozzá. „A pedagógus II. minősítésen csak az bukik meg, aki már diplomát sem kaphatott volna, mert ott is alapfeltétel, hogy rendelkezzen mind a nyolcféle alapvető tanári kompetenciával. A követelményrendszer egyáltalán nem magas”, szögezi le. (Mérlegen az Orbán-kormány legkényesebb döntése)

Ha semmi nem mérhető, honnan tudjuk mégis, hogy valaki jó tanár-e? Ha magamnak felteszem ezt a kérdést, egyértelmű választ nem tudok adni. De ha úgy alakítom a kérdést, hogy „Mikor vagyok jó tanár?”, már könnyebb rá válaszolni. Akkor vagyok jó tanár, ha szívós munkával, hiteles és következetes magatartással meggyőzöm tanítványaimat, hogy érdemes legyőzniük kényelmüket azért, hogy erőfeszítéseket tegyenek a világ és benne önmaguk jobb megismeréséért, környezetük és önmaguk gazdagításáért. Ha legalább néha sikerül legyőznöm saját fáradtságomat, rutinomat, az áldatlan iskolai körülményeket, a külvilág kultúraellenes csábításait, és megcsillogtatni diákjaim előtt szakterületem értékeit. Ha elfeledtetem velük, hogy a katedra két ellentétes oldalán foglalunk helyet, és együtt értünk meg, oldunk meg, alkotunk meg valamit. (Tanárok rőfökben és bájtokban)

Nem tartja megalázónak az Oktatási Hivatal azt a kérdéssort, amely alapján kiválasztják, kik minősíthetik a tanárokat. Múlt héten több pedagógus szakértő is kifogásolta a tesztet, amely szerintük nem a szakmai hozzáértésüket, hanem a jellemüket vizsgálja. A tesztet kidolgozó cég szerint a hivatal nem kapja meg a tanárok kérdésekre adott válaszait, csak egy összegző értékelést, és előny, ha valaki nem szolgalelkű. (Nem a simulékony tanárokat keresi az Oktatási Hivatal)

Hámori Veronika (a Fazekas Mihály Gimnázium igazgatója) kitért arra is: a minősítési rendszer bevezetését kétkedés, ellenállás, éles kritika kíséri, főként a bevezetés módja és a minősítési rendszer szakmai tartalma miatt. Meggyőződése, hogy „az első következménye a második”. Aki nem fogadja el a bevezetés tényét, vagy annak módját, ütemezését, az nem mélyed el olyan szinten a tartalom tanulmányozásában, hogy megalapozott véleményt tudjon alkotni - jelezte. Szerinte ezt bizonyítja, hogy szinte kizárólag a „pedagógus-portfólió feltöltését” kifogásolják, ami az értékelés egyik eszközének kiemelése a rendszerből. Önállóan, a minősítési rendszerben elfoglalt helyének és szerepének ismerete nélkül nem lehet reálisan értékelni - rögzítette. (Ha jól csinálják, a gyerekek nyernek a legtöbbet a pedagógus portfólióval)

„Óriási disszonanciák vannak a munkaerőpiacon, amit kezelnünk kell” – mondta. Czomba Sándor közölte: „ha azt szeretnénk elérni, hogy a vállalkozások találjanak megfelelően szakképzett munkaerőt, ahhoz nekünk a szakképzésben és a felnőttképzésben nagyon jelentős változásokat kell végrehajtanunk”. Hozzátette: az átalakulások megindultak, ennek eredményei később mutatkoznak meg. (Czomba változásokat szeretne a szakképzésben)

A köznevelésért felelős államtitkár azt mondta, hogy a pedagógusok béremelésének első és második lépése megtörtént, de ennek az életpályának része az is, hogy fejlődést várnak el a pedagógusoktól, az oktatás, a nevelés színvonalának javulását. Ez nem többletmunkát jelent a pedagógusoknak, hanem intenzívebb, szakmaibb és keményebb munkát - mondta az államtitkár. (Hoffmann Rózsa: Nem volt hibátlan minden intézkedésünk)

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének nyílt levelére így reagált Hoffmann: Szerinte nem szükséges védekeznie a nyílt levél mocskolódó hangvételére, az igaztalan vádakra, méltatlan kifejezésekre. Nyílt a naptára, bárki megnézheti, hogy hetente több tucat pedagógussal és diákkal tárgyal, sokan megbarátkoztak a tanárok új minősítési rendszerével, de a levél bántó stílusa lehetetlenné teszi, hogy velük is megegyezzen. Hoffmann elmesélte, az „úri világban” volt egy párbajkódex, mely szerint aki párbajképes, azzal nem illik párbajozni. Szerinte a PDSZ a nyílt levelének stílusa miatt nem párbajképes. (Hoffmann Rózsa nem kíván párbajozni a pedagógusokkal)

„Nem a feszültségkeltés az érdeke a közoktatásnak, hanem az, hogy megegyezés szülessen” – mondta Mendrey László a TV2 reggeli műsorában. Szerinte a Hoffmann Rózsa által kifogásolt nyílt levelük nem volt sértő, ők csak tényeket soroltak fel. Abban egyetlen dolgot lehet esetleg kifogásolni, hogy nem nagyon szeretik, ha hülyének nézik őket, de ez talán emberileg érthető – tette hozzá. A PDSZ elnöke azt mondta: ők a kormányzat részéről nem szakszerű oktatáspolitikát, hanem hatalmi politikát látnak, ami nem másról, mint az alattvalók kineveléséről, a hatalom kiszolgálásáról szól. Az alattvalók kinevelésének példájaként említette Mendrey László, hogy mivel már egy munkáltató alá tartoznak a pedagógusok, kritikát senki sem mer megfogalmazni, „mert az állásával játszik” (PDSZ-válasz Hoffmannék alattvalóiról, bűnbakjairól)

Az oktatás átalakítását viszont Orbán Viktor nem emelte be a nemzeti ügyek közé, sőt „beszédesen hallgatott” e kérdésről 2010-ben. Sem a választási kampányban, sem a kormányprogramban nem szerepelt ez a terület. A humánminisztériumon belül az oktatást is átengedte a KDNP-nek, jelesül Hoffmann Rózsának. Az oktatási államtitkár azonban, talán magát a miniszterelnököt is meglepve, meghirdette a közoktatás és a felsőoktatás újjászervezését. A szakképzés átalakításáról a Nemzetgazdasági Minisztérium gondoskodott, amely az államilag támogatott felsőoktatási férőhelyek számába is beleszólt. (Nem ígérte, de "megcsinálta" – Mérlegen a kormány V.)

A PISA-vizsgálatból levonható következmény: lassan megfordul a világ. Papucsot napjainkban Vietnam gyárt, mi pedig még Mercedeseket szerelünk össze, ám évtizedek múlva Vietnamból érkezik majd a műszaki eszköz és mi gyártunk majd papucsot. Mert csak erre leszünk képesek. (Analfabéták országa leszünk?)

„A pedagógustársadalom 160 ezer tagja részesült jelentős béremelésben. Több mint 80 százalékuk kereken 80 ezer,12 százalékuk több mint havi 40 ezer forintos béremelésben részesült. Ez egy-egy pedagógusra vetítve, egy év átlagában, kevés híján félmillió forintot jelent. Elmondhatjuk tehát azt, hogy egy pedagógus házaspár, szerencsére sok ilyen van, majdnem egymillió forinttal többet keres egy évben, mint keresett egy évvel korábban” – fogalmazott Hoffmann Rózsa államtitkár. (160 ezer pedagógus részesült béremelésben)

Az Oktatási Hivatal kiadta a tavaly decemberben nyilvánosságra hozott minősítési útmutató kiegészített változatát. Elsősorban azok számára állították össze, akik az idei speciális minősítési eljárásban vesznek részt, illetve jelentkeztek a 2015-ös minősítési eljárásra. (Fontos útmutatót kaptak a tanárok: többet lehet tudni a tanfelügyeletről)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.11.23.
"Mindenki egyformán ember"
Hat éve már, hogy Csordás Anett néhány szülőtársával együtt megalapította a Lépjünk, hogy léphessenek! Közhasznú Egyesületet. Ez jelenleg az egyetlen civil szervezet az országban, amely...
(Forrás: Házi Patika)
--
2017.11.23.
Holisztikus megközelítés a pedagógiában
A pedagógusok világképének eltérősége miatt a holisztikus nézőpont érvényesülési lehetősége is meglehetősen széles sávban mozog. Ez így is van rendjén. Amit viszont fontos kiemelni...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2017.11.23.
Ónody-Molnár Dóra: Balog Zoltán: A rövid ideig tartó szegregáció felkészíthet az integrációra
Az emberi erőforrások minisztere 107 percet töltött a kulturális bizottságban – ennyi ideje jutott arra, hogy tájékoztassa a képviselőket tárcája munkájáról. Amelyet természetesen sikeresnek...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.11.22.
Olvasni kötelező, de mit? Magyarul Balóval - videó
A magyartanítás problémáiról, a műveltségeszmény változásairól beszélget Arató Lászlóval Magyartanárok Egyesülete vezetőjével, Fenyő D. Györggyel, a Radnóti Gimnázium magyartan...
(Forrás: rtl.hu)
--
2017.11.22.
Ónody-Molnár Dóra: Valaki megint hatalmasat hazudik a magyar oktatásról, és nem valószínű, hogy a KSH az
A Klebelsberg Központ vezetője teljesen mást állít a pedagóguslétszám és a gyerekszám alakulásáról, mint a hivatalos statisztikai adatok. És ez a kisebbik baj. A szavaiból arra lehet kö...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.11.22.
Pedagógusi bérek: Balog „viccesnek” találta a kritikát
A kialakult helyzeten a pedagógusok feltehetően nem nevetnek. Bár a kormány évek óta a pedagógusbérek emelését ismételgeti – ami valóban megtörtént –, arról nem tesznek említést...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.11.22.
Megnyílt a 2018. évi pedagógusminősítési eljárásokhoz kapcsolódó portfólió- és pályázati felület
2017. június 28-án megnyílt a 2018. évi Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatok pedagógusminősítési eljárásaihoz kapcsolódó portfóliófelület, valamint a mesterpedagógus és kutatótan...
(Forrás: Oktatási Hivatal)
--
2017.11.22.
Ebben a leggyengébbek a magyar diákok
A háromévente végzett világszintű kompetenciafelmérésben szinte mindig az OECD-átlag alatt teljesítettünk, ez a most publikált, kollaboratív problémamegoldást vizsgáló modult illetően...
(Forrás: Inforádió)
--
2017.11.22.
Kevés a rajzóra, ezért nem értjük a modern festészetet
Ember legyen a talpán, aki megoldást tud kínálni, hiszen a gyerekek óraszáma így is nagyon magas,  a diákok túlterheltek. De miért kellene érteni a kortárs festészetet? Hát, a legkevésb...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Nem tudok semmi olyan jogszabályról, ami szerint egy szülő ne lenne behívható az órára igazgatói engedély nélkül. Benne van ez Nálatok a házirendben? Meg kellene kérdezni, hogy milyen írott szabály alapján von az igazgatód ezért felelősségre. Inkább dicséret illetne ezért az akciódért.

--
  Dr.Kocsisné H. Monika

Kedves Szakértők! Kikaptam az igazgatómtól. Egyelőre szóban! 5.es osztályt kaptam ősszel és egy beilleszkedési zavarral küzdő gyermek miatt elég sok gondom volt (előtte 2 évig volt magántanuló a szülő kérésére, aki most újra iskolába járatta volna inkább). Mivel szerettem volna segíteni, hogy a gyermekek könnyebben elfogadják a kérdéses gyermeket, meghívtam egy osztályfőnöki órára a gyermek édesanyját, aki jól szót is értett a gyerekekkel. Eredményesnek ítéltem az "akciót" Azért kaptam feddést az igazgatótól, mert ezt a vendég-anyukát előre nem jelentettem be az igazgatónak. Van erre vonatkozóan jogszabály, vagy ez csak egy íratlan törvény? Válaszukat előre is köszönöm! Moni,of.

--
  OFOE

Kedves Kálovics András! Az osztályfőnök anyagilag nem felelősségre vonható személy. Tehát ha nincs a megrongáltak között olyan tárgy, amiért aláírásával felelősséget vállalt, nem jogszerű ez a követelés. A kiskorú károkozásáért indokolt és bizonyított esetben a szülő tartozik anyagi felelősséggel.

--
  Kálovits András

Kedves Szakértők! Köszönöm válaszukat. Talán nem fogalmaztam elég egyértelműen. Mint osztályfőnök az osztályom konkrét osztálytermét illetően soha semmilyen leltárt nem írtam alá. Illetve olyan esetekre gondol az ominózus mondat a munkaköri leírásban, hogy ha az adott osztályba járó tanuló(k) okoz(nak) kárt (szándékos és/vagy figyelmetlenségből fakadó rongálás), de sem az illető tanuló nem hajlandó a kárt megtéríteni, illetve osztálypénzből sem lehetséges ez, akkor jönne az osztályfőnök mint anyagilag felelősségre vonható személy. Ennek jogszerűsége iránt érdeklődtem/érdeklődöm.

--
  OFOE

Kedves Kálovits András! Kérdés, hogy van-e az intézménynek leltározási szabályzata, ha van, az mit tartalmaz, és mit írt alá ezzel kapcsolatban a pedagógus (aláírt-e egyáltalán valamit). Így ez a mondat szerintem sem állja meg a helyét, és én se írnék alá ilyen munkaköri leírást. Az alá nem írás egyébként nem elegendő, mert enélkül is érvényes a munkaköri leírás, ezért azt javaslom, hogy a fentiekkel kapcsolatban mindenképpen érdeklődjön a kolléga, és az Mt. kártérítés, megőrzési felelősség és leltározásra vonatkozó rendelkezéseit is érdemes megnéznie.

--
  OFOE

Kedves Marika! Három ötletünk van, de ezek csak ötletek, tanácsok, javaslatok:
1. Mivel rengeteg óvónő hiányzik, egyre több ovi keres szakképzett munkaerőt, nyugodtan keressen olyan helyet, ahol felveszik délutánosnak (akár magán ovi, akár önkormányzati), ahonnan délután hamar elviszik a gyerekeket és csak kevesen maradnak. A munka, a felelősség, az erőnlét kevesebb. Pl. Waldorf ovi is jó, akiknek muszáj ma már délután is bent tartani egy-két gyereket, de bármi más is. Hátha kapnak rajta, hiszen hiány van, és vele meg lehet oldani egy csoportot így.
2. Nézze meg, hogy családi bölcsibe felveszik-e, (A családi napközi megszűnt, ezért ezt írtam). Ha ott kevés a gyerek, akkor az is talán bírható, vagy ott is kereshet csak délutános állást.
3. Hátha talál olyan ovit, bölcsit, ahol óvodatitkárnak felveszik. De ez azért sok munka, ha más is, és bizonyára meg kell tanulni a szakmát.
Szia és üdv, Anna

--
  Takács Zoltánné Marika

Tisztelt Szakértők! Nem tudom mit tegyek? 38 és fél éve dolgozom óvónőként ugyanazon a munkahelyen. Egy éve daganatos betegségben műtöttek, azóta táppénzen vagyok. Jelenleg az orvosi kontroll eredményeim jobbak lettek, visszamehetnék dolgozni,de úgy érzem nincs hozzá erőm és a hangom is sérült.Önök szerint milyen lehetőségeim vannak?Ezt a másfél évet hogyan lehet áthidalni?Az 1 év táppénzt már kihasználtam. És érdekelne, hogy a jubileumi jutalom jár-e a részemre?Előre is köszönöm válaszukat!

--
  Kálovits András

Kedves Szakértők! Érdeklődni szeretnék, vajon jogszerű-e, ha egy osztályfőnöki munkaköri leírásba bekerül az alábbi vagy egy ehhez igen hasonló megállapítás: "Anyagilag felelősségre vonható az osztálya osztálytermében (itt konkretizálva is az adott tanterem) keletkezett esetleges károkért." Próbáltam utánanézni, de erre vonatkozó, ezzel kapcsolatos jogszabályi előírást sem A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 62. paragrafusában (A pedagógus kötelességei és jogai), sem a 20/2012. EMMI-rendeletben, sem a 326/2013. Kormányrendeletben nem találtam + az adott intézmény iskolai alapdokumentumaiban sincs ezzel kapcsolatos megjegyzés. Kötelezhető vagyok-e ennek aláírására? Válaszukat előre is köszönöm.

--
  OFOE

A dajka munkakörhöz nem kell érettségi és semmilyen végzettség, de előnyben részesítik azt, akinek van vagy érettségije, vagy dajkaképző tanfolyama, netán mindkettő.
Az asszisztensi végzettséghez szükséges az érettségire épülő OKJ-s tanfolyam, amivel asszisztens lehet egy óvónő mellett egy-vagy több csoportba(ahogyan beosztják). De önállóan csoportot (a jelen jogszabályok szerint) ezzel a végzettséggel sem kaphat. 

--
  Borza Zsuzsanna

Kedves Szakértők!

Jelen pillanatban egy magánóvodaban dolgozok dajka pozicióban.Lehetőséget kaptam miszerint ha elvégzem a pedagógia asszisztens Okj-s tanfolyamot akkor a 3. Csoport már az enyém lehet.A kérdés az az lenne hogy el kell e végeznem ezt a képesítést vagy elég hozza a középiskolai érettségi bizonyitvány.Én olvastam azt is hogy elég az érettségi viszont azt is hogy kell az okj-s végzettség.Kérem segitsenek eligazodni.Köszönöm!!

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek