OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 3.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

3. Pedagógus életpálya-portfólió

Gigantikus munka kezdődik az oktatás területén tavasszal, és nagy kérdés, hogy ezt hogy fogja bírni az amúgy is leterhelt államigazgatás. Huszonötezer tanár fog 70-100 oldalas portfóliót összeállítani a munkájáról, hogy megkapja a magasabb minősítést a magasabb fizetéshez. A beadott anyagokat 5 ezer szakértő fogja átnézni, az egész 10 milliárd forintba kerül.

„Amerre megyünk, a még szigorúbb, még fegyelmezettebb, kötöttebb, vonalasabb oktatás rossz irány. Ez nem megy, ezzel nem lesz sikeresebb, eredményesebb az oktatásunk, ezt tudomásul kell venni” - mondta Pokorni Zoltán, az országgyűlés oktatási bizottságának elnöke a szegedma.hu-nak. (Pokorni: így nem lesz jobb a magyar oktatás)

A magyar oktatás sikerei összefüggnek a gimnáziumi évekkel, azzal, hogy vannak-e tudós tanárok, akik nemcsak az anyagot adják le, hanem fölkeltik az érdeklődést az általuk tanított tárgy iránt. A kormány az elmúlt három esztendőben arra törekedett az oktatás átalakítása során, hogy a gimnázium az elitnevelés helyszíne legyen. Gimnáziumba olyan gyerek menjen, aki egyetemen akar továbbtanulni, ehhez kvalitás, képesség, elszántság kell. (Lázár: A gimnázium legyen az elitnevelés helyszíne)

A pedagógus I-be sorolt tanárok és tanítók legalább hat, legfeljebb kilenc évig maradhatnak ebben a kategóriában. Tehát ha valaki gyakornokként elsőre átment a vizsgán, leghamarabb nyolcéves szakmai gyakorlattal jelentkezhet a pedagógus II-be. Sikertelen vizsga esetén itt is van lehetőség egy ismétlő eljárásra, ezt leghamarabb két év múlva, de még a pályán töltött 11. évben meg kell tenni. Amennyiben az ismétlővizsga sem sikerül, a tanár elveszíti munkáját. (Szigor vár a tanárokra – aki kétszer megbukik, elveszíti az állását)

Az elszabadult hajóágyúként viselkedő kormányzat ezzel az oktatáspolitika történetében példátlan mértékű változtatástömeggel lényegében hosszú időre lefegyverezte magát, és az oktatás eredményességével összefüggő problémák tekintetében teljesen elvesztette a kontrolt. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a PISA eredmények romlására adott parodisztikus „oktatáspolitikai” válasz: a közoktatási államtitkár 2013. december 11-én kelt körlevele, amelyben intézményenként a PISA eredmények javítását szolgáló kétéves intézkedési terv elkészíttetésére szólítja fel a fenntartókat. (Radó Péter: A Nemzeti Együttműködés Közoktatási Rendszere és a PISA mérések)

Gigantikus munka kezdődik az oktatás területén tavasszal, és nagy kérdés, hogy ezt hogy fogja bírni az amúgy is leterhelt államigazgatás. Huszonötezer tanár fog 70-100 oldalas portfóliót összeállítani a munkájáról, hogy megkapja a magasabb minősítést a magasabb fizetéshez. A beadott anyagokat 5 ezer szakértő fogja átnézni, az egész 10 milliárd forintba kerül. (Irdatlan sok adatot kell termelni a tanároknak)

Azok a pedagógusok, akik szeptemberben annak ellenére kerültek a Pedagógus I. kategóriába, hogy egyébként komolyabb képesítésekkel rendelkeznek, április 30-ig tölthetik fel portfóliójukat az Oktatási Hivatal (OH) rendszerébe hogy feljebb léphessenek - jelentette be február 6-i sajtótájékoztatóján Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár. (Egyszerűsített minősítési eljárással kerülhetnek magasabb kategóriába a pedagógusok)

Hoffmann Rózsa államtitkár tegnap megnyitotta azt az online felületet, amelyre a szakvizsgázott, hivatásukat legalább 14 éve gyakorló pedagógusok feltölthetik portfóliójukat. Ezek a tanárok egyszerűsített minősítési eljárással pedagógus II. fokozatba kerülhetnek, ha és amennyiben feltölti sok más mellett például az óravázlataikat, szakmai munkáikat, önéletrajzukat, alkotói tevékenységüket, hosszú a lista, sokáig tart az értelmezés. A kormány a minőség javulását várja ettől, a tanárok egy része viszont megalázónak tartja, hogy valakik csak úgy döntenek arról, alkalmasak e arra a munkára, amit minimum 14 éve csinálnak. (Ismeretlen „halálbrigádok” ítélik meg a tanárokat)

Szeptembertől újabb pedagógus-béremelés várható, átlagosan mintegy tízezer forintos nagyságrendben nőnek a keresetek – mondta Hoffmann Rózsa pénteken Budapesten, sajtótájékoztatón. (Jön az újabb pedagógus-béremelés)

Lassan már nem hiszem, hogy csupán finanszírozási okokból soroltak be minden, három évnél hosszabb ideje katedrán álló, tehát nem gyakornok tanárt a Pedagógus I. kategóriába, lett légyen akárhány diplomája, tudományos fokozata. Lassan már azt sem tartom egyedüli indoknak, hogy a centrális erőtér – formailag legalábbis – az alattvalói hűség pecsétjét maga akarja minden, arra érdemes pedagógusra rányomni, vagy jóváhagyás híján előbb vagy utóbb a pályáról kiszorítani. (A nagy túlélő játék pedagógusoknak)

Szakmai területen jóval nagyobb önállóságot kaptak az iskolaigazgatók, csak a munkáltatói jogkörük csökkent – mondta a Lánchíd Rádióban a XI. kerület tankerületi igazgatója hétfőn. (Nagyobb szabadságot kaptak az igazgatók)

„Az intézményvezetők megbízását az emberierőforrás-miniszter adja ki tantestületnek, ezzel is az igazgatói presztízst akarják emelni” – nyilatkozta a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke. Galló Istvánné elmondta, a tantestület véleményét is megkérdezik, de tavaly azt tapasztalták, hogy közel 100-an megfeleltek az intézményvezetői pályázati kiírásnak a tantestület támogatását is élvezve, mégsem őket nevezték ki. A PSZ vezetője úgy véli, ennek az az alapvető oka, hogy a kiválasztásnak az is fontos szempontja volt, a pályázó mennyire azonosult a köznevelési rendszer átalakításával. „Ez egy teljesen új elvárás, mivel a korábbi fenntartó önkormányzatok az innovatív, menedzserszemléletű igazgatókat részesítették előnyben” (Ötven-nyolcvan iskolában nevezhetnek ki új igazgatót)

A vonatkozó jogszabály várhatóan március közepére jelenik majd meg a Magyar Közlönyben, a nevelőtestületeknek így elég idő áll rendelkezésre a helyi tantervük pontosítására. A közlés szerint a tartalmi szabályozók összeállításával megbízott Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) több mint 20 szakmai és civil szervezettel folytatott egyeztetéseket, illetve számos intézménytől, iskolától származó visszajelzést is feldolgozott. A beérkezett javaslatok elsősorban a kerettanterveket érintették, de néhány, a Nemzeti alaptantervhez (NAT) kapcsolódó kiegészítés és módosító javaslat is megfogalmazódott. (Köznevelési államtitkárság: kiegészülnek a kerettantervek)

Bár korábban a sajtó és az ellenzék részéről több támadás is érte a közfoglalkoztatottak téli képzését, megkérdőjelezve annak szükségességét, a kompetenciafejlesztés megkezdése előtt elvégzett szintfelmérő tesztek lesújtó eredményei bizonyítják, óriási szükség van a képzésre annak érdekében, hogy  javuljon az érintettek nyílt munkaerőpiacon történő elhelyezkedési esélye. Mint ismeretes, a téli közfoglalkoztatásban részt vevők 50 százalékát, mintegy 100 ezer embert iskolázott be a kormány. (Írni, számolni, olvasni se nagyon tudnak)

A PISA igazgatótanácsának magyar tagja szerint rossz döntések és elmaradt intézkedések hosszú sora vezetett a PISA-felmérés folyamatosan romló eredményeihez. Erről Csapó Benő beszélt a hozzávetőleg egy évtizedes folyamatot elemezve, az ujkatedra.hu közoktatási portálon csütörtökön megjelent interjúban. Az egyetemi tanár szerint önmagában egy kisebb visszaesés még nem lenne tragikus, itt azonban mindhárom vizsgált területen - olvasás, matematika, természettudományok - zuhantak az eredmények. (PISA: rossz döntések vezettek a romló eredményekhez)

A pedagógusok értékelését olyan tanárok végzik majd, akik jelentkeztek ilyen irányú képzésre. Ők ezért nem kapnak majd pluszpénzt, óraszámaikat azonban lecsökkentik, hogy heti egy napot ezzel tudjanak foglalkozni. Vannak, akik szerint ez is lehetőséget ad a visszaélésre, hiszen – mivel objektíven nem lehet sem a portfólió, sem a kirakatórák alapján véleményt alkotni – közrejátszhat a személyes ismeretség vagy szimpátia. Éppen ezért vannak, akik szerint ezt az értékelést az igazgatókra kellene bízni, hiszen ők nem csak egy pillanatképet kapnak tanáraikról. (Jó tanár az, aki jól dicséri magát)

Tíz napja nyílt meg a lehetőség, hogy feltöltsék dokumentumaikat az Oktatási Hivatal rendszerébe azok a pedagógusok, akiket érint az átsorolás első üteme. Mint a köznevelési államtitkárság tájékoztatójából megtudhattuk: egyszerűsített eljárással a Pedagógus II. fokozatba kerülhetnek 2015. január elsejétől a szakvizsgázott, hivatásukat 14 éve gyakorló pedagógusok, ha április 30-ig feltöltik e-portfóliójukat a február 6-án elindított online felületre.   Dr. Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár tájékoztatójából megtudhattuk, hogy a jelentős béremeléssel is járó - mindemellett nem kötelező - minősítési kategóriába lépés körülbelül húszezer pedagógust érint. (Részletesebb segítség az e-portfóliók feltöltéséhez)

Nagyjából harmincezer pedagógus fog a határidő lejártáig – azaz április végéig – közel 80-100 oldalas anyagot feltölteni. Már ha valóban megteszik. Sokan ugyanis annyira megalázónak tartják e procedúrát, hogy nem kívánnak élni az átminősítési eljárással. Ráadásul számos iskolában XIX. századi állapotok vannak az államosítás óta, nincs internet, működőképes fénymásoló, a legelemibb munkaeszközök beszerzését is kérvényezni kell, ami eleve „cibálja” a pedagógusok idegeit. Sokan gyanakodnak az egész minősítési eljárással kapcsolatban amiatt is, mert az iskolákat fenntartó intézményközpont költségvetésében nincs benne az a tétel, amely fedezné a minden bizonnyal rengeteg ember átsorolásával járó béremelést. (Elátkozott pedagógus-portfólió)

Nagyjából ötven tanár jelentette be, hogy bojkottálja a pedagógus-életpályamodell rendszerét, és nem hajlandó elkészíteni és feltölteni a portfólióját - írta az Átlátszó Oktatás blog. A blogon olvasható nyílt levél szerint a tanárok azt írták, hogy „elismerjük, hogy a portfóliós értékelés újszerű és korszerű eszköz, többen magunk is hozzájárultunk hazai elméletének, közoktatási és tanárképzési gyakorlatának kimunkálásához”, ugyanakkor „a pedagógusok minősítésének jelen formájaként átgondolatlannak, előkészítetlennek és megalázónak tartjuk”. (Ötven tanár bojkottálja Hoffmann rendszerét)

25 750 pedagógusból 8065 regisztrált tíz nap alatt a portfóliófeltöltő rendszerbe, sokan neki is láttak a dokumentumok elkészítéséhez - írja közleményében a köznevelési államtitkárság. „A magyar köznevelésből évtizedek óta mindeddig hiányzott a pedagógusok munkájának korszerű, nemzetközileg elismert, objektív eszközökkel történő szakmai ellenőrzése és értékelése, annak ellenére, hogy ezt a pedagógusok, a szülők és a diákok nagy többsége is igényelte” - olvasható a közleményben. (Több mint nyolcezer tanár kezdte el a portfólió feltöltését)

A helyzet az, hogy Hoffmann Rózsáék négy év alatt megteremtették, amit akartak. Létrehoztak egy központosított, poroszos, az intézményi és tanári önállóság minden elemétől megfosztott, a korábbinál is bátrabban szegregáló iskolarendszert. Kezdettől úgy számoltak, hogy a legközvetlenebbül érintettek, azaz a tanárok száját mindezért majd a megnövekvő jövedelemmel (indián nevén: pedagógus-életpályamodell) tömik be. Mivel azonban erre végül nem került pénz a költségvetésben, végre kellett hajtani a nagy varázslatot: béremelésnek hazudni a lényegében semmit. Először a pótlékokkal és az alapbérrel trükköztek, aztán visszaadtak egy kicsit abból, amit elvettek, most meg a választásokra kacsintva sulykolják, hogy ősszel jön a béremelés harmadik lépcsője. Aki nem lát bele a borítékokba, ezt simán el is hiheti, és készséggel minősíti a megnövekedő munkaterhek és a megalázó portfóliókészítés miatti tanári dühöt hálátlan hisztinek. (N. Kósa Judit: Tanít és élvezi)

Az általános iskolák harmadik, negyedik és ötödik évfolyamán indulhat el ősztől a lovasoktatás központi költségvetési forrásból, de az új tantárgy nem kötelező, hanem választható lesz - közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium. (Új tantárgy jön szeptembertől: három évfolyamon bevezetik a lovasoktatást)

Egy részük morgolódik, de a többség engedelmesen teszi, amit tennie kötelező: készülnek a pedagógus portfóliók. Szöveges matekfeladat a tanügyi reformból: Ha 27 ezer tanár egyenként és átlagosan 75 oldalas szakmai portfóliót állít össze magáról, és ezeket ötezer ember értékeli, akkor egy értékelőnek hány oldalt kell elolvasnia összesen? Segítek, ha a kétmillió huszonötezer oldalt ötezer felé osztjuk, akkor 405 oldal jut fejenként. (Több mint kétmillió oldalt dobnak össze a tanárok)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.02.21.
A tervezőasztal közös. Vass Vilmos írása
Tekintettel arra, hogy a jelenlegi erőteljes központosítás és a merev túlszabályozottság nem kedvez az innovációnak, így nem kell ahhoz különösebb jóstehetség, hogy megállapíthassuk...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.02.21.
Nyolcrétű út.Mérő László könyvének margójára. Kiemelések és kiegészítések. Lencse Máté írása
Olvasás közben folyamatosan párbeszéd alakult ki köztem és a könyv között. Érdekes volt, ahogy a gondolatmenetemet sok esetben követte a könyv, de elképesztően frusztráló az, hogy nem...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.02.21.
L. Ritók Nóra: Helyzetbe hozni vagy otthagyni?
Oktatási szakemberként persze a legjobban nekem az iskolák helyzete fáj. Az, hogy a problémák folyamatosan mélyülnek, hogy pl. sosem volt ekkora mértékű az oktatási szegregáció, mint most...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.02.21.
Simicskó az óvodai látogatásról: Nem is értem ezt a hisztériát
Simicskó István semmi kivetnivalót nem talált abban, hogy óvodás gyerekeket használt fel saját népszerűsítése érdekében – erről egy pénteki sporteseményen beszélt a Magyar Nemzetnek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.02.21.
Háromszor több pénzt kapnak az egyházi iskolák, mint az államiak, de az államtitkár szerint ez természetes
Persze mindig érdekes, amikor a kormány egyik képviselője magyarázza meg, hogy miért is van ez így. Ma Soltész Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) egyházi, nemzetiségi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.02.21.
Adjanak egy esélyt a jövőnknek!
Néhány nappal az után, hogy január 31-én este, a sajtótájékoztatónkat követően az ATV-ben minden, közéletben megfáradt embert arra kértem, adjon egy utolsó esélyt a diáktüntetéseknek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2018.02.21.
Szuperközpontokba terelik össze a felsős diákokat
A dokumentumban leírtak szerint a 7–8. osztályos tanulók képzésére új körzeti központokat hoznának létre úgy, hogy egyes iskolákat fejlesztenének, míg másokban megszüntetnék a fels...
(Forrás: vs.hu)
--
2018.02.21.
Vidéken is boldog iskolákat indít a Prezi alapítója
Országosan terjeszkedik tovább a Budapest School, amelynek létrehozását Halácsy Péter, a Prezi nevű világcég egyik alapítója kezdeményezte. Budapesten már három lakásóvoda és négy iskola...
(Forrás: index)
--
2018.02.21.
Kapásból kivégzik az érdeklődést – Kérdésnek és kreativitásnak nincs helye az oktatásban – Knausz Imrével beszélgettünk
Azt képzeljük, hogy összeállítható a műveltségi kánon, és ha abból valamit kihagyunk, akkor hülye marad a gyerek. Ez nem így van, mert hiába nem hagyunk ki semmit a tantervből, a gyerek...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
Utolsó üzenetek:
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
  Havasi Gabriella

Tisztelt OFOE!

Általános iskolában tanítok, mint tanító, osztályfőnök. A 20117/18. tanévben úgy alakult , hogy az osztályomból szeptember 2. felétől elment a napközis kollégám, és azóta sem sikerült betölteni az állását. Így 3-2 arányban egy kolléganőmmel végezzük el ezt a betöltetlen állást. Kérdésem, hogy ilyen esetben hogy , miként kell elszámolni a "helyettesítést"?
Mindketten letanítjuk a délelőtti óráinkat, minden osztályfőnöki munkát elvégzünk, és rögtön, szünet nélkül folytatjuk egy üres állást betöltve. szerintem ez egy másik munkakör betöltése, és ketten még a kezdő pedagógus bérét sem kapjuk meg. Az óradíjunk a legalapabb fizetésnek a heti 32 ed része.
Utólag kezdhetek-e ezzel a problémával valamit, vagy 35. év után kb 1000 ft az óradíjam?
Végül is két kérdés fogalmazódott meg. 1. az "üresállás" betöltése + munka mellett hogy számolandó el? "2. Hogy számolják az órabéremet?

Előre is köszönöm, és kíváncsian várom válaszukat.
Üdvözlettel Havasi Gabriella

--
  OFOE

Kedves Magdolna! Kérdésére részletes választ küldtünk az itt megadott freemailes címre. Ha esetleg nem kapja meg, kérjük, küldjön egy másik elérhetőséget erre a címre: osztalyfonokok@gmail.com
Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Magdolna, ez kemény munkajogi kérdés, és utána kell kérdeznünk. Egy kis türelmet kérünk, fogunk majd válaszolni. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  OFOE

Kedves Sándor Ferenc!
Azt javaslom, hogy forduljon az iskolavezetéshez, és ők vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel. Valóban lépni kell, komolyan venni ezeket a jelzéseket. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége nevében Szekszárdi Júlia

--
  Varga Magdolna


Tisztelt OFOE!

Mint Közalkalmazotti Tanács Elnök, dolgozóink tájékoztatása érdekében kérem szíves segítségét az Intézmény Fenntartó Társulás által működtetett óvodánk életét érintő, felmerülő kérdéseink megválaszolásában!

Intézményvezetőnk 4. ciklusú megbízása 2018 nyarán jár le. 3 év múlva jogosulttá válik a 40 éves munkaviszony utáni nyugdíjazásra.
Lehetséges-e pályáztatás nélkül meghosszabbítani a munkaviszonyát évenkénti, vagy egyszeri 3 éves hosszabbítással?
Pályázat kiírása esetén, mi történik akkor, ha egyik pályázó sem kap szavazati többséget?
Pályázhat-e olyan személy, aki az egyéb feltételeknek megfelel, és a közoktatásvezetői képzés első évét már elvégezte?
Köszönöm a válasz adást!

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Gratulálok, Ibolya! Örömmel tölt el, hogy iskolánkban ilyen innovációk valósulhatnak meg. További sikereket kívánok: Gyulai Sándor, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium intézményvezetője
Digitális történetmesélés az oktatási nevelési folyamatban 3. - DST a történelem és társadalomismeret tanításában »

--

[Leiner Károly:] Kedves Zoltán, nekem szerencsém van, mert gyógypedagógusként több tantárgyat is taníthatok, így magammal kell "egyezkednem". De: voltam tanító bácsi is - ott is könnyedén megoldható a feladat. Ahol nem, ott a kollégákkal kell összedolgozni. Nézzünk egy példát: […]
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Zoltán:] Gratulálok! Fogyatékosokkal ilyen teljesítményt elérni nem akármilyen pedagógiai munkáról árulkodik. De mindez hogyan fér bele a mai iskolába, a NAT-ba, a kerettantervekbe? Milyen órák keretében lehet ezeket a lépéseket, eszközöket alkalmazni?
Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban 2 – Csetlő-botló történetek – SNI-sek a virtuális világban »

--

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek