OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 2.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

2. A Klik működésben

Nincs béke az olajfák alatt. Az oktatási rendszer gyökeres átszabása – ahogy az várható volt – mindent felforgató káoszt teremtett. Ma már nemcsak a tankönyvellátás anomáliáin, a félelmes KLIK akcióképtelenségén, a tanárok „kamarai akolba terelésén” kapkodjuk a fejünket. Nemcsak azt számolgatjuk, emelkedett vagy csökkent-e pedagógus bére. A hagyományos érdekképviseletek vezetőinek tekintélye, befolyása is kezd meginogni.

Eddig úgy működött a rendszer, hogy  volt egy önkormányzat, aki fenntartott egy iskolát. Volt egy költségvetési vita az önkormányzat és az iskolája között. Kialakult egy éves költségvetés, és onnantól kezdve egy éven keresztül az iskola teljesen autonóm módon tudta, hogy milyen lehetőségei, milyen forrásai vannak. Minden fontos döntést házon belül hozott meg. Azzal a meglévő költségvetésével gazdálkodva, a jóváhagyott programja szerint működve. Minden fontos döntés az iskola falain belül dőlt el. Most 2013. január elsejétől ami fenntartási kérdés az a tankerületben dől el, ami működtetési kérdés az pedig a Városházán.Az iskola ebben az értelemben egy periférikus helyzetbe kényszerült, hiszen semmilyen stratégiai döntést nem hozhat. (A felelősség megmaradt, a hatáskör nullára csökkent)

Nincs béke az olajfák alatt. Az oktatási rendszer gyökeres átszabása – ahogy az várható volt – mindent felforgató káoszt teremtett. Ma már nemcsak a tankönyvellátás anomáliáin, a félelmes KLIK akcióképtelenségén, a tanárok „kamarai akolba terelésén” kapkodjuk a fejünket. Nemcsak azt számolgatjuk, emelkedett vagy csökkent-e pedagógus bére. A hagyományos érdekképviseletek vezetőinek tekintélye, befolyása is kezd meginogni. A Pedagógusok Szakszervezete vezetőjét a napokban nyílt levélben szólították fel lemondásra „miskolci középiskolai tanárok”. (Pedagógusok kordában)

A gyerekek „imádják” az erkölcstanórákat, és óriási igényük van, hogy beszéltessék őket – fogalmazott az államtitkár. Kiemelte, hogy az órák kötetlensége a tanároknak is lehetőséget ad változatos módszerek kipróbálására. A visszajelzések a szülők részéről is pozitívak. A társadalomnak az a része, amelyik kétkedéssel, gyanakvással fogad egy-egy újítást, tévúton jár – tette az államtitkár. (Hoffmann: Imádják a gyerekek az erkölcstant)

Több ezer tankönyv még mindig hiányzik az iskolákból. Az intézmények a terjesztésért felelős, állami tulajdonban lévő Könyvtárellátó Nonprofit (Kello) Kft.-től várnának megnyugtató választ. A Magyar Nemzet megkapta a Kello nyilvántartását, amelyből kiderült, hogy a legnagyobb arányban a Nemzedék Tudása Tankönyvkiadó (volt Nemzeti Tankönyvkiadó), valamint a Mozaik Kiadó könyvei hiányoznak. Előbbi közel 5000, utóbbi 1600 példánnyal adós. A Kuncze Magdolna – Kuncze Gábor testvére – által vezetett Krónika Nova mintegy félezer könyvvel tartozik. (Háború a tankönyvpiacon)

Az oktatásért felelős miniszter - jelenleg Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere - az országos önkormányzati érdekszövetségek bevonásával az ágazati sajátosságoknak megfelelően érdekegyeztető fórumot, Köznevelési Érdekegyeztető Tanácsot hoz létre és működtet - írta a Magyar Közlöny november 19-ei számában. (Hamarosan megalakul a Köznevelési Érdekegyeztető Tanács)

A köznevelésért felelős államtitkár szerint páratlan siker az a kezdeményezés, amely a középiskolásoknak közösségi szolgálat elvégzését írja elő az érettségi feltételeként.   Hoffmann Rózsa hétfőn, budapesti sajtótájékoztatóján kiemelte: a diákok legalább 50 órában végeznek szolgálatot másokért, segítenek olyanoknak, akik arra rászorulnak, végeznek olyan tevékenységet, amelyre a közösségnek szüksége van. A középiskolák egynegyedében a diákok már megkezdték a közösségi szolgálatot. (Szigorítanak az érettségi feltételein: Hoffmann Rózsa szerint páratlan siker)

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) „nagysága és tohonyasága” miatt „több problémát keletkeztet, mint amennyit megold” – mondta Pokorni Zoltán, az Országgyűlés oktatási és tudományos bizottságának fideszes elnöke pénteken a Van másik iskola című fővárosi iskolaválasztó rendezvényen. (A Klik többet árt, mint használ)

A tanárikban, tanári közösségekben mostanában valószínűleg a leggyakrabban előforduló kifejezés a „portfólió”, amit a pedagógus-életpályamodell bevezetése „hozott be” a pedagógiai közbeszédbe. Ez egy olyan dokumentumgyűjtemény, amely a pedagógus fejlődését, vagy egy hosszabb folyamat végére elért eredményeit dokumentálja. Legalábbis papíron. A majdan felállítandó minősítő bizottságok többek között ez alapján fognak dönteni arról, hogy előbbre léphet-e az adott pedagógus a bértáblán. (Emmi a tanároknak: "nem kell rettegni, mert az rontja a teljesítményt")

Aláírta az ágazatot érintő kollektív szerződést a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) és a kormánnyal tavaly télen a sztrájkbizottság égisze alatt megállapodó Pedagógusok Szakszervezete (PSZ). A dokumentum 150 ezer állami iskolában oktató és egyéb feladatot ellátó pedagógusra terjed ki. Az ágazati kollektív szerződés január elsején lép hatályba. (Végleg megosztott pedagógus-szakszervezetek)

Az egész napos iskolát az elmúlt hónapokban jóval több kritika érte, mint amennyit jogosan megérdemelt volna. Természetes, hogy egy új rendszer kiépítésében mindig vannak nehézségek és döccenők, de három hónappal a törvény életbelépése után elmondható, hogy kialakult az új rendszer és lassan elcsitulnak a viták. Idővel egyre többen látják majd, hogy ez a változás a gyermekeink érdekét szolgálja. Abban pedig egészen biztos vagyok, hogy ha évek múltán valaki megpróbál változtatni a most kialakult rendszeren, annak legalább annyi ellenvéleményt kell majd végighallgatnia, mint a jelenlegi átalakítás véghezvivőinek. (Egész napos iskola – Egy oktatáspolitikai változás védelmében)

Szövegértésből, matematikából és természettudományból is rontottak a magyar diákok a 2012-es PISA-felmérésen. Az eredmény: a magyarországi iskolák 15 évesei az OECD-átlag alatt teljesítenek, matekból Ausztria, Szlovénia és Szlovákia is megelőzött minket.(PISA-felmérés: rosszabbul teljesítenek a magyar diákok, mint 2009-ben)

A Facebookon szerveződő, tanárokból, diákokból és szülőkből álló Hívatlanul Hálózat szeptember óta követeli „a kierőszakolt és antidemokratikus Pedagógus Kar azonnali felszámolását, amely lehetővé tenné, hogy az oktatási kormányzat a szakmai döntések előtt ne egyeztessen  a független szakmai műhelyekkel, civil szervezetekkel, és amelynek adatbázisába való automatikus felvétel sérti a személyiségi jogokat; az iskolai autonómia és a tanszabadság haladéktalan visszaállítását”. (Videókkal tiltakoznak tanárok a pedagóguskar létrehozása ellen)

Balog szólt arról, hogy a „nemzeti identitást erősítő” Nemzeti Alaptantervet és az abból készült kerettanterveket, illetve a mindennapos testnevelést felmenő rendszerben vezették be, azonban hozzátette, hogy mindezzel valóban nőtt a tanulók terhelése. Az erkölcstan bevezetését – amelyet maga etikának kívánna hívni, de mint utalt arra, az illetékes államtitkárral e tárgykörben folytatott vitában Hoffmann Rózsa nyert, így lett a tárgy neve erkölcstan – olyan adósságnak nevezte, amelyet a magyar „rendszerváltoztatási kísérlet” óta nem sikerült rendezni, noha a környező országokban mindenhol bevezettek ilyen tartalmú tárgyakat. (Hoffmann nyert, Balog büszke)

A pesti megyeháza előtt akciózó tanárok szerint pont olyan a Nemzeti Pedagógus Kar, mint az úttörőség, amelybe akarata ellenére minden közoktatásban dolgozó tanárt beléptetett az állam. A Hívatlanul Hálózat aktivistái bojkottra buzdították a Hoffmann Rózsával tartott, nem nyilvános tanári értekezletre érkezőket. Eközben az egyik demonstrálót a kormánymegbízott győzködte arról, hogy a tagság valójában jó a tanároknak.(Ez nem olyan, mint az úttörőség)

Bár Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár augusztusban még úgy nyilatkozott, nincs szó a tankönyv-előállítás államosításáról, szeptember végén megjelent egy kormányhatározat, amely szerint „ki kell alakítani az egységes elveken és követelményeken alapuló, nem piaci elven működő, állami feladatként ellátandó és központi irányítású köznevelési tankönyvfejlesztés és tankönyv-előállítás rendszerét”. A határozat Balog Zoltán humánminiszternek azonnali határidővel szabta feladatául egy olyan javaslat kidolgozását, amely alapján már a 2014/2015-ös tanévben széles körűen ki lehet próbálni az állami fejlesztésű új kísérleti tankönyveket és digitális tananyagokat. (Jönnek az egyentankönyvek)

Az Oktatási Hivatal összeállítása szerint a minősítési eljárásra való jelentkezés előtt érdemes átnézni a köznevelési törvény kapcsolódó részeit, a minősítési rendszerről szóló kormányrendeletet, a Nemzeti alaptantervet, illetve a tanári felkészítés követelményeiről, az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről, illetve az óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló rendeleteket. (Ilyen vizsgák várnak a tanárokra - minősítés lépésről lépésre)

Vasárnap este nyújtotta be a parlamentnek Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a tankönyvpiac teljes államosításáról szóló törvényjavaslatát, amit kedden már el is fogadhat az országgyűlés. Január elsejétől ennek értelmében a tankönyvek teljes ellátása, így a terjesztés, előállítás állami kézbe kerül. (Átveszi az állam az uralmat a teljes tankönyvpiacon)

Viszonylag stabilan emelkedett a pedagógusok fizetése egészen 2010-ig, az eltelt három évben azonban alig változott, sőt néhány ezer forinttal kevesebb is lett az oktatásban dolgozók átlagkeresete. A szeptemberi emelés éppen ezért sokak számára kedvező fejlemény volt, de akadnak vesztesek is, akinek jó hír lehet, hogy 2014 elején újabb emelés várható. (Három év után nőtt újra a pedagógusok bére)

A mostani kormányzatnak néhány héttel ezelőtt kellett szembesülnie a magyar 15 évesek alapkészségek terén mért teljesítményének romlásával. Noha a kormányzati kommunikáció azonnal azt a látszatott keltette, mintha a most zajló teljes rendszer-átalakítás majd megoldást kínálna az előző kormányok által okozott teljesítményromlás problémájára, a 2015-ös PISA eredmények miatt mégis lehetett a Szalay utcában némi szorongás, ezért az államtitkár azonnal intézkedett. (OkpolCafé)

A kötelező erkölcstan- vagy hittanoktatás szeptemberi bevezetésével a társadalom többsége egyetért. A többség (mintegy 58 százalék) támogatja azt is, hogy a felsőoktatásban államilag finanszírozott képzésben tanulóknak nyilatkozatban vállalniuk kell, hogy diplomájukat a képzési idő másfélszeresén belül megszerzik, és a végzéstől számított húsz éven belül a támogatott idővel megegyező ideig Magyarországon dolgoznak - derül ki a Századvég Alapítvány december 21-ei közleményéből. (A többség támogatja az erkölcstant és a hallgatói nyilatkozatot)

Az ország PISA-sokkban él. A PISA-jelentésekben tükröződő eredménytelenség a sokk oka. Tudjuk, mi a cél, csak a cél eléréséhez szükséges utat kell megtalálni. Ez az út az azonnali paradigmaváltás, a tananyagok és a stratégiák teljes körű átalakítása. (PISA-sok(k))

Demokratikusan megválasztott kormány egyetlen kormányzati cikluson belül ilyen tömegű rendszerszintű változtatást még soha sehol nem erőszakolt át az oktatási rendszeren. Nemrég arra jöttem rá, hogy még senki nem térképezte fel az oktatási szektorban 2013-ban elindított változtatásokat, ezért valószínűleg nincs Magyarországon senki, aki képes lenne átlátni az egészet. (Változástérkép 2013)

Szeptembertől újabb, 10 százalékos fizetésemelésre számíthatnak a pedagógusok a január 1-jei béremelés után. A köznevelési államtitkár szerint négy éven belül a kormány végrehajthatja az életpályamodellhez szükséges béremelést. Hoffmann Rózsa szerint a törvény csak iskolatípusonként és a kerettantervenként korlátozza a tankönyvválasztás lehetőségét, ezért a kiadóknak nincs okuk tartani a piacvesztéstől. (Hoffmann: Nincs okuk tartani)

„Az elmúlt három és fél évben 120 új vagy módosított jogszabály született - a változás nem könnyű, de a problémák súlyosak voltak, így gyorsan kellett lépni” - mondta Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár a III. Nemzeti Köznevelési Konferencián, melyet a 14. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás keretein belül rendeztek meg január 17-én. (Megtartották a III. Nemzeti Köznevelési Konferenciát)

Hoffmann Rózsa szombati budapesti sajtótájékoztatóján a tanév első félévét értékelve kiemelte: a tanítás rendben zajlott, és elindult az a folyamat, amelynek célja és eredménye, hogy a pedagógusokat a társadalom megbecsülje, és olyan helyzetbe hozza, hogy a bérük méltó legyen ahhoz a felelősségteljes munkához, amelyet végeznek. A délutáni fővárosi tüntetésről kérdésre azt mondta: a szervezők egyértelműen politikai szándékra épülő, megalapozatlan követeléseket fogalmaztak meg. Két és fél hónap múlva országgyűlési választások lesznek, ilyenkor a politikai erők erőteljesen hallatják a hangjukat (Hoffmann: Kiszámíthatóvá és biztonságossá vált a pedagógus életpálya)

Beszédében a miniszterelnök kiemelte, a nemzetközi diákolimpiákon elért magyar sikerek azt bizonyítják, hogy a sokszor lesajnált magyar oktatási rendszer még mindig képes lépést tartani a világ élvonalával. Ugyanakkor éppen a diákolimpiákon sikereket elérő tanulók példáját nevezte a legerősebb érvnek arra, hogy „ha eredményt és sikert akarsz, nem hagyatkozhatsz az unott napi rutinra”.(Orbán: a világ élvonalában a magyar oktatás)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.09.24.
"Ne az döntsön, hogy most épp valaki jól fekszik az oktatásirányításnál, vagy sem"
Az biztos, hogy nagyobb szabadságot kellene adni a tanároknak. Most előírják, hogy ezt és ezt mindenképp meg kell tanulni, másra nincs is idő. Én 70-30 százalékra állítanám be az irodalmi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.09.24.
Miért baj az, ha közpénzből magániskolát finanszíroz az állam?
Ám az, hogy közpénzből, mindannyiunk pénzéből finanszírozzunk egy olyan intézményt, amelynek tandíja a magyar lakosság töredékének lesz csupán megfizethető, már több mint problematikus...
(Forrás: mérce)
--
2018.09.24.
Kötelezővé tették az e-naplót az iskolákban, sokan lassú és hibás rendszerre panaszkodnak
A Nem kérünk a Kréta naplóból! nevű Facebook-csoport szerint a rendszer lassú, percekbe telik egyetlen érdemjegy beírása, és rengeteg felesleges adminisztráció kell hozzá. Közben sokszor...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.09.24.
Szüdi János: Hogyan csináljunk rossz iskolát?
Míg az oktatás nemzetek feletti üggyé válik – amire sajnos az ellenérdekeltek igen magas száma miatt kevés az esély –, az országok és a benne élők sorsa attól függ, hogy a hatalom gyakorl...
(Forrás: Népszava)
--
2018.09.24.
Száműzik a drámát az iskolából?
A Nemzeti alaptanterv (Nat) tervezett módosítását bírálja mások mellett a Magyar Drámapedagógiai Társaság, a Magyar Bábművészek Szövetsége, a Magyar Filmművészek Szövetsége, a Magyar...
(Forrás: Népszava)
--
2018.09.24.
A menekültválság beköltözik az osztályokba
Mi volt a leghosszabb idő, amit táborozással töltöttetek? – teszi fel a kérdést néhány iskolás gyereknek Onjali Q Rauf. Rauf az elmúlt három évben menekült családoknak segített az é...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.09.24.
Ismét összeül a Köznevelési Kerekasztal
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a megbeszélésen szóba kerül még az idei tanévben is biztosított ingyenes gyermekétkeztetési program. A tém...
(Forrás: Eduline)
--
2018.09.24.
Funkcionális analfabétán jön ki a fiatalok negyede az általános iskolákból
Arra kérik a munkáltatók a kormányt, emeljék vissza 18 évre a tankötelezettség határát a jelenlegi 16-ról, és kössék egységes vizsgához az általános iskola befejezését - számolt be...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.09.24.
Az egészben volt valami idealisztikus" – Az új NAT készítői is érezték, hogy elhasal a tervezet
Apránként szedik ízekre különböző kormánypárti körökben az új nemzeti alaptanterv eredendően még "nagyon szép munkának" ítélt tervezetét. A csaknem két évig készült munkaanyagnak...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
  Szász Orsolya

Kedves OFOE Szerkesztőség!

Szakiskolában tartok gyakorlati órát középfokú végzettséggel közalkalmazottként. Kérdésem az lenne, kaphatok-e osztályfőnöki megbízást, illetve dönthetek-e annak elfogadásáról.

Köszönettel,
Orsolya

--
  H. Róbert

Tisztelt Szerkesztők!

Gyermekünk szeptembertől kezdi az általános iskolát, ahol két elsős osztály (15-15 fő) indul.
Volt óvodás csoporttársai valamennyien (9 fő) egy osztályba kerültek, kivéve fiunkat, aki a másik elsős osztályba lett beosztva.
Számunkra, szülőknek érthetetlen a döntés, a gyermek sírva fogadta. 3 év összetartó óvodai közösség után, kialakult barátságok után, csalódással kell kezdenie az amúgy sem könnyű iskolakezdést.
Kérdésem: milyen szempontokat kell figyelembe vennie egy iskolai vezetőnek az oszályok összeállításakor? Miért nem szempont az egyszerűbb, zökkenőmentes beilleszkedés, a gyermek szempontjait is figyelembe vevő osztálybeosztás?
Tiltakozhat-e a szülő hivatalosan az osztálybeosztás ellen, és ha igen, milyen fórumokon? (ha minden igaz a beosztást maga az iskolaigazgató készítette). Amennyiben lehetőség van rá, köteles-e az iskola figyelembe venni a szülő hivatalos kérését az osztály beosztással kapcsolatban?
Köszönöm válaszukat,
Róbert

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek