OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 2.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

2. A Klik működésben

Nincs béke az olajfák alatt. Az oktatási rendszer gyökeres átszabása – ahogy az várható volt – mindent felforgató káoszt teremtett. Ma már nemcsak a tankönyvellátás anomáliáin, a félelmes KLIK akcióképtelenségén, a tanárok „kamarai akolba terelésén” kapkodjuk a fejünket. Nemcsak azt számolgatjuk, emelkedett vagy csökkent-e pedagógus bére. A hagyományos érdekképviseletek vezetőinek tekintélye, befolyása is kezd meginogni.

Eddig úgy működött a rendszer, hogy  volt egy önkormányzat, aki fenntartott egy iskolát. Volt egy költségvetési vita az önkormányzat és az iskolája között. Kialakult egy éves költségvetés, és onnantól kezdve egy éven keresztül az iskola teljesen autonóm módon tudta, hogy milyen lehetőségei, milyen forrásai vannak. Minden fontos döntést házon belül hozott meg. Azzal a meglévő költségvetésével gazdálkodva, a jóváhagyott programja szerint működve. Minden fontos döntés az iskola falain belül dőlt el. Most 2013. január elsejétől ami fenntartási kérdés az a tankerületben dől el, ami működtetési kérdés az pedig a Városházán.Az iskola ebben az értelemben egy periférikus helyzetbe kényszerült, hiszen semmilyen stratégiai döntést nem hozhat. (A felelősség megmaradt, a hatáskör nullára csökkent)

Nincs béke az olajfák alatt. Az oktatási rendszer gyökeres átszabása – ahogy az várható volt – mindent felforgató káoszt teremtett. Ma már nemcsak a tankönyvellátás anomáliáin, a félelmes KLIK akcióképtelenségén, a tanárok „kamarai akolba terelésén” kapkodjuk a fejünket. Nemcsak azt számolgatjuk, emelkedett vagy csökkent-e pedagógus bére. A hagyományos érdekképviseletek vezetőinek tekintélye, befolyása is kezd meginogni. A Pedagógusok Szakszervezete vezetőjét a napokban nyílt levélben szólították fel lemondásra „miskolci középiskolai tanárok”. (Pedagógusok kordában)

A gyerekek „imádják” az erkölcstanórákat, és óriási igényük van, hogy beszéltessék őket – fogalmazott az államtitkár. Kiemelte, hogy az órák kötetlensége a tanároknak is lehetőséget ad változatos módszerek kipróbálására. A visszajelzések a szülők részéről is pozitívak. A társadalomnak az a része, amelyik kétkedéssel, gyanakvással fogad egy-egy újítást, tévúton jár – tette az államtitkár. (Hoffmann: Imádják a gyerekek az erkölcstant)

Több ezer tankönyv még mindig hiányzik az iskolákból. Az intézmények a terjesztésért felelős, állami tulajdonban lévő Könyvtárellátó Nonprofit (Kello) Kft.-től várnának megnyugtató választ. A Magyar Nemzet megkapta a Kello nyilvántartását, amelyből kiderült, hogy a legnagyobb arányban a Nemzedék Tudása Tankönyvkiadó (volt Nemzeti Tankönyvkiadó), valamint a Mozaik Kiadó könyvei hiányoznak. Előbbi közel 5000, utóbbi 1600 példánnyal adós. A Kuncze Magdolna – Kuncze Gábor testvére – által vezetett Krónika Nova mintegy félezer könyvvel tartozik. (Háború a tankönyvpiacon)

Az oktatásért felelős miniszter - jelenleg Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere - az országos önkormányzati érdekszövetségek bevonásával az ágazati sajátosságoknak megfelelően érdekegyeztető fórumot, Köznevelési Érdekegyeztető Tanácsot hoz létre és működtet - írta a Magyar Közlöny november 19-ei számában. (Hamarosan megalakul a Köznevelési Érdekegyeztető Tanács)

A köznevelésért felelős államtitkár szerint páratlan siker az a kezdeményezés, amely a középiskolásoknak közösségi szolgálat elvégzését írja elő az érettségi feltételeként.   Hoffmann Rózsa hétfőn, budapesti sajtótájékoztatóján kiemelte: a diákok legalább 50 órában végeznek szolgálatot másokért, segítenek olyanoknak, akik arra rászorulnak, végeznek olyan tevékenységet, amelyre a közösségnek szüksége van. A középiskolák egynegyedében a diákok már megkezdték a közösségi szolgálatot. (Szigorítanak az érettségi feltételein: Hoffmann Rózsa szerint páratlan siker)

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) „nagysága és tohonyasága” miatt „több problémát keletkeztet, mint amennyit megold” – mondta Pokorni Zoltán, az Országgyűlés oktatási és tudományos bizottságának fideszes elnöke pénteken a Van másik iskola című fővárosi iskolaválasztó rendezvényen. (A Klik többet árt, mint használ)

A tanárikban, tanári közösségekben mostanában valószínűleg a leggyakrabban előforduló kifejezés a „portfólió”, amit a pedagógus-életpályamodell bevezetése „hozott be” a pedagógiai közbeszédbe. Ez egy olyan dokumentumgyűjtemény, amely a pedagógus fejlődését, vagy egy hosszabb folyamat végére elért eredményeit dokumentálja. Legalábbis papíron. A majdan felállítandó minősítő bizottságok többek között ez alapján fognak dönteni arról, hogy előbbre léphet-e az adott pedagógus a bértáblán. (Emmi a tanároknak: "nem kell rettegni, mert az rontja a teljesítményt")

Aláírta az ágazatot érintő kollektív szerződést a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) és a kormánnyal tavaly télen a sztrájkbizottság égisze alatt megállapodó Pedagógusok Szakszervezete (PSZ). A dokumentum 150 ezer állami iskolában oktató és egyéb feladatot ellátó pedagógusra terjed ki. Az ágazati kollektív szerződés január elsején lép hatályba. (Végleg megosztott pedagógus-szakszervezetek)

Az egész napos iskolát az elmúlt hónapokban jóval több kritika érte, mint amennyit jogosan megérdemelt volna. Természetes, hogy egy új rendszer kiépítésében mindig vannak nehézségek és döccenők, de három hónappal a törvény életbelépése után elmondható, hogy kialakult az új rendszer és lassan elcsitulnak a viták. Idővel egyre többen látják majd, hogy ez a változás a gyermekeink érdekét szolgálja. Abban pedig egészen biztos vagyok, hogy ha évek múltán valaki megpróbál változtatni a most kialakult rendszeren, annak legalább annyi ellenvéleményt kell majd végighallgatnia, mint a jelenlegi átalakítás véghezvivőinek. (Egész napos iskola – Egy oktatáspolitikai változás védelmében)

Szövegértésből, matematikából és természettudományból is rontottak a magyar diákok a 2012-es PISA-felmérésen. Az eredmény: a magyarországi iskolák 15 évesei az OECD-átlag alatt teljesítenek, matekból Ausztria, Szlovénia és Szlovákia is megelőzött minket.(PISA-felmérés: rosszabbul teljesítenek a magyar diákok, mint 2009-ben)

A Facebookon szerveződő, tanárokból, diákokból és szülőkből álló Hívatlanul Hálózat szeptember óta követeli „a kierőszakolt és antidemokratikus Pedagógus Kar azonnali felszámolását, amely lehetővé tenné, hogy az oktatási kormányzat a szakmai döntések előtt ne egyeztessen  a független szakmai műhelyekkel, civil szervezetekkel, és amelynek adatbázisába való automatikus felvétel sérti a személyiségi jogokat; az iskolai autonómia és a tanszabadság haladéktalan visszaállítását”. (Videókkal tiltakoznak tanárok a pedagóguskar létrehozása ellen)

Balog szólt arról, hogy a „nemzeti identitást erősítő” Nemzeti Alaptantervet és az abból készült kerettanterveket, illetve a mindennapos testnevelést felmenő rendszerben vezették be, azonban hozzátette, hogy mindezzel valóban nőtt a tanulók terhelése. Az erkölcstan bevezetését – amelyet maga etikának kívánna hívni, de mint utalt arra, az illetékes államtitkárral e tárgykörben folytatott vitában Hoffmann Rózsa nyert, így lett a tárgy neve erkölcstan – olyan adósságnak nevezte, amelyet a magyar „rendszerváltoztatási kísérlet” óta nem sikerült rendezni, noha a környező országokban mindenhol bevezettek ilyen tartalmú tárgyakat. (Hoffmann nyert, Balog büszke)

A pesti megyeháza előtt akciózó tanárok szerint pont olyan a Nemzeti Pedagógus Kar, mint az úttörőség, amelybe akarata ellenére minden közoktatásban dolgozó tanárt beléptetett az állam. A Hívatlanul Hálózat aktivistái bojkottra buzdították a Hoffmann Rózsával tartott, nem nyilvános tanári értekezletre érkezőket. Eközben az egyik demonstrálót a kormánymegbízott győzködte arról, hogy a tagság valójában jó a tanároknak.(Ez nem olyan, mint az úttörőség)

Bár Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár augusztusban még úgy nyilatkozott, nincs szó a tankönyv-előállítás államosításáról, szeptember végén megjelent egy kormányhatározat, amely szerint „ki kell alakítani az egységes elveken és követelményeken alapuló, nem piaci elven működő, állami feladatként ellátandó és központi irányítású köznevelési tankönyvfejlesztés és tankönyv-előállítás rendszerét”. A határozat Balog Zoltán humánminiszternek azonnali határidővel szabta feladatául egy olyan javaslat kidolgozását, amely alapján már a 2014/2015-ös tanévben széles körűen ki lehet próbálni az állami fejlesztésű új kísérleti tankönyveket és digitális tananyagokat. (Jönnek az egyentankönyvek)

Az Oktatási Hivatal összeállítása szerint a minősítési eljárásra való jelentkezés előtt érdemes átnézni a köznevelési törvény kapcsolódó részeit, a minősítési rendszerről szóló kormányrendeletet, a Nemzeti alaptantervet, illetve a tanári felkészítés követelményeiről, az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről, illetve az óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló rendeleteket. (Ilyen vizsgák várnak a tanárokra - minősítés lépésről lépésre)

Vasárnap este nyújtotta be a parlamentnek Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a tankönyvpiac teljes államosításáról szóló törvényjavaslatát, amit kedden már el is fogadhat az országgyűlés. Január elsejétől ennek értelmében a tankönyvek teljes ellátása, így a terjesztés, előállítás állami kézbe kerül. (Átveszi az állam az uralmat a teljes tankönyvpiacon)

Viszonylag stabilan emelkedett a pedagógusok fizetése egészen 2010-ig, az eltelt három évben azonban alig változott, sőt néhány ezer forinttal kevesebb is lett az oktatásban dolgozók átlagkeresete. A szeptemberi emelés éppen ezért sokak számára kedvező fejlemény volt, de akadnak vesztesek is, akinek jó hír lehet, hogy 2014 elején újabb emelés várható. (Három év után nőtt újra a pedagógusok bére)

A mostani kormányzatnak néhány héttel ezelőtt kellett szembesülnie a magyar 15 évesek alapkészségek terén mért teljesítményének romlásával. Noha a kormányzati kommunikáció azonnal azt a látszatott keltette, mintha a most zajló teljes rendszer-átalakítás majd megoldást kínálna az előző kormányok által okozott teljesítményromlás problémájára, a 2015-ös PISA eredmények miatt mégis lehetett a Szalay utcában némi szorongás, ezért az államtitkár azonnal intézkedett. (OkpolCafé)

A kötelező erkölcstan- vagy hittanoktatás szeptemberi bevezetésével a társadalom többsége egyetért. A többség (mintegy 58 százalék) támogatja azt is, hogy a felsőoktatásban államilag finanszírozott képzésben tanulóknak nyilatkozatban vállalniuk kell, hogy diplomájukat a képzési idő másfélszeresén belül megszerzik, és a végzéstől számított húsz éven belül a támogatott idővel megegyező ideig Magyarországon dolgoznak - derül ki a Századvég Alapítvány december 21-ei közleményéből. (A többség támogatja az erkölcstant és a hallgatói nyilatkozatot)

Az ország PISA-sokkban él. A PISA-jelentésekben tükröződő eredménytelenség a sokk oka. Tudjuk, mi a cél, csak a cél eléréséhez szükséges utat kell megtalálni. Ez az út az azonnali paradigmaváltás, a tananyagok és a stratégiák teljes körű átalakítása. (PISA-sok(k))

Demokratikusan megválasztott kormány egyetlen kormányzati cikluson belül ilyen tömegű rendszerszintű változtatást még soha sehol nem erőszakolt át az oktatási rendszeren. Nemrég arra jöttem rá, hogy még senki nem térképezte fel az oktatási szektorban 2013-ban elindított változtatásokat, ezért valószínűleg nincs Magyarországon senki, aki képes lenne átlátni az egészet. (Változástérkép 2013)

Szeptembertől újabb, 10 százalékos fizetésemelésre számíthatnak a pedagógusok a január 1-jei béremelés után. A köznevelési államtitkár szerint négy éven belül a kormány végrehajthatja az életpályamodellhez szükséges béremelést. Hoffmann Rózsa szerint a törvény csak iskolatípusonként és a kerettantervenként korlátozza a tankönyvválasztás lehetőségét, ezért a kiadóknak nincs okuk tartani a piacvesztéstől. (Hoffmann: Nincs okuk tartani)

„Az elmúlt három és fél évben 120 új vagy módosított jogszabály született - a változás nem könnyű, de a problémák súlyosak voltak, így gyorsan kellett lépni” - mondta Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár a III. Nemzeti Köznevelési Konferencián, melyet a 14. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás keretein belül rendeztek meg január 17-én. (Megtartották a III. Nemzeti Köznevelési Konferenciát)

Hoffmann Rózsa szombati budapesti sajtótájékoztatóján a tanév első félévét értékelve kiemelte: a tanítás rendben zajlott, és elindult az a folyamat, amelynek célja és eredménye, hogy a pedagógusokat a társadalom megbecsülje, és olyan helyzetbe hozza, hogy a bérük méltó legyen ahhoz a felelősségteljes munkához, amelyet végeznek. A délutáni fővárosi tüntetésről kérdésre azt mondta: a szervezők egyértelműen politikai szándékra épülő, megalapozatlan követeléseket fogalmaztak meg. Két és fél hónap múlva országgyűlési választások lesznek, ilyenkor a politikai erők erőteljesen hallatják a hangjukat (Hoffmann: Kiszámíthatóvá és biztonságossá vált a pedagógus életpálya)

Beszédében a miniszterelnök kiemelte, a nemzetközi diákolimpiákon elért magyar sikerek azt bizonyítják, hogy a sokszor lesajnált magyar oktatási rendszer még mindig képes lépést tartani a világ élvonalával. Ugyanakkor éppen a diákolimpiákon sikereket elérő tanulók példáját nevezte a legerősebb érvnek arra, hogy „ha eredményt és sikert akarsz, nem hagyatkozhatsz az unott napi rutinra”.(Orbán: a világ élvonalában a magyar oktatás)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.11.20.
Az Oktatási Hivatal válasza a tanulási problémás gyerekeknek: fogyatékos, vagy nem létezik
Az ország minden iskolájába megérkezett az Oktatási Hivatal várva-várt levele, amely iránymutatást ad, hogyan is értelmezendő a sok kérdést felvető “Taigetosz-törvény”, azaz a beilleszked...
(Forrás: B1 BLOGCSALÁD )
--
2017.11.20.
„Hiszek a vitában”
Mindenütt vannak szakmai viták, ahol munka folyik. A vita fogja elindítani azt a pezsgést, amiből eredmény lehet, ezért hiszek benne – jelentette ki lapunknak Solti Péter, a Klebelsberg Központ...
(Forrás: Magyar Hírlap)
--
2017.11.20.
Csak az volt a fura, hogy sok a gyerek
Az iskolát befejezték, dolgoznak, és azon vannak, hogy azt a szeretetet és biztonságot megadhassák gyerekeiknek, amit ők a saját családjuktól nem kaptak meg. Most publikáltak egy tanulmányt...
(Forrás: abcug.hu)
--
2017.11.20.
Sorban állás: a kisgyerekes anyuka előnyt élvez a társasjátékban
Van egy társasjáték, amely Lengyelországban óriási sikert aratott, Oroszországban a fogyasztóvédelem betiltotta, lefordították angol, német, spanyol, japán nyelvre, és most már Magyarorsz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.11.20.
Ingyen dolgoztatta a diákokat a polgármester
Saját éttermeiben ingyen dolgoztatta a Szent Lőrinc Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola diákjait Bóta József, a Heves megyei Szihalom függetlenként nyert, de utóbb a Fideszbe bel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.11.20.
Filmek, melyekben két lábbal tiporják a gyerekek jogait
Ma, azaz november 20-án tartjuk a gyerekjogi világnapot. Így az ismert és kevésbé ismert filmeken keresztül mutatjuk be a gyerekek legalapvetőbb jogait - természetesen a teljesség igénye né...
(Forrás: Index)
--
2017.11.17.
Tiltakozó nyilatkozat a középfokú oktatás átalakításával kapcsolatban
Pedagógushivatásukat gyakorló szakemberekként, sokan iskolás gyerekek szüleiként, és elsősorban tudatosan és felelősségteljesen gondolkozó állampolgárokként döbbenetünket és felháborod...
(Forrás: Hívatlanul.com)
--
2017.11.17.
Hiába költünk egyre többet az oktatásra, a magyar gyerekek mégis rosszabbul tanulnak
Egyre többet költünk oktatásra és a tanári pálya is vonzóbb lett, mégsem ezek az Európia Bizottság legfrissebb oktatási jelentésének legfontosabb megállapításai. A beszámoló szerint...
(Forrás: abcug)
--
2017.11.17.
Nagyüzem lesz a középiskolákban: 5800 szóbeli vizsgát tartanak öt nap alatt
A szóbelik az érettségi vizsgabizottságok előtt zajlanak. Ebben az időszakban 120 érettségi vizsgabizottságot működtető középiskolában, illetve kormányhivatalban 136 vizsgabizottság el...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Nem tudok semmi olyan jogszabályról, ami szerint egy szülő ne lenne behívható az órára igazgatói engedély nélkül. Benne van ez Nálatok a házirendben? Meg kellene kérdezni, hogy milyen írott szabály alapján von az igazgatód ezért felelősségre. Inkább dicséret illetne ezért az akciódért.

--
  Dr.Kocsisné H. Monika

Kedves Szakértők! Kikaptam az igazgatómtól. Egyelőre szóban! 5.es osztályt kaptam ősszel és egy beilleszkedési zavarral küzdő gyermek miatt elég sok gondom volt (előtte 2 évig volt magántanuló a szülő kérésére, aki most újra iskolába járatta volna inkább). Mivel szerettem volna segíteni, hogy a gyermekek könnyebben elfogadják a kérdéses gyermeket, meghívtam egy osztályfőnöki órára a gyermek édesanyját, aki jól szót is értett a gyerekekkel. Eredményesnek ítéltem az "akciót" Azért kaptam feddést az igazgatótól, mert ezt a vendég-anyukát előre nem jelentettem be az igazgatónak. Van erre vonatkozóan jogszabály, vagy ez csak egy íratlan törvény? Válaszukat előre is köszönöm! Moni,of.

--
  OFOE

Kedves Kálovics András! Az osztályfőnök anyagilag nem felelősségre vonható személy. Tehát ha nincs a megrongáltak között olyan tárgy, amiért aláírásával felelősséget vállalt, nem jogszerű ez a követelés. A kiskorú károkozásáért indokolt és bizonyított esetben a szülő tartozik anyagi felelősséggel.

--
  Kálovits András

Kedves Szakértők! Köszönöm válaszukat. Talán nem fogalmaztam elég egyértelműen. Mint osztályfőnök az osztályom konkrét osztálytermét illetően soha semmilyen leltárt nem írtam alá. Illetve olyan esetekre gondol az ominózus mondat a munkaköri leírásban, hogy ha az adott osztályba járó tanuló(k) okoz(nak) kárt (szándékos és/vagy figyelmetlenségből fakadó rongálás), de sem az illető tanuló nem hajlandó a kárt megtéríteni, illetve osztálypénzből sem lehetséges ez, akkor jönne az osztályfőnök mint anyagilag felelősségre vonható személy. Ennek jogszerűsége iránt érdeklődtem/érdeklődöm.

--
  OFOE

Kedves Kálovits András! Kérdés, hogy van-e az intézménynek leltározási szabályzata, ha van, az mit tartalmaz, és mit írt alá ezzel kapcsolatban a pedagógus (aláírt-e egyáltalán valamit). Így ez a mondat szerintem sem állja meg a helyét, és én se írnék alá ilyen munkaköri leírást. Az alá nem írás egyébként nem elegendő, mert enélkül is érvényes a munkaköri leírás, ezért azt javaslom, hogy a fentiekkel kapcsolatban mindenképpen érdeklődjön a kolléga, és az Mt. kártérítés, megőrzési felelősség és leltározásra vonatkozó rendelkezéseit is érdemes megnéznie.

--
  OFOE

Kedves Marika! Három ötletünk van, de ezek csak ötletek, tanácsok, javaslatok:
1. Mivel rengeteg óvónő hiányzik, egyre több ovi keres szakképzett munkaerőt, nyugodtan keressen olyan helyet, ahol felveszik délutánosnak (akár magán ovi, akár önkormányzati), ahonnan délután hamar elviszik a gyerekeket és csak kevesen maradnak. A munka, a felelősség, az erőnlét kevesebb. Pl. Waldorf ovi is jó, akiknek muszáj ma már délután is bent tartani egy-két gyereket, de bármi más is. Hátha kapnak rajta, hiszen hiány van, és vele meg lehet oldani egy csoportot így.
2. Nézze meg, hogy családi bölcsibe felveszik-e, (A családi napközi megszűnt, ezért ezt írtam). Ha ott kevés a gyerek, akkor az is talán bírható, vagy ott is kereshet csak délutános állást.
3. Hátha talál olyan ovit, bölcsit, ahol óvodatitkárnak felveszik. De ez azért sok munka, ha más is, és bizonyára meg kell tanulni a szakmát.
Szia és üdv, Anna

--
  Takács Zoltánné Marika

Tisztelt Szakértők! Nem tudom mit tegyek? 38 és fél éve dolgozom óvónőként ugyanazon a munkahelyen. Egy éve daganatos betegségben műtöttek, azóta táppénzen vagyok. Jelenleg az orvosi kontroll eredményeim jobbak lettek, visszamehetnék dolgozni,de úgy érzem nincs hozzá erőm és a hangom is sérült.Önök szerint milyen lehetőségeim vannak?Ezt a másfél évet hogyan lehet áthidalni?Az 1 év táppénzt már kihasználtam. És érdekelne, hogy a jubileumi jutalom jár-e a részemre?Előre is köszönöm válaszukat!

--
  Kálovits András

Kedves Szakértők! Érdeklődni szeretnék, vajon jogszerű-e, ha egy osztályfőnöki munkaköri leírásba bekerül az alábbi vagy egy ehhez igen hasonló megállapítás: "Anyagilag felelősségre vonható az osztálya osztálytermében (itt konkretizálva is az adott tanterem) keletkezett esetleges károkért." Próbáltam utánanézni, de erre vonatkozó, ezzel kapcsolatos jogszabályi előírást sem A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 62. paragrafusában (A pedagógus kötelességei és jogai), sem a 20/2012. EMMI-rendeletben, sem a 326/2013. Kormányrendeletben nem találtam + az adott intézmény iskolai alapdokumentumaiban sincs ezzel kapcsolatos megjegyzés. Kötelezhető vagyok-e ennek aláírására? Válaszukat előre is köszönöm.

--
  OFOE

A dajka munkakörhöz nem kell érettségi és semmilyen végzettség, de előnyben részesítik azt, akinek van vagy érettségije, vagy dajkaképző tanfolyama, netán mindkettő.
Az asszisztensi végzettséghez szükséges az érettségire épülő OKJ-s tanfolyam, amivel asszisztens lehet egy óvónő mellett egy-vagy több csoportba(ahogyan beosztják). De önállóan csoportot (a jelen jogszabályok szerint) ezzel a végzettséggel sem kaphat. 

--
  Borza Zsuzsanna

Kedves Szakértők!

Jelen pillanatban egy magánóvodaban dolgozok dajka pozicióban.Lehetőséget kaptam miszerint ha elvégzem a pedagógia asszisztens Okj-s tanfolyamot akkor a 3. Csoport már az enyém lehet.A kérdés az az lenne hogy el kell e végeznem ezt a képesítést vagy elég hozza a középiskolai érettségi bizonyitvány.Én olvastam azt is hogy elég az érettségi viszont azt is hogy kell az okj-s végzettség.Kérem segitsenek eligazodni.Köszönöm!!

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Gyulai Sándor:] Angela Lee Duckworth előadása a TED-en: https://www.ted.com/talks/angela_lee_duckworth_grit_the_power_of_passion_and_perseverance
PSZICHOháttér 33. – Grit, avagy a fogcsikorgató szívósság »

--

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek