OFOE a Facebook-on
Segíts, hogy tovább működhessünk! Függetlenül.
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 1.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

Sok mindent el lehet mondani 2013/2014-es tanévről, csak azt az egyet nem, hogy unalmas lett volna. Lélegzetelállítóan sok minden történt ebben az időszakban. A honlapunkon napi rendszerességgel frissülő sajtófigyelő segítségével idézem fel az eseményeket, az ezekhez fűződő aktuális megnyilvánulásokat, véleményeket. A tanév krónikáját hat részben közöljük. Ez a minisorozat lesz olyan izgalmas, mint bármelyik szappanopera, sőt valóságshow. Ráadásul velünk történik, számunkra ez a ValóVilág.

1. Indul a tanév

Érdekes tanévnek nézünk elébe, a kormány ugyanis a jelek szerint nekilátott, hogy lerombolja a magyar általános- és középfokú oktatás maradékát is, a füstölgő romokat pedig megreformálja, márpedig a pusztítás és a reform a legbiztosabb módszere annak, hogy valami eltüntessünk a föld színéről. Esetleg még meg is védhetnék a közoktatást, hogy nyoma se maradjon. Most nem lesz jó diáknak lenni, az is biztos, de a szülők sem fognak spontán örömtüzeket rakni kies kúriájuk előkertjében, Hoffmann Rózsát ünnepelve. (Iskolák a határon)

Több iskolába nem szállították ki a megadott időpontra a tankönyveket, emiatt a tanárok és a Klik által kiküldött diákmunkások feleslegesen vártak. Ahova megérkeztek a csomagok, ott kiderült, van olyan gyerek, akinek nevére több, vagy épp egyetlen tankönycsomagot sem küldtek. (Káosz: késve érkeznek a tankönyvek az iskolákba)

Több oka is lehet annak, ha valaki nem kapott tankönyves díjbekérőt. Az egyik, hogy ingyenesen jár neki a csomag, a másik, hogy valamilyen adminisztrációs hiba történt – mondta a Lánchíd Rádióban a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. Arany László Tamás hozzátette: a problémát mihamarabb jelezni kell az iskolában vagy a Könyvtárellátónál. Elmondta azt is: azoknak, akik augusztus 15-ig nem teljesítették fizetési kötelezettségüket, pótdíjbekérőt küldenek az iskolába. (Ezt a problémát mihamarabb jelezni kell az iskolában)

Száz bűnmegelőzési tanácsadó kezdi meg munkáját szeptembertől az ország 14 év feletti diákokat tanító iskoláiban. A rendőrtisztek képzése augusztus 12-én kezdődött a Veszprém megyei Csopakon - közölte Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Kommunikációs Szolgálata. a bűnmegelőzési tanácsadó elsődleges feladata megvédeni a fiatalokat a bűncselekményektől, hogy se elkövetővé, se áldozattá ne váljanak, különös tekintettel a kábítószerrel való visszaélésre. Ennek érdekében a tanácsadónak szolgálati ideje túlnyomó részét a hozzá tartozó - legfeljebb három - iskolában kell töltenie, élő kapcsolatot kell létrehoznia a diákokkal, pedagógusokkal és a szülőkkel. (Bűnmegelőzési tanácsadók lesznek szeptembertől az iskolákban)

Megalakult az iskolákat összefogó Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, küszöbön áll a pedagógus-életpályamodell, készül a pedagógusok kollektív szerződése. Vajon milyen újabb változások és kihívások jöhetnek még? Mindez kiderül az Edupress beszélgetéséből a kőszegi Tranzit - Fesztivál a Határon rendezvényen augusztus 22-én. A kérdésekre Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár és Jeszenszky Gabriella, az Általános Iskolai Igazgatók Országos Szövetségének szakbizottsági tagja igyekszik választ adni. (Változások sora érinti a pedagógusokat)

A 2016-ban érettségizők csak akkor kezdhetik meg az írásbeli és szóbeli vizsgákat, ha legalább 50 óra közösségi munkát végeztek - emlékeztette a diákokat tanév eleji kiadványában az Emberi Erőforrások Minisztériuma.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) tájékoztatása szerint a köznevelési törvény előírja, hogy az általános iskolákban a foglalkozásokat úgy kell megszervezni, hogy azok legalább délután négy óráig tartsanak – a részvétel pedig kötelező, méghozzá az összes általános iskolai évfolyamon. Igaz, az iskolaigazgató a szülők kérésére felmentést adhat, de csak akkor, ha az adott intézmény nem egész napos iskolaként működik.(Délután 4-ig tart majd a tanítás az iskolákban)

Totális káosz – így jellemezhető az alapítványi szakközépiskolák és szakiskolák helyzete. Ember legyen a talpán, aki az ezerféle jogszabály közül – nemzeti köznevelési törvény, szakképzési törvény, több minisztériumi és kormányrendelet – ki tudja hámozni, milyen feltételek mellett kezdhetik meg a tanévet ezek az iskolák. Egy biztos: a hátrányos helyzetű, magatartás-zavaros tanulókat felkaroló Zöld Kakas Líceumnak például még nincs a következő tanévhez szükséges oktatási megállapodása. (Alapítványi iskolák: Hajszálon függve)

Hoffmann Rózsa arról, hogy a sajtóhoz érkeztek iskoláktól olyan információk, amelyek szerint nem érkeztek meg hozzájuk a tankönyvek, úgy reagált: „nem természetes, hogy határidő előtt (...) pánikot keltenek egy-egy esetleg lassabban megérkező csomag miatt”. Szeptember elejére ígérte a könyvtárellátó, hogy minden iskolában ott lesz a tankönyv. Az ígéretet teljesíteni fogják - mondta Hoffmann Rózsa. (Hoffmann szerint szó sincs a tankönyv-előállítás államosításáról)

„ Ha arra céloz, hogy megtévesztő kommunikációt folytatunk, azt vissza kell utasítanom. Egyetlen pillanatig sem titkoltuk, hogy a munkarend átszervezése kíséri a béremelést. A tanárok némelyike eddig úgy vélte, egyetlen kötelessége van: megtartani az órákat. Csakhogy ez a mentalitás nem fér össze a nevelésközpontú oktatásirányítási filozófiánkkal. A családok zömében a szülők reggeltől estig dolgoznak, ráadásul megszűnt a három generáció együttélése, s nincs odahaza a nagymama, aki foglalkozna a gyerekkel. Így az iskolának kell gondoskodnia a diákokról, különben elkallódnak, rossz útra térnek, elkezdenek bandázni, rengeteget interneteznek, ülnek a gép előtt, rossz hatások érik őket, ne adj Isten, odáig fajulhat mindez, hogy devianciába torkollik az életük.” (Interjú Hoffmann Rózsával)

A Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó (előzőleg Nemzeti Tankönyvkiadó) tanévnyitó konferenciáján ezernél is több pedagógus részvételével indult el a tanév. A rendezvény plenáris előadói Pokorni Zoltán és Vekerdy Tamás voltak. A konferencia nyitó előadásán Kiss János Tamás vezérigazgató elmondta: az évtizedes tapasztalatokkal rendelkező szakembergárdának köszönhető, hogy idén a szűk határidők ellenére is időben elkészültek a tankönyvek. Az új terjesztési rendszer gyermekbetegségeit maguk is tapasztalták, de reményét fejezte ki, hogy a problémák ellenére minden diákhoz eljutnak iskolakezdésre a megrendelt tankönyvek. A tanévnyitó kapcsán Pokorni Zoltán arra hívta fel a figyelmet, hogy a színvonalas oktatáshoz sokszínű tankönyvkínálatra van szükség, mert nincs olyan üdvözítő, kizárólagos oktatási eszköz vagy módszer, amellyel minden gyereknél el lehet érni a kitűzött pedagógiai célokat. (A Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó tanévnyitó konferenciája)

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet olyan „érthető nyelvezetű” tankönyvet fejlesztett ki a szakiskolai diákoknak, amelyből a magyartól a természetismeretig mindent megtanulhatnak. A „közismereti tankönyvből” csak a testnevelés és az idegen nyelv maradt ki. (Egyetlen tankönyve lesz a szakiskolásoknak)

A jelentős volumenű pedagógusbér-fejlesztést még 2011 decemberében foglalták törvénybe, és ennek a most kezdődő tanévtől kellene életbe lépnie, ám a kormány most mégis kénytelen visszakozni. „Az ország gazdasági teljesítőképessége nem teszi lehetővé a 2011-ben elfogadott törvényben meghatározott mértékű béremelést, csak egy ennél, 2013 szeptemberében, még kisebb, de minden érintett számára érzékelhető mértékű emelést, majd azt követő négy év alatt a teljes béremelés garantálását” – írta Balog Zoltán humánminiszter a múlt szerdán a parlamentnek benyújtott törvénymódosítási javaslatának indoklásában. (Nem minden tanár visz haza többet)

Egyetlen éjszaka alatt megfordult a legújabb Hoffmann–Pokorni-csata állása: a fideszes szakpolitikusok visszavonták az előző este még támogatott módosító indítványokat. A Jobbik név szerinti szavazást kért az egyik javaslatról, de hiába: végül mégis lesznek olyan tanárok, akiknek csökkenést hoz a fizetésemelés. (Több ezer pedagógus bére csökkenhet)

A köznevelésért felelős államtitkár szerint nagy öröm, hogy már mintegy negyven köznevelési intézmény tartozik az egyház fenntartásába. Az a cél, hogy mind több gyermek részesüljön keresztény nevelésben, hogy szívja magába óvodás- és iskoláskorban azokat az értékeket, amelyeken Európa és Magyarország felépült – jelentette ki Hoffmann Rózsa az egri főegyházmegyei tanévnyitón az egri bazilikában kedden. (Hoffmann Rózsa nem üveggyöngyöket szór a tanárok elé)

Az államtitkár a Magyar Hírlapnak nyilatkozva fogalmazott így: „Csoda attól az országtól, amely éveken át lavírozott a szakadék szélén, hogy képes volt erre a teljesítményre, és hogy garanciát vállalt a folytatásra is”. Szerinte az összegek, amelyekkel elkezdik a béremelés folyamatát, méltók a pedagóguspályához. Kifejtette: személyesen is úgy éli meg, hogy nagy eredmény ez. A köznevelési államtitkár hangsúlyozta: a szocialista kormányzat ideje alatt egyhavi bért elvettek a pedagógusoktól, és tíz százalékkal megemelték a kötelező óraszámot, bérkompenzáció nélkül. (Csoda a pedagógusok béremelése)

Az egyházi iskolarendszer bizonyított Magyarországon – mondta az Emberi Erőforrás Minisztere a Benkő István Református Iskola tanévnyitóján. A miniszter szólt az erkölcstan bevezetéséről is. Kijelentette: egy szégyenfoltot orvosoltak. A volt keleti blokk államai közül ugyanis egyedül Magyarországon nem volt a tantervbe illesztett erkölcstan.(Balog Zoltán: Egy szégyenfoltot orvosoltunk)

„Hívatlanul létezünk. Előállnunk is úgy kell, úgy lehet: vakmerőn, hívatlanul. Ha van, ha volt hivatásunk. Ha nem akarjuk, hogy egy hallgatásba menekülő, fejét félrefordító társadalom bennünk találjon bűnbakot, és azt mondja, gyávák vagyunk. Ha a XXI. században, Európa közepén úgy gondoljuk, van beleszólásunk a saját életünkbe, tudatosan és jól akarjuk végezni a munkánkat, és felelősnek érezzük magunkat a ránk bízott gyerekekért. Ha tanárok vagyunk. Ha tényleg a mi szakmánk a legszebb. Elméket nyitogat. Tudni és lenni segít. Ha magunk is elmék vagyunk, nem vadak” - áll a csoport bemutatkozásában, amelynek jelenleg 4500 meghívott Facebook-tagja van. (Tanárok és szülők tiltakoznak a kormány oktatáspolitikája ellen)

A szülő elsődleges oktatói-nevelői jogainak törvényi korlátozása, a megemelkedett és a gyermekek számára életkori sajátosságaik miatt kifejezetten káros iskolai óraterhelés, valamint a sajátosan összeállított tananyag hatásainak részbeni kivédésére a szülő legális lehetősége hogy kérje, gyermeke magántanulóként tegyen eleget tankötelezettségének (A magántanulói jogviszony – a polgári engedetlenség egy lehetséges formája)

Hangos a sajtó a tanévkezdéstől, ahol a pedagógusok (részleges) béremelése együtt jár azzal, hogy diáknak és tanárnak egész nap benn kell maradnia az iskolában. Míg az államtitkár azzal érvel, hogy az így elmaradó túlórapénzt fedezni fogja az emelés és egyébként is anomáliák voltak a túlóra kifizetésekkel kapcsolatban, a másik oldal bírálja a kormány lépését, mert szerintük a béremelés részleges volta és az egész napos bennlét együttesen kioltja annak hatását. (Béremelés ösztönzés nélkül?)

A pedagógushivatást támogató előmeneteli rendszer bevezetésével a kormány kiszámítható és biztonságos életutat, tisztességes bérezést biztosít az óvodapedagógusoknak, tanítóknak, tanároknak – áll az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) köznevelésért felelős államtitkárságának közleményében. (Emmi: Megengedhetetlen a „hazugságokkal teli” szocialista kampány)

Pokorni Zoltán volt oktatási miniszter szerint azonban túldimenzionált a tankönyvügy, túl nagy jelentőséget tulajdonítanak az fejlesztéssel és ellátással kapcsolatos teendőknek. A fő kérdés inkább az – fogalmazott a politikus –, hogy mennyire differenciált a tankönyvkínálat. Azt kellene befolyásolni, hogyan tanítanak a pedagógusok, nem a tartalmat kell fejleszteni. Az elsődleges szempont, hogy a tankönyveknek a gyerekek igényeit szolgálniuk, ám ilyen Magyarországon ez alig fordul elő. „A tankönyvfejlesztés nálunk a tanárokat és nem a gyerekeket célozza meg. Az ideális az lenne, ha egyéni fejlesztési utakhoz illeszkedő tankönyvkínálat jönne létre” (Pokorni: túldimenzionált a tankönyvügy)

Miniszteri biztost kap a Klik, akinek „fejlesztési javaslatok” kidolgozása lesz a feladata – erősítette meg egysoros válaszlevélben az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerdán a hvg.hu értesülését. Úgy tudjuk, a tankerületek felé helyezett Klebelsberg Intézményfenntartó Központ felé kerülő miniszteri biztos kinevezését maga a miniszterelnök szorgalmazta, aki nagyon elégedetlen az oktatási reform akadozása miatt. Úgy tudjuk, a Klik működésével szemben a kormányban és a Fidesz-frakcióban is általános az elégedetlenség. (Orbán is elégedetlen, miniszteri biztost kap a Klik)

A Klik az iskolaigazgatókra testálta azt a feladatot, hogy írassák alá pedagógusok kinevezésének módosítását. A dokumentumon szerepel az új bér, illetve az, hogy a tanár ezentúl a Pedagógus Kamara tagja. A számos homályos pont ellenére a legtöbben aláírják a papírt, a renegát pedagógusokat pedig jegyzőkönyvezik. (Új szerződés és kari kényszertagság a pedagógusoknak?)

„Őszi nagytakarítás az oktatásban” címmel szervez országos megmozdulást október 5-én, a pedagógusok világnapján a tanárokból és szülőkből álló Hívatlanul Facebook-csoport. A felhívás szerint a köznevelési törvény semmibe veszi a gyermekeket, a tanárokat és a szülőket is: „mivel a törvény megalkotásákor sem a szülőket, sem a tanárokat nem kérdezték meg, most hívatlanul itt vagyunk, tiltakozunk és követeljük az új köznevelési törvény eltörlését, a felelősök elbocsátását” (A köznevelési törvény eltörléséért tüntet a Hívatlanul csoport)

Alig egy hónap telt el a tanévkezdés óta, és az iskolák közel negyede már elkezdte megszervezni a közösségi szolgálatot, emellett a fogadó szervezetek is több programmal készülnek, hogy minden tanuló az érdeklődésének megfelelő tevékenység közül választhasson. Többek között tárlatvezetésben, régészeti feltárásokban, állatmenhelyek segítésében tevékenykedhetnek, de időseket is meglátogathatnak a diákok. A pedagógusok felkészítése és munkájuk megkönnyítése érdekében tájékoztató napokat, és ingyenes továbbképzést szervez az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI). (Az iskolák és a szervezetek már készülnek a közösségi szolgálatra)

Gyors problémamegoldással sikerült feloldani és kezelni a feszültségeket. Az esztendő első felét az átadás-átvétel uralta, mostantól azonban a szervezet és az oktatás fejlesztésére koncentrálunk, amihez kellő forrás is rendelkezésünkre áll − mondta a Kiemelte: az uniós, TÁMOP-, TIOP-, KEOP-forrásokból 2014 végéig több mint 20 milliárd forint jut a futó projektekre, és ezenfelül is van még 10 milliárd forintos kiemelt projekttervünk. Ez azt is jelenti, hogy az idei év a szakmai feladatok megvalósításához illeszkedően már valóban a fejlesztésekről szólhat.(Napi Gazdaságnak Marekné Pintér Aranka elnök.)

Október vége közeledik, a tanítás nyolcadik hete kezdődött el, de még most sem érkezett meg minden tankönyv az iskolákba. Van, ahol egy érettségi tárgy könyveit nem kapták még meg a végzős osztályok, máshol fénymásolják a hiányzó tankönyveket. A központosított tankönyvterjesztés akadozásai váratlan töbletterhet jelentettek az iskoláknak, és miközben a kormány sikerként könyveli el a tankönyvterjesztés államosítását, forrásaink szerint a tanárok és tankönyvfelelelősök alig győzték a tűzoltást, hogy az oktatás zavartalanul elkezdődhessen. Sokan az állami terjesztőt megkerülve fű alatt egyenesen a kiadóktól rendeltek, hogy végre elkezdhessenek tanítani – az ő hiányuk ezért meg sem jelenik a gyanúsan alacsony hivatalos kimutatásban. (Teljes a káosz tankönyvfronton)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.09.21.
Újabb demonstráció: január 19-én kiürítenék az iskolákat
Tegnap mutattunk be egy nyílt levelet, amiben egy vidéki középiskolás lány kétségbeesve és dühösen üzent az Oktatási Hivatalnak. „Utálom az egészet, amit maguk művelnek" – írta....
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.09.21.
Horváth Leon Orbánon kéri számon a bicikliversenyre költött pénzt
Abszurdnak és felháborítónak tartja Horváth Leon, aki korábban állami gondozott volt, hogy a kormány inkább bicikliversenyre költi a szociális és gyermekvédelmi dolgozók bérpótlékára...
(Forrás: abcug)
--
2017.09.21.
Törvénytelenül működött a hazai gyermekvédelem
A gyermekvédelmi intézményrendszer szinte egésze, egyebek között állami és önkormányzati otthonok, az őket felügyelő kormányzati Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságok és maga...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.09.21.
Mit tehetünk a vitathatatlannal?
A Tanítanék Mozgalom néhány napja nyolc szomorú mondatban adott helyzetjelentést a magyar oktatásügyről. Ezúttal a Palkovics László, oktatásért felelős államtitkár szerinti "vitathatatlanul...
(Forrás: Tanítanék)
--
2017.09.21.
Akkora már a tanárhiány, hogy több iskola már "bármely szakos" tanárokat keres
A Tanárblog erre azt írta, hogy félelemről ugyan nem tud beszámolni, de arról igen, hogy az állásportálon nemhogy tanárokat, hanem több iskolában egyenesen bármilyen szakos tanárt keresnek...
(Forrás: 444.hu)
--
2017.09.21.
Ónody-Molnár Dóra: Beköltözött a félelem a tanári szobákba – Egy év alatt ötezernél is több pedagógusnak szűnt meg a munkaviszonya
Az Orbán-kormány megpróbált ugyan valamit korrigálni a béreken, de az életpályamodellt a pedagógusszakma és az oktatásközgazdászok megkerülésével dolgozta ki, aminek következtében a...
(Forrás: 168 óra)
--
2017.09.21.
Visszavágott az államtitkárnak a Tanítanék: "vitának helye sem lehetett"
A szervezet hét pontban foglalta össze a legszükségesebb változtatásokat, fontosnak tartják egy önálló, minden iskolatípusért felelős oktatási minisztérium létrehozását, a tanulói terhek...
(Forrás: Eduline)
--
2017.09.20.
Pénzt kérnek a szülőin? Ez jogtalan? Jó vicc!
Megírtuk már korábban is, csak az oktatás van ingyen, nem az iskola. Ha a tanárok bármi plusz élményt szeretnének a gyerekeknek, azt ki kell fizetni. És amilyen parádés a rendszer, örülhet...
(Forrás: Dívány)
--
2017.09.20.
Hiller István: Palkovics László az egyetlen, aki fékezi a kormányt
„Az egész magyar kormányban te vagy igazából a fék, mert minden más féket kiirtottak” –talán meglepő, de az alábbi szavakat Hiller István egykori szocialista oktatási miniszter címezte...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Hajni!
Egy kiegészítő információ, hátha segít:
"Egészségfejlesztés tanár" google keresésre számos felsőfokú intézmény leírása elolvasható a szakról, a leírásokban a felhasználhatóságról is. Ezen belül külön kereshető: "egészségtan tanár állás" is. A törvény nem rendeli kötelező feltételként semmilyen állami munkakörhöz, viszont a leírásokban emlegetett intézmények közül többfélében érdemes érdeklődni, hogy ők valóban alkalmaznak-e ilyen végzettségű szakembereket.

--
  OFOE

Kedves Hajni!
Az alapszak arra jogosít fel, hogy elvégezz egy mesterszakot. Idézek az EMMI rendeletből, bár ezt bizonyára Te is megnézted:
Az egészségfejlesztő-tanár: képzés célja az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre alapozva a közoktatásban, a szakképzésben és a felnőttképzésben, az iskolai egészségfejlesztéssel kapcsolatos oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra, továbbá a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására való felkészítés.
Pl. itt olvasható: 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről.

A szociálpedagógus(CXC/2011 Knt. 3. sz. melléklet) végzettséggel lehetsz kollégiumi nevelőtanár.

Esetleg iskolai napköziben lehet próbálkozni. 

--
  Hajni

Kedves Szakértők!
A következő lenne a kérdésem: 2018.nyarán szerzem meg az Egészségfejlesztés Tanár MA diplomám. Milyen munkakörök betöltésére alkalmas a végzettségem? Milyen intézményekben tudok elhelyezkedni vele? A BSc végzettségem Szociálpedagógus. Köszönöm a választ!
Üdvözlettel:Hajni

--
  Andi

Köszönöm a választ.

--
  OFOE

Kedves Andi! Íme a válasz, remélem, ez segít.
A tanulói felügyelet nem a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidőre, hanem a heti 32 óra kötött munkaidő terhére rendelhető el. Ha ez a neveléssel, oktatàssal lekötött munkaidővel együtt (elrendelt óraszám) heti 32 órànál többre jön ki, az rendkívüli munkaidőben végzett munkának minősül.

--
  OFOE

Akkor mi is próbálkozunk még tovább, hátha találunk megfelelő választ. Egy kis türelmet kérünk.

--
  Andi

Kedves Károly!

Köszönöm, olvastam a cikket, de nem egyértelmű, ezért kértem segítséget. Gondoltam, hátha valaki olyan tud segíteni a jogszabályok értelmezésében, aki erre hivatott. Nem lettem okosabb.

--
  Leiner Károly

Kedves Andi, ebben a cikkben minden kérdésére választ talál.

--
  Andi

Szép napot!
A következő ügyben szeretném a segítségét kérni.
Gyógypedagógusként és osztályfőnökként dolgozom kisegítő iskolában. 20 óra a kötelező óraszámom, ezen felül 6 óra túlórám van, + 2 óra osztályfőnöki órakedvezményem, heti 1 órában tanulói felügyeletet látok el az óraközi szünetekben, így összesen 29 az óráim száma. Az lenne a kérdésem, hogy jogos-e, ha szóban elrendelik ezen órákon felül osztály további felügyeletét heti 2:45 percben a tanév teljes idejére ingyen munkában? Nincs aki felügyeljen az osztályra, nekem pedig ekkor nincs órám. Ha jól értelmeztem a törvényt, ez nem jogos. Igazam van? Esetleg az évi 30 nap eseti helyettesítésben ez mégis elrendelhető?

--
  OFOE

Kedves István a fogadóórával kapcsolatban nem találtunk törvényi szabályozást. Formáját és gyakoriságát az adott intézmény határozza meg és illeszti be helyi dokumentációjába.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Ha a pedagógusképzésben dolgozott, akkor a rendelet (326/2013) 6.& f szerint a teljes ott eltöltött időszak gyakorlati időnek számit, különben marad a ped1. Viszont a ped.2 átugrásával jelentkezhet kutatótanárnak. Amennyiben 1958. szeptember 1. előtt […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[csilla:] Köszönöm! fojtottan és hangosan is kiabáltam már mindezért! barátaimnak! részletekben és egyben is. Ígyen, összefoglalva még nem olvastam magamra, magam sirámait! Mástól sem olvastam még ezt! bár magam sem voltam rá képes ilyen módon, saját magam által összeírva […]
Lemorzsolódás, hátrányos helyzet, avagy nem lehet mindenki "jófej" »

--

[A. R.:] Kedves Petra! A kérdésem a következő. 1998 óta a felsőoktatásban dolgozom, oktatok, PhD fokozatom van. Ha a közoktatásban vállalnék állást, akkor milyen pedagógus fokozatba kerülhetek? Kb. mekkora fizetési osztályba? segítségét köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Kövesi Györgyi:] Kedves Sulyok Blanka! Bár minden pedagógus ilyen érzékeny és szolidáris lenne az LMBTQ fiatalokkal! Nagyon fontos lenne, hogy minden diák biztonságban érezhesse magát az iskolában! Szeretném figyelmükbe ajánlani a Melegség és megismerés iskolai érzékenyítő programot, amelyet a […]
Pride és pedagógia »

--

[ax:] Kedves Gönczöl Enikő! Nagyon fontosak ezek az írások, szinte mindegyik telibe találja az éppen aktuális problémámat, vitámat, morgolódásaimat, napi csatározásaimat (csatározás?? - de jó lenne szemtől-szemben állni ás csatározni...) Köszönöm szépen. Várom a szeptemberi […]
Neked mindegy? Nekem nem! 15. – Ne hagyjuk magunkat manipulálni! »

--

[Anna:] Most miért halasztották őszre? Addigra megint lesznek sokan, akik nem veszik észre a benntartó erőket, és elmennek a pályának még a közeléből is. Legalább mesélhettek volna nekünk - a gida lábáról, az üvegcipellőről, a szurokról, amelyben benne ragadt meg hasonlókról. Nem […]
Meghívó az FPF konferenciájára »

--

[Leiner Károly:] Nagyon jó írás! Nem csak a druszám vagy Ax barátom :) vigyázz magatokra!
A la recherche… Eltűnt idő, eltűnt öröm az iskolában »

--

[csilla:] Amikor a felelősöket keressük az oktatási kormányzatban, a jövő generációjának nevelése miatt! Tegyünk meakulpát! Nézzünk szembe a tükörrel! Látom-e saját magam? Ki vagyok én? Majd ennek fényében nézzük végig azt a gyerekhalmazt, akinek nevelése ránk volt bízva! Jól […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Laszlo vicces beszólása tetszik nekem. Különösen akkor, ha majd felsorol olyan kollégákat, akik a saját KUDARCAIK miatt a liberális kormányzást hibáztatták. Mert ismereteim és tapasztalataim szerint az "úgy rossz ahogy van" típusú áthárító minősítést nem liberális […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Laszlo:] @Peter: "Ha csak csodálkozik, az a kisebbik rossz. De vagdalkozik, mindenkit és mindent hibáztat a saját kudarcai miatt." Peldaul a "liberalis kormanyzast"? ;)
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek