OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. április 22.
» Hozzászólások (0)

Digitális pedagógus konferencia

21. századi tanulás a gyakorlatban

Szekcióvezető: Prievara Tibor

Mit jelent a 21. századi pedagógia a gyakorlatban? Egy tanár (Prievara Tibor) és 7 diák próbál a kérdésre választ adni, amelyben rengeteg tabu lesz kénytelen megdőlni. Nincs tankönyv? A diák tartalmat generál, netán a saját könyvét írja? A tanár mi lesz ebben a világban? Hogyan lehet így tanítani, és mit kell tanítani egyáltalán? Az iskola funkciója is megváltozik, hogyan alkalmazkodjunk úgy, hogy saját szakmai integritásunk se sérüljön, de megfeleljünk azoknak az elvárásoknak, amelyeket a jövő (még gyakran nem is létező) munkahelyei támasztanak a diákjainkkal szemben? Hogyan lehet osztályzás nélkül motiválni, mi a trükkje az IKT használatának, mit csinálnak külföldön, mi az oktatásszervezők és az iskolavezetés feladata egy ilyen világban? Mindezekre a kérdésekre egyre több gyakorlati válasz létezik, ezekből szeretnénk egy csokorra valót bemutatni a Digitális Pedagógus konferencián a 21. századi tanulás a gyakorlatban szekcióban.

Fekete Zsombor:
A konzervatív játékosítás gyakorlata: módszer, eredmények, ajánlások

A játékosítás 2010-ben, Jesse Schell előadásával került be a tudományos diskurzusba. Világszerte lelkesen üdvözölték a koncepciót, melynek jegyében optimista, de gyakran túlzó várakozásokkal indultak útjára különféle kutatás-fejlesztési programok. A konzervatív játékosítás iránya 2012-ben fogalmazódott meg, válaszul ezekre a várakozásokra. Az általunk fejlesztett, nem-kötelező oktatójáték teljes egészében ki tudta váltani a cégnél korábban alkalmazott kötelező e-learninges oktatást, miközben a képzés hatékonysága sokszorosára nőtt. Az előadásban ezeket az eredményeket, illetve a belőlük levont legfontosabb tanulságokat, praktikus tanácsokat osztom meg a hallgatósággal.

Bráder Ádám, Bráder Edina
Vers mindenkinek – irodalomoktató alkalmazás

A mi projektünk célja, hogy interaktívabbá tegye az irodalomoktatást, hogy a diák is úgy érezze, ő is részese lehet ennek. A mobilra letölthető, de online is játszható applikáció játékos feladatokkal mutatja be a szerző életét, csakis a leglényegesebb dolgokra koncentrálva (hiszen egy alkalmazásba nem lehet oldalnyi szövegeket bepréselni); és szintén hasonló módszerrel segítené a legfontosabb memoriterek megtanulását. Először a diák megismeri a költő életét, majd meghallgathatja a verset egy színésznek tanuló diák felolvasásában, miközben követi szemével a sorokat, a következő pályán már pótolnia kell a kihagyott szavakat, a hézagok pedig egyre sokasodnak, ahogy a pályák haladnak előre, míg végül az egész verset vagy versszakot kéri számon az alkalmazás. Mindezt színes, interaktív környezetben tanulhatják meg a diákok, kizárólag saját készítésű grafikákkal, saját hangfelvételekkel, és mivel a saját korosztályuk által jut el hozzájuk az anyag, még közelebbinek érezhetik magukhoz. Ráadásul saját tempójukban haladhatnak, eltűnik a nyomás, hogy lemaradnak a többiektől, és sokkal felszabadultabb környezetben dolgozhatnak.

Horváth Bianka és Rácz Lili Kata
Diákblog

A Diákblogot a Madách Imre Gimnázium diákjai alapították. Elsődleges célunk az volt, hogy napra kész információt közöljünk a mai fiatalsággal; értékes, érdekes és friss cikkekkel próbáljuk feltölteni az oldalt. Fontos, hogy minél színesebb legyen az oldal tartalma, ezért idegen nyelvű - általában angol eredetű - cikkeket is fordítanak a szerkesztők. Neves nemzetközi hírportálok cikkei is megjelennek, ilyen többek között az Guardian vagy BBC.Mivel az oldal leginkább diákoknak készül, ezért a blognak van Facebook felülete is, ahol az oldal szerkesztői meg - megosztanak cikkeket, híreket az oldalról. Fontos, hogy minél több közösségi fórumon igyekszünk megjelenni, ilyen például a tervezett Twitter profil. Az oldal friss, 2014 áprilisában jelent meg, mégis sokan látogatják. A legutolsó statisztikai adatok szerint naponta 100 ember látogatja a portált, sőt meghaladja már a cikkek olvasottsága a 8000 oldalt és a 2000 látogatót.

Bakos Bence – Juhász Gergely
A „Budapest on the Go” alkalmazás

2014. februárjában a Madách Imre Gimnázium tanulói okostelefon alkalmazás fejlesztésébe kezdtek. Az alkalmazás létrehozásának kettős célja volt. Egyrészt a tanulók ezzel indulhattak a világ leginnovatívabb diákjai címért, másfelől pedig a jelenlegi alkalmazás piacon nincs, vagy kevés olyan applikáció van amely a turistákat segíti.

A projektet azzal kezdtük, hogy közös ötletelésbe kezdtünk arról, hogy milyen témák ismertetését tartjuk a legfontosabbnak, melyek azok az információk, amelyek feltétlenül szükségesek egy külföldről Budapestre érkező turista számára. Végül 12 különböző témát sikerült összegyűjtenünk, melyeket aztán 3-4 fős csoportoknak osztottunk ki. Ezt követően minden csapat összeírta azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyeket a témáján belül ismertetni szeretne. Ezekből összefüggő szöveget kellett alkotni, hogy az összes információ egy helyen legyen.

Youth-Eco

A Youth-Eco tagjai: Barát Andor Kornél, Cseh Domokos, Selyem Dávid. Mindhárman a Madách Imre Gimnázium tanulói

A Youth-Eco nem más, mint egy gazdasági/pénzügyi információkat feldolgozó és tartalmazó alkalmazás okos telefonokra, táblagépekre és Pc-re. Az applikáció elsősorban diákoknak, fiataloknak szól, akiknek így lehetőségük nyílik értesülni és fontos információkhoz jutni az őket érintő pénzügy jelenségekről. Az applikáció célja, hogy a külön gazdasági oktatásra koncentráló diákokon kívül, akik nem ilyen téren kívánnak majd elhelyezkedni is részesüljenek a pénzügyeikre nézve előnyös és hasznos információkkal. Mindezen információkat egy helyen összegyűjtve, érthető diáknyelven megmagyarázva. Nem kívánjuk azonban az adott témákban esetlegesen megemlítendő hitelintézeteket, befektetési formákat vagy hiteleket népszerűsíteni vagy reklámozni, mindössze a felhasználó számára szeretnénk világos képet adni lehetőségeiről.

Koncz Orsolya – Prievara Tibor
Motiváció és 21 századi képességek

A kutatás célja az volt, hogy egy 21. századi projektben részt vevő diákok motivációját vizsgáljuk a 21. századi képességek tekintetében. A projekt egy mobiltelefonos applikáció (Budapest on the Go!) tervezése volt célnyelven, amely a 21. századi képességek skáláján minden szermpontból a legmagasabb értékelést kapta. Az adatfelvétel szabad asszociációs írás volt, ahol minden megkötés nélkül kértük a diákokat arra, hogy az általuk tapasztaltakat a projekt során írják le. Emellett egy történelem fejezet iskolai feldolgozásával kapcsolatban is ugyanerre kértük ugyanazokat a diákokat, majd szövegelemzéssel kategóriákat állítottunk fel mindkét esetben.

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.22.
Palkovics László műhelyiskolákat nyitna a tankötelezettségi korhatár felemelése helyett
Az Eduline hívta fel a figyelmet arra, hogy az M5 Ez itt a kérdés című adásában Palkovics László miniszter meghívottként ismét beszélt többek között a tankötelezettségi korhatárró...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.22.
Oroszország mozgatja a diákokat?
Orosz szálat sejtenek a nyugati nagyhatalmak a ­klímaváltozás ellen küzdő diákmozgalmak mögött. A középiskolások Nyugat-Európa számos országában utcára vonultak, tegnap egyik vezető...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.22.
Maruzsa Zoltán: stresszes, de bevált a középiskolai felvételi rendszer
Egyfelől sosem szerencsés ilyen fiatal korban kitenni a tanulókat ilyen stresszhelyzetnek, de kényszerhelyzetben vannak az intézmények, hiszen ha több a jelentkező, mint ahány fővel az osztá...
(Forrás: Infostart)
--
2019.02.22.
A tizenévesek emelték meg a sikeres nyelvvizsgaszámot
Tavaly 120 ezer nyelvvizsgaesemény történt Magyarországon, 4 ezerrel több, mint 2017-ben. A Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke, Berényi Milán szerintez jelentős részben köszönhet...
(Forrás: Infostart)
--
2019.02.22.
Videóüzenetekkel tiltakoznak az állami tankönyvek ellen
„Tudta, hogy a kormánytól indétől megtiltja az iskoláknak, hogy magánkiadású tankönyveket rendeljenek?” - hangzik el a Szülői Hang nevű civil csoport videóüzenetében egy szülőtől...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek