OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2013. december 19.
» Hozzászólások (0)

Ez is tehetséggondozás!

Szanda Sziporka Tehetségpont

Tehetségpontunk elsődleges célja, hogy minél szélesebb lehetőséget biztosítson a gyermekek számára tehetségük kibontakoztatása érdekében. Annak a gondolatnak a jegyében tevékenykedünk, választjuk meg módszereinket, végezzük a tehetséggondozást tanórán és tanórán kívül, hogy az általános iskoláskorúak minél szélesebb körben próbálhassák ki magukat. Pedagógiai Programunk alapelvei között szerepel a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése, valamint az esélyegyenlőség biztosítása az intézmény minden területén.

Iskolánk 2012-ben Akkreditált Kiváló Tehetségpont lett, s kezdeti lépéseinket dr. Gyarmathy Éva segítette. Szakértelmére a mai napig számíthatunk. Fő tevékenységünk a tantárgyakhoz, illetve a néptánchoz, népzenéhez kapcsolódó tehetségígéretű tanulók felismerése, fejlesztése egyéni foglalkozással, differenciált tanulásirányítással, kreativitásuk és motivációjuk fejlesztése. A tehetségígéretek feltérképezésére, azonosítására Howard Gardner többszörös intelligenciaelméletét alkalmazzuk, tehetséggondozó tervet készítünk, tehetséggondozó adatbázisunkat évente frissítjük. Konkrét programunkban szerepelnek tehetséggondozó foglalkozások, szakkörök működtetése, tanulmányi versenyekre való felkészítés, tehetséggondozó táborok szervezése, szakmai előadások, konferenciák látogatása, tantestületi belső továbbképzések, bemutató órák, tehetséges tanulók irányítása más szervezetek felé. A tehetségpontok hálózatában fontos számunkra, hogy tagja vagyunk a Jász-Nagykun-Szolnok Tehetségsegítő Tanácsnak, mely térségünkben koordinálja a tehetségpontok együttműködését. Jelenleg négy város (Balatonfüred, Kecskemét, Debrecen és Szolnok) indított közös tehetséggondozó programot, amelyben részt is veszünk. Nyitottak vagyunk más tehetségpontok munkájának megismerésére, aktív munkakapcsolat kialakítására is.

Éves munkatervünk kiemelt céljai között is szerepel a színes programkínálat biztosítása, melynek segítségével a motivált tehetségígéretként számon tartott gyerekek nemcsak saját konkrét területükön fejlődhetnek, hanem új impulzusokat is kaphatnak, szélesítve látókörüket. A tehetséggondozás hatékonysága érdekében összekapcsoljuk a tanórai és tanórán kívüli formákat. A mindennapos pedagógiai munkánkban alkalmazzuk a differenciált és egyéni fejlődést biztosító tanulásszervezési, módszertani eljárásokat. Kiemelt figyelmet fordítunk a tanulási nehézségekkel küzdő, lassabban haladó tanulók megsegítésére. Színes kínálatunkból ők is megtalálhatják azokat a tevékenységi formákat, programokat, amelyekben ők is sikeresen tudnak kibontakozni, fejlődni. A tanórai munkát segítő foglalkozások közül érdemes megemlíteni felső évfolyamokon a „Tanulás tanítása” programot, valamint az egyéni és csoportos mentálhigiénés foglalkozásokat. Alsó tagozatban 12 éve van jelen órarendbe beépítve a Lőrincz-féle komplex tantermi játékok rendszer. Ennek kapcsán 3 terület köré csoportosítottuk a tevékenységünket: részképesség-fejlesztés, matematikai logika fejlesztése, közösségfejlesztés. Szintén alsó tagozaton, az 1-2. évfolyamokon zenés mozgásfejlesztő foglalkozásokat tartunk, melynek célja hogy segítse a mozgáskoordinációs képesség fejlesztését, ezáltal az írás-olvasás tanulását, csökkentse az eltérő ütemű érésből fakadó hátrányokat.

Tehetségpontunk tevékenységeinek területei

A sport területén iskolánk Diáksport Egyesületében több sportágban rendszeresen sportolnak tanulóink, szép eredményeket érnek el városi, megyei és országos versenyeken is. Az iskolai keretben történő sportolás mellett támogatjuk a különböző egyesületekben való aktív sportolást is.

A nyelvoktatásban kiemelkedő helyen szerepel az anyanyelv ápolása, valamint az élő idegen nyelvek közül az angol és a német nyelv tanítása. Anyanyelvünk ápolását segítjük irodalmi színpadunk működtetésével, országos, megyei, városi tantárgyi versenyeken veszünk részt. Ezen kívül szavalóversenyeken, meseíró versenyeken, olvasóversenyeken szerepelnek tanulóink. Iskolánk könyvtára az olvasóvá nevelésre helyezi a hangsúlyt. „Könyvcimborák” elnevezéssel rendszeresen többfordulós vetélkedőt szervez az elolvasott regényekhez.

Az angol és német nyelvet első osztálytól oktatjuk csoportbontásban. Jellemzője a beszéd centrikusság, élményt adó és sokoldalú játékos fejlesztés. Az 5. osztálytól kezdve képesség szerinti csoportokban történik a nyelvtanítás, valamint emelt szinten tanulhatnak a nyelvi tehetségek. Ez utóbbi kihívást jelent a tanulók számára, hiszen jobban tanulnak olyan diákokkal, akiknek a kompetenciája az ő szintjükkel azonos vagy kicsivel magasabb. A tehetségígéretek jelenleg egy nemzetközi projektben is részt vesznek, ahol 5 ország festészetével, kultúrájával ismerkedhetnek meg angol nyelven. A matematika tehetségek is emelt szinten tanulhatnak hatodik osztálytól. Számos egyéni és csapatversenyeken vesznek részt városi, megyei, országos szinten.

A művészeti nevelés mindig központi helyet tölt be iskolánk életében. A hagyományos rajz szakkör mellett kézműves, fafaragó szakkör is működik iskolánkban. Gazdag színfoltja művészeti programunknak a homok animációs szakkör. A fenn említett nemzetközi projektben a rajztehetségek különleges technikákat, eszközöket próbálhatnak ki, megismerkedhetnek a partner országok festészetével.

Énekkarunk 5-6. osztályosokból áll. Rendszeres próbáikat a jó hangulat jellemzi. Olyan közösség ez, melyhez szívesen tartoznak tanulóink. Városi, iskolai rendezvényeken bizonyíthatják tehetségüket.

Iskolánk egyben művészeti iskola is, a néptánc hagyományainak ápolását tűzte ki feladatául. Az elméleti képzés mellett tájegységek táncait tanulhatják a néptánc iránt elhivatottságot érző tanulóink. Félévente nyílt órákat, év végén színpadi bemutatkozást tartanak. Rendszeresen fellépnek itthon és külföldön egyaránt. Emellett népzenét és népdalokat is tanulhatnak elhivatott, az idén Bonis Bona díjat nyert pedagógusunktól.

Házi versenyeink nagyon népszerűek tanulóink körében. Matematika és magyar tárgyak mellett természettudományos tárgyakból is rendezünk versenyeket, így környezetismeret, természetismeret, fizika, informatika tárgyak is jelen vannak repertoárunkban.

Számos tehetséggondozó foglalkozást tartunk, melyek közül kiemelném a sakkot, a gondolkodásfejlesztés egyik eszközét. Alsó tagozaton indítjuk, éppen egy pilot program kidolgozása zajlik, ahová SNI tanulókat is bevonunk.

Lazító programjaink biztosítják a feltöltődést, a pihenést. A tehetségek segítése folyamatos mind az iskola, mind a szülők részéről. Tehetséggondozó munkánkban fontos partnerek a szülők, így az iskolai rendezvényeinkre mindig hívjuk és várjuk őket. A legfontosabb rendezvényeink: iskola hét, Őszi Vigasság, Tehetségnap, Családi nap, Szülők Akadémiája, Szandai Nyár. Jelentős segítséget kapunk a szülőktől táboraink, kirándulásaink megszervezésében, lebonyolításában, így a matematikai, idegen nyelvi tábor, erdei iskola, a fecske-és komplex tábor megvalósításához.

Minden pályázati lehetőséget megragadunk, melyek lehetőséget nyújtanak tehetségpontunk céljainak eléréséhez, valamint hozzájárulnak a tehetséggondozó munkánk magas színvonalú biztosításához. Tehetségpontunk működtetését a Szandaszőlősi Általános Iskola Tanulóiért Alapítvány is támogatja, melynek céljai között szerepel a tehetséggondozás.

A Szanda Sziporka Tehetségpont mögött egy olyan tantestület áll, amely nyitott az új kezdeményezések befogadására és elhivatott a magas színvonalú oktatás megvalósítására, amelyet az innovációs hajlam és az együttműködés kultúrája jellemez.

Sitkuné Lékó Judit
tehetségpont koordinátor

Az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című konferenciát a Tehetséghidak Program (TÁMOP 3.4.5–12-2012-0001) finanszírozta.

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.06.24.
Keresztény szemléletű vezetőket képeznek egy magyar egyetemen
Országosan egyedülálló képzés indul szeptembertől a Kaposvári Egyetemen. Keresztény szemléletű vezető szakirányú továbbképzésre jelentkezhetnek az érdeklődők. A két féléves szakon...
(Forrás: Népszava)
--
2018.06.23.
Knausz Imre: A találkozás kultúrája
A pápa említett beszédében a találkozás kultúrája nevelési célkategóriaként jelenik meg – hasonlóan egyébként a teremtésvédelemhez. Ferenc tehát arról beszél, hogy mire kell nevelni...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.06.22.
Betegségek, büntetés, gyógyszerezés: megdöbbent a javítóintézetekben járó ombudsman
Javítóintézeteket vizsgált a közelmúltban Székely László ombudsman és csapata. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Debreceni Javítóintézetét, valamint annak nagykanizsai telephelyét...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.06.22.
"Bízzák ezt a szülőkre" – a Billy Elliot nézői csak röhögnek a gyerekükre leső melegveszélyen
Nehogy már az Orbán-kormány szócsöveként működő lap akarja megmondani, mit nézhetünk meg a színházban a gyerekkel – egyhangúan így vélekedtek azok, akik aznap nézték meg Billy Elliot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.06.22.
Méltányosság az oktatásban – a tanulók felzárkóztatása még mindig nem megy
A megfelelő oktatás számos módon hozzájárul a társadalmi jóléthez. Amennyiben az iskolarendszer a méltányosság jegyében működik, a sikerrel felzárkóztatott hátrányos helyzetű tanul...
(Forrás: Hollin&Nuc)
--
2018.06.22.
Használatlanok maradnak az állami tankönyvek - videó
Az ATV Start vendége Miklós György, Szülői Hang Közösség.
(Forrás: atv.hu)
--
2018.06.22.
A kormány ódákat zeng a pedagógusok támogatásáról, de közben egy fillérrel sem emeli jövőre a fizetésüket
Amikor 2013-ban elindult az életpályamodell, ez tényleg így is volt, ám csupán egyetlen évig, mivel a 2014-es választások után változtattak a rendszeren. A 2015-ös költségvetésről szó...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.06.22.
Oktatási menekültek kora
Rohamivás. Jelenség, melynek során a fiatalok sportot űznek abból, ki tud a lehető legrövidebb idő alatt a legjobban beállni. A kamaszok egy része a beilleszkedést akarja könnyebbé tenni,...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.06.22.
23 pedagógus akarja otthagyni a gyerekverő igazgató iskoláját
A 24.hu-nak nyilatkozó tanárok és szülők is azt állították, hogy Putnoki több gyereket megütött, köztük egy kislányt, illetve hogy a bántalmazásokat minden esetben roma gyerekek szenvedt...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Beck Tamás! A munkaviszony első három hónapját kivéve a munkavállaló jogosult arra, hogy hét munkanap szabadságot – év közben kezdődő munkaviszony esetén ennek arányos részét – legfeljebb két részletben a kérésének megfelelő időpontban adjon ki a munkáltató. A szabadság kiadásának időpontját legalább tizenöt nappal a szabadság kezdete előtt kell közölni a munkavállalóval, és a munkavállalónak is ezt a határidőt kell megtartania a rendelkezési körébe tartozó hét munkanap szabadságot érintően. Részletesebb tájékoztatást itt talál.

--
  OFOE

Kedves Viktória! A mi tudomásunk szerint tanítói diplomával csak 6. osztályig bezárólag taníthatná azt a műveltségterületet, amiből diplomát szerzett, addig nyilván osztályfőnök is lehet. Az osztályfőnöki megbízatás csupán pedagógiai végzettséget ír elő. Ha személyi feltételek híján a tanító tovább tanítja a tanulócsoportot, akkor feltételezhetően osztályfőnök is lehet. De ezt nyilván a helyi vezető, illetve fenntartó dönti el.

--
  Viktória

Tisztelt Szerkesztőség!
Érdeklődni szeretnék, hogy tanítói végzettséggel van-e mód arra, hogy valaki felső tagozatban osztályfőnök legyen? Szakos híján valószínűleg tanítom őket 8.-ig. Nem találom az ide vonatkozó előírásokat. Szívesen vinném őket, de nem tudom, meg lehet-e valahogy oldani.
Köszönöm válaszukat!
Üdvözlettel: Viktória

--
  Beck Tamás

Kedves OFEOE Szerkesztőség!
5 gyermekem van. A gyermekek után járó 7 nap pótszabadságot csak 15 nappal előre bejelentve 2 részletben vehetem ki?
Köszönettel: Beck Tamás

--
  OFOE

Kedves Nikoletta! Elnézést kérünk a késedelmes válaszért. Pedagógiai végzettséggel gyakornoki státuszban is el lehet látni osztályfőnöki megbízatást. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Molnár Nikoletta

Kedves OFEOE Szerkesztőség!

Érdeklődni szeretnék: határozott idejű, gyakornoki besorolásban lévő, abszultóriummal rendelkező pedagógus kaphat-e osztályfőnöki feladatokat, rendelkezhet-e osztályfőnöki munkakörrel, vagy van esetleg valamilyen jogszabály, ami kizárja ezt?

Köszönöm válaszukat! Nikoletta

--
  Dr Pulinkáné Balázs Mariann

Kedves OFOE Szerkesztőség!
Szeretnék az osztalyfonok.hu oldalon regisztrálni. Mi a módja?
Elsősorban az oktatófilmeket tudnám a nyolcadikos osztályomban hasznosítani, de biztosan találok majd egyéb fontos és munkámat segítő információt, ismeretet is.
Köszönettel
Dr Pulinkáné Balázs Mariann tanár és igazgatóhelyettes
Bodrogkeresztúri Eötvös József Általános Iskola

--
  OFOE

Kedves Ancsa!

Az a kérdés, hogy határozott vagy határozatlan idejű jogviszonyod van-e. Közös megegyezéssel mindkettőt meg lehet szüntetni a
megállapodásnak megfelelő időben (ezért közös megegyezés).Lemondással a határozatlan idejű
jogviszony szüntethető meg, ebben az esetben van két hónap lemondási idő. A munkáltató kötelezhet a lemondási idő ledolgozására.

Ha a közalkalmazott nem hajlandó a lemondási időt ledolgozni, és jogellenesen távozik, köteles a lemondási időre járó távolléti díjat megfizetni.
Ha a határozott időtartamú jogviszonyát szünteti meg jogellenesen, a határozott időből még hátralévő időre járó, de legfeljebb háromhavi
távolléti díjnak megfelelő összeget köteles megfizetni (Mt. 84. §).

Reméljük, segítettünk a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel az OFOE Szerkesztősége

--
  Szász Anna

Még nem egészen egy éves részmunkaidős közalkalmazotti jogviszonyomat szeretném megszüntetni,másik munkahelyre teljes időben,kedvezőbb feltételekkel vennének fel szintén közalkalmazottként. Közös megegyezéssel akarnak elengedni,de 2 hónapot la akarnak velem még dolgoztatni. Az új munkáltató viszont nem tud 2 hónapig várni rám, nekik most kellene is a munkaerő.Mit tehetek abban az esetben ha nem szeretném letölteni a két hónapot? Szeretnék azonnal eljönni erről a munkahelyről.Kell-e ebben az esetben nekem fizetnem bármit is? Jó-e a közös megegyezés és egyáltalán kiköthetnek-e közös megegyezés esetén is 2 hónap letöltendő időt?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Üdvözlettel: Ancsa

--
  OFOE

Kedves Gabriella!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 17. § (4) A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan a pedagógusnak
további tanórai és egyéb foglalkozás, pedagógiai szakszolgálati
közvetlen foglalkozás megtartása akkor rendelhető el, ha

a) a munkakör nincs betöltve, a pályázati eljárás idejére,

b) a munkakör nincs betöltve, és az álláshelyre kiírt nyilvános
pályázat sikertelen volt, feltéve, hogy a munkaközvetítési eljárás
sikertelen maradt, és a pedagógusok állandó helyettesítési
rendszerében sem áll rendelkezésre megfelelő szakember vagy

c) a betöltött munkakör feladatainak ellátása betegség, baleset vagy
egyéb ok miatt váratlanul lehetetlenné vált.

Mivel itt már régóta nem erről van szó, és kérdés, hogy egyáltalán
meghirdették-e, illetve hányszor hirdették meg az álláshelyet. Az eddigi
kifizetés a már teljességgel hatályát vesztett, és rendkívül hátrányos
KLIK-es kollektív szerződés alapján történt. Az új KSZ-ekben pont ezt
a kérdést nem szabályozzák, tehát marad a munka törvénykönyve, amely
szerinti rendkívüli munkaidőben végzett munka díjazása alapján kell
kifizetni szerintünk a többletórákat https://net.jogtar.hu/jr/gen/
hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV
A 143. § szerinti 50 százalékos bérpótlékkal (tehát összesen az egy órára
eső
illetmény 150 százalékával). A másik megoldás az átalánydíjazásról
szóló megállapodás, amelyet tehát a munkáltató nem egyoldalúan határoz
meg. Ez tipikusan olyan ügy, amelyet valószínűleg nem fog
tudni egyedül érvényesíteni.

Érdemes lenne kapcsolatba lépnie valamelyik pedagógus szakszervezettel.
Ajánlom a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét, ahol kiváló
jogász áll a tagok rendelkezésére. Ez a válasz is az ő segítségükkel
született.

Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--

[Blum Szilárd:] >Tudsz nézőpontot váltani? -Már hogyne tudnék? Rájöttem például, hogy egyetemista koromban én tulajdonképpen egy évig egy muszlim néger migránssal laktam együtt :)
Tudsz nézőpontot váltani? »

--

[Leiner Károly:] Adjunk Mórát meg majd Jókait, később Nagy Lászlót stb! Nem hiszem, hogy a kötelezőkkel lenne a baj. Ha egy gyerek meséken nő fel, mielőtt még olvasni tudna, ha olvas, érdeklődik, érti a világot, megfelelően kommunikál, akkor megszerzi azt a szókincset és értelmet, amellyel a […]
Az elavult és félelmetes kisködmön »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek