A Peron Music Alapítvány 1993-as tatabányai indulása óta tehetséggondozással foglalkozik a könnyűzenében. Az elmúlt két évtizedben rengeteg fiatal jutott el az általunk szervezett nemzetközi táborokba, tapasztalatot tudtunk szerezni a közösségfejlesztésben és sikert értünk el a hátrányos helyzetű, állami gondoskodásban élő gyerekeket aktivizáló mentor programok létrehozásában is.
A műhelyfoglalkozásra teljes arzenállal készült Alapítványunk. Dobokat, ütős hangszereket vittünk kipróbálásra a résztvevők számára, akikkel a végén egy komplett zenekart is alapítottunk. Munkásságunk rövid bemutatása után, a jelenlévők megismerkedhettek a ritmus világával, az idiofon és membrafon hangszerekkel és az ezekre felépített tehetséggondozó ifjúsági klubunkkal, a Dobbantó Klubbal. A foglalkozást vezették: Hudák Tibor, Cserteg István.
2012. év végén Tatabánya Önkormányzata által „Ifjúsági klubok működtetésére” kiírt pályázata lehetőséget biztosított számunkra, hogy életre hívjunk egy olyan ifjúsági klubot a Tatabányán, melynek az egyik fő célja egy fiatalokból álló menetdob zenekar létrehozása. Irányelvünk alapján a klubunk által kínált lehetőségeket alapvetően a hátrányos helyzetű, konfliktusos magatartású gyermekeknek és fiataloknak szerettük volna nyújtani, akik ha klubunk nem állna rendelkezésükre, szabadidejüket az utcán töltenék el. További célunk volt, hogy a programok nyitottak és ingyenesek legyenek, s minden klubot látogató gyermek és fiatal csatlakozhasson hozzá. A fiatalokat nagymértékben motiválhatja a közös élményszerzés és kikapcsolódás. Érzelmi kötődésük a klubhoz erőssé válhat a biztonságot jelentő légkör, a támaszt nyújtó csoportvezetők személye valamint a pozitív élmények, és a tevékenységekből adódó gyakori sikerek alapján.
A közös zenélés erejében, melyben a csellengő fiatalok feloldódhatnak és kiélhetik magukat, fontos fejlesztési lehetőséget láttunk. Egy zenei közösségben megnyílnak és megismerhetik önmagukat. Ezzel a tudással képesek lesznek az élet más területein is önálló sikereket elérni. Fontos feladat számunkra a fiatalok együttműködő képességének fejlesztése és közösségbe való beilleszkedésük segítése. Tagjainknak ezért különböző re-szocializációs, sport és kézműves programokat, közös játékokat szervezünk szakemberek bevonásával. Ezeken felül bűnmegelőzési és egészségügyi prevenciós programokkal gazdagítjuk szolgáltatásainkat, amivel bővíteni szeretnénk a gyerekek mentálhigiénés és egészségügyi alapismereteit.
A Dobbantó Klub rövid fennállása alatt rengeteg helyen bemutatkozhatott és a helyi televízió is többször foglalkozott már a zenekarral. A zenekar felvonult a május 1-i majálison, a gyermeknapi rendezvényen, családi napokon, tehetségválasztó napon, és nem utolsó sorban a millenniumi 30. Tatai Minimarathonon is buzdította a futókat. Ezek a fellépések alkalmasak arra, hogy ösztönző erőt adjon a fiataloknak a gyakorlásra, illetve a közönség előtt, esetleges félelmüket leküzdve, megnő az önbizalmuk, fejlődik az önértékelésük, az önállóságuk és kreativitásuk. A fellépések továbbá növelik a klub presztízsét és sikereiket látva vonzóvá teheti a klubot más fiatalok számára is.
A klub vezetője: Hudák Tibor
Cserteg István
A Peron Music Alapítvány tizennyolcadik Peron Tehetségkutató Fesztiválja
Az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című konferenciát a Tehetséghidak Program (TÁMOP 3.4.5–12-2012-0001) finanszírozta.
2019.02.22. Oroszország mozgatja a diákokat?
Orosz szálat sejtenek a nyugati nagyhatalmak a klímaváltozás ellen küzdő diákmozgalmak mögött. A középiskolások Nyugat-Európa számos országában utcára vonultak, tegnap egyik vezető... (Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.22. Maruzsa Zoltán: stresszes, de bevált a középiskolai felvételi rendszer
Egyfelől sosem szerencsés ilyen fiatal korban kitenni a tanulókat ilyen stresszhelyzetnek, de kényszerhelyzetben vannak az intézmények, hiszen ha több a jelentkező, mint ahány fővel az osztá... (Forrás: Infostart)
--
2019.02.22. A tizenévesek emelték meg a sikeres nyelvvizsgaszámot
Tavaly 120 ezer nyelvvizsgaesemény történt Magyarországon, 4 ezerrel több, mint 2017-ben. A Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke, Berényi Milán szerintez jelentős részben köszönhet... (Forrás: Infostart)
--
2019.02.22. Videóüzenetekkel tiltakoznak az állami tankönyvek ellen
„Tudta, hogy a kormánytól indétől megtiltja az iskoláknak, hogy magánkiadású tankönyveket rendeljenek?” - hangzik el a Szülői Hang nevű civil csoport videóüzenetében egy szülőtől... (Forrás: index)
--
2019.02.20. Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd... (Forrás: mérce)
2019.02.20. A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató... (Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20. ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta... (Forrás: Magyar Nemzet)
Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.
--
ofoe
Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia
--
Kautnik András
Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).
--
KMM
Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm
--
ofoe
Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.
--
Sz. Józsefné
Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?
--
ofoe
A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.
--
lizzy77
Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ
--
OFOE
Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.
--
magdi72
Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?
[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […] Az arányvesztés béklyójában »
[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […] Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »
--
[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […] L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »
--
[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet!
Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/
https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1
Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […] L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »
--
[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […] L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »
--
[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […] L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »
--
[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […] L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »
--
[Juli:] Kedves Péter!
A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit.
Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem?
Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […] L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »
--
[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?”
Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak.
Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […] L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »