OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2013. november 6.
» Hozzászólások (0)

Ez is tehetséggondozás! „MOZGÁSBAN A GONDOLAT”

„Nem vagyok különösebben tehetséges,
csak szenvedélyesen kíváncsi.” (Albert Einstein)

Pirók Mónika, műhelyvezető
szakvizsgázott óvodapedagógus,
tehetségfejlesztési szakértő, INPP tanácsadó
Elérhetőség: pirokmoni[kukac]fraktal[pont]hu

Kutatási terület: „Egyensúlyérzék és tehetség”, 2010. (Témavezető: Dr. Gyarmathy Éva)

Innovációk a tehetséggondozásban:

  • JÁTÉK – VÁR Tehetséggondozó Program-2009. (tanácsadó, szakértő: Dr. Gyarmathy Éva).
  • Okos Játékok Módszere-2010. (módszertani kutatás témavezetője: Dr. Gyarmathy Éva).
  • „Mozgásban a gondolat” Tehetséggondozó Program, amely a Magyar Mozgáskotta Módszert egészíti ki, illetve innoválja a tehetségesek gondozása és fejlesztése érdekében (tanácsadó: Dr. Gyarmathy Éva- Magyar Gábor)
  • Mozgáskártya család.

Mindkét tehetséggondozó program egyik fő feladata a mindennapi tehetséggondozás megvalósítása, SNI területen is. A programok a tehetség hajlam jegyeit mutató gyermekek felismeréséhez, és megismeréséhez, valamint gondozásához módszertani segítséget nyújtanak.

„Mozgásban a gondolat” Tehetséggondozó Program

A programot a gyermekek mozgásfejlődésében történő elmaradás, idegrendszeri éretlenségek okozta problémák mindennapi tapasztalata, és a megoldások keresése, valamint a tehetség hajlam jegyeit mutató gyermekek hasonló nehézségei inspirálták. A tehetséggondozó program Magyar Gábor: Magyar Mozgáskotta Módszerét innoválja. A program fő célja a mozgásfejlesztés és a tehetséggondozás hatékony összekapcsolása, mindennapi tehetséggondozás. „Idegrendszeri szinten bekapcsolódni a tehetséggondozásba.” A tehetség hajlam jegyeit mutató gyermekek felismerésére- és megismerésére, a Dr. Gyarmathy Éva által kidolgozott, és az „Egyensúlyérzék és tehetség” alapkutatásaim során alkalmazott, jól bevált-, és könnyen elsajátítható módszereket, illetve Sally Goddard Blythe szempontjait használom.

„Mozgásban a gondolat” műhelymunkáról

Műhelymunkában a gyermekek heti 1 alkalommal vesznek részt 45 perc időtartamban. Helye a mindennapokban: napirendbe épített; korábban napirenden kívüli tevékenységként történt a megszervezése.

A műhely minden jelentkező gyermeket fogad, akár felismerhető a tehetség hajlam, akár nem (a program részletes módszertani segítséget nyújt, és alternatívákat tartalmaz a tehetségesek felismerésére, megismerésére, fejlesztéssel történő tehetség-felismerésre, beválogatásra, mozgásfejlesztésre, gazdagításra). Sok érdeklődő esetén két csoport indul. Javasolt létszám: 8-12 fő. Létszám csökkentésének is lehetnek megfelelő indokai, ebben az esetben is 4-6 fő. Több SNI gyermek esetén, a csoportokba való bekerülést, elosztásukat mérlegelem: mit bír el a közösség? Megfelelő segítség nélkül senki sem marad! Később a gyorsabban haladók kerülhetnek egy csoportba. A műhely októbertől május végéig áll a gyermekek és a szülők rendelkezésére.

A legfontosabb a számomra, hogy a gyermek örömmel vegyen részt a tevékenységekben, a számára sikerélményt nyújtó fizikai- és kognitív megterhelést kapja.

A műhelymunka gondosan felépített, biztonságot jelentő, közösen átgondolt szabályokra, keretekre épül. A szimbólumok és témák elsajátításában, számukra előnyös modalitásban- és tempóban haladhatnak. Lehetőségük van öndifferenciálásra, egyéni- páros és csoportos feladatok megoldására, kutató munkára a mindennapokban. A konkrét és gyors visszajelzések, társas élmények által önbemérésre tehetnek szert. Egyéni ötleteket valósíthatnak meg, sokféle játék- variációt dolgozhatnak ki.

A gyermekek szeretik a Mozgáskottát: kihívásokat ad, elemekre bontja a mozgásos folyamatot, ezért az atipikus idegrendszerű gyermekek számára is belátható a siker. Műhelymunka eszközkészlete: Magyar Mozgáskotta Módszer eszközkészlete; Egyéb kiegészítők az intelligencia területeknek megfelelően; saját tervezésű Mozgáskártya készlet. A szülők tájékoztatón, és bemutató foglalkozáson vehetnek részt a gyermekükkel, valamint nyílt foglalkozások és megbeszélések- tanácsadások alkalmával követhetik gyermekük fejlődését. A programmal kapcsolatos terveket, eseményeket, gyermekek fejlődését, elégedettség méréseket Napló rögzíti.

Mozgáskártya- készlet

A kártyakészlet elsősorban a „Mozgásban a gondolat” Tehetséggondozó Program megvalósítását segíti. Kiemelkedő képességű, atipikus idegrendszerű, a tehetség hajlam jegyeit mutató gyermekek mozgás- és képességfejlesztésére, valamint az úgynevezett normál intelligencia övezetbe tartozó gyermekek fejlesztését támogatja. A tehetséggondozó program, és a kártyakészlet Magyar Gábor Magyar Mozgáskotta Módszerét egészíti ki, illetve sajátos megközelítéssel innoválja.

A kártyakészlet kialakítását a gondolatok, mozgástervek és ötletek fizikai megjelenítése-, valamint a sorrendek követhetősége inspirálta. A kártyahasználatról néhány gondolatban:

  • intelligenciák mozgósítása
  • agyféltekei funkciók összehangolásának támogatása
  • mozgás elképzelése javítja az idegi összeköttetéseket, az idegrendszer működését, önjavító tevékenységét
  • egyéni- és társas lehetőségek
  • rejtjelezés, rejtvény, feladvány alkotásának lehetősége
  • térben kiterjeszthető (figurák, szimbólumok) és megélhető (egyensúly, mozgás, dráma)
  • diszlexia prevenció és reedukáció támogatása

A készlet tartalmaz: több csoportba sorolható, intelligencia területekhez illeszkedő színes szimbólumokat.

A térben és síkban, egyéni- páros és társas helyzetekben egyaránt jól alkalmazható kártyakészlet élményt, és izgalmas játékot nyújt gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt.

Az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című konferenciát a Tehetséghidak Program (TÁMOP 3.4.5–12-2012-0001) finanszírozta.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.08.13.
Az Oktatói Hálózat is tiltakozik a genderszak tervezett megszüntetése ellen
Az Emmi és az Igazságügyi Minisztérium rendeletmódosító tervezete, a társadalmi nemek tanulmánya mesterszak megszüntetéséről durván sérti az egyetemi tanszabadságnak még az Alaptörvé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.08.13.
Már árnyaltabb az ELTE álláspontja a gender szak tervezett megszüntetéséről
Az ELTE a rendelkezésre álló véleményezési határidőn – azaz 24 órán – belül megfogalmazta a tervezettel kapcsolatos észrevételeit az MRK részére. Ebben az Egyetem határozottan és...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.08.11.
Tájékoztatás a Társadalmi nemek tanulmánya mesterszak megszüntetésének tervével kapcsolatban
A Kar vezetése nevében ezúton kívánom röviden tájékoztatni kollégáinkat, barátainkat és a szak iránt érdeklődőket a társadalmi nemek tanulmánya mesterszak felmenő rendszerben rendeleti...
(Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar)
--
2018.08.11.
Politikai hecckampány tört ki az Ady Endre Gimnáziumban
Politikai hecckampányt emlegetett a debreceni Ady Endre Gimnázium iskolaigazgatói pályázata kapcsán Pósán László, az Ország­gyűlés kulturális bizottságának elnöke egy tegnapi sajtót...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.08.11.
„Ez egyszerűen sértés”: kormányközeli kiállás a társadalmi nemek képzése mellett
Egészen váratlan helyről érkezett határozott kiállás a társadalmi nemek tudománya mellett. Bencsik Gábor, az erőteljesen kormányközeli Magyar Krónika főszerkesztője (aki egyébként id...
(Forrás: mérce)
--
2018.08.11.
Magyar Idők: Még nincs döntés genderszak-ügyben
Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára azt írta a Facebookon, hogy ha csak a tudomány és a munkaerőpiac irányából nézzük, a gender szak valószí...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.08.11.
Az ELTE genderoktatója elkeserítőnek tartja, hogy az egyetem nem emelt szót a genderszak bezárása ellen
„Az ELTE-s társadalmi nemek mesterszak egyik oktatójaként az ELTE tegnapi sajtónyilatkozatát elkeserítőnek tartom. Az egyébként érvényesen működő, tudományos jóváhagyással bíró...
(Forrás: Qubit)
--
2018.08.11.
Megszólalt a leváltott debreceni igazgató
Rózsavölgyi azt is megjegyzi, hogy 2014-ben országos kitüntetésben, Eötvös-díjban részesült, ami a közoktatás egyik legmagasabb elismerése (évente mindössze négyen kaphatják), és a d...
(Forrás: index)
--
2018.08.11.
Beleszól a hatalom, ki legyen a debreceni gimi igazgatója?
Az egyik legfontosabb helyi iskola igazgatói székére a nyolcvanas évek óta ott tevékenykedő Rózsavölgyi mellett Türk aspirált, aki idáig csak általános iskoláknál dolgozott. Előbbi 62...
(Forrás: Civishír)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zsuzsa! A jogszabályok között nem találtunk ezt kizáró rendelkezést. Feltételezhetően a helyi szabályozás dönti el, hogy ad-e osztályfőnöki megbízást ebben az esetben.

--
  OFOE

Kedves Hajna!
Ha nem megy a közös megegyezés, akkor marad a lemondás.
A Kjt.28. §-a szerint:
(1) A közalkalmazott a határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszonyt lemondással bármikor megszüntetheti.
(2) Lemondás esetén a lemondási idő két hónap. Ezen időtartam egy részére, vagy annak egészére a munkáltató mentesítheti a közalkalmazottat a munkavégzés alól.
Itt találod a rendelkezést: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99200033.TV

--
  Csernavay Zsuzsa

Tisztelt Szerkesztőség ! Szeretném tudni, hogy a heti 10 órában tovàbbfoglalkoztatott nyugdíjas kaphat-e osztályfőnöki megbízást? Köszönöm vàlaszukat!

--
  Hajna

Tisztelt Cím!"fél" állású , határozatlan időre kinevezett gyógypedagógus vagyok heti 10 tanítási órával.Közelebb a lakhelyemhez sikerült más munkát(magáncég) találnom, a jelenlegit közös megegyezéssel szeretném elhagyni.Mennyi időre kell maximum még maradnom a munkahelyemen, ha a munkáltató nem megy bele a közös megegyezésbe? A szabadságom, ami maradt esetleg, hogy lehetne elszámolni? 20 éve vagyok közalkalmazott, 2 gyermekem 14 év alatti.Köszönöm a választ!

--
  Ramona

Köszönöm szépen valaszát. Megerősített abban, hogy megpályázzam az állást.

--
  OFOE


Kedves Ramona! Magas szintű nyelvtudása és pedagógusi végzettsége is van, ha csak főiskolai is. Elvileg a középiskolában egyetemi végezettség lenne kívánatos, de mivel elég nagy a pedagógushiány, nyelvtanár végképp nincs elég, feltételezhetően nem esélytelen a pályázata. Lehet, hogy feltételül szabják az egyetemi végzettség utólagos megszerzését.

--
  Ramona

Német nyelvszakos középiskolai tanári állást szeretnék megpályázni, viszont csak német nyelvtanári főiskolai végzettséggel rendelkezem. Ezenfelül gazdasági és társadalomtudományi szakfordító oklevelem is van. Német az anyanyelvem . Milyen eséllyel pályazható meg a fent említett állás? Mindenképpen szükség van egyetemi végzettségre??
Előre is köszönöm válaszukat.

--
  OFOE

Kedves Csilla! Az iskola állít ki igazolást a jogosultságról, és ennek alapján utólag téritik a költségeket. Feltételezésünk szerint az érintett tankerület.

--
  OFOE

Kedves Eszter! A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 123. § 123. § (3)
bekezdése szerint a szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.
Ebből következik, hogy a korábbi évekről bennmaradt szabadságot a munkába visszatéréstől számított 60 napon belül ki kell adni, és csak
a 2018-ra járó szabadságot lehet a későbbi időszakban kiadni. A szabadság kiadásának időpontját a kiadás előtt legkésőbb 15 nappal
közölni kell.
A jogszabályt pontosan itt találhatjátok meg: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV
Reméljük, ezzel tudtunk segíteni.
Üdvözlettel a szerkesztőség.

--
  csilla

Meg szeretném kérdezni, hogy ki fizeti annak a négy éves, jól integrálható autista kisfiú utaztatását a szomszéd városba, ahol a befogadó és a pedagógiai szakszolgálat által kijelölt intézménye van? és a kísérőjéét? Ha fizetik, tömegközlekedésre és gépkocsira is finanszíroznak?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek