OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2013. október 8.
» Hozzászólások (0)

Ez is tehetséggondozás!

(Műhelyfoglalkozások az október 19-i tehetségkonferencián)

Október 19-én az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében országos konferenciát rendez a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége (MATEHETSZ). A rendezvény keretében 12 jól működő tehetségfejlesztő műhely interaktív bemutatkozására is sor kerül. Az alábbiakban lehet tájékozódni az ő jó gyakorlatukról. A rendezvényre jelentkezőknek lehetőségük van választani a 6 témacsoport között, amelyek mindegyikében 2-2 műhely mutatkozik be. Közöljük a műhelyek beharangozóit, de az érdeklődők a megadott linkek segítségével alaposabban is tájékozódhatnak a tevékenységükről. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A résztvevőket a jelentkezések sorrendjében tudjuk elfogadni. A jelentkezési lap ide kattintva érhető el. Mivel a rendezvényre eddig közel 170 fő jelentkezett, a regisztrációt a következő hétfőn (14-én) le fogjuk zárni.

1. ESÉLYTEREMTÉS ÉS TEHETSÉGGONDOZÁS

Különleges gyermekek tehetségfejlesztése az örömpedagógia módszerével

A foglalkozást vezeti: Szeverényi Irma

Zuglói Benedek Elek EGYMI

A Montessori pedagógia alapjaira épített gyakorlat során a gyermekek egy gondosan előkészített tanulási környezetben végzik tevékenységüket. A nagy reformpedagógus didaktikai eszköztárába adaptált IKT (információs és kommunikációs technológia) egy saját tanulási útvonalat enged meg a fejlesztés során, amely szabad teret ad kreativitásuknak, s a bennük szunnyadó tehetségnek.

Örömpedagógia – Szeverényi Irma blogja

Az Igazgyöngy Alapítvány esélyteremtő-tehetséggondozó munkája

A foglalkozást vezeti: Lencse Máté

Igazgyöngy Művészeti Alapítvány, Berettyóújfalu

Az Igazgyöngy Alapítvány esélyteremtő-tehetséggondozó munkáját a 33 LHH kistérség egyikében végzi. Komplex problémakezelésünk eredményeképp az esélyteremtés lassan megteremti a tehetséggondozás feltételeit. A szekcióban ennek a munkának a módszertanáról esik szó.

Ped2 – Lencse Máté blogja

2. SPECIÁLIS ESZKÖZÖK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN

A képességfejlesztő sakk a tehetséggondozásban - Előadás, eszközbemutató és módszertani ajánlás

A foglalkozást vezeti: Őryné Gombás Csilla és Dienes Anna

Sakkpalota képességfejlesztő program

A bemutató célja a tehetségfejlesztő sakk mint oktatási eszköz iránti figyelem felkeltése, hiszen ezzel a módszerrel a gyerekek iskolai eredménye, tanulási hatékonysága javul, fejleszti a kreativitásukat, a problémamegoldó képességüket és a memóriájukat.

Mozgásban a gondolat

A foglalkozást vezeti: Pirók Mónika

Szolnok Városi Óvodák, Hétszínvirág Óvoda

A rendszerezett megfigyelések hatékony segítséget nyújtanak a gyermekek eltérő érdeklődéséhez és igényeihez igazított, intellektusuk működési szintjének megfelelő, csoportos- és önálló tevékenységeik, mozgásprogramjaik megtervezéséhez, gazdagításához. A Magyar Mozgáskotta Módszerre épülő „Mozgásban a gondolat” Tehetséggondozó Program, az edző hatás mellett, a neurológiai harmonizációt segíti elő oly módon, hogy integrálja a sport, a zene, a matematika- logika, a környezetismeret, irodalmi ismeretek- élmények, drámajátékok elemeit. A gyermekek szeretik a Mozgáskottát: kihívásokat ad, elemekre bontja a mozgásos folyamatot. A módszer kapukat nyit, inspiratívan hat a gyermekekre, felnőttekre egyaránt.

Gyermekvilág Tehetség-pont

3. A TEHETSÉGGONDOZÁS VÁLTOZATOS ÚTJAI

Egyéni bánásmód - avagy A kiskakas gyémánt félkrajcárja másképpen

A foglalkozást vezeti: Fehér Mária

IV. Béla Általános Iskola, Hejőkeresztúr

Az emberek, és így a gyerekek is különbözőek, mindenkinek más-más intelligenciaterület az erőssége, és egy adott pillanatban a gondolkodás más-más szintjén állnak, ennek megfelelően egy-egy ismerethez különböző utakon juthatnak el. Ha rátalálunk ezekre az utakra, felismerjük diákjaink szükségletét, személyre szabott feladatokkal motiválttá tehetjük őket, az ismeretszerzést pedig örömtelivé.

Az interaktív foglalkozás célja annak bemutatása, hogy a Bloom féle taxonómia segítségével hogyan érhetünk el pozitív eredményeket a tehetséggondozásban.

Tehetségpont

Így sziporkázunk mi!

A foglalkozást vezeti: Darabos Beáta

Szandaszőlősi Általános Iskola, Szolnok

A Szanda Sziporka Tehetségpont hosszú évek tudatos munkájának köszönheti a tavaly elnyert akkreditált kiváló tehetségpont címet. Az intézményben az együttműködés kultúrája és az innovatív hajlam megfelelő keveréke jó alapokat biztosít a fiatal tehetségígéretek számára. A mindennapi munkában jól használható, bevált tehetséggondozó módszereket osztanak meg az érdeklődőkkel.

Szanda Sziporka Tehetségpont

4. TEHETSÉG ÉS TUDOMÁNY

Edison Klub

A foglalkozást vezeti: Murvai József

Edison Klub tehetségműhely, Csorvás

Hogyan neveljünk feltalálókat? A 25 éves Edison Klub és a kiválóan akkreditált Edison Klub Tehetségpont bemutatása. Honnan jön és merre tart a kreatív gondolat? A résztvevők a foglalkozáson megismerhetik az Edison Klub diákjainak alkotásait, és megtapasztalhatják a feltalálás folyamatát.

Edison Klub Tehetségpont

ÉlményMűhely: Művészet és matematika, játék és innováció – interaktív foglalkozás

A foglalkozást vezeti: Szabó Ildikó (ANK, Pécs)

A Nemzetközi ÉlményMűhely Mozgalom programja

Az ÉlményMűhely Mozgalom célja, hogy megmutassák: a matematika több is lehet, mint szigorú tudomány. A matematika számukra a közös élmények, felismerések forrása, az örömteli alkotás eszköze. A műhelyen résztvevők interaktív foglalkozás keretében ismerkedhetnek meg az ÉlménySzertár néhány eszközével és alkalmazásával, miközben matematikai-művészeti-tudományos alkotások is születnek egyben.

ANK Tehetségpont

5. KOMPLEX TEHETSÉGFEJLESZTÉS

„Kredenc” Kommunikációs Műhely

A foglalkozást vezeti: Szluka Bernadett

Hajnóczy József Kollégium, Pécs

Íme, a „Kredenc”! Kollégiumi kommunikációs műhelyünk munkájában évente 15 középiskolás diák vesz részt. Ebben a komplex tehetséggondozó programban a szakemberek a diákok anyanyelvi, szóbeli és írásbeli kommunikációs, valamint vizuális kompetenciáit fejlesztik. A gyakorlatorientált, személyiségfejlesztéssel is összekapcsolódó felkészítő, tehetséggondozó foglalkozásokon kívül a műhely munkájához tartozó versenyek, vetélkedők lehetőséget biztosítanak a további tehetséges gyermekek azonosítására, a programban már részt vevő diákok bemutatkozására. A tehetséggondozó műhely fő produktuma a Kredenc című diákújság és a Hajnóczy Galéria kiállításai.

Tehetségpont

Tehetséggondozás a személyiség formálásában

A foglalkozást vezeti: Katona Istvánné, Subrt Péter

Pásztorvölgyi Általános Iskola és Gimnázium, Eger

Az iskola komplex tehetséggondozó programjából a műhelyfoglalkozáson bemutatják, hogy milyen előnyökkel jár, ha a tehetséggondozó pedagógus mentortanár is egy személyben, és így be tudja vonni a tanárjelölteket a tehetséggondozásba. Az alkotás és a játék örömét egy különleges nyári tábor kézműves-, drámajáték és önismereti foglalkozásain keresztül tapasztalhatják meg a résztvevők.

Pásztorvölgyi Tehetségpont

6. TEHETSÉG MINDENÜTT

Maugli program - ”Egy vérből valók vagyunk, te meg én”

A foglalkozást vezeti: Kerényi Kata

Zöld Kakas Líceum, Budapest

A műhely a Maugli program két oldalát mutatja be. Egyrészről a résztvevők megismerkedhetnek azokkal a diákokkal, akik egy átlagos osztályközösségben összeférhetetlenek, nehezen kontrollálhatóak, nem képesek haladni és tanulni, egy más rendszerben azonban szárnyakat kaphatnak és kiderülhet róluk, milyen különleges adottságaik vannak. Másrészről betekintést nyújt abba, milyen szintjei léteznek a differenciált oktatásnak, hogyan lehet kompetenciák, és nem tananyag mentén értékelni a diákokat, és hányféle út vezethet az iskolai kudarcoktól egy sikeres karrierig.

Zöld Kakas Program tehetségpont

Én is tudok dobolni!

A foglalkozást vezeti: Hudák Tibor

Asszisztens: Cserteg István

Peron Music Alapítvány, Tatabánya

A dobok fontos kulturális-közösségi és történelmi szerepet képviselnek, így a ritmus és az emberi lét elválaszthatatlan egymástól. Hogyan alakult a hangszer a történelem során? Mi az a nyelv dob és vajon lehet-e jégből dobot készíteni?  Egyet ígérhetünk. Bebizonyítjuk, hogy dobolni mindenki tud!

PeronMusic Tehetségpont

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.18.
Itt a 2019-es egyetemi rangsor: ezek a legjobb pedagógusképzések
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kara vezeti a pedagógus képzéseket indító intézmények hallgatói rangsorát, a második helyen szintén az ELTE áll, a Term...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.18.
Kis magyar alternatív valóság: mit tehetünk, ha az állam csak rombolja az iskolát?
Az állam korszerűtlen és méltánytalan oktatást nyújt a gyerekeknek – vélik egyre többen, és ezt felismerve egyes iskolák, tanárok és szülők próbálnak tüzet oltani, valamennyire jav...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.17.
Harmincezer ember nyelvvizsgadíját fizette vissza az állam
Eddig 30 ezer fiatalnak térítették vissza a nyelvvizsgadíját, továbbá 10 ezer fiatal kaphatta vissza a sikeres KRESZ-tanfolyam és vizsga díját a meghatározott összegig - jelentette be Nová...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.17.
Kétségbeesett pécsi szülők a Penny Market apróhirdető tábláján keresnek iskolát
A Pécs-Somogyban található Vadgesztenye Általános Iskolába elsősorban hátrányos helyzetű gyerekek jártak, ám idővel egyre csökkent a beiratkozók száma. A mélypont 2014-ben volt, amikor...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.12.17.
Vadgesztenyének lenni. Szülői levél Páva Péter polgármesternek
Kísérleti programba vágtunk bele. Tudtuk, hogy lesznek rögök, hogy lesznek elméletek, amik majd a gyakorlatban nem fognak működni, folyamatok, amik megszakadnak, mert így fog majd egyszer évek...
(Forrás: Facebook)
--
2018.12.17.
Elveszítette presztízsét a tanári szakma: szomorú adatok a pedagóguspályáról
„2016-ra elveszítette presztízsértékét az újságírói és tanári foglalkozás, amelyek a rendszerváltás előtti időkben még magas megbecsültségű szakmáknak számítottak. A 2016-os foglalkoz...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.17.
2022 után még durvább lesz a tanárhiány, de már most van egy nagy probléma
Legutóbb arról tájékoztattak, hogy 1-2 százalékos a pedagógushiány – mondta a Magyar Időknek Bódis József oktatási államtitkár, aki szerint 2022 után a nyugdíjba vonulók miatt viszont...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek