OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2013. október 8.
» Hozzászólások (0)

Ez is tehetséggondozás!

(Műhelyfoglalkozások az október 19-i tehetségkonferencián)

Október 19-én az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében országos konferenciát rendez a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége (MATEHETSZ). A rendezvény keretében 12 jól működő tehetségfejlesztő műhely interaktív bemutatkozására is sor kerül. Az alábbiakban lehet tájékozódni az ő jó gyakorlatukról. A rendezvényre jelentkezőknek lehetőségük van választani a 6 témacsoport között, amelyek mindegyikében 2-2 műhely mutatkozik be. Közöljük a műhelyek beharangozóit, de az érdeklődők a megadott linkek segítségével alaposabban is tájékozódhatnak a tevékenységükről. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A résztvevőket a jelentkezések sorrendjében tudjuk elfogadni. A jelentkezési lap ide kattintva érhető el. Mivel a rendezvényre eddig közel 170 fő jelentkezett, a regisztrációt a következő hétfőn (14-én) le fogjuk zárni.

1. ESÉLYTEREMTÉS ÉS TEHETSÉGGONDOZÁS

Különleges gyermekek tehetségfejlesztése az örömpedagógia módszerével

A foglalkozást vezeti: Szeverényi Irma

Zuglói Benedek Elek EGYMI

A Montessori pedagógia alapjaira épített gyakorlat során a gyermekek egy gondosan előkészített tanulási környezetben végzik tevékenységüket. A nagy reformpedagógus didaktikai eszköztárába adaptált IKT (információs és kommunikációs technológia) egy saját tanulási útvonalat enged meg a fejlesztés során, amely szabad teret ad kreativitásuknak, s a bennük szunnyadó tehetségnek.

Örömpedagógia – Szeverényi Irma blogja

Az Igazgyöngy Alapítvány esélyteremtő-tehetséggondozó munkája

A foglalkozást vezeti: Lencse Máté

Igazgyöngy Művészeti Alapítvány, Berettyóújfalu

Az Igazgyöngy Alapítvány esélyteremtő-tehetséggondozó munkáját a 33 LHH kistérség egyikében végzi. Komplex problémakezelésünk eredményeképp az esélyteremtés lassan megteremti a tehetséggondozás feltételeit. A szekcióban ennek a munkának a módszertanáról esik szó.

Ped2 – Lencse Máté blogja

2. SPECIÁLIS ESZKÖZÖK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN

A képességfejlesztő sakk a tehetséggondozásban - Előadás, eszközbemutató és módszertani ajánlás

A foglalkozást vezeti: Őryné Gombás Csilla és Dienes Anna

Sakkpalota képességfejlesztő program

A bemutató célja a tehetségfejlesztő sakk mint oktatási eszköz iránti figyelem felkeltése, hiszen ezzel a módszerrel a gyerekek iskolai eredménye, tanulási hatékonysága javul, fejleszti a kreativitásukat, a problémamegoldó képességüket és a memóriájukat.

Mozgásban a gondolat

A foglalkozást vezeti: Pirók Mónika

Szolnok Városi Óvodák, Hétszínvirág Óvoda

A rendszerezett megfigyelések hatékony segítséget nyújtanak a gyermekek eltérő érdeklődéséhez és igényeihez igazított, intellektusuk működési szintjének megfelelő, csoportos- és önálló tevékenységeik, mozgásprogramjaik megtervezéséhez, gazdagításához. A Magyar Mozgáskotta Módszerre épülő „Mozgásban a gondolat” Tehetséggondozó Program, az edző hatás mellett, a neurológiai harmonizációt segíti elő oly módon, hogy integrálja a sport, a zene, a matematika- logika, a környezetismeret, irodalmi ismeretek- élmények, drámajátékok elemeit. A gyermekek szeretik a Mozgáskottát: kihívásokat ad, elemekre bontja a mozgásos folyamatot. A módszer kapukat nyit, inspiratívan hat a gyermekekre, felnőttekre egyaránt.

Gyermekvilág Tehetség-pont

3. A TEHETSÉGGONDOZÁS VÁLTOZATOS ÚTJAI

Egyéni bánásmód - avagy A kiskakas gyémánt félkrajcárja másképpen

A foglalkozást vezeti: Fehér Mária

IV. Béla Általános Iskola, Hejőkeresztúr

Az emberek, és így a gyerekek is különbözőek, mindenkinek más-más intelligenciaterület az erőssége, és egy adott pillanatban a gondolkodás más-más szintjén állnak, ennek megfelelően egy-egy ismerethez különböző utakon juthatnak el. Ha rátalálunk ezekre az utakra, felismerjük diákjaink szükségletét, személyre szabott feladatokkal motiválttá tehetjük őket, az ismeretszerzést pedig örömtelivé.

Az interaktív foglalkozás célja annak bemutatása, hogy a Bloom féle taxonómia segítségével hogyan érhetünk el pozitív eredményeket a tehetséggondozásban.

Tehetségpont

Így sziporkázunk mi!

A foglalkozást vezeti: Darabos Beáta

Szandaszőlősi Általános Iskola, Szolnok

A Szanda Sziporka Tehetségpont hosszú évek tudatos munkájának köszönheti a tavaly elnyert akkreditált kiváló tehetségpont címet. Az intézményben az együttműködés kultúrája és az innovatív hajlam megfelelő keveréke jó alapokat biztosít a fiatal tehetségígéretek számára. A mindennapi munkában jól használható, bevált tehetséggondozó módszereket osztanak meg az érdeklődőkkel.

Szanda Sziporka Tehetségpont

4. TEHETSÉG ÉS TUDOMÁNY

Edison Klub

A foglalkozást vezeti: Murvai József

Edison Klub tehetségműhely, Csorvás

Hogyan neveljünk feltalálókat? A 25 éves Edison Klub és a kiválóan akkreditált Edison Klub Tehetségpont bemutatása. Honnan jön és merre tart a kreatív gondolat? A résztvevők a foglalkozáson megismerhetik az Edison Klub diákjainak alkotásait, és megtapasztalhatják a feltalálás folyamatát.

Edison Klub Tehetségpont

ÉlményMűhely: Művészet és matematika, játék és innováció – interaktív foglalkozás

A foglalkozást vezeti: Szabó Ildikó (ANK, Pécs)

A Nemzetközi ÉlményMűhely Mozgalom programja

Az ÉlményMűhely Mozgalom célja, hogy megmutassák: a matematika több is lehet, mint szigorú tudomány. A matematika számukra a közös élmények, felismerések forrása, az örömteli alkotás eszköze. A műhelyen résztvevők interaktív foglalkozás keretében ismerkedhetnek meg az ÉlménySzertár néhány eszközével és alkalmazásával, miközben matematikai-művészeti-tudományos alkotások is születnek egyben.

ANK Tehetségpont

5. KOMPLEX TEHETSÉGFEJLESZTÉS

„Kredenc” Kommunikációs Műhely

A foglalkozást vezeti: Szluka Bernadett

Hajnóczy József Kollégium, Pécs

Íme, a „Kredenc”! Kollégiumi kommunikációs műhelyünk munkájában évente 15 középiskolás diák vesz részt. Ebben a komplex tehetséggondozó programban a szakemberek a diákok anyanyelvi, szóbeli és írásbeli kommunikációs, valamint vizuális kompetenciáit fejlesztik. A gyakorlatorientált, személyiségfejlesztéssel is összekapcsolódó felkészítő, tehetséggondozó foglalkozásokon kívül a műhely munkájához tartozó versenyek, vetélkedők lehetőséget biztosítanak a további tehetséges gyermekek azonosítására, a programban már részt vevő diákok bemutatkozására. A tehetséggondozó műhely fő produktuma a Kredenc című diákújság és a Hajnóczy Galéria kiállításai.

Tehetségpont

Tehetséggondozás a személyiség formálásában

A foglalkozást vezeti: Katona Istvánné, Subrt Péter

Pásztorvölgyi Általános Iskola és Gimnázium, Eger

Az iskola komplex tehetséggondozó programjából a műhelyfoglalkozáson bemutatják, hogy milyen előnyökkel jár, ha a tehetséggondozó pedagógus mentortanár is egy személyben, és így be tudja vonni a tanárjelölteket a tehetséggondozásba. Az alkotás és a játék örömét egy különleges nyári tábor kézműves-, drámajáték és önismereti foglalkozásain keresztül tapasztalhatják meg a résztvevők.

Pásztorvölgyi Tehetségpont

6. TEHETSÉG MINDENÜTT

Maugli program - ”Egy vérből valók vagyunk, te meg én”

A foglalkozást vezeti: Kerényi Kata

Zöld Kakas Líceum, Budapest

A műhely a Maugli program két oldalát mutatja be. Egyrészről a résztvevők megismerkedhetnek azokkal a diákokkal, akik egy átlagos osztályközösségben összeférhetetlenek, nehezen kontrollálhatóak, nem képesek haladni és tanulni, egy más rendszerben azonban szárnyakat kaphatnak és kiderülhet róluk, milyen különleges adottságaik vannak. Másrészről betekintést nyújt abba, milyen szintjei léteznek a differenciált oktatásnak, hogyan lehet kompetenciák, és nem tananyag mentén értékelni a diákokat, és hányféle út vezethet az iskolai kudarcoktól egy sikeres karrierig.

Zöld Kakas Program tehetségpont

Én is tudok dobolni!

A foglalkozást vezeti: Hudák Tibor

Asszisztens: Cserteg István

Peron Music Alapítvány, Tatabánya

A dobok fontos kulturális-közösségi és történelmi szerepet képviselnek, így a ritmus és az emberi lét elválaszthatatlan egymástól. Hogyan alakult a hangszer a történelem során? Mi az a nyelv dob és vajon lehet-e jégből dobot készíteni?  Egyet ígérhetünk. Bebizonyítjuk, hogy dobolni mindenki tud!

PeronMusic Tehetségpont

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2017.04.30.
Nem vonzó a szakképzés
Tovább apadt a szakképzés népszerűsége – derül ki az Oktatási Hivatal (OH) legújabb adataiból. A hivatal annak apropóján közölte a legfrissebb statisztikát, hogy szerdán lezárult a...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.04.30.
Menekíti az iskolából a gyerekét, aki megteheti
Míg tavalyelőtt 6835 magántanulót tartottak nyilván, ez a szám 2016-ra több mint tíz százalékkal nőtt, vagyis tavaly már több mint 7500 gyermek tanult ebben a státusban.Általában két...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.04.30.
Hogyan beszélgessünk a gyerekkel Hitlerről?
Álmomban sem gondoltam, hogy ötéves lesz a kislányom, amikor először beszélek neki Hitlerről. És most mégis megesett. Történt ugyanis, hogy húsvétra az egyik legzseniálisabb kortárs magyar...
(Forrás: Dívány)
--
2017.04.30.
Az atipikus fejlődésű tanuló – konferencia-sorozat!
Az atipikus fejlődés kezelése a közoktatásban nem megoldott. Hiányzik a pedagógusoknak az integrált tanulók ellátására való felkészítése, miközben a változó környezeti háttér idegrendszerre...
(Forrás: OFOE honlapja)
--
2017.04.30.
Pótolhatatlan pedagógusok
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a pedagógus-életpályamodell nem vált be, ugyanis 2013-as bevezetése óta rengeteg pluszmunkát, feszültséget, fáradságot hozott magával, ami finoman szólva nem...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2017.04.30.
EMMI salátatörvény: Meglepő változtatások, menekülő pályakezdők - VIDEÓ
Öt nap alatt kellett volna véleményeznie a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének az Emberi Erőforrások Minisztériuma által megalkotott salátatörvényt – mondta Mendrey László, a PDSZ...
(Forrás: atv.hu)
--
2017.04.28.
Több gimi is csatlakozott a menő ballagási ajándékozáshoz
Mint írtuk az Eötvös József Gimnázium egyik végzős diákja Facebook-bejegyzésben azt írta, osztálytársaival úgy döntöttek, hogy a ballagásuk alkalmából fogyatékos fiatalokon segítenek...
(Forrás: hvg.hu)
--
2017.04.28.
Ősztől minden általános iskolás ingyen kaphat tankönyvet?
A Tankönyvesek Országos Szakmai Egyesülete szerint a mindenkire kiterjedő ingyenesség növelheti az iskolák közötti különbségeket, hiszen a jó körülmények között működő iskolákban...
(Forrás: Népszava)
--
2017.04.27.
Nagyon más lesz az új alaptanterv, de csúszásban vannak vele
A Nemzeti alaptanterv átalakításáról Csépe Valéria miniszteri biztos elmondta: az elkészült koncepció számos félreértelmezésével találkozott. Kifejtette: cél a használható,"dinamikus...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Noémi! Először is meg kellene nyugodnia, a kisfiát is megnyugtatnia. Azután pontosan informálódni, hogy pontosan mi is történt. Elképzelhető, hogy a pedagógusok is feszültek, idegesek voltak, hiszen egy tanulójuk komolyan megsérült. Nyilván nem indokolt a kis elsős gyereket hibáztatni, kérdőre vonni, de nem csak ő, Önök szenvedtek el traumát. Ha az indulatok lecsillapodnak (mivel azóta eltelt néhány nap, ez remélhetően megtörtént), beszélje meg nyugodtan a tanítóval, igazgatóval a dolgot, mondja el, hogy mit tart sérelmesnek, és rendezzék a problémát. Azt gondolom, nem a jog vonalán kellene keresni az igazságot.

--
  Noémi

Kedves Osztályfőnök!
A segítségét szeretném kérni, mint aggódó szülő. A kisfiam most első osztályos és a tegnapi délutáni udvari focizásban történt egy baleset amit nem látott tanár, hogy a focizás hevében a kisfiam el akarván venni a labdát ellökött egy 6-os kisfiút aki rosszul esett az aszfaltos pályára és nyílt törése lett. Még tegnap délután az egyik tanárnő leordította a kisfiam fejét, aki amúgy is meg volt ijedve a vér látványától. Ma bementem az iskolába, azzal a szándékkal, hogy beszéljek az igazgatónővel amikor látom, hogy az igazgatónő helyettes kézen fogva hozza kisfiámat akinek potyognak a könnyei hogy ők majd kikérdezik a gyereket. Van joga a tanárnak szülői jelenlét nélkül ilyet tenni? Illetve ma még a rajz tanár is leordította a gyerek fejét, hogy miért lökte el a másik fiút. Milyen jogaim vannak mint szülő? Mit tudok tenni hogy a gyerekem minél kisebb traumát szenvedjen el? Köszönöm a válaszát

--
  OFOE

Kedves Géza, nem tudunk ilyen jogszabályról, megbízható a feladattal akár egy informatika tanár, akár a rendszergazda. Bárkit is bíznak meg vele, beleszámít a munkaidejébe, óraszámába. Úgy véljük, hogy ezt a helyi munkaszerződésben kell rögzíteni. Pontos és naprakész információért forduljon az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálatához

--
  Géza

Tisztelt Osztályfőnök!
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valamilyen jogszabály, törvény stb., amely meghatározza, hogy kinek kell szerkesztenie, karbantartania az iskolája honlapját?
Ezt a tevékenységet (informatika) tanárnak, vagy a rendszergazdának kell végeznie?
Ha valamelyik kolléga kapja ezt a feladatot, órakedvezmény jár-e érte? Vagy szakköri feladatként kell számolni? Heti hány órában határozható meg ez a tevékenység?
Válaszukat előre is köszönöm:
Géza

--
  OFOE

Kedves Annapanna, helyesek az információid. Ugyanis a 326/2013 (VIII. 30) Korm. rendelet szerint a szabadságot elsősorban a nyári szünetben kell kiadni, és csak akkor lehet a többi szünetben, ha ez a nyári szünetben nem lehetséges. Hogy mikor van a nyári szünet, azt a tanév rendjéről szóló rendelet határozza meg.
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1300326.kor 30. paragrafus (4) bek. Két dolgot lehet tenni: perelni vagy megmondani az igazgatónak, hogy az Mt. 122. par. (2) bek alapján 7 munkanapra a szabadságot szogalmi időben egyszerre veszi ki a tantestület, és akkor ezt a helyzetet oldja meg :)https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200001.TV

--
  annapanna

Közalkalmazottak szabadságának kiadásával kapcsolatban szeretnék érdeklődni.
Új igazgatónk az iskolában egyre rövidebbre fogja a nyári szüneteket és a szabadságaink fennmaradó részét az őszi, téli, tavaszi szünetre időzíti.
Én értem félre a törvényt? Úgy tudom az őszi, téli, tavaszi szünet nekünk tanítás nélküli munkanap, amelyet nem kell az intézményben tölteni.(Készülhetek itthon pl. az anyák napi műsorral.)

"A pedagógus szabadságát elsősorban a nyári szünetben kell kiadni. Ha a szabadság a nyári szünetben nem adható ki, akkor azt az őszi, a téli vagy a tavaszi szünetben kell kiadni."

Javaslatomra, miszerint növelhetnénk a nyári szünet hosszát, így reagált az igazgató: " A nyári szünetet én határozom meg!"

Tanácsot, véleményt szeretnék kérni! Köszönöm!
annapanna

--
  OFOE

Feltételezhetően gyakornoki státuszba kerül, ha nincs más végzettsége.

--
  mamika

Az a kérdésem, hogy milyen besorolásba kerül az, aki alap anglisztika szakon végzett, vállalja az angol tanári képzést és angol tanárnak veszik fel pedagógushiány miatt?

--
  OFOE

Kedves Ildikó! Javasoljuk, hogy kérdésével keresse fel az Oktatási Hivatalt ezen a címen.

--
  Dani Erika

1991-ben szereztem óvónő és gyermekfelügyelő szakképesítést Székesfehérváron. Ezzel a végzettséggel milyen munkakört tölthetek be óvodai csoportban? Köszönöm válaszát!

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Péter:] Hadd idézzem ide - hozzájárulásával - egy mestertanár kollégám belső használatra szánt vélemémyét. Talán segít megérteni a történteket. 35 éves szakmai tapasztalat áll mögötte, több iskolatípusban tanított. Csak a liberális "szakma" agresszivitása tartja vissza […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Kétségtelen, hogy sok igazság van abban, amit Molnár Csilla leír. A jó hangulat valóban nem akadálya az eredményes tanításnak, a tisztelt és szeretett tanár biztosan vonzó a tanítványoknak, és megkönnyíti a tudás megszerzését. De ennek az ellenkezőjét én sem állítottam. […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Molnár Csilla:] Kedves Péter! Ha ebben a tanévben 6-8. osztályosak azok a gyerekek, akiket alsóban nem lehetett megbuktatni, akkor a 2015-ös PISA-felmérést még nem ők írták, hiszen azt a 15 évesekkel íratják meg. Az Ön által említett 3 évfolyam 2015-ben 4-6. osztályos volt, azaz 10-13 […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Péter:] Attól, hogy önfeledten röhögnek a tanerők meg a gyerekek, elmarháskodják a gyerekek drága - és rövid - tanéveit, attól nem lesznek jobbak a Pisa eredmények. Kapitális butaság azt képzelni, hogy az által tanul eredményesen egy gyerek, ha bratyizik vele a tanító vagy éppen […]
A magyar közoktatás problémái a PISA adatok tükrében »

--

[Leiner Károly:] Kedves Beáta! Próbáltam utána nyomozni és kiderült számomra, hogy 3 évig elérhetőek csak ezek a Jó gyakorlatok. Nem is értem. Ezért küldöm természetesen. A fecskéknek nagyon örülök és minden erőmmel támogatom őket, hiszen a kihalás szélén állnak :)
Nem lehet abbahagyni - 2. Mindannyian mások vagyunk »

--

[Dafinca Beata:] Kedves Karoly! Halas vagyok ezert a videoert, jolesik latni, hogy nem vagyok csak egy fecske :) Halas lennek, ha nekem is atkuldene a feladatgyujtemenyt. Elore is koszonom, kellemes tavaszt, tovabbi jo munkat!
Nem lehet abbahagyni - 2. Mindannyian mások vagyunk »

--

[LeinerKároly:] Természetesen. Örömmel.
Nem lehet abbahagyni - 2. Mindannyian mások vagyunk »

--

[Á. Izabella:] Kedves Károly, Nagyon tetszett a videó és az ötletek is. Sajnos nem találtam meg sehol sem a feladatgyűjteményt. Esetleg ha lehetséges, akkor nekem is elküldené? Előre is köszönöm.
Nem lehet abbahagyni - 2. Mindannyian mások vagyunk »

--

[Leiner Károly:] Kedves Zsuzsa, szívesen elküldöm privát üzenetben, ha email címed megírod nekem, így a legegyszerűbb. Igazából nekem is keresgélnem kellene, hogy hova került, mert TÁMOP pályázatba lett "leadva", én meg elengedtem, megváltam tőle, hiszen egyetlen kiadónak sem kellett...
Nem lehet abbahagyni - 2. Mindannyian mások vagyunk »

--

[OFOE:] Jogos az észrevétel. A végéről lemaradt a szerző neve: Gyarmathy Éva írja ezt a sorozatot, a főoldalon fenn is volt, meg itt is látható a portréja, de valóban mulasztás volt a részünkről, hogy az írás végéről hiányzik a név. Azóta már a 27. résznél tartunk, és remélem, […]
PSZICHOháttér 16. – Kognitív disszonancia – avagy miért ragadunk bele a rosszba is »

--
OFOE (2001–2017) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek