OFOE a Facebook-on
Betűméret
Archív

Erőszak nélkül – Konstruktív konfliktuskezelés: 3. rész

Tanmenet (8. osztály)

A tanítási óra sorszáma Tanítási anyag Célok Gyakorlatok
1. Bevezetés.
Mivel foglalkozunk az elkövetkező órákon? Mi a konfliktus?
Elvárások tisztázása. szabályalkotás.
Időszerű problémák összegyűjtése.
Közös szabályalkotás (Brainstorming)
Konfliktus agytorna.
Mi van a tető alatt?
2-3. Pozitív énkép kialakítása, megerősítése. Az énkép viselkedésre gyakorolt hatásának A nagyravágyó feketerigó (Lázár Ervin meséjének feldolgozása)
Életvonal – Címerek – Parola
Az én kezem, a te kezed
Képességfa
4. Az emberek közötti különbségek tudatosítása. Tudatosítani mindenkinek vannak pozitívumai, s ezzel tudja elfogadtatni magát.
Az emberek közötti különbségek, a „másság” vállalása.
Előítéletek felül bírálata
Házassági hirdetés
Megosztom a jót
Önbizalom pólók
Tulajdonságvásár
Papír a háton
Pozitív megerősítés
Átlósjáték, utálom, ha azt mondják
Kiközösített gyerekek
Látni-tudni
Nem vagyunk egyformák
Előítéletek
5-6. Az eredményes kommunikáció Mit jelent: kommunikálni?
A nonverbális kommunikáció gyakorlása
Örömszerzés a nonverbális kommunikációval
A sikertelen kommunikáció következményeinek tudatosítása
A nonverbális kommunikáció működőképességének bizonyítása
Kommunikáció készség fejlesztése
Szókincsfejlesztés
Kooperatív szójáték
A mosoly körbejár
Activity-játék
Jól-rosszul értelmezett üzenetek
Beszélgetés számokkal
Leíró játék
Tükörkép
Értő figyelem
Követni az utasításokat
Szájról szájra
7. Az empátia Az empátia fogalma
Szempontváltások
Az empátia fejlesztése
Szabó Lőrinc: Lóci óriás lesz című versének feldolgozása
Szempontváltások
8. Az értő figyelem Mit jelent az értő figyelem?
(A fogalom tisztázása)
Az értő figyelem bemutatása konkrét példán.
Az egymásra figyelés gyakorlása (én üzenetek)
Önfeltáró én-üzenetek gyakorlása
Figyeljünk oda!
Önfeltáró én-üzenetek
„Linzer-gyakorlat”
9. Az asszertivitás Az agresszív, szubmisszív, asszertív viselkedés közötti különbség.
Az asszertív viselkedés szemléltetése
Az asszertív viselkedés sikeres voltának szemléltetése
Az asszertív magatartás gyakorlása
2:0 az asszertivitás javára
Párbeszédek
Konfliktushelyzet elemzése
Hogyan indítsuk a beszélgetést a tanárral?
10-11. Az együttműködés fontossága Szemléltetés: a közös ügy összehozza, az egymásnak való kiszolgáltatottság eltávolítja az embereket.
A csoportlégkör oldása, a csoport erősítése, az együttes munka eredményességének, örömének megtapasztalása.
Az egymásrautaltság megtapasztalása.
Az együttműködés fontosságának tudatosítása.
Lázár Ervin: Sírós Fukk története
Üdvözlés
Közös montázs, közös történet.
Asszociációk
Bizalomjáték
Bizalomkör
Jégtáblák
Csomók
Üléskör
Elefánt, bűzborz, pálmafa
A háromrészes krokodil
Széttöredezett négyzetek
13-14. A konstruktív problémamegoldás A konstruktív problémamegoldás folyamatának megismertetése és gyakorlása
Meditáció
Elmaradt kirándulás
Kell és lehet
Aktuális problémák megoldása meditációval
15. Konfliktusok önálló kezelése A hatékony segítségnyújtás gyakorlása
személyes konfliktusok elemzése kapcsán
Segélykérő levelek
16. A program összegzése

Felhasznált játéktárak:
Szekszárdi Júlia: Utak és módok
Gabnai Katalin: Drámajátékok

Címkék: tanmenet   konfliktuskezelés   iskolakísérlet  

--

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.07.29.
"Ha kell egy iskola, építs magadnak!"
Tavaly óta a súlyosan, halmozottan sérült gyerekek számára is lehetővé teszi a köznevelési törvény, hogy fejlesztő iskolába járhassanak. Azoknak azonban, akik férőhelyhiány miatt kiszorulnak...
(Forrás: hvg.hu)
--
2015.07.29.
Senki sem tudja, mi lesz a menekült gyerekekkel
A kísérő nélkül érkezett menekült gyerekek egy fóti, illetve hódmezővásárhelyi gyermekotthonba kerülnek, ahol szociális munkások, nevelők gondoskodnak ellátásukról és oktatásukró...
(Forrás: hvg,hu)
--
2015.07.29.
Ismét a régi a Radnóti honlapja az iszlamista hekkelés után
Ismeretlenek törték fel az iskola internetes oldalát, a honlapon a többi közt az "I love Islamic State!" felirat volt olvasható, egy Amerika-, Irán- és cionistaellenes üzenet, amely öngyilkos...
(Forrás: vs.hu)
--
2015.07.29.
A cégek és az egyetemek is üdvözlik a duális képzést
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának kimutatása szerint 2015 szeptemberétől 825-1150 közötti hallgató kezdheti meg tanulmányait duális felsőoktatási képzéseken. Szakértők szerint soha...
(Forrás: Edupress)
--
2015.07.29.
Szigorúbban ellenőriznek a nyelvvizsgákon
Gyakoribb és szigorúbb ellenőrzésekre lehet számítani a jövő hónaptól a nyelvvizsgákon, a Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ ugyanis plusz óvintézkedések bevezetését tartja...
(Forrás: Edupress)
--
2015.07.29.
Kiírták a Nemzeti Tehetség Program új pályázatait
Kiírták a Nemzeti Tehetség Program pályázatait, a 2,8 milliárd forintos pályázati keretösszegű program célja, hogy a fiatalok tehetségük jellegének és szintjének megfelelő segítséget...
(Forrás: Inforádió)
--
2015.07.29.
Egyre rosszabbul teljesítenek a fiúk az iskolában
Az OECD márciusban nyilvánosságra hozott jelentéséből kiderül, hogy a fiúdominancia egyedül a matematika területén mutatkozik meg.Ugyanakkor az olvasást tekintve óriási szakadék tátong...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.07.29.
Megtámadták a Radnóti honlapját
„I love Islamic State!”, vagyis: „Szeretem az Iszlám Államot!” – ez a felirat állt egy ideig az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumának honlapján, amelyet...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.07.28.
Milyen nyelvtudásra van szükség Londonban?
Na de milyen nyelven érdemes tudnunk, ha Angliában képzeljük el a jövőnket, de a mosogatás nem elégíti karriervágyunkat? Az nem kérdés, hogy angolul igen, de milyen további nyelvek lehetnek...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők tananyag taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanárok tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés vélemény óraterv önismeret ünnep
Utolsó üzenetek:
  bagcsi

Köszönöm a segítséget. A második könyvvel kapcsolatban sikerült a kapcsolatfelvétel, így tárgytalanná vált.
Köszönöm szépen.

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Az első könyvet egy ideig a Független Pedagógiai Intézet árulta, de az elég régen volt. Sallai Éva könyvéről próbálunk információt szerezni, ha sikerül, jelentkezünk.

--
  bagcsi

Kedves Juli!

Szeretnék segítséget kérni:
Keresném a Tanári segédkönyv az emberismeret tanításához c. kiadványt, illetve Sallai Éva: Pedagógiai svédasztal kezdő oktatóknak. Utóbbi az EKF kiadásában, de ott nem tudnak róla...Egy ötlet, hol keressem, mert Google barátom nem tud segíteni... Köszönöm szépen!

--
  OFOE

Kedves Tünde! Az arra jogosultaknak meg kell kapniuk az ingyenes tankönyvet minden tanévben.
Napra kész tájékoztatást a munkaköri követelményekről az Oktatási Hivatal honlapján kérhet

--
  Moldvai Sándorné

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
Két kérdésem lenne Önökhöz. Először a rövidebb jelenleg adható vagy minden évben kapni kellene a könyvtámogatást?
A másik kérdésem a munkaköri követelmények, ami jelenleg található a honlapon az hatályos vagy érvényét vesztette-e? 13 tanévet dolgoztam gyógypedagógiai intézményben nevelőtanárként, utóbb 4 évet óvodában, óvónői és fejlesztő pedagógusi végzettségem van. Kell-e továbbtanulnom, vagy jó-e a végzettségem? Sürgős lenne, mert ősztől, akár nevelőmunkát segítő munkakörbe is helyezhetnek állítólag!
Köszönöm a segítséget előre is!
Mné Tünde

--
  OFOE

Kedves Balogh József! Pontos választ kaphat a kérdésére az Oktatási Hivatal portálján

--
  Balogh József

Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!

Érdeklődnék, hogy német szakos középiskolai tanárként francia szakos diplomára és (nyelvészeti) doktori fokozatra van-e bérpótlék a közoktatásban, illetve 4 év (felsőoktatási) közalkalmazotti jogviszony után milyen fizetésre lehetne számítani egy középiskolában? A felsőoktatásban 3 egyetemi diplomával és doktori fokozattal, tanársegédként ez bruttó 174.900 ft. Köszönettel, üdvözlettel: BJ

--
  OFOE

Kedves Csilla! Hány évesekkel akarsz osztályszerződést kötni? Mert ez nem mindegy. Írj e-mailt az osztalyfonokok@gmail.com címre, és akkor tudunk konkrétabban is segíteni. Szakirodalomként Thomas Gordon T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvét ajánlom, aminek több kiadása is forgalomban van, és külön fejezetben is foglalkozik ezzel a témával.

--
  Csilla

Sziasztok! Hogyan kell osztalyszerzodest kotni? Tudtok ajanlani szakirodalmat?

Koszonom!
Csilla

--
  OFOE

Kedves Péter! Nagyon szívesen segítünk, de jó lenne, ha konkrétabb kérdéseket tennél fel. Úgy érzékelem, hogy első sorban gyakorlati tanácsokat szeretnél kapni. Ehhez jó lenne valami konkrétumot tudnunk az iskoláról, az osztály összetételéről, a Te eddig tapasztalataidról. Írj nekünk az osztalyfonokok@gmail.com email címre, és akkor megpróbálunk érdemi segítséget nyújtani!

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[OFOE:] Kedves Kérdezőnk! Naprakész és megbízható választ a kérdésedre az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Ibos Gyuláné:] Kedves Petra! Az Oktatási Hivatal hány nappal (hónappal)köteles értesíteni a minősítésre váró pedagógust a látogatás időpontjáról? A törvényben nem találtam erről adatot.Válaszát előre is köszönöm.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Anna:] Köszönöm. Egy Doboznyi és két Mórányi közös pont. Meg a többi. :)
"Életem legnehezebb, de legszebb időszaka is volt ez az év" »

--

[OFOE:] Kedves Alexandra! Az utóbbi időben szabályozás rengeteget változott, a legbiztosabb választ a kérdésedre az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Alexandra:] Kedves Petra! 2014 szeptemberében általános iskolai tanítóként kezdtem meg a munkámat (diploma nélkül, nyelvvizsga hiányában). Nem rég értesültem arról, hogy a gyakornoki időm még nem kezdődött el, azt csak a nyelvvizsga megszerzésétől számítják. Azonban ha 2016. […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Köszönöm a választ!
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[OFOE:] Kedves Erik! Idemásoljuk az érvényes jogszabályt. Az értelmezés már a Ti dolgotok: 13. § (1) A magasabb fokozatba történő előrelépéshez és a gyakornoki idő teljesítéséhez szükséges szakmai gyakorlat a) pedagógus-munkakörben, b) pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Heindl Péter:] A megoldás egyébként nem lenne olyan bonyolult és még a szabad iskolaválasztás elve is érvényesülhetne: 1.)Minden olyan iskolára, amely az államtól pénzt kap (állami, önkormányzati, egyházi, alapítványi) érvényesnek kellene lennie az adott településen, (falvak esetében […]
"(Jobb felől üt) nekem fütyöl, (Bal felől üt) s nekem fütyöl" »

--

[OFOE:] Kedves Erik! A kérdéseidre feltételezhetően napra kész válaszok várhatók az Oktatási Hivatal portálján.
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--

[Erik:] Kedves Petra! A pedagógus I. fokozatot megelőző két év szakmai idő megszerezhető-e párhuzamos pedagógiai jogviszony keretében? Ha PhD hallgatóként két szemeszteren át tartok pedagógiai tárgyat levelezős hallgatóknak, és mellette óraadó vagyok egy iskolában? Illetve kérdésem […]
Mit kell tudni az életpályamodellről? »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek