OFOE a Facebook-on
Betűméret
Archív

Fegyelmi eljárás

A tanulókat súlyos kötelességszegés esetén fegyelmi felelősség terheli. A fegyelmi eljárás megindításának és lefolytatásának feltételeit a Közoktatási törvény és végrehajtási rendelete körültekintően szabályozza. A szabályozás garanciális elemeket tartalmaz a gyermek személyiségi jogainak védelmére, és meghatározza a kiszabható büntetések körét. Bármilyen jól szabályozott jogi aktus is azonban a fegyelmi eljárás, nem szabad megfeledkezni arról, hogy minden, ami az iskolában történik – így egy fegyelmi tárgyalás is – a pedagógiai folyamat része; az érintett diák számára fontos impulzusokat hordoz. Ha egy ilyen eljárás nem pusztán a büntetés kiszabását, hanem a valóságos belátás elérését tűzi ki céljaként, komoly pedagógiai hozadéka lehet. Ez azonban nem pusztán a törvény írott betűjének betartásán múlik.

Az alábbiakban közölt jogszabályi részletek a fegyelmi eljárás kereteit adják. Az adott iskola fegyelmi eljárásának lefolytatásához a helyi Pedagógiai program, SZMSZ, Házirend is tartalmazhat (a törvénynek nem ellentmondó) szabályokat.

A fegyelmi büntetések kiszabásánál fontos tudni, hogy fegyelmi eljárás eredménye csak a törvényben felsorolt szankciók valamelyike lehet, hogy fegyelmi vétség nem vonhat maga után szociális vagy tanulmányi szankciókat, és hogy a tanköteles gyermekek fegyelmi büntetéseinek köre szűkebb a nem tanköteles gyermekekénél.

--

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2015.09.03.
A „hazudós” hercegnő Csepelen
A hátrányos helyzetű gyerekeket, cigány tanulókat életesélyhez segítő Burattino Iskola nyolcadikosaival ez év tavaszán irodalmi foglalkozáson dolgoztuk fel Fejes Endre novelláját.
(Forrás: Taní-tani)
--
2015.09.03.
Agyő, érettségi 18 évesen!
Ma negyedik osztályig gyakorlatilag eldől, egy kisdiák továbbtanulhat-e, vagy szakiskolába kényszerül. Ezt az antimobilizációs trendet fordítaná meg egy ügyesen bevezetett kilenc évfolyamos...
(Forrás: hvg.hu)
--
2015.09.03.
Van, ahol egy kezdő tanár 2 millió forintot keres
Bár ez eddig sem volt kérdéses, hatalmas különbségek vannak a tanári fizetésekben nemzetközi szinten. Van, ahol egy jószerével kezdő tanár 2 milliót keres, de akad olyan hely is, ahol csak...
(Forrás: Eduline)
--
2015.09.03.
Új épületben tanulhatnak a súlyosan fogyatékos fiatalok
Birtokba veszik új épületüket a szegedi GEMMA fejlesztő iskola növendékei, 32 halmozottan, súlyosan fogyatékos fiatal.Az egykori kollégium épületét a Szeged-Csanádi Egyházmegye által é...
(Forrás: Edupress)
--
2015.09.03.
Fölszállott a páva gyermekeknek: péntektől a Dunán
Az MTVA és a Hagyományok Háza közös népzenei és néptáncos tehetségkutató műsorának harmadik évadában több mint kétezer 6 és 14 év közötti ifjú tehetség állt a szakmai zsűri el...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2015.09.03.
Halálos iskolai stressz Japánban
Japánban az iskolakezdés fekete napnak számít. Ekkor követik el a legtöbb tinédzser-öngyilkosságot, sokéves átlagban 131-et. A társaik zaklatásától rettegő iskolások közül 1972 és...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.09.03.
Gyászruhában kezdték a tanévet a tanárok
A budafoki Budai Nagy Antal Gimnázium élére erőből kinevezett Manolovitsné Erdőközi Orsolya már a tanév első munkanapján kudarcot vallott, hiszen a tantestület hétfőn kétharmados arányban...
(Forrás: Népszabadság)
--
2015.09.02.
Gordosné Szabó Anna-díj
...
(Forrás: barczi.elte.hu)
--
2015.09.02.
Általános iskolások pályaválasztása 2015
Az eredmények a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) országos pályaorientációs vizsgálatának eredményein alapulnak, melynek során közel 9 ezer 7 osztályos válaszait gyűjtöttük össze...
(Forrás: Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT OFOE agresszió bizalom család demokrácia digitális nemzedék diákok drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség esélyek felelősség felnőttképzés fiatalok film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közoktatás közösség motiváció média módszerek nevelés oktatás oktatáspolitika olvasás osztály osztályfőnöki szerep osztálykirándulás pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők tananyag taneszköz tanulás tanár tanár-diák kapcsolat tanárok tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem verseny virtuális kongresszus visszaemlékezés vélemény óraterv önismeret ünnep
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Gratulálunk azoknak a gyógypedagógus kollégáknak, akik ebben az évben átvehették a Gordosné Szabó Anna-díjat. Íme a névsor:
Radicsné Szerencsés Terézia (posztumusz díj)
Kissné Haffner Éva (Értelmileg Akadályozottak Pedagógiája Szakirány)
Leiner Károly (Tanulásban Akadályozottak Pedagógiája Szakirány)
Hencz Edit (Logopédiai Szakirány)
Dávid Csilla (Logopédiai Szakirány)
Angyalné Várszegi Éda (Hallássérültek Pedagógiája Szakirány)
Molnár Csilla (Látássérültek Pedagógiája Szakirány)
Stolc Edina (Autizmus Spektrum Pedagógiája Szakirány)
Kovácsné Szűcs Klára (Szomatopedagógiai Szakirány)

--
  OFOE

Kedves Judit! A gond feltételezhetően abból ered, hogy a munkáltatód nem az iskola, nem is az önkormányzat, hanem a KLIK. Nekik joguk van a saját tanterületükben a munkaerőt úgy elosztani, ahogy a leggazdaságosabb. Feltételezem, hogy nincs elég megfelelő képesítéssel rendelkező némettanár. Gondolom, a tanítók végzettségeddel általános iskolában tanítasz. Lehet, hogy középiskolában akarnak igénybe venni a mesterszakoddal az érintett tantárgyból. Ha Neked ez ellen kifogásod van, a fenntartóhoz kellene fordulnod, lehetőleg írásban, és indokolnod, hogy ezt miért tartod méltánytalannak. Ha a válaszunk nem segít, érdemes az Oktatási Hivatal portálján utána kérdezned: http://www.oktatas.hu/ugyintezes/hivatalvalaszol_public

--
  Judit

Kedves OFOE!
Megyeszékhelyi iskolában tanítok. Tanító - német műveltségterülettel, emellett elvégeztem a német mesterszakot. Munkáltatóm a mesterszakra hivatkozva utasít más település iskolájába 5 órában németet tanítani úgy, hogy saját iskolámba németet tanító óraadót vesz fel. Ugyanakkor ezeket az órákat óratervi keretemben is el tudnám látni. Továbbá kinevezésemben egy iskola szerepel a munkavégzésem helyéül, nincs más intézmény neve megjelölve. Köteles vagyok - e kijárni és elfogadni a szóbeli utasítását?
Köszönöm válaszukat. Judit

--
  OFOE

Kedves Eszter! Olvassa el az oktatási igazolványokról szóló kormányrendeletet: a http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?docid=A1100362.KOR, hátha választ kap a kérdésére.

--
  kardos eszter

Kedves OFOE! Nyugdíjas vagyok, életem során időnként pedagógusként is dolgoztam, de nem mindig. (Van képesítésem, természetesen.) Nem iskolából mentem nyugdíjba, hanem egész más munkahelyről. Ha összeszámolom a tanítással eltöltött éveimet, azt hiszem, jogosult volnék pedagógus igazolványra. De ez csak feltételezés, mert nem találok pontos meghatározást arra, hogy hány évig kellett tanárként dolgozni egy igazolványhoz. Előre is köszönöm válaszukat, K.E.

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Igazán megbízható választ az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz

--
  Kismama

Áprilisban jelentkeztem a 2016-os minősítő eljárásra, így november 30- ig kell a portfóliót feltöltenem. Úgy tűnik, hogy nem fogok tanèvet kezdeni, mert kismama lettem. 😀 Mi a teendőm most, kell portfóliót írnom?
Válaszát előre is köszönöm!

--
  bagcsi

Köszönöm a segítséget. A második könyvvel kapcsolatban sikerült a kapcsolatfelvétel, így tárgytalanná vált.
Köszönöm szépen.

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! Az első könyvet egy ideig a Független Pedagógiai Intézet árulta, de az elég régen volt. Sallai Éva könyvéről próbálunk információt szerezni, ha sikerül, jelentkezünk.

--
  bagcsi

Kedves Juli!

Szeretnék segítséget kérni:
Keresném a Tanári segédkönyv az emberismeret tanításához c. kiadványt, illetve Sallai Éva: Pedagógiai svédasztal kezdő oktatóknak. Utóbbi az EKF kiadásában, de ott nem tudnak róla...Egy ötlet, hol keressem, mert Google barátom nem tud segíteni... Köszönöm szépen!

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Vojtó Mihályné:] Integrált oktatás kiegyenlítő helyzete csak abban az iskolában valósul meg,ahol rend van,fegyelem és a tanárok valóban tanítanak.Egy jó intézményvezető okos politikával nem hagyja lecsúszni az iskolát.Ha bármelyik láncszem hiányzik,egyenes az út ahhoz,hogy elvigyék az […]
Újabb csatát vesztett az integráció »

--

[A szerk.:] Kedves Péter! Nem tudunk egymással szót érteni, ez kétségtelen. Ennek az egyre inkább indulatokba, sőt személyeskedésbe torkolló vitának valóban nem ezen a honlapon van a helye. Offline formában készséggel folytatjuk a diskurzust, aminek az anyagát a majdani résztvevők […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Hg:] Igazabol tokmindegy, hogy a HG ki. Nem erdekes kerdes. En vagyok. Szerintem Peternek tok igaza van a legtobb dologban amit mond. Erre mondtam, hogy a neveles alapvetoen ideologiai kerdes. Nincs azon mit vitatkozni, hogy valaki a nevelest ertekatadasnak tekinti, vagy alapvetoen egy […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[gyönytyúk:] Egészen nagy baj lenne, ha Péter nem fejthetné ki a nézeteit. (Ahogy nagy baj lenne, ha egy "szakmai-pedagógiai felület" nem adhatna teret a hozzá érkező SZAKMAKÖZELI írásnak.) Viszont ez a vehemencia, düh, kioktatás, fölény, számomra félelmetes, talán a Péter által […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Péter:] Sem indulat, sem kirohanás nincsen a mondataimban. Higgadt mondatokban vitatom az írás tartalmát. Ennek jogát talán még Ön sem kérdőjelezi meg. És sajnálom, hogy "meg sem kísérli az érdemi vitát". Pedig kellene. Szerintem igenis párbeszédre van szükség, mégpedig […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Juli:] Egyetértésről szó sincs, de indulatos kirohanásokkal szemben nem lehet érvelni. Olyan mély az értékkonfliktus közöttünk, hogy meg sem kísérlem az érdemi vitát. Már az előző posztnál is volt közöttünk néhány csörte. Maradjunk ennyiben!
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Péter:] Kedves Juli! Már alább is jeleztem, hogy a szerző kilétéről csak sejtéseim voltak. Ennek kevésbé volt oka a névjegy, inkább a tartalom. De a véleménmyem lényege nem a személyről szólt, ha volt szíves elolvasni, akkor láthatta, hogy mindössze egy fél mondat terjedelemben utaltam […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Juli:] Kedves Péter! Nem Horn Gábor az írás szerzője. (Név és cím a szerkesztőségben.) A szerzőnek joga van ahhoz, hogy a monogramjával ellátott írást tegyen közzé. Azon pedig, hogy kinek az eszméi bizonyulnak "ordasnak", el lehet gondolkodni.
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[Péter:] Kedves gyönbgytyúk! HG beazonosításának gondolata az írásom végén merült fel bennem, annak tartalmáról éps nem szerzőjéről írtam véleményt. Bár, hogy a záró gondolattal egy ilyen gyanusításra alkalmat adó fél mondatot valóban leírtam volna (... írása alapján csak […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--

[gyöntyúk:] Szerencsére van más HG is, mint akire Mr. Péter tippel, speciel én egész más HG-re gondolok, már csak a stílusából is, ha szabadna az elmúlt évtized pedagógiai publicisztikáinak némi olvasgatása után ezt megállapítanom - utána kellene olvasni, stíluselemezni Mr. Péter... És […]
„Az nem lehet, hogy annyi szív...” Maradj nyugodt. Lehet. »

--
OFOE (2001–2015) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek