OFOE a Facebook-on
Betűméret
Archív

Fegyelmi eljárás

A tanulókat súlyos kötelességszegés esetén fegyelmi felelősség terheli. A fegyelmi eljárás megindításának és lefolytatásának feltételeit a Közoktatási törvény és végrehajtási rendelete körültekintően szabályozza. A szabályozás garanciális elemeket tartalmaz a gyermek személyiségi jogainak védelmére, és meghatározza a kiszabható büntetések körét. Bármilyen jól szabályozott jogi aktus is azonban a fegyelmi eljárás, nem szabad megfeledkezni arról, hogy minden, ami az iskolában történik – így egy fegyelmi tárgyalás is – a pedagógiai folyamat része; az érintett diák számára fontos impulzusokat hordoz. Ha egy ilyen eljárás nem pusztán a büntetés kiszabását, hanem a valóságos belátás elérését tűzi ki céljaként, komoly pedagógiai hozadéka lehet. Ez azonban nem pusztán a törvény írott betűjének betartásán múlik.

Az alábbiakban közölt jogszabályi részletek a fegyelmi eljárás kereteit adják. Az adott iskola fegyelmi eljárásának lefolytatásához a helyi Pedagógiai program, SZMSZ, Házirend is tartalmazhat (a törvénynek nem ellentmondó) szabályokat.

A fegyelmi büntetések kiszabásánál fontos tudni, hogy fegyelmi eljárás eredménye csak a törvényben felsorolt szankciók valamelyike lehet, hogy fegyelmi vétség nem vonhat maga után szociális vagy tanulmányi szankciókat, és hogy a tanköteles gyermekek fegyelmi büntetéseinek köre szűkebb a nem tanköteles gyermekekénél.

--

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2014.09.17.
Leállt az e-napló: a próbaverziót használhatják az iskolák
A közbeszerzési eljárás lezárultáig, két hónapig használhatják annak az e-napló-rendszernek a próbaverzióját az iskolák, amely augusztus végén állt le, miután lejárt a szoftver orsz...
(Forrás: Eduline)
--
2014.09.17.
Ilyen lesz a pedagógusok etikai kódexe: tanár, diák és szülő is tehet panaszt
„Az etikai kódexszel olyan minimális elvárásra törekszünk, amelyet nem valami többségi véleményként szeretnénk ráerőltetni a tagságra, hanem konszenzusos megbeszélés eredményeként...
(Forrás: Eduline)
--
2014.09.17.
Csak tavasszal lehet előrehozott érettségit tenni
Bár tavaly az ősszel érettségiző diákok csaknem fele előrehozott vizsgát tett, erre 2014-től már csak a tavaszi érettségi időszakban van lehetőségetek. Kiskaput jelent, ha szintemelő vizsg...
(Forrás: Eduline)
--
2014.09.17.
Ritkaságszámba megy a program támogatottsága
Czunyiné Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár szerint azok a gyerekek, akik részt vesznek a közösségi szolgálat programjain, sokkal érzékenyebbé válnak a társadalmi problé...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2014.09.17.
Igazi magyar sikertörténet lehet a mindennapos tesi
Hungarikumnak nevezte Rétvári Bence a mindennapos testnevelés felmenő rendszerű bevezetését az iskolákban a minőségi testnevelésről szerdán Budapesten rendezett nemzetközi konferencián.
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2014.09.17.
Szüdi János: Ötödször is „nemzeti”
Az ország nem kívánta helyreállítani a tanítás, a tanulás szabadságát. Április hatodikán úgy döntött, hozzájárul ahhoz, hogy a szülők helyett az állam döntse el, ki jogosult arra,...
(Forrás: Népszabadság)
--
2014.09.17.
Fiúk a bányába
Nem ígérkezik habkönnyű feladatnak megtanítani a bányászszakmára azt a tizennégy fiatalt, akikkel Komlón újraindult a húsz éve szünetelő vájárképzés
(Forrás: Népszabadság)
--
2014.09.17.
Hoffmann Rózsa félreértette a jelentést?
Valójában arról van szó, hogy a nagyon alacsony tanári fizetésekhez képest számít "hatékonynak" a diákok PISA-felmérésen elért gyenge-közepes eredménye.
(Forrás: Népszabadság)
--
2014.09.17.
Hoffmann Rózsa odacsapna a hallgatói önkormányzatoknak
A fonyódi gólyatáborban történtekről, a tankönyvekről, a pedagógusok béremeleléséről és a Klikről is beszélt az Országgyűlés kulturális bizottságának kereszténydemokrata alelnö...
(Forrás: Hír24)
Címkefelhő    Összes címke »
IKT agresszió bizalom család digitális nemzedék drámapedagógia együttműködés egészség elfogadás előítéletek erkölcs erkölcsi nevelés eset esélyegyenlőség felelősség felnőttképzés fiatalok film generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet innováció integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom iskolakísérlet jelenismeret jog kamasz kapcsolat kapcsolatok karácsony kommunikáció konferencia konfliktus konfliktuskezelés kreativitás kritika kutatás könyv könyvajánló köznevelési törvény közösség motiváció média módszerek oktatás oktatáspolitika osztály osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusetika pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szegénység szexualitás szép szülő szülők taneszköz tanulás tanár-diák kapcsolat tanár–diák kapcsolat tehetséggondozás tolerancia továbbképzés társadalom történelem virtuális kongresszus visszaemlékezés óraterv ünnep
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Csilla!
1. Ha külső helyszínen történik valamilyen iskolai jellegű munka, akkor azt természetesen kint tölti el - valahogyan dokumentálva.
2. Elvileg túlóradíj is járna, ha kontakt órából tartana többet a számára előírtnál, és az a 32 órán túl kimutatható. Vagy előírnak neki a 32 óráján felül további benti feladatot. De szerintem a gyakorlatban ezt nem tartják sehol...
3. Erre nehéz jogszabályt találni, de: nyilván a kötelező továbbképzés neki munkaidő (még a felkészülés is), amit iskolán kívül kell ledolgoznia. Az naponta 8 vagy akármennyi óra. Az iskolai kötelező órája viszont csakis az iskolában folyó munkavégzésével telik, ilyenkor semmiképpen sem volna szabad a heti 32 órát 4 napra tömöríteni. (Ha így számolnák, akkor tulajdonképpen a szabadságát használná továbbképzésre.)
(Köszönjük Szívósné Tóth Annamáriának a válaszokat)

--
  Csilla

Sziasztok!
A pedagógusok kötelező 32 órájával kapcsolatban szeretnék kérdezni:
1. Valóban benn kell-e tölteni a 32 órát (32*60 perc) az iskolában? (Középsikola, gimnázium)
2. Ha 32 óránál többet tölt benn valaki, akkor jár-e érte túlóradíj? (na jó- ez költői kérdés volt...)
3. Ha van olyan kolléga aki szakmai továbbképzésre jár (második szak, illetve mesterképzés, hogy meglegyen az egyetemi végzettsége), amit az iskolavezetés jóváhagyott, akkor többször előfordul, hogy pl. pénteken az egyetemre megy, nem az iskolába. (Szerencsére órája nem marad el, mert az órarendet sikerült úgy elkészíteni, hogy pénteken ne legyen órája) Amikor nem kell egyetmre menni akkor még be is jön az iskolába. Szóval amikor egyetmre megy, akkor a 32 óráját 4 nap alatt kellene letölteni az iskolában. Jogszerű-e ez? Nem számít-e bele a 32 órába az iskolavezetés által jóváhagyott (általa ösztönzött) képzésen való részvétel?
Válaszotokat előre is köszönöm! Csilla

--
  Varga Ili

Kedves Marcsi! Sajnos ebben az esetben nem jár idegennyelv-tudási pótlék .

--
  Marcsi

Sziasztok!Szeretnék tőletek tanácsot kérni.A fiam rendszergazdaként dolgozik egy középiskolában.A végzettsége informatikus hálózattelepítő és üzemeltetó középfok és webprogramozó felsőfok.A munkahelyén a középfokú végzettségét számolták be. Az alapbére így 118000 Ft.Rendelkezik azonban B/2 tipusú angol középfokú nyelvvizsgával is.Az a kérdésem lenne hogy ezt a munkahelyén be kell-e számolni (vagy beszámították-e)és akkor hogyan alakulhat a bére? Megpróbáltam utánnanézni,de nem igazán egyértelmű ez a számomra.Elöre is köszönöm a válaszotokat. Marcsi

--
  Varga Ili

Kedves Lia!

A 138/1992-es Kormányrendeletet már hatályon kívül helyezték. A 326/2013.Kormányrendelet alapján besorolható az F fizetési osztályba, ha a feltételek teljesülnek.

A Kjt. 74. §-a írja elő az idegennyelv-tudási pótlékot. Ha indokolt a munkakörében a használata, akkor megilleti.

- A Kjt. szerint (27. § (1)148) a határozott idejű közalkalmazotti jogviszonyt a közalkalmazott írásban indokolt lemondással akkor szüntetheti meg, ha a lemondás indoka olyan ok, amely számára a közalkalmazotti jogviszony fenntartását lehetetlenné tenné vagy körülményeire tekintettel, aránytalan sérelemmel járna. A lemondási idő egyébként 2 hónap.

--
  Varga Ili

Kedves K. Zoli! A pontos válaszhoz több információra lenne szükségem. Tudnom kellene például, hogy milyen munkakörről van szó, a Ba/Bsc-re volt-e tanulmányi szerződése, s ha volt, az mit tartalmazott stb. Általánosságban annyit tudok mondani, hogy a munkáltatónak nem kötelező hozzájárulnia a felsőfokú tanulmányokhoz.
Nézze át a 2012. évi I. törvényt (Mt).

--
  K.Zoli

Oktató kórházban dolgozó közalkalmazott a saját szakmájában tanulna tovább BSC-ről MSc-re.
Megtagadhatja e a munkáltató?

--
  Lia

Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem egy munkajogi kérdésben! Nagyon remélem, hogy tudok nekem tanácsot és választ is adni!
A kérdés:
-Iskolatitkár felsőfokú (főiskolai Ba/Bsc alapképzési) végzettséggel 138/1992. (X.8.) Korm.rendelet 1. melléklete szerint besorolható-e F kategóriába?
- Iskolatitkár kaphat-e nyelvvizsga pótlékot?
- Határozott idejű kinevezés esetén (helyettesítés), ha az iskolatitkár a határozott idő letelte előtt felmond, a 30 napos felmondási idő lép-e érvénybe?
Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!!!
Üdvözlettel:Lia

--
  OFOE

Kedves Enikő, jó lenne, ha privát e-mailt írna nekünk, mert nem biztos, hogy minden részlet a nyilvánosságra tartozik. Nekünk viszont feltétlenül többet kellene tudnunk az ügyről, ha érdemben segíteni szeretnénk. Az osztalyfonokok@gmail.com címre írhat nekünk. Üdvözlettel a szerkesztőség

--
  Ujlaki Enikő

Tisztelt OFŐ!
Segítséget szeretnék kérni. A fiam most kezdi el a 7. osztályt. Tavaly az iskola igazgatója két választási lehetőséget adott számunkra vagy 8 hétig magántanulónak kivesszük a fiamat vagy fegyelmit indítanak ellene és kirakják az iskolából. Tudomásom szerint csak 9 osztályos ellen lehet fegyelmit indítani és csak 3 hónapon belül elkövetett kötelességszegés miatt lehet.
Ha röviden a fiamat jellemezni akarom: más mint a többi, szeret tanulni, sok pályázatot megnyert már, 4 évesen könyveket olvasott, átlagon felüli képességei vannak, 3 éve ministrál (segít a papnak minden misén), pap szeretne lenni, de magas a félelem szintje (pszichológushoz járunk lassan 6 éve, ami szép lassan használ is neki), mássága miatt konfliktusba kerül a többi gyerekkel (pedig az osztály átlag 4,8).
Szerintem nem volt igazi okuk kicsapni az iskolából. Elvinném más iskolába, de félek újra kezdődik az egész.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[János:] És az alábbi cikk is nagyon ide kívánkozik (Júlia kiemeléséből vettem át). A "minden OK" mögött ugyanis olyan dolgok rejtőzködhetnek, amelyek miatt a pedagógus "kibeszélheti a lelkét", még sincs eredmény. Több alkalommal olvastam már olyan véleményeket, […]
Gondolatok a (gyógy)pedagógiáról »

--

[János:] Érdekes írás... Az utolsó 4 sora ragadott meg leginkább, mert valahol itt a lényeg. Tegyük fel, nem is szülő vagyok, hanem például egy 10 éves gyerek. 1. Én sem egyforma pedagógust látok, hanem Ági nénit, aki megszerettette velem az angolt. Erika nénit, aki úgy készített fel […]
Gondolatok a (gyógy)pedagógiáról »

--

[Fekete Hajni:] Ugye lesz folytatás? Fontos lenne, ha többen is megértenék, a fene ette, ha dobozolunk.
Gondolatok a (gyógy)pedagógiáról »

--

[János:] Elolvastam Ónody-Molnár Dóra cikkét. Többek között ezért is gondolom, hogy több szakterület képviselőjét kell "összehozni".
Beszélj róla! (Könyv és honlap a gyerekkori abuzusról) »

--

[Juli:] Igaza van, János. Nagyon nagy baj, hogy minden átpolitizálódik. A gólyatábor ügy alkalom volt arra, hogy aki akart, belekössön az ELTÉ-be, és a hallgatói önkormányzatokba. A dologban ki-ki ízlése, politikai elkötelezettsége alapján foglalt állást. S közben magát az ügyet hol […]
Beszélj róla! (Könyv és honlap a gyerekkori abuzusról) »

--

[János:] Kedves Júlia! Ha valaki, akkor én igazán feminista vagyok (2 lányom és a feleségem messze elmaradnak tőlem) :), inkább azok - csípőből odavetett - alpári kritikájára gondoltam, akik meglátva a "szaknévsort", már acsarkodnak is... Pedig, ha vennének egy nagy levegőt, […]
Beszélj róla! (Könyv és honlap a gyerekkori abuzusról) »

--

[Tőkés Hédi:] Nagyon jó az online lapozható! Nem tudom "letenni" a könyvet :) Köszönöm!
Alma a fán – A tanulás jövője »

--

[János:] Navracsics úrnak alapdokumentum az új beosztásában, jó lenne ha elolvasná...
Alma a fán – A tanulás jövője »

--

[János:] Sok helyre elküldtem már én is... :)
Alma a fán – A tanulás jövője »

--

[Juli:] Kedves János! Felhívtam a munkacsoport figyelmét a honlapon zajló diskurzusra. Remélem, nyitni fognak Érlelődik közöttünk az együttműködés, de kicsit másképp gondoljuk a megoldást. Mindenképpen visszatérünk rá. Igaz, nőkből áll a munkacsoport, de nem mondanám őket […]
Beszélj róla! (Könyv és honlap a gyerekkori abuzusról) »

--
OFOE (2001–2014) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek